abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71809840
Waarom wil je bij God komen? Om een aai over je bol te krijgen dat je het hier op aarde zo goed gedaan hebt? En als er nou geen God is? Dan kun je beter bij leven het iedereen zo prettig mogelijk maken... Maar er zijn een heleboel gelovigen (en ongelovigen, maar die komen volgens hun toch niet in de hemel) die er hier op aarde een potje van maken en dan alsnog denken dat ze vooraan kunnen staan bij de "man met de grijze baard".
  woensdag 12 augustus 2009 @ 08:45:17 #27
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_71809956
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 08:37 schreef Divel het volgende:
Waarom wil je bij God komen? Om een aai over je bol te krijgen dat je het hier op aarde zo goed gedaan hebt? En als er nou geen God is? Dan kun je beter bij leven het iedereen zo prettig mogelijk maken... Maar er zijn een heleboel gelovigen (en ongelovigen, maar die komen volgens hun toch niet in de hemel) die er hier op aarde een potje van maken en dan alsnog denken dat ze vooraan kunnen staan bij de "man met de grijze baard".
Christus zegt dan ook dat je handelen belangrijker is dan je geloof.
Laffe huichelaar
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 12 augustus 2009 @ 08:47:49 #28
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_71809984
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 08:45 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Christus zegt dan ook dat je handelen belangrijker is dan je geloof.
Dat is knap dat hij dat zegt, aangezien hij toch al een aanzienlijke tijd dood is.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 08:51:06 #29
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_71810034
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 08:47 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dat is knap dat hij dat zegt, aangezien hij toch al een aanzienlijke tijd dood is.
Hier moest ik wel een beetje om lachen.
Laffe huichelaar
pi_71810050
-moven-

[ Bericht 93% gewijzigd door Bastard op 12-08-2009 09:10:16 ]
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 08:59:13 #31
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_71810148
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 08:19 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Alleen voor ongeïnformeerde mensen is de hemel een mininterpretatie. Wanneer ze het in de bijbel over heaven hebben, is dat gewoon een ander woord voor God. Joden hielden en/of houden er niet van de naam God uit te spreken, dus gebruikten ze daarn een ander woord voor. In het Nieuwe Testament is dat ook overgenomen, omdat er toen nog geen christenen waren, maar joden die Jesus volgde.
Wanneer men dus the Kingdom of heaven zegt, bedoelt men eigenlijk the Kingdom of God. Als je dood bent ga je dus ook niet naar de hemel, dan ga je naar God.
Onzin in de bijbel staat letterlijk beschreven hoe de hemel er uit ziet. het is een kubus.
Dus heel jouw post raakt kant nog wal
  woensdag 12 augustus 2009 @ 09:04:55 #32
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_71810230
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 08:59 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Onzin in de bijbel staat letterlijk beschreven hoe de hemel er uit ziet. het is een kubus.
Dus heel jouw post raakt kant nog wal
Ik zeg toch ook dat het wel degelijk een plek is. The kingdom of heaven=the kingdom of God. Als jedus naar de hemel gaat, ga je naar God. En dat is volgens de Bijbel een kubus. Dat jij slecht ben in begrijpend lezen zegt helemaal niets over mijn post.
Laffe huichelaar
pi_71810615
Mocht God bestaan dan zal iedereen er heen gaan. Ik geloof niet in hel en verdoemenis.
Dus we zullen er allemaal achter komen wat het begrip God inhoud. Zelf geloof ik wel in God (in welke vorm dan ook, dat weet nl. niemand) maar absoluut niet in zijn wereldse dienaren.
pi_71816752
Mocht god bestaan, dan zou ik echt vreselijk verbaasd zijn. Het zou immers zo ongelooflijk onlogisch zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_71816897
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:19 schreef Regal het volgende:
Er zullen vast wel wat topics hierover zijn, maar schijnbaar over het hoofd gezien.

Dit topic gaat over hoe jij bij God terecht bent gekomen. Moet je hiervoor hard werken om uberhaupt een kans te krijgen of verneem je snel genoeg dat hij daar is. Verder, hoe en waarmee zoek je hem op? Is het alleen maar door de bijbel bladeren - is de bijbel ook echt nodig voor een beginner, ook als je Jezus al meteen als de redder ziet? - of komt er meer bij kijken. Zo ja, waar moet je hem dan zoeken? Moet je echt in een kerk zitten of kun je ook bijvoorbeeld de natuur in om het op je eigen manier te doen. Kerken zijn immers wel gemaakt door mensen, maar de natuur niet. Ook kun je als beginner misleid worden, omdat je niet weet welke kerken goed en welke minder goed zijn.

En tenslotte, heb je echt hulp nodig van mensen om bij hem te komen of kun je hem als beginner ook zelf opzoeken. Klinkt wel ongeloofwaardig, maar toch. Ok, zeg het maar.. ben erg benieuwd.

Voor veel mensen en vooral gelovigen denk ik kunnen dit natuurlijk rare vragen zijn, maar goed.

Nog even een kopie uit m'n tekst;
- is de bijbel ook echt nodig voor een beginner, ook als je Jezus al meteen als de redder ziet? -

Dit is natuurlijk wel een rare vraag, maar van wat ik weet is dat wanneer je Jezus de redder vind dat je sowieso al gered bent, zonder de bijbel ook maar ooit te lezen. Klopt dit?

Nou goed, brand maar los.
Simpel, of je nu God of Allah aanbidt, dat is voor iedereen persoonlijk. Je geloofd of je geloofd niet. Die vrijheid heb je. En voor de rest het niet zwaarder maken dan het is want... wat schiet je er per saldo mee op...
75 topics = FIN
  woensdag 12 augustus 2009 @ 13:21:19 #36
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_71816992
-moven-

[ Bericht 94% gewijzigd door Bastard op 12-08-2009 13:29:06 ]
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_71820121
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 08:59 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Een oneindig grote kubus ?

Waar staat dit overigens in de bijbel ? Ik heb hem wel paar keren gelezen maar blijkbaar heb ik dit opmerkelijke detail toch over het hoofd gezien..
Suzy Creamcheese what's got into you ¿?¿
pi_71820298
Als je er gelukkiger van wordt moet je het doen.

Gedachten en rationaliteit op 0 zetten, en geloven in de hogere macht.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 18:05:04 #39
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_71824967
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 15:09 schreef Drinkapparaat het volgende:

[..]

Een oneindig grote kubus ?

Waar staat dit overigens in de bijbel ? Ik heb hem wel paar keren gelezen maar blijkbaar heb ik dit opmerkelijke detail toch over het hoofd gezien..

TVP. Ik ga het even voor je opzoeken. Het komt uit zo'n wazig visioen van paulus.
Ik geloof helemaal geen zak van het gristendom, maar ik heb de opvoeding wel gehad

Ben zo terug
pi_71825083
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:19 schreef Regal het volgende:Dit topic gaat over hoe jij bij God terecht bent gekomen.
Via een omweg.
Eerst sceptic, dan daadwerkelijk onderzoek doen en directe ervaring meemaken.
quote:
Moet je hiervoor hard werken om uberhaupt een kans te krijgen of verneem je snel genoeg dat hij daar is.
Het wordt continu tegen iedereen verteld.
Het universum is continu de schepping aan het bezingen.

Wat jij eventueel kan doen is jezelf zodanig verfijnen dat je het opmerkt en ervaart.
quote:
Verder, hoe en waarmee zoek je hem op?
Ik denk persoonlijk dat :"the oath of the abyss" alleen maar een vaststelling van zaken is.
"that I will interpret every phenomenon as a particular dealing of God with my soul."
(alhoewel dat alleen maar de laatste zin is)
quote:
Nog even een kopie uit m'n tekst;
- is de bijbel ook echt nodig voor een beginner, ook als je Jezus al meteen als de redder ziet? -
Wanneer zag je jezus ?

Ik denk dat het doornemen van de Bhagavad Gita nuttig is.
(dat is namelijk niet een directe aanval op jesus, maar een zijverhaal met mooie ideeën)
quote:
Dit is natuurlijk wel een rare vraag, maar van wat ik weet is dat wanneer je Jezus de redder vind dat je sowieso al gered bent, zonder de bijbel ook maar ooit te lezen. Klopt dit?
Als je de bijbel gelooft is jesus gestorven voor de zonden van de gehele mensheid en maakt het geen flikker uit waar je in gelooft.
(astrologie : jesus is de zon, god is de oorsprong van het universum, hierbij kan je aantekenen dat het ambt van een zon universeel is, dus daarmee meteen de (elke) zon de enige zoon van god. Kabballah heeft een mooie beschrijving van dit geheel, maar mijn eigen boom is een pietsje of veel een variatie op een thema.)
quote:
Nou goed, brand maar los.
Weet je het zeker ?
  woensdag 12 augustus 2009 @ 18:16:43 #41
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_71825284
Openbaringen 21 daarin wordt gesproken over de nieuwe hemel, dat dan weer wel.

En hier dan een want meer plezier te lezen schrijfsel:
http://www.biddenhelpt.net/index.php?file=zzj_hoofdstuk4.php
pi_71825517
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 18:16 schreef Daniel1976 het volgende:En hier dan een want meer plezier te lezen schrijfsel:
http://www.biddenhelpt.net/index.php?file=zzj_hoofdstuk4.php
Plezier ?
Droefheid dat er wederom argumenten aangedragen worden die te maken hebben met de poging om woorden letterlijk te kunnen interpreteren.

Voordat een mens begrijpt wat een geschreven woord betekent worden er meerdere transformaties uitgevoerd.

De woorden zelf worden omgezet in signalen, de context en betekenis worden via de daadwerkelijke ervaring omgezet in betekenissen.

Om letterlijk te kunnen interpreteren moet je precies dezelfde ervaringen hebben meegemaakt als de auteur.

Dat kan niet.

En daarna is er nog het probleem dat postmodernisme aandraagt :

De auteur zelf heeft niet het eigendom op de betekenis.

Alle invalshoeken op het geschrevene zijn allemaal onjuist, maar wel allemaal invalshoeken.

En dan hebben we het nog niet eens gehad over de vertaling die er noodzakelijkerwijs was van de boodschap die ontvangen werd, naar het geschreven woord.

Of denk je dat engelen in woorden communiceren ?
pi_71825696
-moven-

[ Bericht 95% gewijzigd door Bastard op 12-08-2009 19:07:42 ]
  woensdag 12 augustus 2009 @ 18:43:14 #44
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_71825947
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 18:25 schreef bassos het volgende:

[..]

Plezier ?
Nou dan lees je openbaringen 21. http://www.hispage.nl/bijbel/index.php
Waarbij ik kan vermelden dat de statenvertaling het dichtst in de buurt van de grondtekst komt.
Zo heb ik mij laten vertellen door mensen die hebrews kunnen lezen en schrijven.
quote:
Of denk je dat engelen in woorden communiceren ?
Ik denk niet dat engelen überhaupt communiceren omdat ze eenvoudigweg niet bestaan.
De bijbel is aantoonbaar een bij elkaar gesprokkeld verhalen boek met delen van oud egyptische geloof (o.a. het besnijden) en nog een aantal oudere geloven uit het midden oosten. Later samengevoegd tot het oude testament.

Het nieuwe testament is veel grappiger. Na de dood van jezus bleef de jezuscultus in jerusalem hangen (de jerusalem kerk aangevoerd door jacobus broer van jezus). (Let wel ik ontken niet dat er een historische jezus figuur heeft bestaan. Ik ontken elke vorm van wonder of goddelijkheid aan hem).
Die mensen zijn allemaal omgekomen bij de joodse opstand tegen de romeinen. Alle mensen die jezus persoonlijk hadden gekend waren toen weg.

Buiten de paus is de man die de meeste invloed heeft gehad op de bijbel paulus. Paulus was een romeins staatsburger die jezus nooit heeft gekend. Toch is zijn invloed in de bijbel heel groot aan de hand van "visioenen" vertelt hij de mensen (o.a. in zijn brieven (onderdeel bijbel)) wat ze wel en niet mogen doen.

Het zijn gewoon een heleboel door mensen verzonnen bij elkaar gepakte sprookjes die tot één groot boek verwerkt zijn.
pi_71826143
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 18:43 schreef Daniel1976 het volgende:[..]Nou dan lees je openbaringen 21. http://www.hispage.nl/bijbel/index.php Waarbij ik kan vermelden dat de statenvertaling het dichtst in de buurt van de grondtekst komt.
Zo heb ik mij laten vertellen door mensen die hebrews kunnen lezen en schrijven.
[..]
Dan hebben die mensen niet de Zohar gelezen.

De bijbel begint met Beth, het huis.
Ofwel een plek, waar iets kan gebeuren.
Resh, het hoofd/begin.
Shin, Het spirituele vuur.
Tav, de wereld.
Breshith.
(bovenstaande is erg kort door de bocht en onvolledig, dat zullen die hebreeuws mensen vast door hebben)
quote:
Ik denk niet dat engelen überhaupt communiceren omdat ze eenvoudigweg niet bestaan.
Heh.

Op basis van welke ervaring heb je een conclusie getrokken die een onbewijsbare positie inhoudt ?
(dat iets niet bestaat)
quote:
De bijbel is aantoonbaar een bij elkaar gesprokkeld verhalen boek met delen van oud egyptische geloof (o.a. het besnijden) en nog een aantal oudere geloven uit het midden oosten. Later samengevoegd tot het oude testament.
Nah.
De torah is een wiskundig document.
De rest van de bijbel heeft een eigen sleutel.
quote:
Het nieuwe testament is veel grappiger.
Ligt aan je gevoel voor humor.
quote:
<snip geschiedenis afleiding>
pi_71826959
Even een serieuze vraag.
Waarom zou ik de bijbel moeten geloven ? Of welk ander Heilig geschrift dan ook.
pi_71827374
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:24 schreef Pedroso het volgende:
Even een serieuze vraag.
Waarom zou ik de bijbel moeten geloven ? Of welk ander Heilig geschrift dan ook.
Je moet niets.

Er zijn keuzes.

Beslis ff lekker zelf.
pi_71827566
Mijn reactie was serieus.
pi_71827907
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:45 schreef Silven het volgende:
Mijn reactie was serieus.
Mijne ook...
  woensdag 12 augustus 2009 @ 20:01:25 #50
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_71828026
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 18:52 schreef bassos het volgende:

Heh.

Op basis van welke ervaring heb je een conclusie getrokken die een onbewijsbare positie inhoudt ?
(dat iets niet bestaat)
Er zijn genoeg (echt teveel om op te noemen) redenen om aan te nemen dat heel de bijbel een fantasie boek is. Als je zin hebt om te lezen dan wil ik je van harte doorverwijzen naar http://www.freethinker.nl/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=36&Itemid=28
(Ik lijk bijna wel een spammert hoe vaak ik met die site gooi in dit soort discussies) Maar ik kan me wel heel goed vinden in het meeste wat daar gezegd wordt.

Als je er vanuit gaat dat de bijbel en alle geloven door mensen bedacht zijn. Dan zijn engelen ook een verzinsel.

[ Bericht 46% gewijzigd door Daniel1976 op 12-08-2009 20:16:08 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')