quote:
Op zondag 9 augustus 2009 20:52 schreef Jovatov het volgende:Het zijn wellicht meer tics dan dwangneuroses, en eigenlijk doe ik het ook alleen als ik me verveel.
Maar ik moet altijd van sommige dingen het aantal 'stappen' tellen. En dan eigenlijk (in mijn gedachten) alle stappen langsgaan en dan in zo weinig mogelijk stappen het hele object gehad te hebben. Die stappen zitten zeg maar op de rand van het object.
Dus een 'vierkante' tv heeft dan vijftien stappen, en een bioscoopscherm is veel breder dan dat hij hoog is dus gaan er twee (of drie) stappen in de lengte en 1 in de hoogte. Een schoolbord heeft 14 stappen en ga zo maar door.
Ook als ik in de trein naar buiten zit te kijken dan stop ik mijn kiezen bovenop elkaar en dan als er een paal langskomt dan kunnen ze even niet meer op elkaar en dan moet ik ze van elkaar afhalen.
Oh ja, en ik gebruik het liefst afstandsbedieningen met een oneven aantal knoppen, die zijn zeldzamer
Ik heb twee dwangneuroses:
1- Als ik iets niet begrijp, zoek ik stad en land af totdat ik het wel begrijp, ik kan er ook niet tegen als ik het niet snap na een tijdje, uiteindelijk als ik het nooit meer te weten kan komen, ga ik erover dromen en pas heel laat vergeet ik het dan... dat gezegd hebbende; wat bedoel je met "stappen"? Ik snap niet wat die stappen betekenen van de tv enzovoorts.
2- Alles moet per se op alfabet, kleurenvolgorde (regenboog), nummervolgorde, hoog-naar-laag, laag-naar-hoog (is maar net wat dan beter is), oud-naar-nieuw; dus zo staat mijn boekenkast helemaal perfect, nou mogen ikzelf en andere best iets pakken en er los weer in terug leggen, maar NIET op een andere volgorde weer terug; hetzelfde voor mijn dvd's, mijn strips, thee, schoolboeken, potloden (4H-4B), enz.
Zelfs alle software, foto's, films, mp3's, op mijn pc staan perfect op volgorde... kan er ook echt niet tegen als mensen een mp3 bijvoorbeeld zo noemen:
paerlljam-- reignOver me[ perl jam900.mp3
als ik zo'n ding download en het nummer zelf is de juist kwaliteit, dan wijzig ik meteen de naam in:
Pearl Jam - Love Reign O'er Me (1990).mp3 (ik kijk dan echt op Amazon.com wat exact de juiste is.
Sommige mensen hebben al hun shit dwars door mekaar heen staan, ik snap dat niet... ik kan echt niet zonder volgorde...