abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76582009
Ook ik ben van plan te backpacken in ZO azie.
Hier en der al info gezocht, maar 1 ding blijft onduidelijk.
Wat betekent een onward ticket/travel ?
  vrijdag 8 januari 2010 @ 22:29:04 #277
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_76582626
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:13 schreef Leee het volgende:
Ook ik ben van plan te backpacken in ZO azie.
Hier en der al info gezocht, maar 1 ding blijft onduidelijk.
Wat betekent een onward ticket/travel ?
http://en.wikipedia.org/wiki/Onward_ticket
.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 12:52:41 #278
6941 APK
Factual, I think.
pi_76595875
Zo, het was weer gezellig.
Prijzen voor eten en drank waren wel een stukje hoger dan de afgelopen jaren en (af en toe) regen in december / januari waren we ook niet echt gewend.

Voor kerst was er geen hond en verder viel het op Koh Chang ook wel mee kwa drukte, alleen Bangkok was verschikkelijk druk gisteren maar dat maakt het thuiskomen toch iets dragelijker.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_76596002
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 00:10 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Voor 2 personen gaan wij uit van ticket + ongeveer ¤300 p.p.p.w
Toen ik backpackte in mijn eentje probeerde ik me voor 15 euro per dag te redden, dus 105 euro in de week. Dan moet je natuurlijk wel afwegingen maken met betrekking tot accomodatie, eten en touristische dingen, maar het is goed te doen
pi_76596199
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 12:56 schreef pickup52 het volgende:

[..]

Toen ik backpackte in mijn eentje probeerde ik me voor 15 euro per dag te redden, dus 105 euro in de week. Dan moet je natuurlijk wel afwegingen maken met betrekking tot accomodatie, eten en touristische dingen, maar het is goed te doen
Dat zal ook te doen zijn, maar we wilden ook niet helemaal alles goedkoop doen. Dan was die ¤ 300 genoeg om mee rond te komen.
stupidity has become as common as common sense was before
  zaterdag 9 januari 2010 @ 15:56:21 #281
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_76601675
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 11:44 schreef marcb1974 het volgende:
In Kanchanaburi zijn wij bij http://www.applenoi-kanchanaburi.com/ hier geweest. Ze zijn ondertussen verhuisd, maar wat ik lees is het nog even goed.
Apple guesthouse is ABSOLUUT niet meer wat het geweest is sinds de verhuizing.

Voor Kanchanaburi adviseer ik je echt naar Ploy Guesthouse te gaan www.ploygh.com . Kost iets van 650 tot 750 baht voor een schitterende bungalow in een rijtje. Veel wat luxere guesthouses in Kanchnaburi bestaan al wat langer en bouwen maar bij en worden steeds commercieler. Ploy is nog heel authentiek.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_76605114
In Ayutthaya kan je het beste naar Baan Suan guesthouse...

Jammer dat ik niemand over Nong Khai hoor hier...ik vond dat echt een leuk en relaxed plaatsje net naast de Mekong...je kan daar het beste terrecht bij Thai Nong Khai guesthouse
Enhoe je er komt, gewoon vliegen op Udon Thani en vandaar limobus (150 baht) naar Nong Khai...
  zaterdag 9 januari 2010 @ 18:02:25 #283
62913 Blik
The one and Only!
pi_76605872
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 17:41 schreef BeardedDragon het volgende:
In Ayutthaya kan je het beste naar Baan Suan guesthouse...

Jammer dat ik niemand over Nong Khai hoor hier...ik vond dat echt een leuk en relaxed plaatsje net naast de Mekong...je kan daar het beste terrecht bij Thai Nong Khai guesthouse
Enhoe je er komt, gewoon vliegen op Udon Thani en vandaar limobus (150 baht) naar Nong Khai...
Nong Khai was idd wel leuk. Toch al snel 3 dagen gezeten. Wil je echt tot rust komen langs de Mekong, dan moet je naar Chiang Khan. Zit een guesthouse dat gerund wordt door een Nederlander. Twee keer met ze meegegeten en heerlijk tot rust gekomen. Alleen wel pretty basic met shared bathrooms, maar wij zaten er alleen
pi_76606987
Om daar te komen heb je wel een auto nodig toch?

Ik ben aan zich wel van plan om eens een goeie roadtrip in Thailand te gaan maken
  zaterdag 9 januari 2010 @ 18:52:06 #285
6941 APK
Factual, I think.
pi_76607363
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 18:39 schreef BeardedDragon het volgende:

Ik ben aan zich wel van plan om eens een goeie roadtrip in Thailand te gaan maken
Avontuurlijk.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 21:23:45 #286
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_76612763
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 18:39 schreef BeardedDragon het volgende:

Kun je beter niet zelf auto gaan rijden daar wanneer je je niet scheel wilt betalen aan de tea money voor iedere lokale veldwachter. Je wordt er echt helemaal gestoord van als je weet hoe erg dat in de provincie is. Op een motor is het nog wel te doen maar in een auto wordt je zo vaak aangehouden bij al die road blocks, met name in de grensgebieden. Dus zoals APK zegt: AVONTUURLIJK! En zeg niet dat je niet gewaarschuwd bent.

Oh en het beste guesthouse van Nong Khai is Mut Mee: www.mutmee.com En de mooiste kamer is de penthouse met buiten jacuzzi in het Pantawee Hotel voor weinagh!
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_76616922
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 21:23 schreef buzz1291 het volgende:
Oh en het beste guesthouse van Nong Khai is Mut Mee: www.mutmee.com En de mooiste kamer is de penthouse met buiten jacuzzi in het Pantawee Hotel voor weinagh!
is Mut Meet niet aan falang alley?
pi_76619922
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 23:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

is Mut Meet niet aan falang alley?
ja vlakbij. Maar het is op zich wel prima
pi_76624549
Gewoon auto met getinte ramen huren
  maandag 11 januari 2010 @ 08:29:58 #290
62913 Blik
The one and Only!
pi_76667373
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 21:23 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Mut Mee heb ik idd ook gezeten. Was erg goed
  maandag 11 januari 2010 @ 11:09:13 #291
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_76670824
quote:
Op zondag 10 januari 2010 10:34 schreef BeardedDragon het volgende:
Gewoon auto met getinte ramen huren
Ik ben bang dat je dat niet gaat helpen bij de road blocks in de provincie en zeker niet wanneer je wat dichter bij de Thaise landsgrenzen komt. Want als er tea money gecollecteerd moet worden, ben je als Falang gewoon het haasje. Makkelijkere slachtoffers zijn er tenslotte niet. Een falang die een peuk in een straatput mikt wordt beboet met 2000 baht zonder bon of 10000 met bon terwijl een Thai met 500 baht wegkomt bij een veroordeling voor het veroorzaken van een ernstig verkeersongeval. Ik bedoel maar. En zo kan ik nog uren doorgaan over die corrupte BIB's. Maar het blijft iedere trip toch weer thuiskomen.
pi_76807419
quote:
Op maandag 11 januari 2010 11:09 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik ben bang dat je dat niet gaat helpen bij de road blocks in de provincie en zeker niet wanneer je wat dichter bij de Thaise landsgrenzen komt. Want als er tea money gecollecteerd moet worden, ben je als Falang gewoon het haasje. Makkelijkere slachtoffers zijn er tenslotte niet. Een falang die een peuk in een straatput mikt wordt beboet met 2000 baht zonder bon of 10000 met bon terwijl een Thai met 500 baht wegkomt bij een veroordeling voor het veroorzaken van een ernstig verkeersongeval. Ik bedoel maar. En zo kan ik nog uren doorgaan over die corrupte BIB's. Maar het blijft iedere trip toch weer thuiskomen.
mijn opmerking was cynisch bedoeld

ik ken het hele beleid ook wel

[ Bericht 2% gewijzigd door BeardedDragon op 14-01-2010 15:08:07 ]
  vrijdag 15 januari 2010 @ 13:17:34 #293
50458 Mert
___,,,,_(º-º)_,,,,___
pi_76848179
Greetings from Koh Samui, Thailand

Heerlijk hiero Af en toe een bui maar dat mag de pret niet drukken.
4 dagen Bangkok waren genoeg, mij te druk die stad.
Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald
XboxLive Gamertag: S2K Mert
  vrijdag 15 januari 2010 @ 21:43:17 #294
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_76869398
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:17 schreef Mert het volgende:
Greetings from Koh Samui, Thailand

Heerlijk hiero Af en toe een bui maar dat mag de pret niet drukken.
4 dagen Bangkok waren genoeg, mij te druk die stad.
zit je bij Kees??
  vrijdag 15 januari 2010 @ 22:27:21 #295
6941 APK
Factual, I think.
pi_76871401
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 21:43 schreef Deprater het volgende:

[..]

zit je bij Kees??
Ben jij een kloon van Henk?
pi_76872378
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 22:27 schreef APK het volgende:

[..]

Ben jij een kloon van Henk?
you must be such a way off
pi_76879492
Jongens ik heb gehoord dat als je naar Koh Samui gaat dat je dan bij Kees uit zeist moet zitten. Kennelijk kan je zijn hele biervoorraad opdrinken zonder te betalen!
  zaterdag 16 januari 2010 @ 02:05:01 #298
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_76879564
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 02:02 schreef pickup52 het volgende:
Jongens ik heb gehoord dat als je naar Koh Samui gaat dat je dan bij Henk uit zeist moet zitten. Kennelijk kan je zijn hele biervoorraad opdrinken zonder te betalen!
nee je moet wel betalen geloof ik
  zaterdag 16 januari 2010 @ 10:03:20 #299
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_76883006
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 02:05 schreef Deprater het volgende:

[..]

nee je moet wel betalen geloof ik
.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 15:33:13 #300
288142 mr_t88
Legen...wait for it...DARY!
pi_77012173
Ben afgelopen zomer 3 weken wezen backpacken door Thailand!
Samenvatting: AWESOMME!!!!
Echt fantastisch. Bangkok, Noorden en Zuiden geweest.

Voor de toekomstige reizigers een dringend verzoek:

Ga alsjeblieft geen olifantentrektocht doen en geef geen geld aan de 'bedel' olifanten in de grotere steden! Dit is zware mishandeling. Het is ongeloofelijk dat dit nog steeds gebeurd. De olifanten worden, wanneer de toeristen het niet zien, geslagen op hun kop met een haak, geprikt in de oren en tenen etc. Dan denk je dat dit schokkend is... Het is nog niks vergeleken met de manier waarop de olifanten getraind worden. Wanneer de olifant 4 jaar oud is wordt hij/zij voor het eerst van zijn/haar moeder gescheiden en in een kooi gezet die niet groter is dan de olifant zelf. Hierna wordt er 5 tot 7 dagen lang NON STOP op de olifant ingebeukt! Er wordt geprikt in met een bamboestok met een spijker in het uiteinde, soort speer, in de meeste gevoelige plekken van het dier, namelijk de voeten en het oor. Deze mishandeling heet maar één doel: het dier mentaal compleet breken zodat hij zijn mahoet (zijn verzorger) luistert. Een ware marteling!

Reizigers die in Chiang Mai naar het Elephant Nature Park zijn geweest kunnen dit beamen. Dit is een opvangcentrum voor olifanten die in deze tochten en als 'bedel' olifant gebruikt zijn. Op aanraden van een kennis ben ik hiernaartie gegaan in plaats van een trekking tocht. En wat ben ik blij dat ik gegaan ben! Dit was een van de mooiste ervaringen van de reis, misschien wel van mijn leven. Het was een ontzettend mooie ervaring maar tegelijkertijd ook een hartverscheurende ervaring die diepe indruk om mij gemaakt heeft. Met moeite heb ik het droog kunnen houden (en ik was een van de enige) na het zien van de film wat deze beesten hebben moeten doorstaan.

Ik ging daarom ook weg met veel dubbele gevoelens. Woedend dat dit nog gebeurd. Verdrietig om te zien wat al deze olifanten hebben mee gemaakt. Blijdschap om te zien hoe goed het nu met ze gaan. Blijdschap om te zien met hoeveel passie en inzet de mensen in het park werken. En ga zo maar door...

Dus als jullie van plan zijn om naar Thailand te reizen, denk dan goed na of jullie op een olifant willen rijden.

En geloof niet wat je hoort van de Thai en de reisbureau's dat dit niet gebeurd o.i.d.. Geloof ook de verhalen van mede toeristen niet. Bijna niemand weet namelijk hoe het echt zit. Ze denken allemaal dat het precies bij die van hun wel mee viel, 'de olifant zag er goed uit'. Krijg je dat soort verhalen, maar ze hebben dan niet gekeken naar de littekens bij de oren en voeten. Elke olifant die in de toeristen industrie gebruikt wordt heeft deze marteling moeten doorstaan. Olifanten zijn niet gemaatk voor tochten. De rug, waar je op zit, kan maar 150 kilo hebben, maar dit weet ook niemand. Dus zolang de toeristen dit blijven steunen zal deze marteling alleen maar door gaan.

Mochten jullie er meer over willen weten hoor ik dat natuurlijk graag! Ik hoor ook graag reacties van mensen die in het park zijn geweest en dezelfde of juist heel andere gevoelens delen!

[ Bericht 6% gewijzigd door mr_t88 op 19-01-2010 15:47:23 ]
Those who push themselves, and are willing to face pain, exhaustion, humiliation, rejection, or worse, are the ones who become champions. The rest are left on the sidelines.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')