abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73848251
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 15:00 schreef Bosbeetle het volgende:
hehe dankzij dit topic bedenk ik me ineens dat deze 2 boeken wel erg veel op elkaar lijken kwa cover

[ afbeelding ][ afbeelding ]

of ligt dat aan mij

Vind het wel meevallen.

ik heb wel beide boeken gelezen en gepost
  Moderator maandag 19 oktober 2009 @ 16:31:33 #202
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_73848298
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 16:30 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Vind het wel meevallen.

ik heb wel beide boeken gelezen en gepost
nouja blaadjes, meisje op portret maar dan wel gecropt het viel me gewoon op omdat ik dacht dat het over het priemgetallen boek ging maar het ging dus over iets anders.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_73851236
Inmiddels is het:
  maandag 19 oktober 2009 @ 18:35:14 #204
67089 Gillingham
The horror...
pi_73852827

Binnen mum van tijd zit ik er weer helemaal in. Ongekend hoe McCarthy me steeds weet te fascineren. De wolven van The Crossing zijn zo mogelijk nog interessanter dan de paarden van All the Pretty Horses.
What's it going to be then, eh?
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:20:11 #205
202348 Susi
Temple of Love
pi_73880834
Tatiana de Rosnay - Haar naam was Sarah. Echt een van de betere romans van de laatste tijd die ik heb gelezen.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:31:38 #206
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_73881254

Kan er nog weinig over zeggen ben pas net begonnen
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_73881650
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 17:45 schreef Balgehakt het volgende:
Inmiddels is het:
[ afbeelding ]
Goed boek.

Ik ben hier aan begonnen (nadat 'ie een paar manden lang stof heeft liggen te verzamelen op mijn bureau):

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2009 15:42:45 ]
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 18:33:06 #208
128457 supkaa
Geölte Blitz
pi_73887350
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 15:42 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Goed boek.

Ik ben hier aan begonnen (nadat 'ie een paar manden lang stof heeft liggen te verzamelen op mijn bureau):

[ afbeelding ]
Die wil ik binnekort ook eens gaan lezen
pi_73915805
Ik ben voorzichtig aan eens begonnen met het lezen van Engelstalige boeken. Ben nu bezig met The Catcher in the Rye, hier wel bekend, lijkt me. Maar als dat uit is ga ik graag nog eens de uitdaging aan. Het bevalt me wel voorlopig. Kan iemand me tips geven over mooie romans die niet superingewikkeld zijn wat het Engelse taalgebruik betreft?
pi_73915907
net 'duivelswerk'van Mo hayder aan de kant gegooid, wat een prutsboek.

Van de week weer eens naar de bib, nieuwe lading boeken halen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73917368
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 15:21 schreef Fargo het volgende:
Ik ben voorzichtig aan eens begonnen met het lezen van Engelstalige boeken. Ben nu bezig met The Catcher in the Rye, hier wel bekend, lijkt me. Maar als dat uit is ga ik graag nog eens de uitdaging aan. Het bevalt me wel voorlopig. Kan iemand me tips geven over mooie romans die niet superingewikkeld zijn wat het Engelse taalgebruik betreft?
Een goed Engelstalig boek, tja, dat is een tamelijk brede vraag ben ik bang Heb je niet een bepaalde voorkeur voor genre, schrijver (wil je graag de klassiekers lezen?) of periode?

Een schrijver die bekend staat voor zijn eenvoudige taalgebruik is Ernest Hemingway. For Whom the Bell Tolls vond ik een erg goed boek van hem.

Graham Greene schrijft ook erg makkelijk. The Quiet American lijkt me een goede binnenkomer voor hem.

In Cold Blood van Truman Capote kan ik ook erg aanraden, dat was een van de eerste Engelstalige boeken die ik las, en maakte toen voor indruk op mij.

Maar nogmaals, als je vraag wat specifieker is, kan je ook betere antwoorden verwachten.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 16:05:01 #212
269888 garriej
ik las ondertieten.
pi_73917470
dit topic...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We are all going to die someday. For the lucky few of us it'll be nice and fast. But for most of us it'll be just as long and slow and painful as a conversation with you.
Xbox live:garriej
pi_73922758
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 16:02 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Een goed Engelstalig boek, tja, dat is een tamelijk brede vraag ben ik bang Heb je niet een bepaalde voorkeur voor genre, schrijver (wil je graag de klassiekers lezen?) of periode?

Een schrijver die bekend staat voor zijn eenvoudige taalgebruik is Ernest Hemingway. For Whom the Bell Tolls vond ik een erg goed boek van hem.

Graham Greene schrijft ook erg makkelijk. The Quiet American lijkt me een goede binnenkomer voor hem.

In Cold Blood van Truman Capote kan ik ook erg aanraden, dat was een van de eerste Engelstalige boeken die ik las, en maakte toen voor indruk op mij.

Maar nogmaals, als je vraag wat specifieker is, kan je ook betere antwoorden verwachten.
Oh, maar ik ben al heel blij met de antwoorden die ik van jou heb gekregen, hoor

Heb natuurlijk wel een favoriet genre, maar ik kan me indenken dat een spannende detective met verschillende verhaallijnen, een plot twist en bijvoorbeeld flashbacks wat meer van je vereist dan een roman.

Ik ga in elk geval jouw titels eens natrekken. Wat zijn eigenlijk zo'n beetje de klassiekers als ik besluit om die ook eens te bekijken?
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:48:07 #214
187674 Sigmund666
Do not feed the Residents
pi_74001496
U heeft de issues, ik heb de tissues.
Your shit's weak! My shit will fuck you up son! YEAH BUDDY!
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:51:55 #215
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_74001611
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 22:48 schreef Sigmund666 het volgende:
[ afbeelding ]
Oh die staat ook op mijn verlanglijstje, is het wat?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:55:45 #216
187674 Sigmund666
Do not feed the Residents
pi_74001751
Even een zelfcitaat:
quote:
Cave is een unicum op schrijfgebied, dat geef ik graag toe. Maar hij is geniaal in zijn doen. Verdiep je in zijn muziek, zijn teksten en zijn obsessie naar alles wat te maken heeft met moord, krankzin en doodslag.
Zelfs doorgewinterde lezers als ondergetekende waren nog verward door het einde van En de ezelin zag de Engel. Je raakt er als normaal denkend mens niet helemaal wijs uit, maar o! Wat weet hij die waanzin mooi te omschrijven en dwingt je bijna sommige van deze krankzinnig zieke passages voor je geest te halen.

Prachtschrijver (hoewel dit pas zijn 2e boek in 20 jaar is)

Al met al moet je of fan zijn van Cave, of het links laten liggen of je uitgedaagd voelen en het boek toch kopen. Ik ga hem in ieder geval halen
O ja. Het is ook geen boek voor harde kern feministen (die zouden 2 pallets inkopen om ze massaal te verbranden )
U heeft de issues, ik heb de tissues.
Your shit's weak! My shit will fuck you up son! YEAH BUDDY!
pi_74001763
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 17:45 schreef Balgehakt het volgende:
Inmiddels is het:
[ afbeelding ]
Ik heb daarvan een heel oude uitgave liggen, maar die ruikt zo muffig dat ik 'm steeds na een paar pagina's wegleg

Afijn, ik ga beginnen in deze, wil eerst het boek lezen voor ik de film ga zien
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:56:48 #218
176471 oh-oh
pi_74001798
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 22:55 schreef Sigmund666 het volgende:
Even een zelfcitaat:
[..]

O ja. Het is ook geen boek voor harde kern feministen (die zouden 2 pallets inkopen om ze massaal te verbranden )
Klinkt super!!!
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_74003161
Ik ben begonnen in The Book Thief en het bevalt me zeer!! Moest in het eerste hoofdstuk al enorm grinniken om de volgende passage: "First up is something white. Of the blinding kind. Some of you are most likely to think that white is not a colour and all of that tired sort of nonsense. Well I'm here to tell you that it is. White is without a question a colour, and personally, I don't think you want to argue."

En dan in aanmerking nemende dat het verhaal en dus ook bovenstaande wordt verteld door De Dood.

vrijdag 23 oktober 2009 @ 23:43:52 #220
176471 oh-oh
pi_74003423
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 23:37 schreef conleche het volgende:
Ik ben begonnen in The Book Thief en het bevalt me zeer!! Moest in het eerste hoofdstuk al enorm grinniken om de volgende passage: "First up is something white. Of the blinding kind. Some of you are most likely to think that white is not a colour and all of that tired sort of nonsense. Well I'm here to tell you that it is. White is without a question a colour, and personally, I don't think you want to argue."

En dan in aanmerking nemende dat het verhaal en dus ook bovenstaande wordt verteld door De Dood.

[ afbeelding ]
Is dat mijn badwater exemplaar?
( Groucho Marx )
pi_74003574
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 23:43 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Is dat mijn badwater exemplaar?
Jawel!! Heerlijk ingelezen boek!! Ik zit er ook mee in bad!!
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 23:49:13 #222
176471 oh-oh
pi_74003603
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 23:48 schreef conleche het volgende:

[..]

Jawel!! Heerlijk ingelezen boek!! Ik zit er ook mee in bad!!
Leuk!
Hijs ieg schoner dan schoon
( Groucho Marx )
pi_74008846
Ik lees nu:

Ben ongeveer halverwege. Vind het tot nu toe erg intrigerend, maar moest in het begin wel even wennen aan de schrijfstijl. Erg mooi.
  Moderator zaterdag 24 oktober 2009 @ 09:54:29 #224
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_74008896
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 22:48 schreef Sigmund666 het volgende:
[ afbeelding ]
oeh die ga ik ook eens opzoeken
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 10:30:33 #225
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_74009410
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 23:37 schreef conleche het volgende:

[ afbeelding ]
Awesome
Ik twijfelde steeds als ik deze in de boekwinkel zag liggen maar ik denk dat ik hem maar moet aanschaffen

Verder ben ik nu bezig met East, West van Salman Rushdie

Oh en ik had een hekel aan Knielen op een bed violen Moest hem lezen voor mn studie en mèn ik kwam er niet doorheen. Wat een oeverloos geneuzel vond ik het Ik ben geloof ik tot de helft gekomen. Maar ik heb al van diverse mensen gehoord dat ze het een prachtig boek vinden, dus ja, typisch gevalletje van smaken verschillen
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')