http://www.telegraaf.nl/b(...)ht_in_zwembad__.htmlquote:Boerkini verplicht in zwembad
LONDEN - Sommige Britse zwembaden gaan speciale zwemsessies voor moslims organiseren. Daarbij moeten alle zwemmers, dus ook niet-moslims, zich verplicht kleden naar de voorschriften van de islam...
Vrouwen moeten hun lichaam bedekken van de nek tot de enkels, en ook mannen moeten een zwembroek aantrekken die reikt van hun navel tot aan hun knieën. Wie dat niet doet, komt er niet in, meldt The Daily Telegraph.
'Respect'
Het zwembad van Croydon is één van de zwembaden met speciale moslimsessies. Elke zaterdag en zondag worden aparte sessies van anderhalf uur voor moslims georganiseerd. Aangepaste badkleding zoals een boerkini is daarbij voor alle zwemmers verplicht.
"We respecteren dat bepaalde religieuze groepen, zoals moslims, strikte regels hebben voor sportactiviteiten", zegt een woordvoerder van de lokale overheid in Croydon. "We bieden deze sessies dus aan na een vraag vanuit de lokale gemeenschap."
Kritiek
De speciale sessies hebben als gevolg dat niet-moslims niet naar binnen mogen in normale badkleding, wat zorgt voor veel kritiek. Tegenstanders menen dat de zwembaden de verschillen en onderlinge irritaties tussen moslims en niet-moslims juist versterken met de maatregel.
Mannen en vrouwen zwemmen overigens verplicht apart tijdens de zwemsessies voor moslims.
Als het particuliere zwembaden zijn zie ik er inderdaad geen probleem mee, wanneer ze door de overheid gesubsidieerde zwembaden zijn dwing je niet-moslims tot het aanpassen met openbaar belastinggeld.. En dat is dan weer niet goed.quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:45 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
tja als er een markt voor is
Nee dat gaat al jaren helemaal de verkeerde kant op. Maar je kunt het de moslims moeilijk kwaad nemen, er wordt ze ook niks in de weg gelegd om de boel over te nemen. En dan nog het woord 'respect' durven gebruiken ook..quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:48 schreef ExTec het volgende:
Van Engeland verbaast me dat allang niet meer.
Echt een gouden idee van SCH om jou een eigen subforum te geven. Ik vond je eigen mening bij de nieuwsdump ijzersterk verwoord!quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:44 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)ht_in_zwembad__.html
Geweldig, zelfs speciale zwemuren worden als argument van overname gebruikt.quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:53 schreef MrData het volgende:
[..]
Nee dat gaat al jaren helemaal de verkeerde kant op. Maar je kunt het de moslims moeilijk kwaad nemen, er wordt ze ook niks in de weg gelegd om de boel over te nemen. En dan nog het woord 'respect' durven gebruiken ook..
Inderdaad.quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als het particuliere zwembaden zijn zie ik er inderdaad geen probleem mee, wanneer ze door de overheid gesubsidieerde zwembaden zijn dwing je niet-moslims tot het aanpassen met openbaar belastinggeld.. En dat is dan weer niet goed.
Dat. Marktwerking.quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als het particuliere zwembaden zijn zie ik er inderdaad geen probleem mee, wanneer ze door de overheid gesubsidieerde zwembaden zijn dwing je niet-moslims tot het aanpassen met openbaar belastinggeld.. En dat is dan weer niet goed.
Binnenkort is heel Europa overgenomen door schoolzwemmers en wateraerobicersquote:Op maandag 17 augustus 2009 15:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Geweldig, zelfs speciale zwemuren worden als argument van overname gebruikt.
Kijk maar uit. Straks gaan ze tijdens die moslimuren bommetjes oefenen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:57 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Binnenkort is heel Europa overgenomen door schoolzwemmers en wateraerobicers
Nee, er staat dat niet-moslims (en moslims) niet naar binnen mogen in normale zwemkleren. Niet-moslims mogen wel naar binnen dus, maar moeten zich zoals gewoonlijk aanpassen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:54 schreef voyeur het volgende:
(je hebt het artikel waarschijnlijk niet gelezen maar er staat in dat niet-moslims er niet in mogen én dat niet-moslims dezelfde kleding moeten dragen. Dat klinkt niet als een erg goede bron. Dus geen bron en geen eigen mening => SVX)
Trieste verschijnselen in een zwembad is natuurlijk erg relatief.quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Inderdaad.
Maar het verschijnsel opzich blijf ik dieptriest vinden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2009 16:02:18 ]
Niet te vergeten FOK!kers die nog nooit een zon irl hebben gezien.quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:57 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dan pas je je dus aan aan de norm die daar geldt, en niet andersom.quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:01 schreef KoosVogels het volgende:
Ach, ik heb net geleerd dat ik voor mijn vakantie ook een andere zwembroek moet kopen, omdat je in Frankrijk niet welkom bent met een lange zwembroek. Dat vind ik ook absurd.
Het idee is dat mensen die langere zwembroeken ook buiten het zwembad dragen en die strakke zwembroeken niet. Maar goed, ik heb het ook altijd irritant gevondenquote:Op maandag 17 augustus 2009 16:01 schreef KoosVogels het volgende:
Ach, ik heb net geleerd dat ik voor mijn vakantie ook een andere zwembroek moet kopen, omdat je in Frankrijk niet welkom bent met een lange zwembroek. Dat vind ik ook absurd.
quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:58 schreef Pool het volgende:
[..]
Kijk maar uit. Straks gaan ze tijdens die moslimuren bommetjes oefenen.
Klopt. Maar ach, als je elke week een moslm-uurtje inlast, dan heeft niemand daar last van. Laat ze toch.quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:02 schreef MrData het volgende:
[..]
Dan pas je je dus aan aan de norm die daar geldt, en niet andersom.
Nee, en terecht. Dat is pas écht ranzig!quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:06 schreef Basp1 het volgende:
Dus het nudisten zwemmen 1* per week mag ook niet meer volgens sommige mensen hier.
En een joden-uurtje, een neger-uurtje, een christen-uurtje enz...doe gewoon normaal. Als je als moslim niet tegen die blote armpjes en beentjes kunt blijf je lekker thuis.quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt. Maar ach, als je elke week een moslm-uurtje inlast, dan heeft niemand daar last van. Laat ze toch.
Ach...irritant, ga ik toch lekker een speedo dragenquote:Op maandag 17 augustus 2009 16:03 schreef TNA het volgende:
[..]
Het idee is dat mensen die langere zwembroeken ook buiten het zwembad dragen en die strakke zwembroeken niet. Maar goed, ik heb het ook altijd irritant gevonden
En zwangeren, naturisten, reddingszwemmers en vrouwen:quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:57 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:18 schreef Igen het volgende:
Okee, even verzamelen:
- Schoolzwemmen
- Naturistenzwemmen
- Waterpolo
- Wateraerobics
- Vrouwenzwemmen
- Verplicht speedo dragen
zijn allemaal prima in orde, maar
- Verplicht boerkini dragen en zelfs
- Verplicht zwembroek-tot-op-de-knieën dragen
zijn belachelijk en verwerpelijk en weetikveelwat?
Die meen je niet!quote:- Verplicht speedo dragen
Vrouwenzwemmen hoort onder het andere kopjequote:Op maandag 17 augustus 2009 16:18 schreef Igen het volgende:
Okee, even verzamelen:
- Schoolzwemmen
- Naturistenzwemmen
- Waterpolo
- Wateraerobics
- Vrouwenzwemmen
Niet voor vrouwen natuurlijk, maar in Frankrijk mag je vaak geen zwemshorts dragen en ik heb op Fok! nog niemand daar boehoe-topics over zien openen.quote:
Eerlijk gezegd erger ik mij kapot aan al die speciale uurtjes.... Het mag van mij wel wat minder...quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:18 schreef Igen het volgende:
Okee, even verzamelen:
- Schoolzwemmen
- Naturistenzwemmen
- Waterpolo
- Wateraerobics
- Vrouwenzwemmen
Dat is omdat daar geen tenenkrommend primitief sprookje achter zit, maar het wat simpelere 'hygiene'.quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Niet voor vrouwen natuurlijk, maar in Frankrijk mag je vaak geen zwemshorts dragen en ik heb op Fok! nog niemand daar boehoe-topics over zien openen.
onzin, fransen en hygiene is een mythe.quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is omdat daar geen tenenkrommend primitief sprookje achter zit, maar het wat simpelere 'hygiene'.
QFTquote:Op maandag 17 augustus 2009 16:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is omdat daar geen tenenkrommend primitief sprookje achter zit, maar het wat simpelere 'hygiene'.
De meeste speciale uren zijn vaak ook onmogelijke tijden dus laat ze lekker speciaal blijven.quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd erger ik mij kapot aan al die speciale uurtjes.... Het mag van mij wel wat minder...
Is dit geen verkapte term voor moslima zwemmen?quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:12 schreef voyeur het volgende:
[..]
En zwangeren, naturisten, reddingszwemmers en vrouwen:
"VROUWENZWEMMEN
Op de maandagmorgen is het zwembad alleen voor vrouwen geopend.
Tijdens het vrouwenzwemmen zal er toezicht gehouden worden door de vrouwelijke medewerkers van het Graaf Ottobad. Bovendien zijn alle ramen afgeschermd waardoor het voor derden niet mogelijk is om in het bad te kijken."
Discrimatie, Telegraaf reporters uitrukken!!!
Mag van jou een nudist dan ook gewoon met z'n blote piemel gaan zwemmen tijdens de gewone uurtjes?quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
quote:Het zwembad van Croydon is één van de zwembaden met speciale moslimsessies. Elke zaterdag en zondag worden aparte sessies van anderhalf uur voor moslims georganiseerd.
Dit maakt mij veel nieuwsgieriger.quote:Een tijdspanne waarin tussen twee partijen gecommuniceerd wordt. Een sessie wordt opgezet, onderhouden en afgesloten volgens een van tevoren afgesproken protocol.
quote:De speciale sessies hebben als gevolg dat niet-moslims niet naar binnen mogen in normale badkleding
Niet verkeerd bedoeld, maar kan me hier weinig bij voorstellen.quote:Mannen en vrouwen zwemmen overigens verplicht apart tijdens de zwemsessies voor moslims.
Zolang ze ook op dezelfde wijze rekening houden met andere vormen van geloof, of groepen Heb ik er niet eens problemen mee. Liever niet elke dag dus.quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
vroeg ik me ook al af.. alsof ze in de toekomst konden kijken en vrouwen in bikini's in zwembaden zagenquote:Op maandag 17 augustus 2009 16:10 schreef teknomist het volgende:
Staan in de koran voorschriften omtrent zwemkleding?
Ow, ik dacht het merk speedoquote:Op maandag 17 augustus 2009 16:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Niet voor vrouwen natuurlijk, maar in Frankrijk mag je vaak geen zwemshorts dragen en ik heb op Fok! nog niemand daar boehoe-topics over zien openen.
Voorschriften voor zwemkleding vast niet. Maar er zullen vast wel voorschriften voor uitzonderingen tussen staan. En ik denk eigenlijk niet dat zwemmen een uitzondering is. Uitzonderingen zijn eerder voor mensen en Geloven die open staan voor discussie en niet zo achterlijk star als de Koran.quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:10 schreef teknomist het volgende:
Staan in de koran voorschriften omtrent zwemkleding?
Nou dan moeten we ook maar optreden tegen 65 plussers, auquajoggers en naaktzwemmers.quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nou, toen ik nog regelmatig baantjes ging zwemmen moest ik nog behoorlijk wat moeite doen om alle special uurtjes, lessen ed te ontwijken. Viel me echt tegenquote:Op maandag 17 augustus 2009 16:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De meeste speciale uren zijn vaak ook onmogelijke tijden dus laat ze lekker speciaal blijven.
In de koraan staat nog geeneens dat het verplicht is een hoofddoek te dragen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:44 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Voorschriften voor zwemkleding vast niet. Maar er zullen vast wel voorschriften voor uitzonderingen tussen staan. En ik denk eigenlijk niet dat zwemmen een uitzondering is. Uitzonderingen zijn eerder voor mensen en Geloven die open staan voor discussie en niet zo achterlijk star als de Koran.
quote:Op maandag 17 augustus 2009 17:54 schreef LoggedIn het volgende:
Tja, Engeland heeft natuurlijk niet zo'n goede naam meer, maar dit moet toch gewoon kunnen? Het is 1,5u per week dat de "differently advantaged" even kunnen zwemmen, zonder zich helemaal kapot te schamen voor de rest van de gasten vanwege hun badkleding. Vooral als daar tegenover staat dat buiten die uren iedereen normaal gekleed moet zwemmen, so what?
Ik heb ergens gelezen dat dat met waterbesparing te maken heeft (weet alleen niet meer waar, is al een tijdje geleden). In lange zwembroeken blijft veel water hangen als je op de kant klimt, waardoor veel water uit het zwembad verdwijnt. Heeft dus niks met hygiëne te maken (kan ik me ook niet voorstellen in Frankrijkquote:Op maandag 17 augustus 2009 16:43 schreef paddy het volgende:
Ow, ik dacht het merk speedo
Je bedoelde een strakke zwembroek.
Volgens mij deden ze dat voor de hygiëne. Zoonlief vond het maar niets op vakantie die ouwelullen strings dragen(puber dus)
Precies.quote:Op maandag 17 augustus 2009 17:54 schreef LoggedIn het volgende:
Tja, Engeland heeft natuurlijk niet zo'n goede naam meer, maar dit moet toch gewoon kunnen? Het is 2x 1,5u per week dat de "differently advantaged" even kunnen zwemmen, zonder zich helemaal kapot te schamen voor de rest van de gasten vanwege hun badkleding. Vooral als daar tegenover staat dat buiten die uren iedereen normaal gekleed moet zwemmen, so what?
..alsof een islamitische vrouw in de praktijk een keuze heeft om te weigeren, maar goed wat off topicquote:Op maandag 17 augustus 2009 18:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Precies.
Overigens: waarom heeft Engeland zo'n slechte naam? Vanwege die sharia-rechtbanken? Even voor de goede orde: "Uitspraken van shariarechtbanken zijn bindend voor de Engelse wet, op voorwaarde dat beide partijen voorafgaand aan de rechtszitting daarmee hebben ingestemd."
In Nederland hebben wij precies dezelfde regels, waar bijvoorbeeld de Rijdende Rechter gebruik van maakt. Zolang die dus z'n werk kan doen is het theoretisch ook in Nederland mogelijk om shariarechtbanken naar Engels voorbeeld op te zetten.
Dat zwembad wil dat helemaal niet, maar men buigt weer voor de Islam.quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:09 schreef Meki het volgende:
Ik zie hier geen enkel verkeerds aan..
Als de zwembad dat wilt is toch geen probleem
ze worden toch niet gedwongen..
De zwembad eist dat de anderen meezwemen in Burqini's Niet de Islam.quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:12 schreef qonmann het volgende:
[..]
Dat zwembad wil dat helemaal niet, maar men buigt weer voor de Islam.
Voor je het weet is weer een aanslag in de maak
Dat is inderdaad off-topic, want zonder shariarechtbank zou die vrouw in zo'n geval ook wel geïntimideerd en bedreigd worden. Bijvoorbeeld om te voorkomen dat ze aangifte bij de politie doet.quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:06 schreef qonmann het volgende:
[..]
..alsof een islamitische vrouw in de praktijk een keuze heeft om te weigeren, maar goed wat off topic
quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:12 schreef qonmann het volgende:
[..]
Dat zwembad wil dat helemaal niet, maar men buigt weer voor de Islam.
Voor je het weet is weer een aanslag in de maak
Daar heb je gelijk in.quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is inderdaad off-topic, want zonder shariarechtbank zou die vrouw in zo'n geval ook wel geïntimideerd en bedreigd worden. Bijvoorbeeld om te voorkomen dat ze aangifte bij de politie doet.
quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:19 schreef telavivnick het volgende:
ik vind het wel netjes dat ze een boerka dragen !
dan ziet je dat lange ongeschoren schaamhaar en die snorren en dat haar op de borst en rug en benen niet bij die lelijken wijven .
het is voor hun ?maar meer eigelijk voor ons, zeer positieven vooruitgang ,hebben ze ook iets voor de geur ??.![]()
![]()
Hetzelfde mensen reageren hier die altijd negatief reageren op de Islaamquote:Op maandag 17 augustus 2009 18:19 schreef __Saviour__ het volgende:
Niet echt verbazingwekkend meer. Engeland buigt op alle fronten voor moslims. Laf kutland.
Kun jij al helemaal qonmann's one-liner overtikken? Goed hoor!quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:19 schreef __Saviour__ het volgende:
Niet echt verbazingwekkend meer. Engeland buigt op alle fronten voor moslims. Laf kutland.
Je doet je signature en je nickname doe je veel eer aanquote:
Geen probleem?quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:09 schreef Meki het volgende:
Ik zie hier geen enkel verkeerds aan..
Als de zwembad dat wilt is toch geen probleem
ze worden toch niet gedwongen..
wat is jullie probleem hiermee eigenlijk... zijn jullie jaloers ofzo ?
quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:25 schreef Meki het volgende:
[..]
Je doet je signature en je nickname doe je veel eer aan
Verplicht naaktzwemmenquote:Op maandag 17 augustus 2009 18:27 schreef Meki het volgende:
Niemand die hier wat zegt over verplicht naaktzwemmen in Nederlandse zwembaden....
Niemand maar niemand die daar iets over zegt
Nee, ik denk dat bij de nudist het meer de issue is dat anderen aanstoot nemen aan hun.quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Mag van jou een nudist dan ook gewoon met z'n blote piemel gaan zwemmen tijdens de gewone uurtjes?
Want het taboe op nudisme komt natuurlijk ook voort uit een of ander sprookjesboek.
Sommigen zwembaden in Nederland kennen uren voor naakt zwemmen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:30 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Verplicht naaktzwemmen![]()
Wat lul je nou, onderkruipsel?
is de westerse cultuur .in moslimlanden kan je dat ook niet doen . en in het westen wel .eh .zie het probleem niet zo .ik kijk liever tegen een lekkerding aan naakt, (wat er goed uit ziet )dan een boerka .quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:27 schreef Meki het volgende:
Niemand die hier wat zegt over verplicht naaktzwemmen in Nederlandse zwembaden....
Niemand maar niemand die daar iets over zegt
In jou land Israel mag je dat ook niet doen..quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:34 schreef telavivnick het volgende:
[..]
is de westerse cultuur .in moslimlanden kan je dat ook niet doen . en in het westen wel .eh .zie het probleem niet zo .ik kijk liever tegen een lekkerding aan naakt, (wat er goed uit ziet )dan een boerka .
wat daar inzit ziet ik liever niet naaktdaarom dragen zie die dingen toch.
Nee. Spruitjeslucht mag je helemaal houden. 'Wij' zijn wat verder dan jullie blijkbaar, moralisme in de maatschappij achten wij niet wenselijk. For beter or for worse, wij bepalen zelf wel hoe we leven.quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:31 schreef Triggershot het volgende:
Een beetje aanpassen aan de islam en dus ook wat moreler zijn is toch wel gewenst.
Ah, shooting the messenger.quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:35 schreef Montov het volgende:
Als we onze visie op Engeland op basis van The Daily Telegraph via de Telegraaf moeten baseren, dan is het een achterlijk kutland.
hahahahaha je bent ook niet zo erg strak he ??quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:36 schreef Meki het volgende:
[..]
In jou land Israel mag je dat ook niet doen..
Als een zwembad de moslims de mogelijkheid geeft om één uurtje in de week alleen met gelijkgestemden te zwemmen, dan houdt dat meteen in dat "mensen uit islamitische culturen ons menen te moeten vertellen hoe we moeten leven"?quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee. Spruitjeslucht mag je helemaal houden. 'Wij' zijn wat verder dan jullie blijkbaar, moralisme in de maatschappij achten wij niet wenselijk. For beter or for worse, wij bepalen zelf wel hoe we leven.
En lachwekkend wordt het natuurlijk als mensen uit islamitische culturen ons menen te moeten vertellen hoe we moeten leven.
Die mensen hebben helaas helemaal geen recht van spreken.
Moslims zouden de enigen moeten zijn die uberhaupt wat hebben te zeggen in onze maatschappij, de decadentie waarin het Westen al bijna 60 jaar in verkeert is werkelijk te zot voor woorden, ergste symptomen van een ziekte is dat je niet eens weet dat je ziek bent en dat is waar vooral het westen mee kampt, al jaren denken dat ze voorlopers zijn op het wereldtoneel terwijl dit al lang niet meer het geval is en er al een lange tijd een shift is van afhankelijkheid, het westen wordt namelijk steeds afhankelijker van andere delen van de wereld, haar val is onvermijdbaar, net zo een beetje als een kat in de nauw rare sprongen maakt, probeert het westen nog wat in leven te blijven, maar zoals al gezegd het val van het westen is onvermijdbaar, lang leve de Islam, moraal en een nieuw tijdperk waarin de achterlijkheid waarin vrouwen mogen dragen wat ze willen enkel in de geschiedenisboeken terug te vinden is!quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee. Spruitjeslucht mag je helemaal houden. 'Wij' zijn wat verder dan jullie blijkbaar, moralisme in de maatschappij achten wij niet wenselijk. For beter or for worse, wij bepalen zelf wel hoe we leven.
En lachwekkend wordt het natuurlijk als mensen uit islamitische culturen ons menen te moeten vertellen hoe we moeten leven.
Die mensen hebben helaas helemaal geen recht van spreken.
En dat zegt iemand die geen flauw idee heeft wat nudisme is of je wilt gewoon correct moslimstraatje lullen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Mag van jou een nudist dan ook gewoon met z'n blote piemel gaan zwemmen tijdens de gewone uurtjes?
Want het taboe op nudisme komt natuurlijk ook voort uit een of ander sprookjesboek.
Vergeet je de rest niet te noemen?quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Als een zwembad de moslims de mogelijkheid geeft om één uurtje in de week alleen met gelijkgestemden te zwemmen, dan houdt dat meteen in dat "mensen uit islamitische culturen ons menen te moeten vertellen hoe we moeten leven"?
Kanonne, wat een geleuter zeg.quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Moslims zouden de enigen moeten zijn die uberhaupt wat hebben te zeggen in onze maatschappij, de decadentie waarin het Westen al bijna 60 jaar in verkeert is werkelijk te zot voor woorden, ergste symptomen van een ziekte is dat je niet eens weet dat je ziek bent en dat is waar vooral het westen mee kampt, al jaren denken dat ze voorlopers zijn op het wereldtoneel terwijl dit al lang niet meer het geval is en er al een lange tijd een shift is van afhankelijkheid, het westen wordt namelijk steeds afhankelijker van andere delen van de wereld, haar val is onvermijdbaar, net zo een beetje als een kat in de nauw rare sprongen maakt, probeert het westen nog wat in leven te blijven, maar zoals al gezegd het val van het westen is onvermijdbaar, lang leve de Islam, moraal en een nieuw tijdperk waarin de achterlijkheid waarin vrouwen mogen dragen wat ze willen enkel in de geschiedenisboeken terug te vinden is!
trollen heet dat, gewoon reacties uit willen lokkenquote:
Mja, daar kom je dan wel heel makkelijk mee weg, alles wat je niet aanstaat classificeren als 'trollen' zodat je er nog wel op kunt reageren, maar niet inhoudelijk op in hoeft te gaan.quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:52 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
trollen heet dat, gewoon reacties uit willen lokken
Dat maak jij er nou vanquote:Op maandag 17 augustus 2009 18:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Als een zwembad de moslims de mogelijkheid geeft om één uurtje in de week alleen met gelijkgestemden te zwemmen, dan houdt dat meteen in dat "mensen uit islamitische culturen ons menen te moeten vertellen hoe we moeten leven"?
Ik weet heus wel wat nudisme en naturisme is, en wat ik zei klopt verder gewoon.quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:45 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
En dat zegt iemand die geen flauw idee heeft wat nudisme is of je wilt gewoon correct moslimstraatje lullen.
Hypocriet.quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:51 schreef Monidique het volgende:
Tsja, als een privaat bedrijf een bepaalde dress code heeft... dat moeten ze zelf weten, op zich.
O ja, ik zie het al. Tip: het hele verhaal waar je op reageerde was ironisch bedoeld, kijk de volgende keer eventjes naar de post-icon.quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat maak jij er nou van
Ik reageerde op iemand die van mening was dat we ons aan moesten passen aan de islam () en de bijbehorende 'moraal'.
Maar ik zit dus niet op zedelijkheids-moraal te wachten.
Je bent geen goeie troll, Trigquote:Op maandag 17 augustus 2009 18:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Moslims zouden de enigen moeten zijn die uberhaupt wat hebben te zeggen in onze maatschappij, de decadentie waarin het Westen al bijna 60 jaar in verkeert is werkelijk te zot voor woorden, ergste symptomen van een ziekte is dat je niet eens weet dat je ziek bent en dat is waar vooral het westen mee kampt, al jaren denken dat ze voorlopers zijn op het wereldtoneel terwijl dit al lang niet meer het geval is en er al een lange tijd een shift is van afhankelijkheid, het westen wordt namelijk steeds afhankelijker van andere delen van de wereld, haar val is onvermijdbaar, net zo een beetje als een kat in de nauw rare sprongen maakt, probeert het westen nog wat in leven te blijven, maar zoals al gezegd het val van het westen is onvermijdbaar, lang leve de Islam, moraal en een nieuw tijdperk waarin de achterlijkheid waarin vrouwen mogen dragen wat ze willen enkel in de geschiedenisboeken terug te vinden is!
Dat zeg ik niet (niet verrassend dat je niet goed kunt lezen, dat werd al pijnlijk duidelijk na die blunder in dat Elatiktopic), ik zeg dat je je visie op Engeland niet moet baseren op wat de Telegraaf selecteert uit The Daily Telegraph. Je weet wel, de mensen die zeggen dat Engeland hopeloos verloren is vanwege een aantal nieuwsartikelen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ah, shooting the messenger.
Het is die en die maar, het is vast niet waar.
Jij vindt het dus eigenlijk wel prima wanneer een groot bedrijf aangeeft liever geen hoofddoek dragend personeel aan te willen nemen?quote:
quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mja, daar kom je dan wel heel makkelijk mee weg, alles wat je niet aanstaat classificeren als 'trollen' zodat je er nog wel op kunt reageren, maar niet inhoudelijk op in hoeft te gaan.
Vroegah lukte het me nogquote:Op maandag 17 augustus 2009 18:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je bent geen goeie troll, TrigJe hebt het niet
Je bent verdoemd om tot het einde der tijden serieus te zijn
They don't make trolls like they used to.
Ja, hoor.quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:57 schreef cultheld het volgende:
[..]
Jij vindt het dus eigenlijk wel prima wanneer een groot bedrijf aangeeft liever geen hoofddoek dragend personeel aan te willen nemen?
Ik weet het.quote:
Ik denk dat je een boers horkenbedrijf hebt, met zeer wel mogelijk puur racistische etters, maar als een bedrijf een dress code heeft... sure...quote:
Mea culpa, dan verwar ik je vast met een andere user, die dit soort gevallen steevast verdedigt met het argument dat 'een particuliere onderneming zelf een dresscode mag bepalen' , maar in het geval van woedende hoofddoek dragende juristen die door geen enkel advocatenkantoor worden aangenomen 'discriminatie!' schreeuwt.quote:
Een spiegel voorhouden is wat anders dan uitlokken of trollen, de manier waarop het uit mijn toetsenbord komt mag dan wel absurd zijn, maar dat is het ook voor tig duizenden moslims in Nederland, dat ze uit zijn op het overnemen van de maatschappij of overheid dirigeren wat de regering zou 'moeten' doen. Desalniettemin is het nog steeds heel erg makkelijk om iets als trollen te classificeren en het op basis daarvan maar er aan voorbij gaan.quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:58 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Afgezet tegen je normale posts was die laatste van een dermate lage kwaliteit dat de uitlokkende intentie ervan maar al te duidelijk was.
tja ..quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:58 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Afgezet tegen je normale posts was die laatste van een dermate lage kwaliteit dat de uitlokkende intentie ervan maar al te duidelijk was.
Geeft niet, tribalistische razernij is iets wat tamelijk eenvoudig naar de oppervlakte borrelt als het gaat om De Moslims en De Buitenlanders. Je bent geen uitzondering.quote:Op maandag 17 augustus 2009 19:01 schreef cultheld het volgende:
[..]
Mea culpa, dan verwar ik je vast met een andere user, die dit soort gevallen steevast verdedigt met het argument dat 'een particuliere onderneming zelf een dresscode mag bepalen' , maar in het geval van woedende hoofddoek dragende juristen die door geen enkel advocatenkantoor worden aangenomen 'discriminatie!' schreeuwen.
Ah, daar komt de aap toch weer uit de mouw.quote:Op maandag 17 augustus 2009 19:04 schreef Monidique het volgende:
[..]
Geeft niet, tribalistische razernij is iets wat tamelijk eenvoudig naar de oppervlakte borrelt als het gaat om De Moslims en De Buitenlanders. Je bent geen uitzondering.
Tut tut tutquote:Op maandag 17 augustus 2009 19:04 schreef Monidique het volgende:
[..]
Geeft niet, tribalistische razernij is iets wat tamelijk eenvoudig naar de oppervlakte borrelt als het gaat om De Moslims en De Buitenlanders.
Here to help.quote:Op maandag 17 augustus 2009 19:06 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ah, daar komt de aap toch weer uit de mouw.
Alweer een internetintellectueel die met ad hominems smijt om zijn dubbele moraal te maskeren.quote:Op maandag 17 augustus 2009 19:08 schreef Monidique het volgende:
[..]
Here to help.
Je kunt vermijden dat andere die aap je mouw moeten schudden, door gewoon eventjes na te denken voordat de primitievere hersendelen de overhand krijgen.
http://i2.photobucket.com/albums/y29/phileine/horriblecorrie.jpgquote:Op maandag 17 augustus 2009 18:31 schreef Triggershot het volgende:
Dat dit landelijk moge ingevoerd worden.
De zon laat zich de laatste tijd wat vaker zien, dus ze zullen wel weer in groten getale te zien zijn in het park. Kom je daar, ligt er weer zo eentje, geheel gestrekt op haar rug, haar ontblootte, ronde borsten naar de hemel reikend. Een slipje aan vinden de meesten gelukkig nog wel gepast, want dat struikgewas tussen de benen is niet om aan te zien. Toch kun je als man zijnde, bij zo'n lekker temperatuurtje, de verleiding moeilijk weerstaan. De boodschap die ze willen afgeven is overduidelijk: "Hey lekkere moslim, hier lig ik, naakt en wil genomen worden om zo mijn soa aan jou te overdragen".
Een beetje aanpassen aan de islam en dus ook wat moreler zijn is toch wel gewenst.
Laten we alleen hopen dat het geen voorbode is voor wat de rest van Europa te wachten staat.quote:Op maandag 17 augustus 2009 19:31 schreef Slappy het volgende:
Engelandmaar dan noem je ook een land der gezwellen.Gelukkig kom ik dat klote volk nooit tegen
Bekrompen volk
Ik heb het artikel wel gelezen en er zijn altijd genoeg mensen die reageren dus wat is je probleem?quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:54 schreef voyeur het volgende:
[..]
Echt een gouden idee van SCH om jou een eigen subforum te geven. Ik vond je eigen mening bij de nieuwsdump ijzersterk verwoord!
(je hebt het artikel waarschijnlijk niet gelezen maar er staat in dat niet-moslims er niet in mogen én dat niet-moslims dezelfde kleding moeten dragen. Dat klinkt niet als een erg goede bron. Dus geen bron en geen eigen mening => SVX)
Daar zijn we zelf bij natuurlijk.quote:Op maandag 17 augustus 2009 19:48 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Laten we alleen hopen dat het geen voorbode is voor wat de rest van Europa te wachten staat.
mensen die naar Frankrijk gaan weten dat en PASSEN zich aan. Bevalt je dat niet dan moet je gewwon niet naar Frankrijk gaan! Geen enkele reden om een boehoe topic over te openenquote:Op maandag 17 augustus 2009 16:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Het kan best zijn dat er misbruik van gemaakt worden, maar in Nederland en Engeland, zijn we niet discriminerend en wordt veel gewerkt met marktwerking en zijn we democraties.quote:
Nee. Dan heb je het wezen van de democratie niet goed begrepen. En ontken je de macht van de democratische paradox: dat een democratie altijd omver kan worden geblazen door groeperingen en bewegingen die dankzij die democratie hun weg in de samenleving hebben kunnen vinden.quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:00 schreef Angst het volgende:
[..]
Het kan best zijn dat er misbruik van gemaakt worden, maar in Nederland en Engeland, zijn we niet discriminerend en wordt veel gewerkt met marktwerking en zijn we democraties.
de consequentie daarvan is dat als er veel moslims zijn ze invloed hebben op onze maatschappij,
ja en dat is een keus, het is of dat, of een communistische dictatuu, waarop de bewoners van een land geen invloed hebben.
of ik het zelf nou eens ben met de meerderheid of niet, zo werkt een democratie.
Zo te lezen, vindt-ie genoeg.quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:10 schreef Ringo het volgende:
Jij wilt niks, jij vindt niks, jij denkt niks.
en hoe hebben we die democratische paradox opgelost?quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:10 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nee. Dan heb je het wezen van de democratie niet goed begrepen. En ontken je de macht van de democratische paradox: dat een democratie altijd omver kan worden geblazen door groeperingen en bewegingen die dankzij die democratie hun weg in de samenleving hebben kunnen vinden.
zequote:
Het gaat erom dat je het meerderheidsargument nooit zomaar moet laten prevaleren boven gezond verstand. Jouw verhaal over 'marktwerking' en hoe democratie op die manier zou werken, doet voorkomen alsof burgers geen weerwoord meer zouden kunnen hebben tegen wat voor maatschappelijke ontwikkeling dan ook, als die tenminste door een breed volksdeel wordt gedragen. Jouw staatsvorm is een rekensom. Dan doe je jezelf en je omgeving toch echt te kort.quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:21 schreef Angst het volgende:
[..]
maar godzijdank heeft Ringo de oplossingvertel
Die staatsvorm blijft nog wel even in de wet verankerd. Het zijn natuurlijk de burgers die haar bestaansrecht geven.quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:38 schreef Angst het volgende:
idd mocht de sharia ingevoerd worden, dan zal ik waarschijnlijk sowieso vermoord worden, dus zal ik dan tenstrijde trekken (of op de vlucht slaan uiteraard), maar zolang dat niet nodig is, zou ik zolang mogelijk willen dat onze staatsvorm gelijk blijft.
het was echt neit mijn bedoelingquote:Op maandag 17 augustus 2009 22:41 schreef Stali het volgende:
Ow...
Van een zwemuurtje voor moslima's gaat het hier even zo makkelijk naar een sharia.
Dit soort gescheiden zwemuurtjes zijn natuurlijk een eerste aanzet.quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:41 schreef Stali het volgende:
Ow...
Van een zwemuurtje voor moslima's gaat het hier even zo makkelijk naar een sharia.
No worries.quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:50 schreef Angst het volgende:
[..]
het was echt neit mijn bedoelingsorry
De aanzet van wat precies, Ringo?quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:52 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dit soort gescheiden zwemuurtjes zijn natuurlijk een eerste aanzet.
Helemaal mee eens. Het is alleen zo zonde dat je hiermee je tijd verdoet, want het grootste gevaar gaat nog altijd uit van de farmaceutische industrie.quote:Op maandag 17 augustus 2009 21:27 schreef Zienswijze het volgende:
Ik zie het alweer. De meeste linkse mensen bagataliseren het weer door het simpelweg op "marktwerking", "in Frankrijk moet je ook lange zwembroeken dragen" te gooien. En kijken niet verder dan hun neus lang is.
- lang verhaal -
Wil jij nou het complot van de farmaceutische industrie bagatelliseren? Je moet echt eens die oogkleppen afzetten en verder kijken dan je neus lang is!quote:
Het gaat bij jou niet half ook he?quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:00 schreef mazaru het volgende:
Als ze dat hier in gaan voeren, dan ronsel ik zo veel mogelijk bejaarden om naakt te gaan zwemmen. Al moet ik er een speciaal geloof voor verzinnen.
Dan staan we daar met zijn allen naakt te wachten tot het moslim-uurtje voorbij is, zodat wij ons geloof in het zwembad kunnen belijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |