quote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:39 schreef Netsplitter het volgende:
Middelvinger naar die teef en verder kachelen.
Maar voor de rest wel een valide klacht.
Al moet ik zeggen dat ik ook wel eens agressief wordt van een lesser die weiger(d)(t) harder dan 40 te rijden op een 50 weg....
Nogmaals -> De wijzer stond over de 50. Ik kan irritatie begrijpen als ik 30 rij op zo'n weg, maar ik reed meer richting 55quote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:39 schreef Netsplitter het volgende:
Middelvinger naar die teef en verder kachelen.
Maar voor de rest wel een valide klacht.
Al moet ik zeggen dat ik ook wel eens agressief wordt van een lesser die weiger(d)(t) harder dan 40 te rijden op een 50 weg....
Je zakt tegenwoordig ook als je dat niet doet. Ze willen serieus dat je minimaal 100m voor het stoplicht het gas los gelaten hebt, anders kijk je niet ver genoeg vooruit.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:40 schreef Hetiszover het volgende:
Lesauto's![]()
Die stoppen al als je binnen 500 meter van een zebrapad vandaan bent.
En dat met een diesel.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:42 schreef J.Herrer het volgende:
Ik erger me ook weleens aan lesauto's die bij het optrekken voor een stoplicht hun auto af laten slaan
Dat heb ik nog niet gefliktquote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:42 schreef J.Herrer het volgende:
Ik erger me ook weleens aan lesauto's die bij het optrekken voor een stoplicht hun auto af laten slaan
ik geloof dat ik een hummer wil, dan kan ik hem tenminste door zulk soort mensen heen rijdenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:43 schreef Tja..1986 het volgende:
Gas loslaten, dat is trouwens wat ik nog steeds doe bij bumperklevers. Gewoon 30 gaan rijden
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:39 schreef Netsplitter het volgende:
Middelvinger naar die teef en verder kachelen.
Maar voor de rest wel een valide klacht.
Al moet ik zeggen dat ik ook wel eens agressief wordt van een lesser die weigert harder dan 40 te rijden op een 50 weg....
Als je een vrachtwagen in je nek wilt moet je dat vooral blijven doen jaquote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:43 schreef Tja..1986 het volgende:
Gas loslaten, dat is trouwens wat ik nog steeds doe bij bumperklevers. Gewoon 30 gaan rijden
Come on. Je kunt als vrachtwagenchauffeur toch wel bedenken dat bumperkleven bij een lesauto misschien niet zo slim is omdat er idd onverwachte dingen kunnen gebeuren?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:43 schreef D. het volgende:
Rekening houden met lesauto's zou niet helemaal eerlijk zijn he
och, jij hoeft je geen zorgen te maken, je trekt gewoon een lijpe snoet en iedereen blijft uit je buurt!quote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:50 schreef Saaaaab het volgende:
[Saaaaab begint door TS zenuwen voor haar eerste rijles]
ZO HOOG?!quote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:46 schreef Dein_Gesicht het volgende:
[..]
Then again, tis wel een vrachtwagenchauffeur, t zal maximaal VMBO-niveau zijn![]()
Ach het is niks om bang voor te zijn. Het is gewoon irritantquote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:50 schreef Saaaaab het volgende:
[Saaaaab begint door TS zenuwen voor haar eerste rijles]
Exact!quote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:40 schreef Snuitebolletje het volgende:
Je went er maar aan! Zo gaat het in het echte leven ook..
Anders heeft rijles geen zin he!
Ik had zo'n ouwe lul als instructeur die altijd kankerhard tegen me liep te schreeuwen als ik iets verkeerds deedquote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:50 schreef Rosbief het volgende:
En terecht, toen ik rijles had ik vond ik het ook goed stom van mezelf dat ik de motor tijdens de 5de les af liet staan bij het stoplicht. Vond het vreemd dat de instructeur me daar geen klap voor gaf, hij werd zelfs niet boos de sissie terwijl ik het gewoon verdiend had vanwege mijn falen.
Het ligt echt puur aan de instructeurs die niet hard genoeg optreden tegen hun leerlingen, die daar op hun beurt steeds lakser van worden.
Je snapt dat een vrachtauto niet zo rijdt als een gewone auto qua optrekken en dergelijke?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:46 schreef Dein_Gesicht het volgende:
[..]
Come on. Je kunt als vrachtwagenchauffeur toch wel bedenken dat bumperkleven bij een lesauto misschien niet zo slim is omdat er idd onverwachte dingen kunnen gebeuren?.
Then again, tis wel een vrachtwagenchauffeur, t zal maximaal VMBO-niveau zijn![]()
Ach, ik laat me niet gek maken door zo'n met dr lichten knipperende troela. Ben alleen maar langzamer gaan rijden, speciaal voor haarquote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:54 schreef Chuck_Norris het volgende:
Beter toch dat je gelijk ziet hoe het er echt aan toe gaat.
Idd, maar zo hoort het dus wel. Niet dat softe gedoe.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:53 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Ik had zo'n ouwe lul als instructeur die altijd kankerhard tegen me liep te schreeuwen als ik iets verkeerds deed![]()
Niet altijd leuk om te horen, maar hij zorgde er wel voor dat ik het de andere keren beter deed
Ja. Maar als hij op een lange rechte weg telkens vlak achter me blijft, maar dan ook echt vlak achter me, heeft dat niet echt belang. Dat hij ff wat meer gas moet geven om dat enorm gewicht te verplaatsen snap ik. Dat hij dan vlak achter me komt kan ik ook snappen. Maar als er ruimte genoeg op de weg is, vlak achter me BLIJVEN rijden, heeft daar niks mee te maken.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:56 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Je snapt dat een vrachtauto niet zo rijdt als een gewone auto qua optrekken en dergelijke?
True, je moet deelnamen aan het verkeer en de boel niet onnodig ophouden. Als je gewoon kleine 60 op je teller rijdt ga je gewoon netjes mee.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:51 schreef TheKC het volgende:
TS heeft voor de verkeerde rijschool gekozen
Je moet ook gewoon 90 gaan rijden, net als vrachtwagens.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:57 schreef Dein_Gesicht het volgende:
[..]
Ja. Maar als hij op een lange rechte weg telkens vlak achter me blijft, maar dan ook echt vlak achter me, heeft dat niet echt belang. Dat hij ff wat meer gas moet geven om dat enorm gewicht te verplaatsen snap ik. Dat hij dan vlak achter me komt kan ik ook snappen. Maar als er ruimte genoeg op de weg is, vlak achter me BLIJVEN rijden, heeft daar niks mee te maken.
En kan je geflitst worden. En trapt je instructeur op de rem (niet mijn keuze, ikzelf reed overal iets te hard, hij remde me de hele tijd afquote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:58 schreef Sparqq het volgende:
[..]
True, je moet deelnamen aan het verkeer en de boel niet onnodig ophouden. Als je gewoon kleine 60 op je teller rijdt ga je gewoon netjes mee.
Waardeloze instructeur dan, als die het belang van doorstroming niet inziet.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:59 schreef Dein_Gesicht het volgende:
[..]
En kan je geflitst worden. En trapt je instructeur op de rem (niet mijn keuze, ikzelf reed overal iets te hard, hij remde me de hele tijd af
Bij mij zorgde 'ie er juist voor dat ik expres dingen fout ging doen, alleen al om die kerel te stangen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:53 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Ik had zo'n ouwe lul als instructeur die altijd kankerhard tegen me liep te schreeuwen als ik iets verkeerds deed![]()
Niet altijd leuk om te horen, maar hij zorgde er wel voor dat ik het de andere keren beter deed
Wat was de wettelijke correctie ook alweer? 3 km/h? 4? te lui om het op te zoeken.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:03 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Waardeloze instructeur dan, als die het belang van doorstroming niet inziet.
Nouja, dat inzicht komt ietsjes later; maar het is niet de troela zelf, maar de auto waar ze in rijd. Een ford Kaquote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:56 schreef Dein_Gesicht het volgende:
[..]
Ach, ik laat me niet gek maken door zo'n met dr lichten knipperende troela. Ben alleen maar langzamer gaan rijden, speciaal voor haar
die "doorstroomregeling" (meerijden met het verkeer) is ook gewoon gebasseerd op 50km/u hoor... 't is alleen zo dat mensen geen geduld meer hebben en hier 60km/u van hebben gemaakt... en dan kun je dus geflitst wordenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:09 schreef Dein_Gesicht het volgende:
[..]
Wat was de wettelijke correctie ook alweer? 3 km/h? 4? te lui om het op te zoeken.
Dus mijn instructeur is een waardeloze instructeur omdat hij mijn snelheid corrigeert op een weg waar AANGEGEVEN staat dat er flitspalen staan?
Aparte visie hebben sommige mensen hier.
Ik les in een golf 5. Niet mijn favoriete keuze, maar hij kachelt best lekker.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nouja, dat inzicht komt ietsjes later; maar het is niet de troela zelf, maar de auto waar ze in rijd. Een ford KaFor f*ck sake, de bak waar je in leste was waarschijnlijk al duurder
Mensen met een ford Ka mogen er nooit langs. Nooit. Als je de snelle jongen uit wil hangen, moet je een snelle jongensbak hebben. Je kunt niet een dinkytoy rijden en verwachten serieus genomen te worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan me van mijn rijlessen ook nog wel herinneren dat er doodleuk gezegd werd: Je moet je aan de snelheid houdenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:03 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Waardeloze instructeur dan, als die het belang van doorstroming niet inziet.
Mja dat dus. Doorstroom mn reet. Ik heb de naald telkens net boven de 50 staan, niet eronder. Dus ik rij normaal.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:12 schreef -AnneX- het volgende:
[..]
die "doorstroomregeling" (meerijden met het verkeer) is ook gewoon gebasseerd op 50km/u hoor... 't is alleen zo dat mensen geen geduld meer hebben en hier 60km/u van hebben gemaakt... en dan kun je dus geflitst worden
btw volgens mij is de correctie in de binnenstad maar 2/3 km/u
moet je ook niet veranderenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:13 schreef Dein_Gesicht het volgende:
[..]
Mja dat dus. Doorstroom mn reet. Ik heb de naald telkens net boven de 50 staan, niet eronder. Dus ik rij normaal.
Oh oh oh, waarom snapt niemand het...quote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:13 schreef Dein_Gesicht het volgende:
[..]
Mja dat dus. Doorstroom mn reet. Ik heb de naald telkens net boven de 50 staan, niet eronder. Dus ik rij normaal.
Ja ik liet gewoon gas los. Remmen durfde ik niet aan, want dat gaat nog af en toe iets de adruptquote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:17 schreef -AnneX- het volgende:
[..]
moet je ook niet veranderen
en wat ExTec ook zei: als jij langzamer gaat rijden (NIET remmen!!!!!!!) moet hij ook vanzelf wel langzamer
Dat is the mother of all snellejongensbakkenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:12 schreef Dein_Gesicht het volgende:
[..]
Ik les in een golf 5. Niet mijn favoriete keuze, maar hij kachelt best lekker.
Probeer dan eens om fatsoenlijk rechts te houden.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:42 schreef Dein_Gesicht het volgende:
[..]
Nogmaals -> De wijzer stond over de 50. Ik kan irritatie begrijpen als ik 30 rij op zo'n weg, maar ik reed meer richting 55
remmen moet je ook niet doen, als hij tegen je aanrijdt om de een of andere domme reden ben jij alsnog de sjaak omdat je "nutteloos" remdequote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:18 schreef Dein_Gesicht het volgende:
[..]
Ja ik liet gewoon gas los. Remmen durfde ik niet aan, want dat gaat nog af en toe iets de adrupt
En daarom stond de naald ook iets boven de 50 ipv eronder, want ik weet dat de meters afwijken. Nou, dan zou ik misschien 'ongestraft' 3 km/h harder kunnen gaan rijden. Is dat KLEINE beetje extra snelheid dat asociaal gedrag waard?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:18 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Oh oh oh, waarom snapt niemand het...
De correctie die op palen geld is minimaal 3 km/u of 3%. Dus altijd 3 km/u en boven de 100km/u wordt dat 3 %
Tevens zit er op iedere kilometer teller in de auto een afwijking van een aantal procenten. Je kan dus al met al minimaal 5 km/u harder rijden dan de teller aangeeft zonder geflitst te worden.
3 km/u? ik rij hier bij de traject controle altijd 8 km/u sneller (eigenlijk overal).. nog nooit een bekeuring.. tenzij mn voet echt zwaar wordtquote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:21 schreef Dein_Gesicht het volgende:
[..]
En daarom stond de naald ook iets boven de 50 ipv eronder, want ik weet dat de meters afwijken. Nou, dan zou ik misschien 'ongestraft' 3 km/h harder kunnen gaan rijden. Is dat KLEINE beetje extra snelheid dat asociaal gedrag waard?
Ah, dus ik gaf aan dat ik midden op de weg reed? En ik maar denken dat het een smalle weg was zonder inhaalmogelijkheden. Maar het is goed dat je me ff op mn fout hebt gewezenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:23 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
3 km/u? ik rij hier bij de traject controle altijd 8 km/u sneller (eigenlijk overal).. nog nooit een bekeuring.. tenzij mn voet echt zwaar wordt
Ga gewoon rechts rijden en laat mensen er voorbij.. Kut golfjes ook altijd..
tl: dr TS is 22 en heeft nog geen rijbewijs zo samenvattingquote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:37 schreef Dein_Gesicht het volgende:
Verdomme![]()
TS vond het met zijn 22 jaar toch eens tijd voor een rijbewijs. Dus -> rijlessen!
Nou kan ik al relatief ok autorijden, de auto zelf snap ik wel. Dit i.v.m. het feit dat ik van mijn 14e tot mn 19e zwart bij een autobedrijf heb bijverdiend & daar over het terrein heen heb kunnen kneuren. Qua overzicht op de weg etc is t wennen, maar puur om ff aan te geven dat ik niet als een dronken mongool over de weg zwabber.
Vanmorgen mn 3e rijles gehad en echt, waarom is het onmogelijk voor mensen om rekening te houden met die grote blauwe L bovenop t dak?
3 situaties die mensen in lesauto's zonder rij-ervaring op de weg a-relaxed vinden.
- 1 keer op een 50 weg, tweebaans...ik rij met de wijzer net over de 50, dus prima. Kankersjonnie met zn pauper golf scheurt vlak langs me om me in te halen. De liever meneer zat al exact 3 seconden achter me.
- 1 domme koe met dr verrekte Ford Ka die ook op een 50 weg (wederom met de wijzer net over 50) met de koplampen begint te flitsen en zo dat ik dr langs moet laten (erg smalle weg)
- EEN BUMPERKLEVENDE VRACHTWAGEN....te-ring dat is irritant. Kijk je in je spiegels en het enige wat je overal ziet is VRACHTWAGEN. TS vind dat niet tof![]()
Klacht: Mensen die geen rekening houden met lesauto's, alsof ze zelf al schumachertjes waren toen hun mammies hun eruit geperst hebben
Bij mij wordt mijn instructeur voornamelijk zenuwachtig. Zolang ik niet dood blijf (zoals als dr een dikke vrachtwagen mn nek in springtquote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:26 schreef Szura het volgende:
Lesauto's![]()
Elke keer als ik ze zie lekker er achter hangen en er lekker dicht op staan achter het stoplicht![]()
Heerlijk om die paniekerige manier van rijden te zien.
Dezelfde lol als mensen met mij hadden waarschijnlijk![]()
Dan moet je wat eerder van huis gaan. Het is een gok die je neemt, want de persoon in de lesser kan ook in lichte paniek iets heel radicaals doen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:24 schreef Nr.11 het volgende:
Ik probeer altijd wel rekening te houden met een lesauto ( je moet wel want ze staan zowat stil op de weg), maar toch ga ik automatisch bumperkleven. zeker als ik haast heb.
Des te triester is het om hetzelfde terug te doen natuurlijk.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:26 schreef Szura het volgende:
Lesauto's![]()
Elke keer als ik ze zie lekker er achter hangen en er lekker dicht op staan achter het stoplicht![]()
Heerlijk om die paniekerige manier van rijden te zien.
Dezelfde lol als mensen met mij hadden waarschijnlijk![]()
Dat heeft meer met milieuvriendelijkheid te maken. Of moet je sinds ik mijn examen gehad heb dat ook voor groene stoplichten doen?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:42 schreef speknek het volgende:
[..]
Je zakt tegenwoordig ook als je dat niet doet. Ze willen serieus dat je minimaal 100m voor het stoplicht het gas los gelaten hebt, anders kijk je niet ver genoeg vooruit.
Mja dat ook nog eens. Al zou ik harder -willen-, dan remt die ouwe naast me me wel afquote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:25 schreef Gonzo_the_great het volgende:
50 weg is voor lesauto's 50, voor anderen 60, en voor mensen die doorrijden 70
80 weg is voor lesauto's 80, voor anderen 90, en voor mensen die doorrijden 100
Das het lot van lessen. Ik heb net mijn rijbewijs, reed toen ook altijd braaf de max snelheid. Nu rij ik ook altijd harder
We mogen ook commentaar leveren op andere weggebruikers. Gewoon omdat ik een leerling ben betekent niet dat de mensen om me heen altijd gelijk hebben en ik ongelijk in t verkeer.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 18:32 schreef Droathoah het volgende:
Mensen die net lessen en al denken dat ze kunnen rijden en commentaar mogen leveren op andere weggebruikers..
Je hebt zeker het deel in je lessen gemist waarin werd uitgelegd dat je je moet aanpassen aan het verkeer binnen de grenzen der wet. Het is nooit de bedoeling om 60 km/u te gaan rijden waar je 50 km/u mag met als reden dat iedereen dat doet en je dus lekker meerijdt. Als er politie met radarcontrole in de berm staat en je rijdt 60 ben je mooi de lul, hoe goed je je ook zogenaamd aanpaste aan het verkeer.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:58 schreef Sparqq het volgende:
[..]
True, je moet deelnamen aan het verkeer en de boel niet onnodig ophouden. Als je gewoon kleine 60 op je teller rijdt ga je gewoon netjes mee.
De geest van de wet is natuurlijk dat je je aan de maximumsnelheid houdt, vanwege de veiligheid. Niet dat je al tellerafwijkingen en wettelijke correcties berekenend achter het stuur zit, vanwege de flitspalen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:18 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Oh oh oh, waarom snapt niemand het...
De correctie die op palen geld is minimaal 3 km/u of 3%. Dus altijd 3 km/u en boven de 100km/u wordt dat 3 %
Tevens zit er op iedere kilometer teller in de auto een afwijking van een aantal procenten. Je kan dus al met al minimaal 5 km/u harder rijden dan de teller aangeeft zonder geflitst te worden.
Ben jij even het mannetje.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:25 schreef Gonzo_the_great het volgende:
50 weg is voor lesauto's 50, voor anderen 60, en voor mensen die doorrijden 70
80 weg is voor lesauto's 80, voor anderen 90, en voor mensen die doorrijden 100
Das het lot van lessen. Ik heb net mijn rijbewijs, reed toen ook altijd braaf de max snelheid. Nu rij ik ook altijd harder
Nou, bij mijn instructrice niet hoorquote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:25 schreef Gonzo_the_great het volgende:
50 weg is voor lesauto's 50, voor anderen 60, en voor mensen die doorrijden 70
80 weg is voor lesauto's 80, voor anderen 90, en voor mensen die doorrijden 100
Das het lot van lessen. Ik heb net mijn rijbewijs, reed toen ook altijd braaf de max snelheid. Nu rij ik ook altijd harder
Wat hij zegt. Overigens klacht onterecht, ten eerste omdat snelheidmeters per auto 10 km kunnen afwijken, ten 2de omdat op de weg de snelste het recht heeft. Wss heeft je bakkes afwijking -10 of 5, waardoor je te langzaam rijdt. geef dus gas.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:40 schreef Snuitebolletje het volgende:
Je went er maar aan! Zo gaat het in het echte leven ook..
Anders heeft rijles geen zin he!
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:43 schreef D. het volgende:
Rekening houden met lesauto's zou niet helemaal eerlijk zijn he
jij hebt je rijbewijs zeker van de wehkamp?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:42 schreef ufopiloot het volgende:
TT Moet zijn: lesauto's die geen rekening houden met het overige verkeer
Je moet ook niet 50 op de teller rijden. Wel een beetje tempo er in houden. Als ik onder de 60 kwam werd ik uitgelachen door m'n instructeur.En tijdens je examen wilt de examinator ook dat je de vaart er in houdt.
Op de teller rijden is alleen weggelegd voor bejaarden.
Bullshit. Constant 55 of 105 op de teller maakt echt geen drol uit. Dat is juist beter omdat je dan met het verkeer aan het meerijden bent, omdat die over het algemeen wel harder rijden. Ik ken zelfs iemand die is gezakt omdat hij panisch op de teller aan het kijken was en uiteindelijk gezakt is omdat hij niet meereed met het verkeer en constant 50 bleef rijden.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:22 schreef -AnneX- het volgende:
[..]
jij hebt je rijbewijs zeker van de wehkamp?
je word idd gestimuleerd om wat sneller weg te trekken van het stoplicht, maar daar houdt het ook mee op..
zodra je bij je rijexamen te snel rijd zal de examinator direct ingrijpen en 2x kan nog, maar constant te hard = gewoon keihard zakken
Dát is pas bullshit. De reden van zakken die mensen aan hun vrienden vertellen ligt vaker wel dan niet bezijden de werkelijkheid. Je aan de snelheid houden zal nooit een reden zijn om niet te slagen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:54 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
Bullshit. Constant 55 of 105 op de teller maakt echt geen drol uit. Dat is juist beter omdat je dan met het verkeer aan het meerijden bent, omdat die over het algemeen wel harder rijden. Ik ken zelfs iemand die is gezakt omdat hij panisch op de teller aan het kijken was en uiteindelijk gezakt is omdat hij niet meereed met het verkeer en constant 50 bleef rijden.
als je zakt omdat je 50 rijdt heb je een debiele instructeur, denk meer dat het in het rijtje "defensief rijden" valtquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:54 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
Bullshit. Constant 55 of 105 op de teller maakt echt geen drol uit. Dat is juist beter omdat je dan met het verkeer aan het meerijden bent, omdat die over het algemeen wel harder rijden. Ik ken zelfs iemand die is gezakt omdat hij panisch op de teller aan het kijken was en uiteindelijk gezakt is omdat hij niet meereed met het verkeer en constant 50 bleef rijden.
En ik heb mijn rijbewijs niet via de wehkamp, maar het scheelde niet veel. Met 300 euro was ik klaar. Nu jij.
je moet meerijden met het verkeer anders kan je andere weggebruikers hinderen..quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:57 schreef -AnneX- het volgende:
[..]
als je zakt omdat je 50 rijdt heb je een debiele instructeur, denk meer dat het in het rijtje "defensief rijden" valt
wat is je punt nou? overige weggebruikers mogen ook niet harder dan 50 dus als je 50 rijdt rij je al goed mee met het verkeerquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:24 schreef Euner het volgende:
[..]
je moet meerijden met het verkeer anders kan je andere weggebruikers hinderen..
Erg sneu inderdaadquote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:37 schreef Dein_Gesicht het volgende:
Verdomme![]()
TS vond het met zijn 22 jaar toch eens tijd voor een rijbewijs. Dus -> rijlessen!
Nou kan ik al relatief ok autorijden, de auto zelf snap ik wel. Dit i.v.m. het feit dat ik van mijn 14e tot mn 19e zwart bij een autobedrijf heb bijverdiend & daar over het terrein heen heb kunnen kneuren. Qua overzicht op de weg etc is t wennen, maar puur om ff aan te geven dat ik niet als een dronken mongool over de weg zwabber.
Vanmorgen mn 3e rijles gehad en echt, waarom is het onmogelijk voor mensen om rekening te houden met die grote blauwe L bovenop t dak?
3 situaties die mensen in lesauto's zonder rij-ervaring op de weg a-relaxed vinden.
- 1 keer op een 50 weg, tweebaans...ik rij met de wijzer net over de 50, dus prima. Kankersjonnie met zn pauper golf scheurt vlak langs me om me in te halen. De liever meneer zat al exact 3 seconden achter me.
- 1 domme koe met dr verrekte Ford Ka die ook op een 50 weg (wederom met de wijzer net over 50) met de koplampen begint te flitsen en zo dat ik dr langs moet laten (erg smalle weg)
- EEN BUMPERKLEVENDE VRACHTWAGEN....te-ring dat is irritant. Kijk je in je spiegels en het enige wat je overal ziet is VRACHTWAGEN. TS vind dat niet tof![]()
Klacht: Mensen die geen rekening houden met lesauto's, alsof ze zelf al schumachertjes waren toen hun mammies hun eruit geperst hebben
Mijn instructeur gaf toch echt altijd wel commentaar als ik richting de 55 ging.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:42 schreef ufopiloot het volgende:
TT Moet zijn: lesauto's die geen rekening houden met het overige verkeer
Je moet ook niet 50 op de teller rijden. Wel een beetje tempo er in houden. Als ik onder de 60 kwam werd ik uitgelachen door m'n instructeur.En tijdens je examen wilt de examinator ook dat je de vaart er in houdt.
Op de teller rijden is alleen weggelegd voor bejaarden.
Komt me bekend voor. De gouden regel van mijn instructeur was: wat kan en mag, dat moet. Onder de max. toegestane snelheid rijden was dus verboden en meestal moest ik tussen 5 en 10 km/h sneller op de teller. Kreeg daar ook kritiek op door examinator, maar in 1x geslaagd, en mag nog steeds graag een beetje doorrijdenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:42 schreef ufopiloot het volgende:
TT Moet zijn: lesauto's die geen rekening houden met het overige verkeer
Je moet ook niet 50 op de teller rijden. Wel een beetje tempo er in houden. Als ik onder de 60 kwam werd ik uitgelachen door m'n instructeur.En tijdens je examen wilt de examinator ook dat je de vaart er in houdt.
Op de teller rijden is alleen weggelegd voor bejaarden.
Ik zeg niet dat ik een perfecte chauffeur ben, dat zeg ik helemaal nergens. Ik heb nog genoeg te gaan voordat ik dat kan zeggen. Alleen geirriteerd achter me kloten omdat je niet langs me komt is gewoon onverstandig. Bumperkleven helemaal...Ik kan onvoorspelbaarder rijden dan iemand met rij-ervaring, en misschien net iets te snel remmen en je hangt me achterin.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 18:51 schreef memrtn het volgende:
TS is faalhaas die denkt al te kunnen door simpel wat auto´s te verzetten bij zijn oude baas.Face it, je kunt niet rijden en dat leer je ook niet tijdens de rijlessen, maar vanaf het moment dat jij je roze papiertje hebt. En als je nu al begint te zeuren over het feit dat je wat auto's dicht achter je hebt.
Je volgende topic gaat waarschijnlijk over één of andere oetlul die zijn ruitenwissersproeiers aanzet en dat je lesauto er nat van werd.
Het belachelijkste is nog wel, dat je bijna eist dat andere weggebruikers rekening met je houden omdat je lest. Je bent net zoveel weggebruiker als de anderen. En dus zouden we, als je ooit je rijbewijs haalt, geen rekening meer met je moeten houden als dat zo is? Kromme logica.
Té defensief waarbij je gevaar veroorzaakt door langer te gaan rijden dan het overige verkeer. Je MAG op de snelweg 70 rijden, dat is defensief. Maar ik weet zeker dat ALS je het doet je gelijk 3 dubbel dik gezakt bent. Je veroorzaakt er namelijk gevaarlijke situaties mee omdat je overige verkeer niet alleen ophoudt, maar ook ergert. Zoals de TS al zegt begint er bijvoorbeeld een vrachtwagen flink te kleven, of maken andere automobilisten de raarste bewegingen om je voorbij te kunnen gaan.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:57 schreef -AnneX- het volgende:
[..]
als je zakt omdat je 50 rijdt heb je een debiele instructeur, denk meer dat het in het rijtje "defensief rijden" valt
dat zeg ik, je word wel gestimuleerd om harder door te trekken waardoor je sneller op de 50/53 zit maar niet om 60/65 te gaan rijden waar 50 is toegestaanquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 19:36 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
Té defensief waarbij je gevaar veroorzaakt door langer te gaan rijden dan het overige verkeer. Je MAG op de snelweg 70 rijden, dat is defensief. Maar ik weet zeker dat ALS je het doet je gelijk 3 dubbel dik gezakt bent. Je veroorzaakt er namelijk gevaarlijke situaties mee omdat je overige verkeer niet alleen ophoudt, maar ook ergert. Zoals de TS al zegt begint er bijvoorbeeld een vrachtwagen flink te kleven, of maken andere automobilisten de raarste bewegingen om je voorbij te kunnen gaan.
Dan ben ik zelf ook een betere chauffer en kunnen ze me helemaal de hort opquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:29 schreef devl1nsect het volgende:
Dat heeft niets met de L te maken. Wacht maar tot je je rijbewijs hebt.
Het heeft wel degelijk te maken in wat voor auto je rijdt, maar ook hoe je ze zelf rijd. Bijvoorbeeld bij een Volvo heb ik de indruk dat er minder bumper wordt gekleefd, maar bij dat kleine grut doen ze dat gewoon makkelijker.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:29 schreef devl1nsect het volgende:
Dat heeft niets met de L te maken. Wacht maar tot je je rijbewijs hebt.
truequote:Op maandag 17 augustus 2009 11:37 schreef CyclingGirl het volgende:
Mijn instructrice zegt altijd dat ik 50/51 moet rijden en niet meer of minder. Rijd men op een 50km weg 60 is prima maar je zakt erop als je het ook gaat doen. Ik word ook niet ontzien hoor als ik in de lesauto zit. Rechts ingehaald, afgesneden en noem maar op. Maar goed liever dat ze dat nu al doen als ik straks alleen in de auto zit schrik ik niet als er zo'n malloot voorbij komt.
Je pakt ze gewoon terug wanneer je je rijbewijs eenmaal hebt moet je maar denkenquote:Op maandag 17 augustus 2009 11:37 schreef CyclingGirl het volgende:
Mijn instructrice zegt altijd dat ik 50/51 moet rijden en niet meer of minder. Rijd men op een 50km weg 60 is prima maar je zakt erop als je het ook gaat doen. Ik word ook niet ontzien hoor als ik in de lesauto zit. Rechts ingehaald, afgesneden en noem maar op. Maar goed liever dat ze dat nu al doen als ik straks alleen in de auto zit schrik ik niet als er zo'n malloot voorbij komt.
Hoiquote:Op maandag 17 augustus 2009 15:38 schreef CyclingGirl het volgende:
Nee hoor ik blijf wel gewoon wielrennen en in de zomer met de fiets naar de zaak gaan. Alleen in de winter met de auto straks. FIle staan, maar goed het is even wat anders dan het OV en als het goed is zit ik dan gewoon warm
Zo hee.. mag ik je aanraken?quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:56 schreef LockonStratos het volgende:
Ik ben een bumperklevende BMW rijder
quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:59 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Zo hee.. mag ik je aanraken?![]()
![]()
Gelukkigquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |