abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74777737
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 11:30 schreef Garisson72 het volgende:
Daarom vind ik dit een topic waar iedereen onder het mom van 'ik heb een tic ' eigenlijk wil onderstrepen hoe speciaal en uniek ze wel zijn, terwijl het bij de meesten niet echt iets bijzonders is.
Misschien komt dat zo over omdat er hier een hoop mensen posten over hun trekjes, die nu herkenning vinden bij anderen; dit in tegenstelling tot jij die dit soort topics de hele dag langs ziet komen ?
(en alles al weet)
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  dinsdag 17 november 2009 @ 12:10:30 #77
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_74777816
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 12:07 schreef elcastel het volgende:
Misschien komt dat zo over omdat er hier een hoop mensen posten over hun trekjes, die nu herkenning vinden bij anderen; dit in tegenstelling tot jij die dit soort topics de hele dag langs ziet komen ?
(en alles al weet)
Alles al weet?
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_74778670
Dit is niet een topic waar je trots laat zien welke tics je hebt en daardoor hoopt erkenning te krijgen dat jij wel heel erg bijzonder bent.
Simpelweg een opsomming van rare tics (al zitten er sommige bij die zo'n beetje iedereen heeft) zodat anderen kunnen zien hoe vaak iets voorkomt.
Is toch best een geruststelling dat je niet de enige bent die niet op de stoeptegelrandjes wilt stappen. Liever veel dan dat ik uniek ben.
pi_74778702
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 12:10 schreef Garisson72 het volgende:
Alles al weet?
Ik vind je opmerking een beetje een dooddoener, alles is al eens door iemand beleefd en in feite is niemand uniek. Ik was ook ooit verbaasd over het feit dat mijn collega ook altijd met zijn trapper omhoog gaat als hij langs een reflectorpaaltje fietst, diezelfde verbazing (en dus niet die onderstreping) zie je hier bij mensen.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_74782881
De Efteling brengt al tientallen jaren souvenirboekjes uit, met foto's van het park.
Ik was, en ben, een reusachtig groot liefhebber van de Efteling, en als kind zat ik elke dag wel even aan zo'n souvenirboekje te snuiven, omdat ik dat in mijn hoofd zo fijn associeerde met in de Efteling zijn.
Een jaar of acht geleden veranderde de Efteling van drukker voor die boekjes, en daarmee werd ook de geur van de boekjes anders.
Maar na al die jaren, nog altijd als ik reclamefolders of ander drukwerk in de bus krijg, dan snuffel ik er even aan, en als het de goede drukinkt is, dan denk ik: "Hee, ruikt naar Efteling!"
Ik zeg het ook vaak hardop.

Het bizarre is, dat ik pas veel later, toen ik al volwassen was, andere Eftelingliefhebebrs leerde kennen, en we blijken het bijna allemaal te doen! We roken vroeger allemaal aan die boekjes, en nog steeds denken we aan de Efteling wanneer we reisgidsen, tijdschriften of foldertjes onder onze neus krijgen (waar we altijd aan moeten snuiven) die net zo ruiken als de fotoboekjes vroeger deden.

Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 17 november 2009 @ 15:16:49 #81
94676 Garisson72
pi_74783270
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 12:45 schreef elcastel het volgende:
Ik vind je opmerking een beetje een dooddoener, alles is al eens door iemand beleefd en in feite is niemand uniek. Ik was ook ooit verbaasd over het feit dat mijn collega ook altijd met zijn trapper omhoog gaat als hij langs een reflectorpaaltje fietst, diezelfde verbazing (en dus niet die onderstreping) zie je hier bij mensen.
Het gaat mij er niet om dat alles al eens beleefd is, het gaat mij om de (in mijn ogen) lachwekkende eigenschap van mensen om maar uniek en bijzonder te willen zijn (terwijl dat welbeschouwd nooit echt zo is).

Maar dat heeft alles te maken met mijn mensbeeld, uiteraard. En dat het een dooddoener is... who fuckin' cares.
pi_74783402
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:16 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Het gaat mij er niet om dat alles al eens beleefd is, het gaat mij om de (in mijn ogen) lachwekkende eigenschap van mensen om maar uniek en bijzonder te willen zijn (terwijl dat welbeschouwd nooit echt zo is).

Eens!
Let me see you stripped down to the bone
pi_74783529
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:16 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Maar dat heeft alles te maken met mijn mensbeeld, uiteraard. En dat het een dooddoener is... who fuckin' cares.
Nergens in dit topic heb ik deze indruk gekregen. Lijkt er meer op dat jij je amateur psychologie feitjes gewoon willekeurig wil neerzetten zodat je interessant lijkt.
Ja, je hebt gelijk met wat je zegt. Heeft alleen weinig relevantie met dit topic.
  dinsdag 17 november 2009 @ 17:39:05 #84
267430 Panfluit
Blaas er maar op
pi_74787529
Als ik een sigaret opsteek, moet ik altijd rondjes blazen
Met m'n vingers op een tafel of oppervlak tikken.

Voor de rest valt het wel mee met de tics.
  dinsdag 17 november 2009 @ 22:08:00 #85
269077 Lano
V van Vrouw
pi_74797376
Ik speel heel vaak uit verveling met m'n ring(zo'n 3ringen aan elkaar geval, die rol ik dan over mn vinger heen en weer)

Ik heb ook een rare tic met mn handen, maar dat valt niet echt uit te leggen.

Ook spoel ik mn beker altijd 3! x om.

En dingen extra checken altijd.

Ohja en ik moet mijn hond voor t slapen gaan altijd 3kusjes geven, en zeggen"Weltrusten boef"
ฝัน
pi_74798687
Ik betrap me de laatste tijd erop vaak de " " smiley te imiteren in het echt
pi_74798694
- Continue alles categoriseren wat met tijd te maken heeft. Zaken als: over een uurtje doe ik dit, gisteren rond deze tijd deed ik dit, twee weken geleden was ik daar, een jaar geleden zat ik in deze situatie....

- Regelmatig controleren of sleutels en portemonnee in mijn zak zitten, ook al voel ik ze gewoon zitten

[ Bericht 7% gewijzigd door Urquhart op 17-11-2009 23:51:44 ]
pi_74798763
Voor een training of wedstrijd eerst de linker sok en schoen aan...
  dinsdag 17 november 2009 @ 23:48:06 #89
269077 Lano
V van Vrouw
pi_74801637
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 22:40 schreef Tommeke het volgende:
Voor een training of wedstrijd eerst de linker sok en schoen aan...
ow ja dat soort dingen doe ik ook maar dan juist met rechts
ฝัน
pi_74801847
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 20:58 schreef Steve-O het volgende:
Ik gooi altijd het eerste velletje toiletpapier weg voordat ik papier pak wat ik werkelijk gebruik .
Ik doe altijd eerst de bril af met het eerste stukje
pi_74801900
Ojah en een bekende tik van mezelf is als ik iets met links doe moet dat met rechts ook om de balans te houden. Dus als ik 4 keer met links knipper moet dat met rechts ook (Dit heb ik dan met meerdere dingen)
pi_74804626
Ik moet altijd m'n telefoon in de linker broekzak hebben als ik een broek aan heb... ik weet niet waarom want ik ben rechtshandig
This might be a surprise but it's true
That I'm not like you and I don't want your advice
Or your praise or to move in the ways you do
And I never will
  woensdag 18 november 2009 @ 09:19:37 #93
94676 Garisson72
pi_74806282
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:25 schreef Adames het volgende:
Nergens in dit topic heb ik deze indruk gekregen. Lijkt er meer op dat jij je amateur psychologie feitjes gewoon willekeurig wil neerzetten zodat je interessant lijkt.
En dat omdat JIJ die indruk niet hebt gekregen. Chapeau.
quote:
Ja, je hebt gelijk met wat je zegt. Heeft alleen weinig relevantie met dit topic.
Het strookt niet met wat de meesten hier zeggen, bedoel je? Ik geef mijn mening, die niet overeenkomt met de jouwe. Deal with it.
  woensdag 18 november 2009 @ 09:25:31 #94
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_74806388
Geen dwangneurose maar welliswaar een vreemde gewoonte, ik zal nooit het laatste slokje koffie uit mijn kop drinken....
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  woensdag 18 november 2009 @ 09:36:24 #95
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_74806620
quote:
kan er ook echt niet tegen als mensen een mp3 bijvoorbeeld zo noemen:

paerlljam-- reignOver me[ perl jam900.mp3

als ik zo'n ding download en het nummer zelf is de juist kwaliteit, dan wijzig ik meteen de naam in:

Pearl Jam - Love Reign O'er Me (1990).mp3 (ik kijk dan echt op Amazon.com wat exact de juiste is.
Dit doe ik ook...
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_74814852
quote:
Op woensdag 18 november 2009 09:36 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Dit doe ik ook...
Is in mijn ogen ook niet echt meer dan een handigheid als je nummers wil zoeken, of voor de overzichtelijkheid.
Ik kan er ook niet tegen als er gekke dingen bij staan!

Ik vind het ook vreselijk als op mijn ipod het kopje 'composers' er bij staat. Die haal ik altijd bij elke artiest weg, zodat ie er niet bij staat.
Ik doe niet meer aan een signature
pi_74840333
quote:
Op woensdag 18 november 2009 13:47 schreef Lakai het volgende:

[..]

Is in mijn ogen ook niet echt meer dan een handigheid als je nummers wil zoeken, of voor de overzichtelijkheid.

Ik vind het ook vreselijk als op mijn ipod het kopje 'composers' er bij staat. Die haal ik altijd bij elke artiest weg, zodat ie er niet bij staat.
Ik probeer in iTunes ook voor alle albums de albumcover er bij te halen. Vind het irritant als je op je iPod opeens een nummer hebt zonder coverart. En ik controleer tijdens het afspelen van de muziek of he gebruik van leestekens en hoofdletters wel gelijk is.

Dingen in de kast moeten bij mij altijd in chronologische volgorde staan: boeken, dvd's, cd's, tijdschriften, games. Vrij vervelend als releasedata dicht bij elkaar zitten en ik uit m'n hoofd niet meer de precieze volgorde weet. Dan kijk ik dat na op Wikipedia om het alsnog goed te zetten.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_74862846
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:48 schreef Lano het volgende:

[..]

ow ja dat soort dingen doe ik ook maar dan juist met rechts
Ik ben linkshandig en linksbenig. Toen ik nog voetbalde deed ik dat al. Nu ik fiets is het niet anders. Ook met de fietskleding. Eerst links en dan rechts. Alleen bij m'n armstukken maakt het niet uit
pi_74863505
quote:
Op woensdag 18 november 2009 13:47 schreef Lakai het volgende:

[..]

Wat ik wel irritant vind bij het downloaden van albums, is dat om de een of andere vage reden je dan wel eens albums hebt waarvan 1 of 2 nummers een afwijkende artiest hebben. Maar dat kan dan al komen door 1 of 2 hoofdletters die wel/niet vergeten zijn. Heb je 2 nummers onder het juiste album staan en de rest ergens anders. Frustrerend!
pi_86302842
Een aantal van mijn vele neuroses:
Mijn neus aanraken wanneer ik nerveus word.
Een glas van de onderkant helemaal aanraken.
Alle hoeken van meubels aanraken(en das vermoeiend..). Alle 4 hoeken van het plafond in 1 oogopslag bekijken. Vier keer lamp aan, lap uit..
Scheel kijken wanneer 13 op mijn wekker verschijnt.
Deurklinken, scharnieren aanraken (voornamelijk de hoeken)
Tv kijken is ook een ramp, moet altijd eerst alle zenders afgaan. Altijd vooruit nooit achteruit. Omdat ik moeite met de oneven getallen heb en vooral 3 is het altijd een moeite om ned 3 te kunnen kijken. Daar gaat dan ook weer een speciaal zapritueel aan vooraf...
Mijn neuroses hebben veel te maken met symmetrie (maar niet in een opgeruimde manier) en het getal 4.

Zo rond mijn 5e begon het en misschien is het wel een geruststelling voor de jongeren onder ons...maar bij mij is het de afgelopen jaren minder geworden. Wanneer ik alleen ben is het nog altijd het ergst. Maar vroeger was het een dagtaak met wel 100 handelingen op een dag, Tegenwoordig is dat aanzienlijk minder. Natuurlijk is dat voor iedereen anders. Ik heb het geluk dat ik er op mijn werk maar een paar heb die (hoop ik) niet echt opvallen.
Ik ben er meester in het niet te doen wanneer mensen kijken of in dezelfde ruimte zijn.

Ik praat er nooit over met mensen maar de enorme schaamte die ik vroeger had is er ook niet meer.
Dit hoort gewoon bij mij en zo heeft iedereen wel wat!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')