abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 07:58:57 #126
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_71781009
Pak ze, Karl!
quote:
DAMNIT, STOP THE LOOTING NOW!

Your duty is not to uphold The Robbing, Thieving Bankers - it is to uphold THE CONSTITUTION.

It is pretty damn clear to this commentator that what our "banking industry" has turned into has, by its own words and actions over the last five years, DEMONSTRATED THAT IT IS A DOMESTIC ENEMY OF THE NATION AND CONSTITUTION OF THE UNITED STATES!

Do those of you in Washington understand that robbery at this grand scale cannot work and must not be allowed to continue? Do you understand that "Pax Romana" was brought down by this very same sort of corruption? Do you understand that we are absolutely dependent on CHINA and JAPAN to fund our operating credit requirements in The Federal Government, and that should they give us the finger The Federal Budget would implode by 50% overnight?

IF THAT HAPPENS HOW WILL YOU FEED THE PEOPLE?

Do you understand that these frauds and thieves are not the Chinese and Japanese, nor the Saudis? That they have the money, and we need to borrow it? That they have oil, and we need to buy it? That they are not stupid and that eventually they will tire of the lying, thieving and political misdirection, and if they do before you clean up this crap our nation is absolutely, irretrievably and without question SCREWED?

I love my country, but today, I fear for her future.

WAKE UP AMERICA.

STOP THE LOOTING AND START PROSECUTING.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:27:18 #128
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_71787868
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_71790674
whehe, die laatste zin
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_71794526
General Motors: Volt loopt 1 op 100

Eindelijk iets positiefs van dat kutbedrijf. Ze kunnen het wel.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:25:57 #132
141482 Q.
JurassiQ
pi_71794618
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:21 schreef pberends het volgende:
General Motors: Volt loopt 1 op 100

Eindelijk iets positiefs van dat kutbedrijf. Ze kunnen het wel.
Dat hadden ze met de EV1 al wel bewezen. Er werken echt wel hele capabele mensen bij dat bedrijf hoor, alleen dat management is zo verrot.
For great justice!
pi_71794969


ING gaat huilie-huilie doen met hun vastgoedporto. Buuuuuuuuuuuurp zegt porto, eigen vermogen van ING verdampt. ING naar de hel.
pi_71796500
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 18:44 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]

Toch nog een late casual joke erin.
scherp +1
'La operación fue, perfecta' Betancourt
pi_71796929
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 18:44 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]

Toch nog een late casual joke erin.
het neemt af laatste maanden.. green shoots!!
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_71797037
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:04 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

het neemt af laatste maanden.. green shoots!!
Dat handelstekorten afnemen is opzich positief voor de financiële positie van een land, maar laat wel zien dat de wereldhandel afneemt.
pi_71797238
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:21 schreef pberends het volgende:
General Motors: Volt loopt 1 op 100

Eindelijk iets positiefs van dat kutbedrijf. Ze kunnen het wel.
Valt wel tegen het verbruik op alleen benzine is 50 mpg. http://gm-volt.com/about/
pi_71798996
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:15 schreef antonwachter het volgende:

[..]

Valt wel tegen het verbruik op alleen benzine is 50 mpg. http://gm-volt.com/about/
[offtopic]
Dat is 4,7l/100km. Op benzine is dat niet slecht.
[/offtopic]
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:03:05 #140
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71802638
Best leuk die Volt. En een koppel van 370 NM.
Er staat alleen niet in de specs hoe zwaar dat ding is.
En ik maak me wat zorgen over de prijs en levensduur van die Li-ion batterij.

Wel opvallend dat dat het benzineverbruik 50mpg is. Dat is erg zuinig, terwijl je een indirecte omzetting hebt ( benzinemotor --> electriciteit --> electromotor). Misschien omdat die benzinemotor maar om één toerental hoeft te draaien en een gedefinieerde belasting heeft dat ze hem daarom efficienter kunnen maken?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_71802847
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:03 schreef SeLang het volgende:
Best leuk die Volt. En een koppel van 370 NM.
Er staat alleen niet in de specs hoe zwaar dat ding is.
En ik maak me wat zorgen over de prijs en levensduur van die Li-ion batterij.

Wel opvallend dat dat het benzineverbruik 50mpg is. Dat is erg zuinig, terwijl je een indirecte omzetting hebt ( benzinemotor --> electriciteit --> electromotor). Misschien omdat die benzinemotor maar om één toerental hoeft te draaien en een gedefinieerde belasting heeft dat ze hem daarom efficienter kunnen maken?
Elektrische auto is zeker de toekomst, maar ik zie nog even iets meer in LPG tot 2015.
Laat die batterijen en de infrastructuur zich eerst maar even ontwikkelen. Die elektrische auto's van nu zijn de LCD-schermen van 10 jaar geleden.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:17:08 #142
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71803059
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:03 schreef SeLang het volgende:
Best leuk die Volt. En een koppel van 370 NM.
Er staat alleen niet in de specs hoe zwaar dat ding is.
En ik maak me wat zorgen over de prijs en levensduur van die Li-ion batterij.

Wel opvallend dat dat het benzineverbruik 50mpg is. Dat is erg zuinig, terwijl je een indirecte omzetting hebt ( benzinemotor --> electriciteit --> electromotor). Misschien omdat die benzinemotor maar om één toerental hoeft te draaien en een gedefinieerde belasting heeft dat ze hem daarom efficienter kunnen maken?
Dat lijkt mij de enige reden waarom een auto zuiniger zou kunnen rijden. Plus het effect dat energie die bij het remmen verloren gaat nu opgeslagen wordt in de accu. Maar dat is op de snelweg niet zo heel veel.
The End Times are wild
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:26:59 #143
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71803387
De accu is 16kWh en daar kun je 40 mijl (=64km) mee rijden.
Stel dat het rendement van opladen van de accu 100% is, dan kost een volle accu ongeveer £1,05 op nachtstroom en £2,43 op dagstroom. Een liter benzine kost momenteel £1,02 en daar rij ik met mijn auto ongeveer 17km mee (en met die Volt kennelijk ~21km als hij op de benzinemotor loopt).

Maar hoe vaak kun je die accu op- en ontladen voordat hij einde levensduur is? Een laptop Li-ion batterij gaat ongeveer 4 jaar mee. Stel, 1x per dag opladen, dat is dan totaal ca 1500x. Een Li-ion batterij van 16kWh zal wel een paar duizend £ gaan kosten, dus dat is dan £1 a £2 per oplaadbeurt. Accu opladen op nachtstoom kost dan dus eigenlijk £3, en daar koop je in de UK momenteel 3 liter peut voor waar je ook bijna 60km mee kunt rijden. In de USA kost benzine natuurlijk veel minder...

Misschien zit ik er helemaal naast met de kosten van die accu, maar toch.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:35:39 #144
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71803680
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:26 schreef SeLang het volgende:
De accu is 16kWh en daar kun je 40 mijl (=64km) mee rijden.
Stel dat het rendement van opladen van de accu 100% is, dan kost een volle accu ongeveer £1,05 op nachtstroom en £2,43 op dagstroom. Een liter benzine kost momenteel £1,02 en daar rij ik met mijn auto ongeveer 17km mee (en met die Volt kennelijk ~21km als hij op de benzinemotor loopt).

Maar hoe vaak kun je die accu op- en ontladen voordat hij einde levensduur is? Een laptop Li-ion batterij gaat ongeveer 4 jaar mee. Stel, 1x per dag opladen, dat is dan totaal ca 1500x. Een Li-ion batterij van 16kWh zal wel een paar duizend £ gaan kosten, dus dat is dan £1 a £2 per oplaadbeurt. Accu opladen op nachtstoom kost dan dus eigenlijk £3, en daar koop je in de UK momenteel 3 liter peut voor waar je ook bijna 60km mee kunt rijden. In de USA kost benzine natuurlijk veel minder...

Misschien zit ik er helemaal naast met de kosten van die accu, maar toch.
Het zou goed kunnen dat de accu nu juist het zwakke punt is in de werkelijke kostenberekening. Anderzijds is het wel weer zo dat een electromotor nauwelijks aan slijtage of storingen onderhevig is, dus misschien compenseert dat de totale afschrijving weer.

Ik zou het heel gaaf vinden wanneer er auto's kwamen met electromotoren die helemaal behangen waren met zonnepanelen. Tijdens het rijden levert dat veel te weinig energie. Maar als de auto een werkdag (9 uur) in de zon staat kan hij wel weer genoeg energie opvangen om pakweg 40 km te rijden. Dan staat je auto de terugreis te verdienen als jij aan het werk bent. Dat lijkt me erg gaaf!
The End Times are wild
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:56:44 #145
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71804481
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:35 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het zou goed kunnen dat de accu nu juist het zwakke punt is in de werkelijke kostenberekening. Anderzijds is het wel weer zo dat een electromotor nauwelijks aan slijtage of storingen onderhevig is, dus misschien compenseert dat de totale afschrijving weer.
Ja, een electrische auto kan veel minder onderdelen hebben. Al wordt dat hier dan weer een beetje teniet gedaan door die additionele benzinemotor.
quote:
Ik zou het heel gaaf vinden wanneer er auto's kwamen met electromotoren die helemaal behangen waren met zonnepanelen. Tijdens het rijden levert dat veel te weinig energie. Maar als de auto een werkdag (9 uur) in de zon staat kan hij wel weer genoeg energie opvangen om pakweg 40 km te rijden. Dan staat je auto de terugreis te verdienen als jij aan het werk bent. Dat lijkt me erg gaaf!
40km lijkt me wat optimistisch. Voor zo'n Volt heb je dan ca 10kWh nodig. Op een perfect zonnige dag ontvang je in het beste geval zo'n 1kW/m2 van de zon. Maar hoe efficient zijn de beste commercieel verkrijgbare solar panels? Ik denk max 20%. Voor 9 uur in de zon heb je dan 5,5m2 oppervlak nodig. Maar die oppervlakken moeten dan ook continue loodrecht op de zon staan. Verder is de zon niet 9 uur per dag fel want zij is veel minder krachtig als ze laag staat. Anyway, ik vind het idee ook leuk hoor, en misschien dat de panels nog eens een factor 2 beter kunnen worden, wie weet...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:04:40 #146
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71804705
Ik geloof dat er in Duitsland al experimenten waren met panelen van 44% rendement. Deze technolgie ontwikkeld zich in ieder geval nog steeds snel.
En je kunt natuurlijk de hele auto bekleden met panelen. Niet alleen het dak en de motorklep. Ook de zijdeuren die niet in de zon staan krijgen indirect nog heel wat licht.
Het oppervlak van een auto loodrecht van boven zal zo'n 2,5 *4 = 10m2 zijn. Plus dan nog 5m2 van de zijkanten. Ik denk dat het mogelijk is om een auto te maken die dicht in de buurt komt. Plus tijdens het halfuurtje rijden nog wat energie.

Je kunt de auto ook extra licht en aerodynamisch maken, zeker wanneer er geen benzinemotor inhoeft. En je zou onder de 80 km/hr kunnen blijven, dat scheelt ook een enorme plens aan energie. (en maakt voor je netto-rijtijd maar weinig uit).

Ik denk dat we ze nog wel eens gaan zien. Ik wil er in ieder geval wel eentje.
The End Times are wild
pi_71805474
Zonne-energie heeft de toekomst. Over 20 jaar krijgen we een parlementaire enquête naar die achterlijke windmolens.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:38:58 #148
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71805620
Als je door Duitsland rijdt zie je werkelijk op ieder dak wel een zonnepaneel liggen. Moet je voorstellen als je dat in heel Europa doet met 100 miljoen huizen! Dat zijn heel wat Giga-watts.
The End Times are wild
pi_71810242
ING 71 miljoen nettowinst. Kunnen ze 0,71% van het bedrag wat ze van Wouter Bos hebben gekregen terugbetalen! Chapeau!
  woensdag 12 augustus 2009 @ 09:23:14 #150
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_71810543
Er wordt tenminste winst gemaakt (niet bij de bankdivisie trouwens) Maar naar het geld kan Wouter voorlopig fluiten werd er net even medegedeeld bij RTL-Z
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')