abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71797353
Er zullen vast wel wat topics hierover zijn, maar schijnbaar over het hoofd gezien.

Dit topic gaat over hoe jij bij God terecht bent gekomen. Moet je hiervoor hard werken om uberhaupt een kans te krijgen of verneem je snel genoeg dat hij daar is. Verder, hoe en waarmee zoek je hem op? Is het alleen maar door de bijbel bladeren - is de bijbel ook echt nodig voor een beginner, ook als je Jezus al meteen als de redder ziet? - of komt er meer bij kijken. Zo ja, waar moet je hem dan zoeken? Moet je echt in een kerk zitten of kun je ook bijvoorbeeld de natuur in om het op je eigen manier te doen. Kerken zijn immers wel gemaakt door mensen, maar de natuur niet. Ook kun je als beginner misleid worden, omdat je niet weet welke kerken goed en welke minder goed zijn.

En tenslotte, heb je echt hulp nodig van mensen om bij hem te komen of kun je hem als beginner ook zelf opzoeken. Klinkt wel ongeloofwaardig, maar toch. Ok, zeg het maar.. ben erg benieuwd.

Voor veel mensen en vooral gelovigen denk ik kunnen dit natuurlijk rare vragen zijn, maar goed.

Nog even een kopie uit m'n tekst;
- is de bijbel ook echt nodig voor een beginner, ook als je Jezus al meteen als de redder ziet? -

Dit is natuurlijk wel een rare vraag, maar van wat ik weet is dat wanneer je Jezus de redder vind dat je sowieso al gered bent, zonder de bijbel ook maar ooit te lezen. Klopt dit?

Nou goed, brand maar los.
pi_71797470
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:22 schreef Anchor het volgende:
Niet....
Baby darling doll face honey
pi_71797511
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:25:21 #5
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
  Moderator dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:26:58 #6
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_71797583
Jij gaat dit lezen:

Een ongewoon gesprek met god.
What can change the nature of a man?
  Moderator dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:29:40 #7
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_71797657
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:24 schreef Regal het volgende:
Tsja...

Maar goed laat ik dan een poging doen.

Ik geloof zelf niet in een god of in jezus maar ik kan me niet voorstellen dat een kerk of andere mensen nodig zijn om "goed" te geloven.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:30:42 #8
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_71797685
2 opties waarom nog niemand ooit god heeft gezien;
1- hij bestaat echt niet.
2- hij bestaat wel maar is gewoon bang dat 'ie een ontiechelijk pak slaag gaat krijgen als hij zn kop wel durft te laten zien.

Eitherway, zucht...
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:32:58 #9
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71797743
Ik denk dat niet dat de God uit de bijbel, diezelfde alles omvattende God is, als hij in sommige stukken beschreven staat. De God uit de bijbel is iemand uit de lucht, wat verbasterd is tot de hemel..

De hemel en de hel is 100% zeker een misinterpetatie.
Hoewel er ongetwijfeld een 'soort van' onderscheidt zal zijn tussen goed en slecht, is er geen plek waar de een wel en de ander niet komt.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_71797809
Waar woont God in het oneindig grote universum? En hoe kom je tot hem als hij miljarden lichtjaren verwijderd is ? De hemel dan ook die met geen enkele super mega telesccoop ontdekt is geworden binnen ons universum. Alsof alles 1 is en dus geen tweede ding als de hemel dat buiten ons huidige leven staat.

God zit in de mens zelf denk ik soms wel eens. Geen Jezus en geen baardmans. Het menselijke individu die de liefde in zich heeft en omringd wordt door andere mensen die liefde in zich hebben. De saamhorigheid in de grote groepen of kleinere groepen mensen die tot Goddelijke onderbuikgevoelens kunnen leiden. En dan als je alleen bent met de stilte om je heen waarbij ikzelf in ieder geval iets buitengewoons kan ervaren.

Het Goddelijke in de mens dus, dus zonder een extern iets. Maar zit het alleen in de mens dan zou het ook..." Menselijkheid" genoemd kunnen worden. De kosmos zal nog meespelen maar dat gaat me al snel te ver. God is energie denk ik soms. Liefde is energie en alles is energie. Zonder energie bestaat niets. De kosmos die de mensheid omringd met super veel energie erin dus ook iets soort natuurlijk Goddelijks. God is puur natuur en niets bovennatuurlijks In de mens en buiten de mens. Waar de mens in gezonde toestand goed weet wat goed en slecht is zonder een hogere rechter te moeten hebben die aan het keuren is.

Liefde of energie die aanstelijk is. Iemand is depressief en steekt de ander aan. Iemand is positief en steekt de ander positief aan. 10 mensen samen vormen een groter blok van energie. Zou de hele wereld positief zijn ingesteld dan zou het resultaat al snel de terugkeer van Jezus genoemd worden maar dan is het gewoon de mens zelf die het doet omdat alle mensen samen in het goede vaarwater zijn. Iets dat dan in mijn ogen onmogelijk is omdat negatieviteit erbij hoort en optimale xtc wereldwijd bestaat niet. Peace on earth zal dan in mijn ogen ook nooit gaan voorkomen wegens de omvang en complexheid.

Zelfs al God het zou willen zou het nog steeds onmogelijk zijn. Kijk maar naar de priesters die zich zelf schuldig maken vaker aan vele geboden en zondes.

Dan maar 2012 om 2012 voor de miljoenste keer erbij te betrekken

[ Bericht 7% gewijzigd door Topspin op 11-08-2009 19:44:22 ]
Genieten is toegestaan!!!
pi_71798382
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_71798574
*zucht*

Geloof is voor wat men vroeger "de kleinen van geest" placht te noemen.
Nou ja, zo lang het ervoor zorgt dat mensen zich aan zelfverzonnen regeltjes houden (die ook nog ergens op slaan, laten we wel wezen, niemand met een IQ hoger dan 25 heeft de tien geboden werkelijk nodig, dat is domweg vanzelfsprekend..)
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_71802401
Waarom zou je naar god willen zoeken als satan voor je neus staat?
Satan has been the best friend the Church has ever had, as He has kept it in business all these years!
pi_71802489
Topspin,
het heeft geeb zin om deze hardleerse met god spammende zieltjesvangers een goedgeschreven bericht te schrijven. Ze kunnen namelijk niet lezen, alleen maar prediken. En als er een lolbroek bij zit die wel kan lezen, zijn ze toch te beroerd om normaal antwoord te geven.
Satan has been the best friend the Church has ever had, as He has kept it in business all these years!
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:06:48 #15
255013 Wanda_de_Panda
Kick ass and chew bubblegum
pi_71802741
Hallo ik haat elke religie die er bestaat

Groetjes,

Wanda
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9Ed50mZ6464&feature=channel_page[/youtube]
pi_71803338
Wanda, de mensen die het uitoefenen zijn helaas niet altijd het beste voorbeeld.
Bij een religie geloof je in de eerste plaats in God. Ookal ben je de enige die dat op jouw manier doet desnoods.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:39:04 #17
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_71803810
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:03 schreef SadKingBilly het volgende:
*zucht*

Geloof is voor wat men vroeger "de kleinen van geest" placht te noemen.
Nou ja, zo lang het ervoor zorgt dat mensen zich aan zelfverzonnen regeltjes houden (die ook nog ergens op slaan, laten we wel wezen, niemand met een IQ hoger dan 25 heeft de tien geboden werkelijk nodig, dat is domweg vanzelfsprekend..)
Het heeft weinig met IQ te maken. ik ken intelligente mensen die geloven en trouw naar de kerk gaan.
Het is vaak opvoeding (hersenspoeling) en christenen hebben een gave om alles wat recht is krom te maken en als wat krom is recht. Soms heeft het ook te maken met afhankelijkheid en je geborgen voelen bij het idee van een hogere macht.
En waar het allemaal om draait: Als je je ogen sluit dan is het waarschijnlijk echt over. geen hemel geen geheugen geen doel voor dit leven. En om niet te geloven moet je dus best sterk in je schoenen staan.
pi_71803885
Het lijkt mij al buitengewoon lastig om te weten waar je moet beginnen. Je hebt immers de keus uit een grote schare geloven. En allemaal beweren ze de waarheid in pacht te hebben.

Die constatering leidde bij al snel tot het oordeel dat er geen god bestaat. Want mocht hij daadwerkelijk bestaan, dan zou hij zijn kroost niet in de war brengen door een shitload religies toe te staan.

Vervolgens leerde ik dat de mens vroeger in heel andere goden geloofde zoals Zeus, Poseidon, Thor, noem maar op. Dat versterkte eveneens mijn vermoedens dat er geen god bestaat.

En nu ben ik eruit: er bestaat geen god. Althans, niet zoals een van de godsdiensten verkondigt. Dan zou ik mijn geld nog eerder zetten op een intergalactisch opperwezen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:22:40 #19
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_71805196
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:41 schreef KoosVogels het volgende:
Die constatering leidde bij al snel tot het oordeel dat er geen god bestaat. Want mocht hij daadwerkelijk bestaan, dan zou hij zijn kroost niet in de war brengen door een shitload religies toe te staan.

Vervolgens leerde ik dat de mens vroeger in heel andere goden geloofde zoals Zeus, Poseidon, Thor, noem maar op. Dat versterkte eveneens mijn vermoedens dat er geen god bestaat.

En nu ben ik eruit: er bestaat geen god. Althans, niet zoals een van de godsdiensten verkondigt. Dan zou ik mijn geld nog eerder zetten op een intergalactisch opperwezen.
Dat dus. Dat besef ik altijd zo als ik in Egypte loop. Die godsdienst van de oude egyptenaren is totaal dood.
christendom gaat nog wat verder: Er is een god en er is een duivel / satan vervolgens zijn er ook nog allerlei goede en kwade machten (zie bijbel). En die zouden allemaal een rol spelen bij jouw "lot" zegmaar je levensloop.
Kwade geesten zouden je verleiden tot zonden. (Zie bijbel). Zo zou je dus zelf verminderd toerekeningsvatbaar voor je daden.

Tevens is het altijd een manier geweest waardoor de armen de onderdrukking van de rijken accepteerden en het is nog steeds een drijfveer voor velen om onrecht te accepteren. De kwade personen worden immers na hun sterven wel gestraft voor hun daden. Zo wordt de roep om vergelding kleiner.
pi_71807026
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 23:22 schreef Daniel1976 het volgende:
Tevens is het altijd een manier geweest waardoor de armen de onderdrukking van de rijken accepteerden en het is nog steeds een drijfveer voor velen om onrecht te accepteren. De kwade personen worden immers na hun sterven wel gestraft voor hun daden. Zo wordt de roep om vergelding kleiner.
En houd je de schaapjes in het gareel
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 12 augustus 2009 @ 01:33:27 #21
255013 Wanda_de_Panda
Kick ass and chew bubblegum
pi_71807917
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:25 schreef Norlaris het volgende:
Wanda, de mensen die het uitoefenen zijn helaas niet altijd het beste voorbeeld.
Bij een religie geloof je in de eerste plaats in God. Ookal ben je de enige die dat op jouw manier doet desnoods.
Nee maar religies zijn uitgevonden in duistere tijden tijdens de grote volksverhuizing vol dood en verderf zodat mensen zouden geloven dat er een God over hun waakt die hun beschermt, en als je goed leeft ga je naar de hemel, leef je slecht dan ga je naar de hell. Natuurlijk het concept van goed versus slecht is altijd discussieerbaar. Wat voor de een als goed wordt aanschouwd is voor de ander dan weer slecht.
Maar ik snap gewoon religies en de mensen die ze volgen (sorry) niet omdat de religies stellen regels op en de volgers moeten ze maar naleven. Het spijt me maar laat iedereen maar doen wat ze willen, waarom moet een of ander stoffig oud boek van honderden jaren geleden geschreven vertellen wat we moeten doen, geloven, voelen, denken?
Ik bedoel mensen klim uit jullie holletje, een Jehova's getuige mag geen bloed aanvaarden van iemand anders volgens hun religie, en als ze het nodig hebben gaan ze liever dood dan dat ze gered willen worden in ieder geval hebben ze hun geloof niet ten schande gebracht.
Ik snap het niet, en ik ga het waarschijnlijk ook nooit doen.
Op deze wereld heb je 2 soorten mensen, denkers en gelovers. Denkers denken voorbij religies, gelovers volgen ze.
Welke wil jij zijn?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9Ed50mZ6464&feature=channel_page[/youtube]
  woensdag 12 augustus 2009 @ 08:10:32 #22
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71809543
Even wat geruimd, als je niet zinnig kan reageren ->> Move on!
The truth was in here.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 12 augustus 2009 @ 08:13:36 #23
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_71809578
Pleeg zelfmoord en kijk of je 'm ziet.
Lijkt me een zeer adequate manier om er achter te komen of God bestaat of niet.
Het enige nadeel is dat je het niet meer kan navertellen, maar ja.
Dan moeten diegene die het ook willen weten hetzelfde gaan doen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 08:19:58 #24
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_71809649
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:32 schreef Ticker het volgende:
Ik denk dat niet dat de God uit de bijbel, diezelfde alles omvattende God is, als hij in sommige stukken beschreven staat. De God uit de bijbel is iemand uit de lucht, wat verbasterd is tot de hemel..

De hemel en de hel is 100% zeker een misinterpetatie.
Hoewel er ongetwijfeld een 'soort van' onderscheidt zal zijn tussen goed en slecht, is er geen plek waar de een wel en de ander niet komt.
Alleen voor ongeïnformeerde mensen is de hemel een mininterpretatie. Wanneer ze het in de bijbel over heaven hebben, is dat gewoon een ander woord voor God. Joden hielden en/of houden er niet van de naam God uit te spreken, dus gebruikten ze daarn een ander woord voor. In het Nieuwe Testament is dat ook overgenomen, omdat er toen nog geen christenen waren, maar joden die Jesus volgde.
Wanneer men dus the Kingdom of heaven zegt, bedoelt men eigenlijk the Kingdom of God. Als je dood bent ga je dus ook niet naar de hemel, dan ga je naar God.
Laffe huichelaar
  woensdag 12 augustus 2009 @ 08:22:24 #25
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_71809676
-moven-

[ Bericht 93% gewijzigd door Bastard op 12-08-2009 09:10:34 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')