Is het niet weer een bizarre Thaise truc van de TAT om toeristen te trekken?quote:Op donderdag 19 november 2009 01:58 schreef Gaoxing het volgende:
Er is meer dan genoeg accomodatie om de parken heen speknek. Maar reserveren wordt wel essentieel....
Nog meer *klik*quote:US Consulate in Chiang Mai alert Americans over PM's visit
US Consulate in Chiang Mai has alerted its citizens travelling or residing in Chiang Mai about possible demonstration against PM Abhisit Vejjajiva who is expected to visit the province on December 29.
The consulate said in a statement that the protest by red shirts or supporters of the United Front for Democracy Against Dictatorship could turn violent
Echt supergoedkoop niet, maar je kan bijvoorbeeld nu wel met Ryanair voor 2 euro enkele reis naar Stansted, en vanaf Stansed voor 306 pond + eventueel eten / bagage / stoelkeuze naar Kuala Lumpur met Air Asia X. (www.airasia.com). De pond staat nu relatief laag, maar eerlijk is eerlijk, dan kom je toch al gauw op 350-375 euro uit voor een enkele reis.quote:Op donderdag 26 november 2009 19:24 schreef pickup52 het volgende:
Met betrekking to het langer willen blijven in Thailand. Een relatief makkelijke manier zonder te veel visa runs is om een appartement/huis ergens in thailand te huren (Kost niet veel in veel plaatsen buiten bangkok) en dan bij de thaise ambassade in nederland het contract laten zien en dan geven ze je een 1 jaar non-immigrant O visum. Dat doen ze niet snel bij de ambassades dichter bij huis maar de ambassades nin europa zijn wat makkelijker omdat ze simeplweg niet zon enorme stroom buitenlanders te verduren krijgen als bijvoorbeeld penang (maleisie).
Heeft iemand misschien nog ideeen om goedkoop naar omgeving thailand te komen eind januari (zeer flexibel, maar liefst enkele reis)?
Ik heb zelf m'n plannen omgegooid, maar dat is meer omdat ik niet steeds het nieuws wil moeten volgen voor m'n vakantie. Dat heb ik nou wel genoeg gedaan de afgelopen jaren, en er is meer dan genoeg keus hier in de buurt.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:53 schreef speknek het volgende:
Ik ga eind dit jaar in Thailand ook nog een paar dagen naar Angkor Wat, wat is de kans dat Thaksin roet in het eten gooit en de grens dichtgaat?.
(niet dat het, op het betaalde vliegticket na, veel uitmaakt, gaan we wel tuben in Vang Vieng, Laos)
quote:Op zaterdag 28 november 2009 11:17 schreef APK het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)hailand-holiday.html
Gezellig.
Ik zou ze niet bellen, ik zou inloggen op de website van Air Asia waar je dat online kunt aanpassen als je je boeking kunt terugvinden.quote:Ook jammer (beetje cru-e overgang whehe), mijn paspoort is verlopen, moest ik een nieuwe halen maar nu heb ik een nieuw documentnummer, en bij AirAsia kun je dat alleen veranderen door naar hun Thaise callcenter te bellen. Zouden ze een beetje engels kunnen?
Maar realiseer je wel dat er op Koh Chang een autonoom opereeerd politie apparaat gevestigd is waarbij het lijkt alsof ze inmenging van het vaste land kunnen missen als kiespijn. Bij een jaarlijks bezoek van een paar hoge politiepeifen uit Bangkok werden de bareigenaren in White Sand Beach verordeneerd om 's avonds de bars om 10 uur te sluiten terwijl er in Kai Bay volop werd doorgefeest. Toen dat gezelschap op inspectie uit WSB naar Kai Bay vertrok moesten ineens alle bars daar ook sluiten, met de mededeling van de lokale veldwachters dat als ze zich nu maar even 2 dagen rustig hielden, ze het hele jaar geen last van politiecontroles zouden hebben. En voor de extra inkomsten wordt daar met grote regelmaat gewoon de weg afgezet en worden er even een paar 100 boetes voor het niet dragen van een helm etc. uitgeschreven.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:22 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]Hebben gewoon veel te hard gezopen en misschien zelf drugs gebruikt. Zulke verhalen moet je niet ineens geloven als er geen enkel bewijs voor is. Wat Speknek zegt, vaak denken mensen gespiked te zijn, maar blijkt dat achteraf helemaal niet zo te zijn.
quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:22 schreef Athlon_2o0o het volgende:Hebben gewoon veel te hard gezopen en misschien zelf drugs gebruikt. Zulke verhalen moet je niet ineens geloven als er geen enkel bewijs voor is. Wat Speknek zegt, vaak denken mensen gespiked te zijn, maar blijkt dat achteraf helemaal niet zo te zijn.
http://iamkohchang.com/quote:A couple of days ago this story appeared in the Dail mail newspaper. ‘British couple subjected to vile ‘Clockwork Orange’ style sex attack on Thailand holiday.’ which related to an incident that took place last week on Koh Chang. This story has today appeared in other national newspapers in the UK. Since the original story, which was short on actual detail, was printed more concrete information has come out which should reassure visitors that this type of incident could happen anywhere and is just unfortunate that it took place Koh Chang.
The alleged perpetrators were apparently a couple of fairly well known French guys and an Englishwoman, all from Pattaya and not Thais or anyone actually living on the island. According to the police report they met their ‘victims’ in Sabay Bar on White Sand Beach, drugged them and then went back to the couple’s bungalow at White Sand Garden, a small resort located inland in the centre of White Sand beach, about 5 minutes walk away from the bar, where the attack then took place.
Only a couple of weeks ago a woman was attacked at 9.30pm as she walked along the beach at the southern end of Klong Prao beach. This within a couple of hundred metres walk of several large resorts and beach restaurants. The guy, either Thai or Cambodian, tried to steal her necklace.
Koh Chang is changing for the worse but there’s still a long long way to go before it reaches Samui, Phuket or Pattaya levels of crime.
Je hebt ook een serie in de UK, Big Trouble in Thailand, waarin je inderdaad ziet dat de politie daar zo kansloos is als het maar kan (de lokale, niet de tourist police). Deze serie:quote:Op dinsdag 1 december 2009 20:49 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Maar realiseer je wel dat er op Koh Chang een autonoom opereeerd politie apparaat gevestigd is waarbij het lijkt alsof ze inmenging van het vaste land kunnen missen als kiespijn. Bij een jaarlijks bezoek van een paar hoge politiepeifen uit Bangkok werden de bareigenaren in White Sand Beach verordeneerd om 's avonds de bars om 10 uur te sluiten terwijl er in Kai Bay volop werd doorgefeest. Toen dat gezelschap op inspectie uit WSB naar Kai Bay vertrok moesten ineens alle bars daar ook sluiten, met de mededeling van de lokale veldwachters dat als ze zich nu maar even 2 dagen rustig hielden, ze het hele jaar geen last van politiecontroles zouden hebben. En voor de extra inkomsten wordt daar met grote regelmaat gewoon de weg afgezet en worden er even een paar 100 boetes voor het niet dragen van een helm etc. uitgeschreven.
Dus publiciteit met gevallen als deze hebben ze daar liever helemaal niet.
De lokale politie is helemaal niet zo kansloos, ze zijn in principe niet zo geinteresseerd als de buitenlander iets is overkomen, en kiezen al snel partij voor de lokale thai.quote:Op maandag 7 december 2009 02:50 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Je hebt ook een serie in de UK, Big Trouble in Thailand, waarin je inderdaad ziet dat de politie daar zo kansloos is als het maar kan (de lokale, niet de tourist police). Deze serie:
Maar meestal zijn het de toeristen zelf die er een potje van maken en zo in de problemen komen.
In het algemeen is een pinpas véél lastiger te vervangen dan een creditcard. Helaas heb ik daar ervaring mee.quote:Op donderdag 10 december 2009 12:54 schreef kthxbye het volgende:
Zojuist een ticket geboektGa met mijn vriendin een maand reizen in februari en maart. Ik heb zelf een creditcard en was benieuwd of het handig is om die mee te nemen? Of is dat eigenlijk niet nodig? Ik doe het liever niet, ivm. mogelijke diefstal en fraude e.d.
Kan je je prima redden met je pinpas, of is een creditcard wel echt erg handig? We zijn van plan om rond te gaan reizen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |