quote:Op maandag 19 oktober 2009 15:00 schreef Bosbeetle het volgende:
hehe dankzij dit topic bedenk ik me ineens dat deze 2 boeken wel erg veel op elkaar lijken kwa cover
[ afbeelding ][ afbeelding ]
of ligt dat aan mij
nouja blaadjes, meisje op portret maar dan wel gecropt het viel me gewoon op omdat ik dacht dat het over het priemgetallen boek ging maar het ging dus over iets anders.quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:30 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Vind het wel meevallen.
ik heb wel beide boeken gelezen en gepost![]()
Goed boek.quote:
Die wil ik binnekort ook eens gaan lezenquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 15:42 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Goed boek.
Ik ben hier aan begonnen (nadat 'ie een paar manden lang stof heeft liggen te verzamelen op mijn bureau):
[ afbeelding ]
Een goed Engelstalig boek, tja, dat is een tamelijk brede vraag ben ik bangquote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:21 schreef Fargo het volgende:
Ik ben voorzichtig aan eens begonnen met het lezen van Engelstalige boeken. Ben nu bezig met The Catcher in the Rye, hier wel bekend, lijkt me. Maar als dat uit is ga ik graag nog eens de uitdaging aan. Het bevalt me wel voorlopig. Kan iemand me tips geven over mooie romans die niet superingewikkeld zijn wat het Engelse taalgebruik betreft?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We are all going to die someday. For the lucky few of us it'll be nice and fast. But for most of us it'll be just as long and slow and painful as a conversation with you.
Xbox live:garriej
Oh, maar ik ben al heel blij met de antwoorden die ik van jou heb gekregen, hoorquote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:02 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Een goed Engelstalig boek, tja, dat is een tamelijk brede vraag ben ik bangHeb je niet een bepaalde voorkeur voor genre, schrijver (wil je graag de klassiekers lezen?) of periode?
Een schrijver die bekend staat voor zijn eenvoudige taalgebruik is Ernest Hemingway. For Whom the Bell Tolls vond ik een erg goed boek van hem.
Graham Greene schrijft ook erg makkelijk. The Quiet American lijkt me een goede binnenkomer voor hem.
In Cold Blood van Truman Capote kan ik ook erg aanraden, dat was een van de eerste Engelstalige boeken die ik las, en maakte toen voor indruk op mij.
Maar nogmaals, als je vraag wat specifieker is, kan je ook betere antwoorden verwachten.
Oh die staat ook op mijn verlanglijstje, is het wat?quote:
O ja. Het is ook geen boek voor harde kern feministen (die zouden 2 pallets inkopen om ze massaal te verbrandenquote:Cave is een unicum op schrijfgebied, dat geef ik graag toe. Maar hij is geniaal in zijn doen. Verdiep je in zijn muziek, zijn teksten en zijn obsessie naar alles wat te maken heeft met moord, krankzin en doodslag.
Zelfs doorgewinterde lezers als ondergetekende waren nog verward door het einde van En de ezelin zag de Engel. Je raakt er als normaal denkend mens niet helemaal wijs uit, maar o! Wat weet hij die waanzin mooi te omschrijven en dwingt je bijna sommige van deze krankzinnig zieke passages voor je geest te halen.
Prachtschrijver (hoewel dit pas zijn 2e boek in 20 jaar is)
Al met al moet je of fan zijn van Cave, of het links laten liggen of je uitgedaagd voelen en het boek toch kopen. Ik ga hem in ieder geval halen
Ik heb daarvan een heel oude uitgave liggen, maar die ruikt zo muffig dat ik 'm steeds na een paar pagina's weglegquote:
Klinkt super!!!quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 22:55 schreef Sigmund666 het volgende:
Even een zelfcitaat:
[..]
O ja. Het is ook geen boek voor harde kern feministen (die zouden 2 pallets inkopen om ze massaal te verbranden)
Is dat mijn badwater exemplaar?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:37 schreef conleche het volgende:
Ik ben begonnen in The Book Thief en het bevalt me zeer!! Moest in het eerste hoofdstuk al enorm grinniken om de volgende passage: "First up is something white. Of the blinding kind. Some of you are most likely to think that white is not a colour and all of that tired sort of nonsense. Well I'm here to tell you that it is. White is without a question a colour, and personally, I don't think you want to argue."
En dan in aanmerking nemende dat het verhaal en dus ook bovenstaande wordt verteld door De Dood.![]()
[ afbeelding ]
Leuk!quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:48 schreef conleche het volgende:
[..]
Jawel!! Heerlijk ingelezen boek!! Ik zit er ook mee in bad!!
oeh die ga ik ook eens opzoekenquote:
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:37 schreef conleche het volgende:
Ik ben begonnen in The Book Thief en het bevalt me zeer!! Moest in het eerste hoofdstuk al enorm grinniken om de volgende passage: "First up is something white. Of the blinding kind. Some of you are most likely to think that white is not a colour and all of that tired sort of nonsense. Well I'm here to tell you that it is. White is without a question a colour, and personally, I don't think you want to argue."
En dan in aanmerking nemende dat het verhaal en dus ook bovenstaande wordt verteld door De Dood.![]()
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |