abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71706275
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:05 schreef cheqy het volgende:
Op zich heb ik niks tegen leswagens maar ik hoef sommigen alleen niet in de spits voor me te hebben.
Ik kan me kwaad maken om mensen die nog totaal geen gevoel met hun voertuig hebben maar wel met hun lesbak de spits in duiken.
Ik heb meerdere keren mee gemaakt dat plekken waar het normaal gesproken tijdens de spits normaal druk is een gigantische klerezooi werd om dat er één of andere josti het nodig vond om één van zijn eerste lessen in de spits te gaan nemen.
Laat ze daar eens even lekker mee wachten tot ze wat verder zijn.
En de spits is al geen rotzooi?
Hebbie haast ofzo?
( denk dat je het zo beter leert dan dat je altijd over zielige wegen rijd. )
pi_71706292
Iedereen moet het leren
En als de motor n paar keer afslaat...... boeiuh
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_71706312
Je leert niet beter als je als onervaren bestuurder meteen de spits in gedonderd wordt. Dan raak je over het algemeen snel in paniek omdat je werkelijk geen idee hebt hoe je moet reageren op andere weggebruikers.
pi_71706345
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:05 schreef cheqy het volgende:
Op zich heb ik niks tegen leswagens maar ik hoef sommigen alleen niet in de spits voor me te hebben.
Ik kan me kwaad maken om mensen die nog totaal geen gevoel met hun voertuig hebben maar wel met hun lesbak de spits in duiken.
Ik heb meerdere keren mee gemaakt dat plekken waar het normaal gesproken tijdens de spits normaal druk is een gigantische klerezooi werd om dat er één of andere josti het nodig vond om één van zijn eerste lessen in de spits te gaan nemen.
Laat ze daar eens even lekker mee wachten tot ze wat verder zijn.
Dat zal niet de keuze zijn van de persoon achter het stuur, maar de persoon die naast hem zit.
pi_71706373
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:08 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Je leert niet beter als je als onervaren bestuurder meteen de spits in gedonderd wordt. Dan raak je over het algemeen snel in paniek omdat je werkelijk geen idee hebt hoe je moet reageren op andere weggebruikers.
Nee, maar als je al wat langer rijdt moet je toch wel een keer in de spits lessen lijkt mij.
Cool story, Hansel.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:14:49 #56
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_71706477
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:06 schreef hardromacore het volgende:

[..]

En de spits is al geen rotzooi?
Jawel, daarom juist. het hoeft niet nog erger te worden.
quote:
Hebbie haast ofzo?
Als ik 's ochtends 6 uur de de deur uit ben zou ik het prettig vinden om na een dag hard werken 5 uur 's middags weer thuis te zijn ja. Dan hoef ik geen josti voor me te hebben dat 3x zijn moter laat afslaan.
quote:
( denk dat je het zo beter leert dan dat je altijd over zielige wegen rijd. )
Dat leren kan je ook doen als je je voertuig wat beter onder controle hebt. Je bent namelijk niet alleen op de weg.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:16:31 #57
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_71706515
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:09 schreef Dein_Gesicht het volgende:

[..]

Dat zal niet de keuze zijn van de persoon achter het stuur, maar de persoon die naast hem zit.
Nee. Ik hbe in het begin bewust gekozen om op rustigere momenten te lessen. Toen ik na een aantal lessen de feeling had ben ik pas de drukte op gaan zoeken. De instructeur stond er volledig achter.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:18:50 #58
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_71706559
edit.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_71706576
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:16 schreef cheqy het volgende:

[..]

Nee. Ik hbe in het begin bewust gekozen om op rustigere momenten te lessen. Toen ik na een aantal lessen de feeling had ben ik pas de drukte op gaan zoeken. De instructeur stond er volledig achter.
Nou, mijn instructeur bepaald mijn route. En qua tijden ben ik volledig afhankelijk van mn les en werkrooster. Ik bepaal dus echt niet of ik in de spits les of niet. Volgende week mag ik met mn 3e les in de ochtendspits plaatsnemen
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:21:53 #60
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_71706613
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:19 schreef Dein_Gesicht het volgende:

[..]

Nou, mijn instructeur bepaald mijn route. En qua tijden ben ik volledig afhankelijk van mn les en werkrooster. Ik bepaal dus echt niet of ik in de spits les of niet. Volgende week mag ik met mn 3e les in de ochtendspits plaatsnemen
Mijn instructeur bepaalde ook de route. Maar met de eerste lessen ik ging bijv. om 20.00 lessen. Dan was net wat de druk ervan af. Toen ik wat verder was reed ik op zaterdagmiddag door bijv. het centrum van Amsterdam.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_71706639
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:21 schreef cheqy het volgende:

[..]

Mijn instructeur bepaalde ook de route. Maar met de eerste lessen ik ging bijv. om 20.00 lessen. Dan was net wat de druk ervan af. Toen ik wat verder was reed ik op zaterdagmiddag door bijv. het centrum van Amsterdam.
Nja, jij hebt die luxe dan blijkbaar gehad. Ik heb de tijd simpelweg niet om lekker te lessen wanneer ik wil. Af en toe prop ik een les ergens tussen.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:27:31 #62
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_71706722
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:23 schreef Dein_Gesicht het volgende:

[..]

Nja, jij hebt die luxe dan blijkbaar gehad. Ik heb de tijd simpelweg niet om lekker te lessen wanneer ik wil. Af en toe prop ik een les ergens tussen.
Ik kon alleen in de avonden na werktijd en weekenden dus dat viel wel mee.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_71706778
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 08:54 schreef hardromacore het volgende:
minder volk idd,

dan gooi ik mijn snelheid gewoon 5 km/u omlaag
Ja stoer man, eigen rechtertje
DAT ZAL ZE KRIJGEN!!!111 die schoften1
Vigilante +1 The Coon strikes again!
Op vrijdag 10 juli 2009 09:51 schreef Zith het volgende:
TS is met z'n çollega's lunchtsverkeersleider op de comodoren.
pi_71706793
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 09:44 schreef Paul het volgende:
Bumperkleven is soms nodig om diegene voor je even naar rechts te drukken
QFT
Vigilante +1 The Coon strikes again!
Op vrijdag 10 juli 2009 09:51 schreef Zith het volgende:
TS is met z'n çollega's lunchtsverkeersleider op de comodoren.
pi_71706823
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:30 schreef LockonStratos het volgende:

[..]

QFT
Maar niet bij een lesauto die keurig 30 in een 30km-zone rijdt, op een tweebaansweg.
Cool story, Hansel.
pi_71706990
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:30 schreef LockonStratos het volgende:

[..]

QFT
Stoer man, eigen rechtertje spelen. Dat zal ze leren!

Faaluser.
pi_71707016
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:40 schreef CasB het volgende:

[..]

Stoer man, eigen rechtertje spelen. Dat zal ze leren!

Faaluser.
Het zijn altijd van die kneuzen die het leuk vinden om andere, wel succesvolle mensen die wel een mooie bmw of lease audi kunnen betalen te pesten door langzaam te gaan rijden als er al dan niet per ongeluk gebumperkleeft word. Get real nigga...
Vigilante +1 The Coon strikes again!
Op vrijdag 10 juli 2009 09:51 schreef Zith het volgende:
TS is met z'n çollega's lunchtsverkeersleider op de comodoren.
pi_71707057
Ik ben serieus aan het proberen mijn rijgedrag aan te passen! Het is gewoon beter voor mijn gezondheid EN die van mijn auto (alles slijt extreem hard en zo) om niet altijd te proberen de beste tijd neer te zetten! Verder deed ik bij lesauto's altijd al een beetje sociaal (ga er gewoon omheen in plaats van ze te duwen) maar heb vooral heel erg veel moeite met mensen die op een 80 km weg zich aan de snelheid gaan lopen houden, ik ben er aan aan het werken in elk geval! Succes met lessen! Heb je al een auto staan?
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:46:54 #69
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_71707094
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:42 schreef LockonStratos het volgende:

[..]

Het zijn altijd van die kneuzen die het leuk vinden om andere, wel succesvolle mensen die wel een mooie bmw of lease audi kunnen betalen te pesten door langzaam te gaan rijden als er al dan niet per ongeluk gebumperkleeft word. Get real nigga...
Een "Kijk mij eens een grote jongen zijn" post.
Alsof bumperkleven alleen door 'succesvolle' mensen in dat soort auto's worden gedaan.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_71707110
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:46 schreef cheqy het volgende:

[..]

Een "Kijk mij eens een grote jongen zijn" post.
Alsof bumperkleven alleen door 'succesvolle' mensen in dat soort auto's worden gedaan.
Het zijn net zo vaak bestelbusjes, inderdaad . En alsof alle succesvolle mensen per se in een Audi/BMW willen rijden .
Cool story, Hansel.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:48:31 #71
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_71707121
mensen die vlak voor je blijven hangen zijn veel irritanter
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_71707130
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:42 schreef LockonStratos het volgende:

[..]

Het zijn altijd van die kneuzen die het leuk vinden om andere, wel succesvolle mensen die wel een mooie bmw of lease audi kunnen betalen te pesten door langzaam te gaan rijden als er al dan niet per ongeluk gebumperkleeft word. Get real nigga...
Het zijn altijd de mensen in een lease Golf, BMW, Audi die denken dat ze het recht hebben om te bumperkleven omdat ze denken dat de weg van hun is. Als je zachter rijdt dan de toegestane snelheid dan snap ik het nog net, maar als je gewoon 80 rijdt waar je 80 mag ben je gewoon kansloos bezig, haal dan in of hou normaal afstand.

En nog iets: Bumperkleven gaat niet per ongeluk.
pi_71707194
Als je dat deed op de linkerbaan, dan moet je ook gewoon opzouten en rechts blijven. Alleen naar links gaan als het kan en je dus niet mensen hoeft te laten remmen die hard aan komen rijden.

Hier, een les, zo voor gratis en voor niets:
Je moet anticiperen. Als je wilt inhalen, kijk je in je spiegels hoe hard iemand komt achter jou op de linkerbaan en of je dus naar links kan gaan zonder die persoon te belemmeren. Om dat te doen moet je soms gas bijgeven. Soms moet je gewoon even wachten. Je hoeft je niet altijd perfect aan de snelheid te houden, zeker bij inhalen niet.

Als je die capriolen blijft uithalen heb je vroeg of laat een auto achterin je nek, zeker als je ooit in Duitsland gaat rijden. Anticiperen, je aanpassen.
pi_71707221
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:53 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Jezus, wat ben jij een achterlijke josti. Als ik volgens mijn snelheidsmeter rond de 30-33 rijd op een 30-weg, dan moet jij gewoon opflikkeren en je aan de regels houden. Al helemaal als iemand in een lesauto rijdt moet jij maar gewoon het zekere voor het onzekere nemen en wat meer afstand houden. Lesauto's maken gewoon onderdeel uit van het verkeer dus je zult er toch echt mee moeten leren leven.
[..]
Ik kan er heel goed mee leven hoor, jij opent er toch een topic over. Ik zie niet in waarom ik nou extra met jou rekening zou moeten houden. Je begeeft je gewoon op de openbare weg in een wegvaardig voertuig en juridisch gezien is je instructeur verantwoordelijk.

Wen er maar aan dat er ook mensen zijn die af en toe wat harder willen rijden
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:56:35 #75
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_71707283
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:52 schreef OldJeller het volgende:

Je hoeft je niet altijd perfect aan de snelheid te houden, zeker bij inhalen niet.
Nee? Waarom heb ik gisteren dan een boete binnen gekregen voor 4km per uur (zonder correctie 8 á 10) te hard rijden?
quote:
Hier, een les, zo voor gratis en voor niets:
Trap er dus niet in mensen.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_71707354
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:56 schreef cheqy het volgende:

[..]

Nee? Waarom heb ik gisteren dan een boete binnen gekregen voor 4km per uur (zonder correctie 8 á 10) te hard rijden?
Omdat we in een kleinzielig land wonen wat dat betreft en de politie z'n prioriteiten verkeerd heeft. Helaas gebeurt dit dan.

Over het algemeen is verkeersdoorstroming belangrijk. Zo zie je vaak de hele rits auto's op een 80 km/h weg allen 90 km/h rijden. Werkt prima. Of op een snelweg, allemaal 125 of 130 km/h. Allemaal prima.. lekkere doorstroming.
En dan heb je af en toe een flitser, en dan remt iemand plots heel hard.. en dan krijg je gevaarlijke situaties.
quote:
Trap er dus niet in mensen.

Het is gewoon een feit. Dat je geflitst kan worden, ja. Goh, verrassend.
Maar je moet gewoon opletten. RDS, TomTom, de berm.

Als je eenmaal ervaring hebt en niet meer zo amateuristisch handelt, dan kan dat met gemak.
pi_71707415
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:52 schreef OldJeller het volgende:
Als je dat deed op de linkerbaan, dan moet je ook gewoon opzouten en rechts blijven. Alleen naar links gaan als het kan en je dus niet mensen hoeft te laten remmen die hard aan komen rijden.

Hier, een les, zo voor gratis en voor niets:
Je moet anticiperen. Als je wilt inhalen, kijk je in je spiegels hoe hard iemand komt achter jou op de linkerbaan en of je dus naar links kan gaan zonder die persoon te belemmeren. Om dat te doen moet je soms gas bijgeven. Soms moet je gewoon even wachten. Je hoeft je niet altijd perfect aan de snelheid te houden, zeker bij inhalen niet.

Als je die capriolen blijft uithalen heb je vroeg of laat een auto achterin je nek, zeker als je ooit in Duitsland gaat rijden. Anticiperen, je aanpassen.
Leest niemand mijn OP meer ? Het was gewoon op een tweebaansweg, dus er viel helemaal niet naar rechts uit te wijken.
Cool story, Hansel.
pi_71707562
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:53 schreef wikwakka2 het volgende:
...
Als ik volgens mijn snelheidsmeter rond de 30-33 rijd op een 30-weg,
...
mijn rij-instructeur zei altijd dat ik maar 40 moest gaan rijden, want 30 is zo langzaam

sowieso bij elke maximum snelheid 5 km/u erbovenop gooien, (als de max 120 is, dan 125 gaan rijden)

zo rijd ik nog steeds, het rijd ook nog eens relaxter als jij de meeste mensen voorbijgaat, i.p.v. dat ze jou voorbij komen zetten.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:13:53 #79
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_71707599
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 14:00 schreef OldJeller het volgende:


Maar je moet gewoon opletten. RDS, TomTom, de berm.
Ik hou mijn ogen liever op de weg.
quote:
Als je eenmaal ervaring hebt en niet meer zo amateuristisch handelt, dan kan dat met gemak.
Ervaring.
Heb ik in jouw ogen na 15 jaar gemiddeld 25000 á 30000 km per jaar gereden te hebben genoeg ervaring?

Boete heb ik gehad op een stuk dat ik inmiddels kan dromen. Dat ik juist daar eentje krijg was een grote verassing omdat dat daar nooit eerder is voorgekomen.


En even nagekeken, zonder correctie reed ik 7 km te hard.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_71707686
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 14:03 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Leest niemand mijn OP meer ? Het was gewoon op een tweebaansweg, dus er viel helemaal niet naar rechts uit te wijken.
oké, dan heb je op zich goed gehandeld.
*geeft schouderklopje.

Kanttekening: vaak kan je (zoals hieronder ook wordt gezegd) wel iets harder rijden, zoals b.v. op rustige 80 km/h wegen.
pi_71707688
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 14:03 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Leest niemand mijn OP meer ? Het was gewoon op een tweebaansweg, dus er viel helemaal niet naar rechts uit te wijken.
Leer jezelf gewoon aan 10 km/u boven de maximumsnelheid te rijden. Je krijgt dan geen boetes en degene achter je hoeft zich niet aan je te ergeren. Precies 30 km/u rijden is praktisch onmogelijk en nergens voor nodig.
pi_71707720
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 14:19 schreef gelly het volgende:

[..]

Leer jezelf gewoon aan 10 km/u boven de maximumsnelheid te rijden. Je krijgt dan geen boetes en degene achter je hoeft zich niet aan je te ergeren. Precies 30 km/u rijden is praktisch onmogelijk en nergens voor nodig.
Dat + je slaagt niet voor je rijbewijs. Want alhoewel het in normaal verkeer misschien handig is, zal de examinator het niet leuk vinden.
pi_71707749
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 14:13 schreef cheqy het volgende:

[..]

Ik hou mijn ogen liever op de weg.
Uiteraard, maar je scant altijd de hele weg.. voor je, ver voor je, maar ook achter je middels je spiegels.
Allemaal een kwestie van fracties van seconden. Moet kunnen, hè.
quote:
[..]

Ervaring.
Heb ik in jouw ogen na 15 jaar gemiddeld 25000 á 30000 km per jaar gereden te hebben genoeg ervaring?

Boete heb ik gehad op een stuk dat ik inmiddels kan dromen. Dat ik juist daar eentje krijg was een grote verassing omdat dat daar nooit eerder is voorgekomen.


En even nagekeken, zonder correctie reed ik 7 km te hard.
Mwah, dan vind ik je redeneren een beetje vreemd. Ik weet verder weinig van je rijstijl af, dus daar kan ik nu niet over oordelen. Maar het is over het algemeen in eigen belang dat je bv gas bijgeeft om iemand even in te halen. Op die manier kan je vaak in een vloeiende beweging van de één naar de andere baan ritsen, zonder dat mensen te hoeven remmen en er gevaarlijke situaties ontstaan.
pi_71707930
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 14:19 schreef gelly het volgende:

[..]

Leer jezelf gewoon aan 10 km/u boven de maximumsnelheid te rijden. Je krijgt dan geen boetes en degene achter je hoeft zich niet aan je te ergeren. Precies 30 km/u rijden is praktisch onmogelijk en nergens voor nodig.
Uhm, je kan nog gewoon boetes krijgen voor maar 5km/u te hard (als je rond de 10 te hard rijdt), dus waarom die kans nemen? Ik denk ook niet dat mijn examinator dat leuk vindt.
Cool story, Hansel.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:35:14 #85
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_71707999
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 14:22 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Uiteraard, maar je scant altijd de hele weg.. voor je, ver voor je, maar ook achter je middels je spiegels.
Allemaal een kwestie van fracties van seconden. Moet kunnen, hè.
Als ik zeg dat ik op de weg let bedoel ik dat dus.
[..]
quote:
Mwah, dan vind ik je redeneren een beetje vreemd. Ik weet verder weinig van je rijstijl af, dus daar kan ik nu niet over oordelen. Maar het is over het algemeen in eigen belang dat je bv gas bijgeeft om iemand even in te halen. Op die manier kan je vaak in een vloeiende beweging van de één naar de andere baan ritsen, zonder dat mensen te hoeven remmen en er gevaarlijke situaties ontstaan.
Er is niks vreemds aan mijn redenering. Jij schrijft dat je je niet helemaal perfect aan de snelheid hoeft te houden. Dat je dus in principe ongestraft wat harder kan gaan rijden. Vond ik een beetje een gewaagde uitspraak omdat ik gisteren toch echt een boete heb gekregen voor 7km te hard. Ik wilde alleen duidelijk maken dat dat dus niet altijd ongestraft gaat.
Dat jij dan meteen doet alsof ik dan een beginnende bestuurder ben en mij wil uitleggen hoe ik moet handelen en kijken.
Ik heb meer rijbewijzen dan alleen B hoor.
Alsof boetes krijgen alleen is voorbehouden aan onervaren rijders.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_71708027
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 14:31 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Uhm, je kan nog gewoon boetes krijgen voor maar 5km/u te hard (als je rond de 10 te hard rijdt), dus waarom die kans nemen? Ik denk ook niet dat mijn examinator dat leuk vindt.
Voor 5 km/h te hard rijden, kan je geen boete krijgen toch?
Enfin, mijn examinator zei vroeger, ooit, lang, lang geleden: houd je ongeveer aan de snelheid, maar zorg gewoon dat je meerijdt en dat er goede doorstroming van het verkeer is.
Dus dan reed je soms iets harder, soms iets zachter.. maar dat is logisch. Het verkeer is een dynamisch iets.
pi_71708172
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 14:31 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Uhm, je kan nog gewoon boetes krijgen voor maar 5km/u te hard (als je rond de 10 te hard rijdt), dus waarom die kans nemen? Ik denk ook niet dat mijn examinator dat leuk vindt.
Nee, je teller heeft een afwijking (naar boven) en er wordt nog een correctie toegepast. Rij je 10 km/u te snel op je teller dan krijg je geen bekeuring. Bij motorrijlessen (en examens) moet je dit trouwens doen. Defensief rijden. En ik denk dat een examinator het ook wel prettig vindt dat je laat zien waar je mee bezig bent en anticipeert op het overige verkeer. Dat waardeert ie meer dan dat je heel krampachtig probeert je precies aan de maximumsnelheid te houden.
pi_71708196
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 14:35 schreef cheqy het volgende:

[..]

Als ik zeg dat ik op de weg let bedoel ik dat dus.
Bedoelde ik mee: fractie van een seconde op je TomTom of RDS kijken levert geen gevaarlijke situaties op, want anders kan je ook niet eventjes in je spiegels kijken, zonder dat er plots voor je een gevaarlijke situatie ontstaat.
quote:
[..]
[..]

Er is niks vreemds aan mijn redenering. Jij schrijft dat je je niet helemaal perfect aan de snelheid hoeft te houden. Dat je dus in principe ongestraft wat harder kan gaan rijden. Vond ik een beetje een gewaagde uitspraak omdat ik gisteren toch echt een boete heb gekregen voor 7km te hard. Ik wilde alleen duidelijk maken dat dat dus niet altijd ongestraft gaat.
Dat jij dan meteen doet alsof ik dan een beginnende bestuurder ben en mij wil uitleggen hoe ik moet handelen en kijken.
Ik heb meer rijbewijzen dan alleen B hoor.
Alsof boetes krijgen alleen is voorbehouden aan onervaren rijders.
Ik had het nergens over de boeteregens. Ik had het over verantwoord (mbt veiligheid) rijden.
Als je dan met 100 of 110 km/h ([i]ja ik houd me toch aan de snelheid, boehoe[i]) van de rechterbaan naar links gaat, terwijl iemand met 130 km/h aan komt rijden, dan ontstaan gevaarlijke situaties. Daar had ik het over. Wachten, of gas geven. Tenzij je graag een whiplash wilt.

Dat is spijtig. Kan gebeuren. Haal je je schouders voor op. Maakt je enkel weer bewust van hoe zielig die controles wel niet zijn en dat we ze überhaupt voor dat soort snelheden hebben.

Vandaar dat ik zei: ik weet niet wat voor bestuurder je bent. Ervaring is zeker belangrijk, maar ik weet van sommige mensen dat ze al jaren rijden en op de weg zitten, maar nog steeds een verschrikkelijk chauffeur zijn.
Goed, als je je motorrijbewijs hebt dan weet je dat je extra moet opletten, je bent namelijk kwetsbaarder. In zo'n geval ga je niet met plots van rechter naar linkerbaan, omdat je je "toch gewoon aan de snelheid houdt" terwijl iemand snel van achteren komt. Nee, natuurlijk niet. Dat is gevaarlijk. Maar dat moet men ook niet doen als men in de auto zit.

En dát is één van de grootste ergernissen in het verkeer op de snelweg. Dat is één van de redenen waarom bumperkleven überhaupt gebeurt op de snelweg. Het is tevens enorm gevaarlijk.
pi_71708206
"jamaar regels zijn regels en iedereen moet zich aan de regels houden daarom zijn er regels wat moeten we zonder regels?"

Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
pi_71708263
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:52 schreef OldJeller het volgende:
Als je dat deed op de linkerbaan, dan moet je ook gewoon opzouten en rechts blijven. Alleen naar links gaan als het kan en je dus niet mensen hoeft te laten remmen die hard aan komen rijden.

Hier, een les, zo voor gratis en voor niets:
Je moet anticiperen. Als je wilt inhalen, kijk je in je spiegels hoe hard iemand komt achter jou op de linkerbaan en of je dus naar links kan gaan zonder die persoon te belemmeren. Om dat te doen moet je soms gas bijgeven. Soms moet je gewoon even wachten. Je hoeft je niet altijd perfect aan de snelheid te houden, zeker bij inhalen niet.

Als je die capriolen blijft uithalen heb je vroeg of laat een auto achterin je nek, zeker als je ooit in Duitsland gaat rijden. Anticiperen, je aanpassen.
Wanneer ik 110 rij op een 100 weg (op de middenbaan en op de rechterbaan rijden alleen vrachtwagens en is de snelheid 90) en er gaat ineens een vrachtauto met 92 inhalen op de middenbaan, dan ga ik met mijn 110/115 gewoon naar links hoor, ook al zie ik iemand in mijn spiegels aankomen sjeezen met 140/150. Je remt maar. Ik ga niet oeverloos achter een inhalende vrachtauto hangen omdat er mensen 40/50 km te hard willen rijden.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_71708320
Dat bumperkleven heb ik wel afgeleerd. Ik geef nu altijd een klein seintje met groot licht als ik langs mijn voorganger wil die veel te lang op de linker baan rijdt.
Moet je ook eens doen. Het is veel minder irritant en ze gaan meteen voor je opzij.
-weg, zie banmeldtopic-
pi_71708363
Eens met TS, maar vlak ook vooral de bejaarden en vrouwen niet uit die soms met 90 kmh links blijven waar je 100 mag, op een 3baansweg ofzo, die moeten ze ook meteen hun rijbewijs afpakken.

Maar goed, als ik gewoon midden of links rij, en gewoon lekker doorrijd proberen soms wel eens van die aso's en daar uit het niets rechts voorbij te schieten (vooral in de stad regelmatig). Mooi is dan altijd ff snel terug naar z'n 4, peut gas erbij, en ze op die manier 'klem rijden' (oftewel, naast de auto op hun baan gaan rijden)
pi_71708381
Eeuh, waarom ga je dan in hemelsnaam terug naar z'n 4? :S
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_71708405
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 14:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
Eeuh, waarom ga je dan in hemelsnaam terug naar z'n 4? :S
pi_71708410
Misschien omdat sommige auto's wat sneller optrekken in z'n 4 van in z'n 5 bij zo'n snelheid (Zoals mijn auto ).
pi_71708415
Je moet ook altijd net een tikkeltje harder dan de maximumsnelheid rijden TS..

Besides als ik een leswagen zie scheur ik ervoor bij, komt zovaak voor dat een van die noobs een foutmaakt en dan die instructeur op de rem trapt.. Kost weer 30 seconden, krijgen ze de wagen niet aangepruttelt.. iritant
pi_71708461
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 14:31 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Uhm, je kan nog gewoon boetes krijgen voor maar 5km/u te hard (als je rond de 10 te hard rijdt), dus waarom die kans nemen? Ik denk ook niet dat mijn examinator dat leuk vindt.
Ik heb zelfs op mn examen gehad dat ik gewoon met 100 wilde invoegen op een 100 km/h snelweg, maar het was buiten de spits dus er werd aardig doorgereden. Toen zei dus zelfs de examinator dat er best wat gas bij mocht...
Tegenwoordig willen ze vooral zien dat jij het verkeer snapt, kan anticiperen en lekker meerijdt. je gaat echt niet zakken als je met 105 op de snelweg rijd hoor
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 15:00:16 #98
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_71708468
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 14:45 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Bedoelde ik mee: fractie van een seconde op je TomTom of RDS kijken levert geen gevaarlijke situaties op, want anders kan je ook niet eventjes in je spiegels kijken, zonder dat er plots voor je een gevaarlijke situatie ontstaat.
[..]

Ik had het nergens over de boeteregens. Ik had het over verantwoord (mbt veiligheid) rijden.
Als je dan met 100 of 110 km/h (ja ik houd me toch aan de snelheid, boehoe) van de rechterbaan naar links gaat, terwijl iemand met 130 km/h aan komt rijden, dan ontstaan gevaarlijke situaties. Daar had ik het over. Wachten, of gas geven. Tenzij je graag een whiplash wilt.

Dat is spijtig. Kan gebeuren. Haal je je schouders voor op. Maakt je enkel weer bewust van hoe zielig die controles wel niet zijn en dat we ze überhaupt voor dat soort snelheden hebben.

Vandaar dat ik zei: ik weet niet wat voor bestuurder je bent. Ervaring is zeker belangrijk, maar ik weet van sommige mensen dat ze al jaren rijden en op de weg zitten, maar nog steeds een verschrikkelijk chauffeur zijn.
Goed, als je je motorrijbewijs hebt dan weet je dat je extra moet opletten, je bent namelijk kwetsbaarder. In zo'n geval ga je niet met plots van rechter naar linkerbaan, omdat je je "toch gewoon aan de snelheid houdt" terwijl iemand snel van achteren komt. Nee, natuurlijk niet. Dat is gevaarlijk. Maar dat moet men ook niet doen als men in de auto zit.

En dát is één van de grootste ergernissen in het verkeer op de snelweg. Dat is één van de redenen waarom bumperkleven überhaupt gebeurt op de snelweg. Het is tevens enorm gevaarlijk.
Dit is voor mij verder geen discussiepunt. Ikzelf ben iemand die houdt van lekker doorrijden. Ik rij altijd iets te hard en dan nog geef ik gas bij als het moet. Dat is het punt allemaal niet.
Ik probeerde alleen de leken duidelijk te maken dat hoe goed en veilig bedoeld het ook is om gas bij te geven de heren van justitie het maar al te graag gebruiken om de staatskas te spekken.
Niet dat je straks topics krijgt van boze beginnende bestuurders die zeggen; Ja maar OldJeller zei.....en nu heb ik een boete. Snappie?
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_71708520
Mensen die precies op de maximumsnelheid rijden . 50 op de teller is niet 50 in het echt, eerder 45. Ga dan gewoon 55 rijden ipv precies op de streep door de bebouwde kom te tuffen.
pi_71708556
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 14:49 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Wanneer ik 110 rij op een 100 weg (op de middenbaan en op de rechterbaan rijden alleen vrachtwagens en is de snelheid 90) en er gaat ineens een vrachtauto met 92 inhalen op de middenbaan, dan ga ik met mijn 110/115 gewoon naar links hoor, ook al zie ik iemand in mijn spiegels aankomen sjeezen met 140/150. Je remt maar. Ik ga niet oeverloos achter een inhalende vrachtauto hangen omdat er mensen 40/50 km te hard willen rijden.
Wat een held ben jij opeens, als je in je auto zit
Durf je zulke streken ook buiten het verkeer zonder tikken te krijgen?
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')