abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 november 2009 @ 15:06:31 #176
8369 speknek
Another day another slay
pi_74817679
CRAP.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 19 november 2009 @ 01:58:07 #177
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_74839894
Er is meer dan genoeg accomodatie om de parken heen speknek. Maar reserveren wordt wel essentieel....
  donderdag 19 november 2009 @ 03:32:50 #178
6941 APK
Factual, I think.
pi_74840283
quote:
Op donderdag 19 november 2009 01:58 schreef Gaoxing het volgende:

Er is meer dan genoeg accomodatie om de parken heen speknek. Maar reserveren wordt wel essentieel....
Is het niet weer een bizarre Thaise truc van de TAT om toeristen te trekken?

Sinds een jaar of drie valt het mij op dat het (itt de jaren daarvoor) pas écht druk wordt twee a drie dagen voor kerst.
Vorig jaar was natuurlijk erger door dat gedoe op het vliegveld.

Gaat het om boekingen van Thaise mensen of heeft de economische crisis Zweden overgeslagen en gaan ze nu helemaal los met de kinderbijslag voor een extra kind?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  donderdag 19 november 2009 @ 09:18:31 #179
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_74841823
Nee dit zijn echt de Thai. Alle sportwinkels liggen ook propvol met campingspullen, ze gaan helemaal los met het koelere weer (een paar weken geleden hadden we een schijnbeweging, maar nu is het ook alweer een paar dagen wat frisser).
  donderdag 26 november 2009 @ 10:02:30 #180
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_75012251
FYI:
quote:
US Consulate in Chiang Mai alert Americans over PM's visit

US Consulate in Chiang Mai has alerted its citizens travelling or residing in Chiang Mai about possible demonstration against PM Abhisit Vejjajiva who is expected to visit the province on December 29.

The consulate said in a statement that the protest by red shirts or supporters of the United Front for Democracy Against Dictatorship could turn violent
Nog meer *klik*

De ervaring leert dat er meestal niets gebeurd als er zo rekening mee wordt gehouden
  donderdag 26 november 2009 @ 15:42:16 #181
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_75022652
Ooooh het had november moeten zijn, en niet december, en hij heeft z'n trip al gecanceld
  donderdag 26 november 2009 @ 15:53:00 #182
8369 speknek
Another day another slay
pi_75023022
Ik ga eind dit jaar in Thailand ook nog een paar dagen naar Angkor Wat, wat is de kans dat Thaksin roet in het eten gooit en de grens dichtgaat? .

(niet dat het, op het betaalde vliegticket na, veel uitmaakt, gaan we wel tuben in Vang Vieng, Laos)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_75029880
Met betrekking to het langer willen blijven in Thailand. Een relatief makkelijke manier zonder te veel visa runs is om een appartement/huis ergens in thailand te huren (Kost niet veel in veel plaatsen buiten bangkok) en dan bij de thaise ambassade in nederland het contract laten zien en dan geven ze je een 1 jaar non-immigrant O visum. Dat doen ze niet snel bij de ambassades dichter bij huis maar de ambassades nin europa zijn wat makkelijker omdat ze simeplweg niet zon enorme stroom buitenlanders te verduren krijgen als bijvoorbeeld penang (maleisie).

Heeft iemand misschien nog ideeen om goedkoop naar omgeving thailand te komen eind januari (zeer flexibel, maar liefst enkele reis)?
  donderdag 26 november 2009 @ 21:38:24 #184
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_75034806
quote:
Op donderdag 26 november 2009 19:24 schreef pickup52 het volgende:
Met betrekking to het langer willen blijven in Thailand. Een relatief makkelijke manier zonder te veel visa runs is om een appartement/huis ergens in thailand te huren (Kost niet veel in veel plaatsen buiten bangkok) en dan bij de thaise ambassade in nederland het contract laten zien en dan geven ze je een 1 jaar non-immigrant O visum. Dat doen ze niet snel bij de ambassades dichter bij huis maar de ambassades nin europa zijn wat makkelijker omdat ze simeplweg niet zon enorme stroom buitenlanders te verduren krijgen als bijvoorbeeld penang (maleisie).

Heeft iemand misschien nog ideeen om goedkoop naar omgeving thailand te komen eind januari (zeer flexibel, maar liefst enkele reis)?
Echt supergoedkoop niet, maar je kan bijvoorbeeld nu wel met Ryanair voor 2 euro enkele reis naar Stansted, en vanaf Stansed voor 306 pond + eventueel eten / bagage / stoelkeuze naar Kuala Lumpur met Air Asia X. (www.airasia.com). De pond staat nu relatief laag, maar eerlijk is eerlijk, dan kom je toch al gauw op 350-375 euro uit voor een enkele reis.
(Ter vergelijking, ik vloog met KLM voor 425 euro vanaf Dusseldorf, en ook weer terug. Aan de andere kant, een ticket met een periode langer dan 1 maand is altijd relatief duur, dus zo slecht is de 375 euro ook weer niet).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 28 november 2009 @ 02:12:30 #185
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_75077305
quote:
Op donderdag 26 november 2009 15:53 schreef speknek het volgende:
Ik ga eind dit jaar in Thailand ook nog een paar dagen naar Angkor Wat, wat is de kans dat Thaksin roet in het eten gooit en de grens dichtgaat? .

(niet dat het, op het betaalde vliegticket na, veel uitmaakt, gaan we wel tuben in Vang Vieng, Laos)
Ik heb zelf m'n plannen omgegooid, maar dat is meer omdat ik niet steeds het nieuws wil moeten volgen voor m'n vakantie. Dat heb ik nou wel genoeg gedaan de afgelopen jaren, en er is meer dan genoeg keus hier in de buurt.

Logischerwijs zou het niet uit de hand moeten lopen: Takki is weer weg en wordt nu hooguit gebruikt als excuus voor een conflict wat al jaaaaaren loopt. Het enige vervelende is die Thai die nog vastzit vanwege 'spionage' (uhm..... en het Thaise verkeersleidingsbedrijf wat plotseling Cambodjaans staatsbezit is geworden).

Ik denk dat Abbisith meer dan genoeg op z'n bord heeft om ook nog ruzie te gaan maken met Camodja, maar ja.... voorspelbaar zijn ze nou eenmaal niet.
  zaterdag 28 november 2009 @ 11:17:25 #186
6941 APK
Factual, I think.
pi_75080365
  dinsdag 1 december 2009 @ 11:33:59 #187
8369 speknek
Another day another slay
pi_75176150
Ik vind het maar een vaag verhaal. Het zou goed kunnen natuurlijk, maar ik heb wel eens gelezen dat van de 200 mensen die in Australie in een jaar tijd bij de politie komen met de opmerking dat hun drankje gespiket is, dat geen enkele keer ook daadwerkelijk het geval was. Zou ook kunnen dat ze gewoon kacheltjelam waren, die vrouw wel zin had in een kwartetje met twee mannen, dat die man in slaap donderde voordat ie goed en wel doorhad wat er gebeurde, en ze daarna spijt kreeg. Enniewees, blijft vervelend.

Ook jammer (beetje cru-e overgang whehe), mijn paspoort is verlopen, moest ik een nieuwe halen maar nu heb ik een nieuw documentnummer, en bij AirAsia kun je dat alleen veranderen door naar hun Thaise callcenter te bellen. Zouden ze een beetje engels kunnen ?
  dinsdag 1 december 2009 @ 11:58:41 #188
50458 Mert
___,,,,_(º-º)_,,,,___
pi_75177005
Pffff, nog 5 weken..... Kan niet wachten om te vertrekken
Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald
XboxLive Gamertag: S2K Mert
pi_75177783
quote:
Hebben gewoon veel te hard gezopen en misschien zelf drugs gebruikt. Zulke verhalen moet je niet ineens geloven als er geen enkel bewijs voor is. Wat Speknek zegt, vaak denken mensen gespiked te zijn, maar blijkt dat achteraf helemaal niet zo te zijn.
  dinsdag 1 december 2009 @ 20:35:14 #190
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_75195914
quote:
Ook jammer (beetje cru-e overgang whehe), mijn paspoort is verlopen, moest ik een nieuwe halen maar nu heb ik een nieuw documentnummer, en bij AirAsia kun je dat alleen veranderen door naar hun Thaise callcenter te bellen. Zouden ze een beetje engels kunnen ?
Ik zou ze niet bellen, ik zou inloggen op de website van Air Asia waar je dat online kunt aanpassen als je je boeking kunt terugvinden.

https://booking.airasia.com/skylights/cgi-bin/skylights.cgi?module=C3&language=EN

Mocht dat niet lukken, kan je ook altijd nog het Air Asia customer service center contacteren met de vraag om het aan te passen. Of dit gewoon aan de balie aan te passen voordat je inchecked, want ook dat werkt prima. (Als snap ik dat je het vooraf wil doen om alles maar geregeld te hebben).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 1 december 2009 @ 20:49:56 #191
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_75196513
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 12:22 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Hebben gewoon veel te hard gezopen en misschien zelf drugs gebruikt. Zulke verhalen moet je niet ineens geloven als er geen enkel bewijs voor is. Wat Speknek zegt, vaak denken mensen gespiked te zijn, maar blijkt dat achteraf helemaal niet zo te zijn.
Maar realiseer je wel dat er op Koh Chang een autonoom opereeerd politie apparaat gevestigd is waarbij het lijkt alsof ze inmenging van het vaste land kunnen missen als kiespijn. Bij een jaarlijks bezoek van een paar hoge politiepeifen uit Bangkok werden de bareigenaren in White Sand Beach verordeneerd om 's avonds de bars om 10 uur te sluiten terwijl er in Kai Bay volop werd doorgefeest. Toen dat gezelschap op inspectie uit WSB naar Kai Bay vertrok moesten ineens alle bars daar ook sluiten, met de mededeling van de lokale veldwachters dat als ze zich nu maar even 2 dagen rustig hielden, ze het hele jaar geen last van politiecontroles zouden hebben. En voor de extra inkomsten wordt daar met grote regelmaat gewoon de weg afgezet en worden er even een paar 100 boetes voor het niet dragen van een helm etc. uitgeschreven.

Dus publiciteit met gevallen als deze hebben ze daar liever helemaal niet.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 1 december 2009 @ 23:53:22 #192
6941 APK
Factual, I think.
pi_75197390
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 12:22 schreef Athlon_2o0o het volgende:

quote:
A couple of days ago this story appeared in the Dail mail newspaper. ‘British couple subjected to vile ‘Clockwork Orange’ style sex attack on Thailand holiday.’ which related to an incident that took place last week on Koh Chang. This story has today appeared in other national newspapers in the UK. Since the original story, which was short on actual detail, was printed more concrete information has come out which should reassure visitors that this type of incident could happen anywhere and is just unfortunate that it took place Koh Chang.

The alleged perpetrators were apparently a couple of fairly well known French guys and an Englishwoman, all from Pattaya and not Thais or anyone actually living on the island. According to the police report they met their ‘victims’ in Sabay Bar on White Sand Beach, drugged them and then went back to the couple’s bungalow at White Sand Garden, a small resort located inland in the centre of White Sand beach, about 5 minutes walk away from the bar, where the attack then took place.

Only a couple of weeks ago a woman was attacked at 9.30pm as she walked along the beach at the southern end of Klong Prao beach. This within a couple of hundred metres walk of several large resorts and beach restaurants. The guy, either Thai or Cambodian, tried to steal her necklace.

Koh Chang is changing for the worse but there’s still a long long way to go before it reaches Samui, Phuket or Pattaya levels of crime.
http://iamkohchang.com/
pi_75359245
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:49 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Maar realiseer je wel dat er op Koh Chang een autonoom opereeerd politie apparaat gevestigd is waarbij het lijkt alsof ze inmenging van het vaste land kunnen missen als kiespijn. Bij een jaarlijks bezoek van een paar hoge politiepeifen uit Bangkok werden de bareigenaren in White Sand Beach verordeneerd om 's avonds de bars om 10 uur te sluiten terwijl er in Kai Bay volop werd doorgefeest. Toen dat gezelschap op inspectie uit WSB naar Kai Bay vertrok moesten ineens alle bars daar ook sluiten, met de mededeling van de lokale veldwachters dat als ze zich nu maar even 2 dagen rustig hielden, ze het hele jaar geen last van politiecontroles zouden hebben. En voor de extra inkomsten wordt daar met grote regelmaat gewoon de weg afgezet en worden er even een paar 100 boetes voor het niet dragen van een helm etc. uitgeschreven.

Dus publiciteit met gevallen als deze hebben ze daar liever helemaal niet.
Je hebt ook een serie in de UK, Big Trouble in Thailand, waarin je inderdaad ziet dat de politie daar zo kansloos is als het maar kan (de lokale, niet de tourist police). Deze serie:

Maar meestal zijn het de toeristen zelf die er een potje van maken en zo in de problemen komen.
  maandag 7 december 2009 @ 20:14:17 #194
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_75385713
quote:
Op maandag 7 december 2009 02:50 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Je hebt ook een serie in de UK, Big Trouble in Thailand, waarin je inderdaad ziet dat de politie daar zo kansloos is als het maar kan (de lokale, niet de tourist police). Deze serie:

Maar meestal zijn het de toeristen zelf die er een potje van maken en zo in de problemen komen.
De lokale politie is helemaal niet zo kansloos, ze zijn in principe niet zo geinteresseerd als de buitenlander iets is overkomen, en kiezen al snel partij voor de lokale thai.
En hoeveel connecties je ook hebt, of denkt te hebben, als het erop aankomt kiezen ze toch partij voor de Thai.

That said, het kan wel degelijk handig zijn om bepaalde mensen te kennen om bepaalde dingen gedaan te krijgen, nadat mijn vriendin in Chonburi haar tas was gejat door een gozer op een brommer, was deze binnen 2 uur weer bij haar terug met een of andere 16 jarige jongen onder de schrammen op het politieburo, welke een iets minder prettige behandeling van de lokale coppers had gehad.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_75479157
Zojuist een ticket geboekt Ga met mijn vriendin een maand reizen in februari en maart. Ik heb zelf een creditcard en was benieuwd of het handig is om die mee te nemen? Of is dat eigenlijk niet nodig? Ik doe het liever niet, ivm. mogelijke diefstal en fraude e.d.

Kan je je prima redden met je pinpas, of is een creditcard wel echt erg handig? We zijn van plan om rond te gaan reizen!

Ook is er nu een actie van airasia, waar de tickets gratis zijn en je alleen belastingen betaalt. Is het handig/verstandig om nu alvast vluchten binnen Thailand te boeken? Of kunnen we dat beter in Thailand zelf regelen?
  donderdag 10 december 2009 @ 13:01:27 #196
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75479403
quote:
Op donderdag 10 december 2009 12:54 schreef kthxbye het volgende:
Zojuist een ticket geboekt Ga met mijn vriendin een maand reizen in februari en maart. Ik heb zelf een creditcard en was benieuwd of het handig is om die mee te nemen? Of is dat eigenlijk niet nodig? Ik doe het liever niet, ivm. mogelijke diefstal en fraude e.d.

Kan je je prima redden met je pinpas, of is een creditcard wel echt erg handig? We zijn van plan om rond te gaan reizen!

In het algemeen is een pinpas véél lastiger te vervangen dan een creditcard. Helaas heb ik daar ervaring mee.

Je hebt sowieso een backup nodig, dus neem ze beiden mee, maar zelf loop ik liever met een creditcard rond in het (verre) buitenland, dan met een pinpas. Die komt alleen tevoorschijn als ik naar een pin-automaat ga.
  donderdag 10 december 2009 @ 13:02:25 #197
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_75479439
Zonder creditcard gebruik kun je je prima redden in Thailand, het is natuurlijk wel handig ofzo maar zonder is no way een probleem.
Wat ik juist wel volgende keer meeneem is een mini laptop das pas handig Voor boekingen, tochten uitstippelen, lokale info ideaal.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  donderdag 10 december 2009 @ 13:13:34 #198
62913 Blik
The one and Only!
pi_75479822
Ik heb zelfs nooit de behoefte gehad aan een creditcard in Thailand, als backpacker tenminste totaal overbodig
  donderdag 10 december 2009 @ 13:28:15 #199
8369 speknek
Another day another slay
pi_75480365
Morgen vliegen .

Chiang Mai - Ayutthaya - Khao Yai - Siem Reap - Koh Pha Ngan - Koh Tao - Bangkok.

Zinnnnnn.
pi_75480639
Okay, mijn vriendin neemt ook haar pinpas mee, dus die zou dan kunnen dienen als backup. Dan is een creditcard dus niet nodig eigenlijk? En wat zeggen jullie over die vliegtickets? Nu al boeken met die acties? Of gewoon in Thailand zelf boeken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')