Goed boek.quote:
Die wil ik binnekort ook eens gaan lezenquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 15:42 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Goed boek.
Ik ben hier aan begonnen (nadat 'ie een paar manden lang stof heeft liggen te verzamelen op mijn bureau):
[ afbeelding ]
Een goed Engelstalig boek, tja, dat is een tamelijk brede vraag ben ik bangquote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:21 schreef Fargo het volgende:
Ik ben voorzichtig aan eens begonnen met het lezen van Engelstalige boeken. Ben nu bezig met The Catcher in the Rye, hier wel bekend, lijkt me. Maar als dat uit is ga ik graag nog eens de uitdaging aan. Het bevalt me wel voorlopig. Kan iemand me tips geven over mooie romans die niet superingewikkeld zijn wat het Engelse taalgebruik betreft?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We are all going to die someday. For the lucky few of us it'll be nice and fast. But for most of us it'll be just as long and slow and painful as a conversation with you.
Xbox live:garriej
Oh, maar ik ben al heel blij met de antwoorden die ik van jou heb gekregen, hoorquote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:02 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Een goed Engelstalig boek, tja, dat is een tamelijk brede vraag ben ik bangHeb je niet een bepaalde voorkeur voor genre, schrijver (wil je graag de klassiekers lezen?) of periode?
Een schrijver die bekend staat voor zijn eenvoudige taalgebruik is Ernest Hemingway. For Whom the Bell Tolls vond ik een erg goed boek van hem.
Graham Greene schrijft ook erg makkelijk. The Quiet American lijkt me een goede binnenkomer voor hem.
In Cold Blood van Truman Capote kan ik ook erg aanraden, dat was een van de eerste Engelstalige boeken die ik las, en maakte toen voor indruk op mij.
Maar nogmaals, als je vraag wat specifieker is, kan je ook betere antwoorden verwachten.
Oh die staat ook op mijn verlanglijstje, is het wat?quote:
O ja. Het is ook geen boek voor harde kern feministen (die zouden 2 pallets inkopen om ze massaal te verbrandenquote:Cave is een unicum op schrijfgebied, dat geef ik graag toe. Maar hij is geniaal in zijn doen. Verdiep je in zijn muziek, zijn teksten en zijn obsessie naar alles wat te maken heeft met moord, krankzin en doodslag.
Zelfs doorgewinterde lezers als ondergetekende waren nog verward door het einde van En de ezelin zag de Engel. Je raakt er als normaal denkend mens niet helemaal wijs uit, maar o! Wat weet hij die waanzin mooi te omschrijven en dwingt je bijna sommige van deze krankzinnig zieke passages voor je geest te halen.
Prachtschrijver (hoewel dit pas zijn 2e boek in 20 jaar is)
Al met al moet je of fan zijn van Cave, of het links laten liggen of je uitgedaagd voelen en het boek toch kopen. Ik ga hem in ieder geval halen
Ik heb daarvan een heel oude uitgave liggen, maar die ruikt zo muffig dat ik 'm steeds na een paar pagina's weglegquote:
Klinkt super!!!quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 22:55 schreef Sigmund666 het volgende:
Even een zelfcitaat:
[..]
O ja. Het is ook geen boek voor harde kern feministen (die zouden 2 pallets inkopen om ze massaal te verbranden)
Is dat mijn badwater exemplaar?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:37 schreef conleche het volgende:
Ik ben begonnen in The Book Thief en het bevalt me zeer!! Moest in het eerste hoofdstuk al enorm grinniken om de volgende passage: "First up is something white. Of the blinding kind. Some of you are most likely to think that white is not a colour and all of that tired sort of nonsense. Well I'm here to tell you that it is. White is without a question a colour, and personally, I don't think you want to argue."
En dan in aanmerking nemende dat het verhaal en dus ook bovenstaande wordt verteld door De Dood.![]()
[ afbeelding ]
Leuk!quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:48 schreef conleche het volgende:
[..]
Jawel!! Heerlijk ingelezen boek!! Ik zit er ook mee in bad!!
oeh die ga ik ook eens opzoekenquote:
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:37 schreef conleche het volgende:
Ik ben begonnen in The Book Thief en het bevalt me zeer!! Moest in het eerste hoofdstuk al enorm grinniken om de volgende passage: "First up is something white. Of the blinding kind. Some of you are most likely to think that white is not a colour and all of that tired sort of nonsense. Well I'm here to tell you that it is. White is without a question a colour, and personally, I don't think you want to argue."
En dan in aanmerking nemende dat het verhaal en dus ook bovenstaande wordt verteld door De Dood.![]()
[ afbeelding ]
Naar dit boek ben ik ook wel benieuwd.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 10:50 schreef Angel-A het volgende:
[ afbeelding ]
Nog niet zo heel veel in gelezen maar het ziet er veelbelovend uit.
Heb je deze al gelezen van hem:quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 12:03 schreef Butterfly91 het volgende:
[..]
Naar dit boek ben ik ook wel benieuwd.
Ik ken het boek (nog) niet, maar ik ga hem wel lenen bij de bieb als ik Mannen die vrouwen haten uit heb.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 12:16 schreef Angel-A het volgende:
[..]
Heb je deze al gelezen van hem:
[ afbeelding ]
Paolo Bocchi behoort tot de absolute top van de plastische chirurgie en leidt een snel yuppenbestaan, gevuld met designerkleding en designerdrugs. Door overmatig gebruik van cocaïne heeft hij zijn paranoia niet meer onder controle: in iedere voorbijganger ziet hij een undercoveragent van de narcoticabrigade. Als hem tijdens de borstvergroting van een beroemde soapactrice wordt verteld dat buiten de operatiekamer agenten op hem staan te wachten, komt hij met een wel heel originele locatie op de proppen om zijn cocaïnevoorraad te verbergen… Probleem is alleen: hoe krijgt hij de handel weer terug?
Dun boekje, kost maar 2,50 ofzo. Leuk verhaal, kun je vast wat van hem proberen.
Dat was het 5 jaar geleden ook alquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 21:12 schreef Imperfect-Angel het volgende:
The lost symbol - Dan Brown.
Het is wel aardig tot nu toe maar de hype rondom dit boek / de schrijver is zwaar overdreven.
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:37 schreef conleche het volgende:
[ afbeelding ]
Die is mooi.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:31 schreef Jabberwocky het volgende:
[ afbeelding ]
Reve, dat kan niet fout gaan.
Lijkt me ook wat!quote:Op maandag 26 oktober 2009 18:32 schreef Drexl het volgende:
L.F. Céline - Voyage au Bout de la Nuit, de Nederlandse vertaling.
dit lijkt me ook wel wat. Alleen het is zo'n ontzettend duur boekquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 12:21 schreef larry_flynt het volgende:
[ afbeelding ]
Pittig boek om te lezen. Veel Russische karakters die je door de namen moeilijk uit elkaar kan houden.
Is dat waar de film op gebaseerd is, en is het een beetje goed?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 03:09 schreef Balgehakt het volgende:
Inmiddels bijna klaar met:
[ afbeelding ]
Ja en beter dan de film.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:00 schreef Young_David het volgende:
[..]
Is dat waar de film op gebaseerd is, en is het een beetje goed?
Veel beter. Je moet meer visualiseren en je inleven in het karakter zelf. De film was net iets te makkelijk. Bovenal in Palahniuk een van die geniale schrijvers. Voor mij past hij qua schrijven in het rijtje van pakweg Brett Easton Ellis.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:00 schreef Young_David het volgende:
[..]
Is dat waar de film op gebaseerd is, en is het een beetje goed?
Gaan die mensen daarvan schuimbekken?quote:Op zondag 1 november 2009 16:48 schreef Asskicker14 het volgende:
[ afbeelding ]
Een aanrader voor iedereen die in 'Intelligent Design' gelooft.
Mooie kaftquote:Op zondag 1 november 2009 16:48 schreef Asskicker14 het volgende:
[ afbeelding ]
Een aanrader voor iedereen die in 'Intelligent Design' gelooft.
Hmm, daar ben ik gisteren ook aan begonnen. Voor zo'n oud boek leest het nog verwonderlijk goed.quote:Op maandag 26 oktober 2009 12:24 schreef Gehenna het volgende:
net vanmorgen begonnen in de Aeneis van Vergilius:
[ afbeelding ]
Artemis?quote:Op maandag 2 november 2009 10:10 schreef Tammymara het volgende:
Godin van de jacht van Heleen van royen
Huldequote:Op maandag 2 november 2009 22:11 schreef DaMart het volgende:
Het was een behoorlijke uitdaging, maar ik heb net De Slinger van Foucault van Eco uitgelezen.
Beowulfquote:Op dinsdag 3 november 2009 14:43 schreef Tha_Bartman het volgende:
Rosemary's baby is uit.. nu door met:
[ afbeelding ]
Het is niet Jij bent mijn schat geworden maarquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 12:16 schreef Angel-A het volgende:
[..]
Heb je deze al gelezen van hem:
[ afbeelding ]
Paolo Bocchi behoort tot de absolute top van de plastische chirurgie en leidt een snel yuppenbestaan, gevuld met designerkleding en designerdrugs. Door overmatig gebruik van cocaïne heeft hij zijn paranoia niet meer onder controle: in iedere voorbijganger ziet hij een undercoveragent van de narcoticabrigade. Als hem tijdens de borstvergroting van een beroemde soapactrice wordt verteld dat buiten de operatiekamer agenten op hem staan te wachten, komt hij met een wel heel originele locatie op de proppen om zijn cocaïnevoorraad te verbergen… Probleem is alleen: hoe krijgt hij de handel weer terug?
Dun boekje, kost maar 2,50 ofzo. Leuk verhaal, kun je vast wat van hem proberen.
quote:Op woensdag 4 november 2009 19:10 schreef ColdFeet het volgende:
Net Komt een vrouw bij de dokter uit.
Het scheelt dat het maar anderhalf uur leeswerk is, anders had ik er ook nog een 'quote:
Ik geloof dat de enige serieuze schrijver die Kluun een serieuze schrijver vindt, Kluun zelf is (denk daar maar eens over na).quote:Op woensdag 4 november 2009 19:39 schreef ColdFeet het volgende:
Ik vind van niet. Maar ik geloof dan 'men' vindt van wel
Kijk, ik zie best in wat het voor enorm persoonlijk drama is als je vrouw kanker krijgt en daaraan al jong overlijdt... Maar dat is geen excuus voor zo'n slecht geschreven, plat, wannabe nieuw&hip literair* boek
*al die songtekstfragmenten! En die debiele 'wramples'!
quote:We gaan niet naar de hel vannacht beschrijft de lotgevallen van een jong meisje, Alexandra Fuller, en van het door tragiek een oorlog getekende gezin waarvan zij deel uitmaakt: 'Ik was een scherpe, bijna neurotische observator van onze levens, maar ik was ook voorbijganger en die positie is voor een verteller misschien wel het beste uitgangspunt.'
Alexandra's vader, een naar Rhodesië geëmigreerde Brit, is vaak van huis omdat hij aan Britse zijde meevecht in de bloedige, wrede onafhankelijkheidsoorlog. Haar moeder, een in Afrika opgegroeide Schotse, is een warme, excentrieke vrouw, die zeer lijdt onder het verlies van drie van haar jonge kinderen. Alexandra en haar zus Vanessa blijven als enige kinderen over. Het verdriet om hun verlies werpt alle gezinsleden op zichzelf terug, maar desondanks weten ze een gevoel van saamhorigheid te bewaren en delen ze hun liefde voor de magie van de Afrikaanse natuur.
In evocatief proza beschrijft Fuller wat het betekent om op te groeien als blank kind in een Afrikaans land in burgeroorlog. Ieder detail van dit indrukwekkende verhaal over familie en liefde, verlies en geweld, en over een koloniale jeugd zonder materieel comfort is navoelbaar. We gaan niet naar de hel vannacht is een pijnlijk maar hoopvol verhaal, dat zonder overdrijving tot de meest originele memoires in jaren gerekend mag worden.
Het verloren symbool, standaard Dan Brown boek. Leest lekker wegquote:Op maandag 2 november 2009 22:11 schreef DaMart het volgende:
Dan is het nu wel tijd voor wat luchtigers:
[ afbeelding ]
he das raar ik had wat geknipt en geplakt..quote:Op donderdag 5 november 2009 20:05 schreef OnderBroekenPoep het volgende:
plak eens een beetje info over waar het boek overgaat of wat genre het is(note to my self also)
boek alleen kan je niet beoordelen by the cover
Ik heb het meegenomen van de bieb, Moest nog snel een boek pakken en dit zag er wel leuk uit.quote:Ik ben Fiebie Koolveld, ik ben dertien, ik ben voor niemand bang. Ik heb mijn nieuwe H&M topje aan. Ik heb twee mobieltjes, een laptop, een TomTom en een Xbox. Allemaal van Johnny gekregen.' Beklad met graffiti, behangen met posters van nul-zes-sekslijnen en bevolkt met minderjarige dealers, pimp-units en gangsta's: zo ziet het universum van de Amsterdamse brugklasser Fiebie eruit. Vaak heeft ze het gevoel dat zij de enige is die terugverlangt naar de tijd dat de wereld nog minder gemeen was. En zeker de enige die het iets kan schelen dat er de hele tijd meisjes verdwijnen, spoorloos, en zonder dat er een haan naar kraait. Als op een dag ook haar beste vriendinnetje Sacha wordt vermist, begint Fiebie aan een lange zwerftocht door de stad. Opgejaagd door de duistere Klimwand, die er op uit is háár te laten verdwijnen, dromend over haar moeder in Oezbekistan, en hunkerend naar Johnny, haar moeders vriend bij wie zij in huis woont, belandt ze ten slotte bij Van Hamelen, expert in het opsporen van vermiste meisjes. Met Echt sexy begeeft Renate Dorrestein zich ver buiten de gebaande paden van de Nederlandse literatuur. Ze laat zien wat er gebeurt als de volwassenen het laten afweten en kinderen daardoor geen kind meer kunnen zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |