abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71683478
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:57 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Hoe kun je dan ooit spreken van consensuele seks tussen een prepuberaal kind en een volwassene? Ik kan me geen situatie voorstellen waarin je van te voren zeker weet dat het kind er geen spijt van zal krijgen. Dus heeft dat onderscheid wat o.a. jij probeert te maken in dit topic helemaal geen zin. In iedere situatie waarin een volwassene seks heeft met een prepuberaal kind heb je (ook al stemt het kind er mee in) dikke kans dat het uitloopt op een traumatische ervaring. Immers, het kind weet niet waar het ja tegen zegt en doordat een volwassene altijd meer macht heeft dan een kind kun je er nooit van uitgaan dat het kind niet uit angst instemt. Dus zou een volwassene dat risico nooit moeten nemen met een kind, want het kind kan daar zelf de verantwoordelijkheid over nog niet aan.
Dat is dus het onderscheid dat ik hier maak:
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:56 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Maar dat is een praktisch argument. Ik ben het hier overigens volkomen mee eens en zal daarom ook niet voor het opheffen van de huidige wetgeving zijn. Maar ik probeer het vanuit ethisch oogpunt te bekijken: als een kind sex wil met een volwassene en het voelt dat het daarvoor klaar is en het vindt een geschikte kandidaat om sex mee te hebben, moet het kind dan wettelijk verboden worden dit uit te voeren? Oftewel: is consensuele sex tussen volwassene-kind per definitie fout (dus ethisch gezien bezwaarlijk), of meer omdat het kind nog niet zelfstandig beslissingen kan nemen en het gevaar van kindermisbruik op de loer ligt (dus praktisch gezien bezwaarlijk)? Ikzelf denk het laatste.
Praktisch gezien is iedereen het wel eens met elkaar denk ik: je kunt nooit zeker weten wat een kind écht wil. Daarom: geen sex tussen kind en volwassene. Maar mochten al deze bezwaren wegvallen, en er zou zich een hypothetische situatie voordoen waarin het kind 100% zeker weet wat het wel (nl. sex met een volwassene) en er zou zich in diezelfde hypothetische situatie een volwassene bevinden die geen misbruik van het kind maakt, zou het dan wel kunnen? Waarom wel/niet volgens jou?
quote:
Bovendien vind ik de mogelijke voordelen ervan voor het kind absoluut niet op wegen tegen de levensgrote kans dat het kind er grote nadelen van ondervindt. En dus moeten we als maatschappij er gewoon tegen zijn en het verbieden, ook dat ene hypothetische uitzonderingsgeval ja. Er zijn vast ook kinderen van 12 die prima zouden kunnen autorijden en dat verbieden we ook. Jammer dan voor die ene hypothetische 8-jarige die volgens jou van seks zou kunnen genieten, de risico's zijn te groot.
Dat is precies wat ik hier eerder al zei:
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:40 schreef VonHinten het volgende:
Ik ben zelf absoluut voor het handhaven van een wettelijk minimum leeftijd om sex te hebben, omdat ik denk dat veel (volwassen) mensen niet de verantwoordelijkheid in een situatie zonder zo'n wettelijk minimum leeftijd aankunnen. En ik denk dat maar weinig kinderen gebruik maken van de vrijheid die meekomt met de afschaffing van deze wet. Oftewel: dan wegen de voordelen (sex is mogelijk met alles en iedereen) wmb niet op tegen de nadelen (misbruik en ongelijkwaardige relaties).
pi_71684881
Jij maakt er nu een heel andere discussie van dan die die gaande was. De discussie die er was was of kinderen lijden onder seksueel misbruik vanuit zichzelf of omdat vanuit de maatschappij opgelegd wordt dat ze daaronder lijden.

Wat betreft de nieuwe discussie die jij blijkbaar wil openen, dat is m.i. een zuiver hypothetische situatie die nooit in de praktijk zal plaatsvinden en dus voor mij ook niet waardevol om over te discussieren. Wat is dan precies je punt, dat als een kind iets anders dan een kind zou zijn, dat je er dan wel seks mee zou moeten mogen hebben? Bij een echt kind gaat immers deze geschetste situatie nooit op. Dus waar hebben we het dan nog over?
pi_71685924
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 15:54 schreef Dipkip het volgende:
Jij maakt er nu een heel andere discussie van dan die die gaande was. De discussie die er was was of kinderen lijden onder seksueel misbruik vanuit zichzelf of omdat vanuit de maatschappij opgelegd wordt dat ze daaronder lijden.
Ligt m.i. aan de leeftijd van het kind. Gebeurt het op late leeftijd, dan lijden ze denk ik meer onder het misbruik zelf. Gebeurt het op jongere leeftijd, dan denk ik dat het lijden meer voortkomt uit het feit dat je omgeving niet nalaat je te vertellen wat er gebeurd is, waardoor de herinnering aan het misbruik levend wordt gehouden, zoniet wordt gecreëerd.
quote:
Wat betreft de nieuwe discussie die jij blijkbaar wil openen, dat is m.i. een zuiver hypothetische situatie die nooit in de praktijk zal plaatsvinden en dus voor mij ook niet waardevol om over te discussieren. Wat is dan precies je punt, dat als een kind iets anders dan een kind zou zijn, dat je er dan wel seks mee zou moeten mogen hebben? Bij een echt kind gaat immers deze geschetste situatie nooit op. Dus waar hebben we het dan nog over?
Het is wel interessant omdat je door over deze hypothetische situatie na te denken erachter komt wat je eigenlijke weerzin tegen pedoseksualiteit is. (En het is enkel hypothetisch in het opzicht dat je in de hypothetische situatie 100% zeker bent van de beweegredenen van kind en volwassene. Dat ben je in de realiteit niet, maar de eigenlijke situatie - kind en volwassene willen beide sex met elkaar met de beste bedoelingen - kan wel voorkomen.)
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 16:37:55 #154
136 V.
Like tears in rain...
pi_71686317
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:50 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Wat is dit toch altijd ontzettend zwak zeg. Ik dacht nog: eindelijk kan men hier eens een inhoudelijke discussie voeren over een omstreden onderwerp, zonder mensen die wat verder gaan in hun verkenning van de materie ervan worden beticht een dubbele agenda te hebben. Jammer altijd weer.
Sinds wanneer is een vraag een stelling?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_71686403
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 16:37 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
Ga jezelf nu niet nog belachelijker maken. Jochie van acht.
pi_71688024
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 21:27 schreef Heathen. het volgende:
Kinderen ontwikkelen hun geslachtsdriften al op twee jarige leeftijd. Maar dat kan iedere pedagoog je vertellen.
Dit klopt. Veel mensen vergeten dat. Ik was laatst op een feestje. Een familielid had een kind meegenomen van een jaar of 2/3. Het meisje zat constant met haar kruis overal tegenaan te schuren totdat haar moeder er wat van zei. De ongemakkelijke stilte was ineens voorbij
pi_71688124
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 17:48 schreef Disorder het volgende:

[..]

Dit klopt. Veel mensen vergeten dat. Ik was laatst op een feestje. Een familielid had een kind meegenomen van een jaar of 2/3. Het meisje zat constant met haar kruis overal tegenaan te schuren totdat haar moeder er wat van zei. De ongemakkelijke stilte was ineens voorbij
Voila en daar is weer een schaamtegevoel gecreeerd. Beter is het om het kind apart te nemen en aan te geven dat mensen zulke activiteiten als privé beschouwen en dat ze even naar haar kamertje moet gaan als ze dat wil doen.
pi_71691194
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 16:26 schreef VonHinten het volgende:
Ligt m.i. aan de leeftijd van het kind. Gebeurt het op late leeftijd, dan lijden ze denk ik meer onder het misbruik zelf. Gebeurt het op jongere leeftijd, dan denk ik dat het lijden meer voortkomt uit het feit dat je omgeving niet nalaat je te vertellen wat er gebeurd is, waardoor de herinnering aan het misbruik levend wordt gehouden, zoniet wordt gecreëerd.
Dat ben ik dus niet met je eens. Een klein kind wat zoiets meemaakt kan ook als erover gezwegen wordt daar een tik van meekrijgen, zeker omdat het bij kleine kinderen meestal om een bekende gaat (bijv. een familielid).
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 16:26 schreef VonHinten het volgende:
Het is wel interessant omdat je door over deze hypothetische situatie na te denken erachter komt wat je eigenlijke weerzin tegen pedoseksualiteit is. (En het is enkel hypothetisch in het opzicht dat je in de hypothetische situatie 100% zeker bent van de beweegredenen van kind en volwassene. Dat ben je in de realiteit niet, maar de eigenlijke situatie - kind en volwassene willen beide sex met elkaar met de beste bedoelingen - kan wel voorkomen.)
Naar mijn idee komt dat dus niet voor en kan het niet voorkomen. Ik geloof niet dat een prepuberaal kind zich daadwerkelijk prettig zal voelen tijdens en na seks met een volwassene.
pi_71693853
Dat een bepaald promille van de Nederlandse bevolking < 18 jaar het leuk vind om sex te hebben met een volwassen man, betekent niet dat je dat voor de rest moet toelaten. Ik denk dat die kinderen een serieus probleem hebben met machtsverhoudingen en seksualiteit, ook al zeggen ze dat ze dat niet zo ervaren.
pi_71694652
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 19:43 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Dat ben ik dus niet met je eens. Een klein kind wat zoiets meemaakt kan ook als erover gezwegen wordt daar een tik van meekrijgen, zeker omdat het bij kleine kinderen meestal om een bekende gaat (bijv. een familielid).
Kan ook. Ik bedoel meer kinderen die zich van het misbruik zelf niets herinneren omdat ze te jong zijn. Die ondervinden m.i. meer last van de tijd daarna, als hen door hun omgeving wordt duidelijk gemaakt wat er gebeurd is. (Wat natuurlijk ook niet anders kan - zwijgen over zoiets is ook zinloos.)
quote:
[..]

Naar mijn idee komt dat dus niet voor en kan het niet voorkomen. Ik geloof niet dat een prepuberaal kind zich daadwerkelijk prettig zal voelen tijdens en na seks met een volwassene.
Ik kan me dat vanuit mijn eigen ervaring ook niet voorstellen, maar ons voorstellingsvermogen is niet de maat voor wat wel of niet kan. De auteur van dat stuk in de Groene Amsterdammer schrijft bijvoorbeeld over mensen in zijn omgeving die op jongere (kinder)leeftijd een sexuele relatie zijn aangegaan met volwassenen en dat zij er positief op terugkeken. Kan ik me niets bij voorstellen, maar wie ben ik om hen leugenaars te noemen?
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 21:59:59 #161
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_71695209
Dat is een mooie redenatie om aan je persoonlijke mening vast te blijven houden: "Je word gedwongen een hoofddoek op te doen! " "Nee hoor, ik wil het zelf." "Je bent geïndoctrineerd, in de war en niet goed bij je hoofd! "
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 23:07:08 #162
136 V.
Like tears in rain...
pi_71697369
-weg-

[ Bericht 99% gewijzigd door remlof op 08-08-2009 20:05:03 ]
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 23:16:34 #163
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_71697627
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 16:37 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
Er is ook zoiets als een vraagstelling. Nee, flauw woordgrapje. Je stelde inderdaad een vraag, maar die was overduidelijk suggestief, wat nu wordt bevestigd met de volgende post van jou:
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:07 schreef Verbal het volgende:
-weg-
Ik bedoel maar. Erg laag dit, V.

[ Bericht 6% gewijzigd door remlof op 08-08-2009 20:05:31 ]
pi_71698194
quote:
-weg-
Ben je überhaupt toerekeningsvatbaar? Doe es normaal man

[ Bericht 17% gewijzigd door remlof op 08-08-2009 20:05:51 ]
pi_71698217
quote:
-weg-
werkelijk waar, dat je zo laag moet gaan om onder het geven van het antwoord op de vraag "zou het mss ook mogelijk kunnen zijn dat een kind meer schade ondervindt van het continue gehamer op het misbruik dan op het misbruik zelf?" onderuit te komen. de rassiesmoe-diskriemienaassie schreeuwerds zijn er niets bij .

[ Bericht 24% gewijzigd door remlof op 08-08-2009 20:06:07 ]
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 00:16:51 #166
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_71699263
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:37 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Ben je überhaupt toerekeningsvatbaar? Doe es normaal man
Trauma.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_71701038
quote:
-weg-
Ik zeg het niet graag maar mods, kan iemand deze hersenloze kikker alsjeblieft een permban geven? De bovenstaande wens dat een onschuldig kind gruwelijk misbruikt gaat worden maakt me kotsmisselijk. Om het maar niet te hebben over het feit dat het aanstootgevend is en aanzet tot het begaan van een gebeurtenis - door bovenstaand persoon zelf - veroordeeld tot een ernstige misdaad.

"V.", ik neem aan dat je zelf ook wel snapt dat je nu absoluut te ver bent gegaan?

Werkelijk té triest voor woorden, met modder gaan gooien wanneer je geen argumenten meer kunt bedenken.
Hopelijk tot nooit meer ziens.

[ Bericht 15% gewijzigd door remlof op 08-08-2009 20:06:29 ]
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_71701306
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 19:43 schreef Dipkip het volgende:
Waarom gaat iedereen bij het horen van het woord "sex" altijd direct uit van feitelijke geslachtsgemeenschap? natuurlijk zal bij 99,978% van de kinderen penetratie buitengewoon pijnlijk zijn, daar is toch geen discussie over? Echter, het menselijk lichaam geeft daarnaast nog tientallen, zo niet honderden, manieren om van je eigen of een ander lichaam te genieten zonder pijn of ongemak.

Feit blijft dat kinderen zelf masturberen en dat het zo mogelijk nog prettiger is wanneer iemand anders het voor je doet (zoals iedereen weet die wel eens een vriendje of vriendinnetje heeft gehad als puber); of die persoon nu een ander kind is, een volwassene, iemand van hetzelfde of het andere geslacht is daarbij vaak niet eens van belang. Mijn oudste nichtje masturbeerde zelf maar heeft ooit eens tijdens het tv kijken op schoot geprobeerd mijn hand op haar kruis te leggen; vast niet met de bewuste bedoeling om 'sex met me te hebben' ( ) maar domweg om dat gevoel op te wekken. Een korte uitleg over hoe het beter was om dat zelf te doen (bijvoorbeeld in bed of onder de douche waar andere mensen het niet per ongeluk zien) was genoeg om herhaling te voorkomen.

Van belang is wel dat een kind al weet wat het kan verwachten (namelijk een aangenaam gevoel en eventueel een orgasme), vaak bekend is met de 'dader', deze vertrouwt en ervan uit kan gaan dat "stop" ook daadwerkelijk "stop" betekent), dat het spannend is met iemand anders of dat ze gewoon dat aangename gevoel met iemand willen delen die ze kennen en vertrouwen.

Ik heb ooit in een onderzoek op de UvG gelezen dat 95% van de gevallen van sexueel contact tussen een kind en een volwassene voornamelijk bestaat uit handmatige en soms orale stimulatie. Slechts in zeer weinig gevallen is er daadwerkelijk sprake van penetratie en dan nóg lang niet altijd met een penis (maar bijvoorbeeld een vinger). In dat onderzoek werden zowel negatieve als positieve ervaringen aangehaald waarbij de tendens was dat bij positieve ervaringen de partner zich zeer goed hield aan de grenzen van het kind en de 'afspraken', in de negatieve gevallen was dat vaak niet het geval.

Moet ik erbij zeggen dat in dat onderzoek alleen personen waren ondervraagd waar het door het kind geïnitieerd was. natuurlijk zal niets of vrijwel niets van het bovenstaande opgaan in gevallen van dwang of overmacht door de volwassene. Verkrachting is en blijft verkrachting in mijn ogen, hoe oud en van welk geslacht slachtoffer of dader dan ook zijn.
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_71702484
Kwam het laatst nog tegen in een boekje (van Renate Dorrestein, autobiografisch ja), van zo'n gezellige pretmeneer die met regelmaat voor alle kinderen een uitje organiseerde, en als je geluk had mocht je bij hem op schoot zitten snoepjes eten terwijl hij je buik aaide.
De gore pedofiel zou vandaag blij mogen zijn als hij ontsnapt aan letterlijke verscheuring door de menigte.
Dat over de pedofielen-moeten-dood-massahysterie.

Over de sexuele gevoelens/kennis van kinderen, ik was 8 jaar toen de sextant begon met de rubriek 8+. Ik las dat graag. Het ging niet over knikkeren. Volgens mij heeft het hebben van sexuele gevoelens van kinderen verder niet zoveel te maken met pedosexuelen.

Wel lijkt men tegenwoordig doodsbenauwd om het normaal te vinden dat kinderen graag aan geslachtsdelen frunniken -van zichzelf en anderen, omdat men -niet ten onrechte- vreest te worden aangezien voor pedo en door de wolven verscheurd - of minstens je eigen kinderen kwijt.

Waarmee dus de optie verdwijnt om een kleuter te leren dat zulk gedrag niet netjes is, met gevolg een van school geschorste 4-jarige wegens "oversekst gedrag". Dat is hysterie, massanhysterie, en heel schadelijk voor alle betrokkenen. Komt geen pedo aan te pas verder.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 8 augustus 2009 @ 09:30:41 #170
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71703108
De hypocrisie op de post van V.
pi_71706408
quote:
-weg-
Wow.

[ Bericht 45% gewijzigd door remlof op 08-08-2009 20:06:50 ]
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:20:25 #172
13913 Salah-al-Din
Righteousness of the faith
pi_71706592
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:51 schreef Mylene het volgende:
Ik geloof best dat kinderen seksuele gevoelens hebben. Alleen niet dat het automatisch inhoudt dat ze dan met volwassen mensen seks willen hebben. Ik denk eerder aan doktertje willen spelen met leeftijdsgenoten.

Wat vinden jullie?
Toen ik 11 jaar was rukte ik mezelf ook af op meerderjarige dames die in de Wehkamp gids stonden. Ik had een moord gedaan voor sex met zo'n dame. . En ik weet zeker dat ik niet de enige ben.

Ik snap al dat overdreven middeleeuwse gedoe over pedofilie dus niet zo, tenminste wanneer het kinderen betreft vanaf een jaar of 11-12jr ofzo.

Btw: het lijkt mij dat als 11-jarige jongetjes sexuele fantasieen hebben over volwassen vrouwen, dat 11-jarige meisjes dan ook wel sexuele fantasieen zullen hebben over volwassen mannen.
Wanneer een vrouw tegen u praat, glimlach haar dan toe maar luistert niet.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 15:02:36 #173
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71708510
ik denk dat de discussie zich niet moet richten op de gevallen waarbij (machts)misbruik wordt gemaakt door de volwassene dmv verkrachting van kinderen...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_71712138
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:20 schreef Salah-al-Din het volgende:
Btw: het lijkt mij dat als 11-jarige jongetjes sexuele fantasieen hebben over volwassen vrouwen, dat 11-jarige meisjes dan ook wel sexuele fantasieen zullen hebben over volwassen mannen.
Dat je ergens over fantaseert wil niet zeggen dat het ook verstandig is om te doen.
pi_71712416
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:20 schreef Salah-al-Din het volgende:

[..]

Ik snap al dat overdreven middeleeuwse gedoe over pedofilie dus niet zo, tenminste wanneer het kinderen betreft vanaf een jaar of 11-12jr ofzo.
Nogmaals, dat heeft niet zoveel met pedofilie te maken, maar met efebofilie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')