quote:DAMNIT, STOP THE LOOTING NOW!
Your duty is not to uphold The Robbing, Thieving Bankers - it is to uphold THE CONSTITUTION.
It is pretty damn clear to this commentator that what our "banking industry" has turned into has, by its own words and actions over the last five years, DEMONSTRATED THAT IT IS A DOMESTIC ENEMY OF THE NATION AND CONSTITUTION OF THE UNITED STATES!
Do those of you in Washington understand that robbery at this grand scale cannot work and must not be allowed to continue? Do you understand that "Pax Romana" was brought down by this very same sort of corruption? Do you understand that we are absolutely dependent on CHINA and JAPAN to fund our operating credit requirements in The Federal Government, and that should they give us the finger The Federal Budget would implode by 50% overnight?
IF THAT HAPPENS HOW WILL YOU FEED THE PEOPLE?
Do you understand that these frauds and thieves are not the Chinese and Japanese, nor the Saudis? That they have the money, and we need to borrow it? That they have oil, and we need to buy it? That they are not stupid and that eventually they will tire of the lying, thieving and political misdirection, and if they do before you clean up this crap our nation is absolutely, irretrievably and without question SCREWED?
I love my country, but today, I fear for her future.
WAKE UP AMERICA.
STOP THE LOOTING AND START PROSECUTING.
Dat hadden ze met de EV1 al wel bewezen. Er werken echt wel hele capabele mensen bij dat bedrijf hoor, alleen dat management is zo verrot.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:21 schreef pberends het volgende:
General Motors: Volt loopt 1 op 100
Eindelijk iets positiefs van dat kutbedrijf. Ze kunnen het wel.
scherp +1quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:44 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
Toch nog een late casual joke erin.
het neemt af laatste maanden.. green shoots!!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:44 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
Toch nog een late casual joke erin.
Dat handelstekorten afnemen is opzich positief voor de financiële positie van een land, maar laat wel zien dat de wereldhandel afneemt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:04 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
het neemt af laatste maanden.. green shoots!!
Valt wel tegen het verbruik op alleen benzine is 50 mpg. http://gm-volt.com/about/quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:21 schreef pberends het volgende:
General Motors: Volt loopt 1 op 100
Eindelijk iets positiefs van dat kutbedrijf. Ze kunnen het wel.
[offtopic]quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:15 schreef antonwachter het volgende:
[..]
Valt wel tegen het verbruik op alleen benzine is 50 mpg. http://gm-volt.com/about/
Elektrische auto is zeker de toekomst, maar ik zie nog even iets meer in LPG tot 2015.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:03 schreef SeLang het volgende:
Best leuk die Volt. En een koppel van 370 NM.
Er staat alleen niet in de specs hoe zwaar dat ding is.
En ik maak me wat zorgen over de prijs en levensduur van die Li-ion batterij.
Wel opvallend dat dat het benzineverbruik 50mpg is. Dat is erg zuinig, terwijl je een indirecte omzetting hebt ( benzinemotor --> electriciteit --> electromotor). Misschien omdat die benzinemotor maar om één toerental hoeft te draaien en een gedefinieerde belasting heeft dat ze hem daarom efficienter kunnen maken?
Dat lijkt mij de enige reden waarom een auto zuiniger zou kunnen rijden. Plus het effect dat energie die bij het remmen verloren gaat nu opgeslagen wordt in de accu. Maar dat is op de snelweg niet zo heel veel.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:03 schreef SeLang het volgende:
Best leuk die Volt. En een koppel van 370 NM.
Er staat alleen niet in de specs hoe zwaar dat ding is.
En ik maak me wat zorgen over de prijs en levensduur van die Li-ion batterij.
Wel opvallend dat dat het benzineverbruik 50mpg is. Dat is erg zuinig, terwijl je een indirecte omzetting hebt ( benzinemotor --> electriciteit --> electromotor). Misschien omdat die benzinemotor maar om één toerental hoeft te draaien en een gedefinieerde belasting heeft dat ze hem daarom efficienter kunnen maken?
Het zou goed kunnen dat de accu nu juist het zwakke punt is in de werkelijke kostenberekening. Anderzijds is het wel weer zo dat een electromotor nauwelijks aan slijtage of storingen onderhevig is, dus misschien compenseert dat de totale afschrijving weer.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:26 schreef SeLang het volgende:
De accu is 16kWh en daar kun je 40 mijl (=64km) mee rijden.
Stel dat het rendement van opladen van de accu 100% is, dan kost een volle accu ongeveer £1,05 op nachtstroom en £2,43 op dagstroom. Een liter benzine kost momenteel £1,02 en daar rij ik met mijn auto ongeveer 17km mee (en met die Volt kennelijk ~21km als hij op de benzinemotor loopt).
Maar hoe vaak kun je die accu op- en ontladen voordat hij einde levensduur is? Een laptop Li-ion batterij gaat ongeveer 4 jaar mee. Stel, 1x per dag opladen, dat is dan totaal ca 1500x. Een Li-ion batterij van 16kWh zal wel een paar duizend £ gaan kosten, dus dat is dan £1 a £2 per oplaadbeurt. Accu opladen op nachtstoom kost dan dus eigenlijk £3, en daar koop je in de UK momenteel 3 liter peut voor waar je ook bijna 60km mee kunt rijden. In de USA kost benzine natuurlijk veel minder...
Misschien zit ik er helemaal naast met de kosten van die accu, maar toch.
Ja, een electrische auto kan veel minder onderdelen hebben. Al wordt dat hier dan weer een beetje teniet gedaan door die additionele benzinemotor.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het zou goed kunnen dat de accu nu juist het zwakke punt is in de werkelijke kostenberekening. Anderzijds is het wel weer zo dat een electromotor nauwelijks aan slijtage of storingen onderhevig is, dus misschien compenseert dat de totale afschrijving weer.
40km lijkt me wat optimistisch. Voor zo'n Volt heb je dan ca 10kWh nodig. Op een perfect zonnige dag ontvang je in het beste geval zo'n 1kW/m2 van de zon. Maar hoe efficient zijn de beste commercieel verkrijgbare solar panels? Ik denk max 20%. Voor 9 uur in de zon heb je dan 5,5m2 oppervlak nodig. Maar die oppervlakken moeten dan ook continue loodrecht op de zon staan. Verder is de zon niet 9 uur per dag fel want zij is veel minder krachtig als ze laag staat. Anyway, ik vind het idee ook leuk hoor, en misschien dat de panels nog eens een factor 2 beter kunnen worden, wie weet...quote:Ik zou het heel gaaf vinden wanneer er auto's kwamen met electromotoren die helemaal behangen waren met zonnepanelen. Tijdens het rijden levert dat veel te weinig energie. Maar als de auto een werkdag (9 uur) in de zon staat kan hij wel weer genoeg energie opvangen om pakweg 40 km te rijden. Dan staat je auto de terugreis te verdienen als jij aan het werk bent. Dat lijkt me erg gaaf!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |