Zoals ik het, in het begin van het filmpje, zie eist de agent dat de jongeman moet opdonderen. Die protesteert: "ja maar, het is mijn broer!" Agent zegt nogmaals dat hij wegmoet en geeft de jongen een duwtje. De jongen duwt terug, onderwijl zeggend dat hij toch weggaat. Daarbij roept hij enkele keren: "Maar ik heb jou man"quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:01 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ja, en ze lopen toch weg?
Het is inderdaad onduidelijk wat aan het filmpje vooraf ging, maar ik vind het vaag om dan eerst iemand weg te jagen, om hem vervolgens vanwege iets wat voor het filmpje zou zijn gebeurd, aan te houden.
Nou, over de rest lul je ook aardig in de ruimte.. dus wat let je...quote:Op woensdag 5 augustus 2009 10:55 schreef _Qmars_ het volgende:
[..]
De politie gebruikt hier een geweldsmiddel ter aanhouding. Ik weet dus niet wat hiervoor heeft plaatsgevonden, maar het kan zijn dat hij niet heeft willen voldoen aan een ambtelijke vordering. Als ze dat hem meerdere malen verzocht hebben, kan dat een reden zijn voor een arrestatie. Die arrestatie/aanhouding duurt maximaal een dag, omdat er geen gronden zijn om hem langer vast te houden. Politie mag fysiek 'nuttig' geweld gebruiken. Imo was hij zich aan het verzetten tegen arrestatie, en gebruikte de politie een IBT-vaardigheid om hem zonder problemen verder aan te houden. Als hij had meegewerkt hadden nooit drie man bovenop hem moeten gaan zitten. Dat is alleen nodig bij een ernstige worsteling.
Lijfstraffen zijn een ander verhaal natuurlijk. Maar ik denk dat hier aan beide kanten fouten zijn gemaakt. Maar ik vind het moeilijk om daar over te speculeren.
Ik wou dat er wat meer mensen waren met dezelfde ruggegraat als jij.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:13 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ach kom, ik ben ook weleens geslagen met een politie-stok omdat ik irritant deed in een dronken bui. Ik was niet agressief, ik was geen dreiging of wat dan ook, maar ik was wel gewoon bewust bezig om ze te irriteren. En op een gegeven moment hadden ze er genoeg van. Prima wat mij betreft.
Die instelling is denk ik de reden van:quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:11 schreef SCH het volgende: Die jongen verzet zich volgens mij niet echt en waarom zou je direct weg moeten gaan als de politie het zegt?
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:09 schreef SCH het volgende:
Ik schrik wel weer erg van dat filmpje. Ik heb zoiets soortgelijks een keer zelf meegemaakt en het is geen pretje.
Redelijk normaal? Hij gaat toch weg? Wat is daar dusdanig hinderlijk aan dat een agent geweld mag gebruiken?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Zoals ik het, in het begin van het filmpje, zie eist de agent dat de jongeman moet opdonderen. Die protesteert: "ja maar, het is mijn broer!" Agent zegt nogmaals dat hij wegmoet en geeft de jongen een duwtje. De jongen duwt terug, onderwijl zeggend dat hij toch weggaat. Daarbij roept hij enkele keren: "Maar ik heb jou man"
Je weet inderdaad niet wat er aan vooraf is gegaan. Waarom waren die twee jongens in gesprek met de politie? Als daar iets vervelends heeft plaatsgevonden, dan wil je er niet nog zo'n gast bij hebben.
Als die vervolgens niet weggaat, waardoor één agent continu met hém bezig moet zijn, is dat behoorlijk hinderlijk. Dat hij tegen de grond wordt gewerkt middels een trap in zijn knieholte, vind ik redelijk normaal. Hij moet uitgeschakeld worden, omdat hij de politie hindert. Als hij zich vervolgens verzet, tja, dan moet de politie meer geweld gebruiken om hem onder controle te krijgen.
Trouwens, voor een student is het nogal zwak Nederlands taalgebruik. "Hij mijn broer, hij werkt, hij heeft werk"
En dan dat shot op het laatst van zijn maat met capuchon......
Dat doet hij dus wel, dat is het hele punt.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:46 schreef Scorpie het volgende:
Politie zegt opdonderen. Doe je dat niet
quote:, krijg je de stok. Prima, hulde voor die agenten. Ongeacht of desbetreffend persoon groen, geel, paars, bruin, blank of pimpelpaars met een geel randje is.
Nee, hij duwt eerst terug en roept: "Ik heb je, man, ik heb je". Whatever hij daarmee zeggen wil.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:47 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Redelijk normaal? Hij gaat toch weg? Wat is daar dusdanig hinderlijk aan dat een agent geweld mag gebruiken?
[..]
Dat doet hij dus wel, dat is het hele punt.
[..]
Volgens mij is dat niet naar de agent gericht. Punt is, is dat de persoon al loopt, waarna hij vervolgens in zijn knieholte getrapt wordt. Wat hij verder voor handgebaren maakt of wat hij studeert is echt irrelevant.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, hij duwt eerst terug en roept: "Ik heb je, man, ik heb je". Whatever hij daarmee zeggen wil.
Hij duwde de agent! Dat mag niet.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:51 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Volgens mij is dat niet naar de agent gericht. Punt is, is dat de persoon al loopt, waarna hij vervolgens in zijn knieholte getrapt wordt. Wat hij verder voor handgebaren maakt of wat hij studeert is echt irrelevant.
Waar dan? In de eerste 15 seconden zie ik dat niet.quote:
Je moet wel even onderscheid maken wie wat roept, het is de jongen met die camera die dat 'ik heb jou man' roept, en wat ik ervan begrijp bedoelt die daarmee dat die het opneemt.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Zoals ik het, in het begin van het filmpje, zie eist de agent dat de jongeman moet opdonderen. Die protesteert: "ja maar, het is mijn broer!" Agent zegt nogmaals dat hij wegmoet en geeft de jongen een duwtje. De jongen duwt terug, onderwijl zeggend dat hij toch weggaat. Daarbij roept hij enkele keren: "Maar ik heb jou man"
Je weet inderdaad niet wat er aan vooraf is gegaan. Waarom waren die twee jongens in gesprek met de politie? Als daar iets vervelends heeft plaatsgevonden, dan wil je er niet nog zo'n gast bij hebben.
Dat gesprek was blijkbaar al lang afgelopen, die broer staat inmiddels al aardig wat meters verderop, niet in de boeien of wat dan ook en geen agent bij hem in de buurt, dat is later pas, ze staan met z'n allen bij die andere jongen, die dan blijkbaar niet snel genoeg wegloopt en daarom maar geduwd moet wordenquote:Als die vervolgens niet weggaat, waardoor één agent continu met hém bezig moet zijn, is dat behoorlijk hinderlijk. Dat hij tegen de grond wordt gewerkt middels een trap in zijn knieholte, vind ik redelijk normaal. Hij moet uitgeschakeld worden, omdat hij de politie hindert. Als hij zich vervolgens verzet, tja, dan moet de politie meer geweld gebruiken om hem onder controle te krijgen.
'Hij's mijn broer, hij werkt, hij heeft werk' is wat ik hoor, en dat inslikken van de i bij is is niet zo ongewoon in de Randstad, doen aardig wat autochtonen in Amsterdam ook, en dat al vele jaren .. dus welk zwak taalgebruik, het is goed Nederlands. Het is dieptreurig als dat de eerste reactie is van een allochtoon als die aangehouden wordt, even moeten specificeren dat je niet in de categorie 'werkloos tuig' valt, dus niet in de categorie 'jij moet een lesje leren' zoals dat meisje uit dat andere verhaal over de Rotterdamse Spoorwegpolitie.quote:Trouwens, voor een student is het nogal zwak Nederlands taalgebruik. "Hij mijn broer, hij werkt, hij heeft werk"
En dan dat shot op het laatst van zijn maat met capuchon......
Dat wist ik niet, maar verklaart veel. Die angstige onzekere houding, dat escalerende optreden etc. zie je bij normale agenten gelukkig een stuk minder.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:19 schreef Metatron het volgende:
[..]
Correct. Net als dat andere ex-staatsbedrijf genaamd KPN. Wat dat betreft is er niets nieuws onder de zon.
[..]
Tsja, dan moet je bij justitie wezen. Die vond het een goed idee om het eigen 'beveiligingsbedrijf' van de NS (De oude spoorwegpolitie) een schietcursus te geven en bij het KLPD onder te brengen.
"IK BEN TOCH GEEN MAROKKAAN!?!?!?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:49 schreef JuiceJuice het volgende:
Weet zeker als die mensen ( die het nu eens zijn met de politie ) ook zo behandeld worden het meest liggen te janken.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:53 schreef badwurm het volgende:
In de serie "Jongeman loopt op tegen politievuist" een nieuw topic:
[..]
Bron: RTV Rijnmond
Filmpje, ik hoop dat ie het doet, surf anders naar de bronsite
Eerder verscheen o.a.:
- forum.fok.nl/topic/1181314
- forum.fok.nl/topic/1313537
- forum.fok.nl/topic/1145923
Yep, dat zal best. Ik ben niet zo volgzaam en slaafs. Sue mequote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:41 schreef Wupppie het volgende:
[..]
Die instelling is denk ik de reden van:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |