abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75221969
IK denk dat we allemaal een stukje van God zijn. We zijn het alleen vergeten.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  woensdag 2 december 2009 @ 20:55:16 #102
138227 hakkersszz
The Truth Is Out There
pi_75226049
quote:
Op woensdag 2 december 2009 03:25 schreef God_bestaat... het volgende:

<snip>

Peace

Goed stukje typwerk met ook weer mooie weerleggingen, chapeau!
Maximaal
4
regels
heur!
pi_75233776
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:15 schreef vogeltjesdans het volgende:
Sterker nog ...

Wij allen zijn God/1/Singulariteit/Superbewustzijn die zichzelf subjectief ervaart.

De concepten leven en dood zijn slechts illusies.

Het leven is slechts een droom en wij zijn de illusionaire expressies van OnsZelf.
pi_75243724
quote:
Op donderdag 3 december 2009 00:09 schreef CP69 het volgende:

[..]

Sterker nog ...

Wij allen zijn God/1/Singulariteit/Superbewustzijn die zichzelf subjectief ervaart.

De concepten leven en dood zijn slechts illusies.

Het leven is slechts een droom en wij zijn de illusionaire expressies van OnsZelf.
U zijt Bill Hicksiaan?
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_75244508
-mensen zoeken het nummer maar op-

[ Bericht 60% gewijzigd door Bastard op 04-12-2009 09:32:04 ]
Matteus met een nieuw accountje...
pi_75258926
quote:
Op woensdag 2 december 2009 20:55 schreef hakkersszz het volgende:

[..]

Thnx
Discussiëren over een onderwerp maar erkennen dat je standpunt niet logisch is, is geen discussie!
  vrijdag 4 december 2009 @ 09:33:31 #107
8372 Bastard
Persona non grata
pi_75273111
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:15 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ook het laatste boek van Dan Brown gelezen zeker?

Maar inderdaad, als de bijbel zegt dat we naar zijn evenbeeld zijn geschapen, zijn wij allemaal goden.
The truth was in here.
  vrijdag 4 december 2009 @ 18:22:38 #108
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_75290920
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 09:33 schreef Bastard het volgende:

[..]

Maar inderdaad, als de bijbel zegt dat we naar zijn evenbeeld zijn geschapen, zijn wij allemaal goden.
Omgekeerd het zelfde.

Dan is God ook maar een onzeker, onbetrouwbaar, jaloers, ongeduldig, wraakzuchtig, leugenachtig, misleidend, hebzuchtig, etc.etc. mannetje/vrouwtje/shemale (naast liefdevol, meelevend etc.) -of- misschien toch een Alien

Nu was ik daar al langer van overtuigd (dat eerste), -als- 'ie al bestaat, 'Hij' zegt het immers zelf (van een aantal dingen) & laat het ook duidelijk blijken in de Oude Testament verhalen.

God is net een mens
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  vrijdag 4 december 2009 @ 19:05:32 #109
8372 Bastard
Persona non grata
pi_75292411
Alleen is de bijbel door mensen geschreven, en we weten allemaal wat er gebeurt als er een verhaal wordt verteld naar een ander, en weer een ander... dan klopt er niks meer van.
Trouwens, de kerk heeft er de mooiste delen uitgehaald naar het schijnt.
The truth was in here.
  vrijdag 4 december 2009 @ 19:27:11 #110
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_75293427
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 19:05 schreef Bastard het volgende:
Alleen is de bijbel door mensen geschreven, en we weten allemaal wat er gebeurt als er een verhaal wordt verteld naar een ander, en weer een ander... dan klopt er niks meer van.
Trouwens, de kerk heeft er de mooiste delen uitgehaald naar het schijnt.
Klopt. Zelfs daar is in de bijbel al rekening mee gehouden. Gods woord zit immers 'verstopt' in de bijbel en is niet door mensenhanden te verwijderen, aldus de bijbel zelf

Of het de mooiste delen zijn kan ik niet zeggen, maar er is slechts zo'n 10% gebruikt van de beschikbare evangeliën. (Heb al eens een lijst hiervan opgesomd in een ander topic.) De rest paste niet in het straatje van Rome.
  vrijdag 4 december 2009 @ 19:37:07 #111
8372 Bastard
Persona non grata
pi_75293834
Ik ben met name benieuwd in het evangelie van christus zelf
The truth was in here.
  vrijdag 4 december 2009 @ 21:48:09 #112
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_75299295
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 19:37 schreef Bastard het volgende:
Ik ben met name benieuwd in het evangelie van christus zelf
Kun je beter gelijk naar de (waarschijnlijke) "bron". Boedhisme
pi_75314513
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 09:33 schreef Bastard het volgende:

[..]

Dat, en alle andere van hem, en Neale Donald Walsh, en Geert Kimpen, en, en en... En ik ben op dit moment ok bezig een eigen boek te schrijven.

Maar buiten dat, er zijn twee soorten kennis: die van buiten komt (boeken, internet, wat andere mensen je vertellen) en die van binnen zit (het weten en het zelf ervaren (hoewel ervaring ook altijd weer gekleurd wordt door je waarneming)). Met die laatste soort kennis "weten" mensen dat er iets meer is. Wat dat "meer" vervolgens is, is nog niet duidelijk, maar ze weten het wel.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  maandag 7 december 2009 @ 08:46:00 #114
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_75360426
De laatste tijd ben ik mijzelf een beetje kwijt eigenlijk.
Inclusief mijn doel wat ik hier nu doe eigenlijk. Als mens.
Als ik een deel van God ben... dan is het inderdaad een hele goede vraag op dit moment.
Lastig dat dit soort antwoorden altijd bij het persoon liggen en het niet even te Googlen is of uit de bijbel te halen valt!
  donderdag 10 december 2009 @ 16:28:26 #115
243024 ch0c0mel
de enige echte
pi_75486570
Wel 's gehoord van een Alpha Cursus? Misschien is dat iets voor jou.
  vrijdag 11 december 2009 @ 08:17:50 #116
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_75507069
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:28 schreef ch0c0mel het volgende:
Wel 's gehoord van een Alpha Cursus? Misschien is dat iets voor jou.
Nou nee.
Het laatste wat ik in mijn leven wil is de Christelijke God, Jezus en dat sprookjesboek dat de bijbel heet.
Er is niets zieker en verdraaider dan religie en wil ik de verste verte niets maar dan ook niets mee te maken hebben.
Alle antwoorden zitten al in mijzelf en heb ik religie niet voor nodig. Moet er niet aan denken!
Toch bedankt...
pi_75699754
Natuurlijk kan je dichtbij God komen.
Ook als 'beginnende' gelover die God zijn/haar redder vind.

Door de bijbel te lezen begin je God beter te kennen. Je gaat je dan pas echt verdiepen in het geloof. Je moet het ook niet lezen als een 'gewoon' boek, maar je moet je er echt in gaan verdiepen.
Je begint dan te merken dat God bestaat & bij je is.

Gelukkig heb ik dit allemaal al mee gemaakt & weet ik zeker dat God bestaat! En hij is onwijs gaaf!
Don't let it ever, EVER slow you down.
Because I believe in you.
I hope you believing in me.
  woensdag 16 december 2009 @ 19:51:47 #118
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_75700895
quote:
Op woensdag 16 december 2009 19:28 schreef saxaddict94 het volgende:
Natuurlijk kan je dichtbij God komen.
Ook als 'beginnende' gelover die God zijn/haar redder vind.
Redder ??? Schepper was het toch ? ... en Jezus redt, of zoiets ?

& Redden waarvan ?
De Hel op Aarde die God ZELF gecreerd heeft ?
quote:
Door de bijbel te lezen begin je God beter te kennen. Je gaat je dan pas echt verdiepen in het geloof. Je moet het ook niet lezen als een 'gewoon' boek, maar je moet je er echt in gaan verdiepen.
Been there, done that. Werd er erg misselijk van, die megalomane, jaloerse dictator.
quote:
Je begint dan te merken dat God bestaat & bij je is.
Daar heb Ik niets van gemerkt.
En als ooit toch ... dan heeft 'ie wat uit te leggen wat mij betreft. (Voor ik 'm op z'n virtuele neus stomp)
quote:
Gelukkig heb ik dit allemaal al mee gemaakt & weet ik zeker dat God bestaat! En hij is onwijs gaaf!
Een onzichtbaar 'iets' dat zich nergens mee bemoeit (tenzij er natuurlijk bij een ramp met 10.000 doden 1 baby miraculeus overleeft ... dan was het Gods werk. Dat overleven he. Die doden horen bij Gods ondoorgrondelijke plan en is uit pure liefde ofzoiets ... uhuh.

Nee, Onwijs (als in NIET goed wijs) vind ik 'm wel, maar gaaf ... nee. Vaag wel.

Maar goed, als jij je er gelukkig mee voelt. Ieder z'n ding
  donderdag 17 december 2009 @ 08:48:41 #119
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_75716929
Mooie post Ron1n.
Welke gezonde volwassen persoon gelooft er in bobsnaam in een pratende slang bijvoorbeeld? Hoe in de bliep moet ik mij daar serieus in gaan "verdiepen"?
Just to name one thing!
pi_75972312
"
Redder ??? Schepper was het toch ? ... en Jezus redt, of zoiets ?
& Redden waarvan ?
De Hel op Aarde die God ZELF gecreerd heeft ?
"

Even voor de duidelijkheid: God is de schepper van het leven op aarde, Jezus is de Zoon van God die God stuurde omdat hij de wereld lief had. (Johannes 3: 16) Jezus kwam op voor de zieke, de arme, en redde ons door aan het kruis te gaan en daarna op te staan uit de dood. (de dood dus overwon zoals voorspelt was in zowel het oude testament als door Jezus zelf.

Waarom maakt het hem de zoon van God? Waarom was hij zo spectaculair en durfde hij zichzelf zo te noemen!? meerdere mensen konden toch genezen in die tijd? Waarom was hij dan zo heilig en WAT maakte hem dan zo heilig? Nog zoveel meer vragen die bij iedereen brandt als menselijke wetenschappertjes worden gesteld in deze indrukwekkende documentaire:

http://video.google.com/videoplay?docid=-3473983875617762630#

Dit is een indrukwekkende documentaire. Ik zou zeggen: kijk eerst eens de eerste minuut, en beslis daarna pas of je hem af wilt kijken...

Ik begrijp veel reacties van mensen wel die niet geloven in Jezus of uberhaubt een god. Het is alleen jammer dat zij Hem nog niet ervaren hebben en misschien zelfs wel hebben uitgesloten.
pi_76090350
Jezus had geen bijbel. Niet de bijbel zoals wij die nu kennen. Hij kende wel de geschriften van de profeten en de ´geloofsvaders´. Jezus communiceerde met God door gebed. Hij sprak tot God, en God sprak tot hem.

Keyword : Interactie / communicatie met God. Begin gewoon eens tegen hem te praten .

Nader tot God en Hij zal tot jou naderen.
pi_76098992
quote:
Op donderdag 17 december 2009 08:48 schreef Darkwolf het volgende:
Mooie post Ron1n.
Welke gezonde volwassen persoon gelooft er in bobsnaam in een pratende slang bijvoorbeeld? Hoe in de bliep moet ik mij daar serieus in gaan "verdiepen"?
Was jij niet iemand die claimde "met paarden te kunnen communiceren"? Hoe "in de bliep" moet iemand dat dan serieus nemen?
pi_76099068
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 23:49 schreef 7keer70 het volgende:
Jezus had geen bijbel. Niet de bijbel zoals wij die nu kennen. Hij kende wel de geschriften van de profeten en de ´geloofsvaders´. Jezus communiceerde met God door gebed. Hij sprak tot God, en God sprak tot hem.

Keyword : Interactie / communicatie met God. Begin gewoon eens tegen hem te praten .

Nader tot God en Hij zal tot jou naderen.
En dat is de grootste reden waarom mensen Hem niet kennen (of ontkennen). Een band met God hebben gaat om een relatie met hem. Dat houdt inderdaad communicatie en interactie in.
  maandag 28 december 2009 @ 02:21:21 #124
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_76129186
quote:
Op zondag 27 december 2009 12:53 schreef Haushofer het volgende:
Was jij niet iemand die claimde "met paarden te kunnen communiceren"? Hoe "in de bliep" moet iemand dat dan serieus nemen?
Jij haalt nu dingen door elkaar, of ik heb een verkeerd idee van het praten met een slang.
Als ik met dieren communiceer, dan gaat dat niet via menselijke woorden / taal.
Zover ik heb begrepen, hebben we het hier echt over een PRATENDE slang, zoals jij en ik ook kunnen praten.
Als ik dit bij het juiste eind heb, dan slaat jouw opmerking natuurlijk helemaal nergens op en valt zwaar buiten context!
  maandag 28 december 2009 @ 03:35:36 #125
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_76129815
quote:
Op zondag 27 december 2009 12:55 schreef davedehaan het volgende:
En dat is de grootste reden waarom mensen Hem niet kennen (of ontkennen). Een band met God hebben gaat om een relatie met hem. Dat houdt inderdaad communicatie en interactie in.

Als ik een relatie aanga, is het met (een) 'zij/haar', en zeker niet 'hij/hem'.
Bovendien is 'ie nogal van de 'stomme' en van enige 'interactie' is al helemaal geen sprake. Volgens 'de kerk' opzettelijk. God EIST immers 'blind geloof/vertrouwen'.

Daarbij komt dat als er WEL (aantoonbaar) sprake zou zijn van communicatie & interactie, het bewijzen van God's bestaan een koud kunstje moet zijn. Would you be so kind ?
Het zou een hoop oorlog, ellende en onzekerheid schelen ...
  maandag 28 december 2009 @ 07:09:45 #126
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_76130323
door dood te gaan.

damn!
Welcome Mr. President, How can we serve you,
pi_76130391
als je ergens hard genoeg in gelooft zal het vast wel bestaan? Ik moest vroeger verplicht mee naar de kerk en die christelijke zooi werd er maar keer op keer ingepompt.

geloof er nog steeds niks van...
pi_76132825
quote:
Op maandag 28 december 2009 02:21 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Jij haalt nu dingen door elkaar, of ik heb een verkeerd idee van het praten met een slang.
Als ik met dieren communiceer, dan gaat dat niet via menselijke woorden / taal.
Zover ik heb begrepen, hebben we het hier echt over een PRATENDE slang, zoals jij en ik ook kunnen praten.
Als ik dit bij het juiste eind heb, dan slaat jouw opmerking natuurlijk helemaal nergens op en valt zwaar buiten context!
Daar doelde ik niet eens specifiek op. Ik had het meer over jouw emo-reactie
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 08:17 schreef Darkwolf het volgende:

[..]
Het laatste wat ik in mijn leven wil is de Christelijke God, Jezus en dat sprookjesboek dat de bijbel heet.
Er is niets zieker en verdraaider dan religie en wil ik de verste verte niets maar dan ook niets mee te maken hebben.
Alle antwoorden zitten al in mijzelf en heb ik religie niet voor nodig. Moet er niet aan denken!
Toch bedankt...
en
quote:
Op donderdag 17 december 2009 08:48 schreef Darkwolf het volgende:
Mooie post Ron1n.
Just to name one thing!
waarin je zo zwart-wit en ongenuanceerd over de bijbel spreekt en haar als geheel maar voor het gemak als "sprookjesboek" bombardeert en haar ridiculiseert, terwijl je zelf claimt met "dieren te kunnen communiceren". Maak je jezelf dan niet een klein beetje belachelijk?
  maandag 28 december 2009 @ 10:49:12 #129
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76132856
Er bestaat geen God.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 28 december 2009 @ 11:57:49 #131
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_76134788
quote:
Op maandag 28 december 2009 10:47 schreef Haushofer het volgende:
<snip>
waarin je zo zwart-wit en ongenuanceerd over de bijbel spreekt en haar als geheel maar voor het gemak als "sprookjesboek" bombardeert en haar ridiculiseert, terwijl je zelf claimt met "dieren te kunnen communiceren". Maak je jezelf dan niet een klein beetje belachelijk?
Over welk niveau van 'communiceren' hebben we het hier ? Want de 'claim' zoals je 'm nu neerplempt is toch alles behalve belachelijk ... want als ik tegen een hond zeg 'ZIT', gaat 'ie zitten, en als ik roep 'HIER' dan komt 'ie naar me toe. Als dat geen communiceren is ...
  maandag 28 december 2009 @ 12:04:11 #132
45206 Pietverdriet
pi_76134983
quote:
Op maandag 28 december 2009 11:06 schreef Haushofer het volgende:
Sterk, Piet.
Dank je.
Volledig falsifieerbaar ook nog
  maandag 28 december 2009 @ 12:16:35 #133
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_76135409
quote:
Op maandag 28 december 2009 12:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Dank je.
Je kan 't anders niet bewijzen
  maandag 28 december 2009 @ 12:27:47 #134
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_76135801
quote:
Op maandag 28 december 2009 10:47 schreef Haushofer het volgende:
Nee. Totaal niet.
Voor mij is het een sprookjesboek met mooie verhalen en voor mij is het ongeloofwaardig dat er een slang is geweest die in menselijke taal vocaal tot Adam en Eva sprak.
Dat jij het belachelijk vind moet je lekker zelf weten, maar ik voel mij absoluut niet beschaamt om mijn mening te uiten over de bijbel versus wat ik claim zelf te kunnen. Speaking of "belachelijk"... ik ga er verder ook niet over in discussie dus meer heb ik ook niet te zeggen, want ik weet waar dit uiteindelijk naar toe zal gaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Darkwolf op 28-12-2009 12:50:50 ]
  maandag 28 december 2009 @ 12:32:35 #135
45206 Pietverdriet
pi_76135984
quote:
Op maandag 28 december 2009 12:16 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Je kan 't anders niet bewijzen
Aangezien er geen bewijs is voor het bestaan van God, bestaat God niet, net zomin als het vliegend spaghettimonster
  maandag 28 december 2009 @ 12:36:23 #136
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_76136108
quote:
Op maandag 28 december 2009 12:27 schreef Darkwolf het volgende:
Voor mij is het een sprookjesboek met mooie verhalen en voor mij is het ongeloofwaardig dat er een slang is geweest die in menselijke taal vocaal tot Adam en Eva sprak.
<snip>
Maar dat was dan ook niet zomaar een slang. Het serpent in deze was Satan in eigen persoon, die zich 'manifesteerde' als Kaa
  maandag 28 december 2009 @ 12:39:29 #137
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_76136206
quote:
Op maandag 28 december 2009 12:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Aangezien er geen bewijs is voor het bestaan van God, bestaat God niet, net zomin als het vliegend spaghettimonster
hmmm... gebrek aan bewijs is geen bewijs voor het tegendeel
Ook al is het bestaan van God even (on)waarschijnlijk als het bestaan van het vliegende spagetti monster
  maandag 28 december 2009 @ 12:47:55 #138
45206 Pietverdriet
pi_76136491
quote:
Op maandag 28 december 2009 12:39 schreef R0N1N het volgende:

[..]

hmmm... gebrek aan bewijs is geen bewijs voor het tegendeel
Ook al is het bestaan van God even (on)waarschijnlijk als het bestaan van het vliegende spagetti monster
Je kan principieel niet bewijzen dat iets niet bestaat. Daarom maar aannemen dat het dus best het geval kan zijn is erg dom, vandaar mijn verwijzing naar het vliegend spaghetti monster
  maandag 28 december 2009 @ 13:01:44 #139
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_76136980
quote:
Op maandag 28 december 2009 12:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Je kan principieel niet bewijzen dat iets niet bestaat.
Dat bedoel ik
quote:
Daarom maar aannemen dat het dus best het geval kan zijn is erg dom, vandaar mijn verwijzing naar het vliegend spaghetti monster
... vandaar ook mijn terug verwijzing naar dat monster, omdat je alleen iets kunt zeggen over de (on)waarschijnlijkheid. Heeft verder niets met aannames te maken.

Mijn persoonlijke aanname is dat 'ie niet bestaat. Net als jij. Maar dat is evengoed een aanname als ervan uitgaan dat 'ie wel (of misschien) bestaat, ook al hebben we de 'waarschijnlijkheid' aan onze zijde.

Zodra je gaat beweren dat het absoluut zeker is dat God niet bestaat, zit je met een 'onbewijsbare claim'.
pi_76148603
quote:
Op maandag 28 december 2009 12:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dank je.
Een negatieve stelling die "volledig falsifieerbaar" is? Wauw.
pi_76149178
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:19 schreef Regal het volgende:
Er zullen vast wel wat topics hierover zijn, maar schijnbaar over het hoofd gezien.

Dit topic gaat over hoe jij bij God terecht bent gekomen.
Ok,

Welcome to god.

It is you.

You are eternal.

Any questions about eternity ?
pi_76149874
quote:
Op maandag 28 december 2009 12:27 schreef Darkwolf het volgende:

Dat jij het belachelijk vind moet je lekker zelf weten, maar ik voel mij absoluut niet beschaamt om mijn mening te uiten over de bijbel versus wat ik claim zelf te kunnen. Speaking of "belachelijk"... ik ga er verder ook niet over in discussie dus meer heb ik ook niet te zeggen, want ik weet waar dit uiteindelijk naar toe zal gaan.
Waar gaat het heen dan? Dat ik je uiteindelijk zal proberen te bekeren?
pi_76149942
quote:
Op maandag 28 december 2009 12:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dus zolang er geen "bewijs" is voor zaken bestaat het niet, en zodra er bewijs wordt gevonden dan, ploep, bestaat het opeens wel?

Ik bespeur weer wat atheïstisch fanatisme wat een beetje te ver doorschiet.
  maandag 28 december 2009 @ 19:07:26 #144
126737 Electro-Worm
Say what 1 more time I dare u!
pi_76151263
quote:
Op maandag 28 december 2009 18:33 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dus zolang er geen "bewijs" is voor zaken bestaat het niet, en zodra er bewijs wordt gevonden dan, ploep, bestaat het opeens wel?

Als er geen bewijs is of iets wat bevestigt dat god bestaat, dan is er toch geen zekerheid over? Als dat nog nóóit is gevonden in al deze jaren dat de mens bestaat is de neiging bij mij iig erg groot om te zeggen dat het niet bestaat.

Dat is toch logisch?

Als er nu ineens iets groots gebeurt, dat god zegt heujj dat was ik, dan is dat een bevestiging dat 'ie wel bestaat, ineens, ploep.
I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane!
pi_76151775
quote:
Op maandag 28 december 2009 19:07 schreef Electro-Worm het volgende:

[..]

Als er geen bewijs is of iets wat bevestigt dat god bestaat, dan is er toch geen zekerheid over? Als dat nog nóóit is gevonden in al deze jaren dat de mens bestaat is de neiging bij mij iig erg groot om te zeggen dat het niet bestaat.

Dat is toch logisch?
Ten eerste is het natuurlijk nogal wiedes dat er geen "bewijs" voor God is, aangezien God niet een natuurwetenschappelijk of wiskundig begrip is. Dat er in al die jaren nog nooit een Godsbewijs is gevonden zegt dus erg weinig als je het mij vraagt. Maar Pietverdriet zegt: "Er is geen bewijs voor X, dus bestaat X niet". Dat is een stelligheid die je vooral bij gelovigen zou verwachten.

Nou snap ik ook wel dat Piet de relnicht wil uithangen door dit soort oneliners, maar ik vind het wel grappig dat je dezelfde stelligheid bij zowel gelovigen als ongelovigen tegenkomt.
  maandag 28 december 2009 @ 20:16:08 #146
45206 Pietverdriet
pi_76154544
quote:
Op maandag 28 december 2009 19:18 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ten eerste is het natuurlijk nogal wiedes dat er geen "bewijs" voor God is, aangezien God niet een natuurwetenschappelijk of wiskundig begrip is.
Nope, het is een fantasieobject, zoals Sneeuwwitje, de 7 dwergen, vrouw Holle
quote:
Dat er in al die jaren nog nooit een Godsbewijs is gevonden zegt dus erg weinig als je het mij vraagt. Maar Pietverdriet zegt: "Er is geen bewijs voor X, dus bestaat X niet". Dat is een stelligheid die je vooral bij gelovigen zou verwachten.
Zeer selectief gekwoot.
quote:
Nou snap ik ook wel dat Piet de relnicht wil uithangen door dit soort oneliners, maar ik vind het wel grappig dat je dezelfde stelligheid bij zowel gelovigen als ongelovigen tegenkomt.
Met als verschil dat gelovigen geen argumenten hebben.
  maandag 28 december 2009 @ 20:17:46 #147
45206 Pietverdriet
pi_76154629
quote:
Op maandag 28 december 2009 18:33 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Precies, als je nieuw bewijs vindt pas je de theorie aan
quote:
Nee, ik bespeur een betweter die wetenschapsfilosofie niet begrijpt.
pi_76168979
quote:
Op maandag 28 december 2009 20:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Precies, als je nieuw bewijs vindt pas je de theorie aan
[..]

Inderdaad.

Een wetenschapsfilosoof zou vinden dat god een onwetenschappelijk onderwerp is en aldus er helemaal niets over zeggen.

In tegenstelling tot jij, die een onverdedigbare uitspraak deed.
God bestaat en god bestaat niet zijn beide onwetenschappelijk.

Aannemen dat god niet bestaat is ook onwetenschappelijk.

Voor bewijs van gods bestaan moet je om je heen kijken.
Voor bewijs van het niet bestaan van god moet je, erm, erm, oh nee, dat kan helemaal niet.

Dus de aanname dat er wel een opperwezen is, gezien de alomtegenwoordigheid van leven, is waarschijnlijker dan de aanname dat er geen bewustzijn door het universum heenzit.

Vast te wetenschapsfilosofisch voor je.
(en ja, dat is een neologisme)
pi_76171478
quote:
Op maandag 28 december 2009 20:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik ken nog iemand waar het etiketje "betweter" niet op zou misstaan. Je deed een actieve uitspraak, "God bestaat niet". Dat vergt nou eenmaal wat onderbouwing, Piet. Hoe daaruit zou blijken dat ik geen wetenschapsfilosofie zou begrijpen is me niet helemaal duidelijk.
  dinsdag 29 december 2009 @ 13:02:52 #150
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_76176932

Daarom zeg ik dan ook maar: God bestaat waarschijnlijk niet. (om die 0,1 procent van een promile aan kans dat 'ie toch bestaat niet uit te sluiten)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')