abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 10 december 2009 @ 14:14:29 #201
155227 crew  Guppy
dus
pi_75481897
Nog maar 18 daagjes!

Trouwens CC gewoon meenemen joh. Als je m niet gebruikt is er ook niks aan de hand. Maar als je m eens nodig hebt, baal je als je m niet bij je hebt.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_75482750
quote:
Op donderdag 10 december 2009 13:37 schreef kthxbye het volgende:
Okay, mijn vriendin neemt ook haar pinpas mee, dus die zou dan kunnen dienen als backup. Dan is een creditcard dus niet nodig eigenlijk? En wat zeggen jullie over die vliegtickets? Nu al boeken met die acties? Of gewoon in Thailand zelf boeken?
CC is inderdaad echt niet nodig.
Ik boek mijn tickets ter plekke, een aantal dagen van tevoren.
Je betaald dan wel meer, hoe langer van te voren hoe goedkoper het is.
Je reisdagen liggen dan wel vast, en dat moet je dan maar net zo uitkomen, wat eerder weg of langer blijven zit er dan niet in
  donderdag 10 december 2009 @ 14:41:31 #203
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75482867
quote:
Op donderdag 10 december 2009 13:13 schreef Blik het volgende:
Ik heb zelfs nooit de behoefte gehad aan een creditcard in Thailand, als backpacker tenminste totaal overbodig
ik heb (buiten de VS en het internet) nóóit de behoefte aan een creditcard. Behalve toen m'n pinpas pleite was in Mexico en ik twee maanden zonder zat!

Perfecte service trouwens van ABN-AMRO, maar het duur zonder machtigingen héél lang...
pi_75484160
CC is inderdaad handig als backup. In Thailand moet je eerst het geld pakken en dan de pinpas. Dat is andersom dan in Nederland en ben daardoor al een paar keer vergeten de pas uit de machine te halen Dan kan een CC vrij handig zijn als je een nieuwe pas toegestuurd krijgt. De kosten zijn wel erg hoog.
  donderdag 10 december 2009 @ 19:15:45 #205
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_75491964
quote:
Op donderdag 10 december 2009 13:02 schreef MissHobje het volgende:
Zonder creditcard gebruik kun je je prima redden in Thailand, het is natuurlijk wel handig ofzo maar zonder is no way een probleem.
Wat ik juist wel volgende keer meeneem is een mini laptop das pas handig Voor boekingen, tochten uitstippelen, lokale info ideaal.
En jij gaat die boekingen via jouw laptop dan met je pinpas betalen? Of zou je daar dan misschien toch je credit card voor nodig hebben? En probeer maar eens een AirAsia ticket in Thailand buiten het vliegveld te boeken zonder credit card. Dat gaat zeer waarschijnlijk niet lukken.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 10 december 2009 @ 19:18:53 #206
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_75492125
quote:
Op donderdag 10 december 2009 13:37 schreef kthxbye het volgende:
Okay, mijn vriendin neemt ook haar pinpas mee, dus die zou dan kunnen dienen als backup. Dan is een creditcard dus niet nodig eigenlijk? En wat zeggen jullie over die vliegtickets? Nu al boeken met die acties? Of gewoon in Thailand zelf boeken?
Als ze echt zo goedkoop zijn, en je werkelijk alleen maar de tax betaalt, NU BOEKEN! Goedkoper worden ze toch niet, en de kans dat ze voor die prijs uitverkocht raken wordt alleen maar groter.

Helaas geldt die actie niet op de route BKK-HAN, want daar kost een enkeltje nog gewoon 3000 baht.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 10 december 2009 @ 20:51:54 #207
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75495932
Creditcard moet je niet gebruiken om mee te pinnen, dat is idd vrij duur. Je kunt er in noodgevallen wel direct geld mee halen bij banken, tegen een gunstige koers. Ook daarmee heb ik vanzelfsprekend de nodige ervaring opgedaan. Niet alleen toen ik m'n pinpas miste, maar ook in Bolivia waar ik nergens bleek te kunnen pinnen.
(Een voor de bank niet reproduceerbaar en volkomen random probleem, zoiets zou je ook in Thailand kunnen overkomen)
  donderdag 10 december 2009 @ 23:03:43 #208
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_75501176
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:51 schreef Lemans24 het volgende:
Creditcard moet je niet gebruiken om mee te pinnen, dat is idd vrij duur.
Maar dan ken je zeker nog niet de truuk van Visa. stort geld op je Credit Card, en de kosten in het buitenland bij contante opname zijn slechts 1%. En dan ook nog afrekenen tegen een mid-rate.
pi_75554508
Hoe weten jullie al die creditcard-trucjes? Geldt dat ook voor Mastercard?
  zondag 13 december 2009 @ 18:34:03 #210
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_75585280
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 18:11 schreef BeardedDragon het volgende:
Hoe weten jullie al die creditcard-trucjes? Geldt dat ook voor Mastercard?
Geen idee of dat ook zo werkt bij Mastercard. Maar bij Visa staat het gewoon in de algemene voorwaarden. Niet dat ik die allemaal gelezen heb, maar iemand maakte mij daar attent op, en toen ik het checkte en later uitprobeerde, werkte het precies zo.
pi_75601511
Goedkope vluchten kun bijv. je vinden via deVriesReizen
Ik wil graag eens met Emirates vliegen. Blijkbaar vliegen ze in de nieuwe A380 van Dubai naar Bangkok! Prijzen onbekend...

Loont het ook om op de heenvlucht 1 stop ertussen te nemen, en terugweg een directe vlucht (desnoods met andere vliegmaatschappij). Of boek je dan 2 losse vluchten wat uiteindelijk duurder is?

Wat ook een handige site voor de openingspost is, is Thailand voor Beginners. Nederlandse site. Al raad ik je aan niet het boek te kopen, aangezien ze al alles op de site uitgeschreven heeft.
  maandag 14 december 2009 @ 20:24:19 #212
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_75626044
quote:
Op maandag 14 december 2009 01:53 schreef HQ-Design het volgende:
Goedkope vluchten kun bijv. je vinden via deVriesReizen
Ik wil graag eens met Emirates vliegen. Blijkbaar vliegen ze in de nieuwe A380 van Dubai naar Bangkok! Prijzen onbekend...

Loont het ook om op de heenvlucht 1 stop ertussen te nemen, en terugweg een directe vlucht (desnoods met andere vliegmaatschappij). Of boek je dan 2 losse vluchten wat uiteindelijk duurder is?

Wat ook een handige site voor de openingspost is, is Thailand voor Beginners. Nederlandse site. Al raad ik je aan niet het boek te kopen, aangezien ze al alles op de site uitgeschreven heeft.
Emirates heeft nu wel redelijk goede aanbiedingen vanaf Dusseldorf, 455 euro, alleen is dat de A330-200 en 777-300, en met een lange stopover op de heenweg. (Niet eens zo erg als je een keertje Dubai wil zien, een hotelovernachting heb je al voor 50 euro in een 3-4 sterren plek).
Indien je met de A380 wil kan dat ook, is het vliegticket wel 200 euro duurder, maar de connectie wel veel beter.

Enkele reizen nemen met verschillende maatschappijen werkt niet, lees, zal niet goedkoper zijn. Een vlucht met vertrek vanaf London of een Duitse luchthaven zijn in de regel altijd goedkoper dan vanaf Amsterdam.
Maar ligt ook weer aan de periode, en er zullen voor april, mei zeker goede aanbiedingen komen vanaf Amsterdam, zelfs nu is al te boeken rechtstreeks onder de 600 euro met Eva.

Wil je tickets vergelijken? www.atp.nl of www.travelstreet.com zijn 2 grote boekingsites die werken met verschillende aanbieders.
Daarnaast loont de website van een luchtvaartmaatschappij ook. Ook netflights.co.uk is wel een aardige, zijn soms goede deals op te vinden, maar wat zij verkopen is ook op de website van de betreffende maatschappij te vinden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 14 december 2009 @ 23:59:33 #213
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75636128
Goedkoopste op skyscanner is nu 458 euro in juni vanaf Amsterdam
pi_75657532
¤455,- ! Wat goedkoop. Ik vond 620euro al goedkoop!
Dan blijf ik wel een dagje in Dubai. Net gekeken naar vlucht, blijkbaar 12uur snachts aankomen om dan pas savonds 23uur te gaan vliegen naar Bangkok! is maar 6uur vliegen dan. En effe Dubai zien is ook wel tof natuurlijk, nu het nog kan, voordat ze geheel failliet en palmeiland onder waterniveau terecht komt

Wel vreemd dat A380 volgens Ozzietukker extra voor betaald moet worden, volgens mij is het toch gewoon een vlucht, niet het type vliegtuig dat je betaald. Waar kun je zien welk vliegtuig je komt te zitten? En is dat al maandenlang vantevoren bekend welk vliegtuig ermee gevlogen wordt?

Ziet er echt goed uit! Zou het misschien kunnen dat je economy vliegt naar Dubai en dan business class vliegt van Dubai naar Bangkok? of is dat teveel gehannes....daarbij ziet economy class evengoed uit als business class bij andere vliegtuigen/vliegmaatschappijen
http://www.bmair.nl/Vlieg(...)Thailand-Bangkok.htm

[ Bericht 14% gewijzigd door HQ-Design op 15-12-2009 17:58:21 ]
  dinsdag 15 december 2009 @ 18:54:55 #215
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_75660340
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 17:35 schreef HQ-Design het volgende:
¤455,- ! Wat goedkoop. Ik vond 620euro al goedkoop!
Dan blijf ik wel een dagje in Dubai. Net gekeken naar vlucht, blijkbaar 12uur snachts aankomen om dan pas savonds 23uur te gaan vliegen naar Bangkok! is maar 6uur vliegen dan. En effe Dubai zien is ook wel tof natuurlijk, nu het nog kan, voordat ze geheel failliet en palmeiland onder waterniveau terecht komt

Wel vreemd dat A380 volgens Ozzietukker extra voor betaald moet worden, volgens mij is het toch gewoon een vlucht, niet het type vliegtuig dat je betaald. Waar kun je zien welk vliegtuig je komt te zitten? En is dat al maandenlang vantevoren bekend welk vliegtuig ermee gevlogen wordt?

Ziet er echt goed uit! Zou het misschien kunnen dat je economy vliegt naar Dubai en dan business class vliegt van Dubai naar Bangkok? of is dat teveel gehannes....daarbij ziet economy class evengoed uit als business class bij andere vliegtuigen/vliegmaatschappijen
http://www.bmair.nl/Vlieg(...)Thailand-Bangkok.htm
Er hoeft in principe niet extra betaald te worden voor de A380, maar om de kortere connectie tijd. Je kan ook een nog kortere connectie krijgen als je met een 777-300 direct wil / kan doorvliegen.
Daarnaast komt het wel degelijk voor dat bepaalde vluchten als premium geprijsd worden, als mensen graag met iets willen vliegen kan je natuurlijk ook de prijs ervoor verhogen.
Overigens, je kan ook om 05.30 's ochtends aankomen en diezelfde avond doorvliegen om 23:00 uur. Maar dat zou ik weer niet doen, aangezien je je dan niet lekker kunt opfrissen.

Switchen van economy naar business is onzinnig. Het is goedkoper om helemaal voor business te gaan, maar dat is wel weer een stuk prijziger. Kan je in mijn ogen beter voor Eva Air economy plus gaan, aangezien dat een directe vlucht is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 15 december 2009 @ 19:37:56 #216
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75662113
Hoe is Egypt Air? Het is meestal de goedkoopste vanuit Amsterdam en met een vrij korte overstaptijd in Cairo.
  dinsdag 15 december 2009 @ 20:52:42 #217
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_75665412
Lemans,

Maar wanneer je uiteindelijk probeert te boeken is het tarief altijd zo'n 150 tot 175 euro duurder dan de oorspronkelijk prijs voor je zoekselectie. En realiseer je wel dat ze met de gemiddelde leeftijd van die 777 kisten op 7 maatschappijen na de oudste hebben. En dan vliegen ze ook nog eens 2 dagen achtereen per week niet vanaf BKK. Dus als die kist pech heeft, is het risico bij Egypt Air groter dat je een paar dagen op Survarniboom mag bivakkeren. Het zijn allemaal redenen waarom ik nog nooit met ze gevlogen heb.
pi_75670441
Hey,

ik vroeg me af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met Airasia? Hoe is de service, hoe zijn de stoeltjes en is 12 uur vliegen te doen of zou je dan liever een ander vliegtuigmaatschappij kiezen?
  woensdag 16 december 2009 @ 19:12:05 #219
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_75699100
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 22:49 schreef eightythree het volgende:
Hey,

ik vroeg me af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met Airasia? Hoe is de service, hoe zijn de stoeltjes en is 12 uur vliegen te doen of zou je dan liever een ander vliegtuigmaatschappij kiezen?
Ik heb mijn ervaring al vaker gespammed, maar kan m.i. best nog een keer;
http://www.airliners.net/(...)ts/read.main/147913/

Daarnaast heeft een andere fokker volgens mij in vliegervaringen ook wat gepost maar die kan ik zo snel niet terugvinden.

De zitplaatsen en beenruimte is uitstekend, maar die 13 uur vliegen zonder entertainment is wel wat zwaar. Aan de andere kant, mocht je op budget zijn en Air Asia X is aanmerkelijk goedkoper dan een andere airline zou ik zo weer met ze gaan.
Alleen dat aanmerkelijk goedkoper valt een beetje tegen, vanaf Dusseldorf met Emirates voor 450, of af en toe met KLM / Lufthansa met acites naar Azie voor 450 euro, dan is Air Asia X al gauw niet aantrekkelijk meer. Zeker omdat het komen van en naar Dusseldorf een stuk eenvoudiger is dan naar London Stansted. En dan bedoel ik vooral wanneer het fout gaat, want als ik op London Stansted mijn vlucht mis moet ik een nieuwe vlucht kopen, als ik op Dusseldorf mijn trein mis kan ik met een belletje naar NL iemand regelen die mij komt halen.

[ Bericht 0% gewijzigd door ozzietukker op 16-12-2009 19:23:48 ]
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_75702066
quote:
Op woensdag 16 december 2009 19:12 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik heb mijn ervaring al vaker gespammed, maar kan m.i. best nog een keer;
http://www.airliners.net/(...)ts/read.main/147913/

Daarnaast heeft een andere fokker volgens mij in vliegervaringen ook wat gepost maar die kan ik zo snel niet terugvinden.

De zitplaatsen en beenruimte is uitstekend, maar die 13 uur vliegen zonder entertainment is wel wat zwaar. Aan de andere kant, mocht je op budget zijn en Air Asia X is aanmerkelijk goedkoper dan een andere airline zou ik zo weer met ze gaan.
Alleen dat aanmerkelijk goedkoper valt een beetje tegen, vanaf Dusseldorf met Emirates voor 450, of af en toe met KLM / Lufthansa met acites naar Azie voor 450 euro, dan is Air Asia X al gauw niet aantrekkelijk meer. Zeker omdat het komen van en naar Dusseldorf een stuk eenvoudiger is dan naar London Stansted. En dan bedoel ik vooral wanneer het fout gaat, want als ik op London Stansted mijn vlucht mis moet ik een nieuwe vlucht kopen, als ik op Dusseldorf mijn trein mis kan ik met een belletje naar NL iemand regelen die mij komt halen.
Hee wow, echt heel handig! Dank je
Maar ik heb het een beetje uitgezocht, en het blijkt maar zo'n 150 euro te schelen met Singapore Airlines, waar ik dan veel liever mee ga! Dus ik bewaar Airasia voor de korte vluchtjes daar
pi_75717718
Air Asia is toch wat te duur om naar Bangkok te gaan, zeker omdat je inderdaad dus via Londen en KL moet omvliegen. Tijd voor een directe vlucht
  donderdag 17 december 2009 @ 09:34:45 #222
62913 Blik
The one and Only!
pi_75718187
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 19:37 schreef Lemans24 het volgende:
Hoe is Egypt Air? Het is meestal de goedkoopste vanuit Amsterdam en met een vrij korte overstaptijd in Cairo.
Tja, ik vond EgyptAir niet echt geweldig. Maar aan de andere kant, als je daarmee 100 - 200 euro kan besparen per persoon (waarmee je erg veel kunt doen in Thailand) is het wel prima.
pi_75721321
Gisteren die aanbieding van Emirates vanaf Dusseldorf geboekt, ik heb er zin in!

4 weken Thailand, dat wordt genieten
  donderdag 17 december 2009 @ 15:08:48 #224
50458 Mert
___,,,,_(º-º)_,,,,___
pi_75730712
Kreeg net een telefoontje uit Bangkok, 33 graden en een helder blauwe lucht.
Nog 3 weken wachten
Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald
XboxLive Gamertag: S2K Mert
  donderdag 17 december 2009 @ 23:38:18 #225
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_75751411
quote:
Op donderdag 17 december 2009 15:08 schreef Mert het volgende:
Nog 3 weken wachten
Heldere blauwe lucht om 9 uur 's avonds......? Maar ik begrijp je enthousiasme!
  Moderator vrijdag 18 december 2009 @ 08:48:33 #226
155227 crew  Guppy
dus
pi_75757347
quote:
Op donderdag 17 december 2009 15:08 schreef Mert het volgende:
Nog 3 weken wachten
Ooh! Wij nog 10 dagen wachten
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_75758795
Thanks voor al die sites...helaas kan ik weer eens van geen enkele aanbieding gebruik maken...

ga in februari weer terug om 4 maanden te werken...en alles heeft een maximum tot 3 maanden verblijf...
Airberlin dan niet, maar die tijden komen me niet uit, en in principe is die ook niet echt goedkoop te noemen.
  vrijdag 18 december 2009 @ 19:12:06 #228
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_75779369
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 09:56 schreef BeardedDragon het volgende:
Thanks voor al die sites...helaas kan ik weer eens van geen enkele aanbieding gebruik maken...

ga in februari weer terug om 4 maanden te werken...en alles heeft een maximum tot 3 maanden verblijf...
Airberlin dan niet, maar die tijden komen me niet uit, en in principe is die ook niet echt goedkoop te noemen.
Tja, maar als je 4 maanden blijft val je natuurlijk ook in een andere ticketcatogorie. Dan moet je een ticket nemen in een hogere boekingsklasse. (Je bent dan geen toerist)
Dit is trouwens niet eens zo slecht, het is uiteraard wel duurder, maar in een hogere boekingsklasse mag je tickets ook (eventueel tegen geringe kosten) wijzigen, iets wat in het goedkoopste segment tickets niet kan.
En juist bij zulke lange perioden komt het nogal eens voor dat je eerder of later terug wilt.

Overigens, Air Berlin is voor een enkele reis niet eens zo duur, of je kan met Air Asia X vanaf London Stansted, ook dat valt wel mee. Maar uiteraard niet voor het tarief van 450 euro retour).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_75802658
ik vlieg wederom weer van Dusseldorf op Bangkok via AB...
tsja ik besluit nooit eigenlijk retour te boeken, omdat ik niet echt weet wanneer ik precies terug ga, maar als ik dat zo hoor dat je die datums goed kan verschuiven, bedenk ik me dr de volgende keer eens over.
  zaterdag 19 december 2009 @ 14:07:30 #230
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_75803199
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 13:43 schreef BeardedDragon het volgende:
ik vlieg wederom weer van Dusseldorf op Bangkok via AB...
tsja ik besluit nooit eigenlijk retour te boeken, omdat ik niet echt weet wanneer ik precies terug ga, maar als ik dat zo hoor dat je die datums goed kan verschuiven, bedenk ik me dr de volgende keer eens over.
Ik neem aan dat je wel een visa hebt voor lange tijd, of een ticket met bijvoorbeeld Air Asia naar een bestemming buiten Thailand binnen de periode dat je visa verloopt?
Anders zal AB nog wel eens lastig kunnen doen bij het inchecken dat je een retourticket moet hebben, of in ieder geval een ticket naar een bestemming buiten Thailand.

Maar het loont zeker om een retourticket met flexibele voorwaarden te hebben qua wijzigen wat voor een langere periode geldig is. Let wel, KLM heeft wel tickets met flexibele voorwaarden, maar gratis wijzigen hoort daar weer niet bij. China of Eva hebben daarin de beste tickets welke beschikbaar zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 19 december 2009 @ 16:44:15 #231
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_75807177
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 14:07 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Maar het loont zeker om een retourticket met flexibele voorwaarden te hebben qua wijzigen wat voor een langere periode geldig is. Let wel, KLM heeft wel tickets met flexibele voorwaarden, maar gratis wijzigen hoort daar weer niet bij. China of Eva hebben daarin de beste tickets welke beschikbaar zijn.
Flexibele tickets van KLM zijn een wassen neus. Niet als je bereid bent om de volle mep voor een economy class ticket te betalen, maar alle andere waarbij je wel kunt wijzigen wel. Wanneer je probeert zo een ticket om te boeken naar een andere datum, heb ik al meerdere keren mee gemaakt dat het wel kan, maar slechts met bijbetaling tot het hoogste economy class tarief. Want dan zijn er ineens geen goedkope stoelen meer beschikbaar. Ja, KL(e)M weet donders goed wat ze kunnen rekenen voor het comfort om vanaf Amsterdam een directe vlucht te hebben.
  zaterdag 19 december 2009 @ 16:50:31 #232
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_75807356
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 16:44 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Flexibele tickets van KLM zijn een wassen neus. Niet als je bereid bent om de volle mep voor een economy class ticket te betalen, maar alle andere waarbij je wel kunt wijzigen wel. Wanneer je probeert zo een ticket om te boeken naar een andere datum, heb ik al meerdere keren mee gemaakt dat het wel kan, maar slechts met bijbetaling tot het hoogste economy class tarief. Want dan zijn er ineens geen goedkope stoelen meer beschikbaar. Ja, KL(e)M weet donders goed wat ze kunnen rekenen voor het comfort om vanaf Amsterdam een directe vlucht te hebben.
Er vliegt er minstens nog 1 van Amsterdam rechtstreeks op Bangkok en dan vlieg je business class voor dezelfde prijs als economy bij KLM. Volgens mij China Airways ofzo.

Ik kreeg hem als optie van mijn reisbureau toen ik een ticket nodig had.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 19 december 2009 @ 17:02:53 #233
50458 Mert
___,,,,_(º-º)_,,,,___
pi_75807680
quote:
Op donderdag 17 december 2009 23:38 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Heldere blauwe lucht om 9 uur 's avonds......? Maar ik begrijp je enthousiasme!
Kerel, ik ga niet meteen posten als ik gebeld ben hoor
Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald
  Moderator maandag 21 december 2009 @ 19:03:00 #234
155227 crew  Guppy
dus
pi_75890475
Maandag - precies over een week - vliegen wij van Schiphol naar Parijs en vandaar uit naar Bangkok.

Maar ik houd m'n hart vast wat betreft die eerste vlucht... Als ie maar gaat! En als we die tweede vlucht maar halen... Kut weer ook
  maandag 21 december 2009 @ 23:48:36 #235
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_75906013
quote:
Op maandag 21 december 2009 19:03 schreef Guppyfriend het volgende:
Maandag - precies over een week - vliegen wij van Schiphol naar Parijs en vandaar uit naar Bangkok.

Maar ik houd m'n hart vast wat betreft die eerste vlucht... Als ie maar gaat! En als we die tweede vlucht maar halen... Kut weer ook
Laat ik je geruststellen. Je het een Air France ticket neem ik aan. Geen probleem want zolang blijft die sneeuw op die runways niet liggen. En daarnaast kun je van AF en CDG zeggen wat je wilt maar hun overstap service daar is perfect. Komt je vliegtuig erg laat aan, dan staat er op terminal F een grondstewardess aan de gate met een bord van je vluchtnummer naar Bangkok, en die lootst je zo de trap af naar buiten waar een busje klaarstaat om je naar de gate van je vlucht naar BKK te brengen. Goeie reis (al doet die A340 van AF er wel een dik uur langer over dan een 747 van KLM).
  Moderator dinsdag 22 december 2009 @ 09:50:39 #236
155227 crew  Guppy
dus
pi_75914437
quote:
Op maandag 21 december 2009 23:48 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Laat ik je geruststellen. Je het een Air France ticket neem ik aan. Geen probleem want zolang blijft die sneeuw op die runways niet liggen. En daarnaast kun je van AF en CDG zeggen wat je wilt maar hun overstap service daar is perfect. Komt je vliegtuig erg laat aan, dan staat er op terminal F een grondstewardess aan de gate met een bord van je vluchtnummer naar Bangkok, en die lootst je zo de trap af naar buiten waar een busje klaarstaat om je naar de gate van je vlucht naar BKK te brengen. Goeie reis (al doet die A340 van AF er wel een dik uur langer over dan een 747 van KLM).
We hebben inderdaad Air France tickets. Wat je vertelt is in ieder geval geruststellend. Het is ook zaak dat er gewoon niet teveel gaat bijvallen aan sneeuw.

En ach, dat die A340 er een beetje langer over doet, kan ik ook nog wel hebben
  dinsdag 22 december 2009 @ 20:44:55 #237
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_75939626
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 09:50 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

We hebben inderdaad Air France tickets. Wat je vertelt is in ieder geval geruststellend. Het is ook zaak dat er gewoon niet teveel gaat bijvallen aan sneeuw.

En ach, dat die A340 er een beetje langer over doet, kan ik ook nog wel hebben
Daarnaast, in de KLM wil je ook dat de vlucht zo kort mogelijk duurt, in verband met het inflight entertainment aan bood (lees, GEEN entertainment), dan zit ik liever 1 uur langer in de Airbus 340 van Air France, met de stoelindeling 2-4-2, in plaats van de 747-combi 3-4-3 met sardinecanbeenruimteuitvoering van KLM....

Tevens is KLM en AIR France een bedrijf, als de vlucht naar Parijs niet gaat en er is plek op de Bangkok vlucht van KLM, zullen ze je echt wel proberen om te boeken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 22 december 2009 @ 23:01:09 #238
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_75947407
Die 747 Combi's van KLM waren toch uiterlijk in december allemaal omgebouwd met personal entertainment system niet dus volgens Seatguru, 4 inch meer beenruimte op rij 9 t/m 17 wat verkocht wordt als Economy Comfort, maar gratis is voor FB Gold en Platinum members. Ik zie het wel over een week of 4, AMS-BKK-HAN, SGN-BKK-AMS.

Maar Ozzie, je hebt gelijk wanneer je zegt dat die A340 veel comfortabeler is. 2-4-2 is absoluut mijn favoriete stoel opstelling. En ze zijn ook heel wat stiller dan een 777 of 747.
  woensdag 23 december 2009 @ 19:09:51 #239
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_75980827
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:01 schreef buzz1291 het volgende:
Die 747 Combi's van KLM waren toch uiterlijk in december allemaal omgebouwd met personal entertainment system niet dus volgens Seatguru, 4 inch meer beenruimte op rij 9 t/m 17 wat verkocht wordt als Economy Comfort, maar gratis is voor FB Gold en Platinum members. Ik zie het wel over een week of 4, AMS-BKK-HAN, SGN-BKK-AMS.

Maar Ozzie, je hebt gelijk wanneer je zegt dat die A340 veel comfortabeler is. 2-4-2 is absoluut mijn favoriete stoel opstelling. En ze zijn ook heel wat stiller dan een 777 of 747.
De oorspronkelijke ombouwplanning was inderdaad dat het nu zo'n beetje afgerond zou zijn, maar KLM begint met de 2de 747 ergens in januari 2010, en niet eens met een combi.

Ik snap KLM eigenlijk niet waarom ze dit niet eerder hebben gedaan, veel 747's moesten 'groot onderhoud' ondergaan en het had toen prima gekund. (Ik weet de toenmalige beweegredenen wel, maar dat ze dat beleid niet vol konden houden hadden ze best kunnen zien aankomen).

Voor de mensen die volgend jaar nog goedkoop naar Thailand willen, Air Berlin eindigt de 2 for 1 actie morgen, donderdag 24 december, met aanbiedingen naar Bangkok.
En ze doen het net als vorige keer, nu zijn de prijzen voor 1 persoon retour flink verhoogd naar Bangkok, maar het blijft een goede deal, met als je een beetje flexibel in dagen bent voor 375 euro p.p. Let wel, vertrek is natuurlijk vanaf Dusseldorf.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_76104162
Wij zijn helaas weer afhankelijk van het hoogseizoen om op vakantie te gaan en voor volgend jaar staat thailand op de planning. We willen alleen een ticket boeken en dan gaan rondreizen daar. Nu heb ik al een beetje zitten rondkijken, maar ik vroeg me af of 700 euro pp voor ticketprijs dusseldorf - bangkok retour een redelijke prijs is voor in juli? Het liefst vliegen we vanaf schiphol, maar dat was nog duurder. Komen er nog goedkopere tickets beschikbaar denken jullie?
pi_76117370
In maart ga ik met mijn vriendin 16 dagen naar Thailand. Op dit moment verzuip ik echter zo'n beetje in alle mogelijkheden, dus ik hoopte dat iemand me hier wat op weg kon helpen

Ruwweg willen we de vakantie opdelen in twee stukken: 1 week tropische zon & zee en 1 week cultuur & natuur. In alle gevalen blijven we bij voorkeur weg van supertoeristische oorden waar vooral hard gezopen en geneukt wordt. Een standhut op een semi-verlaten strand heeft zelfs misschien wel de voorkeur... als dat bestaat in Thailand natuurlijk.

Wie kan me wat aanraden?
  zondag 27 december 2009 @ 22:24:04 #242
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_76120401
quote:
Op zondag 27 december 2009 14:56 schreef rosey het volgende:
Wij zijn helaas weer afhankelijk van het hoogseizoen om op vakantie te gaan en voor volgend jaar staat thailand op de planning. We willen alleen een ticket boeken en dan gaan rondreizen daar. Nu heb ik al een beetje zitten rondkijken, maar ik vroeg me af of 700 euro pp voor ticketprijs dusseldorf - bangkok retour een redelijke prijs is voor in juli? Het liefst vliegen we vanaf schiphol, maar dat was nog duurder. Komen er nog goedkopere tickets beschikbaar denken jullie?
Voor juli opzich is dat wel een redelijke prijs, al zou je met Emirates kunnen wachten tot er betere deals beschikbaar komen, al zal dat met vertrek in juli / begin Augustus wel niet zo zijn. (Vluchten zitten niet vol, maar het is vakantietijd, dat weten de maatschappijen, en ze prijzen de vluchten daarom zo).

Mocht je kunnen vertrekken eind juni, wacht nog even met boeken, over het algemeen komen er betere deals beschikbaar.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 28 december 2009 @ 10:16:06 #243
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_76132207
quote:
Op zondag 27 december 2009 22:24 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Voor juli opzich is dat wel een redelijke prijs, al zou je met Emirates kunnen wachten tot er betere deals beschikbaar komen, al zal dat met vertrek in juli / begin Augustus wel niet zo zijn. (Vluchten zitten niet vol, maar het is vakantietijd, dat weten de maatschappijen, en ze prijzen de vluchten daarom zo).

Mocht je kunnen vertrekken eind juni, wacht nog even met boeken, over het algemeen komen er betere deals beschikbaar.
Vorig jaar in Augustus boekte ik met Air Berlin slechts 6 dagen van tevoren voor slechts 100 euro meer. Desondanks kan ik Air Berlin aanraden, zij hebben gewoon een heel eerlijk prijsmodel. Bovendien was de vlucht redelijk goed. De service aan boord is goed, het eten is niet zo slecht als bij sommige andere airlines. Het enige nadeel op mijn terugvlucht was de overdaad aan OAD-toeristen en kinderen die de hele vlucht door het vliegtuig aan het rennen waren.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_76136142
Ik wil het liefst in het eerste weekend van juli vertrekken, daarna zie je de prijzen stijgen. Eerder kan helaas niet. Deze vlucht is inderdaad met Air Berlin vanaf Dusseldorf! Vanaf Amsterdam vliegen naar Bangkok is volgens mij toch altijd duurder. Wel jammer want wij wonen zo'n 20 minuten rijden vanaf Schiphol. Ik denk dat we toch nog maar even wachten met boeken van onze tickets, het duurt tenslotte nog meer dan een half jaar voordat we naar Thailand willen
  maandag 28 december 2009 @ 13:35:23 #245
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_76138202
Vanaf Amsterdam werd mij destijds een goedkope vlucht via China Airlines aangeboden. Daar zat je voor krap 1100 euro business class!

De keuze in data gaat overigens wel minder worden. Die vluchten zitten stampvol in de zomer... geen plekje vrij te boeken en dat ik goede prijzen kreeg was omdat ik weliswaar op korte termijn, maar zeer flexibel kon reizen.
  Moderator maandag 28 december 2009 @ 14:58:50 #246
155227 crew  Guppy
dus
pi_76141767
Prachtig vliegweer vandaag Over een uurtje boarden en dan op naar Parijs en Bangkok
  maandag 28 december 2009 @ 16:48:06 #247
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_76146178
quote:
Op maandag 28 december 2009 12:37 schreef rosey het volgende:
Ik wil het liefst in het eerste weekend van juli vertrekken, daarna zie je de prijzen stijgen. Eerder kan helaas niet. Deze vlucht is inderdaad met Air Berlin vanaf Dusseldorf! Vanaf Amsterdam vliegen naar Bangkok is volgens mij toch altijd duurder. Wel jammer want wij wonen zo'n 20 minuten rijden vanaf Schiphol. Ik denk dat we toch nog maar even wachten met boeken van onze tickets, het duurt tenslotte nog meer dan een half jaar voordat we naar Thailand willen
Voor een boeking in juli zou ik NU lekker even wachten totad Emirates hun tarieven AMS-DXB-BKK bekend maken. Die gaan tenslotte vanaf 10 mei of daaromtrend vliegen op de route AMS-DXB. Dus wie weet komen ze wel met een hele aantrekkelijke aanbieding. Die gasten zijn ook niet gek en weten heus wel hoeveel reizigers er nu via SIN of KUL of rechtstreeks naar BKK vliegen, en willen dus heel graag een stuk van de koek van Singapore Airlines en Mayasian afsnoepen. Ik zou wachten, maar ik realiseer me dat je ook gauw wat zekerheid wilt hebben.
pi_76146793
Emirates vanaf AMS is al te boeken hoor. Reken in juli op rond de ¤800 voor AMS-DXB-BKK. Maar ze zullen vast nog wel met aanbiedingen hiervoor komen
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 28 december 2009 @ 19:14:27 #249
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_76151583
quote:
Op maandag 28 december 2009 13:35 schreef XL het volgende:
Vanaf Amsterdam werd mij destijds een goedkope vlucht via China Airlines aangeboden. Daar zat je voor krap 1100 euro business class!

De keuze in data gaat overigens wel minder worden. Die vluchten zitten stampvol in de zomer... geen plekje vrij te boeken en dat ik goede prijzen kreeg was omdat ik weliswaar op korte termijn, maar zeer flexibel kon reizen.
Vluchten tjokvol in de zomer naar Bangkok?

Dat is wat luchtvaartmaatschappijen je graag doen geloven, en opzich is het wel waar voor KLM en China Airlines, aangezien KLM zich als budgetmaatschappij de tickets dumpt op de Engelse markt, en China gewoon 2 a 3 vluchten per week heeft lopen cancellen, tja dan krijg je je vliegtuigen natuurlijk wel vol, want die mensen moeten natuurlijk wel vervoerd worden.

Neemt niet weg dat de ticketprijzen voor vertrek in juli en begin augustus altijd hoog zullen zijn, het is dan zomervakantie, dus de meeste gezinnen met kinderen moeten dan op vakantie in verband met de schoolvakanties. Dat weten de maatschappijen natuurlijk ook wel en daarom worden de tickets zo duur in de markt gezet.
En dat geldt voor elke maatschappij, want ze kijken natuurlijk allemaal op dezelfde kalender.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_76152233
Zo net AMS-BKK geboekt 21 januari tot 6 mei met egyptair voor 535 euro. Ik ben erg tevreden, dit is een stuk fijner dan via Londen wati keerst wou doen, en ook nog wat goedkoper dan airberlin vanuit dusseldorf. (De prijkzen vna airberlin zijn op het moment erg duur, ik denk dat het met hun 2 voor de prijs van 1 actie te maken heeft, aangezien ze net vantevoren alle prijzen omhog gegooid hebben.)
  maandag 28 december 2009 @ 20:40:44 #251
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_76155750
quote:
Op maandag 28 december 2009 17:05 schreef Thetallguy het volgende:
Emirates vanaf AMS is al te boeken hoor. Reken in juli op rond de ¤800 voor AMS-DXB-BKK. Maar ze zullen vast nog wel met aanbiedingen hiervoor komen
Nog niet online dacht ik...... even afwachten dus maar.

Wat ik overigens zelf wel een interessante maar niet zo voor de handliggende optie voor de zomer vind zijn die prijzen van Qatar Airways vanaf Malpensa voor 600 euro all in een retour MXP-BKK via Doha. Tenslotte kun je voor echt 3x niks (50 euro retour all in) met RyanAir vanaf Eindhoven naar Bergamo, één nacht hotel in Bergamo, en dan de trein via Stazione Centrale naar Malpensa. Terug is die aansluiting prima wanneer je om 6 uur 's morgens in Milaan arriveert.

En dat de vluchten naar Bangkok voor komende zomer al tjokvol zitten... ik geloof er niets van maar ja door dat te beweren heb je als maatschappij een excuus om je tarieven kunstmatig hoog te houden.
pi_76160900
Ik denk ook niet dat de vluchten al vol zitten, het is (was?) crisistijd.. Dan boeken mensen geen vakantie of pas op het laatste moment lijkt mij.. Dat was in de afgelopen zomervakantie ook zo. Ik ga gewoon nog even wachten met boeken en dan zien we wel wat het wordt.

Ik zag op de website van BM Air een special actie bij Egyptair met vertrek tussen 1 dec 09 en 31 dec 10 voor 499 euro met Egyptair. Maar bij Egyptair was deze prijs niet terug te vinden
  dinsdag 29 december 2009 @ 22:11:59 #253
269077 Lano
V van Vrouw
pi_76198826
tvpje
ฝัน
  woensdag 30 december 2009 @ 09:00:52 #254
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_76210590
quote:
Op maandag 28 december 2009 22:28 schreef rosey het volgende:
Ik denk ook niet dat de vluchten al vol zitten, het is (was?) crisistijd.. Dan boeken mensen geen vakantie of pas op het laatste moment lijkt mij..
Ik zou ook absoluut niet verwachten dat ze al vol zitten, maar het is op het moment wel opvallend druk in BKK, wat toeristen betreft. Natuurlijk was het vorig jaar belachelijk rustig, nadat net de bezetting van het vliegveld beëindigd was, maar hemel, dit is het andere uiterste.
  Moderator woensdag 30 december 2009 @ 13:53:22 #255
155227 crew  Guppy
dus
pi_76219412
Het is inderdaad druk, Wij zijn er ook
  woensdag 30 december 2009 @ 14:10:26 #256
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_76220025
quote:
Op maandag 28 december 2009 19:14 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Vluchten tjokvol in de zomer naar Bangkok?

Dat is wat luchtvaartmaatschappijen je graag doen geloven, en opzich is het wel waar voor KLM en China Airlines, aangezien KLM zich als budgetmaatschappij de tickets dumpt op de Engelse markt, en China gewoon 2 a 3 vluchten per week heeft lopen cancellen, tja dan krijg je je vliegtuigen natuurlijk wel vol, want die mensen moeten natuurlijk wel vervoerd worden.

Neemt niet weg dat de ticketprijzen voor vertrek in juli en begin augustus altijd hoog zullen zijn, het is dan zomervakantie, dus de meeste gezinnen met kinderen moeten dan op vakantie in verband met de schoolvakanties. Dat weten de maatschappijen natuurlijk ook wel en daarom worden de tickets zo duur in de markt gezet.
En dat geldt voor elke maatschappij, want ze kijken natuurlijk allemaal op dezelfde kalender.
Mijn ervaring is natuurlijk beperkt tot 1 vlucht. Dit betrof echter wel een zakelijke vlucht en voor intercontinentale zakelijke vluchten moet mijn reisbureau aardig wat opties verzamelen. Dat is ze niet gelukt, omdat er vrijwel niks beschikbaar was. De vlucht waar ik vervolgens mee vloog was daadwerkelijk tjokvol, ik kon bijv. niet upgraden naar business class omdat die vol zat. In economy was geen stoel beschikbaar als ik om mij heenkeek. Desondanks was de prijs voor economy class bij Air Berlin bijzonder gunstig.
pi_76245346
Wij hebben geboekt voor half augustus! We vliegen nu wel vanaf Amsterdam, dus geen gedoe met reizen naar dusseldorf kosten: 550 per persoon. Welliswaar met Egyptair via Caïro en we moeten wat langer wachten tot half augustus ipv begin juli, maar ik ben blij met de reistijden en vooral met de prijs vanaf Amsterdam in het hoogseizoen. Nu kan de voorpret van uitzoeken waar we allemaal naartoe willen gaan beginnen
  vrijdag 1 januari 2010 @ 12:42:12 #258
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_76288322
Zo vandaag een nieuwe kalender opgehangen en nu nog even ongeduldig om de 20 resterende daagjes in dit koude kikkerland af te strepen voordat de meisjes van de KL877 ook mij weer aan boord mogen verwelkomen.
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:12:06 #259
50458 Mert
___,,,,_(º-º)_,,,,___
pi_76473742
Laatste werkdag vandaag
Nog 4 nachtjes slapen
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:24:32 #260
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:31:56 #261
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_76474485
quote:
Op woensdag 30 december 2009 23:42 schreef rosey het volgende:
Wij hebben geboekt voor half augustus! We vliegen nu wel vanaf Amsterdam, dus geen gedoe met reizen naar dusseldorf kosten: 550 per persoon. Welliswaar met Egyptair via Caïro en we moeten wat langer wachten tot half augustus ipv begin juli, maar ik ben blij met de reistijden en vooral met de prijs vanaf Amsterdam in het hoogseizoen. Nu kan de voorpret van uitzoeken waar we allemaal naartoe willen gaan beginnen
Ik heb afgelopen augustus met KLM gevlogen vanaf Schiphol rechtstreeks naar Bangkok voor 600,-. Had dit toen eind juni geboekt. Was zoiets nu ook niet mogelijk?
.
pi_76478397
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:31 schreef Yankee het volgende:

[..]

Ik heb afgelopen augustus met KLM gevlogen vanaf Schiphol rechtstreeks naar Bangkok voor 600,-. Had dit toen eind juni geboekt. Was zoiets nu ook niet mogelijk?
Nee directe vluchten zaten in de 800 euro vanaf schiphol. Maar nu komen de KLM Werelddeal weken er weer aan, dus misschien zit daar weer iets bij.. Ik ga in ieder geval niet kijken, want ik wil geen goedkope tickets vanaf schiphol rechtstreeks zien nu ik al heb geboekt
  woensdag 6 januari 2010 @ 20:38:35 #263
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_76498704
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:01 schreef rosey het volgende:

[..]

Nee directe vluchten zaten in de 800 euro vanaf schiphol. Maar nu komen de KLM Werelddeal weken er weer aan, dus misschien zit daar weer iets bij.. Ik ga in ieder geval niet kijken, want ik wil geen goedkope tickets vanaf schiphol rechtstreeks zien nu ik al heb geboekt
Die tickets zullen echter wel goedkoper worden, en dat moet ook wel, want KLM snapt ook wel dat de 800+ euro die ze voor vertrek in mei vroegen geen stand zal houden, in de 5 jaar voorgaande periodes was de gemiddelde verkoopprijs van de stoel aanmerkelijk lager, ze zaten wel relatief vol, maar dat is ook geen kunst met de dumpprijzen op de Engelse en Duitse markt die ze toepassen.

Maar geen nood, lager dan 625 euro voor Bangkok zal het niet worden, althans, niet rechtstreeks vanaf Amsterdam, en dat is ook weer logisch, want ze gaan natuurlijk niet dumpen op de NL markt, dat doen ze liever op de andere markten waar ze niet het pluspunt hebbn dat ze rechtstreeks vliegen maar met een overstap.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 6 januari 2010 @ 20:40:14 #264
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_76498779
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 20:38 schreef ozzietukker het volgende:

Maar geen nood, lager dan 625 euro voor Bangkok zal het niet worden, althans, niet rechtstreeks vanaf Amsterdam, en dat is ook weer logisch, want ze gaan natuurlijk niet dumpen op de NL markt, dat doen ze liever op de andere markten waar ze niet het pluspunt hebbn dat ze rechtstreeks vliegen maar met een overstap.
en waar ze sowieso (terecht) een waardeloos imago hebben
  Moderator donderdag 7 januari 2010 @ 07:10:29 #265
155227 crew  Guppy
dus
pi_76511278
Wij zijn weer terug... We hebben het zo koud nu in NL
pi_76527765
Ik ben van plan om deze zomer voor 2 (misschien 3) weekjes naar Thailand te gaan, maar ik ben nogal onbekend met dit land... Dus ik hoopte eigenlijk dat iemand me een beetje op weg kan helpen.

De bedoeling is om met z'n 2en te gaan, maar aangezien we alle 2 niet bergen met geld te besteden hebben, vroeg ik me af of je met ca. ¤2000,- per persoon rond kan komen? Inc. vliegtickets, niet al te veel luxe, maar ook niet zo dat we in armoedige accommodaties moeten overnachten.
De bedoeling is om rond te gaan reizen, ik ben me al volop aan het oriënteren voor de must-see's enzovoorts.

Ik ben namelijk zelf 18 en de medereiziger 20... Is het dan handiger om een georganiseerde rondreis te boeken? Of alleen de vliegtickets kopen, reis uitstippelen en de rest in het land zelf uitvogelen (zoals verblijfplaatsen/overnachtingen)?

Of verklaren jullie ons nu al voor gek dat we op deze leeftijd en met dit budget, het in Thailand willen redden? Ik ben me ervan bewust dat het vooral op de vliegtickets neer komt en het in Thailand, wat betreft levensonderhoud, makkelijk te doen is. Ik vraag me dus alleen af, aan welk bedrag ik ongeveer moet gaan denken.
  donderdag 7 januari 2010 @ 16:44:45 #267
62913 Blik
The one and Only!
pi_76527865
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 16:42 schreef Selina het volgende:
Ik ben van plan om deze zomer voor 2 (misschien 3) weekjes naar Thailand te gaan, maar ik ben nogal onbekend met dit land... Dus ik hoopte eigenlijk dat iemand me een beetje op weg kan helpen.

De bedoeling is om met z'n 2en te gaan, maar aangezien we alle 2 niet bergen met geld te besteden hebben, vroeg ik me af of je met ca. ¤2000,- per persoon rond kan komen? Inc. vliegtickets, niet al te veel luxe, maar ook niet zo dat we in armoedige accommodaties moeten overnachten.
De bedoeling is om rond te gaan reizen, ik ben me al volop aan het oriënteren voor de must-see's enzovoorts.

Ik ben namelijk zelf 18 en de medereiziger 20... Is het dan handiger om een georganiseerde rondreis te boeken? Of alleen de vliegtickets kopen, reis uitstippelen en de rest in het land zelf uitvogelen (zoals verblijfplaatsen/overnachtingen)?

Of verklaren jullie ons nu al voor gek dat we op deze leeftijd en met dit budget, het in Thailand willen redden? Ik ben me ervan bewust dat het vooral op de vliegtickets neer komt en het in Thailand, wat betreft levensonderhoud, makkelijk te doen is. Ik vraag me dus alleen af, aan welk bedrag ik ongeveer moet gaan denken.
Ik was voor 2 personen, 1 maand, incl. tickets ongeveer 3000 euro kwijt. Dus met 4000 voor 2 weken moet dat makkelijk lukken, en kun je je ook nog luxe veroorloven ook nog.

Zeker niks organiseren voor Thailand, gewoon allemaal zelf doen. Thailand is een ideaal land om kennis te maken met backpacken. Koop gewoon de Lonely Planet, boek je eerste hostel in Bangkok en gaan met die banaan
  donderdag 7 januari 2010 @ 16:49:03 #268
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_76528029
quote:

2000 euro pp wil prima. Ik ben afgelopen zomer drie weken in Thailand geweest, weet niet meer precies wat mij dat in totaal gekost heeft maar het was in ieder geval minder dan 2000 euro. Ik heb toen een paar weken van te voren een ticket geboekt en ben een paar dagen voor vertrek eens gaan kijken waar ik naar toe wou.
.
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:34:42 #269
179598 Deprater
pi_76546101
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 16:44 schreef Blik het volgende:

[..]Zeker niks organiseren voor Thailand, gewoon allemaal zelf doen. Thailand is een ideaal land om kennis te maken met backpacken. Koop gewoon de Lonely Planet, boek je eerste hostel in Bangkok en gaan met die banaan
Dat dus en als je op Koh samui bent ga dan ff bij kees uit zeist langs

500 baht per nacht voor een strandhut en bier staat in de koelkast zelf pakken en zelf opschrijven
goed internet en gezellig

doe hem de groeten van me

O en neem de nachttrein naar koh Samui, lekkere schone lakens
  vrijdag 8 januari 2010 @ 00:10:41 #270
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_76547487
quote:

Voor 2 personen gaan wij uit van ticket + ongeveer ¤300 p.p.p.w
stupidity has become as common as common sense was before
  vrijdag 8 januari 2010 @ 09:03:08 #271
8369 speknek
Another day another slay
pi_76552252
Je kunt inderdaad heel goed op de bonnefooi door Thailand heen trekken. Ik zou het zelf alleen niet aanraden, want uit persoonlijke ervaring kom je dan in de minder mooie plekken terecht. Er zitten heel wat verborgen pareltjes qua slaapplekken, dus zou van tevoren zeker even tripadvisoren.

In Ayutthaya moet(!) je bijvoorbeeld hier zitten:
http://www.luangchumnivillage.com/style/index.html

(ik moet daar wel bij zeggen dat ik al wat ouder dan de gemiddelde backpacker ben, al een tijdje werk, en bijzonder verwend ben)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 09:52:55 #272
62913 Blik
The one and Only!
pi_76553427
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:03 schreef speknek het volgende:
Je kunt inderdaad heel goed op de bonnefooi door Thailand heen trekken. Ik zou het zelf alleen niet aanraden, want uit persoonlijke ervaring kom je dan in de minder mooie plekken terecht. Er zitten heel wat verborgen pareltjes qua slaapplekken, dus zou van tevoren zeker even tripadvisoren.

(ik moet daar wel bij zeggen dat ik al wat ouder dan de gemiddelde backpacker ben, al een tijdje werk, en bijzonder verwend ben)
Is inderdaad een mooie plek, echter zat 1000 a 1200 baht niet echt binnen mijn budget toen ik als backpacker aan het rondtrekken was door Thailand. Ik had in Ayutthaya een kamer voor 300 baht volgens mij (voor 2 personen).

Ik ga voor mijn volgende tripje naar Azië (komende zomer 4 weken Indonesië), ook zeker even buiten de gebaande paden kijken om dit sooirt mooie stekjes op te zoeken.
pi_76553527
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:03 schreef speknek het volgende:

Heb je nog meer van dit soort plekjes in die regio?
  vrijdag 8 januari 2010 @ 10:20:56 #274
8369 speknek
Another day another slay
pi_76554167
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:56 schreef Knakker het volgende:
Heb je nog meer van dit soort plekjes in die regio?
Nee niet echt.. Kanchanaburi zijn we niet geweest en Bangkok hebben we op de bonnefooi gedaan.. Maar volgens mij heb je in Bangkok niet echt goede deals. Eerst zaten we in Phra Athit Mansion, die vroeger heel goed scheen te zijn, maar ze sindsdien niet meer schoongemaakt hebben, en daarna uiteindelijk Wild Orchid Villa. Die was wel aardig, maar zou ik ook weer niet aanraden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 11:44:07 #275
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_76557127
In Kanchanaburi zijn wij bij http://www.applenoi-kanchanaburi.com/ hier geweest. Ze zijn ondertussen verhuisd, maar wat ik lees is het nog even goed.
pi_76582009
Ook ik ben van plan te backpacken in ZO azie.
Hier en der al info gezocht, maar 1 ding blijft onduidelijk.
Wat betekent een onward ticket/travel ?
  vrijdag 8 januari 2010 @ 22:29:04 #277
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_76582626
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:13 schreef Leee het volgende:
Ook ik ben van plan te backpacken in ZO azie.
Hier en der al info gezocht, maar 1 ding blijft onduidelijk.
Wat betekent een onward ticket/travel ?
http://en.wikipedia.org/wiki/Onward_ticket
.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 12:52:41 #278
6941 APK
Factual, I think.
pi_76595875
Zo, het was weer gezellig.
Prijzen voor eten en drank waren wel een stukje hoger dan de afgelopen jaren en (af en toe) regen in december / januari waren we ook niet echt gewend.

Voor kerst was er geen hond en verder viel het op Koh Chang ook wel mee kwa drukte, alleen Bangkok was verschikkelijk druk gisteren maar dat maakt het thuiskomen toch iets dragelijker.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_76596002
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 00:10 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Voor 2 personen gaan wij uit van ticket + ongeveer ¤300 p.p.p.w
Toen ik backpackte in mijn eentje probeerde ik me voor 15 euro per dag te redden, dus 105 euro in de week. Dan moet je natuurlijk wel afwegingen maken met betrekking tot accomodatie, eten en touristische dingen, maar het is goed te doen
pi_76596199
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 12:56 schreef pickup52 het volgende:

[..]

Toen ik backpackte in mijn eentje probeerde ik me voor 15 euro per dag te redden, dus 105 euro in de week. Dan moet je natuurlijk wel afwegingen maken met betrekking tot accomodatie, eten en touristische dingen, maar het is goed te doen
Dat zal ook te doen zijn, maar we wilden ook niet helemaal alles goedkoop doen. Dan was die ¤ 300 genoeg om mee rond te komen.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 15:56:21 #281
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_76601675
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 11:44 schreef marcb1974 het volgende:
In Kanchanaburi zijn wij bij http://www.applenoi-kanchanaburi.com/ hier geweest. Ze zijn ondertussen verhuisd, maar wat ik lees is het nog even goed.
Apple guesthouse is ABSOLUUT niet meer wat het geweest is sinds de verhuizing.

Voor Kanchanaburi adviseer ik je echt naar Ploy Guesthouse te gaan www.ploygh.com . Kost iets van 650 tot 750 baht voor een schitterende bungalow in een rijtje. Veel wat luxere guesthouses in Kanchnaburi bestaan al wat langer en bouwen maar bij en worden steeds commercieler. Ploy is nog heel authentiek.
pi_76605114
In Ayutthaya kan je het beste naar Baan Suan guesthouse...

Jammer dat ik niemand over Nong Khai hoor hier...ik vond dat echt een leuk en relaxed plaatsje net naast de Mekong...je kan daar het beste terrecht bij Thai Nong Khai guesthouse
Enhoe je er komt, gewoon vliegen op Udon Thani en vandaar limobus (150 baht) naar Nong Khai...
  zaterdag 9 januari 2010 @ 18:02:25 #283
62913 Blik
The one and Only!
pi_76605872
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 17:41 schreef BeardedDragon het volgende:
In Ayutthaya kan je het beste naar Baan Suan guesthouse...

Jammer dat ik niemand over Nong Khai hoor hier...ik vond dat echt een leuk en relaxed plaatsje net naast de Mekong...je kan daar het beste terrecht bij Thai Nong Khai guesthouse
Enhoe je er komt, gewoon vliegen op Udon Thani en vandaar limobus (150 baht) naar Nong Khai...
Nong Khai was idd wel leuk. Toch al snel 3 dagen gezeten. Wil je echt tot rust komen langs de Mekong, dan moet je naar Chiang Khan. Zit een guesthouse dat gerund wordt door een Nederlander. Twee keer met ze meegegeten en heerlijk tot rust gekomen. Alleen wel pretty basic met shared bathrooms, maar wij zaten er alleen
pi_76606987
Om daar te komen heb je wel een auto nodig toch?

Ik ben aan zich wel van plan om eens een goeie roadtrip in Thailand te gaan maken
  zaterdag 9 januari 2010 @ 18:52:06 #285
6941 APK
Factual, I think.
pi_76607363
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 18:39 schreef BeardedDragon het volgende:

Ik ben aan zich wel van plan om eens een goeie roadtrip in Thailand te gaan maken
Avontuurlijk.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 21:23:45 #286
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_76612763
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 18:39 schreef BeardedDragon het volgende:

Kun je beter niet zelf auto gaan rijden daar wanneer je je niet scheel wilt betalen aan de tea money voor iedere lokale veldwachter. Je wordt er echt helemaal gestoord van als je weet hoe erg dat in de provincie is. Op een motor is het nog wel te doen maar in een auto wordt je zo vaak aangehouden bij al die road blocks, met name in de grensgebieden. Dus zoals APK zegt: AVONTUURLIJK! En zeg niet dat je niet gewaarschuwd bent.

Oh en het beste guesthouse van Nong Khai is Mut Mee: www.mutmee.com En de mooiste kamer is de penthouse met buiten jacuzzi in het Pantawee Hotel voor weinagh!
pi_76616922
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 21:23 schreef buzz1291 het volgende:
Oh en het beste guesthouse van Nong Khai is Mut Mee: www.mutmee.com En de mooiste kamer is de penthouse met buiten jacuzzi in het Pantawee Hotel voor weinagh!
is Mut Meet niet aan falang alley?
pi_76619922
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 23:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

is Mut Meet niet aan falang alley?
ja vlakbij. Maar het is op zich wel prima
pi_76624549
Gewoon auto met getinte ramen huren
  maandag 11 januari 2010 @ 08:29:58 #290
62913 Blik
The one and Only!
pi_76667373
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 21:23 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Mut Mee heb ik idd ook gezeten. Was erg goed
  maandag 11 januari 2010 @ 11:09:13 #291
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_76670824
quote:
Op zondag 10 januari 2010 10:34 schreef BeardedDragon het volgende:
Gewoon auto met getinte ramen huren
Ik ben bang dat je dat niet gaat helpen bij de road blocks in de provincie en zeker niet wanneer je wat dichter bij de Thaise landsgrenzen komt. Want als er tea money gecollecteerd moet worden, ben je als Falang gewoon het haasje. Makkelijkere slachtoffers zijn er tenslotte niet. Een falang die een peuk in een straatput mikt wordt beboet met 2000 baht zonder bon of 10000 met bon terwijl een Thai met 500 baht wegkomt bij een veroordeling voor het veroorzaken van een ernstig verkeersongeval. Ik bedoel maar. En zo kan ik nog uren doorgaan over die corrupte BIB's. Maar het blijft iedere trip toch weer thuiskomen.
pi_76807419
quote:
Op maandag 11 januari 2010 11:09 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik ben bang dat je dat niet gaat helpen bij de road blocks in de provincie en zeker niet wanneer je wat dichter bij de Thaise landsgrenzen komt. Want als er tea money gecollecteerd moet worden, ben je als Falang gewoon het haasje. Makkelijkere slachtoffers zijn er tenslotte niet. Een falang die een peuk in een straatput mikt wordt beboet met 2000 baht zonder bon of 10000 met bon terwijl een Thai met 500 baht wegkomt bij een veroordeling voor het veroorzaken van een ernstig verkeersongeval. Ik bedoel maar. En zo kan ik nog uren doorgaan over die corrupte BIB's. Maar het blijft iedere trip toch weer thuiskomen.
mijn opmerking was cynisch bedoeld

ik ken het hele beleid ook wel

[ Bericht 2% gewijzigd door BeardedDragon op 14-01-2010 15:08:07 ]
  vrijdag 15 januari 2010 @ 13:17:34 #293
50458 Mert
___,,,,_(º-º)_,,,,___
pi_76848179
Greetings from Koh Samui, Thailand

Heerlijk hiero Af en toe een bui maar dat mag de pret niet drukken.
4 dagen Bangkok waren genoeg, mij te druk die stad.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 21:43:17 #294
179598 Deprater
pi_76869398
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:17 schreef Mert het volgende:
Greetings from Koh Samui, Thailand

Heerlijk hiero Af en toe een bui maar dat mag de pret niet drukken.
4 dagen Bangkok waren genoeg, mij te druk die stad.
zit je bij Kees??
  vrijdag 15 januari 2010 @ 22:27:21 #295
6941 APK
Factual, I think.
pi_76871401
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 21:43 schreef Deprater het volgende:

[..]

zit je bij Kees??
Ben jij een kloon van Henk?
pi_76872378
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 22:27 schreef APK het volgende:

[..]

Ben jij een kloon van Henk?
you must be such a way off
pi_76879492
Jongens ik heb gehoord dat als je naar Koh Samui gaat dat je dan bij Kees uit zeist moet zitten. Kennelijk kan je zijn hele biervoorraad opdrinken zonder te betalen!
  zaterdag 16 januari 2010 @ 02:05:01 #298
179598 Deprater
pi_76879564
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 02:02 schreef pickup52 het volgende:
Jongens ik heb gehoord dat als je naar Koh Samui gaat dat je dan bij Henk uit zeist moet zitten. Kennelijk kan je zijn hele biervoorraad opdrinken zonder te betalen!
nee je moet wel betalen geloof ik
  zaterdag 16 januari 2010 @ 10:03:20 #299
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_76883006
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 02:05 schreef Deprater het volgende:

[..]

nee je moet wel betalen geloof ik
.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 15:33:13 #300
288142 mr_t88
Legen...wait for it...DARY!
pi_77012173
Ben afgelopen zomer 3 weken wezen backpacken door Thailand!
Samenvatting: AWESOMME!!!!
Echt fantastisch. Bangkok, Noorden en Zuiden geweest.

Voor de toekomstige reizigers een dringend verzoek:

Ga alsjeblieft geen olifantentrektocht doen en geef geen geld aan de 'bedel' olifanten in de grotere steden! Dit is zware mishandeling. Het is ongeloofelijk dat dit nog steeds gebeurd. De olifanten worden, wanneer de toeristen het niet zien, geslagen op hun kop met een haak, geprikt in de oren en tenen etc. Dan denk je dat dit schokkend is... Het is nog niks vergeleken met de manier waarop de olifanten getraind worden. Wanneer de olifant 4 jaar oud is wordt hij/zij voor het eerst van zijn/haar moeder gescheiden en in een kooi gezet die niet groter is dan de olifant zelf. Hierna wordt er 5 tot 7 dagen lang NON STOP op de olifant ingebeukt! Er wordt geprikt in met een bamboestok met een spijker in het uiteinde, soort speer, in de meeste gevoelige plekken van het dier, namelijk de voeten en het oor. Deze mishandeling heet maar één doel: het dier mentaal compleet breken zodat hij zijn mahoet (zijn verzorger) luistert. Een ware marteling!

Reizigers die in Chiang Mai naar het Elephant Nature Park zijn geweest kunnen dit beamen. Dit is een opvangcentrum voor olifanten die in deze tochten en als 'bedel' olifant gebruikt zijn. Op aanraden van een kennis ben ik hiernaartie gegaan in plaats van een trekking tocht. En wat ben ik blij dat ik gegaan ben! Dit was een van de mooiste ervaringen van de reis, misschien wel van mijn leven. Het was een ontzettend mooie ervaring maar tegelijkertijd ook een hartverscheurende ervaring die diepe indruk om mij gemaakt heeft. Met moeite heb ik het droog kunnen houden (en ik was een van de enige) na het zien van de film wat deze beesten hebben moeten doorstaan.

Ik ging daarom ook weg met veel dubbele gevoelens. Woedend dat dit nog gebeurd. Verdrietig om te zien wat al deze olifanten hebben mee gemaakt. Blijdschap om te zien hoe goed het nu met ze gaan. Blijdschap om te zien met hoeveel passie en inzet de mensen in het park werken. En ga zo maar door...

Dus als jullie van plan zijn om naar Thailand te reizen, denk dan goed na of jullie op een olifant willen rijden.

En geloof niet wat je hoort van de Thai en de reisbureau's dat dit niet gebeurd o.i.d.. Geloof ook de verhalen van mede toeristen niet. Bijna niemand weet namelijk hoe het echt zit. Ze denken allemaal dat het precies bij die van hun wel mee viel, 'de olifant zag er goed uit'. Krijg je dat soort verhalen, maar ze hebben dan niet gekeken naar de littekens bij de oren en voeten. Elke olifant die in de toeristen industrie gebruikt wordt heeft deze marteling moeten doorstaan. Olifanten zijn niet gemaatk voor tochten. De rug, waar je op zit, kan maar 150 kilo hebben, maar dit weet ook niemand. Dus zolang de toeristen dit blijven steunen zal deze marteling alleen maar door gaan.

Mochten jullie er meer over willen weten hoor ik dat natuurlijk graag! Ik hoor ook graag reacties van mensen die in het park zijn geweest en dezelfde of juist heel andere gevoelens delen!

[ Bericht 6% gewijzigd door mr_t88 op 19-01-2010 15:47:23 ]
Those who push themselves, and are willing to face pain, exhaustion, humiliation, rejection, or worse, are the ones who become champions. The rest are left on the sidelines.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')