Daar ben ik wel benieuwd naarquote:Op maandag 10 augustus 2009 08:00 schreef Buschetta het volgende:
was zo'n topic hier op Fok! van zo'n gast en z'n importbruid
Kan zijn dat het was over die user die getrouwd was met een Japanse. Die werd het zo moeilijk gemaakt en ook op een onbeschofte manier ("U kunt ook lekker in Japan gaan wonen") dat hij dat geloof ik ook gedaan heeft.quote:Op maandag 10 augustus 2009 08:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Daar ben ik wel benieuwd naar
Goh wat een gemis voor Nederlandquote:Op maandag 10 augustus 2009 09:18 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Kan zijn dat het was over die user die getrouwd was met een Japanse. Die werd het zo moeilijk gemaakt en ook op een onbeschofte manier ("U kunt ook lekker in Japan gaan wonen") dat hij dat geloof ik ook gedaan heeft.
Goh wat een fijne insteek voor discussiequote:Op maandag 10 augustus 2009 09:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Goh wat een gemis voor Nederland
De uitzending gaat over het oplichten van mannen... Jij wil dat alleen nog mannen met minimaal 2 keer modaal worden opgelicht?quote:Op maandag 10 augustus 2009 07:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Aan de hand van deze beelden kunnen verscherpte eisen voor Russische huwelspartners niet uitblijven lijkt me.
Minimaal 2 keer modaal lijkt me een redelijk uitgangspunt
Boven de 50.000 hoeft je niet onder controle van de AFM te staan..quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
De uitzending gaat over het oplichten van mannen... Jij wil dat alleen nog mannen met minimaal 2 keer modaal worden opgelicht?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
Neequote:Op maandag 10 augustus 2009 11:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
De uitzending gaat over het oplichten van mannen... Jij wil dat alleen nog mannen met minimaal 2 keer modaal worden opgelicht?
Waarom stel je dan de maatregel voor?quote:
120% van het minimumloonquote:Op maandag 10 augustus 2009 17:28 schreef Libris het volgende:
[..]
Dam, het discussiemonster.
OT:
Volgens mij zijn de regels al scherp zat
De documentaire heeft helemaal niks met je voorstellen te maken, dus ik ben benieuwd welke problematiek je met deze voorstellen wilt verhelpen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 07:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
http://player.omroep.nl/?aflID=9945675
Aan de hand van deze beelden kunnen verscherpte eisen voor Russische huwelspartners niet uitblijven lijkt me.
Minimaal 2 keer modaal lijkt me een redelijk uitgangspunt
Die "onbeschofte manier" is natuurlijk niet meer dan logisch. Dat KAN namelijk ook. Zeker Japan. Bij een bruid uit een kutland of een oorlogsgebied is het nog wat anders, maar Japan kan je natuurlijk gewoon prima wonen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 09:18 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Kan zijn dat het was over die user die getrouwd was met een Japanse. Die werd het zo moeilijk gemaakt en ook op een onbeschofte manier ("U kunt ook lekker in Japan gaan wonen") dat hij dat geloof ik ook gedaan heeft.
Ik vind het nogal stuitend om tegen een Nederlanderdie wil trouwen met een buitenlandse en daar naar informeert te zeggen "Ga daar maar heen dan". Dat dient geen enkel voordeel, heeft niks te maken met huwelijkswetgeving en is derhalve uncalled for. Bah.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die "onbeschofte manier" is natuurlijk niet meer dan logisch. Dat KAN namelijk ook. Zeker Japan. Bij een bruid uit een kutland of een oorlogsgebied is het nog wat anders, maar Japan kan je natuurlijk gewoon prima wonen.
Waarom moet iedereen dan NET naar Nederland komen? Waarom gaan zo weinig mensen die met buitenlanders trouwen juist naar DIE landen?quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:05 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik vind het nogal stuitend om tegen een Nederlanderdie wil trouwen met een buitenlandse en daar naar informeert te zeggen "Ga daar maar heen dan". Dat dient geen enkel voordeel, heeft niks te maken met huwelijkswetgeving en is derhalve uncalled for. Bah.
Waarom zouden ze dat moeten?quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waarom moet iedereen dan NET naar Nederland komen? Waarom gaan zo weinig mensen die met buitenlanders trouwen juist naar DIE landen?
Neuh. Het is niet alsof ik een tsunami van Japanners signaleer.quote:Jij vindt het nog niet vol genoeg hier?
Het is een andere user, geen vriend en wat er zoquote:Blijkbaar heeft het wel gewerkt, want die vriend van je is wel naar Japan gegaan.
Waarom zouden ze het niet doen?quote:
Het gaat niet om welke mensen. Het gaat om mensen in het algemeen. De wereld is vol, Europa is megavol en Nederland is overvol.quote:Neuh. Het is niet alsof ik een tsunami van Japanners signaleer.
Zie eerste vraag. Bizar dat men altijd in Nederland de staatsruif leeg wil vreten terwijl een rijk prima leefbaar land als Japan dan blijkbaar niet goed genoeg zou zijn om te gaan wonen. Dankzij de suggestie van die ambtenaar (doen ze toch nog iets goeds, valt me alweer mee) wel dus. Mooi zo.quote:Het is een andere user, geen vriend en wat er zoaan is snap ik niet. Ik kan in ieder geval wel betere of überhaupt geldige redenen voor betere kandidaten om op te bokken verzinnen, niet een huwelijk met een Japanse.
Vooral met van die spanjaardenquote:Op maandag 10 augustus 2009 21:21 schreef El_Matador het volgende:Het gaat niet om welke mensen. Het gaat om mensen in het algemeen. De wereld is vol, Europa is megavol en Nederland is overvol.
Gelukkig kan Tahiti een aantal miljoen mensen aan...quote:
Nee, maar heb je wel enig idee hoeveel mensen er naar hier komen?quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gelukkig kan Tahiti een aantal miljoen mensen aan...
bron?quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:21 schreef El_Matador het volgende:
Waarom moet immer het meest gastvrije, de hoogste uitkeringen vertrekkende en het meest relaxede land alle (huwelijks)migranten opnemen?
Overbevolking is een serieus probleem. De hele wereld is overbevolkt, maar Nederland helemaal. het op 2 na dichtstbevolkte serieuze land ter wereld. Na Bangladesh (niet bepaald een voorbeeldquote:Op maandag 10 augustus 2009 21:36 schreef Tahiti het volgende:
[..]
Nee, maar heb je wel enig idee hoeveel mensen er naar hier komen?
Van de Nederlandse uitkeringen, kansen, mogelijkheden, etc?quote:bron?
Ik vind het nogal stuitend dat het zogenaamde recht op gezinsleven zich persé in Nederland moet afspelen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:05 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik vind het nogal stuitend om tegen een Nederlanderdie wil trouwen met een buitenlandse en daar naar informeert te zeggen "Ga daar maar heen dan". Dat dient geen enkel voordeel, heeft niks te maken met huwelijkswetgeving en is derhalve uncalled for. Bah.
Nog nooit een Japanse toeristenbus van dichtbij meegemaakt dus.quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:16 schreef Mwanatabu het volgende:
Neuh. Het is niet alsof ik een tsunami van Japanners signaleer.
Waarom wil jij persé die landgenoot weg hebben? Welke fatsoensnorm gebiedt dat een ander maar moet opbokken zuiver om zijn partnerkeuze?quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waarom zouden ze het niet doen?
Waarom moet immer het meest gastvrije, de hoogste uitkeringen vertrekkende en het meest relaxede land alle (huwelijks)migranten opnemen?
Japan is een fokking rijk land en als hij niet van dat land hield, dan zal hij er vast geen meid aan overgehouden hebben of wel? Wat is er mis met daarheen vertrekken?
Dat is jouw persoonlijke keuze. Waarom wil jij die keuze een ander, een landgenoot afnemen?quote:Als ik een buitenlandse vriendin heb/krijg dan sluit ik absoluut niet uit dat ik naar haar land toega in plaats van terug naar Nederland.
[..]
Dat is ook maar een mening. Bevolkingsdichtheidaantallenquote:Het gaat niet om welke mensen. Het gaat om mensen in het algemeen. De wereld is vol, Europa is megavol en Nederland is overvol.
[..]
Wie zegt dat die vrouw hier uit de "staatsruif wil vreten"? Als Japan zo'n fokking rijk ontwikkeld land is, dan kun je er ook vanuit gaan dat ze ontwikkeld genoeg is om zichzelf te onderhouden. Sowieso zou hij haar moeten kunnen onderhouden met minstens 110% van het minimumloon. Dus dit argument telt niet echt.quote:Zie eerste vraag. Bizar dat men altijd in Nederland de staatsruif leeg wil vreten terwijl een rijk prima leefbaar land als Japan dan blijkbaar niet goed genoeg zou zijn om te gaan wonen. Dankzij de suggestie van die ambtenaar (doen ze toch nog iets goeds, valt me alweer mee) wel dus. Mooi zo.
Waarom mag ik als Nederlander niet met mijn vriendin (wellicht toekomstige vrouw) in mijn eigen land wonen? Moet ik dan per se in Zweden gaan wonen omdat het daar wel mag?quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik vind het nogal stuitend dat het zogenaamde recht op gezinsleven zich persé in Nederland moet afspelen.
Haha, wel! Ik heb het overleefd, zelfs ondanks het feit dat ik totaal niet fotogeniek benquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:14 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nog nooit een Japanse toeristenbus van dichtbij meegemaakt dus.
Bron? Volgens wikipedia zit Nederland op nr. 27, dus dat valt alles mee.quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Overbevolking is een serieus probleem. De hele wereld is overbevolkt, maar Nederland helemaal. het op 2 na dichtstbevolkte serieuze land ter wereld. Na Bangladesh (niet bepaald een voorbeeld) en Zuid-Korea.
[..]
Van de Nederlandse uitkeringen, kansen, mogelijkheden, etc?
Een goeie bron is al de vluchtelingencijfers en de Nederlandse "tolerante" houding, ook als het al uit z'n voegen barst.
Trouwens, wie zegt er dat buitenlanders niks toevoegen en uit de ruif vreten? Mijn vriendin verdient nu iets van 5 het Nederlands modaal salaris in Zweden, zal hier niet heel veel minder worden. Goed opgeleide mensen, da's toch wat we allemaal zo nodig hebben? Nou, ik zeg laat haar binnen, ze gaat behoorlijk wat belasting centjes opleveren.quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:21 schreef El_Matador het volgende:
Zie eerste vraag. Bizar dat men altijd in Nederland de staatsruif leeg wil vreten terwijl een rijk prima leefbaar land als Japan dan blijkbaar niet goed genoeg zou zijn om te gaan wonen. Dankzij de suggestie van die ambtenaar (doen ze toch nog iets goeds, valt me alweer mee) wel dus. Mooi zo.
Ik had het over serieuze landen, niet over eilandjes als Malta of stadstaatjes ofzo.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:18 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Bron? Volgens wikipedia zit Nederland op nr. 27, dus dat valt alles mee.
Waarom ga jij niet naar Zweden? Dat is de vraag die ik gesteld heb, in eerdere stukjes.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:21 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Trouwens, wie zegt er dat buitenlanders niks toevoegen en uit de ruif vreten? Mijn vriendin verdient nu iets van 5 het Nederlands modaal salaris in Zweden, zal hier niet heel veel minder worden. Goed opgeleide mensen, da's toch wat we allemaal zo nodig hebben? Nou, ik zeg laat haar binnen, ze gaat behoorlijk wat belasting centjes opleveren.
Ik wil ook prima naar Zweden, da's het probleem niet. Ik begrijp echter niet waarom Nederland onmogelijk zou moeten zijn? Daarbij, als Zweden net zo "vriendelijk" zou zijn als Nederland, wat dan?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waarom ga jij niet naar Zweden? Dat is de vraag die ik gesteld heb, in eerdere stukjes.
Dat je met een Ghanese vriendin niet naar Ghana gaat, snap ik. Maar bij Japan (voorbeeld Mwanatubu) en Zweden (jouw geval) is dat anders.
Het is maar waar je een probleem van maakt. Alsof een beetje extra ruimte als je problemen op lost, werkt namelijk zo goed in Afrika... Ik vind Nederland in ieder geval prima. Steden heb je overal en die zullen altijd dit soort problemen kennen. Maar goed, je mag altijd naar Groningen verhuizen en genieten van de rust.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik had het over serieuze landen, niet over eilandjes als Malta of stadstaatjes ofzo.
Het valt helemaal niet mee. De meeste onderlinge spanningen in Nederland zijn terug te voeren op de gigantische overbevolkingsdruk.
Waarom zou je onderscheid maken tussen het land van oorsprong nu opeens? Want als je iets niet wilt weren zouden het toch hoogopgeleide Zweden, Japanners ed zijn, en wil je juist de onopgeleide massa's met een veel grotere kans op een abonnement op de staatsruif zoveel mogelijk weghouden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waarom ga jij niet naar Zweden? Dat is de vraag die ik gesteld heb, in eerdere stukjes.
Dat je met een Ghanese vriendin niet naar Ghana gaat, snap ik. Maar bij Japan (voorbeeld Mwanatubu) en Zweden (jouw geval) is dat anders.
Nederland is overvol. Ik ben ook een hoogopgeleide Nederlander en ben ook weggegaan. Waarom kan Drive-r dat niet naar Zweden en jouw forumgenootje niet naar Japan?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:43 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Waarom zou je onderscheid maken tussen het land van oorsprong nu opeens? Want als je iets niet wilt weren zouden het toch hoogopgeleide Zweden, Japanners ed zijn, en wil je juist de onopgeleide massa's met een veel grotere kans op een abonnement op de staatsruif zoveel mogelijk weghouden.
Ik ben een hoogopgeleide Nederlander, woon samen met een nieuwkomer en vind het niet vol. Twee totaal verschillende gezichtspunten op dezelfde situatie dus.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nederland is overvol. Ik ben ook een hoogopgeleide Nederlander en ben ook weggegaan.
Waarom moeten ze weg? Dat vraag ik me af. Waarom zouden twee mensen met verschillende herkomst per definitie naar die andere staat moeten?quote:Waarom kan Drive-r dat niet naar Zweden en jouw forumgenootje niet naar Japan?
Waarom altijd naar Nederland? Waarom moet Nederland nog voller worden? Dat vraag ik me nou af.
De cijfers spreken tegen je.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:52 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik ben een hoogopgeleide Nederlander, woon samen met een nieuwkomer en vind het niet vol. Twee totaal verschillende gezichtspunten op dezelfde situatie dus.
Waar heb ik gesteld "dat ze weg moeten"? Ik vraag me gewoon af waarom men altijd juist naar Nederland moet, als er buitenlandse partners in het spel zijn? Vast niet om het lekkere weer.quote:Waarom moeten ze weg? Dat vraag ik me af. Waarom zouden twee mensen met verschillende herkomst per definitie naar die andere staat moeten?
Je bedoelt dat de cijfers mij tegenspreken hoop ik, anders zou ik stemmetjes in mijn hoofd hebbenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De cijfers spreken tegen je.
[..]
Altijd? Ik ken er zat die elders zijn gaan wonen.quote:Waar heb ik gesteld "dat ze weg moeten"? Ik vraag me gewoon af waarom men altijd juist naar Nederland moet, als er buitenlandse partners in het spel zijn? Vast niet om het lekkere weer.
Je mag best in Nederland gaan wonen met je toekomstige vrouw, maar dan zijn er wel regels waar je aan moet voldoen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:15 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Waarom mag ik als Nederlander niet met mijn vriendin (wellicht toekomstige vrouw) in mijn eigen land wonen? Moet ik dan per se in Zweden gaan wonen omdat het daar wel mag?
Kijk, dat je al die geldzoekers die hier via het internet komen, graag buiten laat - prima. Maar wat moeten mensen met een gezin dan? Als iedereen zich zo op stelt, zou ik dus maar enkel kunnen kiezen voor een Nederlandse vrouw?
Enig idee hoe lelijk die zijn?
Ah, de egoistische Job Cohen ivoren toren houding. IK heb nergens last van, dus anderen moeten niet zeiken.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:03 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Je bedoelt dat de cijfers mij tegenspreken hoop ik, anders zou ik stemmetjes in mijn hoofd hebben
En nee, cijfers zeggen mij niet zoveel. Ik heb een huisje, tuintje, buren die niet op mijn lip zitten en alles binnen bereik edoch niet te druk. Vol is ook maar een relatief begrip.
Nederland maakt het heeeeel erg makkelijk om daarheen te gaan. Wat mij betreft worden we een goed Fort Europa. Intern open grenzen en extern vrij gesloten, met een puntensysteem als in Australie. Zijn kappers schaars, dan ben je welkom. Zoeken we chirurgen, kom maar met je Pakistaanse scholing. Maar het afvoerputje van de wereld worden uit "(a!)sociaal" oogpunt, nou nee.quote:Altijd? Ik ken er zat die elders zijn gaan wonen.
Ik vraag me juist af waarom ze persé naar Nederland moeten.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:52 schreef Mwanatabu het volgende:
[
Waarom moeten ze weg? Dat vraag ik me af. Waarom zouden twee mensen met verschillende herkomst per definitie naar die andere staat moeten?
Doe jij niet precies hetzelfde? Ik heb ergens last van, dus mensen die niet zeiken hebben ongelijk?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ah, de egoistische Job Cohen ivoren toren houding. IK heb nergens last van, dus anderen moeten niet zeiken.
Sorry, maar dat ligt nou niet direct aan de nieuwkomersquote:Dat heeft de SP en Wilders groot gemaakt.
Ik heb de afgelopen 7 jaar in "prachtwijken" gewoond en had persoonlijk ook weinig last. Al ben ik echt niet blind voor de problemen die er WEL zijn. En nu merk ik juist hoe het anders kan. Duitsers die niet met ellenbogen overal proberen voor te dringen, zoals Randstedelijk Nederland domineert. En ja, ik ben een echte Randstedeling.
[..]
Ontzettend zwaar eens. Maar dit is arbeidsmigratie, en daar praten we nu niet direct over.quote:Nederland maakt het heeeeel erg makkelijk om daarheen te gaan. Wat mij betreft worden we een goed Fort Europa. Intern open grenzen en extern vrij gesloten, met een puntensysteem als in Australie. Zijn kappers schaars, dan ben je welkom. Zoeken we chirurgen, kom maar met je Pakistaanse scholing.
Ik zie niet in wat een huwelijkspartner gemeen heeft met een afvoerputje, en al helemaal niet de praktische voorbeelden van de Japanse en de Zweedse.quote:Maar het afvoerputje van de wereld worden uit "(a!)sociaal" oogpunt, nou nee.
En minstens evenveel dames (en heren) waarbij dit niet het geval is.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:30 schreef Halcon het volgende:
Er zijn ook genoeg voorbeelden van Thaise of Afrikaanse dames die de belastingbetaler na 5 jaar handenvol geld kosten.
Table 1. Transversal divorce rates after ten years, 2001quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:32 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En minstens evenveel dames (en heren) waarbij dit niet het geval is.
Is dat zo? Ik denk dat de gewone scheidingen een stuk groter zijn qua absolute aantallen en die scheidingen met buitenlandse partners daarbij in het niet vallen. En daarnaast dat Nederlandse ex-partners niet veel minder druk opleveren op de staatsruif.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Table 1. Transversal divorce rates after ten years, 2001
Man NL Vrouw NL 17% gescheiden na 10 jaar
Man NL Vrouw westerse buitenlander 23% gescheiden na 10 jaar
Man NL Vrouw niet-westerse buitenlander 30% gescheiden na 10 jaar
Man westerse buitenlander vrouw NL 24% gescheiden na 10 jaar
Man westerse buitenlander vrouw westerse buitenlander 21% gescheiden na 10 jaar
Man westerse buitenlander vrouw niet-westerse buitenlander 35% gescheiden na 10 jaar
Man niet-westerse buitenlander vrouw NL 54% gescheiden na 10 jaar
Man niet-westerse buitenlander vrouw westerse buitenlander 44% gescheiden na 10 jaar
Man niet-westerse buitenlander vrouw niet-westerse buitenlander 29% gescheiden na 10 jaar
Interculturele huwelijken doen het niet best, met name als een van de partners van niet-Westerse afkomst is.
Maar liefst 54% van de huwelijken tussen Nederlandse vrouwen en niet-Westerse mannen loopt stuk. Je hoeft geen Einstein te zijn om te bedenken dat dat de Nederlandse belastingbetaler handenvol geld kost.
Er wonen in Nederland ook veel meer Nederlanders dan importbruiden natuurlijk. Absolute getallen zeggen dan niet zoveel.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:45 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik denk dat de gewone scheidingen een stuk groter zijn qua absolute aantallen en die scheidingen met buitenlandse partners daarbij in het niet vallen. En daarnaast dat Nederlandse ex-partners niet veel minder druk opleveren op de staatsruif.
bron?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Man westerse buitenlander vrouw niet-westerse buitenlander 35% gescheiden na 10 jaar
Man niet-westerse buitenlander vrouw westerse buitenlander 44% gescheiden na 10 jaar
Man niet-westerse buitenlander vrouw niet-westerse buitenlander 29% gescheiden na 10 jaar
Interculturele huwelijken doen het niet best, met name als een van de partners van niet-Westerse afkomst is.
Maar liefst 54% van de huwelijken tussen Nederlandse vrouwen en niet-Westerse mannen loopt stuk. Je hoeft geen Einstein te zijn om te bedenken dat dat de Nederlandse belastingbetaler handenvol geld kost.
Top, dan zijn we het daar over eens.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je mag best in Nederland gaan wonen met je toekomstige vrouw, maar dan zijn er wel regels waar je aan moet voldoen.
Dat vind jij, ik vind het hier prima. Sterker nog, ik vind Nederland relaxed. Ik ben er verder GVD geboren, dan mag ik er zeker toch wel wonen? Gekke gozer die je bent....quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nederland is overvol. Ik ben ook een hoogopgeleide Nederlander en ben ook weggegaan. Waarom kan Drive-r dat niet naar Zweden en jouw forumgenootje niet naar Japan?
Waarom altijd naar Nederland? Waarom moet Nederland nog voller worden? Dat vraag ik me nou af.
Bizar dat jij er blijkbaar vanuit gaat dat een vrouw, afkomstig uit een fokking rijk land, hier uit de staatsruif zou willen komen eten. Zeker als je in aanmerking neemt, dat die man haar pas mag laten overkomen als hij genoeg verdient om haar te onderhouden.quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waarom zouden ze het niet doen?
Japan is een fokking rijk land en als hij niet van dat land hield, dan zal hij er vast geen meid aan overgehouden hebben of wel? Wat is er mis met daarheen vertrekken?
Als ik een buitenlandse vriendin heb/krijg dan sluit ik absoluut niet uit dat ik naar haar land toega in plaats van terug naar Nederland.
[..]
Het gaat niet om welke mensen. Het gaat om mensen in het algemeen. De wereld is vol, Europa is megavol en Nederland is overvol.
[..]
Zie eerste vraag. Bizar dat men altijd in Nederland de staatsruif leeg wil vreten terwijl een rijk prima leefbaar land als Japan dan blijkbaar niet goed genoeg zou zijn om te gaan wonen. Dankzij de suggestie van die ambtenaar (doen ze toch nog iets goeds, valt me alweer mee) wel dus. Mooi zo.
Het is 3 jaar. Nu moet je wel eerst een verblijfsvergunning krijgen, maar binnen iets meer dan 3 jaar moet het wel lukkenquote:Op maandag 10 augustus 2009 20:06 schreef Halcon het volgende:
Lastig punt. De problemen met Russische vrouwen zijn niet zo groot. Er zijn bepaalde bevolkingsgroepen waar in Nederland veel problemen mee zijn en dan weten we allemaal wel over welke groepen we het hebben.
Het vervelende echter wel is het hoge % scheidingen i.c.m. het verkrijgen van een paspoort na 5 jaar. De enige eis is een verblijf van 5 jaar en je moet wat Nederlands spreken. Het krijgen van een paspoort en het gebruik maken van het sociale stelsel zou gekoppeld moeten worden aan de toegevoegde waarde van iemand.
Het moet niet zo zijn dat een Thaise na 5 jaar een scheiding aanvraagt, een Nederlandse pas krijgt en de rest van haar leven op kosten van de belastingbetaler in Nederland mag verblijven.
Onzin, Nederland bestaat voor minder dan 20% uit bebouwd gebiedquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nederland is overvol. Ik ben ook een hoogopgeleide Nederlander en ben ook weggegaan. Waarom kan Drive-r dat niet naar Zweden en jouw forumgenootje niet naar Japan?
Sharapova mag van mij wel komen !quote:Op maandag 10 augustus 2009 07:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Vind ik ook, maar ik had het natuurlijk over inkomenseis
Als dat soort kneusjes allemaal met Russische vrouwen komen aanzetten wordt het er in Nederland allemaal niet leuker op
Van 120% van het minimumloon kan je geen gezin van 2 man runnen. Beter is het dan gewoon om 2 keer modaal als minimale eis te stellen. De kans dat de bruid dan van de bijstand is dan ook een stuk kleiner omdat de man voldoende inkomen heeft voor alimentatiequote:Op woensdag 12 augustus 2009 00:02 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Bizar dat jij er blijkbaar vanuit gaat dat een vrouw, afkomstig uit een fokking rijk land, hier uit de staatsruif zou willen komen eten. Zeker als je in aanmerking neemt, dat die man haar pas mag laten overkomen als hij genoeg verdient om haar te onderhouden.
Maar misschien zou jij, als je een buitenlandse vriendin kreeg, fijn uit de staatsruif in haar land gaan eten?
En zo niet, waarom zou een ander dat dan wel willen doen?
Dus gewoon niet binnenlaten als ze niet in hun eigen inkomen kunnen voorzienquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:32 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En minstens evenveel dames (en heren) waarbij dit niet het geval is.
Wat een onzin. Ik run een gezin van 5 man van 1x benedenmodaal.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 18:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Van 120% van het minimumloon kan je geen gezin van 2 man runnen. Beter is het dan gewoon om 2 keer modaal als minimale eis te stellen. De kans dat de bruid dan van de bijstand is dan ook een stuk kleiner omdat de man voldoende inkomen heeft voor alimentatie
Hoeveel inkomen heb je per maand?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:12 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik run een gezin van 5 man van 1x benedenmodaal.
Dan heb ik een hoop respect voor je. Ik verdien 2x modaal en heb nog moeite om alleen m'n vriendin te onderhoudenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:12 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik run een gezin van 5 man van 1x benedenmodaal.
Vol is meer dan slechts geografische bebouwing. Ga eens op de wegen, in het Nederlandse OV en in de mentaliteit van de Nederlander kijken.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:04 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Onzin, Nederland bestaat voor minder dan 20% uit bebouwd gebied
Jij komt\kwam zeker nooit buiten de Randstad
Er is ruimte in overvloed, alleen mag je er geen huizen bouwen van de overheid.
Er zijn meer dingen dan slechts uitkeringen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 00:02 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Bizar dat jij er blijkbaar vanuit gaat dat een vrouw, afkomstig uit een fokking rijk land, hier uit de staatsruif zou willen komen eten. Zeker als je in aanmerking neemt, dat die man haar pas mag laten overkomen als hij genoeg verdient om haar te onderhouden.
Als ik een buitenlandse vriendin zou krijgen, dan zou het heel wel mogelijk zijn dat ik naar haar land zou gaan. Eigenlijk best meer mogelijk dan dat zij naar Nederland zou komen. Ik denk dat ik de komende jaren nog niet terugga naar Nederland, voor vestiging.quote:Maar misschien zou jij, als je een buitenlandse vriendin kreeg, fijn uit de staatsruif in haar land gaan eten?
En zo niet, waarom zou een ander dat dan wel willen doen?
Het is natuurlijk sowieso van de bizarre dat mensen zo makkelijk Nederlander kunnen worden. 10 jaar verblijf zonder crimineel feit te plegen EN 10 jaar werkzaam zijn lijkt me wel het minste om te verwachten.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Stel dat A uit Nederland en B uit Rusland met elkaar willen trouwen en B heeft een jaarcontract van 1500 euro. Na 3 jaar B wordt Nederlandse en zoals meestal scheidt ze binnen 1 jaar. In het totaal hebben ze dus 4 jaar een huwelijk gehad. B heeft natuurlijk niet gewerkt.
A moet normaal gesproken 4 jaar alimentatie betalen maar aangezien hij maar 1500 euro verdient kan hij maar 200 euro in de maand alimentatie betalen
Rara wie gaat de bijstand bijlappen voor B?
Als je er volgens 4000 euro van maakt dan wordt de staat in elk geval niet verantwoordelijk voor het onderhoud van B
Ah, de ivoren toren. Geen last, dus het bestaat niet.quote:
Waarom zou er feestvreugde moeten zijn als er een land dat uit zijn voegen barst NOG een nieuw lid zou moeten verwelkomen?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 00:17 schreef Kees22 het volgende:
@Halcon en El_Matador: ik moet heel erg een echtelijke ruzies denken als ik jullie verhalen zo lees. En dan vooral de vrouwelijke kant: "Waarom moet jij nou altijd het dopje van de tandpasta er scheef opdraaien? En waarom haal je nou expres nooit je haren uit het afvoerputje? En moet je nu per se dat schilderij NU ophangen, dat heb ik toch een week geleden al gevraagd!"
Vooral termen als "altijd", "nooit", "per se", "expres" en dergelijke onterechte kwalifiaties dragen dan veel bij aan de feestvreugde.
quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:40 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Dan heb ik een hoop respect voor je. Ik verdien 2x modaal en heb nog moeite om alleen m'n vriendin te onderhouden![]()
Maar in het groter perspectief vind ik dat de kans op crimineel gedrag en bepaalde psychische stoornissen bij laagverdieners dermate groot is dat je zulke dingen moet uitsluiten indien mogelijk.
*dit is geen aaval op jou persoonlijk. Ik geloof dat met de juiste opvoeding en liefde een hoop te compenseren is.
In die 3 jaar is B verplicht ingeburgerd en kan ze de arbeidsmarkt toch ook op? Want zo natuurlijk is het niet dat ze nooit gewerkt heeft. Alle Russinnen die ik ken via deze constructie zijn het type busy bee.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Stel dat A uit Nederland en B uit Rusland met elkaar willen trouwen en B heeft een jaarcontract van 1500 euro. Na 3 jaar B wordt Nederlandse en zoals meestal scheidt ze binnen 1 jaar. In het totaal hebben ze dus 4 jaar een huwelijk gehad. B heeft natuurlijk niet gewerkt.
A moet normaal gesproken 4 jaar alimentatie betalen maar aangezien hij maar 1500 euro verdient kan hij maar 200 euro in de maand alimentatie betalen
Als je er volgens 4000 euro van maakt dan wordt de staat in elk geval niet verantwoordelijk voor het onderhoud van B
Dat lijkt me onzin.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:07 schreef Mwanatabu het volgende:Mijn kinderen is nog nooit iets ontzegd wat anderen wel hadden.
Volgens de geldende regels, moet B terug naar Rusland tenzij er een andere referent komt (fin verantwoordelijke ) vind binnen een aantal maandenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, ik bedoel normale dingen. Op de leeftijd dat peer pressure echt een rol gaan spelen, gaan ze maar lekker kranten lopen of zelf werken. Ouders hoeven niet zomaar overal in mee te gaan en te voorzien. Dat is ook opvoeden.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:15 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Dat lijkt me onzin.
Ik zeg niet dat geld alles kan kopen maar voor kinderen is peer pressure heel groot en het niet mee kunnen doen van trends en andere dingen is wel degelijk aantoonbaar mogelijk schadelijk.
Waarom denk je dat er altijd gescheiden wordt NA naturalisatie?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:21 schreef henkway het volgende:
[..]
Volgens de geldende regels, moet B terug naar Rusland tenzij er een andere referent komt (fin verantwoordelijke ) vind binnen een aantal maanden
Ik ken ze ook, en meestal zitten ze eenzaam, verlaten in een sociale huurwoning met bijstanduitkeringquote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:10 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
In die 3 jaar is B verplicht ingeburgerd en kan ze de arbeidsmarkt toch ook op? Want zo natuurlijk is het niet dat ze nooit gewerkt heeft. Alle Russinnen die ik ken via deze constructie zijn het type busy bee.
Nogmaals ik bedoelde jou ook niet persoonlijkquote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:23 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel normale dingen. Op de leeftijd dat peer pressure echt een rol gaan spelen, gaan ze maar lekker kranten lopen of zelf werken. Ouders hoeven niet zomaar overal in mee te gaan en te voorzien. Dat is ook opvoeden.
De essentiele dingen zoals dagjes uit, speelgoed dat op dat moment een rage is -mits binnen normale grenzen- en dat soort dingen missen ze echt niet. Of noem iets normaals wat jij denkt dat ik ze niet kan bieden.
Wat gek dan dat jij precies het andere uiterste kent. Verklaart ook je houding naar hen toe.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik ken ze ook, en meestal zitten ze eenzaam, verlaten in een sociale huurwoning met bijstanduitkering
Daar heb je gelijk in. Maar dat ligt niet (alleen) aan het inkomen, maar aan de instelling vrees ik.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:33 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Nogmaals ik bedoelde jou ook niet persoonlijkAls naar de Bijlmer of bepaalde wijken in R'dam gaat zul je over het algemeen genoeg voorbeelden vinden.
Iemand met een leven, werk en opleiding gaat niet alles opgeven voor een gozer zodat ze een jaar van die gozer kan leven, zich thuis in een ver land kan rot vervelen en vervolgens een jaar full-time naar school kan gaan om te leren dat homo's niet vies zijnquote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:41 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Wat gek dan dat jij precies het andere uiterste kent. Verklaart ook je houding naar hen toe.
Het zijn niet zozeer lange tenen die uitgestoken worden, het is je vooropgezette veronderstelling dat buitenlanders het speciaal op Nederland gemunt hebben om hier te komen profiteren.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er zijn meer dingen dan slechts uitkeringen.
Wat ik me afvraag, is waarom nou juist Nederland voor al die lui op moet draaien? Waarom niet es een Nederlander die naar het buitenland vertrekt? Het lijkt me een heel logische en eerlijke overweging.
[..]
Als ik een buitenlandse vriendin zou krijgen, dan zou het heel wel mogelijk zijn dat ik naar haar land zou gaan. Eigenlijk best meer mogelijk dan dat zij naar Nederland zou komen. Ik denk dat ik de komende jaren nog niet terugga naar Nederland, voor vestiging.
Ik vind het dan ook helemaal niet zo logisch om te veronderstellen van wel. Blijkbaar Nederlanders en buitenlandse partners wel. De vraag stellen of het een keer andersom kan zijn, is voor sommigen hier al "beledigend". De lange tenen worden weer uitgestoken om "diescriemienasie" te kunnen schreeuwen.
Droom lekker verder. De huwelijksmigratie + het laten overkomen van complete families is volkomen geaccepteerd door de Nederlandse staat. Sprak in Georgie nog een gast wiens vriend trouwde met een Nederlandse en zijn complete familie woont nu in Nederland.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 00:05 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het zijn niet zozeer lange tenen die uitgestoken worden, het is je vooropgezette veronderstelling dat buitenlanders het speciaal op Nederland gemunt hebben om hier te komen profiteren.
Over het algemeen zal het ongeveer half om half zijn, maar jouw verongelijkte toon en de gebruikte woorden suggereren dat er onevenredig veel gemengd gehuwden in Nederland komen wonen. Dat maak je op geen enkele manier aannemelijk, en voorbeelden dat het gewopon ook andersom gaat, wimpel je weg.
Dus het blijft gewoon bij suggestieve, pessimistische gedachten van jouw kant. En dat is ergerlijk, want het slaat nergens op.
Voor de goede orde: ik heb geen partner, ook geen buitenlandse.
Vet van mij: je spreekt jezelf nogal tegen:quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Niks meestal, dus.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, maar ik zit ook niet zielig te mekkeren dat het oneerlijk is.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 00:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Droom lekker verder. De huwelijksmigratie + het laten overkomen van complete families is volkomen geaccepteerd door de Nederlandse staat. Sprak in Georgie nog een gast wiens vriend trouwde met een Nederlandse en zijn complete familie woont nu in Nederland.
Individueel zullen het prima aardige lui zijjn, daar gaat het ook niet om.
Het gaat om de grote lijn en het gekozen beleid.
Over het algemeen zal het zeker niet half om half zijn. Waarom gaan dan niet al die Nederlandse Turken en Marokkanen die een vrouw uit het thuisdorp halen in Turkije respectievelijk Marokko wonen?
Jij maakt net zomin hard dat het "wel ongeveer half om half zal zijn".
Familieleden. Niet vrouw alleen. Mama, papa en oma wonen ook in Nederland. Nogmaals als personen waarschijnlijk vriendelijke lui. Maar daar gaat het niet om.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 00:17 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, maar ik zit ook niet zielig te mekkeren dat het oneerlijk is.
Overigens is je voorbeeld over die Georgiër wel aardig: we hebben het hier niet over familie, maar over echtelieden
Geweldig voorbeeld. Waar woont die vrouw nu? Precies. Dus het kan wel.quote:en uit welk land komt de presidentsvrouw van Georgië ook al weer? Juist: uit Zeeland.
aantoonbaar mogelijk schadelijk?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:15 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Dat lijkt me onzin.
Ik zeg niet dat geld alles kan kopen maar voor kinderen is peer pressure heel groot en het niet mee kunnen doen van trends en andere dingen is wel degelijk aantoonbaar mogelijk schadelijk.
Ben je altijd zo traag van begrip of doe je maar alsof?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 00:13 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij: je spreekt jezelf nogal tegen:
[..]
Niks meestal, dus.
Je bent gewoon een zwartkijker. Dat mag hoor, maar dan hoeft nog niet iedereen ook zwart te zijn.
Natuurlijk kan het wel en het gebeurt ook. Jij bent hier ook met DiegoArmandoMaradonna de enige die denkt dat het niet gebeurt.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 00:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Familieleden. Niet vrouw alleen. Mama, papa en oma wonen ook in Nederland. Nogmaals als personen waarschijnlijk vriendelijke lui. Maar daar gaat het niet om.
[..]
Geweldig voorbeeld. Waar woont die vrouw nu? Precies. Dus het kan wel.
Waar heb ik gesteld dat "het niet gebeurt"?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 00:26 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Natuurlijk kan het wel en het gebeurt ook. Jij bent hier ook met DiegoArmandoMaradonna de enige die denkt dat het niet gebeurt.
Juist wel. Ik zei toch dat Nederland overvol is? En daar ben ik niet bepaald de enige in. En hoe meer mensen je binnenlaat, hoe voller je wordt.quote:En dat die familieleden hier ook wonen zal best wel, maar daar hebben we het niet over.
Ja, die had ik toch ook vetgemaakt: man NL en vrouw westers of niet-westers.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 00:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ben je altijd zo traag van begrip of doe je maar alsof?
Het gaat dus over importbruiden
Je bent dus echt traag van begripquote:Op donderdag 13 augustus 2009 00:29 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, die had ik toch ook vetgemaakt: man NL en vrouw westers of niet-westers.
Ik kan de andere, met buitenlandse mannen, ook nog wel vetmaken, maar ook daar ligt het scheidingspercentage onder de 50 %, dus niet: meestal!
Dan wil ik daar wel graag cijfers van zien, want zo maar iets roepen kan ik ook wel.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 00:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waar heb ik gesteld dat "het niet gebeurt"?![]()
Ik heb gesteld dat het aantal importhuwelijken NAAR Nederland vele malen groter is dan het aantal exporthuwelijken VANUIT Nederland.
Dit topic heet: buitenlandse bruid. Niet: buitenlandse schoonfamilie.quote:En met goed beleid kan je daar iets aan doen.
[..]
Juist wel. Ik zei toch dat Nederland overvol is? En daar ben ik niet bepaald de enige in. En hoe meer mensen je binnenlaat, hoe voller je wordt.
Dat heb ik voor het gemak even aangenomen, aangezien jij met de cijfers kwam. Maar als niet iedere niet-westerse vrouw een importbruid is, dan is het aantal scheidingen door importbruiden nog lager dan in jouw cijfers, dus nog minder "meestal".quote:Op donderdag 13 augustus 2009 00:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je bent dus echt traag van begrip
Is iedere niet westerse vrouw een importbruid?
Met welke cijfers kwam ik?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 00:34 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat heb ik voor het gemak even aangenomen, aangezien jij met de cijfers kwam. Maar als niet iedere niet-westerse vrouw een importbruid is, dan is het aantal scheidingen door importbruiden nog lager dan in jouw cijfers, dus nog minder "meestal".
Wat ook kan, is dat jouw cijfers betrekking hebben op alle combinatie NL-man met niet-westerse vrouw, zowel hier als in het buitenland gevestigd. Maar dan hebben jouw cijfers weinig zin, omat ze niet onderscheiden naar vestigingsplaats.
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 00:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Doe je overigens alsof? Zoveel domheid in een persoon kan echt niet
Wat jij wil.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 00:44 schreef Kees22 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Je hebt gelijk: het waren niet jouw cijfers maar die van Halcon. Mijn excuus voor de toon die ik aangeslagen heb tegen je.![]()
![]()
![]()
Maar dat laat onverlet, dat zijn cijfers jouw bewering niet ondersteunen .
Als je me echt verpletterend voor lul zou willen zetten, kun je toch gewoon de correcte cijfers hier neerzetten? Heb je helemaal geen geduld voor nodig en werkt perfect.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 00:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wat jij wil.
Ik ben er voorlopig weer effe klaar mee. Als ik veel geduld zou hebben zou ik wel gaan werken met verstandelijk gehandicapten
Merkwaardig artikel.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 01:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
http://www.elsevier.nl/we(...)enorm-toegenomen.htm
Van der Laan heeft er kijk op
Ik ga dat topic zoeken echt... . Jij was NL die gast die ik noemde over die Russische import.....quote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:15 schreef henkway het volgende:
Ik heb ook een buitenlandse vrouw russisch en ik ga ook scheiden, gewoon omdat ik haar zat ben, ze krijgt nederlandse trekjes na 8 jaar.
Maar ze heeft al drie jaar een job als computer onderwijzeres op een school voor mindergehandicapten en daarvoor een baantje als vrijwilligster op die school
En dan ga ik een Thaise halen denk ik, die vind ik soms ook erg mooi en die kunnen lekker koken, Nederlandse vrouwen wil ik helemaal niet zien of spreken.
Hoge eigendunk, gekoppeld aan slechte uiterlijke verzorging is voor mij een NoGo..
heb het niet gevraagdquote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:52 schreef Hexagon het volgende:
Of willen ze jou gewoon niet?
mooi was een leuke tijd.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:52 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Ik ga dat topic zoeken echt... . Jij was NL die gast die ik noemde over die Russische import.....
Ik zat je te vertellen dat het nooit ging werken... Was trouwens 3 jaar geleden ofzo niet 8..Wat een faal
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 00:44 schreef Kees22 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Je hebt gelijk: het waren niet jouw cijfers maar die van Halcon. Mijn excuus voor de toon die ik aangeslagen heb tegen je.![]()
![]()
![]()
Maar dat laat onverlet, dat zijn cijfers jouw bewering niet ondersteunen .
Ik wens je veel geluk met je zoektocht naar een 18 jarige Thaise bruidquote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:15 schreef henkway het volgende:
Ik heb ook een buitenlandse vrouw russisch en ik ga ook scheiden, gewoon omdat ik haar zat ben, ze krijgt nederlandse trekjes na 8 jaar.
Maar ze heeft al drie jaar een job als computer onderwijzeres op een school voor mindergehandicapten en daarvoor een baantje als vrijwilligster op die school
En dan ga ik een Thaise halen denk ik, die vind ik soms ook erg mooi en die kunnen lekker koken, Nederlandse vrouwen wil ik helemaal niet zien of spreken.
Hoge eigendunk, gekoppeld aan slechte uiterlijke verzorging is voor mij een NoGo..
nee 18 niet maar +/- 28 welquote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:57 schreef breaky het volgende:
[..]
Ik wens je veel geluk met je zoektocht naar een 18 jarige Thaise bruid
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 12:06 schreef henkway het volgende:
[..]
nee 18 niet maar +/- 28 wel
maar ja ik hou nu eenmaal niet van kwetterende nederlandse "vrouwen"
Gewoon de verblijfsvergunning alleen baseren op arbeid.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 07:37 schreef breaky het volgende:
Ik heb het niet eens geprobeerd om in Nederland te gaan wonen met mijn vrouw. Ik kon ook gelijk in het buitenland aan de slag trouwens.
Neemt niet weg dat ik vind dat goed opgeleide buitenlanders gewoon in Nederland moeten kunnen werken. Het heeft geen nut om thuis te gaan zitten voor een heel jaar. En Nederland kan best wat goed opgeleide mensen gebruiken. Als iemand een goed opgeleide Japanse naar Nederland wil halen dan moet dat gewoon kunnen.
Mooi voorbeeld trouwens want Japan is ook vrij dichtbevolkt....en heeft ook strenge regels. Een goed opgeleid Japans-Nederlands echtpaar zou dus in beide, rijke, landen vrij makkelijk terecht moeten kunnen.
Net alsof carriere en feministisch gelul gelinkt zijnquote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat hebben we dan wel gemeen. Een vrouw moet mooi zijn, zich goed verzorgen, de kinderen goed opvoeden en het huishouden doen. Niet constant dat geneuzel en gekwetter over haar zogenaamde carriere en meer van dat feministisch gelul.
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat hebben we dan wel gemeen. Een vrouw moet mooi zijn, zich goed verzorgen, de kinderen goed opvoeden en het huishouden doen. Niet constant dat geneuzel en gekwetter over haar zogenaamde carriere en meer van dat feministisch gelul.
Als het goed is dan is die vrouw blij als je weer bij haar bent en is alles in huis gedaan.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Lijkt me overigens een drama. Kom je 's avonds na een dag werken thuis wil je vrouw in een keer uit omdat ze zich heel de dag rot verveeld en ben je aan het eten komt ze niet verder dan de geruchten op de sportschool
Dan maar liever zelf mijn eten koken
Welke Nederlandse vrouwen?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:02 schreef henkway het volgende:
[..]
Als het goed is dan is die vrouw blij als je weer bij haar bent en is alles in huis gedaan.
Je zit nog teveel bij de gedragingen van Nederlandse vrouwen
Vrouwen kunnen vrij zelfstandig zijn, dat heeft verder niet met nationaliteit te makenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:30 schreef breaky het volgende:
Ik vraag me soms wel eens af of mensen hier nooit uit hun hokje komen of ze komen hier gewoon voor troll spelen.
Nederlandse vrouwen zijn vrij zelfstandig en kunnen heel goed voor hun zelf zorgen. Juist weinig gelul aan je kop. Moet het huis schoongemaakt worden dan kun je net zo goed een schoonmaakster/maker inhuren. En eten in Nederland is zo makkelijk...zo veel easy food bij de AH bijvoorbeeld.
En dan ga je een Thaise nemen die de hele dag thuis moet zitten en juist behoefte heeft aan een praatje en aandacht.
ze kan toch met de hond wandelen?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:30 schreef breaky het volgende:
En dan ga je een Thaise nemen die de hele dag thuis moet zitten en juist behoefte heeft aan een praatje en aandacht.
Als je al die mensen nu in een persoon kan vatten??quote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:59 schreef Drive-r het volgende:Als ik enkel sex zou willen, ging ik wel naar de hoeren en voor een net huis en lekker eten kan ik ook wel een huishoudster nemen. Sterker nog, ik heb nu ook al een portier en een schoonmaakster die eigenlijk alles regelen voor mijn luie persoontje.
iemand die je regelmatig een grote bek kan geven bedoel je?quote:Met andere woorden, iemand die ik voor vol aan kan zien.
Nogmaals: jij wilt iemand die de klusjes doet en nooit een grote bek geeft dus? Neem een hond en een huishoudster en ruk gewoon wat vaker, lijkt me beter dan een of ander arme Thai misbruiken.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:34 schreef henkway het volgende:
[..]
Als je al die mensen nu in een persoon kan vatten??
Oveigens denk jij dat mensen die een andere taal spreken ook volslagen debiel zijn??
[..]
iemand die je regelmatig een grote bek kan geven bedoel je?
Bah, je valt me tegen
Nou nou nou. Jouw standpunt en ervaringen zijn de enige mogelijke? Dus je mag zomaar gaan schelden naar mensen die die niet delen?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ah, de ivoren toren. Geen last, dus het bestaat niet.
Asociale egoist.
"Als mensen te arm zijn om brood te eten, waarom eten ze dan geen cake?"
qftquote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:56 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Nogmaals: jij wilt iemand die de klusjes doet en nooit een grote bek geeft dus? Neem een hond en een huishoudster en ruk gewoon wat vaker, lijkt me beter dan een of ander arme Thai misbruiken.
kletskoek, erg aardige meisjes hoor.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:56 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Nogmaals: jij wilt iemand die de klusjes doet en nooit een grote bek geeft dus? Neem een hond en een huishoudster en ruk gewoon wat vaker, lijkt me beter dan een of ander arme Thai misbruiken.
je klets uit je nek en hebt geen enkel idee wat je zegt, allemaal onzinquote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Tuurlijk zijn ze aardig, jij spuugt toch ook niet in de pot waar je uit moet eten?
Verder zijn ze aardig:
1) Zolang je ze geld geeft
2) Ze geen Nederlands paspoort hebben
3) Geen andere gozer tegen komen met meer knaken
Maar veel succes met je Thaise mailorder bruid
Dat is ook onzinquote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Holbewoner is inderdaad een goede samenvatting
Jammer alleen dat de Nederlandse belastingbetaler de rekening kan betalen
Hoeveel alimentatie ga je betalen en hoe lang?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:03 schreef henkway het volgende:
[..]
Dat is ook onzin
De kosten heb ikzelf voor rekening genomen en nu heeft ze een goede baan als lerares
Aardige meisjes, prima. Maar da's niet hetzelfde als een geliefde. Als je dat niet kunt onderscheiden ben je, zoals ik al aangaf, sociaal achtergesteld. Maakt niet uit.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:27 schreef henkway het volgende:
[..]
kletskoek, erg aardige meisjes hoor.
en je bent denk ik discussies gewend met Nederlandse zelfstandige sterke vrouwen![]()
nee dat hebben we samen opgelost.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hoeveel alimentatie ga je betalen en hoe lang?
Hopelijk ben je de komende 8 jaar wel verantwoordelijk voor haar mogelijke bijstanduitkering maar dat zal wel niet helaasquote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:21 schreef henkway het volgende:
[..]
nee dat hebben we samen opgelost.
Geen alimentatie.
Ze betaald mij ook niets
Nee, ik hou niet van discussies met Nederlandse vrouwen , die zijn te eigenwijsquote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:28 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Aardige meisjes, prima. Maar da's niet hetzelfde als een geliefde. Als je dat niet kunt onderscheiden ben je, zoals ik al aangaf, sociaal achtergesteld. Maakt niet uit.
I.e. je bent vrij onzeker van karakter en hebt iemand nodig die je rol als man bevestigt met onderdanig gedrag?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:23 schreef henkway het volgende:
[..]
Nee, ik hou niet van discussies met Nederlandse vrouwen , die zijn te eigenwijs
dan liever vrijgezel
nou, ik hou niet van gezeur jaquote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:49 schreef Drive-r het volgende:
[..]
I.e. je bent vrij onzeker van karakter en hebt iemand nodig die je rol als man bevestigt met onderdanig gedrag?![]()
Ze lijken alleen eigenwijs omdat je je blijkbaar makkelijk in de hoek gezet voelt, komt wel goed met je.
Jij zit gewoon al te ver in je holletje.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:08 schreef henkway het volgende:
[..]
nou, ik hou niet van gezeur ja
en ook niet van mensen die mij willen vertellen hoe ik moet leven volgens hen
Het ging mij om deze bewering:quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
De cijfers die ik heb gepost waren dan ook niet bedoeld om dat te onderbouwen.
Het CBS zegt niets over "exportbruiden". Gezien het feit dat er dit jaar meer mensen immigreren naar Nederland dan emigreren uit Nederland en m.i. het motief om te immigreren vaker liefde is dan bij emigratie, denk ik wel dat die bewering zou kunnen kloppen.
Vet en subscript van mij.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
is van die combinatie 23 % gescheiden na 10 jaar. 23 % na 10 jaar vind ik niet "meestal binnen 4 jaar", waarmee de bewering en dus ook de daaropvolgende redenering, als een kut op Dirk slaat.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
En moet je ook nog Thais leren. Of haar gebrekkige Nederlands leren verstaan.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:30 schreef breaky het volgende:
Ik vraag me soms wel eens af of mensen hier nooit uit hun hokje komen of ze komen hier gewoon voor troll spelen.
Nederlandse vrouwen zijn vrij zelfstandig en kunnen heel goed voor hun zelf zorgen. Juist weinig gelul aan je kop. Moet het huis schoongemaakt worden dan kun je net zo goed een schoonmaakster/maker inhuren. En eten in Nederland is zo makkelijk...zo veel easy food bij de AH bijvoorbeeld.
Dat lijkt me ook onzin. Hij heeft alle kosten voor zijn rekening genomen en zijn ex heeft een baan als lerares. Dat is loffelijk, want er zijn leraren te weinig.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hopelijk ben je de komende 8 jaar wel verantwoordelijk voor haar mogelijke bijstanduitkering maar dat zal wel niet helaas
Gelukkig zeg jij het anders moest ik je nog serieus gaan nemenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het ging mij om deze bewering:
[..]
Vet en subscript van mij.
Deze situatie betreft een Nederlandse man en een buitenlandse vrouw, een westerse buitenlandse vrouw, in dit geval. Volgens jouw cijfers
[..]
is van die combinatie 23 % gescheiden na 10 jaar. 23 % na 10 jaar vind ik niet "meestal binnen 4 jaar", waarmee de bewering en dus ook de daaropvolgende redenering, als een kut op Dirk slaat.
Ik had het over de bijstand, maar dat verschil zal wel boven je pet gaan, is verder niet erg. Als je maar gelukkig bentquote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:50 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook onzin. Hij heeft alle kosten voor zijn rekening genomen en zijn ex heeft een baan als lerares. Dat is loffelijk, want er zijn leraren te weinig.
Je kunt over zijn partnerkeuze denken wat je wilt, maar over zijn behandeling van zijn ex in het kader van dit topic kun je niks verkeerds zeggen. Natuurlijk kan ze binnen 8 jaar werkeloos worden: dat geldt voor idereen, ook voor jou. Binnen zijn overzienbare mogelijkheden zijn zijn zaken goed geregeld.
mijn neef woont in Thailand en is niet uitgesloten dat ik er ook eens ga wonen dus dan is de zaak weer in evenwichtquote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:44 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En moet je ook nog Thais leren. Of haar gebrekkige Nederlands leren verstaan.
Maar ik snap nou wel waar diverse bezoekers hier hun ideeën vandaan halen over importbruiden die zo nodig in Nederland moeten komen wonen, waar het toch al zo vol is.
Zelfde gezeik als al die automobilisten die twee keer per dag in de file staan en dan gaan kankeren op al die autorijders!
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja ga me maar afzeiken als je geen argumenten hebt
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:58 schreef henkway het volgende:
[..]
mijn neef woont in Thailand en is niet uitgesloten dat ik er ook eens ga wonen dus dan is de zaak weer in evenwicht
Wat wil je nu zeggen?quote:
Importeren? Hij wil met zijn Thaise bruid in Thailand gaan wonen. Wie wordt er dan geïmporteerd?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kinderpussy daar is nog goedkoper dan iemand te importeren, die moet dan ook weer 21 zijn. Lastig allemaal
Goedkoper dan nog een te importeren. Nu ben jij ook weer blijquote:Op donderdag 13 augustus 2009 23:02 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Importeren? Hij wil met zijn Thaise bruid in Thailand gaan wonen. Wie wordt er dan geïmporteerd?
En dat boven de 21 zit ook wel goed, als je henkway's posts gelezen hebt.
Ja ga me maar afzeiken als je geen argumenten hebt.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 23:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wat wil je nu zeggen?
Godsakker, dit is toch gewoon zinloze bladvulling.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 23:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Goedkoper dan nog een te importeren. Nu ben jij ook weer blij
Zolang ons land aan buitenlanders na een paar jaar getrouwd te zijn geweest, de Nederlandse nationaliteit geeft blijf je dat houden. Een buitenlander zou nooit onze nationaliteit mogen krijgen. verder ook geen uitkering of andere sociale voorzieningen op kosten van de staat bij binnenkomst. Immigranten kunnen die voorzieningen opbouwen aan de hand van de hoeveelheid premies, die ze met werk hebben opgebouwd. Als je in de Nederlanse samenleving je steentje bijdraagd, is er niks mis mee, dat je mag meeprofiteren als een "dank je wel" voor wat je voor het land hebt gedaan, als "het een keertje tegenzit". Rechten gebaseerd op je huwelijksstatus, inkomen van partner of verblijf op zich is vragen om problemen en dan trek je inderdaad die rommel, waar je het over hebt aan.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 21:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Iemand met een leven, werk en opleiding gaat niet alles opgeven voor een gozer zodat ze een jaar van die gozer kan leven, zich thuis in een ver land kan rot vervelen en vervolgens een jaar full-time naar school kan gaan om te leren dat homo's niet vies zijn
Logisch dat dan alleen de menselijke rommel binnenkomt
Nogal zo een die niet kan rekenen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 00:25 schreef edcetera het volgende:
[..]
Zolang ons land aan buitenlanders na een paar jaar getrouwd te zijn geweest, de Nederlandse nationaliteit geeft blijf je dat houden. Een buitenlander zou nooit onze nationaliteit mogen krijgen. verder ook geen uitkering of andere sociale voorzieningen op kosten van de staat bij binnenkomst. Immigranten kunnen die voorzieningen opbouwen aan de hand van de hoeveelheid premies, die ze met werk hebben opgebouwd. Als je in de Nederlanse samenleving je steentje bijdraagd, is er niks mis mee, dat je mag meeprofiteren als een "dank je wel" voor wat je voor het land hebt gedaan, als "het een keertje tegenzit". Rechten gebaseerd op je huwelijksstatus, inkomen van partner of verblijf op zich is vragen om problemen en dan trek je inderdaad die rommel, waar je het over hebt aan.
Alle vrouwen zijn eigenwijs.....ook Thaise vrouwen. In Thailand zijn vrouwen niet onderdanig en staan ze niet meer de hele dag te koken en schoon te maken. Als het een beetje meezit heeft ze een goede opleiding gevolgd en heeft ze een leuk baantje. Waarom zou zo'n iemand nou thuis op de bank in het koude Nederland moeten zitten?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:23 schreef henkway het volgende:
[..]
Nee, ik hou niet van discussies met Nederlandse vrouwen , die zijn te eigenwijs
dan liever vrijgezel
Volgens mij zijn de Neanderthalers (en de homo floresiensis) al een tijdje uitgestorven en is er op deze aardkloot nog maar 1 menselijk ras, Homo Sapiens Sapiens.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 08:49 schreef henkway het volgende:
vermenging van rassen is al aan de gang sinds de slavenhandel en zal alleen maar toenemen, het is wel zaak de dubbele nationaliteten te beperken.
Dat is dan handig voor haar als je nu van haar gaat scheiden. Gelukkig is een paspoort iets anders dan de nationaliteit.quote:Ik heb het oude paspoort van mijn vrouw indertijd opgestuurd naar de russische ambassade met een notitie dat die niet meer nodig was.
Als ze nu naar Rusland gaat moet ze een visum aanvragen net als ik.
Ik ook, maar als mensen ervoor kiezen om hun kinderen ook een Marokkans of Turks paspoort te geven heb ik daar geen problemen mee.quote:Ik stoor me wel aan al die Nederlandse ambtenaren die menen dat ze in dienst zijn van de koning van Marokko.
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Lijkt me overigens een drama. Kom je 's avonds na een dag werken thuis wil je vrouw in een keer uit omdat ze zich heel de dag rot verveeld en ben je aan het eten komt ze niet verder dan de geruchten op de sportschool
Dan maar liever zelf mijn eten koken
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 00:34 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nogal zo een die niet kan rekenen.
En die zomaar even andere mensen wegzet als rommel.
Ik zet andere mensen niet als "rommel" weg, ik gebruikt die term in eerste instantie omdat degene waarop ik reageerde het woord gebruikte. Okay, dan noem ik ze "profiteurs" en daaronder versta ik mensen, die misbruik maken van sociale voorzieningen, die ervoor hebben gezorgd, dat we een van de meest ontwikkelde landen ter wereld zijn (alhoewel we de laatste jaren iets gezakt zijn, maar we staan nog steeds in de top 10).quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 00:34 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nogal zo een die niet kan rekenen.
En die zomaar even andere mensen wegzet als rommel.
Ik weet niet wat jij voor vrouwen zoekt maar ik zoek er een die blij is als ik er benquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Of het huis is schoon, het eten gekookt en ze is gewoon blij dat je er weer bent na een dag werken.
Daar eindigde mijn zin ook mee.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 15:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij voor vrouwen zoekt maar ik zoek er een die blij is als ik er ben
Das vragen naar de bekende wegquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Heb je de cijfers gezien? In een van de CBS-rapporten staat een leuke grafiek. Daarin zie je dat vooral in jaar 6 en 7 huwelijken stuklopen. Toeval?
En daarvoor moet ze je huis poetsen?quote:
Ik vind het wel handig als het huis gepoetst is als ik thuis kom.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 15:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En daarvoor moet ze je huis poetsen?
Als ik het goed begrijp zijn het vooral de anderen die profiteren en misbruiken.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 15:16 schreef edcetera het volgende:
[..]
Ik zet andere mensen niet als "rommel" weg, ik gebruikt die term in eerste instantie omdat degene waarop ik reageerde het woord gebruikte. Okay, dan noem ik ze "profiteurs" en daaronder versta ik mensen, die misbruik maken van sociale voorzieningen, die ervoor hebben gezorgd, dat we een van de meest ontwikkelde landen ter wereld zijn (alhoewel we de laatste jaren iets gezakt zijn, maar we staan nog steeds in de top 10).
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Human_Development_Index
Onder misbruik reken ik ook de familie Tokkie, die met een flesje euroshopper bier voor de tv de hele dag ligt te niksen tot zijn uitkering binnen is.
Wat we in Nederland nodig hebben is een klimaat waar iedereen zich kan ontwikkelen, de kansen en zonodig hulp krijgt om uiteindelijk in zijn eigen levensbehoefte (en die van zijn gezin) te voorzien en daar uiteindelijk zelf verantwoordelijk is. Op dit moment jagen we mensen, die actief bijdragen aan het onderhouden en ontwikkelen van de samenleving uit ons land weg (of we houden ze vanuit andere landen tegen) wat uiteindelijk resulteerd in een klimaat van spanning, onvrede en en een ongemotiveerde bevolking.
Dit heeft niet zozeer iets met opleiding te maken. Als iedereen doktor of ingenieur is wordt onze vuilnis ook niet opgehaald en niks meer geproduceerd. Het gaat meer om de behoefte, die er nodig is om ons land draaiende te houden.
In goed Engels heet dat 7 years itch.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Heb je de cijfers gezien? In een van de CBS-rapporten staat een leuke grafiek. Daarin zie je dat vooral in jaar 6 en 7 huwelijken stuklopen. Toeval?
Dat kon ze zelf niet regelen? Of wilde je haar klem zetten? Lijkt namelijk erg veel op de truc van een mensenhandelaar.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 08:49 schreef henkway het volgende:
vermenging van rassen is al aan de gang sinds de slavenhandel en zal alleen maar toenemen, het is wel zaak de dubbele nationaliteten te beperken.
Ik heb het oude paspoort van mijn vrouw indertijd opgestuurd naar de russische ambassade met een notitie dat die niet meer nodig was.
Oh en jij bent Roomser dan de paus en stuurt het paspoort van een ander terug?quote:Als ze nu naar Rusland gaat moet ze een visum aanvragen net als ik.
Ik stoor me wel aan al die Nederlandse ambtenaren die menen dat ze in dienst zijn van de koning van Marokko.
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Daar heb je een poets voor
Maar ik heb vooral behoefte aan een vriendin die leuk is, die iets te vertellen heeft, die hard werkt voor een beter leven, die ik niet hoef te onderhouden, die trouw is en die niet voor mij kiest voor knaken en een verblijfsstatus
En bovendien mij gewoon het huis uit schopt als ik me niet gedraag
Is er bij NL-NL huwelijken ook sprake van een dergelijke piek rond die jaren, of wordt daar niet voor gecontroleerd?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Heb je de cijfers gezien? In een van de CBS-rapporten staat een leuke grafiek. Daarin zie je dat vooral in jaar 6 en 7 hwelijken stuklopen. Toeval?
klets, ze is net zo Nederlands als jiij, met een hele goede baanquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 00:30 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat kon ze zelf niet regelen? Of wilde je haar klem zetten? Lijkt namelijk erg veel op de truc van een mensenhandelaar.
[..]
Oh en jij bent Roomser dan de paus en stuurt het paspoort van een ander terug?
Dat maakt de vraag nog meer voor de hand liggend: waarom stuurde jij haar paspoort terug?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 01:00 schreef henkway het volgende:
[..]
klets, ze is net zo Nederlands als jiij, met een hele goede baan
Ja, en ik kan het me goed voorstellen. Als jij iedere dag zelfs als je hard werkt aan het eind van de maand een salaris krijgt, waarvan je simpelweg net genoeg hebt om een krot te leven en basic voedsel te kopen (laten we gezondheidszorg, opleiding en de rest maar vergeten) en je ziet op TV beelden van het rijke westen en hoort van vrienden dat ze (of famile/vrienden daarvan) naar een Westers land zijn gegaan en een geweldig leven hebben, en er een land als Nederland bestaat, waar je asiel kunt aanvragen en als je toegelaten wordt geld krijgt zonder ooit er gewerkt te hebben! Waar zou jij in die situatie van dromen en naartoe willen??quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 00:27 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp zijn het vooral de anderen die profiteren en misbruiken.
in overlegquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 01:15 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat maakt de vraag nog meer voor de hand liggend: waarom stuurde jij haar paspoort terug?
quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 00:41 schreef reem het volgende:
[..]
Is er bij NL-NL huwelijken ook sprake van een dergelijke piek rond die jaren, of wordt daar niet voor gecontroleerd?
Ik heb geen poets. Waarom zouden we weken gaan zoeken naar een poetsvrouw, die geld kost en waarvan het maar de vraag is of ze betrouwbaar is en goed poetst, als mijn vrouw er geen problemen mee heeft om het huis te poetsen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Daar heb je een poets voor
Maar ik heb vooral behoefte aan een vriendin die leuk is, die iets te vertellen heeft, die hard werkt voor een beter leven, die ik niet hoef te onderhouden, die trouw is en die niet voor mij kiest voor knaken en een verblijfsstatus
En bovendien mij gewoon het huis uit schopt als ik me niet gedraag
Je bent op dit onderwerp vrij achterlijk. Wel verrassend, had je anders ingeschat.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als ze niet wil en niet fulltime werkt, dan is ze gewoon lui en een luie vrouw hoef ik niet.
Wat is er achterlijk aan? Een vrouw die de hele dag op de bank zit of in de kroeg hangt lijkt me pas echt achterlijk.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:11 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Je bent op dit onderwerp vrij achterlijk. Wel verrassend, had je anders ingeschat.
En als ze wel full-time werkt en dr al hebt?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als ze niet wil en niet fulltime werkt, dan is ze gewoon lui en een luie vrouw hoef ik niet.
Als ze fulltime werkt, dan is het handiger om een poetsvrouw te zoeken. Al valt het niet mee om een betrouwbare poetsvrouw te vinden.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En als ze wel full-time werkt en dr al hebt?
Nederlandse vrouwen hangen inderdaad heel de dag op de bank of in de kroegquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat is er achterlijk aan? Een vrouw die de hele dag op de bank zit of in de kroeg hangt lijkt me pas echt achterlijk.
En wat doe je als je dr al hebt en een werkweigaar is ?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als ze fulltime werkt, dan is het handiger om een poetsvrouw te zoeken. Al valt het niet mee om een betrouwbare poetsvrouw te vinden.
Een Dominicaanse of Afrikaanse zou ik niet de sleutel van mijn huis geven bijvoorbeeld.
Ik gaf aan dat als een vrouw niet fulltime werkt ze best kan poetsen. Als ze dan niet poetst omdat ze de hele dag op stap is of op de bank hangt, dan zou ik daar voor passen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nederlandse vrouwen hangen inderdaad heel de dag op de bank of in de kroeg
Als ze niet wil werken en in het huis niets wil doen? Dan vliegt ze eruit.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En wat doe je als je dr al hebt en een werkweigaar is ?
Dan laat je dr zelf een ticket betalen en sleep je dr mee naar de gate?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik gaf aan dat als een vrouw niet fulltime werkt ze best kan poetsen. Als ze dan niet poetst omdat ze de hele dag op stap is of op de bank hangt, dan zou ik daar voor passen.
Dan begrijp ik best dat je geen Nederlandse wil, want met die gedachte ben je zelf diegene die eruit vliegtquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als ze niet wil werken en in het huis niets wil doen? Dan vliegt ze eruit.
De meeste Nederlandse vrouwen willen niet de hele dag niets doen (en niet werken en niets in het huishouden doen).quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dan begrijp ik best dat je geen Nederlandse wil, want met die gedachte ben je zelf diegene die eruit vliegt
Desnoods betaal ik het ticket. EUR 1.200,00 is het me wel waard om te worden verlost van iemand die en niet wil werken en niets in het huishouden wil doen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dan laat je dr zelf een ticket betalen en sleep je dr mee naar de gate?
En ik maar denken dat je met iemand samen wil zijn die je steunt, waar je mee kan lachen, huilen, lekker mee kan neuken en gewoon fun is om bij te zijnquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Desnoods betaal ik het ticket. EUR 1.200,00 is het me wel waard om te worden verlost van iemand die en niet wil werken en niets in het huishouden wil doen.
Dat kan allemaal niet als iemand werkt of het huishouden doet?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En ik maar denken dat je met iemand samen wil zijn die je steunt, waar je mee kan lachen, huilen, lekker mee kan neuken en gewoon fun is om bij te zijn
Zeg maar samengevat in een woord, liefde
Volgens jou niet als ze niet poetstquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat kan allemaal niet als iemand werkt of het huishouden doet?
Ik zei dat als ze niet werkt, ze best kan poetsen. Daar lijkt me niets mis mee. Ik heb geen cijfers, maar sowieso 75% van de huishoudens zal geen poetsvrouw in dienst hebben. In die huishoudens poetst er iemand. Daar is ook niets mis mee.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Volgens jou niet als ze niet poetst
Als iemand fulltime werkt en de andere niet, dan lijkt het me logisch dat die andere wat meer doet in het huishouden dan degene die fulltime werkt.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 16:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarschijnlijk beide, als je tenminste interesse hebt in een gelijkwaardige relatie
En daar heb je een importbruid voor nodig?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 16:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als iemand fulltime werkt en de andere niet, dan lijkt het me logisch dat die andere wat meer doet in het huishouden dan degene die fulltime werkt.
Nee. Ook als een Nederlandse vrouw niet werkt, zal ze best wat aan het huishouden doen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 16:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En daar heb je een importbruid voor nodig?
Waarom heb je dan een importbruid nodig?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 16:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee. Ook als een Nederlandse vrouw niet werkt, zal ze best wat aan het huishouden doen.
quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 16:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Waarom heb je dan een importbruid nodig?
Wat is het voordeel van een importbruid?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 16:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik heb niet per definitie een importbruid nodig.
Ik weet niet of er per definitie voordelen te benoemen zijn. In heel veel streken is het huishouden belangrijker dan ten koste van alles carriere maken zoals in NL, dat zal voor sommigen een voordeel zijn voor sommigen niet.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 16:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wat is het voordeel van een importbruid?
Dus als je het huishouden belangrijk vindt heb je een importbruid nodig?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 16:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik weet niet of er per definitie voordelen te benoemen zijn. In heel veel streken is het huishouden belangrijker dan ten koste van alles carriere maken zoals in NL, dat zal voor sommigen een voordeel zijn voor sommigen niet.
quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 16:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dus als je het huishouden belangrijk vindt heb je een importbruid nodig?
Wanneer is dat wel zo?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 16:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat hoeft niet per definitie zo te zijn.
Er zijn ook wel Nederlandse vrouwen die het huishouden doen en de kinderen opvoeden als ze niet werken of part-time werken. Dus het hoeft niet per definitie zo te zijn, wel zullen relatief meer Nederlandse vrouwen full-time werken en minder doen aan het huishouden en de opvoeding van de kinderen, dan vrouwen uit niet-Westerse landen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 16:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wanneer is dat wel zo?
Nee, het kan ´n factor zijn die meespeelt, een onderdeel van de ideale vrouw voor een bepaald persoon zeg maar.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 16:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dus das de hoofdreden om een importbruid te nemen?
het mooiste vind ik altijd dat je schoonmoeder 6000 km verder woontquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 16:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dus als je het huishouden belangrijk vindt heb je een importbruid nodig?
neen das nie waar zullequote:Op zaterdag 15 augustus 2009 20:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ach schoonmoeder en zwagers en schoondochters komen toch vanzelf naar Nederland toe
Ik geloof dat ik je eerder niet goed begrepen heb. Hier kan ik het grotendeels wel mee eens zijn.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 02:09 schreef edcetera het volgende:
[..]
Ja, en ik kan het me goed voorstellen. Als jij iedere dag zelfs als je hard werkt aan het eind van de maand een salaris krijgt, waarvan je simpelweg net genoeg hebt om een krot te leven en basic voedsel te kopen (laten we gezondheidszorg, opleiding en de rest maar vergeten) en je ziet op TV beelden van het rijke westen en hoort van vrienden dat ze (of famile/vrienden daarvan) naar een Westers land zijn gegaan en een geweldig leven hebben, en er een land als Nederland bestaat, waar je asiel kunt aanvragen en als je toegelaten wordt geld krijgt zonder ooit er gewerkt te hebben! Waar zou jij in die situatie van dromen en naartoe willen??
Ik verwijt het de mensen niet, want we hebben het hun wel erg gemakkelijk gemaakt. Tijdelijk asielopvang, prima als er geen veilig buurland kan worden gevonden (waar we dan efficienter ons asiel-budget aan kunnen geven) maar maak mensen dan bewust, dat wij ze hier helpen, maar dat er iets tegenover staat. Als je asiel krijgt mag je jaren gaan procederen voordat ze maar iets mogen doen. Geef ze een training "Dit is Nederland" en zet ze aan het werk. Ze vervelen zich nu te pletter daar en de jeugd/ ouderen zelf gaan in sommige gevallen op het criminele pad (Het Marokkanen/Turken probleem is vergelijkbaar, maar een ander verhaal)
Snap je waar ik het over heb: We hebben als Nederland een goede reputatie qua internationale betrekkingen en ontwikkelingssamenwerking en dat moet ook voor ons economisch belang zo blijven. We ruimen de puin op van conflikten en problemen (inclusief naiviteit van andere Westerse grootmachten), maar we hebben ook fouten gemaakt, door teveel naief de Sinterklaas te spelen waardoor ook misbruik hiervan is gemaakt.
Het is makkelijk om te zeggen: Gooi de grensen maar dicht, schaf onwikkelingswerk maar af, houdt ons leger hier. Echter is dit een te simpele gedachte, die ons uiteindelijk minder ver brengt, dan een constructieve oplossing
Dat loopt wel los. Volgens mij voldoen de meesten niet aan de voorwaarden die NL stelt.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 20:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ach schoonmoeder en zwagers en schoondochters komen toch vanzelf naar Nederland toe
Maar als je schoonmoeder komt blijft ze wel meteen 3 maandenquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 08:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat loopt wel los. Volgens mij voldoen de meesten niet aan de voorwaarden die NL stelt.
mijn schoonmoeder is drie jaar terug 4 weken gebleven, en toen wilde ze weer graag terugquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 10:14 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Maar als je schoonmoeder komt blijft ze wel meteen 3 maanden
De man wel en die heeft er geen moeite mee om mensen van hem afhankelijk te laten zijn, waarschijnlijk is dat het doel ook nogquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 08:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat loopt wel los. Volgens mij voldoen de meesten niet aan de voorwaarden die NL stelt.
Fokquote:Op zondag 23 augustus 2009 12:19 schreef henkway het volgende:
Joh of je nu een meisje uit een naburig dorp haalt of uit een ander land, ga es met je tijd mee.
Dan zal de man wel een bepaalde relatie moeten hebben met degene die hij wil halen. Je kunt niet zomaar je schoonzusje halen omdat het je schoonzusje is. Die tijden zijn voorbij.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
De man wel en die heeft er geen moeite mee om mensen van hem afhankelijk te laten zijn, waarschijnlijk is dat het doel ook nog
Wel dus, zolang je maar garant staat. Dat heb je al eerder gedaan, dus kan je best een 2e keer doen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan zal de man wel een bepaalde relatie moeten hebben met degene die hij wil halen. Je kunt niet zomaar je schoonzusje halen omdat het je schoonzusje is. Die tijden zijn voorbij.
U kunt het verblijfsdocument familielid van een gemeenschapsonderdaan aanvragen als:quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wel dus, zolang je maar garant staat. Dat heb je al eerder gedaan, dus kan je best een 2e keer doen.
Dit gebeurt natuurlijk ook op grote schaal, over het algemeen geldt als een schaap over de dam is....
Dat is gewoon dom. Alsof een Russische met de specs van een fotomodel zit te wachten op een man in een rolstoel. Hoe naief kun je zijn.quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:10 schreef mividaloca het volgende:
ik zag eens bij 'hello, goodbye' een man in een rolstoel die helemaal blij was omdat hij zijn russische bruid ging ophalen hij had allemaal geld overgemaakt enzovoorts.. en toen kwam ze niet.. en hij zat daar maar te zitten eenzaam en alleen.. toen moest ik een beetje huilen..![]()
past zeker niet in dit topic, moest het toch even kwijt
mensen die opgelicht worden zie je in iedere sectorquote:Op maandag 24 augustus 2009 21:10 schreef mividaloca het volgende:
ik zag eens bij 'hello, goodbye' een man in een rolstoel die helemaal blij was omdat hij zijn russische bruid ging ophalen hij had allemaal geld overgemaakt enzovoorts.. en toen kwam ze niet.. en hij zat daar maar te zitten eenzaam en alleen.. toen moest ik een beetje huilen..![]()
past zeker niet in dit topic, moest het toch even kwijt
Steeds meer jongeren reizen en steeds verder weg. De kans op een buitenlands liefje is over het algemeen groter hoe verder je weggaat.quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:15 schreef henkway het volgende:
[..]
mensen die opgelicht worden zie je in iedere sector
als je op vakantie gaat is de kans erg groot dat je gewild of ongewild een buitenlands liefje overhoudt
en dan begint de ellende pas
Inderdaad, in Thailand, Vietnam, Afrika , Zuid-Amerika stikt het van de bloedmooie meiden die je de eeuwige trouw willen beloven.quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
De kans op een buitenlands liefje is over het algemeen groter hoe verder je weggaat.
quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 10:14 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Maar als je schoonmoeder komt blijft ze wel meteen 3 maanden
Of ze moeten het ginder zo slecht hebben dat ze hier de hele dag neus vreten voor lief nemen. Maar goed, lijkt me sterk dat ze dan aan de gestelde voorwaarden kunnen voldoen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 10:18 schreef henkway het volgende:
permanent verkassen voor ouderen is niet zo makkelijk denk ik
OK, dus als een mannelijk aboriginal of inuit hier heen komt is de kans groot dat deze met een schone Hollandse dame naar huis keert???quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
De kans op een buitenlands liefje is over het algemeen groter hoe verder je weggaat.
Nee. De kans dat een aboriginal uberhaupt Nederland binnenkomt is niet zo groot, de kans dat een Hollandse dame in hem geinteresseerd is nog kleiner en de kans dat een Hollandse dame geinteresseerd is in een langdurig verblijf in een of andere primitieve omgeving is nog kleiner.quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:17 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
OK, dus als een mannelijk aboriginal of inuit hier heen komt is de kans groot dat deze met een schone Hollandse dame naar huis keert???
ok, dan klopt je eigen theorie niet in "het algemeen" maar alleen in "bij speciale gevallen" (en zelfs dat betwijfel ik).quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee. De kans dat een aboriginal uberhaupt Nederland binnenkomt is niet zo groot, de kans dat een Hollandse dame in hem geinteresseerd is nog kleiner en de kans dat een Hollandse dame geinteresseerd is in een langdurig verblijf in een of andere primitieve omgeving is nog kleiner.
Dan gaan er toch net wat meer Nederlanders naar Thailand, vallen er net wat meer Thaise dames op Nederlanders en zijn er toch net wat meer Thaise dames geinteresseerd in een verblijf in Nederland.
Als je verder weggaat is de kans groter dat je terecht komt in een land waar ze het wat minder goed voor elkaar hebben dan in Nederland en in dat soort landen is een Nederlander wat aantrekkelijker voor de lokale dames dan in bv de Verenigde Staten, Australie of Zwitserland.quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:22 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
ok, dan klopt je eigen theorie niet in "het algemeen" maar alleen in "het bijzonder" (en zelfs dat betwijfel ik).
maar dat heeft dan eerder met verschil in levensstandaard te maken dan met afstand. In Albanie is de kans op scoren dan dus hoger in vergelijking met het verder afgelegen VS.quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als je verder weggaat is de kans groter dat je terecht komt in een land waar ze het wat minder goed voor elkaar hebben dan in Nederland en in dat soort landen is een Nederlander wat aantrekkelijker voor de lokale dames dan in bv de Verenigde Staten, Australie of Zwitserland.
Ja, in Albanie is de kans op scoren voor een Nederlandse man hoger dan in de VS (hoewel er in de VS ook wel gebieden zijn waar welke vrouw de kans grijpt om er weg te kunnen). Echter, doorgaans zijn de verder gelegen landen wat minder welvarend dan de landen om ons heen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:35 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
maar dat heeft dan eerder met verschil in levensstandaard te maken dan met afstand. In Albanie is de kans op scoren dan dus hoger in vergelijking met het verder afgelegen VS.
Waarbij dan natuurlijk ook zeer serieuse vraagtekens gesteld mogen worden over "ware liefde"...
Maar goed, ieder zijn eigen ding wat dat betreft
men gaat dan samen in de meest aantrekkelijke woonomgeving wonen, logisch lijkt mequote:Op maandag 24 augustus 2009 22:17 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
OK, dus als een mannelijk aboriginal of inuit hier heen komt is de kans groot dat deze met een schone Hollandse dame naar huis keert???
Ik heb een aantal heel goed ingeburgerde islamistische collega's, ik denk dat dit ook bij Nederlanders voorkomt dat ze niet kunnen of willen wennenquote:Op maandag 24 augustus 2009 23:20 schreef bassnl777 het volgende:
Jammer voor de goeien, maar dat hebben ze aan de niet in te burgeren islamieten te danken
Wàt hebben wie te danken aan de niet in te burgeren islamieten?quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:20 schreef bassnl777 het volgende:
Jammer voor de goeien, maar dat hebben ze aan de niet in te burgeren islamieten te danken
Je moet wel erg diep gezonken zijn om een Hollandse dame mee te nemen naar huis. Zeker omdat er in de rest van Nederland nog genoeg dames rondlopen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:17 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Wat wil je nu bewijzen met het kopieren van de IND site?quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
U kunt het verblijfsdocument familielid van een gemeenschapsonderdaan aanvragen als:
U de echtgenoot, geregistreerd partner of ongehuwd partner bent van een burger van de Unie;
U een kind jonger dan 21 jaar bent van een burger van de Unie of van zijn echtgenoot of geregistreerd partner;
U een kind van 21 jaar of ouder bent van een burger van de Unie of van zijn echtgenoot of geregistreerd partner en ten laste komt van de burger van de Unie of van zijn echtgenoot of geregistreerd partner;
U een ouder, grootouder of kleinkind bent van een burger van de Unie of van zijn echtgenoot of geregistreerd partner en ten laste komt van de burger van de Unie of van diens echtgenoot of geregistreerd partner;
U een ander familielid dan ouders, grootouders, kind of kleinkind van een burger van de Unie bent en
in het land van herkomst ten laste komt van (u bent financieel afhankelijk van de burger van de Unie) of inwoont bij de burger van de Unie; of
door ernstige gezondheidsredenen persoonlijke verzorging nodig heeft die alleen door de burger van de Unie geboden kan worden;
U een familielid bent van een Nederlander die rechten kan ontlenen aan het EG-Verdrag.
Gelukkig ben je er zelf ook bij al is dat voor sommige wat meer labiele personen geen belemmeringquote:Op maandag 24 augustus 2009 21:25 schreef henkway het volgende:
[..]
Inderdaad, in Thailand, Vietnam, Afrika , Zuid-Amerika stikt het van de bloedmooie meiden die je de eeuwige trouw willen beloven.
Dat niet elke achterneef zomaar bij een pakje boter een visum voor Nederland krijgt.quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wat wil je nu bewijzen met het kopieren van de IND site?
Ik had het ook helemaal niet over achterneven, maar dat zal wel een manier zijn om te laten zien dat je uitgeluld bentquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat niet elke achterneef zomaar bij een pakje boter een visum voor Nederland krijgt.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik had het ook helemaal niet over achterneven, maar dat zal wel een manier zijn om te laten zien dat je uitgeluld bent
Je begint steeds meer onzin te praten want iedereen in de eerste en 2e lijn komt er voor in aanmerking en dat gaat vaak om vele tientallen mensenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee hoor. Alleen een manier om aan te geven dat er helemaal niet veel familie binnen kan komen als de regeltjes worden gevolgd. Vrijwel niemand voldoet strikt aan die voorwaarden.
1e en 2e lijn is slechts een van de voorwaarden. Er worden nog een hele rits andere voorwaarden gesteld. Als iedereen die een aanvraag doet netjes wordt getoetst, dan zou normaliter 95% van de aanvragen sowieso al in de papiershredder gegooid kunnen worden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je begint steeds meer onzin te praten want iedereen in de eerste en 2e lijn komt er voor in aanmerking en dat gaat vaak om vele tientallen mensen
Verder blijkt duidelijk uit de cijfers van de gezinshereniging dat je geen gelijk hebt.
Dat er kansloze partners binnen komen is al erg zat maar dat er dan ook nog allerlei kansloze kinderen, ouders, broers of zussen bijkomen is helemaal een schande
Is allemaal makkelijk op te lossen door niemand binnen te laten die niet werkt maar dan zou Nederland met vele duizenden kansloze mannen en vrouwen blijven zitten wiens enige kans op een vrouw is als die kansloos genoeg is om 2 jaar in Nederland niks te doen een vooruitgang is van het leven dat ze heeft
De eisen zijn de zelfde als voor het halen van een partner, dus als je dat kan je ook een familielid halen, wat dan helaas ook op grote schaal gebeurt. Is natuurlijk ook te begijpen want een ongelijk huwelijk is natuurlijk gedoemt om te mislukken en door een familielid kan je de mislukking misschien nog even uitstellenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
1e en 2e lijn is slechts een van de voorwaarden. Er worden nog een hele rits andere voorwaarden gesteld. Als iedereen die een aanvraag doet netjes wordt getoetst, dan zou normaliter 95% van de aanvragen sowieso al in de papiershredder gegooid kunnen worden.
De cijfers zou ik graag eens zien. Als daaruit blijkt dat gezinshereniging nog steeds op grote schaal plaatsvindt, dan worden de regeltjes dus niet goed nageleefd door de IND en dat is een kwalijke zaak. Het probleem is dan echter niet het gebrek aan regeltjes, maar het gebrek aan een juiste naleving van de opgestelde regels.
De eisen zijn niet hetzelfde als voor het halen van een partner, dat blijkt wel uit de gegevens van IND.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
De eisen zijn de zelfde als voor het halen van een partner, dus als je dat kan je ook een familielid halen, wat dan helaas ook op grote schaal gebeurt. Is natuurlijk ook te begijpen want een ongelijk huwelijk is natuurlijk gedoemt om te mislukken en door een familielid kan je de mislukking misschien nog even uitstellen
Verder kan de huwelijkspartner vanaf het moment dat ze de Nederlandse nationaliteit heeft(3 jaar) ook zelfstandig zonder medewerking van haar (ex) man een familielid halen
3 jaar, maar dat weet je goedquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
De eisen zijn niet hetzelfde als voor het halen van een partner, dat blijkt wel uit de gegevens van IND.
Een importbruid krijgt toch pas na 5 jaar de Nederlandse nationaliteit?
Zo achterlijk dat zelfs de meest kansloze pauper met een bijstanduitkering het kan doenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
De eisen zijn niet hetzelfde als voor het halen van een partner, dat blijkt wel uit de gegevens van IND.
Dat mag voor mij wel 10 jaar worden. En uiteraard slechts op voorwaarde van niet-crimineel zijn. Anders;quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
3 jaar, maar dat weet je goed
5 jaar is prima, mits je werkt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat mag voor mij wel 10 jaar worden. En uiteraard slechts op voorwaarde van niet-crimineel zijn. Anders;
Zoals gezegd; Nederland is vol. Ik vind niet dat blijvende vestiging in Nederland van overheidswege gestimuleerd moet worden. Als bedrijven nuttige krachten kunnen vinden, prima. Als mensen individueel gek zijn op elkaar en willen trouwen, prachtig.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
5 jaar is prima, mits je werkt.
Daarom moet je ook alleen iemand binnen laten als hij werk heeftquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zoals gezegd; Nederland is vol. Ik vind niet dat blijvende vestiging in Nederland van overheidswege gestimuleerd moet worden. Als bedrijven nuttige krachten kunnen vinden, prima. Als mensen individueel gek zijn op elkaar en willen trouwen, prachtig.
Maar dat moet je los zien van beleid. Anders kan je de complete wereld wel in huis halen. Beetje dom.
Als men zich strikt aan de eisen zou houden, dan zou dat niet mogelijk zijn.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zo achterlijk dat zelfs de meest kansloze pauper met een bijstanduitkering het kan doen
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
3 jaar, maar dat weet je goed
Iemand die werkt van het 18e tot het 23e levensjaar en daarna tot het 65e levensjaar uitkeringen trekt zou ik ook niet op zitten te wachten.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
5 jaar is prima, mits je werkt.
Net alsof dat relastisch isquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Iemand die werkt van het 18e tot het 23e levensjaar en daarna tot het 65e levensjaar uitkeringen trekt zou ik ook niet op zitten te wachten.
Je moet 3 jaar getrouwd zijn met een Nederlander en op een adres gewoond hebben en natuurlijk de taaltoets met goed gevolg afleggenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Heb het even nagekeken. Het is inderdaad 3 jaar en je hoeft er niet eens voor in Nederland te hebben gewoond. Wist ik niet. Best merkwaardige regel ook.
Als je het paspoort eenmaal binnen hebt, dan vervalt je "verplichting" om te werken. Zo onrealistisch is het niet gezien het grote aantal imports dat niet werkt.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 02:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Net alsof dat relastisch is
Inburgeringsexamen ook neem ik aan.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 02:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je moet 3 jaar getrouwd zijn met een Nederlander en op een adres gewoond hebben en natuurlijk de taaltoets met goed gevolg afleggen
dat komt omdat je aan die imports niet eist dat ze gaan werkenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als je het paspoort eenmaal binnen hebt, dan vervalt je "verplichting" om te werken. Zo onrealistisch is het niet gezien het grote aantal imports dat niet werkt.
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:51 schreef henkway het volgende:
Ja of een meisje nu uit de stad verderop komt of uit een ander land.
we hebben vliegtuigen he
Ga es met je tijd mee
iedereen werkt of studeert in het buitenland en komt een ander daar tegen
of niet maakt niet uit, vrije keuze lijkt mequote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En dan blijf je daar, problleem opgelost
Juist daarom moet je importbruiden ook verbieden. Als ze graag naar Nederland willen komen gaan ze maar werkenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:15 schreef henkway het volgende:
[..]
of niet maakt niet uit, vrije keuze lijkt me
Ze mogen dus geen kinderen krijgen, begrijp ik?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Juist daarom moet je importbruiden ook verbieden. Als ze graag naar Nederland willen komen gaan ze maar werken
En hoe ben jij in Nederland gekomen dan?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En dan blijf je daar, problleem opgelost
of een kindje maken, dat kan ookquote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Juist daarom moet je importbruiden ook verbieden. Als ze graag naar Nederland willen komen gaan ze maar werken
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:35 schreef Tijger_m het volgende:
Ze mogen dus geen kinderen krijgen, begrijp ik?
Jawel, die mogen zelfs in Nederland gaan wonen als de rechter in het thuisland accepteert
En hoe ben jij in Nederland gekomen dan?
Ik ben niet in Nederland
Probeer het eerst eens netjes beschaafd te vragen, heel misschien geef ik dan wel antwoordquote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je was er anders wel, dus nogmaals, hoe ben jij hier gekomen?
Mwah, ik stel mijn vragen op een redelijk beschaafd nivo, een stuk beschaafder als jouw posts iig dus ik begrijp niet goed waar jij moeite mee hebt.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Probeer het eerst eens netjes beschaafd te vragen, heel misschien geef ik dan wel antwoord
Een importbruid kan onderhouden worden door zijn/haar partner. Ik zie het probleem niet zo. Als iemand niet werkt, zou iemand geen enkel recht moeten krijgen op een uitkering. Als iemand wordt onderhouden door zijn/haar partner, dan heeft, zolang diegene zich weet te gedragen, de belastingbetaler er geen last van en ook niets mee te maken.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 17:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
dat komt omdat je aan die imports niet eist dat ze gaan werken
Van een importbruid weet je al vantevoren dat ze lui en zonder toekomst is
Die ander die werkt gewoon en die gaat echt niet zomaar voor haar lol thuis zitten, verder heeft diegene ook gewoon recht op een uitkering terwijl de enige recht wat de importbruid opgespaard is dat ze er aan zuigt
120% van het minimumloon is meestal het probleem nog niet eens zo. Maar ik ken dus MEERDERE Nederlanders met een EIGEN BEDRIJF die genoeg verdienen om in relatieve luxe te kunnen leven, en die door de IND gewoon worden tegengewerkt omdat ze geen "vaste baan" hebben.....quote:Op vrijdag 4 september 2009 00:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
120% van het minimumloon met een contract voor minimaal 1 jaar, inderdaad heel erg moeilijk![]()
Ik ken ook een aantal van deze gevallen, zou ik zelf ook meteen doen.quote:Op donderdag 3 september 2009 23:20 schreef maartena het volgende:
Mijn mening is dat als je het importeren van een partner verder gaat belemmeren, dat je het alleen maar in de hand werkt dat goed-opgeleide Nederlanders die een buitenlandse partner hebben eieren voor hun geld kiezen en vertrekken.
Praatjesquote:Op vrijdag 4 september 2009 13:26 schreef Bramito het volgende:
[..]
Ik ken ook een aantal van deze gevallen, zou ik zelf ook meteen doen.
Toch is het zo. IND is vrij strikt met het kunnen bewijzen dat je een arbeidscontract hebt..... en als je een eigen bedrijfje hebt, dan gaat dat vrij moeilijk. Je kunt dan met zoveel belastingopgaven komen als je wil, waaruit blijkt dat je al 10+ jaar meer dan 100k per jaar verdiend, de IND buigt niet.quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Goede ondernemers die niet voldoen aan de eisen van het IND
Het wordt steeds grappiger allemaal
Zelfstandig ondernemerquote:Op vrijdag 4 september 2009 15:51 schreef maartena het volgende:
[..]
Toch is het zo. IND is vrij strikt met het kunnen bewijzen dat je een arbeidscontract hebt..... en als je een eigen bedrijfje hebt, dan gaat dat vrij moeilijk. Je kunt dan met zoveel belastingopgaven komen als je wil, waaruit blijkt dat je al 10+ jaar meer dan 100k per jaar verdiend, de IND buigt niet.
Het wordt inderdaad steeds grappiger.... de IND wil blijkbaar niet dat ondernemers met een buitenlandse partner die onderneming IN Nederland voortzetten.
Dit jaar gaan er 130.000 nederlanders emigreren en een groot deel daarvan gaat met een buitenlandse partner in het buitenland wonen, maar er komen ook weer buitenlanders hierheen , dus het blijft gelijk denkikquote:Op vrijdag 4 september 2009 13:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Jou opmerking dat jij wel effe gaat emigreren
Cijfers graagquote:Op vrijdag 4 september 2009 16:09 schreef henkway het volgende:
[..]
Dit jaar gaan er 130.000 nederlanders emigreren en een groot deel daarvan gaat met een buitenlandse partner in het buitenland wonen, maar er komen ook weer buitenlanders hierheen , dus het blijft gelijk denkik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |