Sterker nog ...quote:Op woensdag 2 december 2009 19:15 schreef vogeltjesdans het volgende:
IK denk dat we allemaal een stukje van God zijn. We zijn het alleen vergeten.
U zijt Bill Hicksiaan?quote:Op donderdag 3 december 2009 00:09 schreef CP69 het volgende:
[..]
Sterker nog ...
Wij allen zijn God/1/Singulariteit/Superbewustzijn die zichzelf subjectief ervaart.
De concepten leven en dood zijn slechts illusies.
Het leven is slechts een droom en wij zijn de illusionaire expressies van OnsZelf.
Thnxquote:
Ook het laatste boek van Dan Brown gelezen zeker?quote:Op woensdag 2 december 2009 19:15 schreef vogeltjesdans het volgende:
IK denk dat we allemaal een stukje van God zijn. We zijn het alleen vergeten.
Omgekeerd het zelfde.quote:Op vrijdag 4 december 2009 09:33 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ook het laatste boek van Dan Brown gelezen zeker?
Maar inderdaad, als de bijbel zegt dat we naar zijn evenbeeld zijn geschapen, zijn wij allemaal goden.
Klopt. Zelfs daar is in de bijbel al rekening mee gehouden. Gods woord zit immers 'verstopt' in de bijbel en is niet door mensenhanden te verwijderen, aldus de bijbel zelfquote:Op vrijdag 4 december 2009 19:05 schreef Bastard het volgende:
Alleen is de bijbel door mensen geschreven, en we weten allemaal wat er gebeurt als er een verhaal wordt verteld naar een ander, en weer een ander... dan klopt er niks meer van.
Trouwens, de kerk heeft er de mooiste delen uitgehaald naar het schijnt.
Kun je beter gelijk naar de (waarschijnlijke) "bron". Boedhismequote:Op vrijdag 4 december 2009 19:37 schreef Bastard het volgende:
Ik ben met name benieuwd in het evangelie van christus zelf
Dat, en alle andere van hem, en Neale Donald Walsh, en Geert Kimpen, en, en en... En ik ben op dit moment ok bezig een eigen boek te schrijven.quote:Op vrijdag 4 december 2009 09:33 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ook het laatste boek van Dan Brown gelezen zeker?
Maar inderdaad, als de bijbel zegt dat we naar zijn evenbeeld zijn geschapen, zijn wij allemaal goden.
Nou nee.quote:Op donderdag 10 december 2009 16:28 schreef ch0c0mel het volgende:
Wel 's gehoord van een Alpha Cursus? Misschien is dat iets voor jou.
Redder ??? Schepper was het toch ? ... en Jezus redt, of zoiets ?quote:Op woensdag 16 december 2009 19:28 schreef saxaddict94 het volgende:
Natuurlijk kan je dichtbij God komen.
Ook als 'beginnende' gelover die God zijn/haar redder vind.
Been there, done that. Werd er erg misselijk van, die megalomane, jaloerse dictator.quote:Door de bijbel te lezen begin je God beter te kennen. Je gaat je dan pas echt verdiepen in het geloof. Je moet het ook niet lezen als een 'gewoon' boek, maar je moet je er echt in gaan verdiepen.
Daar heb Ik niets van gemerkt.quote:Je begint dan te merken dat God bestaat & bij je is.
Een onzichtbaar 'iets' dat zich nergens mee bemoeit (tenzij er natuurlijk bij een ramp met 10.000 doden 1 baby miraculeus overleeft ... dan was het Gods werk. Dat overleven he. Die doden horen bij Gods ondoorgrondelijke plan en is uit pure liefde ofzoiets ... uhuh.quote:Gelukkig heb ik dit allemaal al mee gemaakt & weet ik zeker dat God bestaat! En hij is onwijs gaaf!
Was jij niet iemand die claimde "met paarden te kunnen communiceren"? Hoe "in de bliep" moet iemand dat dan serieus nemen?quote:Op donderdag 17 december 2009 08:48 schreef Darkwolf het volgende:
Mooie post Ron1n.
Welke gezonde volwassen persoon gelooft er in bobsnaam in een pratende slang bijvoorbeeld? Hoe in de bliep moet ik mij daar serieus in gaan "verdiepen"?
En dat is de grootste reden waarom mensen Hem niet kennen (of ontkennen). Een band met God hebben gaat om een relatie met hem. Dat houdt inderdaad communicatie en interactie in.quote:Op zaterdag 26 december 2009 23:49 schreef 7keer70 het volgende:
Jezus had geen bijbel. Niet de bijbel zoals wij die nu kennen. Hij kende wel de geschriften van de profeten en de ´geloofsvaders´. Jezus communiceerde met God door gebed. Hij sprak tot God, en God sprak tot hem.
Keyword : Interactie / communicatie met God. Begin gewoon eens tegen hem te praten.
Nader tot God en Hij zal tot jou naderen.
Jij haalt nu dingen door elkaar, of ik heb een verkeerd idee van het praten met een slang.quote:Op zondag 27 december 2009 12:53 schreef Haushofer het volgende:
Was jij niet iemand die claimde "met paarden te kunnen communiceren"? Hoe "in de bliep" moet iemand dat dan serieus nemen?
quote:Op zondag 27 december 2009 12:55 schreef davedehaan het volgende:
En dat is de grootste reden waarom mensen Hem niet kennen (of ontkennen). Een band met God hebben gaat om een relatie met hem. Dat houdt inderdaad communicatie en interactie in.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |