abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71952039
quote:
Boerkini verplicht in zwembad

LONDEN - Sommige Britse zwembaden gaan speciale zwemsessies voor moslims organiseren. Daarbij moeten alle zwemmers, dus ook niet-moslims, zich verplicht kleden naar de voorschriften van de islam...

Vrouwen moeten hun lichaam bedekken van de nek tot de enkels, en ook mannen moeten een zwembroek aantrekken die reikt van hun navel tot aan hun knieën. Wie dat niet doet, komt er niet in, meldt The Daily Telegraph.

'Respect'

Het zwembad van Croydon is één van de zwembaden met speciale moslimsessies. Elke zaterdag en zondag worden aparte sessies van anderhalf uur voor moslims georganiseerd. Aangepaste badkleding zoals een boerkini is daarbij voor alle zwemmers verplicht.

"We respecteren dat bepaalde religieuze groepen, zoals moslims, strikte regels hebben voor sportactiviteiten", zegt een woordvoerder van de lokale overheid in Croydon. "We bieden deze sessies dus aan na een vraag vanuit de lokale gemeenschap."

Kritiek

De speciale sessies hebben als gevolg dat niet-moslims niet naar binnen mogen in normale badkleding, wat zorgt voor veel kritiek. Tegenstanders menen dat de zwembaden de verschillen en onderlinge irritaties tussen moslims en niet-moslims juist versterken met de maatregel.

Mannen en vrouwen zwemmen overigens verplicht apart tijdens de zwemsessies voor moslims.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ht_in_zwembad__.html

PR/Manusje van alles maandag 17 augustus 2009 @ 15:45:04 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_71952068
tja als er een markt voor is
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  maandag 17 augustus 2009 @ 15:47:07 #3
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_71952127
Nu is het wachten tot het W-woord valt.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  maandag 17 augustus 2009 @ 15:48:08 #4
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_71952156
Van Engeland verbaast me dat allang niet meer.
  maandag 17 augustus 2009 @ 15:49:41 #5
139330 TNA
For the stars that shine
pi_71952210
Verruim dan tenminste de openingstijden ervoor zodat de reguliere zwemmers er niet onder lijden.
pi_71952315
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:45 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
tja als er een markt voor is
Als het particuliere zwembaden zijn zie ik er inderdaad geen probleem mee, wanneer ze door de overheid gesubsidieerde zwembaden zijn dwing je niet-moslims tot het aanpassen met openbaar belastinggeld.. En dat is dan weer niet goed.
pi_71952347
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:48 schreef ExTec het volgende:
Van Engeland verbaast me dat allang niet meer.
Nee dat gaat al jaren helemaal de verkeerde kant op. Maar je kunt het de moslims moeilijk kwaad nemen, er wordt ze ook niks in de weg gelegd om de boel over te nemen. En dan nog het woord 'respect' durven gebruiken ook..
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_71952371
quote:
Echt een gouden idee van SCH om jou een eigen subforum te geven. Ik vond je eigen mening bij de nieuwsdump ijzersterk verwoord!

(je hebt het artikel waarschijnlijk niet gelezen maar er staat in dat niet-moslims er niet in mogen én dat niet-moslims dezelfde kleding moeten dragen. Dat klinkt niet als een erg goede bron. Dus geen bron en geen eigen mening => SVX)
Here we are now, entertain us.
  maandag 17 augustus 2009 @ 15:55:23 #9
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_71952385
Lijkt me best aantrekkelijk om tijdens die uren ook te gaan zwemmen. Geen mannen in ballenknijpers en verlepte oma's in smerige badpakken waar je tegenaan moet kijken.
pi_71952392
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:53 schreef MrData het volgende:

[..]

Nee dat gaat al jaren helemaal de verkeerde kant op. Maar je kunt het de moslims moeilijk kwaad nemen, er wordt ze ook niks in de weg gelegd om de boel over te nemen. En dan nog het woord 'respect' durven gebruiken ook..
Geweldig, zelfs speciale zwemuren worden als argument van overname gebruikt.
pi_71952405
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als het particuliere zwembaden zijn zie ik er inderdaad geen probleem mee, wanneer ze door de overheid gesubsidieerde zwembaden zijn dwing je niet-moslims tot het aanpassen met openbaar belastinggeld.. En dat is dan weer niet goed.
Inderdaad.

Maar het verschijnsel opzich blijf ik dieptriest vinden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_71952432
quote:

[..]

Dat. Marktwerking.
pi_71952434
Lachen!
Mogen die pinguins een aparte zwemsessie houden in een openbar zwembad!!
Daar moeten we wel foto'tjes van maken uiteraard
  † In Memoriam † maandag 17 augustus 2009 @ 15:57:27 #14
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_71952440
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:55 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Geweldig, zelfs speciale zwemuren worden als argument van overname gebruikt.
Binnenkort is heel Europa overgenomen door schoolzwemmers en wateraerobicers
Carpe Libertatem
  maandag 17 augustus 2009 @ 15:58:53 #15
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_71952470
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:57 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Kijk maar uit. Straks gaan ze tijdens die moslimuren bommetjes oefenen.
pi_71952474
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:54 schreef voyeur het volgende:
(je hebt het artikel waarschijnlijk niet gelezen maar er staat in dat niet-moslims er niet in mogen én dat niet-moslims dezelfde kleding moeten dragen. Dat klinkt niet als een erg goede bron. Dus geen bron en geen eigen mening => SVX)
Nee, er staat dat niet-moslims (en moslims) niet naar binnen mogen in normale zwemkleren. Niet-moslims mogen wel naar binnen dus, maar moeten zich zoals gewoonlijk aanpassen.
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
  maandag 17 augustus 2009 @ 15:59:26 #17
265449 rechtsom
En anders gaan we linksom!
pi_71952483
goed initiatief.. goed voor de intergratie en geen gezeik meer als in het rest van het openbare leven geen rekening wordt gehouden met de bizare eisen van sommmige Moslims
Als je snel last heb van een brok in de keel, moet je godverdomme eens van dat hondenvoer afblijven!
pi_71952499
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Inderdaad.

Maar het verschijnsel opzich blijf ik dieptriest vinden.
Trieste verschijnselen in een zwembad is natuurlijk erg relatief.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2009 16:02:18 ]
pi_71952512
Ja in Engeland zijn ze al heel ver met de integratie van Engelsen in de Islam.
ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
pi_71952527
quote:

[..]

Niet te vergeten FOK!kers die nog nooit een zon irl hebben gezien.
pi_71952543
Ach, ik heb net geleerd dat ik voor mijn vakantie ook een andere zwembroek moet kopen, omdat je in Frankrijk niet welkom bent met een lange zwembroek. Dat vind ik ook absurd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_71952558
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:01 schreef KoosVogels het volgende:
Ach, ik heb net geleerd dat ik voor mijn vakantie ook een andere zwembroek moet kopen, omdat je in Frankrijk niet welkom bent met een lange zwembroek. Dat vind ik ook absurd.
Dan pas je je dus aan aan de norm die daar geldt, en niet andersom.
pi_71952561
Discriminatie!?!?!? EIZN!?!
  maandag 17 augustus 2009 @ 16:03:05 #24
139330 TNA
For the stars that shine
pi_71952569
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:01 schreef KoosVogels het volgende:
Het idee is dat mensen die langere zwembroeken ook buiten het zwembad dragen en die strakke zwembroeken niet. Maar goed, ik heb het ook altijd irritant gevonden
pi_71952609
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:58 schreef Pool het volgende:

[..]

Kijk maar uit. Straks gaan ze tijdens die moslimuren bommetjes oefenen.
pi_71952623
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:02 schreef MrData het volgende:

[..]

Dan pas je je dus aan aan de norm die daar geldt, en niet andersom.
Klopt. Maar ach, als je elke week een moslm-uurtje inlast, dan heeft niemand daar last van. Laat ze toch.
pi_71952636
Dus het nudisten zwemmen 1* per week mag ook niet meer volgens sommige mensen hier.
  maandag 17 augustus 2009 @ 16:09:21 #28
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_71952699
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:06 schreef Basp1 het volgende:
Dus het nudisten zwemmen 1* per week mag ook niet meer volgens sommige mensen hier.
Nee, en terecht. Dat is pas écht ranzig!

Wat dat betreft mogen de moslims ons wel overnemen, mits ze die perverselingen gewoon verplicht een broek of rok aantrekken.
pi_71952722
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klopt. Maar ach, als je elke week een moslm-uurtje inlast, dan heeft niemand daar last van. Laat ze toch.
En een joden-uurtje, een neger-uurtje, een christen-uurtje enz...doe gewoon normaal. Als je als moslim niet tegen die blote armpjes en beentjes kunt blijf je lekker thuis.
pi_71952723
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:03 schreef TNA het volgende:

[..]

Het idee is dat mensen die langere zwembroeken ook buiten het zwembad dragen en die strakke zwembroeken niet. Maar goed, ik heb het ook altijd irritant gevonden
Ach...irritant, ga ik toch lekker een speedo dragen

Zonder gekheid, ben toch meer een strandganger
pi_71952732
Staan in de koran voorschriften omtrent zwemkleding?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  maandag 17 augustus 2009 @ 16:12:19 #32
798 voyeur
bemoeit zich
pi_71952759
quote:

[..]

En zwangeren, naturisten, reddingszwemmers en vrouwen:
"VROUWENZWEMMEN

Op de maandagmorgen is het zwembad alleen voor vrouwen geopend.
Tijdens het vrouwenzwemmen zal er toezicht gehouden worden door de vrouwelijke medewerkers van het Graaf Ottobad. Bovendien zijn alle ramen afgeschermd waardoor het voor derden niet mogelijk is om in het bad te kijken."

Discrimatie, Telegraaf reporters uitrukken!!!
pi_71952908
Okee, even verzamelen:

- Schoolzwemmen
- Naturistenzwemmen
- Waterpolo
- Wateraerobics
- Vrouwenzwemmen
- Verplicht speedo dragen

zijn allemaal prima in orde, maar

- Verplicht boerkini dragen en zelfs
- Verplicht zwembroek-tot-op-de-knieën dragen

zijn belachelijk en verwerpelijk en weetikveelwat?

pi_71952910
Het valt me wel op dat moslims wel heel selectief apart behandeld willen worden, dan weer gelijk als iedereen. Meestal beide in het voordeel van de stelling "als er wat te halen valt".
pi_71952967
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:18 schreef Igen het volgende:
Okee, even verzamelen:

- Schoolzwemmen
- Naturistenzwemmen
- Waterpolo
- Wateraerobics
- Vrouwenzwemmen

quote:
Die meen je niet!
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  maandag 17 augustus 2009 @ 16:21:12 #36
6484 ExTec
pi_71952983
quote:
Okee, even verzamelen:

- Schoolzwemmen
- Naturistenzwemmen
- Waterpolo
- Wateraerobics
- Vrouwenzwemmen

Vrouwenzwemmen hoort onder het andere kopje

En mij lijkt dat dingen als schoolzwemmen en water sporten gewoon vanwege praktische aard maken dat de boel voor anderen afgesloten zijn.
pi_71952987
I noticed you noticing me, so I just want to put you on notice that I noticed you too.
pi_71952991
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:20 schreef paddy het volgende:

[..]

[..]

Die meen je niet!
Niet voor vrouwen natuurlijk, maar in Frankrijk mag je vaak geen zwemshorts dragen en ik heb op Fok! nog niemand daar boehoe-topics over zien openen.
pi_71953008
quote:
Okee, even verzamelen:

- Schoolzwemmen
- Naturistenzwemmen
- Waterpolo
- Wateraerobics
- Vrouwenzwemmen

Eerlijk gezegd erger ik mij kapot aan al die speciale uurtjes.... Het mag van mij wel wat minder...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 17 augustus 2009 @ 16:23:15 #40
6484 ExTec
pi_71953049
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:21 schreef Igen het volgende:

[..]

Niet voor vrouwen natuurlijk, maar in Frankrijk mag je vaak geen zwemshorts dragen en ik heb op Fok! nog niemand daar boehoe-topics over zien openen.
Dat is omdat daar geen tenenkrommend primitief sprookje achter zit, maar het wat simpelere 'hygiene'.
pi_71953131
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:23 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat is omdat daar geen tenenkrommend primitief sprookje achter zit, maar het wat simpelere 'hygiene'.
onzin, fransen en hygiene is een mythe.
pi_71953154
quote:

[..]

QFT
pi_71953195
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd erger ik mij kapot aan al die speciale uurtjes.... Het mag van mij wel wat minder...
De meeste speciale uren zijn vaak ook onmogelijke tijden dus laat ze lekker speciaal blijven.
  maandag 17 augustus 2009 @ 16:29:02 #44
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_71953199
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:12 schreef voyeur het volgende:

[..]

En zwangeren, naturisten, reddingszwemmers en vrouwen:
"VROUWENZWEMMEN

Op de maandagmorgen is het zwembad alleen voor vrouwen geopend.
Tijdens het vrouwenzwemmen zal er toezicht gehouden worden door de vrouwelijke medewerkers van het Graaf Ottobad. Bovendien zijn alle ramen afgeschermd waardoor het voor derden niet mogelijk is om in het bad te kijken."

Discrimatie, Telegraaf reporters uitrukken!!!
Is dit geen verkapte term voor moslima zwemmen?
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_71953200
quote:

[..]

Mag van jou een nudist dan ook gewoon met z'n blote piemel gaan zwemmen tijdens de gewone uurtjes?

Want het taboe op nudisme komt natuurlijk ook voort uit een of ander sprookjesboek.
pi_71953329
quote:
Het zwembad van Croydon is één van de zwembaden met speciale moslimsessies. Elke zaterdag en zondag worden aparte sessies van anderhalf uur voor moslims georganiseerd.
quote:
Een tijdspanne waarin tussen twee partijen gecommuniceerd wordt. Een sessie wordt opgezet, onderhouden en afgesloten volgens een van tevoren afgesproken protocol.
Dit maakt mij veel nieuwsgieriger.

Wat ik mij bij zo'n sessie moet voorstellen.

Of is het gewoon een uur zwemmen met medegelovigen? Waar meer mensen mogen komen?
quote:
De speciale sessies hebben als gevolg dat niet-moslims niet naar binnen mogen in normale badkleding
quote:
Mannen en vrouwen zwemmen overigens verplicht apart tijdens de zwemsessies voor moslims.
Niet verkeerd bedoeld, maar kan me hier weinig bij voorstellen.
quote:

[..]

Zolang ze ook op dezelfde wijze rekening houden met andere vormen van geloof, of groepen Heb ik er niet eens problemen mee. Liever niet elke dag dus.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  maandag 17 augustus 2009 @ 16:38:51 #47
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_71953431
tvp dan maar om de discussie te volgen
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
  maandag 17 augustus 2009 @ 16:40:31 #48
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_71953472
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:10 schreef teknomist het volgende:
vroeg ik me ook al af.. alsof ze in de toekomst konden kijken en vrouwen in bikini's in zwembaden zagen
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
pi_71953563
quote:

[..]

Ow, ik dacht het merk speedo
Je bedoelde een strakke zwembroek.
Volgens mij deden ze dat voor de hygiëne. Zoonlief vond het maar niets op vakantie die ouwelullen strings dragen(puber dus)
  maandag 17 augustus 2009 @ 16:44:23 #50
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_71953578
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:10 schreef teknomist het volgende:
Voorschriften voor zwemkleding vast niet. Maar er zullen vast wel voorschriften voor uitzonderingen tussen staan. En ik denk eigenlijk niet dat zwemmen een uitzondering is. Uitzonderingen zijn eerder voor mensen en Geloven die open staan voor discussie en niet zo achterlijk star als de Koran.
  maandag 17 augustus 2009 @ 16:44:55 #51
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71953594
Kijk, racisme per definitie! Geniaal.
censuur :O
  maandag 17 augustus 2009 @ 17:06:53 #52
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71954145
quote:

[..]

Nou dan moeten we ook maar optreden tegen 65 plussers, auquajoggers en naaktzwemmers.
pi_71954214
GB is echt doorgeslagen.
de meest achterlijke berichten komen er de laatste tijd vandaan.
pi_71954215
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De meeste speciale uren zijn vaak ook onmogelijke tijden dus laat ze lekker speciaal blijven.
Nou, toen ik nog regelmatig baantjes ging zwemmen moest ik nog behoorlijk wat moeite doen om alle special uurtjes, lessen ed te ontwijken. Viel me echt tegen
pi_71954261
Lelijk pleurisding, ga dan niet zwemmen.
pi_71954271
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:44 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Voorschriften voor zwemkleding vast niet. Maar er zullen vast wel voorschriften voor uitzonderingen tussen staan. En ik denk eigenlijk niet dat zwemmen een uitzondering is. Uitzonderingen zijn eerder voor mensen en Geloven die open staan voor discussie en niet zo achterlijk star als de Koran.
In de koraan staat nog geeneens dat het verplicht is een hoofddoek te dragen.
pi_71954865
In het stukje las ik

"Het zwembad van Croydon is één van de zwembaden met speciale moslimsessies."

Voor de goede orde: ze hebben er 5 in die plaats, dus ik kan me indenken dat zulke ideeën tot stand in een poging om meer doelgroepen (dus meer klanten) binnen te krijgen.
pi_71955132
..en weer buigt men in Engeland voor de Islam..

het zoveelste bericht al over Albion & de Islam.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_71955275
Tja, Engeland heeft natuurlijk niet zo'n goede naam meer, maar dit moet toch gewoon kunnen? Het is 2x 1,5u per week dat de "differently advantaged" even kunnen zwemmen, zonder zich helemaal kapot te schamen voor de rest van de gasten vanwege hun badkleding. Vooral als daar tegenover staat dat buiten die uren iedereen normaal gekleed moet zwemmen, so what?
pi_71955324
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:54 schreef LoggedIn het volgende:
Tja, Engeland heeft natuurlijk niet zo'n goede naam meer, maar dit moet toch gewoon kunnen? Het is 1,5u per week dat de "differently advantaged" even kunnen zwemmen, zonder zich helemaal kapot te schamen voor de rest van de gasten vanwege hun badkleding. Vooral als daar tegenover staat dat buiten die uren iedereen normaal gekleed moet zwemmen, so what?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 17 augustus 2009 @ 18:02:05 #61
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_71955497
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:43 schreef paddy het volgende:
Ow, ik dacht het merk speedo
Je bedoelde een strakke zwembroek.
Volgens mij deden ze dat voor de hygiëne. Zoonlief vond het maar niets op vakantie die ouwelullen strings dragen(puber dus)
Ik heb ergens gelezen dat dat met waterbesparing te maken heeft (weet alleen niet meer waar, is al een tijdje geleden). In lange zwembroeken blijft veel water hangen als je op de kant klimt, waardoor veel water uit het zwembad verdwijnt. Heeft dus niks met hygiëne te maken (kan ik me ook niet voorstellen in Frankrijk )
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_71955553
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:54 schreef LoggedIn het volgende:
Tja, Engeland heeft natuurlijk niet zo'n goede naam meer, maar dit moet toch gewoon kunnen? Het is 2x 1,5u per week dat de "differently advantaged" even kunnen zwemmen, zonder zich helemaal kapot te schamen voor de rest van de gasten vanwege hun badkleding. Vooral als daar tegenover staat dat buiten die uren iedereen normaal gekleed moet zwemmen, so what?
Precies.

Overigens: waarom heeft Engeland zo'n slechte naam? Vanwege die sharia-rechtbanken? Even voor de goede orde: "Uitspraken van shariarechtbanken zijn bindend voor de Engelse wet, op voorwaarde dat beide partijen voorafgaand aan de rechtszitting daarmee hebben ingestemd."

In Nederland hebben wij precies dezelfde regels, waar bijvoorbeeld de Rijdende Rechter gebruik van maakt. Zolang die dus z'n werk kan doen is het theoretisch ook in Nederland mogelijk om shariarechtbanken naar Engels voorbeeld op te zetten.
pi_71955609
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:04 schreef Igen het volgende:

[..]

Precies.

Overigens: waarom heeft Engeland zo'n slechte naam? Vanwege die sharia-rechtbanken? Even voor de goede orde: "Uitspraken van shariarechtbanken zijn bindend voor de Engelse wet, op voorwaarde dat beide partijen voorafgaand aan de rechtszitting daarmee hebben ingestemd."

In Nederland hebben wij precies dezelfde regels, waar bijvoorbeeld de Rijdende Rechter gebruik van maakt. Zolang die dus z'n werk kan doen is het theoretisch ook in Nederland mogelijk om shariarechtbanken naar Engels voorbeeld op te zetten.
..alsof een islamitische vrouw in de praktijk een keuze heeft om te weigeren, maar goed wat off topic
pi_71955704
Ik zie hier geen enkel verkeerds aan..

Als de zwembad dat wilt is toch geen probleem
ze worden toch niet gedwongen..

wat is jullie probleem hiermee eigenlijk... zijn jullie jaloers ofzo ?
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_71955782
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:09 schreef Meki het volgende:

Dat zwembad wil dat helemaal niet, maar men buigt weer voor de Islam.
Voor je het weet is weer een aanslag in de maak
pi_71955861
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:12 schreef qonmann het volgende:

[..]

De zwembad eist dat de anderen meezwemen in Burqini's Niet de Islam.

Waar staat dat ze buigen voor de Islaam ? of is dat jou gekrompte redenering ?
pi_71955878
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:06 schreef qonmann het volgende:

[..]

..alsof een islamitische vrouw in de praktijk een keuze heeft om te weigeren, maar goed wat off topic
Dat is inderdaad off-topic, want zonder shariarechtbank zou die vrouw in zo'n geval ook wel geïntimideerd en bedreigd worden. Bijvoorbeeld om te voorkomen dat ze aangifte bij de politie doet.
pi_71955893
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:12 schreef qonmann het volgende:

[..]

Of ben je nou serieus?
pi_71955914
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is inderdaad off-topic, want zonder shariarechtbank zou die vrouw in zo'n geval ook wel geïntimideerd en bedreigd worden. Bijvoorbeeld om te voorkomen dat ze aangifte bij de politie doet.
Daar heb je gelijk in.
pi_71955931
Bikinivrees houdt vrouwen thuis

Het rondlopen in bikini is voor veel vrouwen een ware nachtmerrie. Alleen al het idee zich te moeten tonen in een miniscuul lapje stof is voor zeker één op de tien vrouwen reden om de vakantie over te slaan.

Geconfronteerd met de vraag waar vrouwen het meeste tegen opzien, is het antwoord van bijna een derde van de ondervraagden: het rondlopen in badkleding op het vakantieadres, zo meldt Het Laatste Nieuws
  Donald Duck held maandag 17 augustus 2009 @ 18:19:11 #71
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_71955978
Niet echt verbazingwekkend meer. Engeland buigt op alle fronten voor moslims. Laf kutland.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:19:33 #72
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_71955985
ik vind het wel netjes dat ze een boerka dragen !

dan ziet je dat lange ongeschoren schaamhaar en die snorren en dat haar op de borst en rug en benen niet bij die lelijken wijven .

het is voor hun ?maar meer eigelijk voor ons, zeer positieven vooruitgang ,hebben ze ook iets voor de geur ??.
vredesoverleg whahahahahahahahahahahha
pi_71956046
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:19 schreef telavivnick het volgende:
ik vind het wel netjes dat ze een boerka dragen !

dan ziet je dat lange ongeschoren schaamhaar en die snorren en dat haar op de borst en rug en benen niet bij die lelijken wijven .

het is voor hun ?maar meer eigelijk voor ons, zeer positieven vooruitgang ,hebben ze ook iets voor de geur ??.
wat een fatsoen heb jij toch..
pi_71956071
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:19 schreef __Saviour__ het volgende:
Niet echt verbazingwekkend meer. Engeland buigt op alle fronten voor moslims. Laf kutland.
Hetzelfde mensen reageren hier die altijd negatief reageren op de Islaam
het zijn altijd hetzelfde mensen...
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:23:53 #75
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_71956101
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:22 schreef Meki het volgende:

[..]

wat een fatsoen heb jij toch..

dank u
pi_71956121
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:19 schreef __Saviour__ het volgende:
Kun jij al helemaal qonmann's one-liner overtikken? Goed hoor!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2009 18:24:59 ]
pi_71956161
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:23 schreef telavivnick het volgende:

[..]

dank u
Je doet je signature en je nickname doe je veel eer aan
pi_71956171
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:09 schreef Meki het volgende:

wat is jullie probleem hiermee eigenlijk... zijn jullie jaloers ofzo ?
Geen probleem?
Onze hele cultuur gaat verloren!
Wat drommel!
Het wordt hoe langer hoe gekker!
Je hebt tegenwoordig ook al badpakdagen in de sauna.
Dit is een knieval van onze westerse vrije cultuur voor het verderfelijke badpakisme.
We mogen het badpakisme niet onderschatten. De tijd van pappen en nathouden is voorbij. Het is vijf voor twaalf!
Anders vallan onze kinderen en kleinkinderen ten prooi aan de primitieve badpakistische cultuur!

Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_71956208
Niemand die hier wat zegt over verplicht naaktzwemmen in Nederlandse zwembaden....

Niemand maar niemand die daar iets over zegt
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:28:24 #80
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_71956226
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:25 schreef Meki het volgende:

[..]

Je doet je signature en je nickname doe je veel eer aan
pi_71956288
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:27 schreef Meki het volgende:
Niemand die hier wat zegt over verplicht naaktzwemmen in Nederlandse zwembaden....

Verplicht naaktzwemmen

Wat lul je nou, onderkruipsel?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:30:47 #82
6484 ExTec
pi_71956298
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Mag van jou een nudist dan ook gewoon met z'n blote piemel gaan zwemmen tijdens de gewone uurtjes?

Want het taboe op nudisme komt natuurlijk ook voort uit een of ander sprookjesboek.
Nee, ik denk dat bij de nudist het meer de issue is dat anderen aanstoot nemen aan hun.
pi_71956305
Dat dit landelijk moge ingevoerd worden.

De zon laat zich de laatste tijd wat vaker zien, dus ze zullen wel weer in groten getale te zien zijn in het park. Kom je daar, ligt er weer zo eentje, geheel gestrekt op haar rug, haar ontblootte, ronde borsten naar de hemel reikend. Een slipje aan vinden de meesten gelukkig nog wel gepast, want dat struikgewas tussen de benen is niet om aan te zien. Toch kun je als man zijnde, bij zo'n lekker temperatuurtje, de verleiding moeilijk weerstaan. De boodschap die ze willen afgeven is overduidelijk: "Hey lekkere moslim, hier lig ik, naakt en wil genomen worden om zo mijn soa aan jou te overdragen".

Een beetje aanpassen aan de islam en dus ook wat moreler zijn is toch wel gewenst.
pi_71956366
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:30 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Verplicht naaktzwemmen

Wat lul je nou, onderkruipsel?
Sommigen zwembaden in Nederland kennen uren voor naakt zwemmen.
en als je in de tijden wilt zwemmen mag je er niet in of je gaat naakt zwemmen.

Vraag maar aan je plaatselijke zwembad
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:34:50 #85
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_71956409
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:27 schreef Meki het volgende:

is de westerse cultuur .in moslimlanden kan je dat ook niet doen . en in het westen wel .eh .zie het probleem niet zo .ik kijk liever tegen een lekkerding aan naakt, (wat er goed uit ziet )dan een boerka .
wat daar inzit ziet ik liever helemaal niet naakt daarom dragen zie die dingen toch.
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:35:16 #86
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_71956429
Als we onze visie op Engeland op basis van The Daily Telegraph via de Telegraaf moeten baseren, dan is het een achterlijk kutland.
Géén kloon van tvlxd!
pi_71956454
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:34 schreef telavivnick het volgende:

[..]

is de westerse cultuur .in moslimlanden kan je dat ook niet doen . en in het westen wel .eh .zie het probleem niet zo .ik kijk liever tegen een lekkerding aan naakt, (wat er goed uit ziet )dan een boerka .
wat daar inzit ziet ik liever niet naakt daarom dragen zie die dingen toch.
In jou land Israel mag je dat ook niet doen..
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:36:56 #88
6484 ExTec
pi_71956485
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:31 schreef Triggershot het volgende:

Een beetje aanpassen aan de islam en dus ook wat moreler zijn is toch wel gewenst.
Nee. Spruitjeslucht mag je helemaal houden. 'Wij' zijn wat verder dan jullie blijkbaar, moralisme in de maatschappij achten wij niet wenselijk. For beter or for worse, wij bepalen zelf wel hoe we leven.

En lachwekkend wordt het natuurlijk als mensen uit islamitische culturen ons menen te moeten vertellen hoe we moeten leven.

Die mensen hebben helaas helemaal geen recht van spreken.
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:37:34 #89
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_71956512
als een zwembad een bepaalde dag open is voor naturisten (ja dat is soms) dan mag je er ook alleen naakt in.
is ook een speciale groep waar de markt op inspeelt.

dus naturisten nemen de werld over en dwingen mensen naakt te zwemmen
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:37:39 #90
6484 ExTec
pi_71956513
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:35 schreef Montov het volgende:
Als we onze visie op Engeland op basis van The Daily Telegraph via de Telegraaf moeten baseren, dan is het een achterlijk kutland.
Ah, shooting the messenger.

Het is die en die maar, het is vast niet waar.
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:38:12 #91
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_71956537
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:36 schreef Meki het volgende:

[..]

In jou land Israel mag je dat ook niet doen..

hahahahaha je bent ook niet zo erg strak he ??
eh even voor jou info er zijn hier denk ik meer naakt stranden dan in nederland

even vlug opnoemen 1: atliet 2:gaash 3:bij haifa bij natanja bij ros ha pina by the way nex to gassa ,hollon,
naharia enz enz

[ Bericht 6% gewijzigd door telavivnick op 17-08-2009 18:46:05 ]
pi_71956649
Leve de verzuiling .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_71956652
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:36 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nee. Spruitjeslucht mag je helemaal houden. 'Wij' zijn wat verder dan jullie blijkbaar, moralisme in de maatschappij achten wij niet wenselijk. For beter or for worse, wij bepalen zelf wel hoe we leven.

En lachwekkend wordt het natuurlijk als mensen uit islamitische culturen ons menen te moeten vertellen hoe we moeten leven.

Als een zwembad de moslims de mogelijkheid geeft om één uurtje in de week alleen met gelijkgestemden te zwemmen, dan houdt dat meteen in dat "mensen uit islamitische culturen ons menen te moeten vertellen hoe we moeten leven"?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2009 18:42:57 ]
pi_71956683
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:36 schreef ExTec het volgende:

[..]

Moslims zouden de enigen moeten zijn die uberhaupt wat hebben te zeggen in onze maatschappij, de decadentie waarin het Westen al bijna 60 jaar in verkeert is werkelijk te zot voor woorden, ergste symptomen van een ziekte is dat je niet eens weet dat je ziek bent en dat is waar vooral het westen mee kampt, al jaren denken dat ze voorlopers zijn op het wereldtoneel terwijl dit al lang niet meer het geval is en er al een lange tijd een shift is van afhankelijkheid, het westen wordt namelijk steeds afhankelijker van andere delen van de wereld, haar val is onvermijdbaar, net zo een beetje als een kat in de nauw rare sprongen maakt, probeert het westen nog wat in leven te blijven, maar zoals al gezegd het val van het westen is onvermijdbaar, lang leve de Islam, moraal en een nieuw tijdperk waarin de achterlijkheid waarin vrouwen mogen dragen wat ze willen enkel in de geschiedenisboeken terug te vinden is!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2009 18:43:44 ]
pi_71956747
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:29 schreef Igen het volgende:

[..]

En dat zegt iemand die geen flauw idee heeft wat nudisme is of je wilt gewoon correct moslimstraatje lullen.
pi_71956854
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:41 schreef Igen het volgende:

[..]

Als een zwembad de moslims de mogelijkheid geeft om één uurtje in de week alleen met gelijkgestemden te zwemmen, dan houdt dat meteen in dat "mensen uit islamitische culturen ons menen te moeten vertellen hoe we moeten leven"?

Vergeet je de rest niet te noemen?
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:48:10 #97
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_71956856
En wie niet meedoet, is entartet. Hoera!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_71956894
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Moslims zouden de enigen moeten zijn die uberhaupt wat hebben te zeggen in onze maatschappij, de decadentie waarin het Westen al bijna 60 jaar in verkeert is werkelijk te zot voor woorden, ergste symptomen van een ziekte is dat je niet eens weet dat je ziek bent en dat is waar vooral het westen mee kampt, al jaren denken dat ze voorlopers zijn op het wereldtoneel terwijl dit al lang niet meer het geval is en er al een lange tijd een shift is van afhankelijkheid, het westen wordt namelijk steeds afhankelijker van andere delen van de wereld, haar val is onvermijdbaar, net zo een beetje als een kat in de nauw rare sprongen maakt, probeert het westen nog wat in leven te blijven, maar zoals al gezegd het val van het westen is onvermijdbaar, lang leve de Islam, moraal en een nieuw tijdperk waarin de achterlijkheid waarin vrouwen mogen dragen wat ze willen enkel in de geschiedenisboeken terug te vinden is!
Kanonne, wat een geleuter zeg.
pi_71956957
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:49 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Onze plannen gaan nog door he?
pi_71956961
Tsja, als een privaat bedrijf een bepaalde dress code heeft... dat moeten ze zelf weten, op zich. In deze is natuurlijk wel de debiliserende invloed die het geloof, in het bijzonder nu de Islam, kan hebben op mensen, interessant. Als zo'n waanzinnig en achterlijk geloof ervoor zorgt dat men zichzelf zo beperkt in dit soort gevallen, en er zijn er meer, dan zou je toch haast Blijf-Van-Mijn-Geest-Huizen voor gelovigen gaan wensen.
  Donald Duck held maandag 17 augustus 2009 @ 18:52:01 #101
46149 __Saviour__
pi_71956987
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:49 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

trollen heet dat, gewoon reacties uit willen lokken
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_71957042
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:52 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

trollen heet dat, gewoon reacties uit willen lokken
Mja, daar kom je dan wel heel makkelijk mee weg, alles wat je niet aanstaat classificeren als 'trollen' zodat je er nog wel op kunt reageren, maar niet inhoudelijk op in hoeft te gaan.
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:53:50 #103
6484 ExTec
pi_71957054
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:41 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat maak jij er nou van

Ik reageerde op iemand die van mening was dat we ons aan moesten passen aan de islam ( ) en de bijbehorende 'moraal'.

Maar ik zit dus niet op zedelijkheids-moraal te wachten.
pi_71957071
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:45 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

En dat zegt iemand die geen flauw idee heeft wat nudisme is of je wilt gewoon correct moslimstraatje lullen.
Ik weet heus wel wat nudisme en naturisme is, en wat ik zei klopt verder gewoon.

Jij zou het ook een schande vinden als de leraar van je dochtertje in groep 4 in z'n blote piemel voor de klas zou staan, ook als hij dat uit naturistische overtuiging doet.

En waarom? Omdat we volgens bepaalde interpretaties van een of ander sprookjesboek zogenaamde "schaamdelen" hebben, die we uit schaamte moeten bedekken.
pi_71957117
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:51 schreef Monidique het volgende:
Tsja, als een privaat bedrijf een bepaalde dress code heeft... dat moeten ze zelf weten, op zich.
Hypocriet.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_71957126
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:53 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat maak jij er nou van

Ik reageerde op iemand die van mening was dat we ons aan moesten passen aan de islam ( ) en de bijbehorende 'moraal'.

Maar ik zit dus niet op zedelijkheids-moraal te wachten.
O ja, ik zie het al. Tip: het hele verhaal waar je op reageerde was ironisch bedoeld, kijk de volgende keer eventjes naar de post-icon.
pi_71957136
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:55 schreef cultheld het volgende:

[..]

Hypocriet.
Cultheld.
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:56:14 #108
6484 ExTec
pi_71957139
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je bent geen goeie troll, Trig Je hebt het niet Je bent verdoemd om tot het einde der tijden serieus te zijn

They don't make trolls like they used to.
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:56:29 #109
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_71957151
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:37 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ah, shooting the messenger.

Het is die en die maar, het is vast niet waar.
Dat zeg ik niet (niet verrassend dat je niet goed kunt lezen, dat werd al pijnlijk duidelijk na die blunder in dat Elatiktopic), ik zeg dat je je visie op Engeland niet moet baseren op wat de Telegraaf selecteert uit The Daily Telegraph. Je weet wel, de mensen die zeggen dat Engeland hopeloos verloren is vanwege een aantal nieuwsartikelen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_71957187
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:56 schreef Monidique het volgende:

[..]

Cultheld.
Jij vindt het dus eigenlijk wel prima wanneer een groot bedrijf aangeeft liever geen hoofddoek dragend personeel aan te willen nemen?
  Donald Duck held maandag 17 augustus 2009 @ 18:58:49 #111
46149 __Saviour__
pi_71957235
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mja, daar kom je dan wel heel makkelijk mee weg, alles wat je niet aanstaat classificeren als 'trollen' zodat je er nog wel op kunt reageren, maar niet inhoudelijk op in hoeft te gaan.

Afgezet tegen je normale posts was die laatste van een dermate lage kwaliteit dat de uitlokkende intentie ervan maar al te duidelijk was.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_71957236
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:56 schreef ExTec het volgende:

[..]

Je bent geen goeie troll, Trig Je hebt het niet Je bent verdoemd om tot het einde der tijden serieus te zijn

They don't make trolls like they used to.
Vroegah lukte het me nog

Dat niet sta achter wat ik daar heb gezegd betekent natuurlijk niet dat het wel afspeelt in onze samenleving, op niveau van onderbuikgevoelens en puriteinse moslims is het een ware opvatting
pi_71957237
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:57 schreef cultheld het volgende:

[..]

Jij vindt het dus eigenlijk wel prima wanneer een groot bedrijf aangeeft liever geen hoofddoek dragend personeel aan te willen nemen?
Ja, hoor.
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:59:14 #114
6484 ExTec
pi_71957254
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:56 schreef Montov het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet...
Ik weet het.

Je voelde out-of-the-blue de 'need' om te wijzen op het feit dat het idd nou niet de meest hoogwaardige producties zijn die fleet street produceert.

Je bedoelde er voor de rest niks mee.
pi_71957311
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:58 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, hoor.
Ik denk dat je een boers horkenbedrijf hebt, met zeer wel mogelijk puur racistische etters, maar als een bedrijf een dress code heeft... sure...
pi_71957351
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:58 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, hoor.
Mea culpa, dan verwar ik je vast met een andere user, die dit soort gevallen steevast verdedigt met het argument dat 'een particuliere onderneming zelf een dresscode mag bepalen' , maar in het geval van woedende hoofddoek dragende juristen die door geen enkel advocatenkantoor worden aangenomen 'discriminatie!' schreeuwt.
pi_71957363
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:58 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Afgezet tegen je normale posts was die laatste van een dermate lage kwaliteit dat de uitlokkende intentie ervan maar al te duidelijk was.
Een spiegel voorhouden is wat anders dan uitlokken of trollen, de manier waarop het uit mijn toetsenbord komt mag dan wel absurd zijn, maar dat is het ook voor tig duizenden moslims in Nederland, dat ze uit zijn op het overnemen van de maatschappij of overheid dirigeren wat de regering zou 'moeten' doen. Desalniettemin is het nog steeds heel erg makkelijk om iets als trollen te classificeren en het op basis daarvan maar er aan voorbij gaan.
pi_71957365
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:58 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

tja ..
pi_71957430
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 19:01 schreef cultheld het volgende:

[..]

Mea culpa, dan verwar ik je vast met een andere user, die dit soort gevallen steevast verdedigt met het argument dat 'een particuliere onderneming zelf een dresscode mag bepalen' , maar in het geval van woedende hoofddoek dragende juristen die door geen enkel advocatenkantoor worden aangenomen 'discriminatie!' schreeuwen.
Geeft niet, tribalistische razernij is iets wat tamelijk eenvoudig naar de oppervlakte borrelt als het gaat om De Moslims en De Buitenlanders. Je bent geen uitzondering.
pi_71957508
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 19:04 schreef Monidique het volgende:

[..]

Geeft niet, tribalistische razernij is iets wat tamelijk eenvoudig naar de oppervlakte borrelt als het gaat om De Moslims en De Buitenlanders. Je bent geen uitzondering.
Ah, daar komt de aap toch weer uit de mouw.
  maandag 17 augustus 2009 @ 19:06:14 #121
6484 ExTec
pi_71957511
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 19:04 schreef Monidique het volgende:

[..]

Geeft niet, tribalistische razernij is iets wat tamelijk eenvoudig naar de oppervlakte borrelt als het gaat om De Moslims en De Buitenlanders.
Tut tut tut

De moslim bestaat helemaal niet
pi_71957600
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 19:06 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ah, daar komt de aap toch weer uit de mouw.
Here to help.

Je kunt vermijden dat anderen die aap je mouw moeten schudden, door gewoon eventjes na te denken voordat de primitievere hersendelen de overhand krijgen.
pi_71957634
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 19:08 schreef Monidique het volgende:

[..]

Here to help.

Je kunt vermijden dat andere die aap je mouw moeten schudden, door gewoon eventjes na te denken voordat de primitievere hersendelen de overhand krijgen.
Alweer een internetintellectueel die met ad hominems smijt om zijn dubbele moraal te maskeren.
  maandag 17 augustus 2009 @ 19:14:23 #124
798 voyeur
bemoeit zich
pi_71957808
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:31 schreef Triggershot het volgende:
Dat dit landelijk moge ingevoerd worden.

De zon laat zich de laatste tijd wat vaker zien, dus ze zullen wel weer in groten getale te zien zijn in het park. Kom je daar, ligt er weer zo eentje, geheel gestrekt op haar rug, haar ontblootte, ronde borsten naar de hemel reikend. Een slipje aan vinden de meesten gelukkig nog wel gepast, want dat struikgewas tussen de benen is niet om aan te zien. Toch kun je als man zijnde, bij zo'n lekker temperatuurtje, de verleiding moeilijk weerstaan. De boodschap die ze willen afgeven is overduidelijk: "Hey lekkere moslim, hier lig ik, naakt en wil genomen worden om zo mijn soa aan jou te overdragen".

http://i2.photobucket.com/albums/y29/phileine/horriblecorrie.jpg

Niks islam,100 procent Engels, maar ik zwem dan graag even apart...

[ Bericht 4% gewijzigd door paddy op 17-08-2009 19:15:43 ]
pi_71958350
Wie bepaalt eigenlijk de norm als het gaat om de dress-code en wanneer het overgaat op religeus fanatisme.
Zou het mogelijk zijn dat naturisten bang zijn voor het zwembroek en bikinidragende meerderheid, omdat zijn daarin een knieval voor vermeend religieuze preutsheid in zien?
Wie zal ’t zeggen?
Misschien zijn er ook wel niet-moslims die een boerkini dragen.
Weten wij veel?
Wat een onzin eigenlijk allemaal.
We maken ons weer druk om niks.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_71958437
Engeland maar dan noem je ook een land der gezwellen.Gelukkig kom ik dat klote volk nooit tegen Bekrompen volk
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  maandag 17 augustus 2009 @ 19:48:22 #127
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_71959054
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 19:31 schreef Slappy het volgende:
Engeland maar dan noem je ook een land der gezwellen.Gelukkig kom ik dat klote volk nooit tegen Bekrompen volk
Laten we alleen hopen dat het geen voorbode is voor wat de rest van Europa te wachten staat.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_71959079
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:54 schreef voyeur het volgende:

[..]

Echt een gouden idee van SCH om jou een eigen subforum te geven. Ik vond je eigen mening bij de nieuwsdump ijzersterk verwoord!

Ik heb het artikel wel gelezen en er zijn altijd genoeg mensen die reageren dus wat is je probleem?
  maandag 17 augustus 2009 @ 19:49:27 #129
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71959095
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 19:48 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Laten we alleen hopen dat het geen voorbode is voor wat de rest van Europa te wachten staat.
Daar zijn we zelf bij natuurlijk.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_71959570
quote:

[..]

mensen die naar Frankrijk gaan weten dat en PASSEN zich aan. Bevalt je dat niet dan moet je gewwon niet naar Frankrijk gaan! Geen enkele reden om een boehoe topic over te openen

[ Bericht 0% gewijzigd door Boris_Karloff op 17-08-2009 20:11:37 ]
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_71960649
Achja, als er een markt voor is.
Gelukkig zwem ik nooit, ik zou ernstig moeite hebben met het inhouden van mijn lach bij een dergelijk aanzicht.
En dat zegt best wat, want als er iemand is die extravagante opvallende vage levensstijlen kan waarderen ben ik het wel.
pi_71962694
Ik zie het alweer. De meeste linkse mensen bagataliseren het weer door het simpelweg op "marktwerking", "in Frankrijk moet je ook lange zwembroeken dragen" te gooien. En kijken niet verder dan hun neus lang is.

Het gekke is dat vele ex-moslims hier totaal anders over denken. Bijvoorbeeld in het artikel: "The Islamic Doctrine of Immigration" leggen de auteurs Sam Solomon, a former professor of shari'ah law and convert to Christianity , and Elias Al Maqdisi, an expert on Islamic teachings, uit hoe Islamisering van niet-moslimlanden te werk gaat. En leggen uit dat het eisen van aparte publieke faciliteiten (zoals o.a. het geval in de OP) onderdeel is van Islamisering van niet-moslimlanden.

Ik citeeer uit dat artikel:
"To those in Western democracies, these accommodating actions appear, on the surface, to be little more than harmless civil gestures, respecting the needs of a growing religion in their midst and welcoming a new addition to their proud, multicultural tradition. Many Westerners pat themselves on the back for their liberal bent, their tolerance and their open-mindedness.

Little do they realize that this strategic pattern of demands is part of an insidious, 1,400-year-old proscription for Muslims that originates in the Koran and the Sunnah, the deeds of Mohammed. It is the Hijra** or doctrine of immigration. Modeled by Mohammed's migration from Mecca to Medina, this immigration is not to a romanticized melting pot wherein newcomers gratefully search for opportunities for a better life in liberty and freely offer their talents and loyalty to benefit their new homeland. This is immigration for Islamic expansionism employing ethnic separatism to gain special status and privileges within the host country. Hijra is immigration designed to subvert and subdue non-Muslim societies and pave the way for eventual, total Islamization.

[...]

Visible changes (to Islamization) begin to be apparent as the Muslim population achieves more of a critical mass. Over time, the dress code, often beginning with a hijab in segregated enclaves and moving toward the complete covering of a neqab in the public sphere, separates Muslim women from men and from non-Muslim women. Eventually, as the host population becomes familiarized with what they believe to be the requirements of religious piety, demands are made for segregation at public facilities, in the workplace and at schools and universities. Requests for halal food, shari'ah-compliant financial transactions and the addition of Muslim holidays to public calendars further elevate the Muslim community with a special status making them separate and distinct.

All demands are initially presented as benign attempts to accommodate the religious requirements of devout Muslims. Any actions to suppress them are decried as religious discrimination. In the United States, requests for separate swimming and gym hours for Muslim men and women, demands for identification photos for licenses for women wearing hijabs and refusals to handle pork products or don immodest dress in the workplace have appeared. At this point, representatives of the Muslim community are often working cooperatively with the host government to bring about change. As Solomon and Maqdisi explain, the idea is to get the host society accustomed to Muslim buildings, customs, holidays, dress and food. Newcomers are encouraged by Muslim leadership to become citizens, vote and run for political office to increase the umma's influence."

**Hijra: opzettelijke immigratie naar niet-moslimlanden om hier de moslimpopulatie te vergroten
- Dit artikel, gisteren gepubliceerd, stamt af van een website opgezet door ex-moslims uit Azie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zienswijze op 17-08-2009 21:57:27 ]
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:00:53 #133
39114 Angst
pi_71964144
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:27 schreef Zienswijze het volgende:
-knip-
Het kan best zijn dat er misbruik van gemaakt worden, maar in Nederland en Engeland, zijn we niet discriminerend en wordt veel gewerkt met marktwerking en zijn we democraties.
de consequentie daarvan is dat als er veel moslims zijn ze invloed hebben op onze maatschappij,

ja en dat is een keus, het is of dat, of een communistische dictatuu, waarop de bewoners van een land geen invloed hebben.

of ik het zelf nou eens ben met de meerderheid of niet, zo werkt een democratie.
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:10:22 #134
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_71964450
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:00 schreef Angst het volgende:

[..]

Het kan best zijn dat er misbruik van gemaakt worden, maar in Nederland en Engeland, zijn we niet discriminerend en wordt veel gewerkt met marktwerking en zijn we democraties.
de consequentie daarvan is dat als er veel moslims zijn ze invloed hebben op onze maatschappij,

ja en dat is een keus, het is of dat, of een communistische dictatuu, waarop de bewoners van een land geen invloed hebben.

of ik het zelf nou eens ben met de meerderheid of niet, zo werkt een democratie.
Nee. Dan heb je het wezen van de democratie niet goed begrepen. En ontken je de macht van de democratische paradox: dat een democratie altijd omver kan worden geblazen door groeperingen en bewegingen die dankzij die democratie hun weg in de samenleving hebben kunnen vinden.

Jouw schets van 'democratie' is een schets van lui en zelfgenoegzaam burgerschap, van een individu dat niets meer geeft om maatschappelijke veranderingen, goed danwel slecht, maar zich heerlijk hult in de cocon van vrijheid en vrede die de 'democratie' om zijn bestaan heeft gesponnen.

Jij wilt niks, jij vindt niks, jij denkt niks. Je neemt de democratie voor gegeven aan, lekker makkelijk, altijd aan de goede kant van de moraal -- om vervolgens verder te pitten. Welterusten.
pi_71964678
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:10 schreef Ringo het volgende:

Jij wilt niks, jij vindt niks, jij denkt niks.
Zo te lezen, vindt-ie genoeg.
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:21:14 #136
39114 Angst
pi_71964862
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:10 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nee. Dan heb je het wezen van de democratie niet goed begrepen. En ontken je de macht van de democratische paradox: dat een democratie altijd omver kan worden geblazen door groeperingen en bewegingen die dankzij die democratie hun weg in de samenleving hebben kunnen vinden.
en hoe hebben we die democratische paradox opgelost?
want als we die kunne oplossen hoor ik het graag

uiteraard blijf ik het liefst mijn leuke leventje leiden en hoop ik dat de nederlandse normen en waarden blijven, maar ik heb geen oplossing. Ik ben het ook eens met dat de meerderheid telt, op een andere manier zou ik het niet zinnig weten, of je krijgt een nieuwe adel ofzow?

maar godzijdank heeft Ringo de oplossing vertel
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:21:40 #137
39114 Angst
pi_71964886
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:16 schreef Monidique het volgende:

[..]

Zo te lezen, vindt-ie genoeg.
ze
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:29:10 #138
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_71965179
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:21 schreef Angst het volgende:

[..]

maar godzijdank heeft Ringo de oplossing vertel
Het gaat erom dat je het meerderheidsargument nooit zomaar moet laten prevaleren boven gezond verstand. Jouw verhaal over 'marktwerking' en hoe democratie op die manier zou werken, doet voorkomen alsof burgers geen weerwoord meer zouden kunnen hebben tegen wat voor maatschappelijke ontwikkeling dan ook, als die tenminste door een breed volksdeel wordt gedragen. Jouw staatsvorm is een rekensom. Dan doe je jezelf en je omgeving toch echt te kort.
pi_71965510
Net alsof het liefdadigheid is van zo'n zwembad. .

En die zgn. verboden zijn ook flauwekul. Ik mag uiteraard ook al jaren niet meer meedoen met het uurtje jeugdzwemmen. . Er is gelukkig nog altijd voor elk wat wils. .
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:38:15 #140
39114 Angst
pi_71965538
idd mocht de sharia ingevoerd worden, dan zal ik waarschijnlijk sowieso vermoord worden, dus zal ik dan tenstrijde trekken (of op de vlucht slaan uiteraard), maar zolang dat niet nodig is, zou ik zolang mogelijk willen dat onze staatsvorm gelijk blijft.
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:40:24 #141
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_71965652
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:38 schreef Angst het volgende:
idd mocht de sharia ingevoerd worden, dan zal ik waarschijnlijk sowieso vermoord worden, dus zal ik dan tenstrijde trekken (of op de vlucht slaan uiteraard), maar zolang dat niet nodig is, zou ik zolang mogelijk willen dat onze staatsvorm gelijk blijft.
Die staatsvorm blijft nog wel even in de wet verankerd. Het zijn natuurlijk de burgers die haar bestaansrecht geven.
pi_71965699
Ow...
Van een zwemuurtje voor moslima's gaat het hier even zo makkelijk naar een sharia.
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:50:05 #143
39114 Angst
pi_71966035
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:41 schreef Stali het volgende:
Ow...
Van een zwemuurtje voor moslima's gaat het hier even zo makkelijk naar een sharia.
het was echt neit mijn bedoeling sorry
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:52:57 #144
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_71966132
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:41 schreef Stali het volgende:
Ow...
Dit soort gescheiden zwemuurtjes zijn natuurlijk een eerste aanzet.
pi_71966187
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:50 schreef Angst het volgende:

[..]

het was echt neit mijn bedoeling sorry
No worries.
Ik wist niet dat er een discussie gaande was, mijn fout. .
pi_71966221
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:52 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dit soort gescheiden zwemuurtjes zijn natuurlijk een eerste aanzet.
De aanzet van wat precies, Ringo?
Ja, neem het mij niet kwalijk maar ik heb er allemaal geen last van verder.
pi_71966222
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:27 schreef Zienswijze het volgende:
Ik zie het alweer. De meeste linkse mensen bagataliseren het weer door het simpelweg op "marktwerking", "in Frankrijk moet je ook lange zwembroeken dragen" te gooien. En kijken niet verder dan hun neus lang is.

- lang verhaal -
Helemaal mee eens. Het is alleen zo zonde dat je hiermee je tijd verdoet, want het grootste gevaar gaat nog altijd uit van de farmaceutische industrie.
pi_71966257
pi_71966331
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:56 schreef Scorpie het volgende:
Wil jij nou het complot van de farmaceutische industrie bagatelliseren? Je moet echt eens die oogkleppen afzetten en verder kijken dan je neus lang is!
  maandag 17 augustus 2009 @ 23:00:36 #150
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_71966428
Als ze dat hier in gaan voeren, dan ronsel ik zo veel mogelijk bejaarden om naakt te gaan zwemmen. Al moet ik er een speciaal geloof voor verzinnen.
Dan staan we daar met zijn allen naakt te wachten tot het moslim-uurtje voorbij is, zodat wij ons geloof in het zwembad kunnen belijden.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_71966510
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 23:00 schreef mazaru het volgende:
Als ze dat hier in gaan voeren, dan ronsel ik zo veel mogelijk bejaarden om naakt te gaan zwemmen. Al moet ik er een speciaal geloof voor verzinnen.
Dan staan we daar met zijn allen naakt te wachten tot het moslim-uurtje voorbij is, zodat wij ons geloof in het zwembad kunnen belijden.
Het gaat bij jou niet half ook he?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')