Dat was omdat Schaars /De Zeeuw met kleine overtredingen iedere tegenstoot eruithaalden en de rest tijd kreeg om de organisatie neer te zetten.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:59 schreef Stereotomy het volgende:
Granqvist
Ik zeg het je, het geheim van het lage aantal tegenpunten van vorig jaar was niet de verdediging en/of de keeper....
Vergelijk dat maar eens met die 20+ keer dat de laatste linie of keeper wéér moest veranderen omdat er blessures waren. De Zeeuw / Schaars waren een zekerheidje vorig jaar, net vóór de verdediging.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:18 schreef wallofdolls het volgende:
En toch hebben beiden vorig jaar 5 respectievelijk 4 wedstrijden niet meegedaan en stond het toch ook goed
Een speler die moeite heeft met Pelle te verdedigen is het niet waard om bij AZ te spelen. Kom op zeg, moeite met Pellequote:
Twee wedstrijden hè, zowel uit als thuis.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:04 schreef thewishmaster het volgende:
Wordt Granqvist hier nu afgebrand omdat hij 1 wedstrijd tegen AZ slecht heeft gespeeld?
Daarom is het zaak zo snel mogelijk de meeste negers (jammer maar helaas, het zijn allemaal negers die het verkeerd doenquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:03 schreef Chadi het volgende:
Je hebt 1 probleem en dat is dat Koeman spelers opstelt en dat de rest van AZ daar weinig invloed op heeft.
De zwakke plekken bij AZ op dit moment zijn niet alleen neger.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:15 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Daarom is het zaak zo snel mogelijk de meeste negers (jammer maar helaas, het zijn allemaal negers die het verkeerd doen) te dumpen
Die kun je meteen weer vergeten.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:07 schreef Fortitudo het volgende:
wmb mag granqvist komen. die staat er toch meteen.
een nog betere optie is douglas imo
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:43 schreef Stereotomy het volgende:
Eerste fluitconcert is er alweer in de Arena.... ik snap niet waarom die 'fans' niet gewoon achter de ploeg gaan staan.
Desnoods met klappers.
D'r zijn ook gewoon mensen die een leven hebben zeg maar. Die wel even op fok kunnen zeiken, maar niet n hele wedstrijd kunnen bekijkenquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:49 schreef Madhouse11 het volgende:
Opvallend veel users die niet eens in het stadion zitten.
En dan op FOK! een grote mond
Twente heeft te veel kwaliteit ingeleverd voorinquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 20:21 schreef Fortitudo het volgende:
ajax verspeelt nog wel punten
az ook
twente wordt kampioen gok ik
en het is ze van harte gegund. dat zou echt een wereldprestatie zijn.
Als je tot de 70e minuut 1-1 staat tegen RKC mogen de spelers best aangespoord blijven worden tot meer inspanning.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:43 schreef Stereotomy het volgende:
Eerste fluitconcert is er alweer in de Arena.... ik snap niet waarom die 'fans' niet gewoon achter de ploeg gaan staan.
Desnoods met klappers.
quote:Dembele op jacht naar goals
Met zijn eerste doelpunt van het seizoen zette Moussa Dembele AZ vrijdag op voorsprong tegen Sparta. ,,Hoe zeg je dat ook alweer? De kop is eraf, geloof ik, hè?''
De ochtend na de 2-0 zege zit hij er na de training ontspannen bij. Geen nederlaag, geen blessure, zoals een week eerder wel het geval was. Tegen Heracles (3-2 nederlaag) werd hij in de rust gewisseld. Nu ging hij twintig minuten voor tijd naar de kant. ,,Ik heb een paar kleine pijntjes hier en daar, maar ben wel fit.'' Vandaag meldt Dembele zich dan ook gewoon bij het nationaal elftal van België voor de oefenwedstrijd van woensdag in Tsjechië.
Competitie, interlands, straks Champions League: het is alweer druk. Rustig daarentegen is het op het front van belangstellende clubs. Werd de naam Dembele anderhalve maand geleden nog met veel clubs in één adem genoemd, de laatste weken is het stil.
Dembele neemt het zoals het is. ,,Ik denk dat ik een bepaald aantal doelpunten moet halen als ik naar een echte topclub wil'', zegt hij in het Noordhollands Dagblad. ,,Ik ben wel bij veel acties en doelpunten betrokken, maar als ik zelf meer scoor is het perfect. Als ik meer had gescoord, was ik denk ik allang weggeweest. Clubs willen nog altijd doelpunten. Ze betalen heel veel, dan willen ze ook doelpunten hebben. Dat kan ik ze nog niet garanderen, met mijn statistieken. Maar ik blijf er rustig onder.''
Zijn eerste goal van dit seizoen maakte hij vrijdag. ,,Ja, lekker toch? Mijn doel is meer scoren dan vorig seizoen. Toen had ik er tien. Terwijl ik door mijn blessure vrij veel wedstrijden had gemist.''
Shota Arveladze vroeg zich onlangs in Voetbal International af waarom je zo'n laag gemiddelde hebt.
,,Ik vond dat ik vorig jaar een goed gemiddelde had, met tien goals in 23 wedstrijden. En dat terwijl ik ook vaak als rechtshalf speelde. Dus ach, dat de aandacht er weer op gevestigd wordt, het zij zo. Ik vind dat het al veel verbeterd is. Want daarvoor had ik vier goals in 50 wedstrijden of zo. Maar ja, Shota was een speler die zich vooral concentreerde op goals maken en daar was hij heel goed in. Hij ziet dat ik niet zo ben, en dat zegt hij. Dat is voor mijn bestwil. Het is ook alleen maar goed voor mij, want hij geeft me tips. Maar ik ben wel een ander soort speler dan hij.''
En je speelt niet alleen maar in de spits. Ook dit seizoen heb je alweer rechtshalf gespeeld. Wat vind je daar eigenlijk van?
,,Ja, ik kan nou eenmaal op verschillende posities uit de voeten. Niet alleen in de spits, niet alleen rechts. Dus de trainer kan ermee spelen. Hij kan me neerzetten waar hij me nodig heeft. Ik kan ook niet zeggen dat ik mijn sterkste wedstrijden op één plek heb gespeeld. Ik heb op rechts, maar ook in de spits heel goede wedstrijden gespeeld. Hangt ook een beetje af van de tactiek en van de tegenstander.''
Wat betreft een mogelijke transfer: ben je het eens met Demy de Zeeuw dat spelers van AZ in het buitenland minder snel opvallen dan spelers van Ajax of PSV?
,,Weet ik niet. Dat kan best zijn. Ben ik niet zo mee bezig. Je merkt wel vaak dat alleen spelers van Ajax of PSV naar echte topclubs gaan. Dus misschien is het zo. Maar goed, dat is voor mij niet zo belangrijk. Ik heb hier een goede tijd en ik ontwikkel me nog steeds bij AZ.''
quote:El Hamdaoui meldt zich af voor Marokko
ALKMAAR- Mounir El Hamdaoui heeft zich maandag bij de Marokkaanse bond afgemeld voor de vriendschappelijke interland tegen Congo. De topscorer van AZ kampt met lichte knieklachten. El Hamdaoui hoopt zaterdag tegen RKC Waalwijk weer beschikbaar te zijn voor AZ.
Spijtig. Dus Luijckxz en Lenz zijn de enige twee spelers uit de jeugd die het min of meer gehaald hebben in het eerste? Matigjes gehaald. Medunjanin en Vejinovic vallen af. Ze hebben het systeem ook niet mee: 't zijn allebei nr. 10 spelers en die positie bestaat niet in het huidige AZ.quote:Vejinovic weigert zijn contract te verlengen
Marko Vejinovic weigert zijn aflopende contract te verlengen.
De 19-jarige middenvelder is niet blij dat hij de eerste twee competitiewedstrijden niet eens bij de selectie zat. "Dan weet je genoeg. Dat is heel hard aangekomen," zegt hij in Sportweek. "Op dit moment teken ik geen contract omdat ik niet speel. AZ heeft mij wel een aanbieding gedaan, maar die heb ik afgewezen. Het ziet er niet goed uit."
Vejinovic zint op een vertrek uit Alkmaar. "Ik denk dat er binnenkort wel iets komt," verwacht hij. Marcel Brands bevestigde dat hij mag vertrekken als hij zijn contract niet wil verlengen. "Als Marko zijn contract niet verlengd, dan willen we hem nog deze maand verkopen. Dat moet wel, want na dit seizoen loopt zijn contract af."
Had liever Ari en Pelle gedumpt gezien....quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:07 schreef wallofdolls het volgende:
Kut man. Volgens mi heeft die jongen best talent
En Pelle niet zeker?quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:09 schreef wallofdolls het volgende:
Toch scoorde Arie wel een tijdje veel vorig seizoen.
Maar hij heeft op de een of andere manier... iets houterigs wat niet bij een spits hoort
Tussen de half en heel miljoen, AZ kennendequote:Op maandag 10 augustus 2009 20:02 schreef Blawh het volgende:
Wat zou zo'n Vejinovic ongeveer moeten kosten?
't is wel AZ he, die persen de laatste cent eruit.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:21 schreef BliksemSchigt het volgende:
Lijkt me eerder een half dan een heel voor een jeugdig talent met aflopend contract.
Ik denk dat hij ook wel de keuze heeft uit b.v. Ajax/PSV/Twente. Heracles zou wel een van de slimste keuzes zijn. Voetballers zijn helaas niet zo vaak slim.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:26 schreef Blawh het volgende:
Van mij mag hij linea recta naar Almelo in ieder geval. Vond hem vorig seizoen in de weinige minuten al een goede indruk maken, volgens mij 2 seizoenen geleden speelde hij hier in de buurt een oefenwedstrijd en was hij al indrukwekkend goed.
nope, maar Marko is echt een goede speler. Misschien moet Brands eens wat serieuzere salarissen gaan betalen voor spelers. We kunnen niet blijven rommelen zo.quote:Op maandag 10 augustus 2009 23:28 schreef Stereotomy het volgende:
Beetje Ruudje Vormer-effect. Die speelt toch ook niet meer in de basis bij Roda?
quote:AZ rekent op snel akkoord met Didulica
Gisteren om 22:07
Roy van den Berghe
AZ gaat er vanuit dat Joey Didulica spoedig zijn handtekening zet onder een nieuw contract in Alkmaar. De reservedoelman en de club naderen een akkoord over een verbintenis tot medio 2012.
Marcel Brands sprak volgens Sportweek begin deze week met Didulica en zijn zaakwaarnemer. Daar kwam uit naar voren dat beide partijen tevreden met elkaar zijn en dat dat gevoel spoedig bezegeld zal worden middels een nieuw contract.
De 31-jarige in Australië geboren Kroaat werd eerder deze zomer nog in verband gebracht met Feyenoord, maar tot een transfer kwam het nooit. Bij AZ is Didulica achter Sergio Romero tweede keeper, maar desondanks wordt hij vanwege zijn ervaring en leiderscapaciteiten gezien als een belangrijke speler.
quote:Granqvist niet in beeld bij AZ
Andreas Granqvist maakt deze zomer in ieder geval niet de overstap naar AZ. De verdediger zou volgens verschillende geruchten hoog op het lijstje staan van de Alkmaarders, maar technisch directeur Marcel Brands ontkent dit.
"Onzin. Zijn naam is intern nooit gevallen", reageert Brands tegenover Sportweek kort maar krachtig op de vraag of Granqvist inderdaad in beeld is bij de regerend landskampioen. Wel wil AZ zich graag nog verdedigend versterken deze maand.
"We zijn redelijk compleet, maar als we iemand kunnen krijgen die bepaalde kwaliteiten heeft die andere verdediger niet hebben, dan staan we daar absoluut voor open. Dan denk ik vooral aan iemand met met fysieke kracht en kopkracht", legt coach Ronald Koeman uit.
Rasmus Bengtsson was de belangrijkste kandidaat bij AZ en werd zelfs medisch gekeurd, maar koos op het laatste moment voor SS Lazio om een paar dagen later ineens voor Hertha BSC te tekenen. "Hij zou vorige week maandag wat van zich laten horen, maar dat heeft hij niet gedaan. Daarom heb ik dinsdag zijn zaakwaarnemer gebeld en die gaf aan dat Bengtsson naar Lazio wilde", aldus Brands.
De reden van de plotselinge switch bij Bengtsson lag bij de Zweedse bondscoach Lars Lagerback. Brands: "De bondscoach van Zweden had hem geadviseerd om naar Duitsland of Italië te gaan. Nou, tegen die landen kunnen wij financieel niet op. Dan hoop je dat hij voor het sportieve aspect kiest, Nederland is toch een opleidingsland bij uitstek. Dat is helaas niet gebeurd."
quote:Schaars speelt tegen Engeland Uitgegeven: 12 augustus 2009 20:04
Laatst gewijzigd: 12 augustus 2009 20:04
AMSTERDAM - Stijn Schaars speelt woensdagavond met het Nederlands elftal tegen Engeland. De speler van AZ, net op tijd hersteld van een vrijdag opgelopen knieblessure, vervangt in het oefenduel de niet fitte Mark van Bommel.
© ANP
Ook Rafael van der Vaart is in de Arena van de partij. De speler, die bij Real Madrid geen deel meer uitmaakt van de selectie, is bovendien aanvoerder. Wesley Sneijder zit op de bank.
Normaal is Giovanni van Bronckhorst aanvoerder, maar de back van Feyenoord ontbreekt wegens een blessure. Linksachter is nu Edson Braafheid, de speler van Bayern München.
Huntelaar
Dirk Kuijt staat in de spits, in plaats van Klaas-Jan Huntelaar. Engeland speelt met onder meer David Beckham.
Vooraf wordt een minuut stilte in acht genomen voor de onlangs overleden voormalige Engelse bondscoach Bobby Robson.
Opstelling Nederland: Stekelenburg; Heitinga, Ooijer, Mathijsen en Braafheid; De Jong en Schaars; Van Persie, Van der Vaart en Robben; Kuijt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |