abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71708574
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 14:52 schreef guapo het volgende:
Dat bumperkleven heb ik wel afgeleerd. Ik geef nu altijd een klein seintje met groot licht als ik langs mijn voorganger wil die veel te lang op de linker baan rijdt.
Moet je ook eens doen. Het is veel minder irritant en ze gaan meteen voor je opzij.
Ik heb ook wel meegemaakt dat mensen hondsdol van zo'n actie (seinen) worden. En echt, echt tot gestoord aan toe.
pi_71708644
Ik vind seinen nog veel onbeschofter dan bumperkleven. Beetje zenuwachtig met je lichten knipperen om mij aan de kant te dwingen. Vooral omdat ik altijd al met 130-140 inhaal en er komt dan nog zo'n idioot aan die een beetje met z'n lichten gaat seinen.

Als ze dat doen ga ik altijd terug naar 110 en moet ie me maar rechts voorbij gaan als hij zo'n haast heeft.
pi_71708706
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 14:49 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Wanneer ik 110 rij op een 100 weg (op de middenbaan en op de rechterbaan rijden alleen vrachtwagens en is de snelheid 90) en er gaat ineens een vrachtauto met 92 inhalen op de middenbaan, dan ga ik met mijn 110/115 gewoon naar links hoor, ook al zie ik iemand in mijn spiegels aankomen sjeezen met 140/150. Je remt maar. Ik ga niet oeverloos achter een inhalende vrachtauto hangen omdat er mensen 40/50 km te hard willen rijden.
Vals dilemma.
Als er één iemand hard aan komt op de meest linkerbaan en er gaat een vrachtwagen naar de middelste baan, dan kan je vaak gewoon je auto even laten uitrollen en vervolgens direct naar links gaan. Scheelt gevaarlijke situaties.

Maar goed, jij bent een vrouw. Die kunnen over het algemeen echt niet rijden, leert de ervaring. Begrijpen geen snars van het aspect "anticiperen".
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 15:00 schreef cheqy het volgende:

[..]

Dit is voor mij verder geen discussiepunt. Ikzelf ben iemand die houdt van lekker doorrijden. Ik rij altijd iets te hard en dan nog geef ik gas bij als het moet. Dat is het punt allemaal niet.
Ik probeerde alleen de leken duidelijk te maken dat hoe goed en veilig bedoeld het ook is om gas bij te geven de heren van justitie het maar al te graag gebruiken om de staatskas te spekken.
Niet dat je straks topics krijgt van boze beginnende bestuurders die zeggen; Ja maar OldJeller zei.....en nu heb ik een boete. Snappie?
Dan zijn we het eigenlijk al de hele tijd met elkaar eens.
Ik zei het ook niet met de gedachte van "rijdt lekker hard, het maakt allemaal niet uit", maar meer wat soms veiliger is om te doen in bepaalde verkeerssituaties. Ik rep met geen woord over Koos Spee en z'n leger van flitsers.
pi_71708739
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 15:09 schreef Sapstengel het volgende:
Ik vind seinen nog veel onbeschofter dan bumperkleven. Beetje zenuwachtig met je lichten knipperen om mij aan de kant te dwingen. Vooral omdat ik altijd al met 130-140 inhaal en er komt dan nog zo'n idioot aan die een beetje met z'n lichten gaat seinen.

Als ze dat doen ga ik altijd terug naar 110 en moet ie me maar rechts voorbij gaan als hij zo'n haast heeft.
Ik denk dat het even in de juiste context geplaatst dient te worden, zoals die users zelf al deed.
Je doet dit enkel wanneer je ver voor je iemand lang links ziet rijden, terwijl dit helemaal niet nodig is.

En met seinen bedoel ik niet "knipperen", maar één keer kort groot licht geven, aangezien het meestal mensen betreffen die totaal niet met hun hoofd bij de weg zijn, laat staan hun spiegels gebruiken en dus niet door hebben wat nu de verkeerssituatie is. Meer van "hey, let eens op" waarna die persoon (vaak bejaarden) denkt "oja, ik kon al naar links"
Maar ik gebruik dat eigenlijk nooit, tenzij iemand echt drie uur voor je links blijft rijden en je ziet dat die persoon niet in z'n spiegels kijkt.
pi_71708784
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 15:16 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ik denk dat het even in de juiste context geplaatst dient te worden, zoals die users zelf al deed.
Je doet dit enkel wanneer je ver voor je iemand lang links ziet rijden, terwijl dit helemaal niet nodig is.

En met seinen bedoel ik niet "knipperen", maar één keer kort groot licht geven, aangezien het meestal mensen betreffen die totaal niet met hun hoofd bij de weg zijn, laat staan hun spiegels gebruiken en dus niet door hebben wat nu de verkeerssituatie is. Meer van "hey, let eens op" waarna die persoon (vaak bejaarden) denkt "oja, ik kon al naar links" rechts
Maar ik gebruik dat eigenlijk nooit, tenzij iemand echt drie uur voor je links blijft rijden en je ziet dat die persoon niet in z'n spiegels kijkt.
pi_71708801
Okay op die manier is het terecht. Ik dacht even aan die opgefokte yuppen die tijdens dat ze je van de weg drukken zenuwachtig met hun licht lopen te seinen.

Als mensen lang links zitten en ze hebben het niet door kan je idd wel even subtiel knipperen, terwijl je gewoon een normale afstand tot hen houdt.
pi_71708808
Meestal rij ik wel iets harder dan de snelheid maar zal zelf niet snel gaan kleven.
Mocht er 1 of andere grapjas het nodig vinden om bij mij te gaan kleven, dan zoek ik de dicht bijzijnde vrachtwagen op en laat mij gas los en blijf gewoon naast die vrachtwagen rijden. Totdat hij weer wat afstand heeft, dan gaat het gas er weer op en mag hij ervoorbij.

Maar welkom in de jungle die autorijden heet
pi_71708967
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 15:20 schreef Inspi het volgende:
Meestal rij ik wel iets harder dan de snelheid maar zal zelf niet snel gaan kleven.
Mocht er 1 of andere grapjas het nodig vinden om bij mij te gaan kleven, dan zoek ik de dicht bijzijnde vrachtwagen op en laat mij gas los en blijf gewoon naast die vrachtwagen rijden. Totdat hij weer wat afstand heeft, dan gaat het gas er weer op en mag hij ervoorbij.

Maar welkom in de jungle die autorijden heet
Je beseft dat dat niet alleen hinderlijk is voor de bumperklever maar ook voor degenen achter hem ? Als je spelletjes wil spelen doe je dat maar lekker thuis, niet op de snelweg. Wees de verstandigste en ga gewoon lekker aan de kant.

Ik doe trouwens niet (meer) aan bumperkleven en ga er gewoon rechts voorbij als dat kan. Zeker in deze vakantieperiode is het feest wat betreft linksplakkers.
pi_71709077
Kennen jullie trouwens het wegfenomeen wat je meestal op de schaatsbaan tegenkomt (of: een treintje) ?

Je zit op de snelweg en voor je rijdt iemand een bepaalde snelheid waarin jij je goed kan vinden, en je sluit je bij hem vervolgens aan. Een afstand waarbij je laat zien niet in te willen halen, maar dat je er wel bij blijft. Vervolgens voegen andere auto's vaak toe. Zo sluiten ook weleens auto's achter mij aan en blijven ze vervolgens de gehele weg (50 / 100 km) lang achter je. (als er twee passagiers in de auto zitten, moet je opletten dat het geen politie is )
De voorste rijder heeft de taak om de weg vrij te maken en iedereen weg te zetten.

Zie het als de schaatsbaan.
De binnenbaan is voor hardrijders en de voorste neemt het voortouw.

In Duitsland zie je dit vaker en dan heb je vaak een groepje van drie á vier rijders die gezamelijk jagen over de weg.
pi_71709131
Duitsers snappen dat sowieso beter dan Nederlanders. Komt natuurlijk ook door de vmax daar.

Nederlanders denken toch vaker "ik rij 120, dat is de vmax, dus iedereen rijdt 120 al moet ik er zelf voor zorgen"
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
pi_71709282
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 15:38 schreef dddour het volgende:
Duitsers snappen dat sowieso beter dan Nederlanders. Komt natuurlijk ook door de vmax daar.

Nederlanders denken toch vaker "ik rij 120, dat is de vmax, dus iedereen rijdt 120 al moet ik er zelf voor zorgen"
Zelfs de belgen snappen het beter dan de nederlanders.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 15:49:01 #112
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_71709309
Valt me op dat het vaak van die busjes zijn met werklui erin die zo aso rijden. En BMW's en Audi rijders. Ik rijd zelf ook regelmatig in een Audi, zeer puikende wagen. Maar toch een plaatsvervangende schaamte als ik mijn mede Audi rijders zich zo zie misdragen
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 15:52:24 #113
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_71709370
Fransen zijn grappig. Gaan ze naar de linker baan, knipperlicht aan en gewoon laten branden naar links zo lang ze aan het inhalen zijn. Vervolgens naar rechts gaan met het knipperlicht nog steeds uit naar links
pi_71709406
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 15:52 schreef leolinedance het volgende:
Fransen zijn grappig. Gaan ze naar de linker baan, knipperlicht aan en gewoon laten branden naar links zo lang ze aan het inhalen zijn. Vervolgens naar rechts gaan met het knipperlicht nog steeds uit naar links
Dat zie je echt vaak, wat zou het doel daarvan zijn?
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 15:56:43 #115
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_71709460
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 15:53 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Geen idee. Het volgende is ook grappig in Nederland bij de rotondes:

Iemand rijdt de rotonde op, knipperlicht naar links voor 3/4 rond dus. Na de tweede afslag gewoon het knipperlicht naar links laten branden en bij de derde afslag eraf gaan Die heeft dus maar de helft onthouden van hoe het nu ook alweer moest
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 15:57:16 #116
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_71709468
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 15:53 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Niks, ze zijn gewoon debiel.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_71709530
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 15:57 schreef cheqy het volgende:

[..]

Niks, ze zijn gewoon debiel.
Daarom moet je ook even voor ze gaan rijden met je alarmlichten aan of je knipperlichten afwisselend gebruiken.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:00:41 #118
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_71709538
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 15:29 schreef gelly het volgende:

[..]

Je beseft dat dat niet alleen hinderlijk is voor de bumperklever maar ook voor degenen achter hem ? Als je spelletjes wil spelen doe je dat maar lekker thuis, niet op de snelweg. Wees de verstandigste en ga gewoon lekker aan de kant.

Ik doe trouwens niet (meer) aan bumperkleven en ga er gewoon rechts voorbij als dat kan. Zeker in deze vakantieperiode is het feest wat betreft linksplakkers.
Oh kijk.. zo'n rechts inhaal mongool. Deed laatst ook iemand bij mij terwijl ik echt geen linksplakker ben en er de vaart echt wel in had. Hij er dus meteen recht langs, ik nog ffe een rukkie naar rechts alsof ik hem daar niet verwachtte. Ik keek hem toen strak aan en goed voor hem dat ie me niet aan durfde te kijken.

Is echt gevaarlijk man, komen ongelukken van.
waarschijnlijk wel
pi_71709649
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:00 schreef HokkePok het volgende:

[..]

Oh kijk.. zo'n rechts inhaal mongool. Deed laatst ook iemand bij mij terwijl ik echt geen linksplakker ben en er de vaart echt wel in had. Hij er dus meteen recht langs, ik nog ffe een rukkie naar rechts alsof ik hem daar niet verwachtte. Ik keek hem toen strak aan en goed voor hem dat ie me niet aan durfde te kijken.

Als jij links rijdt en er is ruimte op de weg om jou rechts in te halen, dan hoor jij al niet links te rijden.
pi_71709704
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:05 schreef dddour het volgende:

[..]

Als jij links rijdt en er is ruimte op de weg om jou rechts in te halen, dan hoor jij al niet links te rijden.
Wel als er twee stukken schroot voor je rijden die je aan de kant wil tiefen en jij achter hen moet wachten tot zij de persoon op rechts hebben ingehaald en jij op jouw beurt weer door kan gaan.
Als het niets zou opschieten, dan niet.. maar als je in veel gevallen rechts gaat rijden, dan komen allemaal mensen links van je rijden en dan duurt het nog langer voor je voorbij kan komen.
pi_71709839
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:08 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Wel als er twee stukken schroot voor je rijden die je aan de kant wil tiefen en jij achter hen moet wachten tot zij de persoon op rechts hebben ingehaald en jij op jouw beurt weer door kan gaan.
Als het niets zou opschieten, dan niet.. maar als je in veel gevallen rechts gaat rijden, dan komen allemaal mensen links van je rijden en dan duurt het nog langer voor je voorbij kan komen.
Dan moet je wat assertiever rijden. Ik heb eigenlijk nooit problemen om naar links te gaan om in te halen als er al een rij auto's rijdt. Wat ik wel zie is dat mensen geen knipperlicht uitdoen, geen snelheid maken, niet kijken, aarzelen etc. Ja, dan breng je jezelf ook in de problemen.

Dus, op tijd kijken, knipperlicht uit, gas bijgeven en naar links sturen. Andere bestuurders knallen echt niet expres op je als je dat doet.

Ik rij dan misschien wel lekker door maar laat anderen op z'n moment er wel tussen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2009 16:17:24 ]
pi_71709870
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:08 schreef OldJeller het volgende:

[..]

ja jij bedoelt dit denk ik:

Die eerste situatie heeft het dus geen zin, in die tweede wel.
Degene die daar links zou rijden, en waarvan het mogelijk en logisch is om die rechts in te halen, hoort dus al niet links te rijden.
pi_71709953
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:18 schreef dddour het volgende:

[..]

ja jij bedoelt dit denk ik:

[ afbeelding ]

Die eerste situatie heeft het dus geen zin, in die tweede wel.
Degene die daar links zou rijden, en waarvan het mogelijk en logisch is om die rechts in te halen, hoort dus al niet links te rijden.
Idd. In de eerste situatie ga ik trouwens gewoon naar rechts, zonder daar in te halen. Rijdt een stuk veiliger en relaxter. Ben ik vlak achter de vrachtauto dan ga ik weer inhalen. Maar goed, je moet sommige bestuurders op de linkerbaan dan maar de kost geven die heel spastisch het gaatje met de voorligger zo klein mogelijk proberen te maken. Meestal is het echter zo dat mensen mij er gewoon weer tussen laten.
pi_71710005
quote:

[..]

Valt wel mee hoor, meestal rij ik iets van 140 en ben ik er binnen een seconde voorbij omdat dergelijke linksplakkers ook nog eens 100 rijden. En ik heb altijd de vluchtstrook nog mocht het een grappenmaker als jij zijn.
pi_71710053
quote:

[..]

Goed voor hem want anders ging je hem slaan? Wat denk je nu, dat je hem geownd hebt met strak aankijken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')