"assuming that private borrowers pay down debt at the same pace as they did in Japan"quote:Op zondag 9 augustus 2009 19:13 schreef edwinh het volgende:
[..]
America is doomed for the next two decades.
Aug. 7 (Bloomberg) -- The U.S. economy may be just as sluggish during the next 20 years as Japan’s economy was in the last 20, according to Comstock Partners, a money manager founded and run by Charles Minter.
Stimulus programs and a surging money supply aren’t likely to “solve a problem of excess debt generation that resulted from greed and living way beyond our means,” the firm wrote yesterday in an unsigned report on its Web site. “We could wind up with a lost couple of decades.”
The CHART OF THE DAY shows U.S. total debt and gross domestic product since 1952, along with the ratio between them, based on data compiled by Bloomberg. The ratio rose in the first quarter to 372 percent even as household borrowing dropped for a second straight quarter, an unprecedented streak.
The U.S. is headed for “a deleveraging period” in which the amount of so-called private debt, including consumer borrowing, collapses as government borrowing explodes, Comstock wrote.
Assuming that private borrowers pay down debt at the same pace as they did in Japan after its 1980s economic bubble burst, the savings rate will climb to about 10 percent in 2018, the report said. The estimate was made in a study by the Federal Reserve Bank of San Francisco that Comstock cited. It’s more than double the 4.6 percent rate for June.
Citing the study in addition to its own research, Comstock wrote that reduced borrowing may curtail growth in U.S. consumer spending by 0.75 percentage point annually on average during the next nine years
Gelukkig hebben ze nu een nieuwe minister van financieen.quote:Verdachte telefoontjes Paulson naar Goldman Sachs
De Amerikaanse oud-minister van Financiën, Henry Paulson, heeft geregeld contact gehad met zijn voormalige werkgever Goldman Sachs. Daarmee heeft hij de schijn van belangenverstrengeling tegen zich.
Financiële crisis
Tijdens het hoogtepunt van de financiële crisis belde Paulson vaak naar Lloyd Blankfein, de topman van Goldman Sachs. Paulson was tot 2006 zelf directeur van de grootste Amerikaanse zakenbank.
New York Times
Het telefoonverkeer werd openbaar gemaakt door The New York Times. Van 15 tot 21 september 2008 belde Paulson zeker 24 keer met Blankfein. Veel vaker dan naar andere topbestuurders van grote financiële instellingen.
Regels
Henry Paulson werd in 2006 minister van Financiën. Daarvoor was hij CEO bij Goldman Sachs en moest hij al zijn belangen in de zakenbank opgeven. Hij mocht alleen rechtstreeks contact met zijn voormalige werkgever hebben met toestemming van het Witte Huis.
Toestand kritiek
In de week van 15 september 2008, toen Paulson veelvuldig contact had met Goldman Sachs, was de toestand op de financiële markten kritiek. De concurrenten van de bank, Bear Stearns en Lehman Brothers, waren over de kop gegaan. Ook AIG, de grootste verzekeraar van de VS, wankelde. Goldman Sachs had bij AIG grote tegoeden uitstaan op AIG.
Staatssteun
AIG werd met staatssteun gered, waardoor Goldman Sachs 13 miljard dollar kon veilig stellen. Daarna kreeg de bank een kapitaalinjectie van 10 miljard dollar van de overheid en werd het statuut aangepast zodat de bank gemakkelijker toegang kreeg tot de geldmarkt.
Vraag
De hamvraag is of Paulson AIG redde om Goldman Sachs te behoeden voor een crisis of failliet. Paulson vroeg op 17 september 2008 om te mogen onderhandelen met Goldman Sachs. Hij kreeg het groene licht, maar toen had hij al contact gehad.
Voorkeursbehandeling
De telefoontjes naar Goldman Sachs roepen vragen op. Waarnemers stellen dat er sprake is van belangenverstrengeling. Paulson ontkende eerder in een parlementaire hoorzitting dat hij een voorkeurbehandeling had gegeven aan Goldman Sachs.
Bron: RTLZ
Gefeliciteerd nog met de verjaardag van je kindjequote:Op zondag 9 augustus 2009 18:47 schreef simmu het volgende:
houden we het gezellig dames? tis hier ouders niet hoor!
Ze vergeten nog even dat de onbeschikbaarheid van (goedkope/betaalbare) olie een extreme druk op de Amerikaanse en wereld-economie zal leggen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 19:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
"assuming that private borrowers pay down debt at the same pace as they did in Japan"
Amerikanen zijn duidelijk geen Japanners, lijkt mij niet dat die massaal en duurzaam schuld gaan afbetalen, andere cultuur.
Geloof graag dat er een drukkende invloed van spaargedrag op consumptiebestedingen uitgaat, maar vergelijking met Japan gaat m.i. cultureel volkomen mank.
over 10+ jaar misschien. Zolang Shell o.a. in Nigeria op 30% productie draait, en er toch nog steeds zo'n overschot aan olie is dat schepen simpel niet gelost kunnen worden, al zouden ze het willen, valt die onbeschikbaarheid wel mee, lijkt me.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:01 schreef Q. het volgende:
[..]
Ze vergeten nog even dat de onbeschikbaarheid van (goedkope/betaalbare) olie een extreme druk op de Amerikaanse en wereld-economie zal leggen.
nou ja, de spaarquote in de VS kan natuurlijk alleen maar omhoogquote:Op zondag 9 augustus 2009 21:23 schreef SeLang het volgende:
Ik denk wel dat de spaarquote in de VS duurzaam omhoog gaat. Mensen beginnen door te krijgen dat ze een enorm gat hebben in hun pensioenvoorziening. Sparen zal pure noodzaak zijn.
Inderdaad en iedere Afrikaan en Chinees verkoopt zijn ziel en zaligheid voor die IOU'squote:Op zondag 9 augustus 2009 21:32 schreef LXIV het volgende:
Lekker belangrijk toch dat het systeem niet perfect is! Er is geen ander systeem geweest dat ons zo lang zo'n ongekende welvaart heeft gebracht en dat heeft geleid tot zulke technologische ontwikkelingen. Uiteindelijk is al dat geld en zijn al die schulden natuurlijk fictief, of in ieder geval imaginair, want gewoon door mensen bedacht. Als we het nog 30 jaar kunnen rekken, dan ben ik daar tevreden mee. We moeten niet vergeten dat het uiteindelijk allemaal imaginair is.
Desnoods nihiliseren we over 40 jaar alle geld, schulden en bezittingen en beginnen we met een schone lei. Het is allemaal maar een bedacht systeempje.
Het heeft er alle schijn van dat de grenzen van het manipuleren zo'n beetje zijn bereikt. Zie bijvoorbeeld het feit dat het de FED niet meer lukt om de stijging van hypotheekrente te stoppen. En het uitgavegedrag van consumenten beinvloeden lukt ook alleen nog maar tegen extreem hoge kosten. Het grootste probleem voor de overheden gaat worden om treasuries nog verkocht te krijgen in de toekomst. En daartoe zullen ze echt iets moeten gaan laten zien wat lijkt op moderatie. Ze kunnen nog even een bubble opblazen, maar ik denk niet dat het dit keer weer 7 jaar duurt voordat de afrekening komt.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
nou ja, de spaarquote in de VS kan natuurlijk alleen maar omhoog![]()
Maar ik denk dat zodra de beurzen weer wat hoger staan, dat ze deze les ook weer onzettend snel vergeten zijn. In die zin is het versterkend: beurs omlaag, spaarquote omhoog, bestedingen omlaag. Ik geloof best dat de beleidsmakers de beurskoersen als beleidsinstrument verklaard hebben, en daar met hun beleid rekening mee houden.
Vraag is of ze genoeg power hebben daarzo. Ik heb de neiging te denken van wel, althans op korte tot middellange termijn. Welke rekening daar tegenover staat op termijn? Ik weet niet of de wereld daar zo mee bezig is.
Is dit nu gratis geld of zit er een addertje onder het gras?quote:Resultaten
Theoretische waarde: ¤ 3,94
Huidige laatkoers: ¤ 8,15
Verschil: ¤ 4,21
Kans dat fonds hoger/lager noteert aan einde
looptijd van deze serie:
Lager: 100 %
Hoger: 0 %
Zonder er naar te hebben gekeken: ik denk dat ze hier rekenen met een normaalverdeling want dat rekent makkelijk. Maar beurskoersen volgen geen normaalverdeling maar hebben 'fat tails'. Het model zal de prijs dan onderrschatten.quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:23 schreef LXIV het volgende:
Heren, heren! Politesse!
Laten we dit sub-elite-sub-forum gewoon beschaafd houden.
Ik was pas een beetje aan het rommelen op IEX.nl met de optiecalculator die op basis van de theorie van Black&Scholes en vond daar voor sommige langlopende series extreem afwijkende waarden.
http://www.iex.nl/stocks/optiecalc.asp?iId=210964
Theoretisch moet de waarde van de put RD ongeveer zo zijn:
[..]
Is dit nu gratis geld of zit er een addertje onder het gras?
quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:23 schreef LXIV het volgende:
Heren, heren! Politesse!
Laten we dit sub-elite-sub-forum gewoon beschaafd houden.
Je vergeet het dividend. Het bedrijf keert viermaal per jaar dividend uit van say 30 cent. Dat tikt best aan over die hele periode! Als de beurs stabiel blijft en niet stijgt, zal het aandeel door dividenduitkeringen dus zakken met een eurotje of vier.quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:23 schreef LXIV het volgende:
Heren, heren! Politesse!
Laten we dit sub-elite-sub-forum gewoon beschaafd houden.
Ik was pas een beetje aan het rommelen op IEX.nl met de optiecalculator die op basis van de theorie van Black&Scholes en vond daar voor sommige langlopende series extreem afwijkende waarden.
http://www.iex.nl/stocks/optiecalc.asp?iId=210964
Theoretisch moet de waarde van de put RD ongeveer zo zijn:
[..]
Is dit nu gratis geld of zit er een addertje onder het gras?
Dan zou RD over 20 jaar op nul moeten komen te staan! Die dividenden komen toch gewoon uit operationele opbrengsten voort! (Al snap ik wel dat het dividend invloed heeft op de prijsbepaling van opties)quote:Op maandag 10 augustus 2009 10:44 schreef macondo het volgende:
[..]
Je vergeet het dividend. Het bedrijf keert viermaal per jaar dividend uit van say 30 cent. Dat tikt best aan over die hele periode! Als de beurs stabiel blijft en niet stijgt, zal het aandeel door dividenduitkeringen dus zakken met een eurotje of vier.
Zo strikt wil ik het niet brengen. De koper van de optie zal zijn risico afdekken door 100% aandelen bij te kopen. Wat er met de koers van het aandeel verder zal gebeuren zal hem een worst wezen : hij pakt 5 cent winst bij het opzetten van de positie (hij koopt de put 5 cent te goedkoop), en de rest van de looptijd pakt hij gewoon dividend op de aandelen. Maar dat heeft hij al ingeprijst, en verdient hij dus niets aan.quote:Op maandag 10 augustus 2009 10:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan zou RD over 20 jaar op nul moeten komen te staan! Die dividenden komen toch gewoon uit operationele opbrengsten voort! (Al snap ik wel dat het dividend invloed heeft op de prijsbepaling van opties)
Ik ben benieuwd hoe RD er over 20 jaar voor staat. Met goedkope zonne-technologie, mogelijke zero-point energy en elektrische auto's zal RD weinig macht meer hebben. Bovendien hebben ze ook niet de eeuwige voorraden.quote:Op maandag 10 augustus 2009 10:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan zou RD over 20 jaar op nul moeten komen te staan! Die dividenden komen toch gewoon uit operationele opbrengsten voort! (Al snap ik wel dat het dividend invloed heeft op de prijsbepaling van opties)
met de upstream activiteiten zullen ze altijd winst kunnen maken.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:25 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe RD er over 20 jaar voor staat. Met goedkope zonne-technologie, mogelijke zero-point energy en elektrische auto's zal RD weinig macht meer hebben. Bovendien hebben ze ook niet de eeuwige voorraden.
quote:ma 10 aug 2009, 14:26
Vooruitzichten Duitse economie blijven somber
BERLIJN (AFN) - De Duitse economie stevent dit jaar nog altijd af op de ergste recessie in zestig jaar, ondanks recente tekenen van enig herstel. Dat heeft een woordvoerder van de Duitse minister van Economische Zaken Karl-Theodor Guttenberg maandag bekendgemaakt.
quote:DAMNIT, STOP THE LOOTING NOW!
Your duty is not to uphold The Robbing, Thieving Bankers - it is to uphold THE CONSTITUTION.
It is pretty damn clear to this commentator that what our "banking industry" has turned into has, by its own words and actions over the last five years, DEMONSTRATED THAT IT IS A DOMESTIC ENEMY OF THE NATION AND CONSTITUTION OF THE UNITED STATES!
Do those of you in Washington understand that robbery at this grand scale cannot work and must not be allowed to continue? Do you understand that "Pax Romana" was brought down by this very same sort of corruption? Do you understand that we are absolutely dependent on CHINA and JAPAN to fund our operating credit requirements in The Federal Government, and that should they give us the finger The Federal Budget would implode by 50% overnight?
IF THAT HAPPENS HOW WILL YOU FEED THE PEOPLE?
Do you understand that these frauds and thieves are not the Chinese and Japanese, nor the Saudis? That they have the money, and we need to borrow it? That they have oil, and we need to buy it? That they are not stupid and that eventually they will tire of the lying, thieving and political misdirection, and if they do before you clean up this crap our nation is absolutely, irretrievably and without question SCREWED?
I love my country, but today, I fear for her future.
WAKE UP AMERICA.
STOP THE LOOTING AND START PROSECUTING.
Dat hadden ze met de EV1 al wel bewezen. Er werken echt wel hele capabele mensen bij dat bedrijf hoor, alleen dat management is zo verrot.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:21 schreef pberends het volgende:
General Motors: Volt loopt 1 op 100
Eindelijk iets positiefs van dat kutbedrijf. Ze kunnen het wel.
scherp +1quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:44 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
Toch nog een late casual joke erin.
het neemt af laatste maanden.. green shoots!!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:44 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
Toch nog een late casual joke erin.
Dat handelstekorten afnemen is opzich positief voor de financiële positie van een land, maar laat wel zien dat de wereldhandel afneemt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:04 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
het neemt af laatste maanden.. green shoots!!
Valt wel tegen het verbruik op alleen benzine is 50 mpg. http://gm-volt.com/about/quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:21 schreef pberends het volgende:
General Motors: Volt loopt 1 op 100
Eindelijk iets positiefs van dat kutbedrijf. Ze kunnen het wel.
[offtopic]quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:15 schreef antonwachter het volgende:
[..]
Valt wel tegen het verbruik op alleen benzine is 50 mpg. http://gm-volt.com/about/
Elektrische auto is zeker de toekomst, maar ik zie nog even iets meer in LPG tot 2015.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:03 schreef SeLang het volgende:
Best leuk die Volt. En een koppel van 370 NM.
Er staat alleen niet in de specs hoe zwaar dat ding is.
En ik maak me wat zorgen over de prijs en levensduur van die Li-ion batterij.
Wel opvallend dat dat het benzineverbruik 50mpg is. Dat is erg zuinig, terwijl je een indirecte omzetting hebt ( benzinemotor --> electriciteit --> electromotor). Misschien omdat die benzinemotor maar om één toerental hoeft te draaien en een gedefinieerde belasting heeft dat ze hem daarom efficienter kunnen maken?
Dat lijkt mij de enige reden waarom een auto zuiniger zou kunnen rijden. Plus het effect dat energie die bij het remmen verloren gaat nu opgeslagen wordt in de accu. Maar dat is op de snelweg niet zo heel veel.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:03 schreef SeLang het volgende:
Best leuk die Volt. En een koppel van 370 NM.
Er staat alleen niet in de specs hoe zwaar dat ding is.
En ik maak me wat zorgen over de prijs en levensduur van die Li-ion batterij.
Wel opvallend dat dat het benzineverbruik 50mpg is. Dat is erg zuinig, terwijl je een indirecte omzetting hebt ( benzinemotor --> electriciteit --> electromotor). Misschien omdat die benzinemotor maar om één toerental hoeft te draaien en een gedefinieerde belasting heeft dat ze hem daarom efficienter kunnen maken?
Het zou goed kunnen dat de accu nu juist het zwakke punt is in de werkelijke kostenberekening. Anderzijds is het wel weer zo dat een electromotor nauwelijks aan slijtage of storingen onderhevig is, dus misschien compenseert dat de totale afschrijving weer.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:26 schreef SeLang het volgende:
De accu is 16kWh en daar kun je 40 mijl (=64km) mee rijden.
Stel dat het rendement van opladen van de accu 100% is, dan kost een volle accu ongeveer £1,05 op nachtstroom en £2,43 op dagstroom. Een liter benzine kost momenteel £1,02 en daar rij ik met mijn auto ongeveer 17km mee (en met die Volt kennelijk ~21km als hij op de benzinemotor loopt).
Maar hoe vaak kun je die accu op- en ontladen voordat hij einde levensduur is? Een laptop Li-ion batterij gaat ongeveer 4 jaar mee. Stel, 1x per dag opladen, dat is dan totaal ca 1500x. Een Li-ion batterij van 16kWh zal wel een paar duizend £ gaan kosten, dus dat is dan £1 a £2 per oplaadbeurt. Accu opladen op nachtstoom kost dan dus eigenlijk £3, en daar koop je in de UK momenteel 3 liter peut voor waar je ook bijna 60km mee kunt rijden. In de USA kost benzine natuurlijk veel minder...
Misschien zit ik er helemaal naast met de kosten van die accu, maar toch.
Ja, een electrische auto kan veel minder onderdelen hebben. Al wordt dat hier dan weer een beetje teniet gedaan door die additionele benzinemotor.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het zou goed kunnen dat de accu nu juist het zwakke punt is in de werkelijke kostenberekening. Anderzijds is het wel weer zo dat een electromotor nauwelijks aan slijtage of storingen onderhevig is, dus misschien compenseert dat de totale afschrijving weer.
40km lijkt me wat optimistisch. Voor zo'n Volt heb je dan ca 10kWh nodig. Op een perfect zonnige dag ontvang je in het beste geval zo'n 1kW/m2 van de zon. Maar hoe efficient zijn de beste commercieel verkrijgbare solar panels? Ik denk max 20%. Voor 9 uur in de zon heb je dan 5,5m2 oppervlak nodig. Maar die oppervlakken moeten dan ook continue loodrecht op de zon staan. Verder is de zon niet 9 uur per dag fel want zij is veel minder krachtig als ze laag staat. Anyway, ik vind het idee ook leuk hoor, en misschien dat de panels nog eens een factor 2 beter kunnen worden, wie weet...quote:Ik zou het heel gaaf vinden wanneer er auto's kwamen met electromotoren die helemaal behangen waren met zonnepanelen. Tijdens het rijden levert dat veel te weinig energie. Maar als de auto een werkdag (9 uur) in de zon staat kan hij wel weer genoeg energie opvangen om pakweg 40 km te rijden. Dan staat je auto de terugreis te verdienen als jij aan het werk bent. Dat lijkt me erg gaaf!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |