Ik weet mijn rekening nummer niet uit mijn hoofd, En zou dan nog niet kunnen kijken op de bank(Mijn ma heeft mijn PinPas mee genomen).quote:
Ben niet japans, maareh... Ik heb wel eens 900euro voor zo`n aparaat betaald, En als deze koop niet doorgaat, Gaan de centen lekker terug op de bank, en spaar ik door voor de Tyros, Die is 1100 nog wat..quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 11:48 schreef Panzerknacker666 het volgende:
wtf, je gaat toch geen 475 euries betalen voor een modderfucking keyboard, ben je japanner ofzo?
Whoa, net zo'n idiote markt als de piano en gitaar markt.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 11:49 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ben niet japans, maareh... Ik heb wel eens 900euro voor zo`n aparaat betaald, En als deze koop niet doorgaat, Gaan de centen lekker terug op de bank, en spaar ik door voor de Tyros, Die is 1100 nog wat..
quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 11:44 schreef Oldenzaal het volgende:
475 pleuro's voor een KEYBOARD!?!?!?!??!?!
Lezen is ook een kunstquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 11:48 schreef Panzerknacker666 het volgende:
wtf, je gaat toch geen 475 euries betalen voor een modderfucking keyboard, ben je japanner ofzo?
Waarom in godsnaam?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 11:48 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik weet mijn rekening nummer niet uit mijn hoofd, En zou dan nog niet kunnen kijken op de bank(Mijn ma heeft mijn PinPas mee genomen).
Ik wel. Je zegt het namelijk in de OP al. Je ma heeft niet eens 75eu, dus neemt ze jouw pas mee.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:00 schreef Braddie het volgende:
Ik heb geen idee waarom mijn ma mijn pinpas bij d`r heeft...
Maar zijn moeder duidelijk ook niet.. want die kan hem geen 75,- lenen. Ik ben bang dat TS straks die 475,- ook niet meer op zijn rekening heeft staan. Ik denk dat mama drugs aan het kopen is..quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 11:57 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
TS kan niet met geld omgaan en geeft alles uit wat ie heeft
De 475 heb ik gewoon in m`n broekzak zitten...quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:06 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Maar zijn moeder duidelijk ook niet.. want die kan hem geen 75,- lenen. Ik ben bang dat TS straks die 475,- ook niet meer op zijn rekening heeft staan. Ik denk dat mama drugs aan het kopen is..
Kan je nagaan. Geen geld om een portemonnee te kopen?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:10 schreef Braddie het volgende:
[..]
De 475 heb ik gewoon in m`n broekzak zitten...
Dus op je rekening staat helemaal niets?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:10 schreef Braddie het volgende:
[..]
De 475 heb ik gewoon in m`n broekzak zitten...
Portemonnees zijn kut.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:11 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Kan je nagaan. Geen geld om een portemonnee te kopen?
quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:11 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
[..]
Geld kwijtraken ookquote:
quote:
Daar heb ik het vanaf moeten halen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:12 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dus op je rekening staat helemaal niets?
Ben je 6 ofzo?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 11:48 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik weet mijn rekening nummer niet uit mijn hoofd, En zou dan nog niet kunnen kijken op de bank(Mijn ma heeft mijn PinPas mee genomen).
Zo aan zijn emailadres te zien zou hij nu 18 of 19 moeten zijnquote:
12 of 13 lijkt mij aannemelijkerquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:30 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Zo aan zijn emailadres te zien zou hij nu 18 of 19 moeten zijn
Vooral als zijn mammie zijn pinpas meeneemtquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:31 schreef Agorias het volgende:
[..]
12 of 13 lijkt mij aannemelijker
Ja maar, ja maar, zijn youtubekanaal zegt 18quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:31 schreef Agorias het volgende:
[..]
12 of 13 lijkt mij aannemelijker
Vooral dat stukje ookquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:08 schreef Ploertendoder het volgende:
HAHAHAAHHAAH TS BEDELT NU OP ROTTERDAM CENTRAAL !!!!;;;;1111:D![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
EIN ZWEI DREI. HERT MIT GEWEI
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
!!!111111
Ik niet.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:10 schreef gebrokenglas het volgende:
Ben benieuwd of TS zijn keyboard heeft kunnen kopen.
JA WANT NU IS IE TOCH VAN MIJ?????!!!! EINZZ!!!!!111111111!!!!11!!!!!!!!quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:16 schreef BoerBert het volgende:
Straks koopt hij dat keyboard alleen om hem vlak voor de neus van de verkoper verrot te stampen
Ik krijg een Wajong Uitkering omdat ik een slechte motoriek heb en daardoor niet in staat ben om te werken...quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:49 schreef fotostarter het volgende:
Als je al geen 75 euro kunt lenen is 450 dan makkelijker?
Waar de fuck betaal je dan levensonderhoud van? Ik vind het ook niet zo'n nuttige besteding van mijn vakantiegeld als ik eerlijk ben....quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:53 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik krijg een Wajong Uitkering omdat ik een slechte motoriek heb en daardoor niet in staat ben om te werken...
Ik krijg 1x permaand zeg maar 500/600 euro, En ik heb deze maand 475 gekregen wat ik ook van de bank heb afgehaald
Volgende maand komt er weer 475bij.
Slechte motoriek icm een keyboard?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:53 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik krijg een Wajong Uitkering omdat ik een slechte motoriek heb en daardoor niet in staat ben om te werken...
Ik krijg 1x permaand zeg maar 500/600 euro, En ik heb deze maand 475 gekregen wat ik ook van de bank heb afgehaald
quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:08 schreef Ploertendoder het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
!!!111111
Ja een triangel ofzo.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:44 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Slechte motoriek icm een keyboard?
Misschien toch maar iets anders kopen?
Ik speel al sinds mijn 4e niks anders dan keyboard, heb zelfs 2 jaar op les gezeten en daarna alles aangeleerd, Kan zelf geen noot lezen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:44 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Slechte motoriek icm een keyboard?
Misschien toch maar iets anders kopen?
Hehehehequote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:08 schreef Ploertendoder het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
!!!111111
Dat zijn wat maandjes wa jong (lolquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:41 schreef Braddie het volgende:
Zeker
Heb me gister in de muziekmetropool zeer vermaakt op de tyros-3.
Maar deze is 3849
Inderdaad ja, dat heb ik vroeger wel een paar keer gedaan op speciale dagen. Verdienen ging eigenlijk best lekker, maar ik deed het omdat ik het leuk vond. Ook wel een paar keer een 'optreden' gegeven tijdens demo-avonden van nieuwe keyboards waar ik dan een paar liedjes op speelde. Dat verdiende niets, maar het bier was gratisquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 16:31 schreef fotostarter het volgende:
Je kunt ook muziek maken op straat, verdien je ook wel iets mee op een drukke zomerdag midden in de stad.
[knip]
[..]
Daarnaast, als jij zelf zo weinig geld hebt, je rekeningnummer niet kent, zelf je pinpas niet hebt, geen rijbewijs en nog thuis woont, dan ben jij sowieso geen 21:quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 11:48 schreef Braddie het volgende:
[..]
quote:Voorschotje.nl regelt snel en makkelijk een minilening voor iedereen boven de 21 jaar, die voldoet aan de gestelde voorwaarden.
Ga in de tomaten werken, hoef je niks voor te onthoudenquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 18:46 schreef Braddie het volgende:
Ik heb een slechte motoriek als in, Moeite met priegel werkjes....
Meerdere dingen(opdrachten bijvoorbeeld) kan ik niet goed onthouden en gooi ik dan door de war....
Voor de rest: Ik ben niet gehandicapt of dergelijke... Ik ben 3,5 maanden te vroeg geboren.. dus ik ben nou eenmaal anders dan andere...
Dat je moeite hebt met priegelwerkjes is natuurlijk een slap smoesje om maar niet aan het werk te gaan, als je echt wil dan is er werk zat, denk aan: produktiewerk in de tuinbouw, plantsoenendienst, schoonmaakwerk.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 18:46 schreef Braddie het volgende:
Ik heb een slechte motoriek als in, Moeite met priegel werkjes....
Meerdere dingen(opdrachten bijvoorbeeld) kan ik niet goed onthouden en gooi ik dan door de war....
Voor de rest: Ik ben niet gehandicapt of dergelijke... Ik ben 3,5 maanden te vroeg geboren.. dus ik ben nou eenmaal anders dan andere...
Helemaal mee eens, te vroeg geboren zijn is echt geen excuus. Mijn nichtje was 3 maanden te vroeg, woog iets meer dan een kilo en heeft de universiteit versneld afgerond en nu een grandioze baan. Mijn zoon was een paar weken te vroeg met een verlamd armpje+schouder, gaat op z'n 11e naar het VWO en heeft aardig wat tennisprijzen bij elkaar geslagen.. Met diezelfde arm. Iedereen is anders maar ik vind het gelul van TS. Er zijn zat banen waarbij je niet hoeft te priegelen of na te denken.quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:23 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dat je moeite hebt met priegelwerkjes is natuurlijk een slap smoesje om maar niet aan het werk te gaan, als je echt wil dan is er werk zat, denk aan: produktiewerk in de tuinbouw, plantsoenendienst, schoonmaakwerk.
Als niet meerdere dingen tegelijk kunt, dan is dat m.i. toch een geestelijke tekortkoming.
1 kilo bij d`r gebooorte...quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:46 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, te vroeg geboren zijn is echt geen excuus. Mijn nichtje was 3 maanden te vroeg, woog iets meer dan een kilo en heeft de universiteit versneld afgerond en nu een grandioze baan. Mijn zoon was een paar weken te vroeg met een verlamd armpje+schouder, gaat op z'n 11e naar het VWO en heeft aardig wat tennisprijzen bij elkaar geslagen.. Met diezelfde arm. Iedereen is anders maar ik vind het gelul van TS. Er zijn zat banen waarbij je niet hoeft te priegelen of na te denken.
Ik snap het gebash eigenlijk niet zo hier... Wajong krijg je echt niet zomaar hoor.quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:46 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, te vroeg geboren zijn is echt geen excuus. Mijn nichtje was 3 maanden te vroeg, woog iets meer dan een kilo en heeft de universiteit versneld afgerond en nu een grandioze baan. Mijn zoon was een paar weken te vroeg met een verlamd armpje+schouder, gaat op z'n 11e naar het VWO en heeft aardig wat tennisprijzen bij elkaar geslagen.. Met diezelfde arm. Iedereen is anders maar ik vind het gelul van TS. Er zijn zat banen waarbij je niet hoeft te priegelen of na te denken.
Hey je kan typen, niet zeiken en van je luie reet af, werken slet. Wat mij betreft verkoop je je kontje.quote:Op zondag 16 augustus 2009 20:56 schreef Braddie het volgende:
[..]
1 kilo bij d`r gebooorte...
Ik was 720gram.
als jij het echter goed speelt kan je hem wel krijgen terwijl je em eigenlijk niet hoeft te hebbenquote:Op zondag 16 augustus 2009 20:59 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik snap het gebash eigenlijk niet zo hier... Wajong krijg je echt niet zomaar hoor.
Jij bent echt een smerige uitkeringstrekker. Je bent 18 jaar en thuiswonend en vraagt toch een uitkering aan, die bedoeld is voor jouw onderhoudskosten (Woning + primaire levensbehoeften) om die vervolgens als dik zakcentje te gebruiken.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:53 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ja en? Hoe weet je dat dat bij TS zo is?quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:15 schreef mschol het volgende:
[..]
als jij het echter goed speelt kan je hem wel krijgen terwijl je em eigenlijk niet hoeft te hebben
zie ook uitkering trekkers...
En dan lachte je mij uit omdat ik per ongeluk ''eisje'' had getyptquote:Op zondag 16 augustus 2009 21:27 schreef Japsnars het volgende:
Mijn nicht is trouwens nog vroeger dan jij geboren en zei heeft nu ook gewoon een goede baan
Kutsmoes dus
Ik ben licht dyslectisch, jwz.quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:41 schreef Ezio het volgende:
[..]
En dan lachte je mij uit omdat ik per ongeluk ''eisje'' had getypt
ik wilde er alleen mee aangeven dat het kan , niet dat het bij TS ook daadwerkelijk zo isquote:Op zondag 16 augustus 2009 21:32 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ja en? Hoe weet je dat dat bij TS zo is?
quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:08 schreef Ploertendoder het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
!!!111111
je moet toch toegeven dat het belachelijk is dat zo'n gast 450 euro per maand krijg terwijl hij 0 kosten heeft.quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:32 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ja en? Hoe weet je dat dat bij TS zo is?
quote:
Van de 450 gaat sowieso 100 af aan kostgeld voor m`n ma...quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:03 schreef Catch22- het volgende:
[..]
je moet toch toegeven dat het belachelijk is dat zo'n gast 450 euro per maand krijg terwijl hij 0 kosten heeft.
ik heb volle maanden voor 900 euro gewerkt.
En ik heb moeite met vroeg opstaan, maarja, dat hoort er nu eenmaal bij.
Als je niet kan werken heb je mi recht op geld, maar 450 euro terwijl je thuis woont is rijkelijk overdreven. En waarom wordt ik daar boos om? Omdat ik minder te besteden heb dan hem en fulltime werk en zie hoeveel belasting er bij mij afgaat, en zoveel verdien ik niet eens.
Bij die 450 euro gaan ze er denk ik wel van uit dat TS kostgeld betaalt, en er zal denk ik ook geld bij zitten voor culturele dingen zoals museum of bioscoop, en sporten zoals een sportclub of naar het zwembad.quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:03 schreef Catch22- het volgende:
[..]
je moet toch toegeven dat het belachelijk is dat zo'n gast 450 euro per maand krijg terwijl hij 0 kosten heeft.
ik heb volle maanden voor 900 euro gewerkt.
En ik heb moeite met vroeg opstaan, maarja, dat hoort er nu eenmaal bij.
Als je niet kan werken heb je mi recht op geld, maar 450 euro terwijl je thuis woont is rijkelijk overdreven. En waarom wordt ik daar boos om? Omdat ik minder te besteden heb dan hem en fulltime werk en zie hoeveel belasting er bij mij afgaat, en zoveel verdien ik niet eens.
Dus dan blijven er 200 keiharde pegels over, dat is toch een aardig zakcentje.quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:14 schreef Braddie het volgende:
[..]
Van de 450 gaat sowieso 100 af aan kostgeld voor m`n ma...
100 voor verzekering etc...
ongeveer 50 voor m`n abbonement
Ik ben gewoon de hele week bezig met mijn opleiding en heb dus niet genoeg tijd om netto evenveel te verdienen als wat TS krijgt met niks doen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:18 schreef classpc het volgende:
[..]
Bij die 450 euro gaan ze er denk ik wel van uit dat TS kostgeld betaalt, en er zal denk ik ook geld bij zitten voor culturele dingen zoals museum of bioscoop, en sporten zoals een sportclub of naar het zwembad.
Goed dan zit je nog niet op die 450 euro maar ze zullen ook nog wel een marge aanhouden en ik weet natuurlijk niet hoe ze dat berekenen en wat er verder nog bij in zit.
Maar dit topic gaat over dat TS geen 75 euro bij familieleden kan bietsen omdat die schijnbaar nog armer zijn dan TS, en niet over dat TS een wajong heeft.
Jij hebt daar toch geen tijd voor. Jij bent de hele week met je opleiding bezig.quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:38 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Ik ben gewoon de hele week bezig met mijn opleiding en heb dus niet genoeg tijd om netto evenveel te verdienen als wat TS krijgt met niks doen.
Dus ik zou ook graag wel wat geld van de overheid willen om naar de bios of het zwembad te gaan
quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:41 schreef Braddie het volgende:
Zeker
Heb me gister in de muziekmetropool zeer vermaakt op de tyros-3.
Maar deze is 3849
quote:Heb me gister in de muziekmetropool zeer vermaakt
quote:in de muziekmetropool zeer vermaakt
quote:in de muziekmetropool
quote:muziekmetropool
Maar waar heb je die 450 dan vandaan aangezien je 200 p/m overhoudt?quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:14 schreef Braddie het volgende:
[..]
Van de 450 gaat sowieso 100 af aan kostgeld voor m`n ma...
100 voor verzekering etc...
ongeveer 50 voor m`n abbonement
Niet eerlijkquote:Op maandag 17 augustus 2009 00:41 schreef classpc het volgende:
[..]
Jij hebt daar toch geen tijd voor. Jij bent de hele week met je opleiding bezig.
Daarom krijg je daar ook geen geld voor
Ook fijn van die vent.quote:Op maandag 17 augustus 2009 01:46 schreef Braddie het volgende:
Wat ik krijg=450...
Soms houd ik iets meer over dan 200, Soms iets minder...
Dat ik deze maand 475 kon pinnen kwam omdat ik wat gespaard had(niet veel of zo)...
En die 75 euro kwam ik te kort...
het is nu opgelost omdat de man hem al verkocht had voordat ik hem daadwerkelijk zou ophalen..
Dat is 75% van het minimumloon (het meeste geld wat je kan krijgen als niet werkende jongere)quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:51 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Maar waar heb je die 450 dan vandaan aangezien je 200 p/m overhoudt?
Het zijn gewoon simpele zielen die misbruik maken van belasting geld, aangezien ik tot het werkend volk behoor en dus belasting betaal, erger ik dan ook behoorlijk aan dit soort professionele steuntrekkers.quote:Op maandag 17 augustus 2009 01:55 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Dat is 75% van het minimumloon (het meeste geld wat je kan krijgen als niet werkende jongere)
Toch kan hij wel keyboard spelen maar niet een simpele baan als bijvoorbeeld transcriptor nemen... (Gesproken tekst intypen (of evt andersom))
Ik vond mezelf nog aardig eigenlijkquote:Op zondag 16 augustus 2009 20:59 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik snap het gebash eigenlijk niet zo hier... Wajong krijg je echt niet zomaar hoor.
Ik vind het wel vreemd dat ik HELEMAAL NIEMAND ken met die instelling trouwens en jij kent er aardig wat. 'Van horen zeggen' zeker? Of allemaal persoonlijk?quote:Op maandag 17 augustus 2009 08:43 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Ik vond mezelf nog aardig eigenlijkIk ken aardig wat vrouwen die wajong/wao krijgen terwijl ze samenwonen en een stapel kinderen hebben. Vrouwen die gewoon niet willen werken en zonder die uitkering ook gewoon thuis zouden zitten.
Ik ken in het algemeen aardig wat mensen die een uitkering hebben, wat voor een dan ook, terwijl ze gewoon kunnen werken maar 'dat is niets voor mij' zeggen.
quote:Op maandag 17 augustus 2009 08:55 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik vind het wel vreemd dat ik HELEMAAL NIEMAND ken met die instelling trouwens en jij kent er aardig wat. 'Van horen zeggen' zeker? Of allemaal persoonlijk?
Ik geloof dat niet zo namelijk
Ik persoonlijk zou er geen moeite mee hebben om dat soort profiteurs bekend te maken bij de uitkerende instantie.quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:34 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
. Nee, ik ken ze persoonlijk (en nee ik woon niet in een 'pauperstad'
). Ik heb 2 kinderen en ken aardig wat moeders. Ook op internet valt er genoeg te lezen trouwens, van die moeders die vragen wanneer ze hun uitkering weer kunnen verwachten.. De meesten zijn niet single. Ik weet nog een paar jaar geleden dat men wao klantjes in de opruiming deed vrouwen massaal klaagde, want 'dat was hun spaarpotje'. Veel zochten toen een baan, maar evenzoveel bleven gewoon thuis en gingen 'toch maar' van 1 inkomen leven. Ik bedoel maar.
Ik ken 2 vrouwen (persoonlijk ja) die direct hun uitkering kwijt zouden raken wanneer de sociale dienst op de hoogte zou zijn van hun activiteiten. Ik hou niet van 'klikken' en zal dat ook zeker niet doen. Maar ergens hoop ik dat iemand dat wél zal doen.
Natuurlijk kennen wij TS volledige situatie niet en mogen we eigenlijk niet oordelen. Ik heb echter wel persoonlijk de mening, dat als hij 'slechts' last heeft van priegelwerk en dus wel bijvoorbeeld keyboard kan spelen. Dat hij dan zeker niet 80%+ arbeidsongeschikt is. Ik ken genoeg baantjes die TS makkelijk zou kunnen volbrengenquote:Op maandag 17 augustus 2009 13:37 schreef trovey het volgende:
Wat is dat hier toch met die aanname dat iedereen maar dan ook iedereen met een arbeidsongeschiktheidsuitkering een profiteur is. Natuurlijk zijn er rotte appels en die moeten dan ook keihard worden aangepakt en mogen voor mij immense boetes krijgen of zelfs de bak in maar om nou meteen iedereen over 1 kam te scheren gaat me te ver. Kennen jullie de situatie van TS? Weten jullie precies wat hij wel en niet kan? Hebben jullie zijn dossier ingekeken bij de UWV?. Zo niet dan moet je heel erg voorzichtig zijn met uitspraken hierover want de keuringen zijn tegenwoordig heel streng en als de keuringsarts heeft geconstateerd dat TS op het moment geen arbeid kan verrichten zoals dat in de (zeer aangescherpte)regels is beschreven dan zal dat wel kloppen. Ik hoop dat TS in de toekomst alsnog dusdanig werk zou kunnen vinden zodat hij wel zijn eigen inkomen kan verdienen want eeuwig in de Wajong zitten de rest van zijn leven zal geen vetpot voor hem worden dus echt niet een situatie om jaloers op te zijn.
Zelf zit ik door een voortschrijdende lichamelijke ziekte (artrose en RSI) zelf in de WAO (voorloper van de huidige) en ik kan je verzekeren dat dat geen vetpot is. Je inkomen wordt namelijk vastgesteld op het inkomen dat je had toen je in de ziektewet kwam en daar komt elk jaar niet of nauwelijks wat bij (of je moet 1 euro per maand veel vinden) wat dus betekent dat je jaar op jaar meer moet inleveren qua financiën want dingen als ziektekostenverzekering, huur, energie, gemeentebelastingen etc. stijgen snel en dus met 1 inkomen zoals ik deze heb moet je elke keer weer een stapje terugdoen, dingen als uitgaan heb ik allang opgegeven, bioscoop, uit eten gaan, zelfs even in de stad bij de V & D wat gezellig een kopje koffie drinken kan ik me niet veroorloven omdat ik koste wat kost geen schulden wil maken en het moet doen met het geld wat ik heb. Dingen spontaan even kopen (als ik het maar iets van 5 euro) is er echt niet bij. Dus wees niet zo kortzichtig in je denken en realiseer je ook eens dat er genoeg mensen een arbeidsongeschiktheidsuitkering met rede hebben.
Waarom krijg je dan welliefst 475 euro? Dat staat gelijk aan een uitkering van 75% van het minimumloon voor jou leeftijd.quote:Op maandag 17 augustus 2009 14:26 schreef Braddie het volgende:
Ik ben voor 35% arbiedsongeschikt verklaart.
Het is voor TS inderdaad te hopen dat hij ooit werk zal krijgen, desnoods in de arbeidsvoorziening waar de werkzaamheden kunnen worden aangepast aan zijn mogelijkheden, jammer is helaas dat daar immense wachtlijsten voor zijn. Het probleem is ook dat werkgevers, zeker in deze tijd, niet zitten te wachten op mensen met een "smetje". Als ze 10 mensen kunnen krijgen die niets mankeren en volledig gezond zijn waarom zouden ze dan iemand nemen die gedeeltelijk is afgekeurd? OK ze kunnen subsidie krijgen maar 99% van de werkgevers zit niet op alle administratie te wachten die dat oplevert en neemt liever iemand waarvoor dat niet allemaal geldt en die ze gewoon kunnen aannemen en verder geen gezeur en risico dat de persoon alsnog uitvalt. Helaas als het allemaal aan de arbeidsongeschikten zou liggen....quote:Op maandag 17 augustus 2009 14:13 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Natuurlijk kennen wij TS volledige situatie niet en mogen we eigenlijk niet oordelen. Ik heb echter wel persoonlijk de mening, dat als hij 'slechts' last heeft van priegelwerk en dus wel bijvoorbeeld keyboard kan spelen. Dat hij dan zeker niet 80%+ arbeidsongeschikt is. Ik ken genoeg baantjes die TS makkelijk zou kunnen volbrengen![]()
Pff artrose, dat is erg vervelend. Het zit hier ook in de familie, sterkte ermee
quote:Op maandag 17 augustus 2009 13:37 schreef trovey het volgende:
Wat is dat hier toch met die aanname dat iedereen maar dan ook iedereen met een arbeidsongeschiktheidsuitkering een profiteur is. Natuurlijk zijn er rotte appels en die moeten dan ook keihard worden aangepakt en mogen voor mij immense boetes krijgen of zelfs de bak in maar om nou meteen iedereen over 1 kam te scheren gaat me te ver. Kennen jullie de situatie van TS? Weten jullie precies wat hij wel en niet kan? Hebben jullie zijn dossier ingekeken bij de UWV?. Zo niet dan moet je heel erg voorzichtig zijn met uitspraken hierover want de keuringen zijn tegenwoordig heel streng en als de keuringsarts heeft geconstateerd dat TS op het moment geen arbeid kan verrichten zoals dat in de (zeer aangescherpte)regels is beschreven dan zal dat wel kloppen. Ik hoop dat TS in de toekomst alsnog dusdanig werk zou kunnen vinden zodat hij wel zijn eigen inkomen kan verdienen want eeuwig in de Wajong zitten de rest van zijn leven zal geen vetpot voor hem worden dus echt niet een situatie om jaloers op te zijn.
Jaloezie den top. 'Hij wel en ikke nietquote:Op maandag 17 augustus 2009 10:08 schreef cvboer het volgende:
[..]
Ik persoonlijk zou er geen moeite mee hebben om dat soort profiteurs bekend te maken bij de uitkerende instantie.
Ik zou het dan ook zo doen. Stelletje uitvreters, doe gewoon net als de rest om aan geld te komen----> werken dus.
Dus je krijgt 3x zoveel geld als je hoort te krijgen en maakt hier verder geen melding van?quote:Op maandag 17 augustus 2009 14:35 schreef Braddie het volgende:
Tja... Ik snap het zelf ook niet.
Ik heb een Kpn Flexibel 32,50 abbonement maar heb er ook live tv bij en mobiel internet(Die ik allebij niet gebruik omdat mijn gsm die dat kon, n96 gejat is)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |