abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71751638
http://player.omroep.nl/?aflID=9945675

Aan de hand van deze beelden kunnen verscherpte eisen voor Russische huwelspartners niet uitblijven lijkt me.

Minimaal 2 keer modaal lijkt me een redelijk uitgangspunt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71751650
minimaal 2 x modale tieten lijkt me inderdaad niet teveel gevraagd
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_71751661
Vind ik ook, maar ik had het natuurlijk over inkomenseis

Als dat soort kneusjes allemaal met Russische vrouwen komen aanzetten wordt het er in Nederland allemaal niet leuker op
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 10 augustus 2009 @ 08:00:17 #4
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_71751683
was zo'n topic hier op Fok! van zo'n gast en z'n importbruid
pi_71751693
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 08:00 schreef Buschetta het volgende:
was zo'n topic hier op Fok! van zo'n gast en z'n importbruid
Daar ben ik wel benieuwd naar
pi_71752541
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 08:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Daar ben ik wel benieuwd naar
Kan zijn dat het was over die user die getrouwd was met een Japanse. Die werd het zo moeilijk gemaakt en ook op een onbeschofte manier ("U kunt ook lekker in Japan gaan wonen") dat hij dat geloof ik ook gedaan heeft.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_71752551
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 09:18 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Kan zijn dat het was over die user die getrouwd was met een Japanse. Die werd het zo moeilijk gemaakt en ook op een onbeschofte manier ("U kunt ook lekker in Japan gaan wonen") dat hij dat geloof ik ook gedaan heeft.
Goh wat een gemis voor Nederland
pi_71752600
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 09:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Goh wat een gemis voor Nederland
Goh wat een fijne insteek voor discussie
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_71754984
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 07:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Aan de hand van deze beelden kunnen verscherpte eisen voor Russische huwelspartners niet uitblijven lijkt me.

De uitzending gaat over het oplichten van mannen... Jij wil dat alleen nog mannen met minimaal 2 keer modaal worden opgelicht?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 10 augustus 2009 @ 13:58:44 #10
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_71759781
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 11:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

De uitzending gaat over het oplichten van mannen... Jij wil dat alleen nog mannen met minimaal 2 keer modaal worden opgelicht?
Boven de 50.000 hoeft je niet onder controle van de AFM te staan..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_71764938
Als ik per 2 keer modaal een goeie chick mag importeren, dan ben ik het in grove lijnen met je eens.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_71765500
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 11:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee
pi_71765577
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 17:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Nee
Waarom stel je dan de maatregel voor?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 10 augustus 2009 @ 17:28:47 #14
19840 Libris
Live from Singapore
pi_71765616
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 17:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Nee
Dam, het discussiemonster.

OT:
Volgens mij zijn de regels al scherp zat
pi_71765905
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 17:28 schreef Libris het volgende:

[..]

Dam, het discussiemonster.

OT:
Volgens mij zijn de regels al scherp zat
120% van het minimumloon
pi_71769299
TVP
pi_71770017
Lastig punt. De problemen met Russische vrouwen zijn niet zo groot. Er zijn bepaalde bevolkingsgroepen waar in Nederland veel problemen mee zijn en dan weten we allemaal wel over welke groepen we het hebben.

Het vervelende echter wel is het hoge % scheidingen i.c.m. het verkrijgen van een paspoort na 5 jaar. De enige eis is een verblijf van 5 jaar en je moet wat Nederlands spreken. Het krijgen van een paspoort en het gebruik maken van het sociale stelsel zou gekoppeld moeten worden aan de toegevoegde waarde van iemand.

Het moet niet zo zijn dat een Thaise na 5 jaar een scheiding aanvraagt, een Nederlandse pas krijgt en de rest van haar leven op kosten van de belastingbetaler in Nederland mag verblijven.
pi_71771174
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 07:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
http://player.omroep.nl/?aflID=9945675

De documentaire heeft helemaal niks met je voorstellen te maken, dus ik ben benieuwd welke problematiek je met deze voorstellen wilt verhelpen.

[ Bericht 29% gewijzigd door Picchia op 10-08-2009 20:48:47 ]
pi_71771651
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 09:18 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Die "onbeschofte manier" is natuurlijk niet meer dan logisch. Dat KAN namelijk ook. Zeker Japan. Bij een bruid uit een kutland of een oorlogsgebied is het nog wat anders, maar Japan kan je natuurlijk gewoon prima wonen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_71771875
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 20:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die "onbeschofte manier" is natuurlijk niet meer dan logisch. Dat KAN namelijk ook. Zeker Japan. Bij een bruid uit een kutland of een oorlogsgebied is het nog wat anders, maar Japan kan je natuurlijk gewoon prima wonen.
Ik vind het nogal stuitend om tegen een Nederlanderdie wil trouwen met een buitenlandse en daar naar informeert te zeggen "Ga daar maar heen dan". Dat dient geen enkel voordeel, heeft niks te maken met huwelijkswetgeving en is derhalve uncalled for. Bah.
pi_71771902
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 21:05 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik vind het nogal stuitend om tegen een Nederlanderdie wil trouwen met een buitenlandse en daar naar informeert te zeggen "Ga daar maar heen dan". Dat dient geen enkel voordeel, heeft niks te maken met huwelijkswetgeving en is derhalve uncalled for. Bah.
Waarom moet iedereen dan NET naar Nederland komen? Waarom gaan zo weinig mensen die met buitenlanders trouwen juist naar DIE landen?

Jij vindt het nog niet vol genoeg hier?

Blijkbaar heeft het wel gewerkt, want die vriend van je is wel naar Japan gegaan.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_71772163
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 21:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waarom moet iedereen dan NET naar Nederland komen? Waarom gaan zo weinig mensen die met buitenlanders trouwen juist naar DIE landen?
Waarom zouden ze dat moeten?
quote:
Jij vindt het nog niet vol genoeg hier?
Neuh. Het is niet alsof ik een tsunami van Japanners signaleer.
quote:
Blijkbaar heeft het wel gewerkt, want die vriend van je is wel naar Japan gegaan.
Het is een andere user, geen vriend en wat er zo aan is snap ik niet. Ik kan in ieder geval wel betere of überhaupt geldige redenen voor betere kandidaten om op te bokken verzinnen, niet een huwelijk met een Japanse.
pi_71772274
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 21:16 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Waarom zouden ze dat moeten?
Waarom zouden ze het niet doen?

Waarom moet immer het meest gastvrije, de hoogste uitkeringen vertrekkende en het meest relaxede land alle (huwelijks)migranten opnemen?

Japan is een fokking rijk land en als hij niet van dat land hield, dan zal hij er vast geen meid aan overgehouden hebben of wel? Wat is er mis met daarheen vertrekken?

Als ik een buitenlandse vriendin heb/krijg dan sluit ik absoluut niet uit dat ik naar haar land toega in plaats van terug naar Nederland.
quote:
Het gaat niet om welke mensen. Het gaat om mensen in het algemeen. De wereld is vol, Europa is megavol en Nederland is overvol.
quote:
Het is een andere user, geen vriend en wat er zo aan is snap ik niet. Ik kan in ieder geval wel betere of überhaupt geldige redenen voor betere kandidaten om op te bokken verzinnen, niet een huwelijk met een Japanse.
Zie eerste vraag. Bizar dat men altijd in Nederland de staatsruif leeg wil vreten terwijl een rijk prima leefbaar land als Japan dan blijkbaar niet goed genoeg zou zijn om te gaan wonen. Dankzij de suggestie van die ambtenaar (doen ze toch nog iets goeds, valt me alweer mee) wel dus. Mooi zo.

pi_71772484
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 21:21 schreef El_Matador het volgende:Het gaat niet om welke mensen. Het gaat om mensen in het algemeen. De wereld is vol, Europa is megavol en Nederland is overvol.
Vooral met van die spanjaarden
pi_71772529
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 21:29 schreef Tahiti het volgende:

[..]

Vooral met van die spanjaarden
Gelukkig kan Tahiti een aantal miljoen mensen aan...

pi_71772715
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 21:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Gelukkig kan Tahiti een aantal miljoen mensen aan...
Nee, maar heb je wel enig idee hoeveel mensen er naar hier komen?
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 21:21 schreef El_Matador het volgende:
Waarom moet immer het meest gastvrije, de hoogste uitkeringen vertrekkende en het meest relaxede land alle (huwelijks)migranten opnemen?
bron?
pi_71772924
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 21:36 schreef Tahiti het volgende:

[..]

Nee, maar heb je wel enig idee hoeveel mensen er naar hier komen?
Overbevolking is een serieus probleem. De hele wereld is overbevolkt, maar Nederland helemaal. het op 2 na dichtstbevolkte serieuze land ter wereld. Na Bangladesh (niet bepaald een voorbeeld ) en Zuid-Korea.
quote:
bron?
Van de Nederlandse uitkeringen, kansen, mogelijkheden, etc?

Een goeie bron is al de vluchtelingencijfers en de Nederlandse "tolerante" houding, ook als het al uit z'n voegen barst.

pi_71773043
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 21:05 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik vind het nogal stuitend dat het zogenaamde recht op gezinsleven zich persé in Nederland moet afspelen.
pi_71797136
Het stuitendst vind ik dat er werkelijk mensen zijn die menen dat er maar mensen het land uit moeten als ze een buitenlandse partner hebben en die het recht op gezinsleven alleen met het argument van "vol is vol" willen afschuiven op het andere land, alleen om die buitenlandse partner hier maar te kunnen weren.
  † In Memoriam † dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:14:54 #30
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_71797206
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 21:16 schreef Mwanatabu het volgende:
Nog nooit een Japanse toeristenbus van dichtbij meegemaakt dus.
Carpe Libertatem
pi_71797221
quote:

[..]

Japan is een fokking rijk land en als hij niet van dat land hield, dan zal hij er vast geen meid aan overgehouden hebben of wel? Wat is er mis met daarheen vertrekken?
Waarom wil jij persé die landgenoot weg hebben? Welke fatsoensnorm gebiedt dat een ander maar moet opbokken zuiver om zijn partnerkeuze?
quote:
Als ik een buitenlandse vriendin heb/krijg dan sluit ik absoluut niet uit dat ik naar haar land toega in plaats van terug naar Nederland.
[..]
Dat is jouw persoonlijke keuze. Waarom wil jij die keuze een ander, een landgenoot afnemen?
quote:
Het gaat niet om welke mensen. Het gaat om mensen in het algemeen. De wereld is vol, Europa is megavol en Nederland is overvol.
[..]
Dat is ook maar een mening. Bevolkingsdichtheidaantallen
quote:
Zie eerste vraag. Bizar dat men altijd in Nederland de staatsruif leeg wil vreten terwijl een rijk prima leefbaar land als Japan dan blijkbaar niet goed genoeg zou zijn om te gaan wonen. Dankzij de suggestie van die ambtenaar (doen ze toch nog iets goeds, valt me alweer mee) wel dus. Mooi zo.
Wie zegt dat die vrouw hier uit de "staatsruif wil vreten"? Als Japan zo'n fokking rijk ontwikkeld land is, dan kun je er ook vanuit gaan dat ze ontwikkeld genoeg is om zichzelf te onderhouden. Sowieso zou hij haar moeten kunnen onderhouden met minstens 110% van het minimumloon. Dus dit argument telt niet echt.
pi_71797233
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 21:45 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik vind het nogal stuitend dat het zogenaamde recht op gezinsleven zich persé in Nederland moet afspelen.
Waarom mag ik als Nederlander niet met mijn vriendin (wellicht toekomstige vrouw) in mijn eigen land wonen? Moet ik dan per se in Zweden gaan wonen omdat het daar wel mag?

Kijk, dat je al die geldzoekers die hier via het internet komen, graag buiten laat - prima. Maar wat moeten mensen met een gezin dan? Als iedereen zich zo op stelt, zou ik dus maar enkel kunnen kiezen voor een Nederlandse vrouw?

Enig idee hoe lelijk die zijn?
pi_71797244
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:14 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Nog nooit een Japanse toeristenbus van dichtbij meegemaakt dus.
Haha, wel! Ik heb het overleefd, zelfs ondanks het feit dat ik totaal niet fotogeniek ben
pi_71797325
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 21:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Overbevolking is een serieus probleem. De hele wereld is overbevolkt, maar Nederland helemaal. het op 2 na dichtstbevolkte serieuze land ter wereld. Na Bangladesh (niet bepaald een voorbeeld ) en Zuid-Korea.
[..]

Van de Nederlandse uitkeringen, kansen, mogelijkheden, etc?

Een goeie bron is al de vluchtelingencijfers en de Nederlandse "tolerante" houding, ook als het al uit z'n voegen barst.
Bron? Volgens wikipedia zit Nederland op nr. 27, dus dat valt alles mee.
pi_71797408
quote:

Trouwens, wie zegt er dat buitenlanders niks toevoegen en uit de ruif vreten? Mijn vriendin verdient nu iets van 5 het Nederlands modaal salaris in Zweden, zal hier niet heel veel minder worden. Goed opgeleide mensen, da's toch wat we allemaal zo nodig hebben? Nou, ik zeg laat haar binnen, ze gaat behoorlijk wat belasting centjes opleveren.
pi_71797425
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:18 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Bron? Volgens wikipedia zit Nederland op nr. 27, dus dat valt alles mee.
Ik had het over serieuze landen, niet over eilandjes als Malta of stadstaatjes ofzo.

Het valt helemaal niet mee. De meeste onderlinge spanningen in Nederland zijn terug te voeren op de gigantische overbevolkingsdruk.

pi_71797482
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:21 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Trouwens, wie zegt er dat buitenlanders niks toevoegen en uit de ruif vreten? Mijn vriendin verdient nu iets van 5 het Nederlands modaal salaris in Zweden, zal hier niet heel veel minder worden. Goed opgeleide mensen, da's toch wat we allemaal zo nodig hebben? Nou, ik zeg laat haar binnen, ze gaat behoorlijk wat belasting centjes opleveren.
Waarom ga jij niet naar Zweden? Dat is de vraag die ik gesteld heb, in eerdere stukjes.

Dat je met een Ghanese vriendin niet naar Ghana gaat, snap ik. Maar bij Japan (voorbeeld Mwanatubu) en Zweden (jouw geval) is dat anders.

pi_71797558
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waarom ga jij niet naar Zweden? Dat is de vraag die ik gesteld heb, in eerdere stukjes.

Dat je met een Ghanese vriendin niet naar Ghana gaat, snap ik. Maar bij Japan (voorbeeld Mwanatubu) en Zweden (jouw geval) is dat anders.
Ik wil ook prima naar Zweden, da's het probleem niet. Ik begrijp echter niet waarom Nederland onmogelijk zou moeten zijn? Daarbij, als Zweden net zo "vriendelijk" zou zijn als Nederland, wat dan?
pi_71797668
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik had het over serieuze landen, niet over eilandjes als Malta of stadstaatjes ofzo.

Het valt helemaal niet mee. De meeste onderlinge spanningen in Nederland zijn terug te voeren op de gigantische overbevolkingsdruk.
Het is maar waar je een probleem van maakt. Alsof een beetje extra ruimte als je problemen op lost, werkt namelijk zo goed in Afrika... Ik vind Nederland in ieder geval prima. Steden heb je overal en die zullen altijd dit soort problemen kennen. Maar goed, je mag altijd naar Groningen verhuizen en genieten van de rust.
pi_71797998
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waarom zou je onderscheid maken tussen het land van oorsprong nu opeens? Want als je iets niet wilt weren zouden het toch hoogopgeleide Zweden, Japanners ed zijn, en wil je juist de onopgeleide massa's met een veel grotere kans op een abonnement op de staatsruif zoveel mogelijk weghouden.
pi_71798038
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:43 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Waarom zou je onderscheid maken tussen het land van oorsprong nu opeens? Want als je iets niet wilt weren zouden het toch hoogopgeleide Zweden, Japanners ed zijn, en wil je juist de onopgeleide massa's met een veel grotere kans op een abonnement op de staatsruif zoveel mogelijk weghouden.
Nederland is overvol. Ik ben ook een hoogopgeleide Nederlander en ben ook weggegaan. Waarom kan Drive-r dat niet naar Zweden en jouw forumgenootje niet naar Japan?

Waarom altijd naar Nederland? Waarom moet Nederland nog voller worden? Dat vraag ik me nou af.

pi_71798222
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nederland is overvol. Ik ben ook een hoogopgeleide Nederlander en ben ook weggegaan.
Ik ben een hoogopgeleide Nederlander, woon samen met een nieuwkomer en vind het niet vol. Twee totaal verschillende gezichtspunten op dezelfde situatie dus.
quote:
Waarom kan Drive-r dat niet naar Zweden en jouw forumgenootje niet naar Japan?

Waarom altijd naar Nederland? Waarom moet Nederland nog voller worden? Dat vraag ik me nou af.
Waarom moeten ze weg? Dat vraag ik me af. Waarom zouden twee mensen met verschillende herkomst per definitie naar die andere staat moeten?
pi_71798302
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:52 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik ben een hoogopgeleide Nederlander, woon samen met een nieuwkomer en vind het niet vol. Twee totaal verschillende gezichtspunten op dezelfde situatie dus.
De cijfers spreken tegen je.
quote:
Waarom moeten ze weg? Dat vraag ik me af. Waarom zouden twee mensen met verschillende herkomst per definitie naar die andere staat moeten?
Waar heb ik gesteld "dat ze weg moeten"? Ik vraag me gewoon af waarom men altijd juist naar Nederland moet, als er buitenlandse partners in het spel zijn? Vast niet om het lekkere weer.

pi_71798581
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De cijfers spreken tegen je.
[..]
Je bedoelt dat de cijfers mij tegenspreken hoop ik, anders zou ik stemmetjes in mijn hoofd hebben
En nee, cijfers zeggen mij niet zoveel. Ik heb een huisje, tuintje, buren die niet op mijn lip zitten en alles binnen bereik edoch niet te druk. Vol is ook maar een relatief begrip.
quote:
Waar heb ik gesteld "dat ze weg moeten"? Ik vraag me gewoon af waarom men altijd juist naar Nederland moet, als er buitenlandse partners in het spel zijn? Vast niet om het lekkere weer.
Altijd? Ik ken er zat die elders zijn gaan wonen.
pi_71798721
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:15 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Waarom mag ik als Nederlander niet met mijn vriendin (wellicht toekomstige vrouw) in mijn eigen land wonen? Moet ik dan per se in Zweden gaan wonen omdat het daar wel mag?

Kijk, dat je al die geldzoekers die hier via het internet komen, graag buiten laat - prima. Maar wat moeten mensen met een gezin dan? Als iedereen zich zo op stelt, zou ik dus maar enkel kunnen kiezen voor een Nederlandse vrouw?

Enig idee hoe lelijk die zijn?
Je mag best in Nederland gaan wonen met je toekomstige vrouw, maar dan zijn er wel regels waar je aan moet voldoen.
pi_71798723
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:03 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Je bedoelt dat de cijfers mij tegenspreken hoop ik, anders zou ik stemmetjes in mijn hoofd hebben
En nee, cijfers zeggen mij niet zoveel. Ik heb een huisje, tuintje, buren die niet op mijn lip zitten en alles binnen bereik edoch niet te druk. Vol is ook maar een relatief begrip.
Ah, de egoistische Job Cohen ivoren toren houding. IK heb nergens last van, dus anderen moeten niet zeiken.

Dat heeft de SP en Wilders groot gemaakt.

Ik heb de afgelopen 7 jaar in "prachtwijken" gewoond en had persoonlijk ook weinig last. Al ben ik echt niet blind voor de problemen die er WEL zijn. En nu merk ik juist hoe het anders kan. Duitsers die niet met ellenbogen overal proberen voor te dringen, zoals Randstedelijk Nederland domineert. En ja, ik ben een echte Randstedeling.
quote:
Altijd? Ik ken er zat die elders zijn gaan wonen.
Nederland maakt het heeeeel erg makkelijk om daarheen te gaan. Wat mij betreft worden we een goed Fort Europa. Intern open grenzen en extern vrij gesloten, met een puntensysteem als in Australie. Zijn kappers schaars, dan ben je welkom. Zoeken we chirurgen, kom maar met je Pakistaanse scholing. Maar het afvoerputje van de wereld worden uit "(a!)sociaal" oogpunt, nou nee.

pi_71798747
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:52 schreef Mwanatabu het volgende:

[
Ik vraag me juist af waarom ze persé naar Nederland moeten.
pi_71799418
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ah, de egoistische Job Cohen ivoren toren houding. IK heb nergens last van, dus anderen moeten niet zeiken.
Doe jij niet precies hetzelfde? Ik heb ergens last van, dus mensen die niet zeiken hebben ongelijk?
quote:
Dat heeft de SP en Wilders groot gemaakt.

Ik heb de afgelopen 7 jaar in "prachtwijken" gewoond en had persoonlijk ook weinig last. Al ben ik echt niet blind voor de problemen die er WEL zijn. En nu merk ik juist hoe het anders kan. Duitsers die niet met ellenbogen overal proberen voor te dringen, zoals Randstedelijk Nederland domineert. En ja, ik ben een echte Randstedeling.
[..]
Sorry, maar dat ligt nou niet direct aan de nieuwkomers Nederlanders zijn gewoon een lomp volk. En dat is ook nog eens niet gerelateerd aan bevolkingsdichtheid want in Zwolle of all places is dit gedrag een stuk erger dan in de Randstad waar ik gewoond heb. Ik heb zelf roots in Den Haag en Dordrecht en heb ook in Leiden gewoond, jarenlang in "Marokkaanse" en "Turkse" buurten. Ook daar geen centje pijn.
quote:
Nederland maakt het heeeeel erg makkelijk om daarheen te gaan. Wat mij betreft worden we een goed Fort Europa. Intern open grenzen en extern vrij gesloten, met een puntensysteem als in Australie. Zijn kappers schaars, dan ben je welkom. Zoeken we chirurgen, kom maar met je Pakistaanse scholing.
Ontzettend zwaar eens. Maar dit is arbeidsmigratie, en daar praten we nu niet direct over.
quote:
Maar het afvoerputje van de wereld worden uit "(a!)sociaal" oogpunt, nou nee.
Ik zie niet in wat een huwelijkspartner gemeen heeft met een afvoerputje, en al helemaal niet de praktische voorbeelden van de Japanse en de Zweedse.
pi_71799444
Er zijn ook genoeg voorbeelden van Thaise of Afrikaanse dames die de belastingbetaler na 5 jaar handenvol geld kosten.
pi_71799494
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:30 schreef Halcon het volgende:
Er zijn ook genoeg voorbeelden van Thaise of Afrikaanse dames die de belastingbetaler na 5 jaar handenvol geld kosten.
En minstens evenveel dames (en heren) waarbij dit niet het geval is.
pi_71799634
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:32 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Table 1. Transversal divorce rates after ten years, 2001
Man NL Vrouw NL 17% gescheiden na 10 jaar
Man NL Vrouw westerse buitenlander 23% gescheiden na 10 jaar
Man NL Vrouw niet-westerse buitenlander 30% gescheiden na 10 jaar
Man westerse buitenlander vrouw NL 24% gescheiden na 10 jaar
Man westerse buitenlander vrouw westerse buitenlander 21% gescheiden na 10 jaar
Man westerse buitenlander vrouw niet-westerse buitenlander 35% gescheiden na 10 jaar
Man niet-westerse buitenlander vrouw NL 54% gescheiden na 10 jaar
Man niet-westerse buitenlander vrouw westerse buitenlander 44% gescheiden na 10 jaar
Man niet-westerse buitenlander vrouw niet-westerse buitenlander 29% gescheiden na 10 jaar

Interculturele huwelijken doen het niet best, met name als een van de partners van niet-Westerse afkomst is.

Maar liefst 54% van de huwelijken tussen Nederlandse vrouwen en niet-Westerse mannen loopt stuk. Je hoeft geen Einstein te zijn om te bedenken dat dat de Nederlandse belastingbetaler handenvol geld kost.
pi_71799929
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:36 schreef Halcon het volgende:

[..]

Man westerse buitenlander vrouw niet-westerse buitenlander 35% gescheiden na 10 jaar
Man niet-westerse buitenlander vrouw westerse buitenlander 44% gescheiden na 10 jaar
Man niet-westerse buitenlander vrouw niet-westerse buitenlander 29% gescheiden na 10 jaar

Interculturele huwelijken doen het niet best, met name als een van de partners van niet-Westerse afkomst is.

Maar liefst 54% van de huwelijken tussen Nederlandse vrouwen en niet-Westerse mannen loopt stuk. Je hoeft geen Einstein te zijn om te bedenken dat dat de Nederlandse belastingbetaler handenvol geld kost.
Is dat zo? Ik denk dat de gewone scheidingen een stuk groter zijn qua absolute aantallen en die scheidingen met buitenlandse partners daarbij in het niet vallen. En daarnaast dat Nederlandse ex-partners niet veel minder druk opleveren op de staatsruif.
pi_71800066
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:45 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik denk dat de gewone scheidingen een stuk groter zijn qua absolute aantallen en die scheidingen met buitenlandse partners daarbij in het niet vallen. En daarnaast dat Nederlandse ex-partners niet veel minder druk opleveren op de staatsruif.
Er wonen in Nederland ook veel meer Nederlanders dan importbruiden natuurlijk. Absolute getallen zeggen dan niet zoveel.

De kans dat een intercultureel huwelijk tussen een Nederlander en een niet-Westerling in het water valt is significant groter dan de kans dat een huwelijk tussen twee Nederlanders of tussen Westerlingen in het water valt.

Niet-Westerlingen hebben relatief gezien ook een groot aandeel in het hele uitkeringengebeuren en dan kun je ook nog wel bedenken dat niet-Westerlingen die hier zijn gekomen om te werken relatief gezien een kleiner aandeel zullen hebben in dat gebeuren dan niet-Westerlingen die hier als importbruid zijn gekomen.

Ik gun iedereen zijn geluk en gezinsleven, maar het moet niet zo zijn dat de Nederlandse belastingbetaler daar dan maar per definitie de dupe van moet worden als het misgaat (wat vaak blijkt te gebeuren).
pi_71801721
quote:

[..]

bron?
pi_71801931
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:36 schreef Tahiti het volgende:

[..]

bron?
CBS.
pi_71805645
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:08 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je mag best in Nederland gaan wonen met je toekomstige vrouw, maar dan zijn er wel regels waar je aan moet voldoen.
Top, dan zijn we het daar over eens.
pi_71805698
quote:

[..]

Nederland is overvol. Ik ben ook een hoogopgeleide Nederlander en ben ook weggegaan. Waarom kan Drive-r dat niet naar Zweden en jouw forumgenootje niet naar Japan?

Dat vind jij, ik vind het hier prima. Sterker nog, ik vind Nederland relaxed. Ik ben er verder GVD geboren, dan mag ik er zeker toch wel wonen? Gekke gozer die je bent....
pi_71806287
quote:

[..]

[..]

[..]

Bizar dat jij er blijkbaar vanuit gaat dat een vrouw, afkomstig uit een fokking rijk land, hier uit de staatsruif zou willen komen eten. Zeker als je in aanmerking neemt, dat die man haar pas mag laten overkomen als hij genoeg verdient om haar te onderhouden.

Maar misschien zou jij, als je een buitenlandse vriendin kreeg, fijn uit de staatsruif in haar land gaan eten?
En zo niet, waarom zou een ander dat dan wel willen doen?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_71806688
@Halcon en El_Matador: ik moet heel erg een echtelijke ruzies denken als ik jullie verhalen zo lees. En dan vooral de vrouwelijke kant: "Waarom moet jij nou altijd het dopje van de tandpasta er scheef opdraaien? En waarom haal je nou expres nooit je haren uit het afvoerputje? En moet je nu per se dat schilderij NU ophangen, dat heb ik toch een week geleden al gevraagd!"
Vooral termen als "altijd", "nooit", "per se", "expres" en dergelijke onterechte kwalifiaties dragen dan veel bij aan de feestvreugde.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_71806702
En vol hier? Nergens last van hoor.
pi_71806776
Maar goed: on topic maar weer.
Wat zullen we eens gaan doen om te voorkomen dat onbenullige Nederlandse mannen zich laten oplichten door Russische vrouwen?
Zullen we Wilders eens kamervragen laten stellen? Kan hij gelijk die Nigeriaanse oplichters met hun koffers vol met geld meenemen. Jammer dat Russen en Nigerianen geen moslims zijn, want dan zou hij er wel raad mee weten.
pi_71808960
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 20:06 schreef Halcon het volgende:
Lastig punt. De problemen met Russische vrouwen zijn niet zo groot. Er zijn bepaalde bevolkingsgroepen waar in Nederland veel problemen mee zijn en dan weten we allemaal wel over welke groepen we het hebben.

Het vervelende echter wel is het hoge % scheidingen i.c.m. het verkrijgen van een paspoort na 5 jaar. De enige eis is een verblijf van 5 jaar en je moet wat Nederlands spreken. Het krijgen van een paspoort en het gebruik maken van het sociale stelsel zou gekoppeld moeten worden aan de toegevoegde waarde van iemand.

Het moet niet zo zijn dat een Thaise na 5 jaar een scheiding aanvraagt, een Nederlandse pas krijgt en de rest van haar leven op kosten van de belastingbetaler in Nederland mag verblijven.
Het is 3 jaar. Nu moet je wel eerst een verblijfsvergunning krijgen, maar binnen iets meer dan 3 jaar moet het wel lukken
  woensdag 12 augustus 2009 @ 10:04:32 #63
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_71811319
quote:

[..]

Onzin, Nederland bestaat voor minder dan 20% uit bebouwd gebied
Jij komt\kwam zeker nooit buiten de Randstad
Er is ruimte in overvloed, alleen mag je er geen huizen bouwen van de overheid.
pi_71815338
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 07:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Vind ik ook, maar ik had het natuurlijk over inkomenseis

Als dat soort kneusjes allemaal met Russische vrouwen komen aanzetten wordt het er in Nederland allemaal niet leuker op
Sharapova mag van mij wel komen !
pi_71825480
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 00:02 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Bizar dat jij er blijkbaar vanuit gaat dat een vrouw, afkomstig uit een fokking rijk land, hier uit de staatsruif zou willen komen eten. Zeker als je in aanmerking neemt, dat die man haar pas mag laten overkomen als hij genoeg verdient om haar te onderhouden.

Maar misschien zou jij, als je een buitenlandse vriendin kreeg, fijn uit de staatsruif in haar land gaan eten?
Van 120% van het minimumloon kan je geen gezin van 2 man runnen. Beter is het dan gewoon om 2 keer modaal als minimale eis te stellen. De kans dat de bruid dan van de bijstand is dan ook een stuk kleiner omdat de man voldoende inkomen heeft voor alimentatie
pi_71825623
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:32 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dus gewoon niet binnenlaten als ze niet in hun eigen inkomen kunnen voorzien

Probleem opgelost
pi_71826630
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 18:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Van 120% van het minimumloon kan je geen gezin van 2 man runnen. Beter is het dan gewoon om 2 keer modaal als minimale eis te stellen. De kans dat de bruid dan van de bijstand is dan ook een stuk kleiner omdat de man voldoende inkomen heeft voor alimentatie
Wat een onzin. Ik run een gezin van 5 man van 1x benedenmodaal.
pi_71826763
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:12 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Hoeveel inkomen heb je per maand?
  woensdag 12 augustus 2009 @ 19:40:58 #69
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_71827442
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:12 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dan heb ik een hoop respect voor je. Ik verdien 2x modaal en heb nog moeite om alleen m'n vriendin te onderhouden

Maar in het groter perspectief vind ik dat de kans op crimineel gedrag en bepaalde psychische stoornissen bij laagverdieners dermate groot is dat je zulke dingen moet uitsluiten indien mogelijk.

*dit is geen aaval op jou persoonlijk. Ik geloof dat met de juiste opvoeding en liefde een hoop te compenseren is.
pi_71827592
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 10:04 schreef DiRadical het volgende:

[..]

Onzin, Nederland bestaat voor minder dan 20% uit bebouwd gebied
Jij komt\kwam zeker nooit buiten de Randstad
Er is ruimte in overvloed, alleen mag je er geen huizen bouwen van de overheid.
Vol is meer dan slechts geografische bebouwing. Ga eens op de wegen, in het Nederlandse OV en in de mentaliteit van de Nederlander kijken.

Dan schrik je je rot. Wat is eigenlijk de motivatie om Nederland NOG voller te maken? Hoe meer zielen hoe meer vreugd?

pi_71827597
Stel dat A uit Nederland en B uit Rusland met elkaar willen trouwen en B heeft een jaarcontract van 1500 euro. Na 3 jaar B wordt Nederlandse en zoals meestal scheidt ze binnen 1 jaar. In het totaal hebben ze dus 4 jaar een huwelijk gehad. B heeft natuurlijk niet gewerkt.

A moet normaal gesproken 4 jaar alimentatie betalen maar aangezien hij maar 1500 euro verdient kan hij maar 200 euro in de maand alimentatie betalen

Rara wie gaat de bijstand bijlappen voor B?

Als je er volgens 4000 euro van maakt dan wordt de staat in elk geval niet verantwoordelijk voor het onderhoud van B
pi_71827705
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 00:02 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Er zijn meer dingen dan slechts uitkeringen.

Wat ik me afvraag, is waarom nou juist Nederland voor al die lui op moet draaien? Waarom niet es een Nederlander die naar het buitenland vertrekt? Het lijkt me een heel logische en eerlijke overweging.
quote:
Als ik een buitenlandse vriendin zou krijgen, dan zou het heel wel mogelijk zijn dat ik naar haar land zou gaan. Eigenlijk best meer mogelijk dan dat zij naar Nederland zou komen. Ik denk dat ik de komende jaren nog niet terugga naar Nederland, voor vestiging.

Ik vind het dan ook helemaal niet zo logisch om te veronderstellen van wel. Blijkbaar Nederlanders en buitenlandse partners wel. De vraag stellen of het een keer andersom kan zijn, is voor sommigen hier al "beledigend". De lange tenen worden weer uitgestoken om "diescriemienasie" te kunnen schreeuwen.

pi_71827753
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Stel dat A uit Nederland en B uit Rusland met elkaar willen trouwen en B heeft een jaarcontract van 1500 euro. Na 3 jaar B wordt Nederlandse en zoals meestal scheidt ze binnen 1 jaar. In het totaal hebben ze dus 4 jaar een huwelijk gehad. B heeft natuurlijk niet gewerkt.

A moet normaal gesproken 4 jaar alimentatie betalen maar aangezien hij maar 1500 euro verdient kan hij maar 200 euro in de maand alimentatie betalen

Als je er volgens 4000 euro van maakt dan wordt de staat in elk geval niet verantwoordelijk voor het onderhoud van B
Het is natuurlijk sowieso van de bizarre dat mensen zo makkelijk Nederlander kunnen worden. 10 jaar verblijf zonder crimineel feit te plegen EN 10 jaar werkzaam zijn lijkt me wel het minste om te verwachten.

pi_71827782
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 00:18 schreef Kees22 het volgende:
En vol hier? Nergens last van hoor.
Ah, de ivoren toren. Geen last, dus het bestaat niet.

Asociale egoist.

"Als mensen te arm zijn om brood te eten, waarom eten ze dan geen cake?"

pi_71827845
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 00:17 schreef Kees22 het volgende:
@Halcon en El_Matador: ik moet heel erg een echtelijke ruzies denken als ik jullie verhalen zo lees. En dan vooral de vrouwelijke kant: "Waarom moet jij nou altijd het dopje van de tandpasta er scheef opdraaien? En waarom haal je nou expres nooit je haren uit het afvoerputje? En moet je nu per se dat schilderij NU ophangen, dat heb ik toch een week geleden al gevraagd!"
Vooral termen als "altijd", "nooit", "per se", "expres" en dergelijke onterechte kwalifiaties dragen dan veel bij aan de feestvreugde.
Waarom zou er feestvreugde moeten zijn als er een land dat uit zijn voegen barst NOG een nieuw lid zou moeten verwelkomen?

Een ontmoedigingsbeleid is toch niks mis mee? Bovendien is het ook een stukje ontwikkelingshulp. Waarom zou een Nederlandse man een Ghanese vrouw per se naar Nederland moeten halen? Waarom gaan die Nederlander niet gewoon in Ghana aan de slag?

Dat soort vragen stellen moet gewoon keihard kunnen. Waar hebben we het over.

pi_71828213
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:40 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Dan heb ik een hoop respect voor je. Ik verdien 2x modaal en heb nog moeite om alleen m'n vriendin te onderhouden

Maar in het groter perspectief vind ik dat de kans op crimineel gedrag en bepaalde psychische stoornissen bij laagverdieners dermate groot is dat je zulke dingen moet uitsluiten indien mogelijk.

*dit is geen aaval op jou persoonlijk. Ik geloof dat met de juiste opvoeding en liefde een hoop te compenseren is.

Wat zou er gecompenseerd moeten worden dan We hebben hier allemaal schone kleren, genoeg te eten en lekker ook, educatief verantwoord speelgoed etc. Mijn kinderen is nog nooit iets ontzegd wat anderen wel hadden.
pi_71828287
quote:

In die 3 jaar is B verplicht ingeburgerd en kan ze de arbeidsmarkt toch ook op? Want zo natuurlijk is het niet dat ze nooit gewerkt heeft. Alle Russinnen die ik ken via deze constructie zijn het type busy bee.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 20:15:05 #78
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_71828418
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 20:07 schreef Mwanatabu het volgende:Mijn kinderen is nog nooit iets ontzegd wat anderen wel hadden.
Dat lijkt me onzin.

Ik zeg niet dat geld alles kan kopen maar voor kinderen is peer pressure heel groot en het niet mee kunnen doen van trends en andere dingen is wel degelijk aantoonbaar mogelijk schadelijk.
pi_71828624
quote:

Volgens de geldende regels, moet B terug naar Rusland tenzij er een andere referent komt (fin verantwoordelijke ) vind binnen een aantal maanden
pi_71828690
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 20:15 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Dat lijkt me onzin.

Ik zeg niet dat geld alles kan kopen maar voor kinderen is peer pressure heel groot en het niet mee kunnen doen van trends en andere dingen is wel degelijk aantoonbaar mogelijk schadelijk.
Nee, ik bedoel normale dingen. Op de leeftijd dat peer pressure echt een rol gaan spelen, gaan ze maar lekker kranten lopen of zelf werken. Ouders hoeven niet zomaar overal in mee te gaan en te voorzien. Dat is ook opvoeden.
De essentiele dingen zoals dagjes uit, speelgoed dat op dat moment een rage is -mits binnen normale grenzen- en dat soort dingen missen ze echt niet. Of noem iets normaals wat jij denkt dat ik ze niet kan bieden.
pi_71828923
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 20:21 schreef henkway het volgende:

[..]

Volgens de geldende regels, moet B terug naar Rusland tenzij er een andere referent komt (fin verantwoordelijke ) vind binnen een aantal maanden
Waarom denk je dat er altijd gescheiden wordt NA naturalisatie?
pi_71828973
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 20:10 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

In die 3 jaar is B verplicht ingeburgerd en kan ze de arbeidsmarkt toch ook op? Want zo natuurlijk is het niet dat ze nooit gewerkt heeft. Alle Russinnen die ik ken via deze constructie zijn het type busy bee.
Ik ken ze ook, en meestal zitten ze eenzaam, verlaten in een sociale huurwoning met bijstanduitkering
  woensdag 12 augustus 2009 @ 20:33:31 #83
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_71829033
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 20:23 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel normale dingen. Op de leeftijd dat peer pressure echt een rol gaan spelen, gaan ze maar lekker kranten lopen of zelf werken. Ouders hoeven niet zomaar overal in mee te gaan en te voorzien. Dat is ook opvoeden.
De essentiele dingen zoals dagjes uit, speelgoed dat op dat moment een rage is -mits binnen normale grenzen- en dat soort dingen missen ze echt niet. Of noem iets normaals wat jij denkt dat ik ze niet kan bieden.
Nogmaals ik bedoelde jou ook niet persoonlijk Als naar de Bijlmer of bepaalde wijken in R'dam gaat zul je over het algemeen genoeg voorbeelden vinden.
pi_71829277
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 20:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik ken ze ook, en meestal zitten ze eenzaam, verlaten in een sociale huurwoning met bijstanduitkering
Wat gek dan dat jij precies het andere uiterste kent. Verklaart ook je houding naar hen toe.
pi_71829301
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 20:33 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Nogmaals ik bedoelde jou ook niet persoonlijk Als naar de Bijlmer of bepaalde wijken in R'dam gaat zul je over het algemeen genoeg voorbeelden vinden.
Daar heb je gelijk in. Maar dat ligt niet (alleen) aan het inkomen, maar aan de instelling vrees ik.
pi_71831991
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 20:41 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Wat gek dan dat jij precies het andere uiterste kent. Verklaart ook je houding naar hen toe.
Iemand met een leven, werk en opleiding gaat niet alles opgeven voor een gozer zodat ze een jaar van die gozer kan leven, zich thuis in een ver land kan rot vervelen en vervolgens een jaar full-time naar school kan gaan om te leren dat homo's niet vies zijn

Logisch dat dan alleen de menselijke rommel binnenkomt
pi_71836272
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Er zijn meer dingen dan slechts uitkeringen.

Wat ik me afvraag, is waarom nou juist Nederland voor al die lui op moet draaien? Waarom niet es een Nederlander die naar het buitenland vertrekt? Het lijkt me een heel logische en eerlijke overweging.
[..]

Als ik een buitenlandse vriendin zou krijgen, dan zou het heel wel mogelijk zijn dat ik naar haar land zou gaan. Eigenlijk best meer mogelijk dan dat zij naar Nederland zou komen. Ik denk dat ik de komende jaren nog niet terugga naar Nederland, voor vestiging.

Ik vind het dan ook helemaal niet zo logisch om te veronderstellen van wel. Blijkbaar Nederlanders en buitenlandse partners wel. De vraag stellen of het een keer andersom kan zijn, is voor sommigen hier al "beledigend". De lange tenen worden weer uitgestoken om "diescriemienasie" te kunnen schreeuwen.
Het zijn niet zozeer lange tenen die uitgestoken worden, het is je vooropgezette veronderstelling dat buitenlanders het speciaal op Nederland gemunt hebben om hier te komen profiteren.
Over het algemeen zal het ongeveer half om half zijn, maar jouw verongelijkte toon en de gebruikte woorden suggereren dat er onevenredig veel gemengd gehuwden in Nederland komen wonen. Dat maak je op geen enkele manier aannemelijk, en voorbeelden dat het gewopon ook andersom gaat, wimpel je weg.
Dus het blijft gewoon bij suggestieve, pessimistische gedachten van jouw kant. En dat is ergerlijk, want het slaat nergens op.
Voor de goede orde: ik heb geen partner, ook geen buitenlandse.
pi_71836422
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:05 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Het zijn niet zozeer lange tenen die uitgestoken worden, het is je vooropgezette veronderstelling dat buitenlanders het speciaal op Nederland gemunt hebben om hier te komen profiteren.
Over het algemeen zal het ongeveer half om half zijn, maar jouw verongelijkte toon en de gebruikte woorden suggereren dat er onevenredig veel gemengd gehuwden in Nederland komen wonen. Dat maak je op geen enkele manier aannemelijk, en voorbeelden dat het gewopon ook andersom gaat, wimpel je weg.
Dus het blijft gewoon bij suggestieve, pessimistische gedachten van jouw kant. En dat is ergerlijk, want het slaat nergens op.
Voor de goede orde: ik heb geen partner, ook geen buitenlandse.
Droom lekker verder. De huwelijksmigratie + het laten overkomen van complete families is volkomen geaccepteerd door de Nederlandse staat. Sprak in Georgie nog een gast wiens vriend trouwde met een Nederlandse en zijn complete familie woont nu in Nederland.

Individueel zullen het prima aardige lui zijjn, daar gaat het ook niet om.

Het gaat om de grote lijn en het gekozen beleid.

Over het algemeen zal het zeker niet half om half zijn. Waarom gaan dan niet al die Nederlandse Turken en Marokkanen die een vrouw uit het thuisdorp halen in Turkije respectievelijk Marokko wonen?
Jij maakt net zomin hard dat het "wel ongeveer half om half zal zijn".

pi_71836479
quote:

Vet van mij: je spreekt jezelf nogal tegen:
quote:

[..]

Niks meestal, dus.
Je bent gewoon een zwartkijker. Dat mag hoor, maar dan hoeft nog niet iedereen ook zwart te zijn.
pi_71836577
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Droom lekker verder. De huwelijksmigratie + het laten overkomen van complete families is volkomen geaccepteerd door de Nederlandse staat. Sprak in Georgie nog een gast wiens vriend trouwde met een Nederlandse en zijn complete familie woont nu in Nederland.

Individueel zullen het prima aardige lui zijjn, daar gaat het ook niet om.

Het gaat om de grote lijn en het gekozen beleid.

Over het algemeen zal het zeker niet half om half zijn. Waarom gaan dan niet al die Nederlandse Turken en Marokkanen die een vrouw uit het thuisdorp halen in Turkije respectievelijk Marokko wonen?
Jij maakt net zomin hard dat het "wel ongeveer half om half zal zijn".
Nee, maar ik zit ook niet zielig te mekkeren dat het oneerlijk is.
Overigens is je voorbeeld over die Georgiër wel aardig: we hebben het hier niet over familie, maar over echtelieden en uit welk land komt de presidentsvrouw van Georgië ook al weer? Juist: uit Zeeland.
pi_71836620
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:17 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nee, maar ik zit ook niet zielig te mekkeren dat het oneerlijk is.
Overigens is je voorbeeld over die Georgiër wel aardig: we hebben het hier niet over familie, maar over echtelieden
Familieleden. Niet vrouw alleen. Mama, papa en oma wonen ook in Nederland. Nogmaals als personen waarschijnlijk vriendelijke lui. Maar daar gaat het niet om.
quote:
en uit welk land komt de presidentsvrouw van Georgië ook al weer? Juist: uit Zeeland.
Geweldig voorbeeld. Waar woont die vrouw nu? Precies. Dus het kan wel.

pi_71836748
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 20:15 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Dat lijkt me onzin.

aantoonbaar mogelijk schadelijk?
Dat is wel een erg verantwoorde manier om onzin te verkopen, als je het mij vraagt. Misschien kun je je beter tot je 2 x modale vriendin beperken.
pi_71836804
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:13 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Vet van mij: je spreekt jezelf nogal tegen:
[..]

Niks meestal, dus.
Je bent gewoon een zwartkijker. Dat mag hoor, maar dan hoeft nog niet iedereen ook zwart te zijn.
Ben je altijd zo traag van begrip of doe je maar alsof?

Het gaat dus over importbruiden
pi_71836826
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Familieleden. Niet vrouw alleen. Mama, papa en oma wonen ook in Nederland. Nogmaals als personen waarschijnlijk vriendelijke lui. Maar daar gaat het niet om.
[..]

Geweldig voorbeeld. Waar woont die vrouw nu? Precies. Dus het kan wel.
Natuurlijk kan het wel en het gebeurt ook. Jij bent hier ook met DiegoArmandoMaradonna de enige die denkt dat het niet gebeurt.
De stand tussen jou en mij is nu gewoon 1 - 1.
En dat die familieleden hier ook wonen zal best wel, maar daar hebben we het niet over.
pi_71836887
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:26 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Natuurlijk kan het wel en het gebeurt ook. Jij bent hier ook met DiegoArmandoMaradonna de enige die denkt dat het niet gebeurt.
Waar heb ik gesteld dat "het niet gebeurt"?

Ik heb gesteld dat het aantal importhuwelijken NAAR Nederland vele malen groter is dan het aantal exporthuwelijken VANUIT Nederland.

En met goed beleid kan je daar iets aan doen.
quote:
En dat die familieleden hier ook wonen zal best wel, maar daar hebben we het niet over.
Juist wel. Ik zei toch dat Nederland overvol is? En daar ben ik niet bepaald de enige in. En hoe meer mensen je binnenlaat, hoe voller je wordt.

pi_71836889
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ben je altijd zo traag van begrip of doe je maar alsof?

Het gaat dus over importbruiden
Ja, die had ik toch ook vetgemaakt: man NL en vrouw westers of niet-westers.
Ik kan de andere, met buitenlandse mannen, ook nog wel vetmaken, maar ook daar ligt het scheidingspercentage onder de 50 %, dus niet: meestal!
pi_71836936
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:29 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, die had ik toch ook vetgemaakt: man NL en vrouw westers of niet-westers.
Ik kan de andere, met buitenlandse mannen, ook nog wel vetmaken, maar ook daar ligt het scheidingspercentage onder de 50 %, dus niet: meestal!
Je bent dus echt traag van begrip

Is iedere niet westerse vrouw een importbruid?
pi_71836942
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waar heb ik gesteld dat "het niet gebeurt"?

Ik heb gesteld dat het aantal importhuwelijken NAAR Nederland vele malen groter is dan het aantal exporthuwelijken VANUIT Nederland.
Dan wil ik daar wel graag cijfers van zien, want zo maar iets roepen kan ik ook wel.
quote:
En met goed beleid kan je daar iets aan doen.
[..]

Juist wel. Ik zei toch dat Nederland overvol is? En daar ben ik niet bepaald de enige in. En hoe meer mensen je binnenlaat, hoe voller je wordt.
Dit topic heet: buitenlandse bruid. Niet: buitenlandse schoonfamilie.
pi_71837009
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je bent dus echt traag van begrip

Is iedere niet westerse vrouw een importbruid?
Dat heb ik voor het gemak even aangenomen, aangezien jij met de cijfers kwam. Maar als niet iedere niet-westerse vrouw een importbruid is, dan is het aantal scheidingen door importbruiden nog lager dan in jouw cijfers, dus nog minder "meestal".
Wat ook kan, is dat jouw cijfers betrekking hebben op alle combinatie NL-man met niet-westerse vrouw, zowel hier als in het buitenland gevestigd. Maar dan hebben jouw cijfers weinig zin, omat ze niet onderscheiden naar vestigingsplaats.
pi_71837070
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:34 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat heb ik voor het gemak even aangenomen, aangezien jij met de cijfers kwam. Maar als niet iedere niet-westerse vrouw een importbruid is, dan is het aantal scheidingen door importbruiden nog lager dan in jouw cijfers, dus nog minder "meestal".
Wat ook kan, is dat jouw cijfers betrekking hebben op alle combinatie NL-man met niet-westerse vrouw, zowel hier als in het buitenland gevestigd. Maar dan hebben jouw cijfers weinig zin, omat ze niet onderscheiden naar vestigingsplaats.
Met welke cijfers kwam ik?
pi_71837087
Doe je overigens alsof? Zoveel domheid in een persoon kan echt niet
pi_71837210
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Doe je overigens alsof? Zoveel domheid in een persoon kan echt niet

Je hebt gelijk: het waren niet jouw cijfers maar die van Halcon. Mijn excuus voor de toon die ik aangeslagen heb tegen je.

Maar dat laat onverlet, dat zijn cijfers jouw bewering niet ondersteunen .
pi_71837271
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:44 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk: het waren niet jouw cijfers maar die van Halcon. Mijn excuus voor de toon die ik aangeslagen heb tegen je.

Wat jij wil.

Ik ben er voorlopig weer effe klaar mee. Als ik veel geduld zou hebben zou ik wel gaan werken met verstandelijk gehandicapten
pi_71837668
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Wat jij wil.

Ik ben er voorlopig weer effe klaar mee. Als ik veel geduld zou hebben zou ik wel gaan werken met verstandelijk gehandicapten
Als je me echt verpletterend voor lul zou willen zetten, kun je toch gewoon de correcte cijfers hier neerzetten? Heb je helemaal geen geduld voor nodig en werkt perfect.
pi_71837856
pi_71838017
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 01:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
http://www.elsevier.nl/we(...)enorm-toegenomen.htm

Van der Laan heeft er kijk op
Merkwaardig artikel.
De maatregelen tegen Turkse en Marokkaanse importbruiden hebben succes gehad (ik snap niet wat er met tijdelijk succes bedoeld wordt). Maar nu blijken er veel partners uit Irak, Somalië en Afghanistan te komen. Ja, dat is logisch: uit die landen zijn de afgelopen paar jaar erg veel asielzoekers gekomen, die nu hun echtgenote laten overkomen, volgens de geldende regels.
Maar even later noemt hij de constante instroom van laagopgeleide Marokkanen in het kader van gezinshereniging een ondraaglijke last. Maar in de link staat de term importbruiden. Ja, wat is het nou: gezinshereniging of gezinsvorming? Zijn het partners of bruiden?
  donderdag 13 augustus 2009 @ 07:37:51 #107
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_71839902
Ik heb het niet eens geprobeerd om in Nederland te gaan wonen met mijn vrouw. Ik kon ook gelijk in het buitenland aan de slag trouwens.

Neemt niet weg dat ik vind dat goed opgeleide buitenlanders gewoon in Nederland moeten kunnen werken. Het heeft geen nut om thuis te gaan zitten voor een heel jaar. En Nederland kan best wat goed opgeleide mensen gebruiken. Als iemand een goed opgeleide Japanse naar Nederland wil halen dan moet dat gewoon kunnen.

Mooi voorbeeld trouwens want Japan is ook vrij dichtbevolkt....en heeft ook strenge regels. Een goed opgeleid Japans-Nederlands echtpaar zou dus in beide, rijke, landen vrij makkelijk terecht moeten kunnen.
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_71840725
Ik heb ook een buitenlandse vrouw russisch en ik ga ook scheiden, gewoon omdat ik haar zat ben, ze krijgt nederlandse trekjes na 8 jaar.
Maar ze heeft al drie jaar een job als computer onderwijzeres op een school voor mindergehandicapten en daarvoor een baantje als vrijwilligster op die school

En dan ga ik een Thaise halen denk ik, die vind ik soms ook erg mooi en die kunnen lekker koken, Nederlandse vrouwen wil ik helemaal niet zien of spreken.
Hoge eigendunk, gekoppeld aan slechte uiterlijke verzorging is voor mij een NoGo..

[ Bericht 20% gewijzigd door henkway op 13-08-2009 09:24:11 ]
  donderdag 13 augustus 2009 @ 09:52:46 #109
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_71841346
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 09:15 schreef henkway het volgende:
Ik heb ook een buitenlandse vrouw russisch en ik ga ook scheiden, gewoon omdat ik haar zat ben, ze krijgt nederlandse trekjes na 8 jaar.
Maar ze heeft al drie jaar een job als computer onderwijzeres op een school voor mindergehandicapten en daarvoor een baantje als vrijwilligster op die school

En dan ga ik een Thaise halen denk ik, die vind ik soms ook erg mooi en die kunnen lekker koken, Nederlandse vrouwen wil ik helemaal niet zien of spreken.
Hoge eigendunk, gekoppeld aan slechte uiterlijke verzorging is voor mij een NoGo..
Ik ga dat topic zoeken echt... . Jij was NL die gast die ik noemde over die Russische import.....

Ik zat je te vertellen dat het nooit ging werken... Was trouwens 3 jaar geleden ofzo niet 8..

Wat een faal
  donderdag 13 augustus 2009 @ 09:52:46 #110
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_71841347
Of willen ze jou gewoon niet?
pi_71841877
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 09:52 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Ik ga dat topic zoeken echt... . Jij was NL die gast die ik noemde over die Russische import.....

Ik zat je te vertellen dat het nooit ging werken... Was trouwens 3 jaar geleden ofzo niet 8..

Wat een faal
mooi was een leuke tijd.
nu ruim zeven jaar getrouwd geweest, 30032002 - ?
zij is 20 jaar jonger dan ik en zonder kinderen

ga nu een jongere opzoeken
pi_71843174
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:44 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De cijfers die ik heb gepost waren dan ook niet bedoeld om dat te onderbouwen.

Het CBS zegt niets over "exportbruiden". Gezien het feit dat er dit jaar meer mensen immigreren naar Nederland dan emigreren uit Nederland en m.i. het motief om te immigreren vaker liefde is dan bij emigratie, denk ik wel dat die bewering zou kunnen kloppen.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 11:57:33 #114
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_71844416
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 09:15 schreef henkway het volgende:

Ik wens je veel geluk met je zoektocht naar een 18 jarige Thaise bruid
Modus Vivendi!
pi_71844661
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 11:57 schreef breaky het volgende:

[..]

Ik wens je veel geluk met je zoektocht naar een 18 jarige Thaise bruid
nee 18 niet maar +/- 28 wel

maar ja ik hou nu eenmaal niet van kwetterende nederlandse "vrouwen"
pi_71846031
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 12:06 schreef henkway het volgende:

[..]

nee 18 niet maar +/- 28 wel

maar ja ik hou nu eenmaal niet van kwetterende nederlandse "vrouwen"

Dat hebben we dan wel gemeen. Een vrouw moet mooi zijn, zich goed verzorgen, de kinderen goed opvoeden en het huishouden doen. Niet constant dat geneuzel en gekwetter over haar zogenaamde carriere en meer van dat feministisch gelul.
pi_71846321
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 07:37 schreef breaky het volgende:
Ik heb het niet eens geprobeerd om in Nederland te gaan wonen met mijn vrouw. Ik kon ook gelijk in het buitenland aan de slag trouwens.

Neemt niet weg dat ik vind dat goed opgeleide buitenlanders gewoon in Nederland moeten kunnen werken. Het heeft geen nut om thuis te gaan zitten voor een heel jaar. En Nederland kan best wat goed opgeleide mensen gebruiken. Als iemand een goed opgeleide Japanse naar Nederland wil halen dan moet dat gewoon kunnen.

Mooi voorbeeld trouwens want Japan is ook vrij dichtbevolkt....en heeft ook strenge regels. Een goed opgeleid Japans-Nederlands echtpaar zou dus in beide, rijke, landen vrij makkelijk terecht moeten kunnen.
Gewoon de verblijfsvergunning alleen baseren op arbeid.
pi_71846381
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 13:01 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat hebben we dan wel gemeen. Een vrouw moet mooi zijn, zich goed verzorgen, de kinderen goed opvoeden en het huishouden doen. Niet constant dat geneuzel en gekwetter over haar zogenaamde carriere en meer van dat feministisch gelul.
Net alsof carriere en feministisch gelul gelinkt zijn
pi_71846584
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 13:01 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik had je net iets hoger ingeschat.
pi_71847016
Lijkt me overigens een drama. Kom je 's avonds na een dag werken thuis wil je vrouw in een keer uit omdat ze zich heel de dag rot verveeld en ben je aan het eten komt ze niet verder dan de geruchten op de sportschool

Dan maar liever zelf mijn eten koken
pi_71847759
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 13:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Lijkt me overigens een drama. Kom je 's avonds na een dag werken thuis wil je vrouw in een keer uit omdat ze zich heel de dag rot verveeld en ben je aan het eten komt ze niet verder dan de geruchten op de sportschool

Als het goed is dan is die vrouw blij als je weer bij haar bent en is alles in huis gedaan.

Je zit nog teveel bij de gedragingen van Nederlandse vrouwen
pi_71847809
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 14:02 schreef henkway het volgende:

[..]

Als het goed is dan is die vrouw blij als je weer bij haar bent en is alles in huis gedaan.

Je zit nog teveel bij de gedragingen van Nederlandse vrouwen
Welke Nederlandse vrouwen?
  donderdag 13 augustus 2009 @ 15:30:29 #123
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_71850181
Ik vraag me soms wel eens af of mensen hier nooit uit hun hokje komen of ze komen hier gewoon voor troll spelen.

Nederlandse vrouwen zijn vrij zelfstandig en kunnen heel goed voor hun zelf zorgen. Juist weinig gelul aan je kop. Moet het huis schoongemaakt worden dan kun je net zo goed een schoonmaakster/maker inhuren. En eten in Nederland is zo makkelijk...zo veel easy food bij de AH bijvoorbeeld.

En dan ga je een Thaise nemen die de hele dag thuis moet zitten en juist behoefte heeft aan een praatje en aandacht.
Modus Vivendi!
pi_71850247
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 15:30 schreef breaky het volgende:
Ik vraag me soms wel eens af of mensen hier nooit uit hun hokje komen of ze komen hier gewoon voor troll spelen.

Nederlandse vrouwen zijn vrij zelfstandig en kunnen heel goed voor hun zelf zorgen. Juist weinig gelul aan je kop. Moet het huis schoongemaakt worden dan kun je net zo goed een schoonmaakster/maker inhuren. En eten in Nederland is zo makkelijk...zo veel easy food bij de AH bijvoorbeeld.

En dan ga je een Thaise nemen die de hele dag thuis moet zitten en juist behoefte heeft aan een praatje en aandacht.
Vrouwen kunnen vrij zelfstandig zijn, dat heeft verder niet met nationaliteit te maken

Maar doordat Nederland een achterlijk systeem heeft komen juist de niet zelfstandige en niet opgeleide vrouwen naar Nederland waarna de Nederlandse belastingbetaler de rekening kan betalen
pi_71851005
Ik denk dat ze het meer had over de henkway en zijn holbewoners mentaliteit. Maar goed, sommige mensen zijn sociaal minder ontwikkeld en dat uit zich ook in dit soort relaties.

Als ik enkel sex zou willen, ging ik wel naar de hoeren en voor een net huis en lekker eten kan ik ook wel een huishoudster nemen. Sterker nog, ik heb nu ook al een portier en een schoonmaakster die eigenlijk alles regelen voor mijn luie persoontje.

Maar goed, als mens heb ik ook iets meer nodig en kan ik een partner wel waarderen. En dan bedoel ik eentje die mij ook waardeert, die hersens heeft, beetje pit en mening en gezellig met mijn in bed is

Met andere woorden, iemand die ik voor vol aan kan zien.
pi_71851926
quote:
ze kan toch met de hond wandelen?
En aandacht krijgt ze zeker voldoende geloof me.
Je neemt toch niet een vrouw om haar geen aandacht te geven??

[ Bericht 5% gewijzigd door henkway op 13-08-2009 16:44:09 ]
pi_71851976
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 15:59 schreef Drive-r het volgende:Als ik enkel sex zou willen, ging ik wel naar de hoeren en voor een net huis en lekker eten kan ik ook wel een huishoudster nemen. Sterker nog, ik heb nu ook al een portier en een schoonmaakster die eigenlijk alles regelen voor mijn luie persoontje.
Als je al die mensen nu in een persoon kan vatten??
Oveigens denk jij dat mensen die een andere taal spreken ook volslagen debiel zijn??
quote:
Met andere woorden, iemand die ik voor vol aan kan zien.
iemand die je regelmatig een grote bek kan geven bedoel je?
Bah, je valt me tegen

[ Bericht 6% gewijzigd door henkway op 13-08-2009 16:46:22 ]
pi_71852526
Holbewoner is inderdaad een goede samenvatting

Jammer alleen dat de Nederlandse belastingbetaler de rekening kan betalen
pi_71852627
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 16:34 schreef henkway het volgende:

[..]

Als je al die mensen nu in een persoon kan vatten??
Oveigens denk jij dat mensen die een andere taal spreken ook volslagen debiel zijn??
[..]

iemand die je regelmatig een grote bek kan geven bedoel je?
Bah, je valt me tegen
Nogmaals: jij wilt iemand die de klusjes doet en nooit een grote bek geeft dus? Neem een hond en een huishoudster en ruk gewoon wat vaker, lijkt me beter dan een of ander arme Thai misbruiken.
pi_71853690
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ah, de ivoren toren. Geen last, dus het bestaat niet.

Asociale egoist.

"Als mensen te arm zijn om brood te eten, waarom eten ze dan geen cake?"
Nou nou nou. Jouw standpunt en ervaringen zijn de enige mogelijke? Dus je mag zomaar gaan schelden naar mensen die die niet delen?
pi_71854169
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 16:56 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Nogmaals: jij wilt iemand die de klusjes doet en nooit een grote bek geeft dus? Neem een hond en een huishoudster en ruk gewoon wat vaker, lijkt me beter dan een of ander arme Thai misbruiken.
qft
pi_71856275
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 16:56 schreef Drive-r het volgende:

[..]

kletskoek, erg aardige meisjes hoor.

en je bent denk ik discussies gewend met Nederlandse zelfstandige sterke vrouwen
pi_71856528
Tuurlijk zijn ze aardig, jij spuugt toch ook niet in de pot waar je uit moet eten?

Verder zijn ze aardig:

1) Zolang je ze geld geeft
2) Ze geen Nederlands paspoort hebben
3) Geen andere gozer tegen komen met meer knaken

Maar veel succes met je Thaise mailorder bruid
pi_71856825
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 19:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Tuurlijk zijn ze aardig, jij spuugt toch ook niet in de pot waar je uit moet eten?

Verder zijn ze aardig:

1) Zolang je ze geld geeft
2) Ze geen Nederlands paspoort hebben
3) Geen andere gozer tegen komen met meer knaken

Maar veel succes met je Thaise mailorder bruid
je klets uit je nek en hebt geen enkel idee wat je zegt, allemaal onzin
zulke zaken kunnen met nederlandse vrouwen ook gebeuren
vroeger kwam een meisje ook uit hetzelfde dorp en iemand die uit de stad een meisje haalde was raar
pi_71856884
Ja ga me maar afzeiken als je geen argumenten hebt
pi_71857227
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 16:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Holbewoner is inderdaad een goede samenvatting

Jammer alleen dat de Nederlandse belastingbetaler de rekening kan betalen
Dat is ook onzin

De kosten heb ikzelf voor rekening genomen en nu heeft ze een goede baan als lerares
pi_71857344
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:03 schreef henkway het volgende:

[..]

Dat is ook onzin

De kosten heb ikzelf voor rekening genomen en nu heeft ze een goede baan als lerares
Hoeveel alimentatie ga je betalen en hoe lang?
pi_71857919
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 19:27 schreef henkway het volgende:

[..]

kletskoek, erg aardige meisjes hoor.

en je bent denk ik discussies gewend met Nederlandse zelfstandige sterke vrouwen
Aardige meisjes, prima. Maar da's niet hetzelfde als een geliefde. Als je dat niet kunt onderscheiden ben je, zoals ik al aangaf, sociaal achtergesteld. Maakt niet uit.

En ja, als je een Nederlandse vrouw behandelt zoals een Thaise, krijg je discussie. Maar als het gewoon je partner is, zie ik niet in waarom dat zo moet zijn?
pi_71859492
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Hoeveel alimentatie ga je betalen en hoe lang?
nee dat hebben we samen opgelost.
Geen alimentatie.
Ze betaald mij ook niets
pi_71859510
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:21 schreef henkway het volgende:

[..]

nee dat hebben we samen opgelost.
Geen alimentatie.
Ze betaald mij ook niets
Hopelijk ben je de komende 8 jaar wel verantwoordelijk voor haar mogelijke bijstanduitkering maar dat zal wel niet helaas
pi_71859548
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:28 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Aardige meisjes, prima. Maar da's niet hetzelfde als een geliefde. Als je dat niet kunt onderscheiden ben je, zoals ik al aangaf, sociaal achtergesteld. Maakt niet uit.
Nee, ik hou niet van discussies met Nederlandse vrouwen , die zijn te eigenwijs
dan liever vrijgezel
pi_71859589
Ik kan me heel goed voorstellen dat jij ze te eigenwijs vindt
pi_71860315
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:23 schreef henkway het volgende:

[..]

dan liever vrijgezel
I.e. je bent vrij onzeker van karakter en hebt iemand nodig die je rol als man bevestigt met onderdanig gedrag?

Ze lijken alleen eigenwijs omdat je je blijkbaar makkelijk in de hoek gezet voelt, komt wel goed met je.
pi_71860889
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:49 schreef Drive-r het volgende:

[..]

I.e. je bent vrij onzeker van karakter en hebt iemand nodig die je rol als man bevestigt met onderdanig gedrag?

Ze lijken alleen eigenwijs omdat je je blijkbaar makkelijk in de hoek gezet voelt, komt wel goed met je.
nou, ik hou niet van gezeur ja
en ook niet van mensen die mij willen vertellen hoe ik moet leven volgens hen
pi_71861196
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 22:08 schreef henkway het volgende:

[..]

nou, ik hou niet van gezeur ja
en ook niet van mensen die mij willen vertellen hoe ik moet leven volgens hen
Jij zit gewoon al te ver in je holletje.
pi_71861725
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 11:13 schreef Halcon het volgende:

[..]

De cijfers die ik heb gepost waren dan ook niet bedoeld om dat te onderbouwen.

Het CBS zegt niets over "exportbruiden". Gezien het feit dat er dit jaar meer mensen immigreren naar Nederland dan emigreren uit Nederland en m.i. het motief om te immigreren vaker liefde is dan bij emigratie, denk ik wel dat die bewering zou kunnen kloppen.
Het ging mij om deze bewering:
quote:

Vet en subscript van mij.
Deze situatie betreft een Nederlandse man en een buitenlandse vrouw, een westerse buitenlandse vrouw, in dit geval. Volgens jouw cijfers
quote:

[..]

is van die combinatie 23 % gescheiden na 10 jaar. 23 % na 10 jaar vind ik niet "meestal binnen 4 jaar", waarmee de bewering en dus ook de daaropvolgende redenering, als een kut op Dirk slaat.
pi_71861887
quote:

En moet je ook nog Thais leren. Of haar gebrekkige Nederlands leren verstaan.
Maar ik snap nou wel waar diverse bezoekers hier hun ideeën vandaan halen over importbruiden die zo nodig in Nederland moeten komen wonen, waar het toch al zo vol is.
Zelfde gezeik als al die automobilisten die twee keer per dag in de file staan en dan gaan kankeren op al die autorijders!
pi_71862089
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Hopelijk ben je de komende 8 jaar wel verantwoordelijk voor haar mogelijke bijstanduitkering maar dat zal wel niet helaas
Dat lijkt me ook onzin. Hij heeft alle kosten voor zijn rekening genomen en zijn ex heeft een baan als lerares. Dat is loffelijk, want er zijn leraren te weinig.
Je kunt over zijn partnerkeuze denken wat je wilt, maar over zijn behandeling van zijn ex in het kader van dit topic kun je niks verkeerds zeggen. Natuurlijk kan ze binnen 8 jaar werkeloos worden: dat geldt voor idereen, ook voor jou. Binnen zijn overzienbare mogelijkheden zijn zijn zaken goed geregeld.
pi_71862152
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 22:39 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Het ging mij om deze bewering:
[..]

Vet en subscript van mij.
Deze situatie betreft een Nederlandse man en een buitenlandse vrouw, een westerse buitenlandse vrouw, in dit geval. Volgens jouw cijfers
[..]

is van die combinatie 23 % gescheiden na 10 jaar. 23 % na 10 jaar vind ik niet "meestal binnen 4 jaar", waarmee de bewering en dus ook de daaropvolgende redenering, als een kut op Dirk slaat.
Gelukkig zeg jij het anders moest ik je nog serieus gaan nemen
pi_71862186
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 22:50 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook onzin. Hij heeft alle kosten voor zijn rekening genomen en zijn ex heeft een baan als lerares. Dat is loffelijk, want er zijn leraren te weinig.
Je kunt over zijn partnerkeuze denken wat je wilt, maar over zijn behandeling van zijn ex in het kader van dit topic kun je niks verkeerds zeggen. Natuurlijk kan ze binnen 8 jaar werkeloos worden: dat geldt voor idereen, ook voor jou. Binnen zijn overzienbare mogelijkheden zijn zijn zaken goed geregeld.
Ik had het over de bijstand, maar dat verschil zal wel boven je pet gaan, is verder niet erg. Als je maar gelukkig bent
pi_71862355
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 22:44 schreef Kees22 het volgende:

[..]

En moet je ook nog Thais leren. Of haar gebrekkige Nederlands leren verstaan.
Maar ik snap nou wel waar diverse bezoekers hier hun ideeën vandaan halen over importbruiden die zo nodig in Nederland moeten komen wonen, waar het toch al zo vol is.
Zelfde gezeik als al die automobilisten die twee keer per dag in de file staan en dan gaan kankeren op al die autorijders!
mijn neef woont in Thailand en is niet uitgesloten dat ik er ook eens ga wonen dus dan is de zaak weer in evenwicht
pi_71862372
Ik citeer:
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 19:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja ga me maar afzeiken als je geen argumenten hebt
pi_71862393
Kinderpussy daar is nog goedkoper dan iemand te importeren, die moet dan ook weer 21 zijn. Lastig allemaal
pi_71862404
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 22:58 schreef henkway het volgende:

[..]

mijn neef woont in Thailand en is niet uitgesloten dat ik er ook eens ga wonen dus dan is de zaak weer in evenwicht
pi_71862412
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 22:59 schreef Kees22 het volgende:
Ik citeer:
[..]

Wat wil je nu zeggen?
pi_71862460
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 22:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kinderpussy daar is nog goedkoper dan iemand te importeren, die moet dan ook weer 21 zijn. Lastig allemaal
Importeren? Hij wil met zijn Thaise bruid in Thailand gaan wonen. Wie wordt er dan geïmporteerd?
En dat boven de 21 zit ook wel goed, als je henkway's posts gelezen hebt.
pi_71862482
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 23:02 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Importeren? Hij wil met zijn Thaise bruid in Thailand gaan wonen. Wie wordt er dan geïmporteerd?
En dat boven de 21 zit ook wel goed, als je henkway's posts gelezen hebt.
Goedkoper dan nog een te importeren. Nu ben jij ook weer blij
pi_71862491
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 23:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Wat wil je nu zeggen?
Ja ga me maar afzeiken als je geen argumenten hebt.
pi_71862520
Je bent in de war, afzeiken is iets anders dan niet serieus nemen
pi_71862539
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 23:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Goedkoper dan nog een te importeren. Nu ben jij ook weer blij
Godsakker, dit is toch gewoon zinloze bladvulling.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 00:25:02 #161
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_71864890
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Iemand met een leven, werk en opleiding gaat niet alles opgeven voor een gozer zodat ze een jaar van die gozer kan leven, zich thuis in een ver land kan rot vervelen en vervolgens een jaar full-time naar school kan gaan om te leren dat homo's niet vies zijn

Logisch dat dan alleen de menselijke rommel binnenkomt
Zolang ons land aan buitenlanders na een paar jaar getrouwd te zijn geweest, de Nederlandse nationaliteit geeft blijf je dat houden. Een buitenlander zou nooit onze nationaliteit mogen krijgen. verder ook geen uitkering of andere sociale voorzieningen op kosten van de staat bij binnenkomst. Immigranten kunnen die voorzieningen opbouwen aan de hand van de hoeveelheid premies, die ze met werk hebben opgebouwd. Als je in de Nederlanse samenleving je steentje bijdraagd, is er niks mis mee, dat je mag meeprofiteren als een "dank je wel" voor wat je voor het land hebt gedaan, als "het een keertje tegenzit". Rechten gebaseerd op je huwelijksstatus, inkomen van partner of verblijf op zich is vragen om problemen en dan trek je inderdaad die rommel, waar je het over hebt aan.
The best firms advertise the least...
pi_71865094
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 00:25 schreef edcetera het volgende:

[..]

Zolang ons land aan buitenlanders na een paar jaar getrouwd te zijn geweest, de Nederlandse nationaliteit geeft blijf je dat houden. Een buitenlander zou nooit onze nationaliteit mogen krijgen. verder ook geen uitkering of andere sociale voorzieningen op kosten van de staat bij binnenkomst. Immigranten kunnen die voorzieningen opbouwen aan de hand van de hoeveelheid premies, die ze met werk hebben opgebouwd. Als je in de Nederlanse samenleving je steentje bijdraagd, is er niks mis mee, dat je mag meeprofiteren als een "dank je wel" voor wat je voor het land hebt gedaan, als "het een keertje tegenzit". Rechten gebaseerd op je huwelijksstatus, inkomen van partner of verblijf op zich is vragen om problemen en dan trek je inderdaad die rommel, waar je het over hebt aan.
Nogal zo een die niet kan rekenen.
En die zomaar even andere mensen wegzet als rommel.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 02:49:36 #163
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_71866479
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:23 schreef henkway het volgende:

[..]

dan liever vrijgezel
Alle vrouwen zijn eigenwijs.....ook Thaise vrouwen. In Thailand zijn vrouwen niet onderdanig en staan ze niet meer de hele dag te koken en schoon te maken. Als het een beetje meezit heeft ze een goede opleiding gevolgd en heeft ze een leuk baantje. Waarom zou zo'n iemand nou thuis op de bank in het koude Nederland moeten zitten?

Ga dan inderdaad naar Thailand...maar verwacht niet dat je er zo makkelijk kunt blijven. Ook daar zijn de regels strenger geworden voor "importbruidegommen"

Verder heb ik veel slechte gevallen gekend van vrouwen die meegekomen zijn met een Nederlandse man..die inderdaad thuis op de bank zitten en een luxe leventje verwachten.

Aan de andere kant zie ik heel veel goede gevallen. Vrouwen die eigen bedrijven hebben opgericht of een goede baan hebben.

In een geval kende ik een Filippijnse die bijna 10 jaar in Nederland woonde en uiteindelijk gescheiden is van haar man.
Het geval was dat zij succesvol meubels importeerde uit de Filippijnen die ze zelf liet maken daar.
Haar Nederlandse man was echter werkeloos met een uitkering en zat ook op haar centen te teren. Toen ie ook nog vreemd ging met een andere Filippijnse heeft ze hem er gewoon uitgeknikkerd.

Cijfers zeggen niet zoveel over de werkelijke situatie. Veel vrouwen werken het eerste jaar zwart als schoonmaakster om maar wat om handen te hebben bijvoorbeeld. En scheiden kan om een heleboel redenen. Veel mannen die een of ander barmeisje uit Pattaya meenemen zijn meestal zelf ook niet het school voorbeeld van goed opgeleide, hard werkende mannen.
Modus Vivendi!
pi_71867595
vermenging van rassen is al aan de gang sinds de slavenhandel en zal alleen maar toenemen, het is wel zaak de dubbele nationaliteten te beperken.
Ik heb het oude paspoort van mijn vrouw indertijd opgestuurd naar de russische ambassade met een notitie dat die niet meer nodig was.
Als ze nu naar Rusland gaat moet ze een visum aanvragen net als ik.

Ik stoor me wel aan al die Nederlandse ambtenaren die menen dat ze in dienst zijn van de koning van Marokko.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:26:19 #165
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_71876251
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 08:49 schreef henkway het volgende:
vermenging van rassen is al aan de gang sinds de slavenhandel en zal alleen maar toenemen, het is wel zaak de dubbele nationaliteten te beperken.
Volgens mij zijn de Neanderthalers (en de homo floresiensis) al een tijdje uitgestorven en is er op deze aardkloot nog maar 1 menselijk ras, Homo Sapiens Sapiens.
Jou voorouders kwamen ook gewoon uit Afrika en mischien nog maar 40.000 jaar geleden uit Centraal Azië.
quote:
Ik heb het oude paspoort van mijn vrouw indertijd opgestuurd naar de russische ambassade met een notitie dat die niet meer nodig was.
Dat is dan handig voor haar als je nu van haar gaat scheiden. Gelukkig is een paspoort iets anders dan de nationaliteit.
quote:
Ik stoor me wel aan al die Nederlandse ambtenaren die menen dat ze in dienst zijn van de koning van Marokko.
Ik ook, maar als mensen ervoor kiezen om hun kinderen ook een Marokkans of Turks paspoort te geven heb ik daar geen problemen mee.
Het Nederlands paspoort is er nu eenmaal een uit de A categorie, samen andere paspoorten uit Europa, Noord Amerika, Japan en Australië. Die zijn altijd handig om te hebben naast een B paspoort uit Noord Afika of Azië.
Ik denk dat de veel mensen in de wereld er naar streven om een papoort uit de A categorie te krijgen, dat kun je ze niet kwalijk nemen.
pi_71876843
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 13:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Of het huis is schoon, het eten gekookt en ze is gewoon blij dat je er weer bent na een dag werken.
pi_71876871
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 00:34 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Heb je de cijfers gezien? In een van de CBS-rapporten staat een leuke grafiek. Daarin zie je dat vooral in jaar 6 en 7 huwelijken stuklopen. Toeval?
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 15:16:21 #168
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_71877596
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 00:34 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik zet andere mensen niet als "rommel" weg, ik gebruikt die term in eerste instantie omdat degene waarop ik reageerde het woord gebruikte. Okay, dan noem ik ze "profiteurs" en daaronder versta ik mensen, die misbruik maken van sociale voorzieningen, die ervoor hebben gezorgd, dat we een van de meest ontwikkelde landen ter wereld zijn (alhoewel we de laatste jaren iets gezakt zijn, maar we staan nog steeds in de top 10).

Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Human_Development_Index

Onder misbruik reken ik ook de familie Tokkie, die met een flesje euroshopper bier voor de tv de hele dag ligt te niksen tot zijn uitkering binnen is.

Wat we in Nederland nodig hebben is een klimaat waar iedereen zich kan ontwikkelen, de kansen en zonodig hulp krijgt om uiteindelijk in zijn eigen levensbehoefte (en die van zijn gezin) te voorzien en daar uiteindelijk zelf verantwoordelijk is. Op dit moment jagen we mensen, die actief bijdragen aan het onderhouden en ontwikkelen van de samenleving uit ons land weg (of we houden ze vanuit andere landen tegen) wat uiteindelijk resulteerd in een klimaat van spanning, onvrede en en een ongemotiveerde bevolking.
Dit heeft niet zozeer iets met opleiding te maken. Als iedereen doktor of ingenieur is wordt onze vuilnis ook niet opgehaald en niks meer geproduceerd. Het gaat meer om de behoefte, die er nodig is om ons land draaiende te houden.
pi_71878291
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:48 schreef Halcon het volgende:

[..]

Of het huis is schoon, het eten gekookt en ze is gewoon blij dat je er weer bent na een dag werken.
Ik weet niet wat jij voor vrouwen zoekt maar ik zoek er een die blij is als ik er ben
pi_71878305
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jij voor vrouwen zoekt maar ik zoek er een die blij is als ik er ben
Daar eindigde mijn zin ook mee.
pi_71878310
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:49 schreef Halcon het volgende:

[..]

Heb je de cijfers gezien? In een van de CBS-rapporten staat een leuke grafiek. Daarin zie je dat vooral in jaar 6 en 7 huwelijken stuklopen. Toeval?
Das vragen naar de bekende weg
pi_71878371
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:41 schreef Halcon het volgende:

[..]

Daar eindigde mijn zin ook mee.
En daarvoor moet ze je huis poetsen?
pi_71878439
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

En daarvoor moet ze je huis poetsen?
Ik vind het wel handig als het huis gepoetst is als ik thuis kom.
pi_71880758
Daar heb je een poets voor

Maar ik heb vooral behoefte aan een vriendin die leuk is, die iets te vertellen heeft, die hard werkt voor een beter leven, die ik niet hoef te onderhouden, die trouw is en die niet voor mij kiest voor knaken en een verblijfsstatus

En bovendien mij gewoon het huis uit schopt als ik me niet gedraag
pi_71892371
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:16 schreef edcetera het volgende:

[..]

Ik zet andere mensen niet als "rommel" weg, ik gebruikt die term in eerste instantie omdat degene waarop ik reageerde het woord gebruikte. Okay, dan noem ik ze "profiteurs" en daaronder versta ik mensen, die misbruik maken van sociale voorzieningen, die ervoor hebben gezorgd, dat we een van de meest ontwikkelde landen ter wereld zijn (alhoewel we de laatste jaren iets gezakt zijn, maar we staan nog steeds in de top 10).

Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Human_Development_Index

Onder misbruik reken ik ook de familie Tokkie, die met een flesje euroshopper bier voor de tv de hele dag ligt te niksen tot zijn uitkering binnen is.

Wat we in Nederland nodig hebben is een klimaat waar iedereen zich kan ontwikkelen, de kansen en zonodig hulp krijgt om uiteindelijk in zijn eigen levensbehoefte (en die van zijn gezin) te voorzien en daar uiteindelijk zelf verantwoordelijk is. Op dit moment jagen we mensen, die actief bijdragen aan het onderhouden en ontwikkelen van de samenleving uit ons land weg (of we houden ze vanuit andere landen tegen) wat uiteindelijk resulteerd in een klimaat van spanning, onvrede en en een ongemotiveerde bevolking.
Dit heeft niet zozeer iets met opleiding te maken. Als iedereen doktor of ingenieur is wordt onze vuilnis ook niet opgehaald en niks meer geproduceerd. Het gaat meer om de behoefte, die er nodig is om ons land draaiende te houden.
Als ik het goed begrijp zijn het vooral de anderen die profiteren en misbruiken.
pi_71892405
quote:

[..]

In goed Engels heet dat 7 years itch.
pi_71892462
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 08:49 schreef henkway het volgende:
Dat kon ze zelf niet regelen? Of wilde je haar klem zetten? Lijkt namelijk erg veel op de truc van een mensenhandelaar.
quote:

Oh en jij bent Roomser dan de paus en stuurt het paspoort van een ander terug?
pi_71892540
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 17:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Maar ik heb vooral behoefte aan een vriendin die leuk is, die iets te vertellen heeft, die hard werkt voor een beter leven, die ik niet hoef te onderhouden, die trouw is en die niet voor mij kiest voor knaken en een verblijfsstatus

Afgezien van dat harde werken voor een beter leven: ik heb liever dat ze weet te genieten van wat er nu al goed geregeld is. Al dat sloven om later te kunnen uitrusten lijkt me tijdverspilling.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 00:41:43 #179
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_71892780
quote:

[..]

Heb je de cijfers gezien? In een van de CBS-rapporten staat een leuke grafiek. Daarin zie je dat vooral in jaar 6 en 7 hwelijken stuklopen. Toeval?
Is er bij NL-NL huwelijken ook sprake van een dergelijke piek rond die jaren, of wordt daar niet voor gecontroleerd?
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_71893236
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 00:30 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat kon ze zelf niet regelen? Of wilde je haar klem zetten? Lijkt namelijk erg veel op de truc van een mensenhandelaar.
[..]

Oh en jij bent Roomser dan de paus en stuurt het paspoort van een ander terug?
klets, ze is net zo Nederlands als jiij, met een hele goede baan
pi_71893559
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 01:00 schreef henkway het volgende:

[..]

klets, ze is net zo Nederlands als jiij, met een hele goede baan
Dat maakt de vraag nog meer voor de hand liggend: waarom stuurde jij haar paspoort terug?
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 02:09:34 #182
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_71894417
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 00:27 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp zijn het vooral de anderen die profiteren en misbruiken.
Ja, en ik kan het me goed voorstellen. Als jij iedere dag zelfs als je hard werkt aan het eind van de maand een salaris krijgt, waarvan je simpelweg net genoeg hebt om een krot te leven en basic voedsel te kopen (laten we gezondheidszorg, opleiding en de rest maar vergeten) en je ziet op TV beelden van het rijke westen en hoort van vrienden dat ze (of famile/vrienden daarvan) naar een Westers land zijn gegaan en een geweldig leven hebben, en er een land als Nederland bestaat, waar je asiel kunt aanvragen en als je toegelaten wordt geld krijgt zonder ooit er gewerkt te hebben! Waar zou jij in die situatie van dromen en naartoe willen??

Ik verwijt het de mensen niet, want we hebben het hun wel erg gemakkelijk gemaakt. Tijdelijk asielopvang, prima als er geen veilig buurland kan worden gevonden (waar we dan efficienter ons asiel-budget aan kunnen geven) maar maak mensen dan bewust, dat wij ze hier helpen, maar dat er iets tegenover staat. Als je asiel krijgt mag je jaren gaan procederen voordat ze maar iets mogen doen. Geef ze een training "Dit is Nederland" en zet ze aan het werk. Ze vervelen zich nu te pletter daar en de jeugd/ ouderen zelf gaan in sommige gevallen op het criminele pad (Het Marokkanen/Turken probleem is vergelijkbaar, maar een ander verhaal)

Snap je waar ik het over heb: We hebben als Nederland een goede reputatie qua internationale betrekkingen en ontwikkelingssamenwerking en dat moet ook voor ons economisch belang zo blijven. We ruimen de puin op van conflikten en problemen (inclusief naiviteit van andere Westerse grootmachten), maar we hebben ook fouten gemaakt, door teveel naief de Sinterklaas te spelen waardoor ook misbruik hiervan is gemaakt.

Het is makkelijk om te zeggen: Gooi de grensen maar dicht, schaf onwikkelingswerk maar af, houdt ons leger hier. Echter is dit een te simpele gedachte, die ons uiteindelijk minder ver brengt, dan een constructieve oplossing
pi_71894875
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 01:15 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat maakt de vraag nog meer voor de hand liggend: waarom stuurde jij haar paspoort terug?
in overleg
dubbele paspoorten is onzin
trouwens ik heb ook een tandarts en rijles voor haar gezocht, iemand moet het doen.

[ Bericht 6% gewijzigd door henkway op 15-08-2009 10:06:14 ]
pi_71901195
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 00:41 schreef reem het volgende:

[..]

Is er bij NL-NL huwelijken ook sprake van een dergelijke piek rond die jaren, of wordt daar niet voor gecontroleerd?

Bij NL-NL huwelijken was die piek er niet, bij MAR-MAR en TUR-TUR huwelijken ook niet...
pi_71901256
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 17:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Ik heb geen poets. Waarom zouden we weken gaan zoeken naar een poetsvrouw, die geld kost en waarvan het maar de vraag is of ze betrouwbaar is en goed poetst, als mijn vrouw er geen problemen mee heeft om het huis te poetsen.
pi_71901574
En als ze niet wil?
pi_71901631
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En als ze niet wil?
Als ze niet wil en niet fulltime werkt, dan is ze gewoon lui en een luie vrouw hoef ik niet.
pi_71901689
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:08 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als ze niet wil en niet fulltime werkt, dan is ze gewoon lui en een luie vrouw hoef ik niet.
Je bent op dit onderwerp vrij achterlijk. Wel verrassend, had je anders ingeschat.
pi_71901752
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:11 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Je bent op dit onderwerp vrij achterlijk. Wel verrassend, had je anders ingeschat.
Wat is er achterlijk aan? Een vrouw die de hele dag op de bank zit of in de kroeg hangt lijkt me pas echt achterlijk.
pi_71901765
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:08 schreef Halcon het volgende:

[..]

En als ze wel full-time werkt en dr al hebt?
pi_71901803
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

En als ze wel full-time werkt en dr al hebt?
Als ze fulltime werkt, dan is het handiger om een poetsvrouw te zoeken. Al valt het niet mee om een betrouwbare poetsvrouw te vinden.

Een Dominicaanse of Afrikaanse zou ik niet de sleutel van mijn huis geven bijvoorbeeld.
pi_71901835
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:14 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat is er achterlijk aan? Een vrouw die de hele dag op de bank zit of in de kroeg hangt lijkt me pas echt achterlijk.
Nederlandse vrouwen hangen inderdaad heel de dag op de bank of in de kroeg
pi_71901848
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:16 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als ze fulltime werkt, dan is het handiger om een poetsvrouw te zoeken. Al valt het niet mee om een betrouwbare poetsvrouw te vinden.

Een Dominicaanse of Afrikaanse zou ik niet de sleutel van mijn huis geven bijvoorbeeld.
En wat doe je als je dr al hebt en een werkweigaar is ?
pi_71901851
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Nederlandse vrouwen hangen inderdaad heel de dag op de bank of in de kroeg
Ik gaf aan dat als een vrouw niet fulltime werkt ze best kan poetsen. Als ze dan niet poetst omdat ze de hele dag op stap is of op de bank hangt, dan zou ik daar voor passen.
pi_71901858
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

En wat doe je als je dr al hebt en een werkweigaar is ?
Als ze niet wil werken en in het huis niets wil doen? Dan vliegt ze eruit.
pi_71901864
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik gaf aan dat als een vrouw niet fulltime werkt ze best kan poetsen. Als ze dan niet poetst omdat ze de hele dag op stap is of op de bank hangt, dan zou ik daar voor passen.
Dan laat je dr zelf een ticket betalen en sleep je dr mee naar de gate?
pi_71901883
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:19 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als ze niet wil werken en in het huis niets wil doen? Dan vliegt ze eruit.
Dan begrijp ik best dat je geen Nederlandse wil, want met die gedachte ben je zelf diegene die eruit vliegt
pi_71901912
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dan begrijp ik best dat je geen Nederlandse wil, want met die gedachte ben je zelf diegene die eruit vliegt
De meeste Nederlandse vrouwen willen niet de hele dag niets doen (en niet werken en niets in het huishouden doen).
pi_71901924
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dan laat je dr zelf een ticket betalen en sleep je dr mee naar de gate?
Desnoods betaal ik het ticket. EUR 1.200,00 is het me wel waard om te worden verlost van iemand die en niet wil werken en niets in het huishouden wil doen.
pi_71901937
en is dat erg?
pi_71901963
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:23 schreef Halcon het volgende:

[..]

Desnoods betaal ik het ticket. EUR 1.200,00 is het me wel waard om te worden verlost van iemand die en niet wil werken en niets in het huishouden wil doen.
En ik maar denken dat je met iemand samen wil zijn die je steunt, waar je mee kan lachen, huilen, lekker mee kan neuken en gewoon fun is om bij te zijn

Zeg maar samengevat in een woord, liefde
pi_71901996
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

En ik maar denken dat je met iemand samen wil zijn die je steunt, waar je mee kan lachen, huilen, lekker mee kan neuken en gewoon fun is om bij te zijn

Zeg maar samengevat in een woord, liefde
Dat kan allemaal niet als iemand werkt of het huishouden doet?
pi_71902030
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:26 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat kan allemaal niet als iemand werkt of het huishouden doet?
Volgens jou niet als ze niet poetst
pi_71902067
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Volgens jou niet als ze niet poetst
Ik zei dat als ze niet werkt, ze best kan poetsen. Daar lijkt me niets mis mee. Ik heb geen cijfers, maar sowieso 75% van de huishoudens zal geen poetsvrouw in dienst hebben. In die huishoudens poetst er iemand. Daar is ook niets mis mee.
pi_71902726
Waarschijnlijk beide, als je tenminste interesse hebt in een gelijkwaardige relatie
pi_71902740
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 16:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarschijnlijk beide, als je tenminste interesse hebt in een gelijkwaardige relatie
Als iemand fulltime werkt en de andere niet, dan lijkt het me logisch dat die andere wat meer doet in het huishouden dan degene die fulltime werkt.
pi_71902870
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 16:02 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als iemand fulltime werkt en de andere niet, dan lijkt het me logisch dat die andere wat meer doet in het huishouden dan degene die fulltime werkt.
En daar heb je een importbruid voor nodig?
pi_71902889
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 16:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

En daar heb je een importbruid voor nodig?
Nee. Ook als een Nederlandse vrouw niet werkt, zal ze best wat aan het huishouden doen.
pi_71902917
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 16:09 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee. Ook als een Nederlandse vrouw niet werkt, zal ze best wat aan het huishouden doen.
Waarom heb je dan een importbruid nodig?
pi_71902955
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 16:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Waarom heb je dan een importbruid nodig?

Ik heb niet per definitie een importbruid nodig.
pi_71902984
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 16:12 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik heb niet per definitie een importbruid nodig.
Wat is het voordeel van een importbruid?
pi_71903022
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 16:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Wat is het voordeel van een importbruid?
Ik weet niet of er per definitie voordelen te benoemen zijn. In heel veel streken is het huishouden belangrijker dan ten koste van alles carriere maken zoals in NL, dat zal voor sommigen een voordeel zijn voor sommigen niet.
pi_71903147
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 16:16 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik weet niet of er per definitie voordelen te benoemen zijn. In heel veel streken is het huishouden belangrijker dan ten koste van alles carriere maken zoals in NL, dat zal voor sommigen een voordeel zijn voor sommigen niet.
Dus als je het huishouden belangrijk vindt heb je een importbruid nodig?
pi_71903191
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 16:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat hoeft niet per definitie zo te zijn.
pi_71903250
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 16:26 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat hoeft niet per definitie zo te zijn.
Wanneer is dat wel zo?
pi_71903306
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 16:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Wanneer is dat wel zo?
Er zijn ook wel Nederlandse vrouwen die het huishouden doen en de kinderen opvoeden als ze niet werken of part-time werken. Dus het hoeft niet per definitie zo te zijn, wel zullen relatief meer Nederlandse vrouwen full-time werken en minder doen aan het huishouden en de opvoeding van de kinderen, dan vrouwen uit niet-Westerse landen.
pi_71903334
Dus das de hoofdreden om een importbruid te nemen?
pi_71903348
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 16:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dus das de hoofdreden om een importbruid te nemen?
Nee, het kan ´n factor zijn die meespeelt, een onderdeel van de ideale vrouw voor een bepaald persoon zeg maar.
pi_71907652
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 16:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

het mooiste vind ik altijd dat je schoonmoeder 6000 km verder woont

maar ander land of ander dorp , what 's the f*cking difference
sommigen gaan naar de C1000 en anderen naar de AH
pi_71907699
Ach schoonmoeder en zwagers en schoondochters komen toch vanzelf naar Nederland toe
pi_71907713
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 20:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ach schoonmoeder en zwagers en schoondochters komen toch vanzelf naar Nederland toe
neen das nie waar zulle
pi_71912559
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 02:09 schreef edcetera het volgende:

[..]

Ja, en ik kan het me goed voorstellen. Als jij iedere dag zelfs als je hard werkt aan het eind van de maand een salaris krijgt, waarvan je simpelweg net genoeg hebt om een krot te leven en basic voedsel te kopen (laten we gezondheidszorg, opleiding en de rest maar vergeten) en je ziet op TV beelden van het rijke westen en hoort van vrienden dat ze (of famile/vrienden daarvan) naar een Westers land zijn gegaan en een geweldig leven hebben, en er een land als Nederland bestaat, waar je asiel kunt aanvragen en als je toegelaten wordt geld krijgt zonder ooit er gewerkt te hebben! Waar zou jij in die situatie van dromen en naartoe willen??

Ik verwijt het de mensen niet, want we hebben het hun wel erg gemakkelijk gemaakt. Tijdelijk asielopvang, prima als er geen veilig buurland kan worden gevonden (waar we dan efficienter ons asiel-budget aan kunnen geven) maar maak mensen dan bewust, dat wij ze hier helpen, maar dat er iets tegenover staat. Als je asiel krijgt mag je jaren gaan procederen voordat ze maar iets mogen doen. Geef ze een training "Dit is Nederland" en zet ze aan het werk. Ze vervelen zich nu te pletter daar en de jeugd/ ouderen zelf gaan in sommige gevallen op het criminele pad (Het Marokkanen/Turken probleem is vergelijkbaar, maar een ander verhaal)

Snap je waar ik het over heb: We hebben als Nederland een goede reputatie qua internationale betrekkingen en ontwikkelingssamenwerking en dat moet ook voor ons economisch belang zo blijven. We ruimen de puin op van conflikten en problemen (inclusief naiviteit van andere Westerse grootmachten), maar we hebben ook fouten gemaakt, door teveel naief de Sinterklaas te spelen waardoor ook misbruik hiervan is gemaakt.

Het is makkelijk om te zeggen: Gooi de grensen maar dicht, schaf onwikkelingswerk maar af, houdt ons leger hier. Echter is dit een te simpele gedachte, die ons uiteindelijk minder ver brengt, dan een constructieve oplossing
Ik geloof dat ik je eerder niet goed begrepen heb. Hier kan ik het grotendeels wel mee eens zijn.
pi_72063257
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 20:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat loopt wel los. Volgens mij voldoen de meesten niet aan de voorwaarden die NL stelt.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:14:05 #224
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_72064840
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 08:32 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat loopt wel los. Volgens mij voldoen de meesten niet aan de voorwaarden die NL stelt.
Maar als je schoonmoeder komt blijft ze wel meteen 3 maanden
pi_72064929
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:14 schreef DiRadical het volgende:

[..]

mijn schoonmoeder is drie jaar terug 4 weken gebleven, en toen wilde ze weer graag terug
de keukenhof gezien en derg
nee dat valt wel mee.
permanent verkassen voor ouderen is niet zo makkelijk denk ik
pi_72098046
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 08:32 schreef Halcon het volgende:

[..]

De man wel en die heeft er geen moeite mee om mensen van hem afhankelijk te laten zijn, waarschijnlijk is dat het doel ook nog
pi_72099201
Joh of je nu een meisje uit een naburig dorp haalt of uit een ander land, ga es met je tijd mee.
pi_72099429
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 12:19 schreef henkway het volgende:
Joh of je nu een meisje uit een naburig dorp haalt of uit een ander land, ga es met je tijd mee.

Fok
pi_72121258
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 11:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

De man wel en die heeft er geen moeite mee om mensen van hem afhankelijk te laten zijn, waarschijnlijk is dat het doel ook nog
Dan zal de man wel een bepaalde relatie moeten hebben met degene die hij wil halen. Je kunt niet zomaar je schoonzusje halen omdat het je schoonzusje is. Die tijden zijn voorbij.
pi_72121913
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 20:30 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan zal de man wel een bepaalde relatie moeten hebben met degene die hij wil halen. Je kunt niet zomaar je schoonzusje halen omdat het je schoonzusje is. Die tijden zijn voorbij.
Wel dus, zolang je maar garant staat. Dat heb je al eerder gedaan, dus kan je best een 2e keer doen.

Dit gebeurt natuurlijk ook op grote schaal, over het algemeen geldt als een schaap over de dam is....
pi_72122305
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 20:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Wel dus, zolang je maar garant staat. Dat heb je al eerder gedaan, dus kan je best een 2e keer doen.

Dit gebeurt natuurlijk ook op grote schaal, over het algemeen geldt als een schaap over de dam is....
U kunt het verblijfsdocument familielid van een gemeenschapsonderdaan aanvragen als:

U de echtgenoot, geregistreerd partner of ongehuwd partner bent van een burger van de Unie;
U een kind jonger dan 21 jaar bent van een burger van de Unie of van zijn echtgenoot of geregistreerd partner;
U een kind van 21 jaar of ouder bent van een burger van de Unie of van zijn echtgenoot of geregistreerd partner en ten laste komt van de burger van de Unie of van zijn echtgenoot of geregistreerd partner;
U een ouder, grootouder of kleinkind bent van een burger van de Unie of van zijn echtgenoot of geregistreerd partner en ten laste komt van de burger van de Unie of van diens echtgenoot of geregistreerd partner;
U een ander familielid dan ouders, grootouders, kind of kleinkind van een burger van de Unie bent en
in het land van herkomst ten laste komt van (u bent financieel afhankelijk van de burger van de Unie) of inwoont bij de burger van de Unie; of
door ernstige gezondheidsredenen persoonlijke verzorging nodig heeft die alleen door de burger van de Unie geboden kan worden;
U een familielid bent van een Nederlander die rechten kan ontlenen aan het EG-Verdrag.
pi_72122593
ik zag eens bij 'hello, goodbye' een man in een rolstoel die helemaal blij was omdat hij zijn russische bruid ging ophalen hij had allemaal geld overgemaakt enzovoorts.. en toen kwam ze niet.. en hij zat daar maar te zitten eenzaam en alleen.. toen moest ik een beetje huilen..

past zeker niet in dit topic, moest het toch even kwijt
Destiny is not a matter of chance; but a matter of choice. It is not a thing to be waited for, It is a thing to be achieved..
pi_72122737
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:10 schreef mividaloca het volgende:
ik zag eens bij 'hello, goodbye' een man in een rolstoel die helemaal blij was omdat hij zijn russische bruid ging ophalen hij had allemaal geld overgemaakt enzovoorts.. en toen kwam ze niet.. en hij zat daar maar te zitten eenzaam en alleen.. toen moest ik een beetje huilen..

Dat is gewoon dom. Alsof een Russische met de specs van een fotomodel zit te wachten op een man in een rolstoel. Hoe naief kun je zijn.
pi_72122768
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:10 schreef mividaloca het volgende:

mensen die opgelicht worden zie je in iedere sector
als je op vakantie gaat is de kans erg groot dat je gewild of ongewild een buitenlands liefje overhoudt

[ Bericht 7% gewijzigd door henkway op 24-08-2009 21:22:51 ]
pi_72122991
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:15 schreef henkway het volgende:

[..]

mensen die opgelicht worden zie je in iedere sector
als je op vakantie gaat is de kans erg groot dat je gewild of ongewild een buitenlands liefje overhoudt

en dan begint de ellende pas
Steeds meer jongeren reizen en steeds verder weg. De kans op een buitenlands liefje is over het algemeen groter hoe verder je weggaat.

Het aantal buitenlandse liefjes zal dus nog wel aardig toenemen de komende jaren.
pi_72123106
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:22 schreef Halcon het volgende:

[..]
De kans op een buitenlands liefje is over het algemeen groter hoe verder je weggaat.
Inderdaad, in Thailand, Vietnam, Afrika , Zuid-Amerika stikt het van de bloedmooie meiden die je de eeuwige trouw willen beloven.
pi_72124227
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:14 schreef DiRadical het volgende:

[..]

Dat is dan een tijdelijk visum. Dat houdt in dat ze na 3 maanden weer retour gaat.
pi_72124300
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:18 schreef henkway het volgende:

permanent verkassen voor ouderen is niet zo makkelijk denk ik
Of ze moeten het ginder zo slecht hebben dat ze hier de hele dag neus vreten voor lief nemen. Maar goed, lijkt me sterk dat ze dan aan de gestelde voorwaarden kunnen voldoen.
pi_72125014
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

De kans op een buitenlands liefje is over het algemeen groter hoe verder je weggaat.
OK, dus als een mannelijk aboriginal of inuit hier heen komt is de kans groot dat deze met een schone Hollandse dame naar huis keert???
pi_72125092
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 22:17 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

OK, dus als een mannelijk aboriginal of inuit hier heen komt is de kans groot dat deze met een schone Hollandse dame naar huis keert???
Nee. De kans dat een aboriginal uberhaupt Nederland binnenkomt is niet zo groot, de kans dat een Hollandse dame in hem geinteresseerd is nog kleiner en de kans dat een Hollandse dame geinteresseerd is in een langdurig verblijf in een of andere primitieve omgeving is nog kleiner.

Dan gaan er toch net wat meer Nederlanders naar Thailand, vallen er net wat meer Thaise dames op Nederlanders en zijn er toch net wat meer Thaise dames geinteresseerd in een verblijf in Nederland.
pi_72125186
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 22:19 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee. De kans dat een aboriginal uberhaupt Nederland binnenkomt is niet zo groot, de kans dat een Hollandse dame in hem geinteresseerd is nog kleiner en de kans dat een Hollandse dame geinteresseerd is in een langdurig verblijf in een of andere primitieve omgeving is nog kleiner.

Dan gaan er toch net wat meer Nederlanders naar Thailand, vallen er net wat meer Thaise dames op Nederlanders en zijn er toch net wat meer Thaise dames geinteresseerd in een verblijf in Nederland.
ok, dan klopt je eigen theorie niet in "het algemeen" maar alleen in "bij speciale gevallen" (en zelfs dat betwijfel ik).
pi_72125255
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 22:22 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

ok, dan klopt je eigen theorie niet in "het algemeen" maar alleen in "het bijzonder" (en zelfs dat betwijfel ik).
Als je verder weggaat is de kans groter dat je terecht komt in een land waar ze het wat minder goed voor elkaar hebben dan in Nederland en in dat soort landen is een Nederlander wat aantrekkelijker voor de lokale dames dan in bv de Verenigde Staten, Australie of Zwitserland.
pi_72125689
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 22:24 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als je verder weggaat is de kans groter dat je terecht komt in een land waar ze het wat minder goed voor elkaar hebben dan in Nederland en in dat soort landen is een Nederlander wat aantrekkelijker voor de lokale dames dan in bv de Verenigde Staten, Australie of Zwitserland.
maar dat heeft dan eerder met verschil in levensstandaard te maken dan met afstand. In Albanie is de kans op scoren dan dus hoger in vergelijking met het verder afgelegen VS.
Waarbij dan natuurlijk ook zeer serieuse vraagtekens gesteld mogen worden over "ware liefde"...
Maar goed, ieder zijn eigen ding wat dat betreft
pi_72125878
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 22:35 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

maar dat heeft dan eerder met verschil in levensstandaard te maken dan met afstand. In Albanie is de kans op scoren dan dus hoger in vergelijking met het verder afgelegen VS.
Waarbij dan natuurlijk ook zeer serieuse vraagtekens gesteld mogen worden over "ware liefde"...
Maar goed, ieder zijn eigen ding wat dat betreft
Ja, in Albanie is de kans op scoren voor een Nederlandse man hoger dan in de VS (hoewel er in de VS ook wel gebieden zijn waar welke vrouw de kans grijpt om er weg te kunnen). Echter, doorgaans zijn de verder gelegen landen wat minder welvarend dan de landen om ons heen.

Er is wel enige correlatie tussen ligging op de wereldkaart en welvaart natuurlijk.

De vraagtekens over ware liefde zijn terecht. Meer dan de helft van alle importhuwelijken mislukt binnen 10 jaar.
pi_72127394
quote:

[..]

men gaat dan samen in de meest aantrekkelijke woonomgeving wonen, logisch lijkt me
Ik ken wel nederlandse mensen die naar canada gegaan zijn en naar Israël en ook die mee naar Turkije gegaan zijn
pi_72127437
Jammer voor de goeien, maar dat hebben ze aan de niet in te burgeren islamieten te danken
Een dubbelpasoort wordt u niet ontnomen, maar ga toch terug naar de zandbak van je voorvaderen
pi_72127804
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 23:20 schreef bassnl777 het volgende:
Jammer voor de goeien, maar dat hebben ze aan de niet in te burgeren islamieten te danken
Ik heb een aantal heel goed ingeburgerde islamistische collega's, ik denk dat dit ook bij Nederlanders voorkomt dat ze niet kunnen of willen wennen
pi_72128172
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 23:20 schreef bassnl777 het volgende:
Wàt hebben wie te danken aan de niet in te burgeren islamieten?
pi_72128231
quote:

[..]

Je moet wel erg diep gezonken zijn om een Hollandse dame mee te nemen naar huis. Zeker omdat er in de rest van Nederland nog genoeg dames rondlopen.
pi_72128495
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:00 schreef Halcon het volgende:

[..]

U kunt het verblijfsdocument familielid van een gemeenschapsonderdaan aanvragen als:

U de echtgenoot, geregistreerd partner of ongehuwd partner bent van een burger van de Unie;
U een kind jonger dan 21 jaar bent van een burger van de Unie of van zijn echtgenoot of geregistreerd partner;
U een kind van 21 jaar of ouder bent van een burger van de Unie of van zijn echtgenoot of geregistreerd partner en ten laste komt van de burger van de Unie of van zijn echtgenoot of geregistreerd partner;
U een ouder, grootouder of kleinkind bent van een burger van de Unie of van zijn echtgenoot of geregistreerd partner en ten laste komt van de burger van de Unie of van diens echtgenoot of geregistreerd partner;
U een ander familielid dan ouders, grootouders, kind of kleinkind van een burger van de Unie bent en
in het land van herkomst ten laste komt van (u bent financieel afhankelijk van de burger van de Unie) of inwoont bij de burger van de Unie; of
door ernstige gezondheidsredenen persoonlijke verzorging nodig heeft die alleen door de burger van de Unie geboden kan worden;
U een familielid bent van een Nederlander die rechten kan ontlenen aan het EG-Verdrag.
Wat wil je nu bewijzen met het kopieren van de IND site?
pi_72128538
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:25 schreef henkway het volgende:

[..]

Inderdaad, in Thailand, Vietnam, Afrika , Zuid-Amerika stikt het van de bloedmooie meiden die je de eeuwige trouw willen beloven.
Gelukkig ben je er zelf ook bij al is dat voor sommige wat meer labiele personen geen belemmering
pi_72154767
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 23:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Wat wil je nu bewijzen met het kopieren van de IND site?
Dat niet elke achterneef zomaar bij een pakje boter een visum voor Nederland krijgt.
pi_72154821
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 21:57 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat niet elke achterneef zomaar bij een pakje boter een visum voor Nederland krijgt.
Ik had het ook helemaal niet over achterneven, maar dat zal wel een manier zijn om te laten zien dat je uitgeluld bent
pi_72155004
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 21:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik had het ook helemaal niet over achterneven, maar dat zal wel een manier zijn om te laten zien dat je uitgeluld bent

Nee hoor. Alleen een manier om aan te geven dat er helemaal niet veel familie binnen kan komen als de regeltjes worden gevolgd. Vrijwel niemand voldoet strikt aan die voorwaarden.
pi_72155222
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:03 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee hoor. Alleen een manier om aan te geven dat er helemaal niet veel familie binnen kan komen als de regeltjes worden gevolgd. Vrijwel niemand voldoet strikt aan die voorwaarden.
Je begint steeds meer onzin te praten want iedereen in de eerste en 2e lijn komt er voor in aanmerking en dat gaat vaak om vele tientallen mensen

Verder blijkt duidelijk uit de cijfers van de gezinshereniging dat je geen gelijk hebt.

Dat er kansloze partners binnen komen is al erg zat maar dat er dan ook nog allerlei kansloze kinderen, ouders, broers of zussen bijkomen is helemaal een schande

Is allemaal makkelijk op te lossen door niemand binnen te laten die niet werkt maar dan zou Nederland met vele duizenden kansloze mannen en vrouwen blijven zitten wiens enige kans op een vrouw is als diegene kansloos genoeg is om 2 jaar in Nederland niks te doen, die voor haar/zijn verblijfstatus en haar inkomen afhankelijk is van een partner (die zij/hij vaak niet eens fatsoenlijk kent) een vooruitgang is van het leven dat ze heeft

[ Bericht 2% gewijzigd door DiegoArmandoMaradona op 25-08-2009 22:15:01 ]
pi_72155419
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je begint steeds meer onzin te praten want iedereen in de eerste en 2e lijn komt er voor in aanmerking en dat gaat vaak om vele tientallen mensen

Verder blijkt duidelijk uit de cijfers van de gezinshereniging dat je geen gelijk hebt.

Dat er kansloze partners binnen komen is al erg zat maar dat er dan ook nog allerlei kansloze kinderen, ouders, broers of zussen bijkomen is helemaal een schande

Is allemaal makkelijk op te lossen door niemand binnen te laten die niet werkt maar dan zou Nederland met vele duizenden kansloze mannen en vrouwen blijven zitten wiens enige kans op een vrouw is als die kansloos genoeg is om 2 jaar in Nederland niks te doen een vooruitgang is van het leven dat ze heeft
1e en 2e lijn is slechts een van de voorwaarden. Er worden nog een hele rits andere voorwaarden gesteld. Als iedereen die een aanvraag doet netjes wordt getoetst, dan zou normaliter 95% van de aanvragen sowieso al in de papiershredder gegooid kunnen worden.

De cijfers zou ik graag eens zien. Als daaruit blijkt dat gezinshereniging nog steeds op grote schaal plaatsvindt, dan worden de regeltjes dus niet goed nageleefd door de IND en dat is een kwalijke zaak. Het probleem is dan echter niet het gebrek aan regeltjes, maar het gebrek aan een juiste naleving van de opgestelde regels.
pi_72155617
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:13 schreef Halcon het volgende:

[..]

1e en 2e lijn is slechts een van de voorwaarden. Er worden nog een hele rits andere voorwaarden gesteld. Als iedereen die een aanvraag doet netjes wordt getoetst, dan zou normaliter 95% van de aanvragen sowieso al in de papiershredder gegooid kunnen worden.

De cijfers zou ik graag eens zien. Als daaruit blijkt dat gezinshereniging nog steeds op grote schaal plaatsvindt, dan worden de regeltjes dus niet goed nageleefd door de IND en dat is een kwalijke zaak. Het probleem is dan echter niet het gebrek aan regeltjes, maar het gebrek aan een juiste naleving van de opgestelde regels.
De eisen zijn de zelfde als voor het halen van een partner, dus als je dat kan je ook een familielid halen, wat dan helaas ook op grote schaal gebeurt. Is natuurlijk ook te begijpen want een ongelijk huwelijk is natuurlijk gedoemt om te mislukken en door een familielid kan je de mislukking misschien nog even uitstellen

Verder kan de huwelijkspartner vanaf het moment dat ze de Nederlandse nationaliteit heeft(3 jaar) ook zelfstandig zonder medewerking van haar (ex) man een familielid halen
pi_72155680
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

De eisen zijn de zelfde als voor het halen van een partner, dus als je dat kan je ook een familielid halen, wat dan helaas ook op grote schaal gebeurt. Is natuurlijk ook te begijpen want een ongelijk huwelijk is natuurlijk gedoemt om te mislukken en door een familielid kan je de mislukking misschien nog even uitstellen

Verder kan de huwelijkspartner vanaf het moment dat ze de Nederlandse nationaliteit heeft(3 jaar) ook zelfstandig zonder medewerking van haar (ex) man een familielid halen
De eisen zijn niet hetzelfde als voor het halen van een partner, dat blijkt wel uit de gegevens van IND.

Een importbruid krijgt toch pas na 5 jaar de Nederlandse nationaliteit?
pi_72155733
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:19 schreef Halcon het volgende:

[..]

De eisen zijn niet hetzelfde als voor het halen van een partner, dat blijkt wel uit de gegevens van IND.

Een importbruid krijgt toch pas na 5 jaar de Nederlandse nationaliteit?
3 jaar, maar dat weet je goed
pi_72155767
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:19 schreef Halcon het volgende:

[..]

Zo achterlijk dat zelfs de meest kansloze pauper met een bijstanduitkering het kan doen
pi_72155769
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat mag voor mij wel 10 jaar worden. En uiteraard slechts op voorwaarde van niet-crimineel zijn. Anders;

pi_72155813
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat mag voor mij wel 10 jaar worden. En uiteraard slechts op voorwaarde van niet-crimineel zijn. Anders;
5 jaar is prima, mits je werkt.
pi_72155980
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Zoals gezegd; Nederland is vol. Ik vind niet dat blijvende vestiging in Nederland van overheidswege gestimuleerd moet worden. Als bedrijven nuttige krachten kunnen vinden, prima. Als mensen individueel gek zijn op elkaar en willen trouwen, prachtig.

Maar dat moet je los zien van beleid. Anders kan je de complete wereld wel in huis halen. Beetje dom.

pi_72156109
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zoals gezegd; Nederland is vol. Ik vind niet dat blijvende vestiging in Nederland van overheidswege gestimuleerd moet worden. Als bedrijven nuttige krachten kunnen vinden, prima. Als mensen individueel gek zijn op elkaar en willen trouwen, prachtig.

Maar dat moet je los zien van beleid. Anders kan je de complete wereld wel in huis halen. Beetje dom.
Daarom moet je ook alleen iemand binnen laten als hij werk heeft

Van mij mag hij na 5 jaar een tijdelijke verblijfsvergunning te hebben verlengt, best Nederlander worden, zo iemand voegt wat toe aan Nederland

Een kansloze importbruid die door het Nederlandse systeem wil voegt natuurlijk niks toe. Als je buiten de EU dat voorstelt aan een vrouw/man met een normaal leven en studie en/of baan dat je door moet gaan door de IND molen wordt je uitgelachen
pi_72157110
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Zo achterlijk dat zelfs de meest kansloze pauper met een bijstanduitkering het kan doen
Als men zich strikt aan de eisen zou houden, dan zou dat niet mogelijk zijn.
pi_72157278
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Heb het even nagekeken. Het is inderdaad 3 jaar en je hoeft er niet eens voor in Nederland te hebben gewoond. Wist ik niet. Best merkwaardige regel ook.
pi_72157294
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Iemand die werkt van het 18e tot het 23e levensjaar en daarna tot het 65e levensjaar uitkeringen trekt zou ik ook niet op zitten te wachten.
pi_72161126
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 23:03 schreef Halcon het volgende:

[..]

Iemand die werkt van het 18e tot het 23e levensjaar en daarna tot het 65e levensjaar uitkeringen trekt zou ik ook niet op zitten te wachten.
Net alsof dat relastisch is
pi_72161150
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 23:02 schreef Halcon het volgende:

[..]

Heb het even nagekeken. Het is inderdaad 3 jaar en je hoeft er niet eens voor in Nederland te hebben gewoond. Wist ik niet. Best merkwaardige regel ook.
Je moet 3 jaar getrouwd zijn met een Nederlander en op een adres gewoond hebben en natuurlijk de taaltoets met goed gevolg afleggen
pi_72170983
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 02:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Net alsof dat relastisch is
Als je het paspoort eenmaal binnen hebt, dan vervalt je "verplichting" om te werken. Zo onrealistisch is het niet gezien het grote aantal imports dat niet werkt.
pi_72170997
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 02:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je moet 3 jaar getrouwd zijn met een Nederlander en op een adres gewoond hebben en natuurlijk de taaltoets met goed gevolg afleggen
Inburgeringsexamen ook neem ik aan.
pi_72176929
Taaltoets alleen
pi_72176979
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:26 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als je het paspoort eenmaal binnen hebt, dan vervalt je "verplichting" om te werken. Zo onrealistisch is het niet gezien het grote aantal imports dat niet werkt.
dat komt omdat je aan die imports niet eist dat ze gaan werken

Van een importbruid weet je al vantevoren dat ze lui en zonder toekomst is

Die ander die werkt gewoon en die gaat echt niet zomaar voor haar lol thuis zitten, verder heeft diegene ook gewoon recht op een uitkering terwijl de enige recht wat de importbruid opgespaard is dat ze er aan zuigt
pi_72185837
Wat een gezeik hier!
Alsof een importbruid of -bruidegom niet gewoon aan het reïntegratietraject gezet wordt als zij of hij een uitkering aanvraagt. Of op kosten van haar of zijn partner leeft, als er geen uitkering aangevraagd wordt.
In beide gevallen wordt de immigrant(e) gewoon behandeld als een autochtoon, en zo hoort het ook.
pi_72186044
Ja of een meisje nu uit de stad verderop komt of uit een ander land.
we hebben vliegtuigen he
Ga es met je tijd mee
iedereen werkt of studeert in het buitenland en komt een ander daar tegen
pi_72186084
Gewoon alleen mensen binnenlaten als ze werken, heb je ook geen reintegratie project nodig op kosten van Gekke Henkie
pi_72186129
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:51 schreef henkway het volgende:
Ja of een meisje nu uit de stad verderop komt of uit een ander land.
we hebben vliegtuigen he
Ga es met je tijd mee
iedereen werkt of studeert in het buitenland en komt een ander daar tegen

En dan blijf je daar, problleem opgelost
pi_72186956
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

of niet maakt niet uit, vrije keuze lijkt me
pi_72187303
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:15 schreef henkway het volgende:

[..]

of niet maakt niet uit, vrije keuze lijkt me
Juist daarom moet je importbruiden ook verbieden. Als ze graag naar Nederland willen komen gaan ze maar werken
pi_72187688
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Juist daarom moet je importbruiden ook verbieden. Als ze graag naar Nederland willen komen gaan ze maar werken
Ze mogen dus geen kinderen krijgen, begrijp ik?
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

En hoe ben jij in Nederland gekomen dan?

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2009 23:36:15 ]
pi_72187697
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

of een kindje maken, dat kan ook
pi_72187803
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:35 schreef Tijger_m het volgende:

Ze mogen dus geen kinderen krijgen, begrijp ik?

Jawel, die mogen zelfs in Nederland gaan wonen als de rechter in het thuisland accepteert

En hoe ben jij in Nederland gekomen dan?

Ik ben niet in Nederland
pi_72187872
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Je was er anders wel, dus nogmaals, hoe ben jij hier gekomen?
pi_72187891
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je was er anders wel, dus nogmaals, hoe ben jij hier gekomen?
Probeer het eerst eens netjes beschaafd te vragen, heel misschien geef ik dan wel antwoord
pi_72187983
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Probeer het eerst eens netjes beschaafd te vragen, heel misschien geef ik dan wel antwoord
Mwah, ik stel mijn vragen op een redelijk beschaafd nivo, een stuk beschaafder als jouw posts iig dus ik begrijp niet goed waar jij moeite mee hebt.

Maar goed, laat ik eens een slag slaan, een van jouw ouders is vanuit het buitenland naar Nederland gekomen en heeft jou hier verwekt, hetgene waar jij nu zo fel tegen ageert...Apart.
pi_72188200
Dit kan echt alleen bij Fok
pi_72275908
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 17:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

dat komt omdat je aan die imports niet eist dat ze gaan werken

Van een importbruid weet je al vantevoren dat ze lui en zonder toekomst is

Die ander die werkt gewoon en die gaat echt niet zomaar voor haar lol thuis zitten, verder heeft diegene ook gewoon recht op een uitkering terwijl de enige recht wat de importbruid opgespaard is dat ze er aan zuigt
Een importbruid kan onderhouden worden door zijn/haar partner. Ik zie het probleem niet zo. Als iemand niet werkt, zou iemand geen enkel recht moeten krijgen op een uitkering. Als iemand wordt onderhouden door zijn/haar partner, dan heeft, zolang diegene zich weet te gedragen, de belastingbetaler er geen last van en ook niets mee te maken.
pi_72317478
Zolang de rekening wordt afgeschoven op de samenleving en je zielige hulpbehoevende mensen creeert moet je het in elk geval gewoon verbieden

Maar dan blijven duizenden mannnen per jaar die een partner willen die gelijkwaardig is maar zonder partner
  donderdag 3 september 2009 @ 23:20:17 #289
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_72418096
Mijn mening is dat als je het importeren van een partner verder gaat belemmeren, dat je het alleen maar in de hand werkt dat goed-opgeleide Nederlanders die een buitenlandse partner hebben eieren voor hun geld kiezen en vertrekken.

Het is door allerhande nieuwe regels bijvoorbeeld een heel stuk moeilijker om een Canadese, Amerikaanse, Australische (Westerse, doch NIET-EU landen) partner naar Nederland te halen, en dat zijn landen waar je andersom nog wel redelijk eenvoudig terecht kunt als Nederlandse partner.

Ik heb het in 1998 nog gedaan, en toen waren de eisen al redelijk streng (althans voor mij wel, ik had namelijk nog geen "vast contract" wat toen een verplichting was), maar met diverse wetswijzigingen sindsdien is het enorm moeilijk geworden.

Als ik dan zie dat het op zich betrekkelijk eenvoudig is om naar Amerika te emigreren als je met iemand trouwt......dan is het niet verwonderlijk dat veel Nederlanders vertrekken. Er is de afgelopen 6 jaar, tot 2008 ook een emigratieoverschot geweest.

Het heeft dus een keerzijde. Hoe strenger de wetten voor import-partners, hoe meer Nederlanders ook vertrekken. Want de liefde tussen twee personen (en dan kijk ik niet naar Russische import-bruid-websites) kun je niet tegenhouden. Kan het niet in Nederland, dan gaat de Nederlander naar het land van zijn/haar partner.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_72420139
Is er ook een emigratieoverschot als je de mensen niet meetelt die grensarbeiders zijn en alleen autochtonen of Westerse immigranten meetelt?

120% van het minimumloon met een contract voor minimaal 1 jaar, inderdaad heel erg moeilijk

Verder is het echte probleem natuurlijk dat geen partner met een leven in zijn/haar thuisland een jaar op kosten van de partner gaat leven zonder dat hij/zij mag werken

Dan moet je behoorlijk kansloos zijn
  vrijdag 4 september 2009 @ 08:39:58 #291
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_72423766
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 00:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
120% van het minimumloon met een contract voor minimaal 1 jaar, inderdaad heel erg moeilijk
120% van het minimumloon is meestal het probleem nog niet eens zo. Maar ik ken dus MEERDERE Nederlanders met een EIGEN BEDRIJF die genoeg verdienen om in relatieve luxe te kunnen leven, en die door de IND gewoon worden tegengewerkt omdat ze geen "vaste baan" hebben.....

Het is enorm moeilijk om als ondernemer een bruid te importeren. Het gevolg is bij 1 kennis die ik heb opgedaan is dat ie zijn 2 medewerkers heeft ontslagen, en in de VS een nieuw bedrijf is gestart wat nu net een beetje begint te lopen ondanks de economische malaise....

Tja, en dan vraag ik me toch af of Nederland de juiste prioriteiten stelt. Het is geen probleem om echt misbruik tegen te gaan door harde eisen te stellen, maar als je als goede ondernemer niet eens een bruid kan importeren omdat dat letterlijk stuk loopt op het "moet in dienst zijn met vast contract", dan is de IND dus gewoon niet goed bezig.

Een klant van mijn vrouw heeft een boerenbedrijf in Nederland, en is al 3 jaar bezig zijn Amerikaanse vrouw in Nederland te krijgen, en alhoewel hij een redelijk goed lopend boerenbedrijf heeft, lukt het hem maar niet om aan de officiële eisen te voldoen. Hij is namelijk nergens in dienst. In zijn geval is het allemaal een heel stuk ingewikkelder..... een boerenbedrijf is te verhuizen natuurlijk (zie Evert van Benthem), maar dat doe je niet 1-2-3.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_72427905
Goede ondernemers die niet voldoen aan de eisen van het IND

Het wordt steeds grappiger allemaal
  vrijdag 4 september 2009 @ 13:26:03 #293
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_72430434
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:20 schreef maartena het volgende:
Mijn mening is dat als je het importeren van een partner verder gaat belemmeren, dat je het alleen maar in de hand werkt dat goed-opgeleide Nederlanders die een buitenlandse partner hebben eieren voor hun geld kiezen en vertrekken.

Ik ken ook een aantal van deze gevallen, zou ik zelf ook meteen doen.

Ik ken zelfs mensen die worden afgezeken omdat ze een importbruid hebben uit de EU. Die komen nl. ook om te profiteren naar Nederland.

Een deel van Nederland is echt opgehouden met nadenken.
Siesta & Fiesta!
pi_72430567
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 13:26 schreef Bramito het volgende:

[..]

Ik ken ook een aantal van deze gevallen, zou ik zelf ook meteen doen.
Praatjes

Maar waarom ga je niet naar het land van je partner en waarom moet zij naar jou komen?

Verder kan je een Nederlands paspoort scoren als je 3 jaar samenwoont op een adres en een paar duizend euro investeert in Nederlandse les.

Maar goed dat vrijwel niemand zo snugger is anders zou er een vloedgolf aan mislukte Nederlanders in het buitenland komen die van het sociale stelsel in Nederland komen profiteren
  vrijdag 4 september 2009 @ 13:44:16 #295
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_72430917
Wat zijn volgens jou praatjes?
Siesta & Fiesta!
pi_72431071
Jou opmerking dat jij wel effe gaat emigreren
  vrijdag 4 september 2009 @ 13:49:43 #297
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_72431102
En wat zou je er van overtuigen dat ik dat wel zou doen?
Siesta & Fiesta!
  vrijdag 4 september 2009 @ 15:51:22 #298
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_72434567
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 11:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Goede ondernemers die niet voldoen aan de eisen van het IND

Het wordt steeds grappiger allemaal
Toch is het zo. IND is vrij strikt met het kunnen bewijzen dat je een arbeidscontract hebt..... en als je een eigen bedrijfje hebt, dan gaat dat vrij moeilijk. Je kunt dan met zoveel belastingopgaven komen als je wil, waaruit blijkt dat je al 10+ jaar meer dan 100k per jaar verdiend, de IND buigt niet.

Het wordt inderdaad steeds grappiger.... de IND wil blijkbaar niet dat ondernemers met een buitenlandse partner die onderneming IN Nederland voortzetten.
-
pi_72434976
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 15:51 schreef maartena het volgende:

[..]

Toch is het zo. IND is vrij strikt met het kunnen bewijzen dat je een arbeidscontract hebt..... en als je een eigen bedrijfje hebt, dan gaat dat vrij moeilijk. Je kunt dan met zoveel belastingopgaven komen als je wil, waaruit blijkt dat je al 10+ jaar meer dan 100k per jaar verdiend, de IND buigt niet.

Het wordt inderdaad steeds grappiger.... de IND wil blijkbaar niet dat ondernemers met een buitenlandse partner die onderneming IN Nederland voortzetten.
Zelfstandig ondernemer
Het netto-inkomen van de ondernemer wordt gesteld op 80% van de nettowinst. Die 80% van de nettowinst moet minimaal gelijk zijn aan het bestaansminimum, zoals hiervoor gesteld onder het kopje Bestaansminimum.

Inderdaad belachelijk hoge eisen
pi_72435127
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 13:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Jou opmerking dat jij wel effe gaat emigreren
Dit jaar gaan er 130.000 nederlanders emigreren en een groot deel daarvan gaat met een buitenlandse partner in het buitenland wonen, maar er komen ook weer buitenlanders hierheen , dus het blijft gelijk denkik
pi_72435249
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 16:09 schreef henkway het volgende:

[..]

Dit jaar gaan er 130.000 nederlanders emigreren en een groot deel daarvan gaat met een buitenlandse partner in het buitenland wonen, maar er komen ook weer buitenlanders hierheen , dus het blijft gelijk denkik
Cijfers graag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')