Christus zegt dan ook dat je handelen belangrijker is dan je geloof.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 08:37 schreef Divel het volgende:
Waarom wil je bij God komen? Om een aai over je bol te krijgen dat je het hier op aarde zo goed gedaan hebt? En als er nou geen God is? Dan kun je beter bij leven het iedereen zo prettig mogelijk maken... Maar er zijn een heleboel gelovigen (en ongelovigen, maar die komen volgens hun toch niet in de hemel) die er hier op aarde een potje van maken en dan alsnog denken dat ze vooraan kunnen staan bij de "man met de grijze baard".
Dat is knap dat hij dat zegt, aangezien hij toch al een aanzienlijke tijd dood is.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 08:45 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Christus zegt dan ook dat je handelen belangrijker is dan je geloof.
Hier moest ik wel een beetje om lachen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 08:47 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat is knap dat hij dat zegt, aangezien hij toch al een aanzienlijke tijd dood is.
Onzin in de bijbel staat letterlijk beschreven hoe de hemel er uit ziet. het is een kubus.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 08:19 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Alleen voor ongeïnformeerde mensen is de hemel een mininterpretatie. Wanneer ze het in de bijbel over heaven hebben, is dat gewoon een ander woord voor God. Joden hielden en/of houden er niet van de naam God uit te spreken, dus gebruikten ze daarn een ander woord voor. In het Nieuwe Testament is dat ook overgenomen, omdat er toen nog geen christenen waren, maar joden die Jesus volgde.
Wanneer men dus the Kingdom of heaven zegt, bedoelt men eigenlijk the Kingdom of God. Als je dood bent ga je dus ook niet naar de hemel, dan ga je naar God.
Ik zeg toch ook dat het wel degelijk een plek is. The kingdom of heaven=the kingdom of God. Als jedus naar de hemel gaat, ga je naar God. En dat is volgens de Bijbel een kubus. Dat jij slecht ben in begrijpend lezen zegt helemaal niets over mijn post.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 08:59 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Onzin in de bijbel staat letterlijk beschreven hoe de hemel er uit ziet. het is een kubus.
Dus heel jouw post raakt kant nog wal
Simpel, of je nu God of Allah aanbidt, dat is voor iedereen persoonlijk. Je geloofd of je geloofd niet. Die vrijheid heb je. En voor de rest het niet zwaarder maken dan het is want... wat schiet je er per saldo mee op...quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:19 schreef Regal het volgende:
Er zullen vast wel wat topics hierover zijn, maar schijnbaar over het hoofd gezien.
Dit topic gaat over hoe jij bij God terecht bent gekomen. Moet je hiervoor hard werken om uberhaupt een kans te krijgen of verneem je snel genoeg dat hij daar is. Verder, hoe en waarmee zoek je hem op? Is het alleen maar door de bijbel bladeren - is de bijbel ook echt nodig voor een beginner, ook als je Jezus al meteen als de redder ziet? - of komt er meer bij kijken. Zo ja, waar moet je hem dan zoeken? Moet je echt in een kerk zitten of kun je ook bijvoorbeeld de natuur in om het op je eigen manier te doen. Kerken zijn immers wel gemaakt door mensen, maar de natuur niet. Ook kun je als beginner misleid worden, omdat je niet weet welke kerken goed en welke minder goed zijn.
En tenslotte, heb je echt hulp nodig van mensen om bij hem te komen of kun je hem als beginner ook zelf opzoeken. Klinkt wel ongeloofwaardig, maar toch. Ok, zeg het maar.. ben erg benieuwd.
Voor veel mensen en vooral gelovigen denk ik kunnen dit natuurlijk rare vragen zijn, maar goed.
Nog even een kopie uit m'n tekst;
- is de bijbel ook echt nodig voor een beginner, ook als je Jezus al meteen als de redder ziet? -
Dit is natuurlijk wel een rare vraag, maar van wat ik weet is dat wanneer je Jezus de redder vind dat je sowieso al gered bent, zonder de bijbel ook maar ooit te lezen. Klopt dit?
Nou goed, brand maar los.
Een oneindig grote kubus ?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 08:59 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Onzin in de bijbel staat letterlijk beschreven hoe de hemel er uit ziet. het is een kubus.
quote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:09 schreef Drinkapparaat het volgende:
[..]
Een oneindig grote kubus ?![]()
Waar staat dit overigens in de bijbel ? Ik heb hem wel paar keren gelezen maar blijkbaar heb ik dit opmerkelijke detail toch over het hoofd gezien..
Via een omweg.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:19 schreef Regal het volgende:Dit topic gaat over hoe jij bij God terecht bent gekomen.
Het wordt continu tegen iedereen verteld.quote:Moet je hiervoor hard werken om uberhaupt een kans te krijgen of verneem je snel genoeg dat hij daar is.
Ik denk persoonlijk dat :"the oath of the abyss" alleen maar een vaststelling van zaken is.quote:Verder, hoe en waarmee zoek je hem op?
Wanneer zag je jezus ?quote:Nog even een kopie uit m'n tekst;
- is de bijbel ook echt nodig voor een beginner, ook als je Jezus al meteen als de redder ziet? -
Als je de bijbel gelooft is jesus gestorven voor de zonden van de gehele mensheid en maakt het geen flikker uit waar je in gelooft.quote:Dit is natuurlijk wel een rare vraag, maar van wat ik weet is dat wanneer je Jezus de redder vind dat je sowieso al gered bent, zonder de bijbel ook maar ooit te lezen. Klopt dit?
Weet je het zeker ?quote:Nou goed, brand maar los.![]()
Plezier ?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 18:16 schreef Daniel1976 het volgende:En hier dan een want meer plezier te lezen schrijfsel:
http://www.biddenhelpt.net/index.php?file=zzj_hoofdstuk4.php
Nou dan lees je openbaringen 21. http://www.hispage.nl/bijbel/index.phpquote:
Ik denk niet dat engelen überhaupt communiceren omdat ze eenvoudigweg niet bestaan.quote:Of denk je dat engelen in woorden communiceren ?
Dan hebben die mensen niet de Zohar gelezen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 18:43 schreef Daniel1976 het volgende:[..]Nou dan lees je openbaringen 21. http://www.hispage.nl/bijbel/index.php Waarbij ik kan vermelden dat de statenvertaling het dichtst in de buurt van de grondtekst komt.
Zo heb ik mij laten vertellen door mensen die hebrews kunnen lezen en schrijven.
[..]
Heh.quote:Ik denk niet dat engelen überhaupt communiceren omdat ze eenvoudigweg niet bestaan.
Nah.quote:De bijbel is aantoonbaar een bij elkaar gesprokkeld verhalen boek met delen van oud egyptische geloof (o.a. het besnijden) en nog een aantal oudere geloven uit het midden oosten. Later samengevoegd tot het oude testament.
Ligt aan je gevoel voor humor.quote:Het nieuwe testament is veel grappiger.
quote:<snip geschiedenis afleiding>
Je moet niets.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:24 schreef Pedroso het volgende:
Even een serieuze vraag.
Waarom zou ik de bijbel moeten geloven ? Of welk ander Heilig geschrift dan ook.
Er zijn genoeg (echt teveel om op te noemen) redenen om aan te nemen dat heel de bijbel een fantasie boek is. Als je zin hebt om te lezen dan wil ik je van harte doorverwijzen naar http://www.freethinker.nl/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=36&Itemid=28quote:Op woensdag 12 augustus 2009 18:52 schreef bassos het volgende:
Heh.
Op basis van welke ervaring heb je een conclusie getrokken die een onbewijsbare positie inhoudt ?
(dat iets niet bestaat)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |