En in een nietszeggend dorpje Rotterdam. Daar komen toch ook nooit Moslimsquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:39 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het vreemde is juist dat de PVV het grootsts is geworden in plaatsen waar bij wijze van spreken nog nooit een moslim is geweest. Zelfs op de Waddeneilanden had hij aanhang.
Maakt niet uit, het is volgens jou toch niet belangrijk dat de PVV in de gemeenteraad zit.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:40 schreef UZEI het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat van belang, je moet wel de juiste mensen hebben (voor de zoveelste keer). Als je die niet op tijd kunt krijgen, dan maar 4 jaar later.
Ja, dus is 1000-1500 euro netto geen modaal inkomen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:40 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja hoor, iets van 30 duizend bruto.
Maar wat zijn de "juiste" mensen en waarom zijn die niet te vinden in 5 jaar tijd, en over 5 jaar wel?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:40 schreef UZEI het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat van belang, je moet wel de juiste mensen hebben (voor de zoveelste keer). Als je die niet op tijd kunt krijgen, dan maar 4 jaar later.
Wel eens van prioriteiten stellen gehoord?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:41 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Maakt niet uit, het is volgens jou toch niet belangrijk dat de PVV in de gemeenteraad zit.
32000 bruto in 2009, ik weet niet precies wat dat netto is. Ik denk iets meer dan 1500 euro netto, dus de gemiddelde PVV'er heeft een bnedenmodaal inkomen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:40 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja hoor, iets van 30 duizend bruto.
Het aanpakken van het 'Marokkaanse straattuig' is toch een belangrijke prioriteit van de PVV?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:42 schreef UZEI het volgende:
[..]
Wel eens van prioriteiten stellen gehoord?
Waar liggen Wilders z'n prioriteiten dan?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:42 schreef UZEI het volgende:
[..]
Als je lokale problemen wil oplossen moet je in de lokale politiek gaan. Kennelijk heeft Wilders z'n prioriteiten dan verkeerd door te gaan voor de landelijke verkiezingen en Europa en de gemeenten links (lol) te laten liggen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:42 schreef UZEI het volgende:
[..]
-juiste mensen: kandidaten die aan het door de PVV opgestelde profiel voldoenquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:42 schreef gelly het volgende:
[..]
Maar wat zijn de "juiste" mensen en waarom zijn die niet te vinden in 5 jaar tijd, en over 5 jaar wel?
Ik quote deze alvast om over 5 jaar te kunnen gebruiken.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:45 schreef UZEI het volgende:
[..]
-juiste mensen: kandidaten die aan het door de PVV opgestelde profiel voldoen
-niet in 5 jaar tijd: niet aan de orde, is pas sinds korte tijd bekend dat hij op gemeentelijk niveau wil opereren.
-over 5 jaar wel: genoeg tijd om het grote aantal zetels in te vullen..
quote:− Geringe betrokkenheid bij de wereld
− Weinig interesse in andere culturen en gebruiken
− Lage tolerantie ten opzichte van allochtonen
− Lager verantwoordelijkheidsgevoel ten opzichte van anderen
Ook een goed punt inderdaad.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:46 schreef Flumina het volgende:
Inderdaad. Al die burgemeesters vond hij slappe hap. Volgens mij zat de PVV bovenop de Goudse problamitiek. Waarom hebben ze nu Gouda links laten liggen?
In Rotterdam heeft ie iig een achterkamertjesakkoord gesloten met Pastors.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:56 schreef Flumina het volgende:
Vooruit. Ik kan me voorstellen dat je niet in elke plaats een PVV-afdeling gaat oprichten. Maar problemen in Gouda en Rotterdam werden landelijk aangekaart. Dan vind ik het bijzonder raar dat juist Den Haag(?) en Almere een afdeling krijgen.
Ik niette snappe.
pffquote:Wilders laat gemeenteraadsverkiezingen lopen
..
Wilders zegt met zijn keuze "LPF-achtige toestanden en het risico op bedrijfsongevallen" te willen voorkomen. "Dan zouden we te veel goodwill verliezen in de aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen."
..
Volgens mij is hij alleen uit op landelijke macht, op gemeenteniveau is hem blijkbaar te min..quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:44 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Waar liggen Wilders z'n prioriteiten dan?
Europa? Dat vond hij niet belangrijk maar hij zit er wel.
Lokale problemen kaart hij altijd aan, maar daar zit hij niet.
Wel grappig dat Geert Wilders in dit interview zelf toegeeft wat zijn achterban hier op Fok! ontkent:quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:58 schreef BdR het volgende:
[..]
pffja goed idee, bewaar die "LPF-achtige toestanden en het risico op bedrijfsongevallen" maar voor de Tweede Kamerverkiezingen..
[..]
Volgens mij is hij alleen uit op landelijke macht, op gemeenteniveau is hem blijkbaar te min..
Ja, dat vermoed ik ook. Amsterdam en Utrecht krijgt hij niet, die steden zijn te progressief. Dus is Den Haag de enige grote stad waar hij kan scoren.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:57 schreef gelly het volgende:
[..]
In Rotterdam heeft ie iig een achterkamertjesakkoord gesloten met Pastors.
mehehehe, eerst claimen dat de PVV wel een hoop intellectuelen had, en daarna als dit onjuist bleek er weer een positieve draai aan geven 'een echte arbeiderspartij!'quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:38 schreef UZEI het volgende:
Een echte arbeiderspartij dus, met een gezonde basis aan intellectuelen. Lijkt wel op de vroegere PVDA
Welke infantiele debiel associeert de PVV dan met nazies? En zou je je van zulke mensen wat aan moeten trekken? Aub zeg.. Het is een baggerpartij, maar deze vergelijking kan niemand serieus nemen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 16:11 schreef Publik_Enemy het volgende:
Zou het niet zo kunnen zijn dat de PVV stemmer gewoon niet herkend wil worden omdat het niet geassocieerd wil worden met extreem rechts en nazies????
Zou dat de reden niet kunnen zijn dat wilders geen mensen kan vinden om voor hem in de gemeenteraden te gaan zitten.....ze willen er wel allemaal op stemmen, maar liever niet dat de buurman het weet dat hij of zij een PVV stemmer is.....
misschien even op deze lijk klikkenquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 16:24 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Welke infantiele debiel associeert de PVV dan met nazies? En zou je je van zulke mensen wat aan moeten trekken? Aub zeg.. Het is een baggerpartij, maar deze vergelijking kan niemand serieus nemen.
Ja, precies. Dan zie je toch dat het door ongelofelijke domoren zonder kennis van zaken gebeurt?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 16:49 schreef Publik_Enemy het volgende:
[..]
misschien even op deze lijk klikken
http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8&rlz=1T4HPEB_nlNL294NL294&q=wilders+hitler
of deze
http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&aq=0&oq=wilders+naz&hl=nl&ie=UTF-8&rlz=1T4HPEB_nlNL294NL294&q=wilders+nazi
of deze
http://www.google.nl/search?hl=nl&rlz=1T4HPEB_nlNL294NL294&q=wilders+extreem+rechts&meta=
![]()
Daarom doet hij ook niet mee en hoopt hij tot de verkiezingen zoveel mogelijk mensen in de waan te laten dat hij het allemaal wel ff zal oplossen. Nederland kennende zal hij daar wel aardig in slagen..quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 17:11 schreef mazeind het volgende:
Zwaktebod van Wilders. Hij valt goed door de mand, maar dat kan niet echt een verrassing zijn.
Ik snap zijn dilemma wel. Als hij wint, moet hij mee beleid gaan bepalen in enkele belangrijke steden. En dan komt genadeloos aan het licht dat praatjes geen gaatjes vullen; ook niet bij de PVV. Nog vóór de Kamerverkiezingen wordt dan pijnlijk duidelijk dat Wilders voornamelijk een relnicht is met veel gebakken lucht in zijn programma.
Ik wil niet demoniseren noch heb ik het verstand van een varken, maar zolangzamerhand dient de vraag gesteld te worden of de retoriek van Wilders niet steeds meer op die van de NSDAP begint te lijken. De vergelijking met de daden van de NSDAP van 1943 gaat uiteraard mank, maar een vergelijking met de retoriek van de NSDAP van laten we zeggen 1930 durf ik in een aantal opzichten best te maken.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 16:52 schreef Chain_Reaction het volgende:
Het hele punt was dat alleen mensen die willen demoniseren dit doen of mensen die het verstand van een varken hebben..
Maar "boehoequote:Op zaterdag 15 augustus 2009 17:17 schreef dddour het volgende:
Halsema moet eens wat minder vaak door het communistisch handvest bladeren, en wat vaker The Art of War lezen. Haar grote idolen Stalin en Mao Zedong hebben er ook wat aan gehad.
Choose your battles wisely --Sun Tzu
Achja, en dan zouden er in een aantal opzichten wat parallellen te trekken zijn qua retoriek. Met alles wat we er verder van weten is het een hele domme vergelijking, die alleen maar tot misverstanden etc. kan leiden.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 17:17 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik wil niet demoniseren noch heb ik het verstand van een varken, maar zolangzamerhand dient de vraag gesteld te worden of de retoriek van Wilders niet steeds meer op die van de NSDAP begint te lijken. De vergelijking met de daden van de NSDAP van 1943 gaat uiteraard mank, maar een vergelijking met de retoriek van de NSDAP van laten we zeggen 1930 durf ik in een aantal opzichten best te maken.
Ik vind dat die vergelijking best gemaakt mag worden, zeker met de NSDAP van voor 1936. Vervang in onderstaand bricht het woord allochtoon maar eens door het woord Jood:quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 17:31 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Achja, en dan zouden er in een aantal opzichten wat parallellen te trekken zijn qua retoriek. Met alles wat we er verder van weten is het een hele domme vergelijking, die alleen maar tot misverstanden etc. kan leiden.
Ik ken de teksten en de voorbeelden en zoals ik al zei; Het is een vergelijking die nergens toe leidt.. Het ironische is dat mensen die deze vergelijkingen maken niet doorhebben dat het Wilders alleen maar sterker maakt.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 17:34 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik vind dat die vergelijking best gemaakt mag worden, zeker met de NSDAP van voor 1936. Vervang in onderstaand bricht het woord allochtoon maar eens door het woord Jood:
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=2103&Itemid=1
Wellicht, maar dat is geen reden om het niet te zeggen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 17:37 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Ik ken de teksten en de voorbeelden en zoals ik al zei; Het is een vergelijking die nergens toe leidt.. Het ironische is dat mensen die deze vergelijkingen maken niet doorhebben dat het Wilders alleen maar sterker maakt.
Het heeft waarschijnlijk wel tot gevolg dat hij meer zetels haalt in de landelijke verkiezingen.. Dus of het op den duur echt beter is voor het land waag ik te betwijfelen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 17:37 schreef ethiraseth het volgende:
Vind het op zich wel een goed idee van Wilders. Hoe minder hij in gemeentebesturen e.d. zit hoe beter het is voor het land.
Nee dat op zichzelf niet. De reden dat ik het ermee oneens ben is dat het een scheve vergelijking is die weliswaar heel spectaculair klinkt, maar zo selectief is dat je op die manier alles wel met elkaar kunt vergelijken. Nietszeggend dus.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 17:38 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Wellicht, maar dat is geen reden om het niet te zeggen.
Hoezo getuigt het van onwetendheid om deze vergelijking te maken?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 17:40 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Nee dat op zichzelf niet. De reden dat ik het ermee oneens ben is dat het een scheve vergelijking is die weliswaar heel spectaculair klinkt, maar zo selectief is dat je op die manier alles wel met elkaar kunt vergelijken. Nietszeggend dus.
Onwetendheid noemt men dat..
Wilders is gewoon een nazi voor mij, net als Fortuyn ook een nazi was.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 16:52 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Ja, precies. Dan zie je toch dat het door ongelofelijke domoren zonder kennis van zaken gebeurt?
Het hele punt was dat alleen mensen die willen demoniseren dit doen of mensen die het verstand van een varken hebben.. In beide gevallen geen mensen om serieus te nemen / je druk over te maken.
Omdat het uiterst selectieve parallellen zijn. Heel geforceerd willen mensen een rechtse partij uit Nederland anno 2009 vergelijken met een partij die in 1933 al (de jaren erna zullen we maar helemaal buiten beschouwing laten):quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 17:42 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Hoezo getuigt het van onwetendheid om deze vergelijking te maken?
Maar dat was pas nadat de partij aan de macht gekomen was, dat wil niet zeggen dat er geen parallellen zijn tussen de PVV van nu en de NSDAP van rond 1930. Die zijn er namelijk duidelijk wel.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 17:49 schreef Chain_Reaction het volgende:
- Anderen partijen verbood. Desnoods met geweld. Een dictatuur dus.
- Razzia's tegen tegenstanders / Joden enz.
Ik denk dat we dan over 2 verschillende zaken praten. Ik zei al meerdere malen dat er wel ergens wat parallellen te trekken zijn, maar dat is heel wat anders dan het een goede vergelijking vinden.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 17:54 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Maar dat was pas nadat de partij aan de macht gekomen was, dat wil niet zeggen dat er geen parallellen zijn tussen de PVV van nu en de NSDAP van rond 1930. Die zijn er namelijk duidelijk wel.
Dat is niet de reden die Wilders zelf aangeeft anders. Los daarvan: wil jij nu zeggen dat er op gemeentelijk niveau amper wat gedaan kan worden aan bijvoorbeeld het probleem van de (in PVV-jargon) 'Marokkaanse straatterroristen'?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 18:14 schreef quo_ het volgende:
De thema´s van de PVV zijn nu eenmaal beperkt in aantal en op gemeentelijk niveau kun je er amper wat aan doen.
paar jaar geleden werdt er nog overal geroepen dat problemen lokaal opgelost moesten worden, nu wilders gewoon te schijterig is en gewoon niet aan die mensen kan komen moet het landelijk opgelost gaan worden...quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 18:14 schreef quo_ het volgende:
Een stel huilies die niet kunnen verteren dat Wilders behendig om de valkuilen manoeuvreert.
De thema´s van de PVV zijn nu eenmaal beperkt in aantal en op gemeentelijk niveau kun je er amper wat aan doen. Het afbreukrisico is echter enorm omdat er geen voorraad ervaren pvv-ers is om de honderden raadszetels die in het verschiet liggen op een goede manier in te vullen.
Wilders wil een LPF debakel vermijden en laat de beker mooi aan zich voor bij gaan, en dat komt ze slecht uit op het pluche.
Nee, op gemeentelijk niveau kan je wel degelijk iets doen aan dit soort problemen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 18:17 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat is niet de reden die Wilders zelf aangeeft anders. Los daarvan: wil jij nu zeggen dat er op gemeentelijk niveau amper wat gedaan kan worden aan bijvoorbeeld het probleem van de (in PVV-jargon) 'Marokkaanse straatterroristen'?
Waaruit blijkt dan dat er een cordon sanitaire is?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 18:28 schreef quo_ het volgende:
cordon sanitaire
Nieuwkomers zoals de Partij voor de Dieren kregen ook geen schijn van kans zeker..quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 18:28 schreef quo_ het volgende:
De bestaande pluchezitters zullen de rijen sluiten om de nieuwkomers geen schijn van kans te geven. En dit cordon sanitaire wordt van harte ondersteund en geinitieerd vanuit den Haag die de lokale afdelingen op dit punt aan een touwtje hebben.
Lijkt mij dat naast wat anti-Wilders statements Halsema zeker wel wat meer te melden heeft, in tegenstelling tot Wilders die naast zijn gebruikelijke onzin uberhaupt niets anders te melden heeft.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Zwaktebod van halsema, ze wil zich profileren met dat ze niet wilders is. Slap. Ze heeft schijnbaar geen eigen punten waar ze mee in de media weet te komen.
En hij heeft de endlösung aller frage.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 18:40 schreef Monidique het volgende:
Omdat Geert zegt dat het er is, en Geert heeft het Woord.
Daar draait het toch allemaal om? De SP is er groot mee geworden.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:05 schreef Monidique het volgende:
Vanuit calculerend, Haags, opportunistisch pluche-isme is het zeker een volkomen te begrijpen beslissing.
Met niet meedoen aan verkiezingen?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:06 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Daar draait het toch allemaal om? De SP is er groot mee geworden.
Wilders is toch de man die opkomt voor de belangen van de gewone man, de Haagse regenten van hun pluche komt verwijderen, wars is van achterkamertjespolitiek en heel ver van de gemiddelde 'Haagse politicus' afstaat?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:06 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Daar draait het toch allemaal om?
Wilders zit al ruim een decenium in de Kamer, en toch weet hij dat imago vast te houden. Dat is sowieso al een kunde op zich. Maar die illusie dat Wilders anders is dan andere politici heb ik al lang laten varen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:08 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Wilders is toch de man die opkomt voor de belangen van de gewone man, de Haagse regenten van hun pluche komt verwijderen, wars is van achterkamertjespolitiek en heel ver van de gemiddelde 'Haagse politicus' afstaat?
Verantwoordelijkheid ontlopen om de kiezers vanuit de oppositie te blijven paaien.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:07 schreef Monidique het volgende:
[..]
Met niet meedoen aan verkiezingen?
Dat blijkt nu nog nergens uit, maar ik verwacht het gewoon.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 18:31 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dan dat er een cordon sanitaire is?
Ze zijn jarenlang een marginale partij geweest (hoogstens 6% van de zetels), alleen de laatste verkiezingen waren ze tamelijk groot en toen hebben ze meegedaan aan de onderhandelingen, maar ze concludeerden dat het CDA-PvdA-beleid niet goed bij hen paste.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:10 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Verantwoordelijkheid ontlopen om de kiezers vanuit de oppositie te blijven paaien.
Het zijn allebei strategische keuzes gericht op het vermeerderen van het aantal zetels. De SP is nooit met een serieuze intentie die onderhandelingen ingegaan, het stond bij voorbaat al vast dat vanuit de oppositie schoppen veel gemakkelijker was en dat doet ze nu de das om.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:18 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ze zijn jarenlang een marginale partij geweest (hoogstens 6% van de zetels), alleen de laatste verkiezingen waren ze tamelijk groot en toen hebben ze meegedaan aan de onderhandelingen, maar ze concludeerden dat het CDA-PvdA-beleid niet goed bij hen paste.
Waar héb je het over? Wat heeft dit met de opportune, laffe Geert Wilders te maken?
Nee, de SP is groot geworden door zich zeer sterk op lokaal gebied te profileren. Door écht wat te betekenen voor arbeiders en mensen met lage inkomens. Wilders met de SP vergelijken is een regelrechte belediging voor de SP. Wilders kan alleen maar dromen ooit zoveel te kunnen doen voor "Jan met de pet" als de SP. Sowieso verwacht ik niet dat Wilders daartoe ooit in staat is, hij is een beroepspoliticus pur sang die geen enkele binding heeft met zijn kiezers.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:06 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Daar draait het toch allemaal om? De SP is er groot mee geworden.
Daarmee zijn ze in in de jaren negentig de Tweede Kamer in gekomen. Ze zijn vervolgens groot geworden door populistische one-liners vanuit de oppositiebanken.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:39 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Nee, de SP is groot geworden door zich zeer sterk op lokaal gebied te profileren. Door écht wat te betekenen voor arbeiders en mensen met lage inkomens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |