Wat versta je daar dan wel onder en hoe moet dat gedaan worden zonder medewerking van de gemeenten?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:25 schreef Sargon het volgende:
[..]
Klopt ja, maar dat versta ik niet onder het aanpakken van het straattuig.
Nee joh, iedereen die een andere mening heeft is laagopgeleid of half seniel!quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:27 schreef UZEI het volgende:
[..]
Dat is vrijwel achterhaalt. Was ook gebleken tijdens de uitslagen van de Europese verkiezingen. Iets minder WO'ers en HBO'ers, maar niet zoveel als jij nu wilt doen geloven. Kwam er op neer, dat de doornsee PVV-stemmer een gemiddelde Nederlander is.
Het is volkomen nutteloos, tijd en geld verspillend om een minister vanuit Den Haag het straattuig in een wijk in Groningen te laten aanpakken. Daar is de Groningse gemeenteraad voor. En daar moet de PVVV in gaan zitten als ze er wat willen veranderen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:25 schreef Sargon het volgende:
[..]
Klopt ja, maar dat versta ik niet onder het aanpakken van het straattuig.
Nou, je kan de kruimels verdelen op gemeentelijk niveau. Maar jij weet net zo goed als ik dat de grote beslissingen in Den Haag worden gemaakt.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:25 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat is dan heel raar, aangezien hij juist daar een begin zou kunnen maken met het oplossen van allerlei problemen waa hij het constant over heeft. Kennelijk heeft hij het nooit echt gewild.
Nee hoor, het opleidingsniveau van de gemiddelde PVV-kiezer is significant lager dan dat van de gemiddelde Nederlander. Met name het aantal academici is bijzonder klein.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:27 schreef UZEI het volgende:
[..]
Dat is vrijwel achterhaalt. Was ook gebleken tijdens de uitslagen van de Europese verkiezingen. Iets minder WO'ers en HBO'ers, maar niet zoveel als jij nu wilt doen geloven. Kwam er op neer, dat de doornsee PVV-stemmer een gemiddelde Nederlander is.
Ik denk dat hij eerder doelt op zaken als de strafmaat; daar gaat inderdaad uitsluitend de wetgever over. Dan blijven er echter alsnog zaken over waar de gemeenteraad wel invloed op heeft.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is volkomen nutteloos, tijd en geld verspillend om een minister vanuit Den Haag het straattuig in een wijk in Groningen te laten aanpakken. Daar is de Groningse gemeenteraad voor. En daar moet de PVVV in gaan zitten als ze er wat willen veranderen.
Nee hoor, de gemeenteraad heeft op een aantal terreinen grote invloed.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:29 schreef UZEI het volgende:
[..]
Nou, je kan de kruimels verdelen op gemeentelijk niveau. Maar jij weet net zo goed als ik dat de grote beslissingen in Den Haag worden gemaakt.
misschien wil wilders die mensen gaan bijscholen......of een inburgeringscursus gaan geven....quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:30 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Nee hoor, het opleidingsniveau van de gemiddelde PVV-kiezer is significant lager dan dat van de gemiddelde Nederlander. Met name het aantal academici is bijzonder klein.
Lokale overlast wordt lokaal aangepakt. De problemen die de PVV aankaart zijn met name lokale problemen. 1 + 1 = 2 Volgens mij.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:29 schreef UZEI het volgende:
[..]
Nou, je kan de kruimels verdelen op gemeentelijk niveau. Maar jij weet net zo goed als ik dat de grote beslissingen in Den Haag worden gemaakt.
bron?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:30 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Nee hoor, het opleidingsniveau van de gemiddelde PVV-kiezer is significant lager dan dat van de gemiddelde Nederlander. Met name het aantal academici is bijzonder klein.
Wat an sich natuurlijk weer verder gaan argument is; in een democratisch bestel wordt opleidingsniveau in principe als irrelevant beschouwd in de waarde van iemands stem. Het is ook prima dat de PVV de opvattingen van een substantieel gedeelte van de bevolking weet te vertolken, het is dan alleen wat minnetjes dat ze blijkbaar op gemeentelijk niveau geen thuis willen geven.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:30 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Nee, is een landelijk probleem natuurlijk. Evenals zijn maatregelen op landelijk niveau aangepakt moeten worden.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:32 schreef gelly het volgende:
[..]
Lokale overlast wordt lokaal aangepakt. De problemen die de PVV aankaart zijn met name lokale problemen. 1 + 1 = 2 Volgens mij.
Nou goed, dan geen PVV in de gemeenteraad.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:29 schreef UZEI het volgende:
[..]
Snap ik, dat ontken ik toch niet.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:31 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Nee hoor, de gemeenteraad heeft op een aantal terreinen grote invloed.
Het is geen landelijk probleem. Het is een lokaal probleem.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:33 schreef UZEI het volgende:
[..]
Nee, is een landelijk probleem natuurlijk. Evenals zijn maatregelen op landelijk niveau aangepakt moeten worden.
De PVV'er:quote:
1000-1500 euro in de maand noem ik niet echt modaal...quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:35 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
De PVV'er:
Veel mannen met een modaal inkomen en een MBO-opleiding
− 61% van de PVV-achterban is man
− 41% heeft MBO als hoogst voltooide opleiding genoten (tegen 30% in de
totale bevolking), 46% heeft een lagere opleiding en 13% een hogere (tegen
30% in de totale bevolking)
− Het meest voorkomende netto huishoudinkomen ligt tussen 1.000 en 1.500
euro per maand (dus het niveau van een modaal inkomen)
Sterke focus op het eigen leven
− Uit een analyse van sociaal-culturele oriëntaties binnen de PVV-achterban
blijkt dat deze groep veel meer dan de rest van de bevolking gericht is op het
eigen leven.1 Dit blijkt onder andere uit de volgende kenmerken:
− Geringe betrokkenheid bij de wereld
− Weinig interesse in andere culturen en gebruiken
− Lage tolerantie ten opzichte van allochtonen
− Lager verantwoordelijkheidsgevoel ten opzichte van anderen
− Sterke roep om law and order
− Bepalen vooral zelf hoe men leeft
− Staan graag in het middelpunt van de belangstelling
− Minder gericht op soberheid
Bron: http://www.motivaction.nl(...)il2009-Factsheet.pdf pagina 4
Ergens daar tussenin is volgens mij wel degelijk een modaal inkomen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:36 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
1000-1500 euro in de maand noem ik niet echt modaal...
Dat lijkt me allerminst evident; ik krijg eerder het idee dat de PVV algemene onvrede kanaliseert dan onvrede met specifieke (lokale) problematiek.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:34 schreef MaGNeT het volgende:
De PVV zal in de gemeente waar ik woon nooit voet aan de grond krijgen, simpelweg omdat de problemen waar hij het over heeft hier niet aan de orde zijn.
Hij zit al drie jaar met zijn partij in de Kamer. Het mag toch wel eens tijd worden dat hij zijn organisatie in orde heeft.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:40 schreef UZEI het volgende:
Hij heeft verklaard in deze korte tijd niet te kunnen beschikken over genoeg geschikte kandidaten. Het afbreukrisico is daarmee te hoog, dus logisch dat hij er meer tijd voor uit wil trekken om de partij de gelegenheid te gunnen om op een verantwoorde manier te groeien.
Vergeet niet dat hij ook nog een behoorlijk aantal kandidaat 2ekamerleden moet selecteren en screenen. Dat Femke vochtig werd van de gedachte aan een "LPF-debacle" was te verwachten. Het is wel naief, want Wilders is daar veel te slim en sluw voor.
Het vreemde is juist dat de PVV het grootsts is geworden in plaatsen waar bij wijze van spreken nog nooit een moslim is geweest. Zelfs op de Waddeneilanden had hij aanhang.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:34 schreef MaGNeT het volgende:
De PVV zal in de gemeente waar ik woon nooit voet aan de grond krijgen, simpelweg omdat de problemen waar hij het over heeft hier niet aan de orde zijn.
Niet.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:37 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ergens daar tussenin is volgens mij wel degelijk een modaal inkomen.
Tuurlijk is dat van belang, je moet wel de juiste mensen hebben (voor de zoveelste keer). Als je die niet op tijd kunt krijgen, dan maar 4 jaar later.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:37 schreef gelly het volgende:
Maar goed, als de PVV stemmer dan toch van mening is dat er op lokaal niveau nauwelijks wat aan "de problemen" te doen is vraag ik me af waarom er dan wel steeds verwijten worden gemaakt naar de partijen die nu de steden besturen, zoals de PvdA. En waarom de PVV wel meedoet in Den Haag en Almere.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |