Volgens mij staat er nergens in de Bijbel dat wij andere mensen moeten vermoorden?quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:18 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Maar het zijn wel Christelijk geflipte radicalen die het 'uit naam van' en met de bijbel in de hand doen.
Dat klopt. Maar ik zie de relevantie niet. Tuurlijk zijn er geflipte christenen. Het zou gek zijn dat er van die 1,5 miljard christenen er geen geflipte christenen bestaan.quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:18 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Maar het zijn wel Christelijk geflipte radicalen die het 'uit naam van' en met de bijbel in de hand doen.
Voor elk aanvallend website heb ik er 10 apologetische, denk aan de essays van Bogaerts. Ik heb het over mensen die zelf de Koran hebben gelezen voor zichzelf, niet hun mening laten vormen door uitgekauwde halve citaten die men 'de Koran' noemt.quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:18 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Wellicht is dit een aardig beginpunt.
Aan de andere kant - alle Heilige Boeken van de mopnotheistische woestijnreligies bieden genoeg aanknopingspunten en rechtvaardigingen voor geweld.
Mooie counterargument. Dat is nu iets waar naar mijn mening voor gewaakt moet worden. Weer zie je mensen simpelweg alle geloven over een kam scheren.quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:16 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Maar het vermoorden van abortusartsen is iets wat niet uit de bijbel gehaald kan worden, dus ik snap niet waarom je het erbij haalt.
Er lijken alleen een stuk meer Islamitische extremisten te bestaan dan christelijke. Wat is jouw verklaring daarvoor?quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuah, dat vind ik zo een achterhaald argument, er is geen pacificatie of beschaving te vinden in de manieren hoe Joodse / Christelijke extremisten omgaan in hun intolerantie.
De enige verklaring is dat het geloof "islam" daar meer voeding voor biedt dan andere gelovenquote:Op maandag 10 augustus 2009 11:22 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Er lijken alleen een stuk meer Islamitische extremisten te bestaan dan christelijke. Wat is jouw verklaring daarvoor?
Volgens mij zijn er genoeg idioten die denken de juiste interpretatie tussen de regels door te lezen om dit soort achterlijkheid te kunnen blijven preken en verantwoorden.quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:19 schreef Bastian het volgende:
Volgens mij staat er nergens in de Bijbel dat wij andere mensen moeten vermoorden?
Zegt Jezus zelf niet: Heb je vijanden lief?
Je hoeft geen radicale mafketel te zijn om ongeciviliseerd te zijn. Natuurlijk heb je ook etnisch Albaneze en Alavietische moslims. Maar de Islam zelf is het laatste millennium door en door Arabisch geworden, waar het Christendom door en door Europees is geworden.quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:16 schreef SicSicSics het volgende:
Een beetje kort door de bocht. Er zijn ook zat (misschien wel meer nog dan er radicale mafketels zijn) mild gelovige Moslims die wel van een biertje kunnen genieten en niet bij elke teveel getoonde vrouwenhaar in de seksuele aanval springen. Die halen het nieuws alleen niet.
Nee. Ik heb al het citaat uit Jeremia gegeven: Vervloekt zij, die des HEEREN werk bedriegelijk doet; ja, vervloekt zij, die zijn zwaard van het bloed onthoudt!, en er zijn in de geschiedenis genoeg gevallen bekend van gedwongen bekeringen. Karel de Grote heeft de Saksen met het zwaard bekeerd. Paus Nicolaas V heeft de pauselijke bul Dum Diversas uitgegeven:quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:12 schreef regularjoeback het volgende:
Maar vind je niet dat een religie als de Islam VEEL meer inspiratie biedt voor extremisme en het goedpraten van terrorisme en extremisme dan het Christendom & het Jodendom?In de Islam is het heilig om aan jihad te doen. In het Christendom niet. In het Jodendom niet. volgens de Boedhistische leer niet. Volgens de hinduistische leer niet. Derhalve is de Islam the ONLY religie die oorlog voor het verspreiden van religie zo expliciet goedkeurt en dat is toch een wezenlijk verschil met het nieuwe testament etc..
Bernard van Clairvaux wist ook genoeg Bijbelse argumenten voor een kruistocht te bedenken. Toen Johannes Calvijn het niet met Servet eens was, had hij er ook geen moeite mee om mee te helpen dat die man ter dood veroordeeld zou worden. Weet je wat Luther over de Joden schreef? Dat Christenen er fout in waren hen niet te doden:quote:"We grant you [Kings of Spain and Portugal] by these present documents, with our Apostolic Authority, full and free permission to invade, search out, capture, and subjugate the Saracens and pagans and any other unbelievers and enemies of Christ wherever they may be, as well as their kingdoms, duchies, counties, principalities, and other property [...] and to reduce their persons into perpetual slavery
bron.quote:There is no other explanation for this than the one cited earlier from Moses — namely, that God has struck [the Jews] with 'madness and blindness and confusion of mind.' So we are even at fault in not avenging all this innocent blood of our Lord and of the Christians which they shed for three hundred years after the destruction of Jerusalem, and the blood of the children they have shed since then (which still shines forth from their eyes and their skin). We are at fault in not slaying them. Rather we allow them to live freely in our midst despite all their murdering, cursing, blaspheming, lying, and defaming; we protect and shield their synagogues, houses, life, and property. In this way we make them lazy and secure and encourage them to fleece us boldly of our money and goods, as well as to mock and deride us, with a view to finally overcoming us, killing us all for such a great sin, and robbing us of all our property (as they daily pray and hope). Now tell me whether they do not have every reason to be the enemies of us accursed Goyim, to curse us and to strive for our final, complete, and eternal ruin.
Gebrek aan democratie, achter gebleven op wetenschappelijk en sociaal ontwikkeling, dekolonisatie dat nog heel erg leeft. Het behandelen van het midden oosten alsof zij een gigantisch benzinepomp is. Het steunen van dictators zoals Mubarak, Saudisch Koningshuis, Saddam, de Shah.quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:22 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Er lijken alleen een stuk meer Islamitische extremisten te bestaan dan christelijke. Wat is jouw verklaring daarvoor?
Dat klopt. Maar was vroeger wel anders. En ook de moslimfundamentalisten zijn in de minderheid.quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:21 schreef koningdavid het volgende:
Dat klopt. Maar ik zie de relevantie niet. Tuurlijk zijn er geflipte christenen. Het zou gek zijn dat er van die 1,5 miljard christenen er geen geflipte christenen bestaan.
Maar ze zijn een zeeeeeeeeer kleine minderheid, dat zul je moeten erkennen.
Mohammed was een klassieke warlord en Jezus pakte het aan als monnik/asceet? Nou, wat een verschil zeg.quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:05 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat je dit nog beweert als je daadwerkelijk de koran en de bijbel gelezen heeft. Ze verschillen op de meest cruciale punten. Vergelijk alleen al Jezus en Mohammed, een gigantisch verschil.
Allemaal interpretatie.quote:Ik zal niet ontkennen dat er gewelddadige passages in de bijbel staan en dat deze misbruikt kunnen worden en misbruikt zijn. Maar er is een reden waarom christenen die passages nu niet opvatten als een rechtvaardiging om ongelovigen te gaan vermoorden, het is immers geen opdracht van God voor ons bestemd. In de koran zijn dergelijke passages minder specifiek maar meer algemener en daarmee m.i. gevaarlijker.
Dan zou ik Leviticus nog maar eens goed herlezen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:19 schreef Bastian het volgende:
[..]
Volgens mij staat er nergens in de Bijbel dat wij andere mensen moeten vermoorden?
Eh.. vandaar ook het woord "beginpunt".quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Voor elk aanvallend website heb ik er 10 apologetische, denk aan de essays van Bogaerts. Ik heb het over mensen die zelf de Koran hebben gelezen voor zichzelf, niet hun mening laten vormen door uitgekauwde halve citaten die men 'de Koran' noemt.
Dat het zo lijkt? Doordat de media nu vooral aandacht besteedt aan de Islamitische extremisten. Toen met dat gezeik in Noord-Ierland leek het juist andersom. Dit soort dingen zijn puur relatief. Waarschijnlijk is het wel zo dat er meer Islamextremisten zijn,maar dat komt niet door de religie, maar omdat de Islam vooral in minder ontwikkelde landen voorkomt, waar mensen het slechter hebben.quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:22 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik heb de Koran bestudeerd voor 3 jaar in 3 talen voor 3 jaar in 3 landen. Met exegese van vrienden de profeet, zijn vrouw. Daarom vraag ik ook voorbeelden van mensen die zelf studeren, niet een half citaat aanhalen en dat 'DE KORAN' noemen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:29 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Eh.. vandaar ook het woord "beginpunt".
Zoek de verzen er zelf bij en vorm je eigen mening, dat lijkt me een goede strategie.
Mohammed heeft de Islam met het zwaard verspreid, Christus heeft geen geweld gebruikt.quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Mohammed was een klassieke warlord en Jezus pakte het aan als monnik/asceet? Nou, wat een verschil zeg.
[..]
Allemaal interpretatie.
De zoveelste poging tot islam-bashing zonder de eigen religie in gevaar te brengen.
De gedachte dat de dictators er zitten vanwege buitenlandse inmenging, dat is nou juist behoorlijk achterhaald.quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:25 schreef Triggershot het volgende:
Gebrek aan democratie, achter gebleven op wetenschappelijk en sociaal ontwikkeling, dekolonisatie dat nog heel erg leeft. Het behandelen van het midden oosten alsof zij een gigantisch benzinepomp is. Het steunen van dictators zoals Mubarak, Saudisch Koningshuis, Saddam, de Shah.
De Islam is in Indonesie, grootste moslimland van de wereld met het zwaard verspreid?quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:33 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Mohammed heeft de Islam met het zwaard verspreid, Christus heeft geen geweld gebruikt.
Ok, maar je weet niet precies wat de rol van de islam is in deze 'externe factoren'. Het gebrek aan democratie zou m.i. bijvoorbeeld iets kunnen zijn wat deels uit de islam zelf voortkomt.quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Gebrek aan democratie, achter gebleven op wetenschappelijk en sociaal ontwikkeling, dekolonisatie dat nog heel erg leeft. Het behandelen van het midden oosten alsof zij een gigantisch benzinepomp is. Het steunen van dictators zoals Mubarak, Saudisch Koningshuis, Saddam, de Shah.
Zijn volgelingen wel.quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:33 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Mohammed heeft de Islam met het zwaard verspreid, Christus heeft geen geweld gebruikt.
Uhmm... ja? Dat is een behoorlijk verschil lijkt me.quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Mohammed was een klassieke warlord en Jezus pakte het aan als monnik/asceet? Nou, wat een verschil zeg.
Christus heeft ook nooit een computer gebruikt. Oké, dat is natuurlijk flauw, maar dat Christus iets niet heeft gedaan betekent natuurlijk niet per se dat het niet toegestaan is. Christus heeft uiteindelijk zijn discipelen de opdracht gegeven het Christendom te verspreiden. En wat dan te doen met ‘vijanden van het geloof’?quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:33 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De Shah, Mubarak en Saudisch Koningshuis zijn hier goede voorbeelden van.quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:34 schreef speknek het volgende:
[..]
De gedachte dat de dictators er zitten vanwege buitenlandse inmenging, dat is nou juist behoorlijk achterhaald.
Ja, dus? De Islam is 600 jaar jonger dan het christendom, zou je dan niet moeten verwachten dat het 600 jaar 'moderner' is? Ik vind dat 'het christendom loopt een paar eeuwen voor' argument niet bijster sterk.quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:25 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar was vroeger wel anders.
Dat klopt zonder meer, maar het aantal moslimextremisten is een stuk groter dan het aantal christenextremisten.quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:25 schreef SicSicSics het volgende:
En ook de moslimfundamentalisten zijn in de minderheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |