Zie hier het probleem.quote:
Ik denk niet dat mijn instructeur het op prijs stelt als zijn wagen deze week wéér in de prak wordt gereden, dat is eergisteren namelijk al bij een andere leerling gebeurd. Die trok bij een stoplicht te langzaam op, en de man achter hem, in een BMW X5, trapte vol op het gas omdat hij iets op de bijirijdersstoel aan het lezen wasquote:
Juist niet, dan weet je gewoon dat alles volgens de regeltjes gaatquote:
Ja dat had ik van de week...mn EERSTE rijles nota bene...op n normale, smalle 50-weg...en ik had nog niet zo veul overzicht over de weg (vooral de rechterhelft van de auto hield ik niet in de gatenquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 08:45 schreef wikwakka2 het volgende:
En dan bedoel ik met name bumperklevers, wat een irritante mensen zijn dat zeg. Ik weet niet of ze het nou expres doen omdat ik in een leswagen rijd, maar ik houd me gewoon perfect aan de maximumsnelheid, en toch zijn er nog klojo's die het leuk vinden om mij al bumperklevend, 15 minuten lang te achtervolgen.
Anders zoeken dat soort mensen even iets leukers te doen met hun leven, in plaats van het leven van een lerend bestuurder moeilijker te maken.
Drukken nog welquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 09:44 schreef Paul het volgende:
Bumperkleven is soms nodig om diegene voor je even naar rechts te drukken
GOTVERARK,quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:01 schreef Jarzwork het volgende:
slecht idd, maar vergeet niet dat snelheidsmeters een behoorlijke afwijking kunnen hebben.... op de teller van je achterbuurman reed je misschien 20...
daarnaast is iets over de limiet rijden is vaak wel zo fijn voor de doorstroming, is iets psychologisch denk ik...
10 km/u afwijking? Serieus?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:02 schreef fullmetal het volgende:
Het is vaak dat snelheidsmeters van auto's niet kloppen, BMW's hebben zelfs afwijking vabn 10 km/u. Op 120km/u is dat tolereerbaar, maar op 30km/u deken ze dat je z'n tokkie bent welke heulemau milieubewust bent.
lolquote:GOTVERARK, you read my mind?
heb eens met een VW Bora en een 205 achter elkaar aangereden.... ik reed in de 205 ruim over de 100, in de Bora was dat iets over de 90...quote:
idd heerlijk is datquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 08:54 schreef hardromacore het volgende:
minder volk idd,
dan gooi ik mijn snelheid gewoon 5 km/u omlaag
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:21 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
idd heerlijk is dat![]()
en dan als ze proberen in te halen weer een beetje gas bij geven![]()
en uiteraard als ze dan eindelijk voorbij komen nog even breed lachen en vriendelijk zwaaien
Tokkie-figuurquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:51 schreef dddour het volgende:
Jij moet mijn rijgenot gewoon niet verstoren met je rijlessen. Je kan toch ook ergens op een of ander verlaten circuit gaan lessen?
Maar nee, dat doe je niet omdat je om moet leren gaan met mede weggebruikers. En die gaan kleven ja, als jij niet aan de kant gaat. Deal with it.
Mooi verhaal... afwijking is in de meeste auto's een procent of 5. Dus de meeste snelheidsmeters zitten een procent of 5 boven de daadwerkelijke snelheid. De snelheidsmeting van een GPS (bijvoorbeeld tomtom) is wat dat betreft veel nauwkeuriger.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:01 schreef Jarzwork het volgende:
slecht idd, maar vergeet niet dat snelheidsmeters een behoorlijke afwijking kunnen hebben.... op de teller van je achterbuurman reed je misschien 20...
[..]
Jij bedoelt dat stuk tussen Hoofddorp en Nieuw -Vennep zeker?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 11:00 schreef Dlocks het volgende:
Waar ik mij aan erger zijn van die mensen bijvoorbeeld op de A4 als het rustig is en er 5 rijbanen beschikbaar zijn lekker op de 2e baan (dus 2e van links) blijven rijden en dan bij voorkeur ook nog langzamer dan de maximum snelheid rijden. En dan natuurlijk ook niet doorhebben dat de ene na de andere auto van de rechterrijbaan helemaal naar links gaat om hem/haar in te halen en na het inhalen weer naar rechts gaat. Gewoon lekker als een autist op de 2e baan blijven rijden.
Dit dus.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 09:10 schreef ColtZ40 het volgende:
Bumperkleven bij een leswagen is idd behoorlijk kansloos.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:21 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
idd heerlijk is dat![]()
en dan als ze proberen in te halen weer een beetje gas bij geven![]()
en uiteraard als ze dan eindelijk voorbij komen nog even breed lachen en vriendelijk zwaaien
Jezus, wat ben jij een achterlijke josti. Als ik volgens mijn snelheidsmeter rond de 30-33 rijd op een 30-weg, dan moet jij gewoon opflikkeren en je aan de regels houden. Al helemaal als iemand in een lesauto rijdt moet jij maar gewoon het zekere voor het onzekere nemen en wat meer afstand houden. Lesauto's maken gewoon onderdeel uit van het verkeer dus je zult er toch echt mee moeten leren leven.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:51 schreef dddour het volgende:
Jij moet mijn rijgenot gewoon niet verstoren met je rijlessen. Je kan toch ook ergens op een of ander verlaten circuit gaan lessen?
Maar nee, dat doe je niet omdat je om moet leren gaan met mede weggebruikers. En die gaan kleven ja, als jij niet aan de kant gaat. Deal with it.
Dit dus, waarom moet je het nou extra moeilijk voor de ander makenquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:52 schreef karr-1 het volgende:
Om de een of andere reden krijgen mensen bij een leswagen een waas voor de ogen en moeten ze ineens allemaal ontzettend grappig gaan doen. Iedereen heeft het moeten leren, dus waarom laat je leswagens niet gewoon even met rust. Rij er om heen als je haast hebt, maar ga niet proberen om grappig te doen.
Jij hebt je rijbewijs bij een pakje boter gekregen zeker?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:51 schreef dddour het volgende:
Jij moet mijn rijgenot gewoon niet verstoren met je rijlessen. Je kan toch ook ergens op een of ander verlaten circuit gaan lessen?
Maar nee, dat doe je niet omdat je om moet leren gaan met mede weggebruikers. En die gaan kleven ja, als jij niet aan de kant gaat. Deal with it.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:56 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Wat overigens wel helpt als je een klever hebt is heel eventjes je rem aantikken, of je lampen aan en uit doen, zodat die gast achter je denkt dat je op de rem trapt
Ja, maar dat ga ik toch niet doen als mijn rij-instructeur naast me zitquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:56 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
TS is beginnend bestuurder!!!!!
Wat overigens wel helpt als je een klever hebt is heel eventjes je rem aantikken, of je lampen aan en uit doen, zodat die gast achter je denkt dat je op de rem trapt
Je remlichten gaan al aan als je het rempedaal maar HEEL ietsjes indrukt. Dus zonder dat je merkt dat je remt. Gewoon proberenquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:57 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ja, maar dat ga ik toch niet doen als mijn rij-instructeur naast me zit.
Dat is bij mij na de eerste dag lessen niet meer gebeurdquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:59 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Lesauto's bij verkeerslichten zijn overigens wel EXTREEM kutSuper traag optrekken en vaak ook nog eens de auto af laten slaan
Klopt, maar hey niemand rijd perfect de eerste keer dat je in een auto zit. Als je na een paar lessen nog steeds traag optrekt en afslaat dan is het een ander verhaal.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:59 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Lesauto's bij verkeerslichten zijn overigens wel EXTREEM kutSuper traag optrekken en vaak ook nog eens de auto af laten slaan
Dan heb je een slechte leraar..quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:01 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt, maar hey niemand rijd perfect de eerste keer dat je in een auto zit. Als je na een paar lessen nog steeds traag optrekt en afslaat dan is het een ander verhaal.
De eerste paar lessen is het vooral een beetje leren omgaan met de koppeling, dus kan het inderdaad gebeuren dat hij wel eens afslaat.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:01 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt, maar hey niemand rijd perfect de eerste keer dat je in een auto zit. Als je na een paar lessen nog steeds traag optrekt en afslaat dan is het een ander verhaal.
En de spits is al geen rotzooi?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:05 schreef cheqy het volgende:
Op zich heb ik niks tegen leswagens maar ik hoef sommigen alleen niet in de spits voor me te hebben.
Ik kan me kwaad maken om mensen die nog totaal geen gevoel met hun voertuig hebben maar wel met hun lesbak de spits in duiken.
Ik heb meerdere keren mee gemaakt dat plekken waar het normaal gesproken tijdens de spits normaal druk is een gigantische klerezooi werd om dat er één of andere josti het nodig vond om één van zijn eerste lessen in de spits te gaan nemen.
Laat ze daar eens even lekker mee wachten tot ze wat verder zijn.
Dat zal niet de keuze zijn van de persoon achter het stuur, maar de persoon die naast hem zit.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:05 schreef cheqy het volgende:
Op zich heb ik niks tegen leswagens maar ik hoef sommigen alleen niet in de spits voor me te hebben.
Ik kan me kwaad maken om mensen die nog totaal geen gevoel met hun voertuig hebben maar wel met hun lesbak de spits in duiken.
Ik heb meerdere keren mee gemaakt dat plekken waar het normaal gesproken tijdens de spits normaal druk is een gigantische klerezooi werd om dat er één of andere josti het nodig vond om één van zijn eerste lessen in de spits te gaan nemen.
Laat ze daar eens even lekker mee wachten tot ze wat verder zijn.
Nee, maar als je al wat langer rijdt moet je toch wel een keer in de spits lessen lijkt mij.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:08 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Je leert niet beter als je als onervaren bestuurder meteen de spits in gedonderd wordt. Dan raak je over het algemeen snel in paniek omdat je werkelijk geen idee hebt hoe je moet reageren op andere weggebruikers.
Jawel, daarom juist. het hoeft niet nog erger te worden.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:06 schreef hardromacore het volgende:
[..]
En de spits is al geen rotzooi?
Als ik 's ochtends 6 uur de de deur uit ben zou ik het prettig vinden om na een dag hard werken 5 uur 's middags weer thuis te zijn ja. Dan hoef ik geen josti voor me te hebben dat 3x zijn moter laat afslaan.quote:Hebbie haast ofzo?
Dat leren kan je ook doen als je je voertuig wat beter onder controle hebt. Je bent namelijk niet alleen op de weg.quote:( denk dat je het zo beter leert dan dat je altijd over zielige wegen rijd. )
Nee. Ik hbe in het begin bewust gekozen om op rustigere momenten te lessen. Toen ik na een aantal lessen de feeling had ben ik pas de drukte op gaan zoeken. De instructeur stond er volledig achter.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:09 schreef Dein_Gesicht het volgende:
[..]
Dat zal niet de keuze zijn van de persoon achter het stuur, maar de persoon die naast hem zit.
Nou, mijn instructeur bepaald mijn route. En qua tijden ben ik volledig afhankelijk van mn les en werkrooster. Ik bepaal dus echt niet of ik in de spits les of niet. Volgende week mag ik met mn 3e les in de ochtendspits plaatsnemenquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:16 schreef cheqy het volgende:
[..]
Nee. Ik hbe in het begin bewust gekozen om op rustigere momenten te lessen. Toen ik na een aantal lessen de feeling had ben ik pas de drukte op gaan zoeken. De instructeur stond er volledig achter.
Mijn instructeur bepaalde ook de route. Maar met de eerste lessen ik ging bijv. om 20.00 lessen. Dan was net wat de druk ervan af. Toen ik wat verder was reed ik op zaterdagmiddag door bijv. het centrum van Amsterdam.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:19 schreef Dein_Gesicht het volgende:
[..]
Nou, mijn instructeur bepaald mijn route. En qua tijden ben ik volledig afhankelijk van mn les en werkrooster. Ik bepaal dus echt niet of ik in de spits les of niet. Volgende week mag ik met mn 3e les in de ochtendspits plaatsnemen
Nja, jij hebt die luxe dan blijkbaar gehad. Ik heb de tijd simpelweg niet om lekker te lessen wanneer ik wil. Af en toe prop ik een les ergens tussen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:21 schreef cheqy het volgende:
[..]
Mijn instructeur bepaalde ook de route. Maar met de eerste lessen ik ging bijv. om 20.00 lessen. Dan was net wat de druk ervan af. Toen ik wat verder was reed ik op zaterdagmiddag door bijv. het centrum van Amsterdam.
Ik kon alleen in de avonden na werktijd en weekenden dus dat viel wel mee.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:23 schreef Dein_Gesicht het volgende:
[..]
Nja, jij hebt die luxe dan blijkbaar gehad. Ik heb de tijd simpelweg niet om lekker te lessen wanneer ik wil. Af en toe prop ik een les ergens tussen.
Ja stoer man, eigen rechtertjequote:Op zaterdag 8 augustus 2009 08:54 schreef hardromacore het volgende:
minder volk idd,
dan gooi ik mijn snelheid gewoon 5 km/u omlaag
QFTquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 09:44 schreef Paul het volgende:
Bumperkleven is soms nodig om diegene voor je even naar rechts te drukken
Maar niet bij een lesauto die keurig 30 in een 30km-zone rijdt, op een tweebaansweg.quote:
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:40 schreef CasB het volgende:
[..]
Stoer man, eigen rechtertje spelen. Dat zal ze leren!Faaluser.
Een "Kijk mij eens een grote jongen zijn" post.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:42 schreef LockonStratos het volgende:
[..]Het zijn altijd van die kneuzen die het leuk vinden om andere, wel succesvolle mensen die wel een mooie bmw of lease audi kunnen betalen te pesten door langzaam te gaan rijden als er al dan niet per ongeluk gebumperkleeft word. Get real nigga...
Het zijn net zo vaak bestelbusjes, inderdaadquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:46 schreef cheqy het volgende:
[..]
Een "Kijk mij eens een grote jongen zijn" post.![]()
Alsof bumperkleven alleen door 'succesvolle' mensen in dat soort auto's worden gedaan.
Het zijn altijd de mensen in een lease Golf, BMW, Audi die denken dat ze het recht hebben om te bumperkleven omdat ze denken dat de weg van hun is. Als je zachter rijdt dan de toegestane snelheid dan snap ik het nog net, maar als je gewoon 80 rijdt waar je 80 mag ben je gewoon kansloos bezig, haal dan in of hou normaal afstand.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:42 schreef LockonStratos het volgende:
[..]Het zijn altijd van die kneuzen die het leuk vinden om andere, wel succesvolle mensen die wel een mooie bmw of lease audi kunnen betalen te pesten door langzaam te gaan rijden als er al dan niet per ongeluk gebumperkleeft word. Get real nigga...
Ik kan er heel goed mee leven hoor, jij opent er toch een topic over. Ik zie niet in waarom ik nou extra met jou rekening zou moeten houden. Je begeeft je gewoon op de openbare weg in een wegvaardig voertuig en juridisch gezien is je instructeur verantwoordelijk.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:53 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Jezus, wat ben jij een achterlijke josti. Als ik volgens mijn snelheidsmeter rond de 30-33 rijd op een 30-weg, dan moet jij gewoon opflikkeren en je aan de regels houden. Al helemaal als iemand in een lesauto rijdt moet jij maar gewoon het zekere voor het onzekere nemen en wat meer afstand houden. Lesauto's maken gewoon onderdeel uit van het verkeer dus je zult er toch echt mee moeten leren leven.
[..]
Nee? Waarom heb ik gisteren dan een boete binnen gekregen voor 4km per uur (zonder correctie 8 á 10) te hard rijden?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:52 schreef OldJeller het volgende:
Je hoeft je niet altijd perfect aan de snelheid te houden, zeker bij inhalen niet.
Trap er dus niet in mensen.quote:Hier, een les, zo voor gratis en voor niets:
Omdat we in een kleinzielig land wonen wat dat betreft en de politie z'n prioriteiten verkeerd heeft. Helaas gebeurt dit dan.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:56 schreef cheqy het volgende:
[..]
Nee? Waarom heb ik gisteren dan een boete binnen gekregen voor 4km per uur (zonder correctie 8 á 10) te hard rijden?
Het is gewoon een feit. Dat je geflitst kan worden, ja. Goh, verrassend.quote:Trap er dus niet in mensen.
![]()
Leest niemand mijn OP meerquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:52 schreef OldJeller het volgende:
Als je dat deed op de linkerbaan, dan moet je ook gewoon opzouten en rechts blijven. Alleen naar links gaan als het kan en je dus niet mensen hoeft te laten remmen die hard aan komen rijden.
Hier, een les, zo voor gratis en voor niets:
Je moet anticiperen. Als je wilt inhalen, kijk je in je spiegels hoe hard iemand komt achter jou op de linkerbaan en of je dus naar links kan gaan zonder die persoon te belemmeren. Om dat te doen moet je soms gas bijgeven. Soms moet je gewoon even wachten. Je hoeft je niet altijd perfect aan de snelheid te houden, zeker bij inhalen niet.
Als je die capriolen blijft uithalen heb je vroeg of laat een auto achterin je nek, zeker als je ooit in Duitsland gaat rijden. Anticiperen, je aanpassen.
mijn rij-instructeur zei altijd dat ik maar 40 moest gaan rijden, want 30 is zo langzaamquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:53 schreef wikwakka2 het volgende:
...
Als ik volgens mijn snelheidsmeter rond de 30-33 rijd op een 30-weg,
...
Ik hou mijn ogen liever op de weg.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:00 schreef OldJeller het volgende:
Maar je moet gewoon opletten. RDS, TomTom, de berm.
Ervaring.quote:Als je eenmaal ervaring hebt en niet meer zo amateuristisch handelt, dan kan dat met gemak.
oké, dan heb je op zich goed gehandeld.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:03 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Leest niemand mijn OP meer? Het was gewoon op een tweebaansweg, dus er viel helemaal niet naar rechts uit te wijken.
Leer jezelf gewoon aan 10 km/u boven de maximumsnelheid te rijden. Je krijgt dan geen boetes en degene achter je hoeft zich niet aan je te ergeren. Precies 30 km/u rijden is praktisch onmogelijk en nergens voor nodig.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:03 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Leest niemand mijn OP meer? Het was gewoon op een tweebaansweg, dus er viel helemaal niet naar rechts uit te wijken.
Dat + je slaagt niet voor je rijbewijs. Want alhoewel het in normaal verkeer misschien handig is, zal de examinator het niet leuk vinden.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:19 schreef gelly het volgende:
[..]
Leer jezelf gewoon aan 10 km/u boven de maximumsnelheid te rijden. Je krijgt dan geen boetes en degene achter je hoeft zich niet aan je te ergeren. Precies 30 km/u rijden is praktisch onmogelijk en nergens voor nodig.
Uiteraard, maar je scant altijd de hele weg.. voor je, ver voor je, maar ook achter je middels je spiegels.quote:
Mwah, dan vind ik je redeneren een beetje vreemd. Ik weet verder weinig van je rijstijl af, dus daar kan ik nu niet over oordelen. Maar het is over het algemeen in eigen belang dat je bv gas bijgeeft om iemand even in te halen. Op die manier kan je vaak in een vloeiende beweging van de één naar de andere baan ritsen, zonder dat mensen te hoeven remmen en er gevaarlijke situaties ontstaan.quote:[..]
Ervaring.![]()
Heb ik in jouw ogen na 15 jaar gemiddeld 25000 á 30000 km per jaar gereden te hebben genoeg ervaring?![]()
Boete heb ik gehad op een stuk dat ik inmiddels kan dromen. Dat ik juist daar eentje krijg was een grote verassing omdat dat daar nooit eerder is voorgekomen.
En even nagekeken, zonder correctie reed ik 7 km te hard.![]()
Uhm, je kan nog gewoon boetes krijgen voor maar 5km/u te hard (als je rond de 10 te hard rijdt), dus waarom die kans nemen? Ik denk ook niet dat mijn examinator dat leuk vindt.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:19 schreef gelly het volgende:
[..]
Leer jezelf gewoon aan 10 km/u boven de maximumsnelheid te rijden. Je krijgt dan geen boetes en degene achter je hoeft zich niet aan je te ergeren. Precies 30 km/u rijden is praktisch onmogelijk en nergens voor nodig.
Als ik zeg dat ik op de weg let bedoel ik dat dus.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:22 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Uiteraard, maar je scant altijd de hele weg.. voor je, ver voor je, maar ook achter je middels je spiegels.
Allemaal een kwestie van fracties van seconden. Moet kunnen, hè.
Er is niks vreemds aan mijn redenering. Jij schrijft dat je je niet helemaal perfect aan de snelheid hoeft te houden. Dat je dus in principe ongestraft wat harder kan gaan rijden. Vond ik een beetje een gewaagde uitspraak omdat ik gisteren toch echt een boete heb gekregen voor 7km te hard. Ik wilde alleen duidelijk maken dat dat dus niet altijd ongestraft gaat.quote:Mwah, dan vind ik je redeneren een beetje vreemd. Ik weet verder weinig van je rijstijl af, dus daar kan ik nu niet over oordelen. Maar het is over het algemeen in eigen belang dat je bv gas bijgeeft om iemand even in te halen. Op die manier kan je vaak in een vloeiende beweging van de één naar de andere baan ritsen, zonder dat mensen te hoeven remmen en er gevaarlijke situaties ontstaan.
Voor 5 km/h te hard rijden, kan je geen boete krijgen toch?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:31 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Uhm, je kan nog gewoon boetes krijgen voor maar 5km/u te hard (als je rond de 10 te hard rijdt), dus waarom die kans nemen? Ik denk ook niet dat mijn examinator dat leuk vindt.
Nee, je teller heeft een afwijking (naar boven) en er wordt nog een correctie toegepast. Rij je 10 km/u te snel op je teller dan krijg je geen bekeuring. Bij motorrijlessen (en examens) moet je dit trouwens doen. Defensief rijden. En ik denk dat een examinator het ook wel prettig vindt dat je laat zien waar je mee bezig bent en anticipeert op het overige verkeer. Dat waardeert ie meer dan dat je heel krampachtig probeert je precies aan de maximumsnelheid te houden.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:31 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Uhm, je kan nog gewoon boetes krijgen voor maar 5km/u te hard (als je rond de 10 te hard rijdt), dus waarom die kans nemen? Ik denk ook niet dat mijn examinator dat leuk vindt.
Bedoelde ik mee: fractie van een seconde op je TomTom of RDS kijken levert geen gevaarlijke situaties op, want anders kan je ook niet eventjes in je spiegels kijken, zonder dat er plots voor je een gevaarlijke situatie ontstaat.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:35 schreef cheqy het volgende:
[..]
Als ik zeg dat ik op de weg let bedoel ik dat dus.
Ik had het nergens over de boeteregens. Ik had het over verantwoord (mbt veiligheid) rijden.quote:[..]
[..]
Er is niks vreemds aan mijn redenering. Jij schrijft dat je je niet helemaal perfect aan de snelheid hoeft te houden. Dat je dus in principe ongestraft wat harder kan gaan rijden. Vond ik een beetje een gewaagde uitspraak omdat ik gisteren toch echt een boete heb gekregen voor 7km te hard. Ik wilde alleen duidelijk maken dat dat dus niet altijd ongestraft gaat.
Dat jij dan meteen doet alsof ik dan een beginnende bestuurder ben en mij wil uitleggen hoe ik moet handelen en kijken.![]()
Ik heb meer rijbewijzen dan alleen B hoor.
Alsof boetes krijgen alleen is voorbehouden aan onervaren rijders.
Wanneer ik 110 rij op een 100 weg (op de middenbaan en op de rechterbaan rijden alleen vrachtwagens en is de snelheid 90) en er gaat ineens een vrachtauto met 92 inhalen op de middenbaan, dan ga ik met mijn 110/115 gewoon naar links hoor, ook al zie ik iemand in mijn spiegels aankomen sjeezen met 140/150. Je remt maar. Ik ga niet oeverloos achter een inhalende vrachtauto hangen omdat er mensen 40/50 km te hard willen rijden.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:52 schreef OldJeller het volgende:
Als je dat deed op de linkerbaan, dan moet je ook gewoon opzouten en rechts blijven. Alleen naar links gaan als het kan en je dus niet mensen hoeft te laten remmen die hard aan komen rijden.
Hier, een les, zo voor gratis en voor niets:
Je moet anticiperen. Als je wilt inhalen, kijk je in je spiegels hoe hard iemand komt achter jou op de linkerbaan en of je dus naar links kan gaan zonder die persoon te belemmeren. Om dat te doen moet je soms gas bijgeven. Soms moet je gewoon even wachten. Je hoeft je niet altijd perfect aan de snelheid te houden, zeker bij inhalen niet.
Als je die capriolen blijft uithalen heb je vroeg of laat een auto achterin je nek, zeker als je ooit in Duitsland gaat rijden. Anticiperen, je aanpassen.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
Eeuh, waarom ga je dan in hemelsnaam terug naar z'n 4? :S
Ik heb zelfs op mn examen gehad dat ik gewoon met 100 wilde invoegen op een 100 km/h snelweg, maar het was buiten de spits dus er werd aardig doorgereden. Toen zei dus zelfs de examinator dat er best wat gas bij mocht...quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:31 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Uhm, je kan nog gewoon boetes krijgen voor maar 5km/u te hard (als je rond de 10 te hard rijdt), dus waarom die kans nemen? Ik denk ook niet dat mijn examinator dat leuk vindt.
Dit is voor mij verder geen discussiepunt. Ikzelf ben iemand die houdt van lekker doorrijden. Ik rij altijd iets te hard en dan nog geef ik gas bij als het moet. Dat is het punt allemaal niet.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:45 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Bedoelde ik mee: fractie van een seconde op je TomTom of RDS kijken levert geen gevaarlijke situaties op, want anders kan je ook niet eventjes in je spiegels kijken, zonder dat er plots voor je een gevaarlijke situatie ontstaat.
[..]
Ik had het nergens over de boeteregens. Ik had het over verantwoord (mbt veiligheid) rijden.
Als je dan met 100 of 110 km/h (ja ik houd me toch aan de snelheid, boehoe) van de rechterbaan naar links gaat, terwijl iemand met 130 km/h aan komt rijden, dan ontstaan gevaarlijke situaties. Daar had ik het over. Wachten, of gas geven. Tenzij je graag een whiplash wilt.
Dat is spijtig. Kan gebeuren. Haal je je schouders voor op. Maakt je enkel weer bewust van hoe zielig die controles wel niet zijn en dat we ze überhaupt voor dat soort snelheden hebben.
Vandaar dat ik zei: ik weet niet wat voor bestuurder je bent. Ervaring is zeker belangrijk, maar ik weet van sommige mensen dat ze al jaren rijden en op de weg zitten, maar nog steeds een verschrikkelijk chauffeur zijn.
Goed, als je je motorrijbewijs hebt dan weet je dat je extra moet opletten, je bent namelijk kwetsbaarder. In zo'n geval ga je niet met plots van rechter naar linkerbaan, omdat je je "toch gewoon aan de snelheid houdt" terwijl iemand snel van achteren komt. Nee, natuurlijk niet. Dat is gevaarlijk. Maar dat moet men ook niet doen als men in de auto zit.
En dát is één van de grootste ergernissen in het verkeer op de snelweg. Dat is één van de redenen waarom bumperkleven überhaupt gebeurt op de snelweg. Het is tevens enorm gevaarlijk.
Wat een held ben jij opeens, als je in je auto zitquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:49 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Wanneer ik 110 rij op een 100 weg (op de middenbaan en op de rechterbaan rijden alleen vrachtwagens en is de snelheid 90) en er gaat ineens een vrachtauto met 92 inhalen op de middenbaan, dan ga ik met mijn 110/115 gewoon naar links hoor, ook al zie ik iemand in mijn spiegels aankomen sjeezen met 140/150. Je remt maar. Ik ga niet oeverloos achter een inhalende vrachtauto hangen omdat er mensen 40/50 km te hard willen rijden.
Ik heb ook wel meegemaakt dat mensen hondsdol van zo'n actie (seinen) worden. En echt, echt tot gestoord aan toe.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:52 schreef guapo het volgende:
Dat bumperkleven heb ik wel afgeleerd. Ik geef nu altijd een klein seintje met groot licht als ik langs mijn voorganger wil die veel te lang op de linker baan rijdt.![]()
Moet je ook eens doen. Het is veel minder irritant en ze gaan meteen voor je opzij.
Vals dilemma.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:49 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Wanneer ik 110 rij op een 100 weg (op de middenbaan en op de rechterbaan rijden alleen vrachtwagens en is de snelheid 90) en er gaat ineens een vrachtauto met 92 inhalen op de middenbaan, dan ga ik met mijn 110/115 gewoon naar links hoor, ook al zie ik iemand in mijn spiegels aankomen sjeezen met 140/150. Je remt maar. Ik ga niet oeverloos achter een inhalende vrachtauto hangen omdat er mensen 40/50 km te hard willen rijden.
Dan zijn we het eigenlijk al de hele tijd met elkaar eens.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 15:00 schreef cheqy het volgende:
[..]
Dit is voor mij verder geen discussiepunt. Ikzelf ben iemand die houdt van lekker doorrijden. Ik rij altijd iets te hard en dan nog geef ik gas bij als het moet. Dat is het punt allemaal niet.
Ik probeerde alleen de leken duidelijk te maken dat hoe goed en veilig bedoeld het ook is om gas bij te geven de heren van justitie het maar al te graag gebruiken om de staatskas te spekken.
Niet dat je straks topics krijgt van boze beginnende bestuurders die zeggen; Ja maar OldJeller zei.....en nu heb ik een boete.Snappie?
Ik denk dat het even in de juiste context geplaatst dient te worden, zoals die users zelf al deed.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 15:09 schreef Sapstengel het volgende:
Ik vind seinen nog veel onbeschofter dan bumperkleven. Beetje zenuwachtig met je lichten knipperen om mij aan de kant te dwingen. Vooral omdat ik altijd al met 130-140 inhaal en er komt dan nog zo'n idioot aan die een beetje met z'n lichten gaat seinen.
Als ze dat doen ga ik altijd terug naar 110 en moet ie me maar rechts voorbij gaan als hij zo'n haast heeft.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 15:16 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ik denk dat het even in de juiste context geplaatst dient te worden, zoals die users zelf al deed.
Je doet dit enkel wanneer je ver voor je iemand lang links ziet rijden, terwijl dit helemaal niet nodig is.
En met seinen bedoel ik niet "knipperen", maar één keer kort groot licht geven, aangezien het meestal mensen betreffen die totaal niet met hun hoofd bij de weg zijn, laat staan hun spiegels gebruiken en dus niet door hebben wat nu de verkeerssituatie is. Meer van "hey, let eens op" waarna die persoon (vaak bejaarden) denkt "oja, ik kon al naar links" rechts
Maar ik gebruik dat eigenlijk nooit, tenzij iemand echt drie uur voor je links blijft rijden en je ziet dat die persoon niet in z'n spiegels kijkt.
Je beseft dat dat niet alleen hinderlijk is voor de bumperklever maar ook voor degenen achter hem ? Als je spelletjes wil spelen doe je dat maar lekker thuis, niet op de snelweg. Wees de verstandigste en ga gewoon lekker aan de kant.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 15:20 schreef Inspi het volgende:
Meestal rij ik wel iets harder dan de snelheid maar zal zelf niet snel gaan kleven.
Mocht er 1 of andere grapjas het nodig vinden om bij mij te gaan kleven, dan zoek ik de dicht bijzijnde vrachtwagen op en laat mij gas los en blijf gewoon naast die vrachtwagen rijden. Totdat hij weer wat afstand heeft, dan gaat het gas er weer op en mag hij ervoorbij.
Maar welkom in de jungle die autorijden heet
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 15:38 schreef dddour het volgende:
Duitsers snappen dat sowieso beter dan Nederlanders. Komt natuurlijk ook door de vmax daar.
Nederlanders denken toch vaker "ik rij 120, dat is de vmax, dus iedereen rijdt 120 al moet ik er zelf voor zorgen"
Dat zie je echt vaak, wat zou het doel daarvan zijn?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 15:52 schreef leolinedance het volgende:
Fransen zijn grappig. Gaan ze naar de linker baan, knipperlicht aan en gewoon laten branden naar links zo lang ze aan het inhalen zijn. Vervolgens naar rechts gaan met het knipperlicht nog steeds uit naar links
Geen idee. Het volgende is ook grappig in Nederland bij de rotondes:quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 15:53 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dat zie je echt vaak, wat zou het doel daarvan zijn?
Niks, ze zijn gewoon debiel.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 15:53 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dat zie je echt vaak, wat zou het doel daarvan zijn?
Daarom moet je ook even voor ze gaan rijden met je alarmlichten aan of je knipperlichten afwisselend gebruiken.quote:
Oh kijk.. zo'n rechts inhaal mongool.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 15:29 schreef gelly het volgende:
[..]
Je beseft dat dat niet alleen hinderlijk is voor de bumperklever maar ook voor degenen achter hem ? Als je spelletjes wil spelen doe je dat maar lekker thuis, niet op de snelweg. Wees de verstandigste en ga gewoon lekker aan de kant.
Ik doe trouwens niet (meer) aan bumperkleven en ga er gewoon rechts voorbij als dat kan. Zeker in deze vakantieperiode is het feest wat betreft linksplakkers.
Als jij links rijdt en er is ruimte op de weg om jou rechts in te halen, dan hoor jij al niet links te rijden.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:00 schreef HokkePok het volgende:
[..]
Oh kijk.. zo'n rechts inhaal mongool.Deed laatst ook iemand bij mij terwijl ik echt geen linksplakker ben en er de vaart echt wel in had. Hij er dus meteen recht langs, ik nog ffe een rukkie naar rechts alsof ik hem daar niet verwachtte. Ik keek hem toen strak aan en goed voor hem dat ie me niet aan durfde te kijken.
Is echt gevaarlijk man, komen ongelukken van.
Wel als er twee stukken schroot voor je rijden die je aan de kant wil tiefen en jij achter hen moet wachten tot zij de persoon op rechts hebben ingehaald en jij op jouw beurt weer door kan gaan.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:05 schreef dddour het volgende:
[..]
Als jij links rijdt en er is ruimte op de weg om jou rechts in te halen, dan hoor jij al niet links te rijden.
Dan moet je wat assertiever rijden. Ik heb eigenlijk nooit problemen om naar links te gaan om in te halen als er al een rij auto's rijdt. Wat ik wel zie is dat mensen geen knipperlicht uitdoen, geen snelheid maken, niet kijken, aarzelen etc. Ja, dan breng je jezelf ook in de problemen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:08 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Wel als er twee stukken schroot voor je rijden die je aan de kant wil tiefen en jij achter hen moet wachten tot zij de persoon op rechts hebben ingehaald en jij op jouw beurt weer door kan gaan.
Als het niets zou opschieten, dan niet.. maar als je in veel gevallen rechts gaat rijden, dan komen allemaal mensen links van je rijden en dan duurt het nog langer voor je voorbij kan komen.
ja jij bedoelt dit denk ik:quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:08 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Wel als er twee stukken schroot voor je rijden die je aan de kant wil tiefen en jij achter hen moet wachten tot zij de persoon op rechts hebben ingehaald en jij op jouw beurt weer door kan gaan.
Als het niets zou opschieten, dan niet.. maar als je in veel gevallen rechts gaat rijden, dan komen allemaal mensen links van je rijden en dan duurt het nog langer voor je voorbij kan komen.
Idd. In de eerste situatie ga ik trouwens gewoon naar rechts, zonder daar in te halen. Rijdt een stuk veiliger en relaxter. Ben ik vlak achter de vrachtauto dan ga ik weer inhalen. Maar goed, je moet sommige bestuurders op de linkerbaan dan maar de kost geven die heel spastisch het gaatje met de voorligger zo klein mogelijk proberen te maken. Meestal is het echter zo dat mensen mij er gewoon weer tussen laten.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:18 schreef dddour het volgende:
[..]
ja jij bedoelt dit denk ik:
[ afbeelding ]
Die eerste situatie heeft het dus geen zin, in die tweede wel.
Degene die daar links zou rijden, en waarvan het mogelijk en logisch is om die rechts in te halen, hoort dus al niet links te rijden.
Valt wel mee hoor, meestal rij ik iets van 140 en ben ik er binnen een seconde voorbij omdat dergelijke linksplakkers ook nog eens 100 rijden. En ik heb altijd de vluchtstrook nog mocht het een grappenmaker als jij zijn.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:00 schreef HokkePok het volgende:
[..]
Oh kijk.. zo'n rechts inhaal mongool.Deed laatst ook iemand bij mij terwijl ik echt geen linksplakker ben en er de vaart echt wel in had. Hij er dus meteen recht langs, ik nog ffe een rukkie naar rechts alsof ik hem daar niet verwachtte. Ik keek hem toen strak aan en goed voor hem dat ie me niet aan durfde te kijken.
Is echt gevaarlijk man, komen ongelukken van.
Goed voor hem want anders ging je hem slaan? Wat denk je nu, dat je hem geownd hebt met strak aankijken?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:00 schreef HokkePok het volgende:
[..]
Oh kijk.. zo'n rechts inhaal mongool.Deed laatst ook iemand bij mij terwijl ik echt geen linksplakker ben en er de vaart echt wel in had. Hij er dus meteen recht langs, ik nog ffe een rukkie naar rechts alsof ik hem daar niet verwachtte. Ik keek hem toen strak aan en goed voor hem dat ie me niet aan durfde te kijken.
Is echt gevaarlijk man, komen ongelukken van.
als je 30 rijdt, is er absoluut geen afwijking van 10 km/u en als ik op de snelweg zit en weer heb moeten wachten op op zo'n aso vrachwagen, die met 85 km/u 3 minuten sneller bij zijn baas/klant denkt te zijn dan moet er echt geen tokkie bumperklever achter me zitten. Dan heb je absoluut geen verkeersinzicht. Als je met 160 aan komt racen, en de rechterbaan is vrij, ga ik echt wel aan de kant (ik weet hoe irritant het is om af te remmen)quote:
Fout:quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:45 schreef edcetera het volgende:
Vrachtwagens zijn de asos van de weg als ze inhalen omdat hun kilometerbegrenzer 5km/u (of meestal minder) hoger ligt, dan hun voorganger gaan ze lekker inhalen en veroorzaken ze een file van autos achter hun . We hebben zoveel regels op de weg. Waarom komen zij er mee weg!!
Ik denk dat iedereen de twee secondenregel wel kent.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:00 schreef waht het volgende:
Volgens mij hebben sommige mensen gewoon niet in de gaten dat ze kleven. Zeker als je gewoon rechts blijft zitten. Dat zijn dan van die mensen die gewoon achter een auto gaat zitten zodat ze lekker kunnen volgen en zelf minimaal hoeven op te letten.
Oplossing: Niet aan irriteren of niet in spiegels kijken.
Dat is toch gewoon dat dingetje bij je stuur heen en weer bewegen?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:06 schreef Triptamine het volgende:
Mensendie
niet
weten
hoe
een
knipperlicht
werkt
![]()
Dood moeten ze, allemaal
Ehm ja manquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:27 schreef RickTheGreatest het volgende:
[..]
Goed voor hem want anders ging je hem slaan? Wat denk je nu, dat je hem geownd hebt met strak aankijken?
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:16 schreef gelly het volgende:
[..]
Dan moet je wat assertiever rijden. Ik heb eigenlijk nooit problemen om naar links te gaan om in te halen als er al een rij auto's rijdt. Wat ik wel zie is dat mensen geen knipperlicht uitdoen, geen snelheid maken, niet kijken, aarzelen etc. Ja, dan breng je jezelf ook in de problemen.
Dus, op tijd kijken, knipperlicht uit, gas bijgeven en naar links sturen. Andere bestuurders knallen echt niet expres op je als je dat doet.
Ik rij dan misschien wel lekker door maar laat anderen op z'n moment er wel tussen.
Ik bedoel inderdaad die tweede situatie, daar was ik niet erg duidelijk in misschien.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:18 schreef dddour het volgende:
[..]
ja jij bedoelt dit denk ik:
[ afbeelding ]
Die eerste situatie heeft het dus geen zin, in die tweede wel.
Degene die daar links zou rijden, en waarvan het mogelijk en logisch is om die rechts in te halen, hoort dus al niet links te rijden.
Gevaarlijkquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:00 schreef HokkePok het volgende:
[..]
Oh kijk.. zo'n rechts inhaal mongool.Deed laatst ook iemand bij mij terwijl ik echt geen linksplakker ben en er de vaart echt wel in had. Hij er dus meteen recht langs, ik nog ffe een rukkie naar rechts alsof ik hem daar niet verwachtte. Ik keek hem toen strak aan en goed voor hem dat ie me niet aan durfde te kijken.
Is echt gevaarlijk man, komen ongelukken van.
Ik heb tijdens een rijles meegemaakt dat bij een verkeerslicht een Porsche naast mij zijn motor af liet slaan. Mijn instructrice lag in een deuk.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:59 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Lesauto's bij verkeerslichten zijn overigens wel EXTREEM kutSuper traag optrekken en vaak ook nog eens de auto af laten slaan
Dat was denk ik omdat ze besefte dat zij als vrouw anderen leert autorijdenquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:05 schreef drexciya het volgende:
[..]
Ik heb tijdens een rijles meegemaakt dat bij een verkeerslicht een Porsche naast mij zijn motor af liet slaan. Mijn instructrice lag in een deuk.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:34 schreef dddour het volgende:
[..]
Dat was denk ik omdat ze besefte dat zij als vrouw anderen leert autorijden
Van net doen alsof die regel niet bestaat wordt het niet ongevaarlijk hoor. Fijn dat het in de botsautootjes probleemloos kan. Op de openbare weg bestaat die regel nu eenmaal, en dus is het gevaarlijk om te doen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:13 schreef waht het volgende:
[..]
GevaarlijkGa weg man. Het is alleen gevaarlijk door de regel dat rechts inhalen niet mag en je rechts moet aanhouden. Men moet voorbereid zijn aan álle kanten te worden ingehaald aangezien men dan áltijd moet kijken bij het wisselen van strook en niet alleen van rechts naar links.
Rechts inhalen is niet gevaarlijk en zou gewoon moeten kunnen.
edit: Oh, en het is natuurlijk een stuk gevaarlijker door wegmisbruikers als jij wiens taak het is om anderen op hun plek te wijzen, met je stoere blik.![]()
![]()
Heb je gelijk in hoor. Daarom haal ik zelden rechts in. Maar dat 'verbaasmoment' moet dus eigenlijk helemaal verdwijnen. Het gevaarlijkste op snelwegen is het wisselen van rijstroken. Door de huidige regels moet er absurd veel van rijstrook gewisseld worden. (Oke, heeft ook te maken met het feit dat Nederland zeer klein is, maar goed)quote:Op zondag 9 augustus 2009 14:36 schreef drijfhout het volgende:
Breder gezien is elk gedrag dat jij vertoont in je auto dat mensen niet redelijkerwijs kunnen verwachten levensgevaarlijk. Verkeersveiligheid is gebaat bij de voorspelbaarheid van het gedrag van iedere deelnemer, dat stelt je namelijk in staat te anticiperen op naderende situaties. Elke keer dat jij rechts inhaalt is een een verbaasmoment, een schrikmoment, voor de auto's om je heen, niet eens alleen die betreffende auto die je inhaalt.
Ja en?quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:05 schreef Pas259 het volgende:
Moet je eens op de autobahn rijden, heb je standaard een Audi/Mercedes/BMW achter je kont hangen.
Ja, en dat heeft waarschijnlijk iets met jouw rijstijl te maken.quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:05 schreef Pas259 het volgende:
Moet je eens op de autobahn rijden, heb je standaard een Audi/Mercedes/BMW achter je kont hangen.
Inderdaad, de leerlingen mogen gewoon niet harder van hun instructeur en kunnen er dus weinig aan doen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 09:10 schreef ColtZ40 het volgende:
Bumperkleven bij een leswagen is idd behoorlijk kansloos.
Ja okee, dat noem ik niet echt kleven, de politie misschien wel, maar het is maar van korte duur. Echt kleven doe je wanneer je voorligger de maximumsnelheid (of harder rijdt) en niet rechts kan gaan omdat daar geen baan isquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 09:44 schreef Paul het volgende:
Bumperkleven is soms nodig om diegene voor je even naar rechts te drukken
In die 1000 duizend kilometer die ik gisteren over de autobahn hebt gereden heb teveel meegemaakt dat duitsers op de middelste rijbaan blijven plakken terwijl er vaak rechts toch echt genoeg ruimte was.quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:10 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ja, en dat heeft waarschijnlijk iets met jouw rijstijl te maken.
In Duitsland kijkt men altijd in de spiegels. Als jij hard komt aan rijden op de linkerbaan, dan wacht (over het algemeen) de Duitser die eigenlijk ook wil gaan inhalen even op de rechterbaan tot je voorbij bent, en begint dan met inhalen. Als die Duitser een Nederlander was geweest, dan had hij (over het algemeen) niet gewacht.
Ook als je snel aan komt, of ze weten dat je er langs wil, dan gaan ze direct naar de rechterbaan, ze blijven niet "hangen" op de linkerbaan zoals het gros van de Nederlandse automobilisten doet.
En het is echt niet zo dat je dan niet meer zou in kunnen halen, omdat iedereen zo hard rijdt. Een "argument" waar veel jankerds mee komen en daarmee hun brakke rijstijl willen verdedigen. Nee, je moet gewoon opletten, anticiperen.
Ik verbaas me ook over de idioot die ik in mijn spiegels honderd meter achter me rechts zie inhalen hoor. Alles wat het verkeersbeeld verstoort trekt mijn aandacht en doe me mijn wenkbrauwen fronsen over zulk egocentrisch weggedrag.quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:15 schreef dddour het volgende:
Een verbaasmoment in de auto? Dan heb ik toch mijn twijfels bij de manier waarop jij in de auto zit. Als jij weet waar je mee bezig bent en geconcentreerd achter het stuur zit, zul je nooit een verbaasmoment hebben. Probeer maar eens, gewoon opletten en niet blind vertrouwen op stoplichten en verkeersregels.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:08 schreef defabiman het volgende:
Als iemand je dicht volgt lekker gaan ruitensprayen
als hij je zooi heeft weg gewist...
nog es
en
nog es
etc
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |