abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71740693
Eerste deel: welke dwangneurose heb jij?

Vergelijkbare topics:

Post hier jouw raarste tic, gewoonte of ritueel!

Mijn tics

Laatste post van 2h2h:
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 19:44 schreef 2h2h het volgende:
ik heb een bepaalde manier hoe ik meer brood smeer maar ook hoe ik hem opeet.

nooit geweten tot ik in de zwangerschap werd opgenomen bij de mondriaan en daar iedere dag met mijn medebewonders moest ontbijten.
De meid die tegenover mij zat wees me erop.
Dus vroeg ik of de andere meiden aan mijn tafel het ook was opgevallen.

En kennelijk eet ik dus al mijn brood hetzelfde iedere dag weer.
Ik eet ook alleen hagelslag op mijn brood
Wat is die manier dan?

[ Bericht 1% gewijzigd door Biancavia op 09-08-2009 20:17:37 ]
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_71740946
Terug Vind Psychoses :-)
pi_71741079
Tjah ik vind het niet vreemd haha maar goed.
Beetje moeilijk uit te leggen maar zal het proberen.

Ik smeer op alle twee de sneeen evenveel boter.
Daarna strooi ik de hagelslag eerst langs de kanten dan van links naar rechts een rij en dan van recht naar links een rij en zo verder naar beneden.

Ik snijd mijn brood altijd door midden das heel normaal vind ik.
Dan pak ik mijn brood altijd vast met mijn pinken en duimen aan de onderkant en de andere vingers aan de bovenkant.
Dat is zodat het brood achter niet open valt.
Dan begin ik in het midden van de gesneden kant met eten tot de korst.
Dan vouw ik de kosrtjes van elkaar af en eet eerst rechts langs de korst en dan links langs de korst.
Ik vouw ze van alkaar weg zodat de korsten niet tegen mijn wang aan komen dan heb je al die boter in je gezicht bah.
Ik eet dus geen korsten.

Hoop dat jullie het een beetje begrijpen hihi

Ik ben er inmiddels gelukkig wel achter door dit topic dat ik niet de enige ben die een beetje vreemd is haha
pi_71741171
Ik moet mijn pink meerdere keren per uur tussen de ringvinger en de middelvinger klemmen.
Als dat niet lukt word ik gek! Vooral vervelend in de winter als je buiten bent...
Op dinsdag 23 december 2008 13:19 schreef Slarioux het volgende:
Wauw, wat een grap. Ik heb niet meer zo gelachen sinds 11 september.
  zondag 9 augustus 2009 @ 20:15:50 #5
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71741197
behalve compleet obsessed te zijn met velletjes aan mijn vingers heb ik weinig last van dwangneuroses/tics etc...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 9 augustus 2009 @ 20:18:31 #6
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_71741293
ik trek van die hele kleine haartjes van m'n oren
  zondag 9 augustus 2009 @ 20:52:32 #7
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_71742286
Het zijn wellicht meer tics dan dwangneuroses, en eigenlijk doe ik het ook alleen als ik me verveel.
Maar ik moet altijd van sommige dingen het aantal 'stappen' tellen. En dan eigenlijk (in mijn gedachten) alle stappen langsgaan en dan in zo weinig mogelijk stappen het hele object gehad te hebben. Die stappen zitten zeg maar op de rand van het object.
Dus een 'vierkante' tv heeft dan vijftien stappen, en een bioscoopscherm is veel breder dan dat hij hoog is dus gaan er twee (of drie) stappen in de lengte en 1 in de hoogte. Een schoolbord heeft 14 stappen en ga zo maar door.
Ook als ik in de trein naar buiten zit te kijken dan stop ik mijn kiezen bovenop elkaar en dan als er een paal langskomt dan kunnen ze even niet meer op elkaar en dan moet ik ze van elkaar afhalen.
Oh ja, en ik gebruik het liefst afstandsbedieningen met een oneven aantal knoppen, die zijn zeldzamer
pi_71742371
Vrijwel iedereen heeft wel een soort van dwangneuroses, vooral op jongere leeftijd had ik er wat meer last van. Wilde altijd precies bij stoeptegels niet de randen raken tijdens het lopen. en zo nog wat dingetjes.
You make me come
You make me complete
You make me completely miserable
pi_71742481
Ik gooi altijd het eerste velletje toiletpapier weg voordat ik papier pak wat ik werkelijk gebruik .
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_71742848
Ah leuk!
Mijn 2 schoenen moeten altijd precies even strak gestrikt zijn, zijn ze dat niet, zal ik ze allebei overnieuw strikken om dat te regelen
En heb vast nog wel meer, post ik later als ik er op kom
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_71743025
(ziet macdonals glazen reclame)

Ik moet altijd alles hebben wat er is, als het speciaal is, zo heb ik vorige week in parijs elke toeristenmunt van 2 euro gekocht die ik tegenkwam (ja, ik kan er toch niet 1 overslaan) wat me meer dan 30 euro heeft gekost.

Ook zijn er nu gratis glazen bij de macdonals bij grote menu's, weet niet of ik er aan ga beginnen, maar als ik dat doe, moet en zal ik ze ook alle 6 hebben (desnoods veel te duur via marktplaats).

Heb de vorige cola glazen ook...

edit: wou geen triple post:

Ik moet altijd 's nachts in huis alle (stuk of 20) deuren dicht hebben (ik woon anti kraak in een hele grote villa)

Verder pak ik van dingen die je uit kan proberen in de winkel, (zoals spuitdeo, tijdschriften) nooit de eerste, en het liefst de laatste, dat doe ik ook bij de melk (voor de langere datum, ookal drink ik het in 1 dag op) en bij de cola (voor als de fles is gevallen)

[ Bericht 30% gewijzigd door DX11 op 09-08-2009 21:21:55 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_71743656
ik vind mijn manier van brood smeren en eten trouwens geen dwangneurose maar gewoon handig.
pi_71744072
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:36 schreef 2h2h het volgende:
ik vind mijn manier van brood smeren en eten trouwens geen dwangneurose maar gewoon handig.
Jouw manier van brood eten is gewoon apart.
Ja, die met de ballen in de bek.
  maandag 10 augustus 2009 @ 10:21:43 #14
238120 Duimelot
Ssssssssimsssssssalabimbambom
pi_71753559
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:36 schreef 2h2h het volgende:
ik vind dat je moet gaan leren je korstjes te eten, las dat je t tijdens je zwangerschap ontdekte dus een kindje hebt en sja iets met goed voorbeeld enzo
pi_71755266
Duimelot mijn dochter eet haar korstjes wel haha.
Maar eigenlijk heb je gelijk.
We zien wel miss als mijn zoontjes zijn korstjes niet wil gaan eten.
pi_71755395
Een van mijn dwangneuroses is de volumeknop: die moet altijd op een even getal staan (dus als ie op 9 staat zet je hem op 8 of 10)

Wat misschien wel grappig is is dat meerdere (mannelijke) familieleden dit ook hebben
pi_71755417
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 11:35 schreef Thomass het volgende:
Een van mijn dwangneuroses is de volumeknop: die moet altijd op een even getal staan (dus als ie op 9 staat zet je hem op 8 of 10)

Wat misschien wel grappig is is dat meerdere (mannelijke) familieleden dit ook hebben
Ik had dat ook met mijn autoradio inderdaad.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_71757128
heb vroeger een tijdje gehad dat ik onwillekeurig steeds hetzelfde geluidje maakte.. werden mn ouders altijd kwaad om, dat ik daar niet mee stopte is vanzelf weer over gegaan
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_71757332
mijn haar kammen met mijn handen
don't belive in modern love.
  maandag 10 augustus 2009 @ 12:43:49 #20
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_71757441
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 11:31 schreef 2h2h het volgende:
Duimelot mijn dochter eet haar korstjes wel haha.
Maar eigenlijk heb je gelijk.
We zien wel miss als mijn zoontjes zijn korstjes niet wil gaan eten.
En je zoontje heet Pinkeltje?
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_71757939
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 12:43 schreef Ps2K het volgende:

[..]

En je zoontje heet Pinkeltje?
het was een reactie op een fokster wiens nicknaam duimelot is !!
  maandag 10 augustus 2009 @ 13:11:14 #22
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_71758213
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:01 schreef 2h2h het volgende:

[..]

het was een reactie op een fokster wiens nicknaam duimelot is !!
Je kunt het ook zo lezen: Duimelot, mijn dochter....
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_71778254
In de supermarkt pak ik ook altijd de achterste producten voor oa. de houdbaarheidsdatum. Volume moet ook altijd op een even getal staan, de onderzetters recht op de tafel liggen (dus niet uitsteken ) en als ik achter mijn PC zit moeten de boxen ook altijd netjes staan en niet schots en scheef

En op straat bekijk ik vaak grondig auto's die langsrijden; het model, type, etc. en dan ook het kenteken om te zien hoe oud hij ongeveer is Maar dat noem ik meer een interesse in plaats van een dwanghandeling
pi_71779197
Als ik aan het eten of drinken ben uit een fles wijn, zak snoep, drop, chips en ik ben halverwege. Moet ik door eten..

Ik toets een telefoonnummer vaak 2 of meerdere keren in.

Ik kijk bij een glas altijd of er iets viezigs inzit.

Ik kijk eigenlijk altijd of vlees gaar is voordat ik het op eet. ( dat kwam mede door 1 keer niet gare bende te eten en 1 zware bende op de wc wat ik niet weer wou ). Die tick van continu het vlees opensnijden en kijken of het gaar is is wel erg irritant overigens.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 05:25:28 #25
253439 L.in
If you have it, flaunt it!!
pi_71895202
ik schud altijd even mijn pakje sigaretten voordat ik er ééntje pak.
pi_71895225
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 20:58 schreef Steve-O het volgende:
Ik gooi altijd het eerste velletje toiletpapier weg voordat ik papier pak wat ik werkelijk gebruik .
Ik ook. Nou ja... Ik leg er een paar in de pot, want we hebben hier twee van die rottige plonstoiletten. En als ik dan een dikke bolus zit te kleien, wil ik niet dat ik opeens met een natte kont wakker word uit m'n overpeinzingen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_71895241
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 11:35 schreef Thomass het volgende:

lol dat heb ik ook
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 11:35:41 #28
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_71897242
Geen, maar ik heb een ernstige aversie jegens openstaande deuren.

Enige wat ik me kan bedenken.

Oh ja, en ik ben kauwgom verslaafd. Door kauwgom te eten kom ik in een lekker ritme en word ik rustig.
Intelligent, but fucked up.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 13:23:56 #29
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_71899386
Ik 'tik' altijd met m'n voet als ik precies tussen 2 lantaarnpalen ben (alleen in de auto)..
Vroeger deed ik dit constant (reed zelf toen nog geen auto ), MOEST het ook echt doen van mezelf. Als ik dat niet deed, brak het zweet me praktisch uit .
Nu ik zelf autorij, bijna nooit meer last van, gelukkig
pi_71901178
Alles moet bij mij altijd in oneven getallen. Vaak maak ik dan van dat getal een denkbeeldige vorm van een raket in m'n hoofd, waarbij de top altijd uit 1 balk bestaat. Ik denk dat het iets te maken heeft met de waarde die ik hecht aan hierarchie.
I do not know the unknown very well... yet
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 16:36:47 #31
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_71903384
De vervelendste is denk ik wel dat het volume van de radio/etc.. altijd op een gelijk getal moet staan, ben nu bezig om meervouden van 7 ook toe te laten
Thinking about thinking of you.
pi_71904344
Ik bijt vaak op m'n lip als ik niet weet wat ik moet zeggen of me verveel.
Bij het eten wil ik graag dat alles 50/50 is. Niet teveel rijst maar evenveel als wat erbij zit.
Verder kom ik niet op meerdere dingen.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 18:06:54 #33
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_71904946
Ik vouw m'n kleine teen altijd over die daarnaast en knak dan met het botje.
Als ik zenuwachtig ben bijt ik op m'n lip.
Verder moet ik altijd m'n knuffel en een t-shirt van m'n vriend in bed hebben liggen om te kunnen slapen.
Ik controleer 's avonds altijd 2x of de voordeur wel goed dicht zit.
En tot slot heb ik graag alles symmetrisch staan Of juist helemaal a-symmetrisch. Zo lang het maar niet allebei net niet is zeg maar
O ja en als mensen hun bestek als ze klaar zijn met eten niet zo neerleggen als het hoort, dan ga ik het goed leggen
  Trouwste user 2022 zaterdag 15 augustus 2009 @ 18:19:03 #34
7889 tong80
Spleenheup
pi_71905159
Ik wiebel met mijn rechter been als ik niet kan slapen

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_71905172
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 18:06 schreef kwiwi het volgende:

O ja en als mensen hun bestek als ze klaar zijn met eten niet zo neerleggen als het hoort, dan ga ik het goed leggen
Hmmm... dat is herkenbaar....
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Trouwste user 2022 zaterdag 15 augustus 2009 @ 18:28:38 #36
7889 tong80
Spleenheup
pi_71905300
Als ik op mijn wekkerradio kijk 'sn achts en het eindcijfer is dertien wacht ik tot er 14 stat voor ik weer mijn ogen sluit.

Spoor ik ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_74574661
Om koffie en thee te halen voor de collega's hebben we hier zo'n ding waar zeven bekertjes in passen.

Als ik ga halen, zorg ik er zo veel mogelijk voor dat de bekertjes symmetrisch verdeeld zitten. Dus als bijv. 3 collega's thee willen en 4 koffie, dan doe ik de bekertjes met thee in de 3 middelste gaten en de koffie aan de buitenkanten. Is esthetisch plezieriger.
pi_74574718
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 18:28 schreef tong80 het volgende:
Als ik op mijn wekkerradio kijk 'sn achts en het eindcijfer is dertien wacht ik tot er 14 stat voor ik weer mijn ogen sluit.

Spoor ik ?

Bij TV's of radio's waarbij je het volume instelt met cijfertjes, zal ik het volume alleen instellen op 2, 5, 7, 10, 12, 15, 17, 20, etc. Nooit op de getallen daar tussenin.
pi_74632016
Haha supper grappig allemaal,

Als ik loop moeten er altijd 2 tegels tussen me stap zitten.. vroeger 1 maar ben veel gegroeit
owja en etikettes van bierflesjes moeten eraf.
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 03:16 schreef eleusis het volgende:
Vroeger, toen ik een jaar of 10 was of zo, "moest" ik altijd mijn vingers evenveel aanraken. Dus als ik met m'n ene hand m'n duim aanraakte, wilde ik ook de andere 4 vingers aanraken. Dit leidde vaak tot het maken van ingewikkelde patronen als ik tijdens het compenseren een fout maakte (bijv twee keer een vinger aanraken, dan moest alles twee keer; of als ik 't te hard deed, dan moest de rest ook weer 'bijgevuld' tot dat niveau). Het is vanzelf weer weggegaan.
heb ik nu nog steeds

[ Bericht 36% gewijzigd door millianoz op 12-11-2009 13:27:27 ]
*inspiratieloos*
pi_74632697
Als ik zenuwachtig ben, ga ik altijd mijn vingers knakken.
Voordat ik mijn bed uitga, moet ik altijd 2 keer mijn wekker verzetten.
Inderdaad, in de auto moet ik altijd tussen de lantarenpalen in een keer met mijn voet tikken..

Verder weet ik het nu eventjes niet x'D
Love is the slowest form of suicide.
pi_74634599
Ik kijk altijd op mijn horloge als ik even ergens geen antwoord op heb (geeft me een paar seconden bedenktijd), ook als ik geen horloge om heb!
pi_74635506
Ik ga vaak met mijn vingers op bepaalde voorwerpen skateboarden

Niet echt een tic eigenlijk, meer een uitweg voor verveling.

En als ik gitaar speel en een fout maak, ram ik een paar keer op alle snaren. En dan begin ik weer overnieuw
Ik doe niet meer aan een signature
  donderdag 12 november 2009 @ 15:01:25 #43
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_74635726
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 15:23 schreef k_man het volgende:

[..]

Bij TV's of radio's waarbij je het volume instelt met cijfertjes, zal ik het volume alleen instellen op 2, 5, 7, 10, 12, 15, 17, 20, etc. Nooit op de getallen daar tussenin.
Ik zet hem dan ook altijd op iets afgeronds, 10, 15, 20, 25 Bij mijn auto zit er best veel verschil tussen 5 volumes maar dan heb ik hem liever net iets te hard staan dan dat ie op zoiets al 23 staat
pi_74636942
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 18:06 schreef kwiwi het volgende:
...
En tot slot heb ik graag alles symmetrisch staan Of juist helemaal a-symmetrisch. Zo lang het maar niet allebei net niet is zeg maar
...
heel herkenbaar. (Hoewel het op het moment meer chaos dan orde is, maar vooral op bijv. belangrijke dingen als tentamens heb ik spullen graag opgelijnd aan de tafel staan)

Ook een paar irritante tics voor het zetten van m'n wekker:
- vroeger liep m'n GSM (die ik als wekker gebruik) precies 1 minuut voor op de grote klok in mijn kamer ... daarom zette ik m'n wekker altijd op 1 minuut over iets, bijv. 08:01 ... en sindsdien doe ik dit nog steeds, ook al loopt 'ie niet meer voor.

- in de loop der jaren stond ik met meer en meer moeite op, waardoor ik uiteindelijk uit kwam op drie verschillende wekkers na elkaar op m'n telefoon ... en dit moet altijd op precies dezelfde tijd ertussen, waarbij de laatste de tijd is dat ik uiterlijk uit bed moet stappen ... dus bijv: 08:01 - 08:15 - 08:31 of 09:11 - 09:25 - 09:41 (de eerste en laatste eindigt dus altijd op een 1, zie vorige punt, maar de middelste is daar een uitzondering op)

ook heb ik bijna altijd wel dat ik met één been aan het bewegen ben als ik zit, wat anderen af en toe best irriteert.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_74637592
Alles in huis moet precies goed staan, zoals het altijd staat, zoniet dan wordt ik zenuwachtig of raak ik in de war (dus ook in de kasten enzo)
Als ik boos of geirriteerd ofzo ben, stop ik een vinger/oordop in mn rechteroor.
ik heb een wekker staan die dagelijks om 20.00 uur afgaat, zonder reden, maar uit gewoonte.
Als ik klokkijk (welke klok dan ook) tel ik 5 minuten terug, dat is dan de tijd (niet).
Als ik nadenk bijt ik op mn lip, speel met mn tongpiercing of draai aan mn ringen.
Als ik verontwaardigd ben maar ik een raar *Patsjoewwww!* geluidje, kan er niets aan doen
pi_74637872
Controleren of ramen en deuren wel goed dicht zijn. Daar word ik af en toe wel eens moe van.

Ben wel eens een heel eind teruggereden in de auto om te kijken of ik de voordeur wel goed had dichtgedaan terwijl ik eigenlijk wel wist dat het wel zo was. Maar dan ga je het je afvragen en kom je niet meer van die gedachte af

Ook een klein beetje mn eigen schuld. Heb laatst toen ik erg stoned was mn tuindeur open laten staan 's nachts terwijl binnnen mijn nieuwe lcd tv en pc stonden

En het komt ook een beetje omdat er hier in de buurt nogal wat coffeeshops zitten, een plein met cafe's en een leger des heils. Het paupergehalte is dus nogal hoog hier in de buurt
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  donderdag 12 november 2009 @ 17:02:52 #47
265252 GirlyGlue
plakt niet in de ogen
pi_74639909
quote:
Spoor ik ?

Nee.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_74655805
Bij mij moet het volume van een radio/tv altijd op een evengetal staan, maar 5, 15 en 25 mag ook.
Als ik in de auto zit moet ik meerdere keren kijken of ik mijn lichten wel aan heb, zelfs als ik in het donker rij.
Ik tel kledingstukken die ik aantrek, bv: 1. bokser, 2. sokken, 3. tshirt, 4. broek, 5. trui.
Op mijn werk zet ik altijd de telefoon recht als ik binnenkom. Collega's maken er altijd een troep van
Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
pi_74662369
Lol die tic met de volumeknop heb ik ook. Ook altijd een gelijk getal idd.
Verder kan ik er niet tegen wanneer de gordijnen aan de achterkant van het huis te ver openstaan. Mijn moeder doet ze te ver open, en ik dan weer verder dicht, een paar keer per dag
Verder haat ik het wanneer mensen deuren open laten staan, en dat zijn dus ook dingen waarvoor ik opsta. Die deur moet gewoon dicht, ook als het niet tocht.

Oh ja en bij het afwassen werk ik systematisch. Ik begin gewoon met iets, maakt niet veel uit wat, maar dan werk ik wel eerst af wat ik als eerste pakte. Dus ik pak bijvoorbeeld een mes, en dan droog of was ik ook eerst alle messen. En dat zo door. Overigens is het bij het wassen wel zo dat ik altijd eerst de glazen was en dan pas de rest. Dat vind ik netter ofzo.
  vrijdag 13 november 2009 @ 13:04:57 #50
223428 Countess
De kater komt later. Prrrrt!
pi_74663772
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 05:03 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Bij mij moet het volume van een radio/tv altijd op een evengetal staan, maar 5, 15 en 25 mag ook.
Als ik in de auto zit moet ik meerdere keren kijken of ik mijn lichten wel aan heb, zelfs als ik in het donker rij.
Ik tel kledingstukken die ik aantrek, bv: 1. bokser, 2. sokken, 3. tshirt, 4. broek, 5. trui.
Op mijn werk zet ik altijd de telefoon recht als ik binnenkom. Collega's maken er altijd een troep van

Kom ook gezellig meekotsen in mijn pukeboek!
pi_74669844
Ik doe s'ochtends krantenwijk, voor ik ga slapen moeten mijn sleutels naast mijn kussen liggen, anders kan ik niet slapen en ga ik zoeken waar ze zijn
-
  vrijdag 13 november 2009 @ 16:28:58 #52
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_74670021
volgens mij zijn het geen dwangneurose's maar eerder tics maar goed ik heb er ook een paar fraaie

- ik doe de kattenbakken altijd in een vaste volgorde
- vul de voerbakjes altijd in dezelfde volgorde
- keukenkastjes moeten op een bepaalde manier zijn ingericht, altijd zo dat etiketten leesbaar zijn en meerdere gelijke producten moeten altijd dezelfde kant zichtbaar zijn.
- melkpakken moeten altijd met de schroefdop naar dezelfde kant staan
- fruitmandje moet altijd met een bepaald aantal appels en sinasappels gevuld zijn
- koffie altijd uit hetzelfde kopje
- een heleboel dingen hebben een vaste dag, aquarium schoonmaken altijd op maandag bijvoorbeeld.
- fiets moet altijd op een bepaalde manier in de schuur staan
- enz, enz, enz

En het grappige is op het werk noemen ze me een chaotisch persoon
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_74673619
Ik strik mijn veters met drie lusjes.

Wie zich gedraagt als een robot, krijgt salaris teveel.
pi_74673858
Op fietspaden heb je altijd van die putjes met pijlen die een kant opwijzen. Ik fiets altijd zo dat ze niet mijn kant opwijzen, en desnoods fiets ik een beetje om. Soms rijd ik dan mensen bijna aan ofzo, maar dan moeten ze maar rekening houden met mijn tics
En als ik achter de pc zit druk ik ongeveer iedere minuur 2x op de Capslock en dan kijk ik of het lampje gaat branden
Alles is relatief, behalve jam. Dat is confiture.
pi_74676756
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 18:51 schreef Beunhaas_ het volgende:
En als ik achter de pc zit druk ik ongeveer iedere minuur 2x op de Capslock en dan kijk ik of het lampje gaat branden
pi_74712193
Niet echt dwangneuroses, maar goed.

- Dit is echt de meest rare
Soms denk ik uit het niets opeens: "*Nu* is er iemand overleden. En *nu*. En *nu*. En *nu* is er iemand geboren. En *nu* trouwen 2 mensen. En *nu* speelt iemand gitaar." Echt, allemaal random stuff. 't Slaat nergens op.

- Ik sta/zit nooit stil, dat voelt niet fijn. Ik beweeg altijd wel iets. Ik kan ook niet recht staan, ik sta altijd met mijn benen gekruist..

- Precies tussen 2 lantaarnpalen moet ik iets doen. Of tussen de streepjes op de weg. En als ik het niet doe, word ik helemaal gek.

- Soms heb ik ook dat als ik bijvoorbeeld iets met mijn rechterhand aanraak, ik het ook met mijn linkerhand aan moet raken.
pi_74712234
Hebben meer mensen hier overigens ochtend- en/of middageten-rituelen? Ik eet elke dag hetzelfde (behalve het avondeten dus). Inclusief de koffie en het glas water. Elke dag weer.
pi_74712304
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 20:55 schreef Joy_Division het volgende:
Wilde altijd precies bij stoeptegels niet de randen raken tijdens het lopen. en zo nog wat dingetjes.
Die ja!

Nog steeds heel soms
pi_74712865
Best veel, eigenlijk. Ik heb veel met getallen en zodoende met data, maar ook met kleuren. Meerdere keren controleren of het fornuis wel echt uit is wil ook nog wel eens voorkomen, maar niet vaker dan één keer extra. De getallen, data en kleuren komen wel vaak terug, maar omdat het me rustig maakt en een beetje orde schept is het niet iets dat ik als een probleem ervaar.
  Moderator zondag 15 november 2009 @ 04:36:44 #60
236264 crew  capricia
pi_74712928
Zoveel mensen hebben een tik, niet normaal meer! Ik denk wel meer dan de helft!
Niet dat iedereen dit topic weet te vinden, niet dat iedereen weet dat ie zoiets heeft, maar het is er wel.
Wouw! Wat een eye opener topic!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 17 november 2009 @ 03:24:25 #61
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74771678
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:15 schreef delano.888 het volgende:
(ziet macdonals glazen reclame)

Ik moet altijd alles hebben wat er is, als het speciaal is, zo heb ik vorige week in parijs elke toeristenmunt van 2 euro gekocht die ik tegenkwam (ja, ik kan er toch niet 1 overslaan) wat me meer dan 30 euro heeft gekost.

Ook zijn er nu gratis glazen bij de macdonals bij grote menu's, weet niet of ik er aan ga beginnen, maar als ik dat doe, moet en zal ik ze ook alle 6 hebben (desnoods veel te duur via marktplaats).

Ik heb nog een blauwe. hebben? Ik vind ze namelijk erg leluk.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  dinsdag 17 november 2009 @ 03:26:23 #62
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74771683
Elke ochtend als ik net mijn ogen opendoe keer ik mezelf nog een keer om, anders ben ik na het opstaan een erg sjaggie mens.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_74771726
quote:
Op zondag 15 november 2009 02:13 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Niet echt dwangneuroses, maar goed.

- Dit is echt de meest rare
Soms denk ik uit het niets opeens: "*Nu* is er iemand overleden. En *nu*. En *nu*. En *nu* is er iemand geboren. En *nu* trouwen 2 mensen. En *nu* speelt iemand gitaar." Echt, allemaal random stuff. 't Slaat nergens op.
Dat is echt cool, heb ik ook!

Je zou voor de grap de film Amélie eens moeten checken, komt hij ook in voor. En nog een berg grappige dwansneuroses.

Maar in het algemeen: ik denk dat dwangneuroses en tics simpelweg een gevolg van / uitlaatklep voor stress zijn.
  dinsdag 17 november 2009 @ 04:21:20 #64
278075 TeaserRay
Deception, so is life.
pi_74771800
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 20:52 schreef Jovatov het volgende:
Het zijn wellicht meer tics dan dwangneuroses, en eigenlijk doe ik het ook alleen als ik me verveel.
Maar ik moet altijd van sommige dingen het aantal 'stappen' tellen. En dan eigenlijk (in mijn gedachten) alle stappen langsgaan en dan in zo weinig mogelijk stappen het hele object gehad te hebben. Die stappen zitten zeg maar op de rand van het object.
Dus een 'vierkante' tv heeft dan vijftien stappen, en een bioscoopscherm is veel breder dan dat hij hoog is dus gaan er twee (of drie) stappen in de lengte en 1 in de hoogte. Een schoolbord heeft 14 stappen en ga zo maar door.
Ook als ik in de trein naar buiten zit te kijken dan stop ik mijn kiezen bovenop elkaar en dan als er een paal langskomt dan kunnen ze even niet meer op elkaar en dan moet ik ze van elkaar afhalen.
Oh ja, en ik gebruik het liefst afstandsbedieningen met een oneven aantal knoppen, die zijn zeldzamer
Ik heb twee dwangneuroses:

1- Als ik iets niet begrijp, zoek ik stad en land af totdat ik het wel begrijp, ik kan er ook niet tegen als ik het niet snap na een tijdje, uiteindelijk als ik het nooit meer te weten kan komen, ga ik erover dromen en pas heel laat vergeet ik het dan... dat gezegd hebbende; wat bedoel je met "stappen"? Ik snap niet wat die stappen betekenen van de tv enzovoorts.
2- Alles moet per se op alfabet, kleurenvolgorde (regenboog), nummervolgorde, hoog-naar-laag, laag-naar-hoog (is maar net wat dan beter is), oud-naar-nieuw; dus zo staat mijn boekenkast helemaal perfect, nou mogen ikzelf en andere best iets pakken en er los weer in terug leggen, maar NIET op een andere volgorde weer terug; hetzelfde voor mijn dvd's, mijn strips, thee, schoolboeken, potloden (4H-4B), enz.
Zelfs alle software, foto's, films, mp3's, op mijn pc staan perfect op volgorde... kan er ook echt niet tegen als mensen een mp3 bijvoorbeeld zo noemen:

paerlljam-- reignOver me[ perl jam900.mp3

als ik zo'n ding download en het nummer zelf is de juist kwaliteit, dan wijzig ik meteen de naam in:

Pearl Jam - Love Reign O'er Me (1990).mp3 (ik kijk dan echt op Amazon.com wat exact de juiste is.

Sommige mensen hebben al hun shit dwars door mekaar heen staan, ik snap dat niet... ik kan echt niet zonder volgorde...
Life's often a bitch, cherish your bitch
  dinsdag 17 november 2009 @ 04:55:12 #65
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74771856
Ik moet altijd een sms wegdrukken nadat ik het gelezen heb tot ik het welkomstscherm van mij gsm weer zie

Ik moet hoe dan ook al mijn digitale porno categoriseren en netjes 'namen' anders blijf ik eraan denken tot het gedaan is. Dat kan een jaar duren. Voorts wil ik van sommige modellen alles hebben ook de banners en de html-layouts netjes in een driectory enzo
pi_74772420
Als ik loop, loop ik het liefst op hele tegels (dus niet de halve, maar ook niet de tegels met een barst erin). Ook sla ik dan de schaduws over (niet alleen de hele schaduw, maar de complete tegel waar die schaduw overheen valt). Het ziet er soms ook best grappig uit als ik op straat loop. Sinds een tijdje moet ik regelmatig op kantoor zijn in Groningen en alle stoeptegels daar missen een hoekje (waarom weet ik niet, maar zo zijn ze gemaakt). Ik loop daar dan ook op straat

In dat is eigenlijk maar één van de vele (maar wel de meest opvallende) neuroses.
  dinsdag 17 november 2009 @ 09:12:08 #67
245536 Goldfoxx
As fast as lightning
pi_74773480
Volgens mij heeft iedereen zo wel zijn tikken.

De mijne:

- Als ik een begrip of persoon niet ken moet ik persé mn smartphone uit mn zak halen en datgene googelen, ook al boeit het verder niet.
- Mijn telefoon haal ik als ik loop te pas en te onpas uit mijn zak. Vaak zonder reden. Soms om de tijd te kijken, die ik dan een seconde daarna weer ben vergeten. Moet ik hem weer uit mijn zak halen om weer te kijken.
- Als ik iets van rubber (elastiek) of een plastic zakje in mijn broekzak heb, moet ik het er uithalen om er mee te friemelen. Word ik het zat: stop ik het in mijn zak om het na enkele seconden er weer uit te halen. Ik gooi het daarom gelijk weg, en laat mijn zakken altijd leeg.
- Ik moet altijd mijn telefoon, mijn sleutels en mijn portemonnee in mijn zak hebben, of helemaal niets. Als ik mijn portomonee dus laat liggen loop ik terug om hem te halen. Ben het nu aan het afleren.
- Soms heb ik een soort tic als ik achter de pc zit. Mijn middelvinger klikt dan te pas en te onpas op de rechtermuisknop. En het lukt mij dan gewoon echt niet om het op te laten houden.
  dinsdag 17 november 2009 @ 09:48:16 #68
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_74774187
Eigenlijk is dit een topic vol met 'kijk mij eens bijzonder en uniek zijn'.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  dinsdag 17 november 2009 @ 10:05:19 #69
245536 Goldfoxx
As fast as lightning
pi_74774570
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 09:48 schreef Garisson72 het volgende:
Eigenlijk is dit een topic vol met 'kijk mij eens bijzonder en uniek zijn'.
Bijzonder wil ik het nu net weer niet noemen, eerder iets in de zin van appart.
  dinsdag 17 november 2009 @ 10:14:30 #70
94676 Garisson72
pi_74774775
Wat is het verschil?
pi_74775498
Ik verdeel mijn kaakinspanning evenredig bij het eten. Dus boterhammen kauw ik de ene helft op links en de andere helft op rechts. Pepernoten ? Elke kant evenveel ... Vlees ? Afwisselend een hap op links kauwen en dan op rechts. Zeker weten doe ik het niet, maar volgens mij begin ik op links.

En zo heb ik nog wel tien neurose's.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  dinsdag 17 november 2009 @ 11:13:40 #72
245536 Goldfoxx
As fast as lightning
pi_74776168
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:14 schreef Garisson72 het volgende:
Wat is het verschil?
Op personen slaand:
Bijzonder heeft vaak eerder de lading van speciaal.
Appart heeft vaak eerder de lading afwijkend.

Maar dat is natuurlijk mijn interpretatie. Ik zie mijzelf eerder appart dan bijzonder als ik de ontegenzeggelijke neiging heb om aan elastiekjes te friemelen.
pi_74776204
Ik moet altijd aan roadkills ruiken.
I feel kinda Locrian today
pi_74776436
Ik 'check' nogal eens mijn sleutels (of ze nog in mijn zak zitten)
  dinsdag 17 november 2009 @ 11:30:22 #75
94676 Garisson72
pi_74776639
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 11:13 schreef Goldfoxx het volgende:
Op personen slaand:
Bijzonder heeft vaak eerder de lading van speciaal.
Appart heeft vaak eerder de lading afwijkend.

Maar dat is natuurlijk mijn interpretatie. Ik zie mijzelf eerder appart dan bijzonder als ik de ontegenzeggelijke neiging heb om aan elastiekjes te friemelen.
Ok. Mijn associatie is dat het gewoon hetzelfde is.
Ik vind dat er van veel dingen wordt gedacht dat het wel heel bijzonder is, waar het in mijn beleving daverend meevalt. Ik bedoel, nodeloos de foon checken en steeds mijn broekzak voelen of ik mijn portemonnee en sleutels nog heb doe ik ook, maar echt bijzonder vind ik dat niet.

Daarom vind ik dit een topic waar iedereen onder het mom van 'ik heb een tic ' eigenlijk wil onderstrepen hoe speciaal en uniek ze wel zijn, terwijl het bij de meesten niet echt iets bijzonders is.
pi_74777737
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 11:30 schreef Garisson72 het volgende:
Daarom vind ik dit een topic waar iedereen onder het mom van 'ik heb een tic ' eigenlijk wil onderstrepen hoe speciaal en uniek ze wel zijn, terwijl het bij de meesten niet echt iets bijzonders is.
Misschien komt dat zo over omdat er hier een hoop mensen posten over hun trekjes, die nu herkenning vinden bij anderen; dit in tegenstelling tot jij die dit soort topics de hele dag langs ziet komen ?
(en alles al weet)
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  dinsdag 17 november 2009 @ 12:10:30 #77
94676 Garisson72
pi_74777816
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 12:07 schreef elcastel het volgende:
Misschien komt dat zo over omdat er hier een hoop mensen posten over hun trekjes, die nu herkenning vinden bij anderen; dit in tegenstelling tot jij die dit soort topics de hele dag langs ziet komen ?
(en alles al weet)
Alles al weet?
pi_74778670
Dit is niet een topic waar je trots laat zien welke tics je hebt en daardoor hoopt erkenning te krijgen dat jij wel heel erg bijzonder bent.
Simpelweg een opsomming van rare tics (al zitten er sommige bij die zo'n beetje iedereen heeft) zodat anderen kunnen zien hoe vaak iets voorkomt.
Is toch best een geruststelling dat je niet de enige bent die niet op de stoeptegelrandjes wilt stappen. Liever veel dan dat ik uniek ben.
pi_74778702
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 12:10 schreef Garisson72 het volgende:
Alles al weet?
Ik vind je opmerking een beetje een dooddoener, alles is al eens door iemand beleefd en in feite is niemand uniek. Ik was ook ooit verbaasd over het feit dat mijn collega ook altijd met zijn trapper omhoog gaat als hij langs een reflectorpaaltje fietst, diezelfde verbazing (en dus niet die onderstreping) zie je hier bij mensen.
pi_74782881
De Efteling brengt al tientallen jaren souvenirboekjes uit, met foto's van het park.
Ik was, en ben, een reusachtig groot liefhebber van de Efteling, en als kind zat ik elke dag wel even aan zo'n souvenirboekje te snuiven, omdat ik dat in mijn hoofd zo fijn associeerde met in de Efteling zijn.
Een jaar of acht geleden veranderde de Efteling van drukker voor die boekjes, en daarmee werd ook de geur van de boekjes anders.
Maar na al die jaren, nog altijd als ik reclamefolders of ander drukwerk in de bus krijg, dan snuffel ik er even aan, en als het de goede drukinkt is, dan denk ik: "Hee, ruikt naar Efteling!"
Ik zeg het ook vaak hardop.

Het bizarre is, dat ik pas veel later, toen ik al volwassen was, andere Eftelingliefhebebrs leerde kennen, en we blijken het bijna allemaal te doen! We roken vroeger allemaal aan die boekjes, en nog steeds denken we aan de Efteling wanneer we reisgidsen, tijdschriften of foldertjes onder onze neus krijgen (waar we altijd aan moeten snuiven) die net zo ruiken als de fotoboekjes vroeger deden.

Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 17 november 2009 @ 15:16:49 #81
94676 Garisson72
pi_74783270
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 12:45 schreef elcastel het volgende:
Ik vind je opmerking een beetje een dooddoener, alles is al eens door iemand beleefd en in feite is niemand uniek. Ik was ook ooit verbaasd over het feit dat mijn collega ook altijd met zijn trapper omhoog gaat als hij langs een reflectorpaaltje fietst, diezelfde verbazing (en dus niet die onderstreping) zie je hier bij mensen.
Het gaat mij er niet om dat alles al eens beleefd is, het gaat mij om de (in mijn ogen) lachwekkende eigenschap van mensen om maar uniek en bijzonder te willen zijn (terwijl dat welbeschouwd nooit echt zo is).

Maar dat heeft alles te maken met mijn mensbeeld, uiteraard. En dat het een dooddoener is... who fuckin' cares.
pi_74783402
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:16 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Het gaat mij er niet om dat alles al eens beleefd is, het gaat mij om de (in mijn ogen) lachwekkende eigenschap van mensen om maar uniek en bijzonder te willen zijn (terwijl dat welbeschouwd nooit echt zo is).

Eens!
Let me see you stripped down to the bone
pi_74783529
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:16 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Maar dat heeft alles te maken met mijn mensbeeld, uiteraard. En dat het een dooddoener is... who fuckin' cares.
Nergens in dit topic heb ik deze indruk gekregen. Lijkt er meer op dat jij je amateur psychologie feitjes gewoon willekeurig wil neerzetten zodat je interessant lijkt.
Ja, je hebt gelijk met wat je zegt. Heeft alleen weinig relevantie met dit topic.
  dinsdag 17 november 2009 @ 17:39:05 #84
267430 Panfluit
Blaas er maar op
pi_74787529
Als ik een sigaret opsteek, moet ik altijd rondjes blazen
Met m'n vingers op een tafel of oppervlak tikken.

Voor de rest valt het wel mee met de tics.
  dinsdag 17 november 2009 @ 22:08:00 #85
269077 Lano
V van Vrouw
pi_74797376
Ik speel heel vaak uit verveling met m'n ring(zo'n 3ringen aan elkaar geval, die rol ik dan over mn vinger heen en weer)

Ik heb ook een rare tic met mn handen, maar dat valt niet echt uit te leggen.

Ook spoel ik mn beker altijd 3! x om.

En dingen extra checken altijd.

Ohja en ik moet mijn hond voor t slapen gaan altijd 3kusjes geven, en zeggen"Weltrusten boef"
ฝัน
pi_74798687
Ik betrap me de laatste tijd erop vaak de " " smiley te imiteren in het echt
pi_74798694
- Continue alles categoriseren wat met tijd te maken heeft. Zaken als: over een uurtje doe ik dit, gisteren rond deze tijd deed ik dit, twee weken geleden was ik daar, een jaar geleden zat ik in deze situatie....

- Regelmatig controleren of sleutels en portemonnee in mijn zak zitten, ook al voel ik ze gewoon zitten

[ Bericht 7% gewijzigd door Urquhart op 17-11-2009 23:51:44 ]
pi_74798763
Voor een training of wedstrijd eerst de linker sok en schoen aan...
  dinsdag 17 november 2009 @ 23:48:06 #89
269077 Lano
V van Vrouw
pi_74801637
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 22:40 schreef Tommeke het volgende:
Voor een training of wedstrijd eerst de linker sok en schoen aan...
ow ja dat soort dingen doe ik ook maar dan juist met rechts
ฝัน
pi_74801847
quote:
Ik doe altijd eerst de bril af met het eerste stukje
pi_74801900
Ojah en een bekende tik van mezelf is als ik iets met links doe moet dat met rechts ook om de balans te houden. Dus als ik 4 keer met links knipper moet dat met rechts ook (Dit heb ik dan met meerdere dingen)
pi_74804626
Ik moet altijd m'n telefoon in de linker broekzak hebben als ik een broek aan heb... ik weet niet waarom want ik ben rechtshandig
This might be a surprise but it's true
That I'm not like you and I don't want your advice
Or your praise or to move in the ways you do
And I never will
  woensdag 18 november 2009 @ 09:19:37 #93
94676 Garisson72
pi_74806282
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:25 schreef Adames het volgende:
Nergens in dit topic heb ik deze indruk gekregen. Lijkt er meer op dat jij je amateur psychologie feitjes gewoon willekeurig wil neerzetten zodat je interessant lijkt.
En dat omdat JIJ die indruk niet hebt gekregen. Chapeau.
quote:
Ja, je hebt gelijk met wat je zegt. Heeft alleen weinig relevantie met dit topic.
Het strookt niet met wat de meesten hier zeggen, bedoel je? Ik geef mijn mening, die niet overeenkomt met de jouwe. Deal with it.
  woensdag 18 november 2009 @ 09:25:31 #94
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_74806388
Geen dwangneurose maar welliswaar een vreemde gewoonte, ik zal nooit het laatste slokje koffie uit mijn kop drinken....
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  woensdag 18 november 2009 @ 09:36:24 #95
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_74806620
quote:
kan er ook echt niet tegen als mensen een mp3 bijvoorbeeld zo noemen:

paerlljam-- reignOver me[ perl jam900.mp3

als ik zo'n ding download en het nummer zelf is de juist kwaliteit, dan wijzig ik meteen de naam in:

Pearl Jam - Love Reign O'er Me (1990).mp3 (ik kijk dan echt op Amazon.com wat exact de juiste is.
Dit doe ik ook...
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_74814852
quote:
Op woensdag 18 november 2009 09:36 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Dit doe ik ook...
Is in mijn ogen ook niet echt meer dan een handigheid als je nummers wil zoeken, of voor de overzichtelijkheid.
Ik kan er ook niet tegen als er gekke dingen bij staan!

Ik vind het ook vreselijk als op mijn ipod het kopje 'composers' er bij staat. Die haal ik altijd bij elke artiest weg, zodat ie er niet bij staat.
Ik doe niet meer aan een signature
pi_74840333
quote:
Op woensdag 18 november 2009 13:47 schreef Lakai het volgende:

[..]

Is in mijn ogen ook niet echt meer dan een handigheid als je nummers wil zoeken, of voor de overzichtelijkheid.

Ik vind het ook vreselijk als op mijn ipod het kopje 'composers' er bij staat. Die haal ik altijd bij elke artiest weg, zodat ie er niet bij staat.
Ik probeer in iTunes ook voor alle albums de albumcover er bij te halen. Vind het irritant als je op je iPod opeens een nummer hebt zonder coverart. En ik controleer tijdens het afspelen van de muziek of he gebruik van leestekens en hoofdletters wel gelijk is.

Dingen in de kast moeten bij mij altijd in chronologische volgorde staan: boeken, dvd's, cd's, tijdschriften, games. Vrij vervelend als releasedata dicht bij elkaar zitten en ik uit m'n hoofd niet meer de precieze volgorde weet. Dan kijk ik dat na op Wikipedia om het alsnog goed te zetten.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_74862846
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:48 schreef Lano het volgende:

[..]

ow ja dat soort dingen doe ik ook maar dan juist met rechts
Ik ben linkshandig en linksbenig. Toen ik nog voetbalde deed ik dat al. Nu ik fiets is het niet anders. Ook met de fietskleding. Eerst links en dan rechts. Alleen bij m'n armstukken maakt het niet uit
pi_74863505
quote:
Op woensdag 18 november 2009 13:47 schreef Lakai het volgende:

[..]

Wat ik wel irritant vind bij het downloaden van albums, is dat om de een of andere vage reden je dan wel eens albums hebt waarvan 1 of 2 nummers een afwijkende artiest hebben. Maar dat kan dan al komen door 1 of 2 hoofdletters die wel/niet vergeten zijn. Heb je 2 nummers onder het juiste album staan en de rest ergens anders. Frustrerend!
pi_86302842
Een aantal van mijn vele neuroses:
Mijn neus aanraken wanneer ik nerveus word.
Een glas van de onderkant helemaal aanraken.
Alle hoeken van meubels aanraken(en das vermoeiend..). Alle 4 hoeken van het plafond in 1 oogopslag bekijken. Vier keer lamp aan, lap uit..
Scheel kijken wanneer 13 op mijn wekker verschijnt.
Deurklinken, scharnieren aanraken (voornamelijk de hoeken)
Tv kijken is ook een ramp, moet altijd eerst alle zenders afgaan. Altijd vooruit nooit achteruit. Omdat ik moeite met de oneven getallen heb en vooral 3 is het altijd een moeite om ned 3 te kunnen kijken. Daar gaat dan ook weer een speciaal zapritueel aan vooraf...
Mijn neuroses hebben veel te maken met symmetrie (maar niet in een opgeruimde manier) en het getal 4.

Zo rond mijn 5e begon het en misschien is het wel een geruststelling voor de jongeren onder ons...maar bij mij is het de afgelopen jaren minder geworden. Wanneer ik alleen ben is het nog altijd het ergst. Maar vroeger was het een dagtaak met wel 100 handelingen op een dag, Tegenwoordig is dat aanzienlijk minder. Natuurlijk is dat voor iedereen anders. Ik heb het geluk dat ik er op mijn werk maar een paar heb die (hoop ik) niet echt opvallen.
Ik ben er meester in het niet te doen wanneer mensen kijken of in dezelfde ruimte zijn.

Ik praat er nooit over met mensen maar de enorme schaamte die ik vroeger had is er ook niet meer.
Dit hoort gewoon bij mij en zo heeft iedereen wel wat!
pi_86303053
quote:

Spoor ik ?

:P
Doe ik ook!! We sporen allebei niet hihi, wel gezelliger zo
pi_86318057
Ik denk me regelmatig in hoe een voetbal zou bewegen als ik hem via een bepaalde manier/snelheid zou schoppen, dus alle obstakels waar ie dan tegenaan komt enzo.. Mooiste is als ie dan weer terugvalt in mn handen/voeten.
pi_86322775
ik kan slecht tegen losse spullen op mn bureau. pennen, paperclips, lege glazen enz.

en vrij netjes in het algemeen. maar geen vage dingen
pi_86353731
Hoi,

Ik vond het artikel wat ik laatst vond wel passend bij dit topic. Op diezelfde site kon ik nog twee gerelateerde artikelen vinden die hier zeker raakvlakken mee hebben.
Ik heb ze gevonden op www.fok.nl , specifiek voor dat ene artikel plaats ik hierna onder de titel even de link: Eén, twee, drie..

Ik zal zelf ook eens goed nadenken over mijn tics.

Groet,

D.P.

[ Bericht 4% gewijzigd door Re op 12-09-2010 19:57:37 (niet spammen alhier, dus posten die tics) ]
pi_86519732
Als ik mn linkerbeen bijvoorbeeld ergens tegen aan stoot, dan moet ik mn rechterbeen ook stoten, het zelfde met lopen, als ik op de een of andere manier 2x achter elkaar met links een stap zet, moet ik ook eerst 2x met rechts de grond raken voor dat mn linker weer aan de beurt is. Gelukkig alleen als ik er op let.
pi_86519807
als ik van de bus stap kijk ik altijd naar de plaats waar ik zat om te kijken dat ik niets vergeet
koelkast, kasten waar eten in staat open doen, kijken maar niets pakken om te eten
op willekeurige momenten op men been slaan om te controleren of men portemonee er nog inzit
altijd in dezelfde houding in de zetel zitten
op mijn nagels bijten, zelfs als ik geen stress heb
men brillenkuisdoekje altijd op dezelde manier plooien
altijd zo vroeg mogelijk ergens zijn
...
pi_86524180
quote:
In openbare gelegenheden (zeker op vieze WC's) doe ik dat ook wel es :P Zeker als ze ingedeukt zijn, dat je zo'n afdruk ziet van iemands vingers die ze al heeft vastgepakt. Dan gooi ik toch liever dat eerste velletje/ eerste paar vellen weg, zeker als ze over de grond hangen, en pak schone :P
Doe het niet altijd, dus niet zozeer dwangmatig, maar wel beetje smetvrees-achtig he :')
  vrijdag 17 september 2010 @ 02:04:38 #108
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_86524200
:?
eh niks?
Snollebolt
pi_86613002
Ik controleer altijd 3x of het gas uitstaat voordat ik naar buiten ga. :'(
  zondag 19 september 2010 @ 21:37:37 #110
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_86615872
Weet niet eens meer of ik hier al eens heb gereageerd.
Ik heb dwangneuroses met mijn tenen en vingers. Als ik 1 teen of vinger of 1 kant van mijn tenen of vingers beweeg dan moet ik de andere kant ook bewegen in een patroon.
Vaak links-rechts-rechts-links-rechts-links-links-rechts. Dit kan eeuwen zo voortduren. Als ik het een tijd niet doe dan wordt ik gek, voelt als stoppen met roken. Ik moet ze dan bewegen maar ik weet dat als ik ze beweeg ik bezig blijf....etc etc.
Het is weer stukken erger geworden de laatste tijd. Misschien maar weer eens in therapie :')
L'Enfer, c'est les autres.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 22:39:22 #111
376361 bojan
Het is friet
pi_121210388
Heel vreemd.

Deze avond kwam ik een boom tegen en iets in mijn hoofd zei dat ik die moest aanraken. Ik dacht bij mezelf: "doe even normaal jo, wat gaat de mensen wel niet denken als je naar die boom gaat wandelen, hem aanraken en terug lopen?" :')

Maar nu zit ik nog altijd met die boom in mijn hoofd. Ik vrees dat er straks in bed er ook nog last van ga hebben.

Had hem beter aangeraakt. :{w
"BeNeLiga moet er komen, wie dat niet ziet is idioot"
pi_121210854
Altijd als ik aan een boek begin , dan lees ik eerst de laatste bladzijde voor ik eraan begin.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 22:50:26 #113
376361 bojan
Het is friet
pi_121210925
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 22:48 schreef formerjellybean het volgende:
Altijd als ik aan een boek begin , dan lees ik eerst de laatste bladzijde voor ik eraan begin.
LOL
"BeNeLiga moet er komen, wie dat niet ziet is idioot"
pi_121240117
Ik leg alles in symmetrie neer. Twee pennen die scheef naast elkaar liggen, daar kan ik echt gek van worden.

En iets anders raars, als ik denk, dan kijk ik altijd een beetje omhoog. Als ik praat en diep nadenk, en vervolgens iets zeg dat echt goed doordacht is, dan noemt men mij wel eens arrogant omdat ik zo kijk. Maar ik bedoel er helemaal niets mee :(
pi_121247787
Ik ga altijd met sokken aan mijn bed in omdat ik het lekker vind als ik ze in bed uittrek :p
Whaaaat???? No money?
pi_121534899
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:03 schreef Johnny-V het volgende:
Ik ga altijd met sokken aan mijn bed in omdat ik het lekker vind als ik ze in bed uittrek :p
:D

[ Bericht 42% gewijzigd door Misty_eyes op 14-01-2013 18:40:03 ]
pi_132928375
"ideeën voorzien niet"

[ Bericht 71% gewijzigd door mapa op 06-11-2013 09:48:37 ]
pi_133244765
Gedachten voorspellen in geen één geval!!

[ Bericht 28% gewijzigd door mapa op 14-11-2013 10:47:09 ]
  donderdag 14 november 2013 @ 10:37:06 #119
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_133245498
Kijken waneer sommige mensen voor het laatst gezien zijn op Whatsapp.. Stront vervelend. :') ;(
En altijd het laatste woord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')