binnenkat, die net bij de dierenarts vandaan komt waar ze 3 prikken heeft gehad en bloed heeft geprikt, beest zit onder de stress, geloof me die zijn niet rustig....quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:15 schreef Susteren het volgende:
katten zijn best voorzichtig hoor, maar je niet te veel zorgen, over een uurtje is íe weer thuis
quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:17 schreef Klonk het volgende:
[..]
binnenkat, die net bij de dierenarts vandaan komt waar ze 3 prikken heeft gehad en bloed heeft geprikt, beest zit onder de stress, geloof me die zijn niet rustig....
quote:
quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:23 schreef Razztwizzle het volgende:
He bah, wat naar. Hoop dat je poes snel dadelijk weer vindt!
Heel veel succesquote:Op maandag 17 augustus 2009 10:22 schreef Klonk het volgende:
ik heb al zeker 6 keer heen en weer gefietst, ga dadelijk nog maar eens terugwandelen, gelukkig heb ik d´r op een kilometer van huis nog gehoord vanuit de kar....
quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:24 schreef muisje-eliza het volgende:
waar woon je? en heb je n foto van t beestje?
sterkte
quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:14 schreef Klonk het volgende:
Belfeld, in Limburg...
Laten we hopen dat het klopt dat katten zich ook op geluid orienteren. Want ook al is ze dan een binnenkat, dan nog zou ze de omgevingsgeluiden moeten herkennen. Het kan zijn dat ze zich uit angst verstopt en dat kan best twee dagen duren, maar de kans is groot dat ze daarna wel op zoek gaat.quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:22 schreef Klonk het volgende:
ik heb al zeker 6 keer heen en weer gefietst, ga dadelijk nog maar eens terugwandelen, gelukkig heb ik d´r op een kilometer van huis nog gehoord vanuit de kar....
het probleem is dat ze al ziekjes was, dus al niet eet, zelfs een plakje ham raakte ze niet aan, dus rammelen met brokjes zal weinig effect hebben....quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:24 schreef Poeke het volgende:
Krijgt ze brokjes? Zo ja, neem een bakje/blik mee om te rammelen.
ik snap er echt geen fuck van, vooral niet omdat het deurtje tamelijk dicht tegen de zijkant van fietskar bak stond, dus hoe het allemaal heeft kunnen gebeuren, ik zou het niet weten.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:09 schreef vahmpcat het volgende:
Oh wat enorm kut![]()
En raar dat deurtje toch open is gegaan, misschien door trilling ofzo. Bah, zou ook gek worden. Heeft ze een chip en evt. bandje ofzo?
Hoop dat ie snel terecht is!
Ik denk dan dat het los is komen te zitten door trilling en dat ze misschien in stress van karretje af is gesprongen. Hoop dan, zeker aangezien ze al wat in stress zat, ze rustig eerst onder bosje is gekropen om te kalmeren en dan op jou gezoek afkomt. Of inderdaad op herkenning van tuin.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:20 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik snap er echt geen fuck van, vooral niet omdat het deurtje tamelijk dicht tegen de zijkant van fietskar bak stond, dus hoe het allemaal heeft kunnen gebeuren, ik zou het niet weten.
en ze is gelukkig gechipt ja, dierenambulance ook al ingelicht, maar ja die komen alleen maar in actie als ze een aangereden kat ofzo vinden, ik blijf er maar op hopen dat ze de tuin herkent, die is namelijk katvriendelijk afgezet, ze konden de tuin gewoon in....
en jointy tof en lief van je![]()
ze is trouwens bij d´r keeltje kaalgeschoren vanwege de bloedafname vanmorgen, arme, arme kat, zwaar in de stress....
Ik heb zes katten. Drie daarvan waren binnenkatten. Die zijn de laatste tijd ook ontsnapt maar ze komen inderdaad vanzelf terug allemaal. Vooral als ze honger krijgen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:36 schreef vahmpcat het volgende:
[..]
Ik denk dan dat het los is komen te zitten door trilling en dat ze misschien in stress van karretje af is gesprongen. Hoop dan, zeker aangezien ze al wat in stress zat, ze rustig eerst onder bosje is gekropen om te kalmeren en dan op jou gezoek afkomt. Of inderdaad op herkenning van tuin.
Heb zelf ook binnen katjes, maar nog nooit weten te ontsnappen *afklop* Maar weet wel dat veel dieren een ingebouwd naar-huis-systeem hebben toch, desondanks nieuwe omgeving. Hopen dat het ook voor je poezel geld!
als je me even de link geeft primaquote:Op maandag 17 augustus 2009 11:38 schreef muisje-eliza het volgende:
is het goed als ik dit met foto op een ander forum plaats?
dan kan ik alleen maar hopen dat de anti misselijkheids injecties die ze net heeft gehad helpen, het arme beestje was gewoon al ziek en aan het vermageren, was afgevallen van 4.7 naar 3.2 kiloquote:Op maandag 17 augustus 2009 11:39 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Ik heb zes katten. Drie daarvan waren binnenkatten. Die zijn de laatste tijd ook ontsnapt maar ze komen inderdaad vanzelf terug allemaal. Vooral als ze honger krijgen.
Oh mèn dat is de nachtmerrie van elke kattenbezitter toch?!quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:12 schreef Klonk het volgende:
Het helpt niets, maar ik moet ff kwijt wat hier net gebeurt is
Ik was met een van onze katten naar de dierenarts geweest, zoals altijd, kat in kooitje, kooitje stevig vast in fietskar, gaat altijd goed.
Tot net aan toe, ik kom thuis is het transportmandje leeg en heeft de poes zich uit de voeten gemaakt, arme poes, binnenkat, zit nu lan gs een drukke weg ofzo, zit hier nu te janken, hopen dat ze terugkomt.
Hoe heeft kunnen gebeuren geen flauw idee, had ik het deurtje wel dicht ? is het losgetrild in het karretje, maakt geen flikker uit ik ben mijn kroelpoes kwijt...
Ik hoop echt dat je haar heel snel weer terugvindt! Mss stencils met haar foto en jouw 06nummer ophangen rond de plek waar ze is verdwenen?quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:22 schreef Klonk het volgende:
ff hele topic lezenquote:Op maandag 17 augustus 2009 12:34 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Oh mèn dat is de nachtmerrie van elke kattenbezitter toch?!Ben je de route al eens teruggefietst?
Ik heb het zelf nooit meegemaakt, maar ik zou me precies zo voelenquote:Op maandag 17 augustus 2009 15:52 schreef Klonk het volgende:
nope, net weer een rondje gemaakt, maar een bange, mischien gewonde binnenpoes heeft zoveel plekken om zich te verstoppen, mijn verzorgende instincten willen haar telkens gaan zoeken, maar ik weet ook zo goed dat het zo weinig kans van slagen heeft....
net wel wat vermist dingetjes gemaakt, straks bij de supermarkt en snackbar en op lantaarnpalen gaan plakken...
Ja met een dekentje of kussentje met een bekende geur. Wie weet...?quote:Op maandag 17 augustus 2009 20:43 schreef Zeven7 het volgende:
En het reisbakje open daar ergens neerzetten? Soms als ze bang zijn willen ze nog wel eens daarin rennen, zelfs als ze er thuis nooit met plezier ingaan.
dat ga ik doen, top ideequote:Op maandag 17 augustus 2009 20:44 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Ja met een dekentje of kussentje met een bekende geur. Wie weet...?
en had je dit nog gelezen?quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:22 schreef Disana het volgende:
De mevrouw van Amivedi afdeling Groningen had de tip een spoor van gebruikte kattenbakkorrels neer te leggen. Geen bergen hoor, gewoon een klein lijntje
Het feit dat je niet eens hebt opgepakt dat het een ZE is zegt al voldoende lijkt me...quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 02:03 schreef Heatseeker het volgende:
Klonk begrijp me niet verkeerd, en ik wil ook niet de troll uithangen hier. Ik snap dat je heel erg aan gehecht bent, maar ik snap niet dat je daar je nachtrust ook aan wilt spenderen. Je bent al op zoek geweest en hij is er niet. Maar om nu 's nachts om het uur naar buiten te gaan om te kijken of toevallig Wabbes er is, vind ik nogal overdreven. Hoe lang ga je dit volhouden?
Ga je morgennacht ook weer op wacht staan?
Iedereen zijn ding, ik zou nooit mijn nachtrust opgeven voor huisdieren. (Daarom ook dat ik geen huisdieren heb)quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 02:17 schreef Poeke het volgende:
[..]
Het feit dat je niet eens hebt opgepakt dat het een ZE is zegt al voldoende lijkt me...![]()
Ik zou voor mijn katten precies hetzelfde doen, sterker nog; ik heb hetzelfde gedaan toen ik Herman kwijt was (hij kwam terug btw!)
Klonk, deze tijd 's nachts is het best om op zoek te gaan naar je kat. Het is rustig buiten, weinig verkeer, geen kinderen enzo en katten zijn veel alerter 's nachts op geluidjes.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 01:59 schreef Klonk het volgende:
ik slaap nu telkens een uurtje, loop een rondje om het huis, nog steeds niets...
ikke wel, en ik doe het komende nacht nog een keertje, kwestie van een hele speciale band tussen mij en Wabbesquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 02:20 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Iedereen zijn ding, ik zou nooit mijn nachtrust opgeven voor huisdieren. (Daarom ook dat ik geen huisdieren heb)
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 06:43 schreef Klonk het volgende:
[..]
ikke wel, en ik doe het komende nacht nog een keertje, kwestie van een hele speciale band tussen mij en Wabbes
Dat je er geen hebt is dan ook de reden waarom je er onverschilliger tegenover bent waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 02:20 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Iedereen zijn ding, ik zou nooit mijn nachtrust opgeven voor huisdieren. (Daarom ook dat ik geen huisdieren heb)
als je even bedenkt dat Wabbes een zieke, oudere binnenkat is die in korte tijd anderhalve kilo is afgevallen, dan snap je wel dat ik me iets meer zorgen maakquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:23 schreef Vlindur het volgende:
Ik denk dat Wabbes binnen een week wel weer binnen komt wandelen. Misschien vind ie het buiten wel helemaal super nu! En als ie straks honger krijgt komt ie wel weer thuis.
Het is even naar, maar onze kat is ook wel eens 4 dagen op safari. De eerste keer was het eng, nu weten we wel dat ie es weggaat. Juist omdat Wabbes een binnenkat is zag ie zn kans schoon en naaide uit. Ik geef hem groot gelijk.
Bull. Die van mij is wel eens 2,5 week weggeweest.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:01 schreef Katinkat het volgende:
Niet best dat ie nog steeds weg is.Sterkte.
Ik snap je bijna denk ik. Het is een kat en katten kunnen wel wat hebben.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:25 schreef Klonk het volgende:
[..]
als je even bedenkt dat Wabbes een zieke, oudere binnenkat is die in korte tijd anderhalve kilo is afgevallen, dan snap je wel dat ik me iets meer zorgen maak
Niet wanneer het arme beestje al verzwakt is.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:31 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ik snap je bijna denk ik. Het is een kat en katten kunnen wel wat hebben.
als ze gezond was geweest niet, maar ze was het tegenovergestelde van gezond, at slecht, dronk slecht, afgevallen, liep ook niet zo hard meer en dan wil ik er niet aan denken wat er allemaal kan gebeuren als het arme beestje op een drukke weg de benen neemtquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:40 schreef Harajuku. het volgende:
Ze is net een dag weg, en jij waant haar al dood?
Oh ik ga echt enorm voor je duimen Klonk!quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:13 schreef Klonk het volgende:
ze is heel msischien gevonden, werd net gebeld door iemand die een poes had laten ophalen door de dierenambulance en daarna mijn pamfletjes had gezien, alles klopte, de tijd, de plek, alles, duimen, bidden, alles please laat het wabbesje zijn
*Enorm duimen draait*quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:13 schreef Klonk het volgende:
ze is heel msischien gevonden, werd net gebeld door iemand die een poes had laten ophalen door de dierenambulance en daarna mijn pamfletjes had gezien, alles klopte, de tijd, de plek, alles, duimen, bidden, alles please laat het wabbesje zijn
Ik duim voor jequote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:13 schreef Klonk het volgende:
En je kan niet nu naar het asiel om te kijken?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:32 schreef Klonk het volgende:
dierenambulance belde net terug, ze schatten het als een jonge poes in, maar mischien dat ze gefopt zijn door haar magerte, maar een groter probleem is dat wabbes gechipt is en die chip niet leesbaar is dan wel helemaal niet aanwezig is.
daarna gelijk naar het asiel gebeld waar de poes in kwestie heen is gebracht, die was niet in de buurt van de beesten op dit moment en zou morgen kijken als ik een uitgebreide beschrijving en een foto stuurde.
zouden chips onleesbaar kunnen raken ?
nopequote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:33 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
En je kan niet nu naar het asiel om te kijken?
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:32 schreef Klonk het volgende:
dierenambulance belde net terug, ze schatten het als een jonge poes in, maar mischien dat ze gefopt zijn door haar magerte, maar een groter probleem is dat wabbes gechipt is en die chip niet leesbaar is dan wel helemaal niet aanwezig is.
daarna gelijk naar het asiel gebeld waar de poes in kwestie heen is gebracht, die was niet in de buurt van de beesten op dit moment en zou morgen kijken als ik een uitgebreide beschrijving en een foto stuurde.
zouden chips onleesbaar kunnen raken ?
* fratsman duimt voor Klonk.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:48 schreef Klonk het volgende:
in een dorp kan het nog toeval zijn, maar ze gevonden midden in het gebied waar het gebeurt is, gewoon teveel toeval, klein van stuk (check) grijs getijgerd (check), ze kunnen me wat ik ga morgen zelf kijken, ik ga niet twee uur wachten
Nou ja, dan maar even wachtenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:50 schreef Klonk het volgende:
8 uur heeft weinig zin, ze gaan pas om 10 uur open...
Neem genoeg geld of een bankpas mee.Als het Wabbes is, dan kom je aan het betalen. Hond van mijn schoonouders is er ook een keer vandoor gegaan en door mensen daarheen gebracht. Mijn schoonmoeder kon toen 80 euro lappen voor ze hem meekreeg.quote:
Ik heb even gegoogeld en op een kattenforum gelezen dat er meerdere zijn bij wie de chip op wonderbaarlijke wijze helemaal verdwenen was. Het kan dus wel.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:49 schreef Cat22 het volgende:
Jammer dat je nog geen uitsluitsel hebt. Die kale plek zou toch een duidelijk kenmerk moeten zijn.
Een chip kan onleesbaar worden door sterke magnetische straling. Maar dan heb je het over detectiepoortjes of een magneet die langs de chip wordt gehouden. Ik heb nog nooit gehoord dat dat is voorgekomen.
ik heb geen geldboom staan, maar voor mijn katten doe ik alles, al moet ik 1000 euro lappen...quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:06 schreef fratsman het volgende:
[..]
Neem genoeg geld of een bankpas mee.Als het Wabbes is, dan kom je aan het betalen. Hond van mijn schoonouders is er ook een keer van doorgegaan en door mensen daarheen gebracht. Mijn schoonmoeder kon toen 80 euro lappen voor ze hem meekreeg.
Maar als het om je huisdier gaat doe je daar niet moeilijk over.
ik had het gevoel dat die man van het asiel niet zo heel gelukkig was dat ik hem zo laat op de avond belde en hij was ook niet in de buurt van de beessies, morgen weten we meer.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:07 schreef tonja het volgende:
Had die poes ook een kaal geschoren stukje op haar keel?
Ik ook.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:11 schreef tonja het volgende:
Ik hoop dat je toch kan slapen een beetje.
Zet anders je kattenmandje voor de deur buiten. Maar eigenlijk heb ik wel het idee dat jouw Wabbes op dit moment heerlijk ligt te slapen in het dierenasiel.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:09 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik had het gevoel dat die man van het asiel niet zo heel gelukkig was dat ik hem zo laat op de avond belde en hij was ook niet in de buurt van de beessies, morgen weten we meer.
ik ga maar slapen met het meest negatieve, dan kan het altijd meevallen, zo, oogjes dicht en de wekker op half 12....
Ik had je graag gebracht, maar woon in Noord Hollandquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:02 schreef Klonk het volgende:
ik ga eerst bellen, asiel is een takke eind hiervandaan en ben autoloos op dit moment, zou dan aangewezen zijn op de brommer van mijn vriendin en dat is ook geen plezier, ik heb een email gestuurd met beschrijvingen en een verzoekje om een foto te maken van de kat die zij daar hebben en pas als ik genoeg overeenkomsten zie ga ik eens kijken hoe ik daar kan komen...
Wow! De vinder verdient een bloemetje als het haar is (ook als het haar niet is, maar goed)quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:13 schreef Klonk het volgende:
heb je ook kinderen? Mijn kat is mijn grote vriendin maar mijn zoon is mijn alles.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:34 schreef raptorix het volgende:
Vreselijk dit, sommige mensen snappen ook niet dat poezen bijna net zo belangrijk zijn als kinderen, voor mij tenminste wel, ik denk dat ik verantwoordelijker voor me poezen ben als de meeste mensen voor hun kids, ze zijn me alles.
Dus, als jij mag kiezen heb je liever je kat dood dan je zoon. De relevantie met betrekking tot dit topic is?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 00:01 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
heb je ook kinderen? Mijn kat is mijn grote vriendin maar mijn zoon is mijn alles.
Dat dusquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:43 schreef Muck het volgende:
Klonkie, je weet dat we voor je duimen he?
En, heb je al ingebroken bij het asiel om te kijken of het je kat was?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:09 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik had het gevoel dat die man van het asiel niet zo heel gelukkig was dat ik hem zo laat op de avond belde en hij was ook niet in de buurt van de beessies, morgen weten we meer.
ik ga maar slapen met het meest negatieve, dan kan het altijd meevallen, zo, oogjes dicht en de wekker op half 12....
wonderbaarlijk genoeg slaap ik al twee nachten (elk uur onderbroken door de wekker, dat dan weer wel) wonderbaarlijk goed op een dun matrasje in de keuken, terwijl ik boven een boxspring heb staan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:11 schreef tonja het volgende:
Ik hoop dat je toch kan slapen een beetje.
Ik ook !!!quote:Op woensdag 19 augustus 2009 06:31 schreef BrandX het volgende:
Ik duim hier vreselijk hard voor je Klonk
Ik hoop zo dat het Wabbes is!
Chips willen nog wel eens gaan zweven of verdwijnen klonkquote:Op woensdag 19 augustus 2009 06:15 schreef Klonk het volgende:
[..]
wonderbaarlijk genoeg slaap ik al twee nachten (elk uur onderbroken door de wekker, dat dan weer wel) wonderbaarlijk goed op een dun matrasje in de keuken, terwijl ik boven een boxspring heb staan.
maar dit worden 5 lange uren zo, alles klopt behalve de leeftijd die ze haar schatten en het ontbreken van een chippie, maar voor de rest, alles, kleur vindplek, tijd, bid, bid, bid, bid, bid
Ze willen nog wel eens gaan zweven door het lichaamquote:Op woensdag 19 augustus 2009 08:46 schreef TheFrankey het volgende:
mmm zon chip kan er toch niet zomaar uitvallen of onleesbaar worden? Hoe lang zit die chip er al in?
Ah nee joh, je gaat haar er toch geen uur langer dan nodig laten zitten als het haar is?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 08:17 schreef Klonk het volgende:
ik ook, heb net even gekeken hoe ik met het OV bij asiel moet komen, kan ik vergeten dus, een reis van bijna 2 uur, als het Wabbes is ga ik de dierenambulance eens lief aankijken en chanteren met een stuk vlaai of ze haar willen meenemen als ze er weer eens zijn...
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:24 schreef ElisaB het volgende:
Ow ja, en indien nodig lap ik natuurlijk mee. So count me in MissG!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |