abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 donderdag 6 augustus 2009 @ 18:53:19 #51
7889 tong80
Spleenheup
pi_71658516
Dat er nog geen cynthetische luiers waren en de poepluiers in de wasmachine gingen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  † In Memoriam † donderdag 6 augustus 2009 @ 20:09:19 #52
187254 Giertje
lets all make believe
pi_71660938
dat je nog moest faxen naar tmf om ergens op te reageren
de opkomst van mobiel met uitschuifbare antennes
de goeie ouwerwetse gulden had je nog enigzins een waardegevoel van iets
napster bestond toen nog lekker lomp downen
Life is what happens when youre busy making other plans
Det Som En Gang Var
I dont give a fuck about any fucker its me who comes first
  donderdag 6 augustus 2009 @ 20:17:18 #53
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_71661197
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:42 schreef Kresj het volgende:
Een touwtje uit je brievenbus hangen om als kind makkelijk naar binnen te kunnen. Hoef je nu niet meer te proberen als je geen 'bezoek' wilt...
Dat hebben wij juist daarom sowieso nooit gedaan.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_71661246
Draaischijf op de telefoon....
pi_71661609
Het welbekende inbellen,
De prijs van 3000 gulden voor een simpele consumenten pc
2 Gulden voor een patatje met betalen
Normale benzineprijzen
Zwart wit tv, gelukkig zijn we daar vanaf
Normale aanschafprijzen auto`s
Het niet hebben van een enorm stelstel systeem(waar je als klant dus 50 managers betaald)(vroeger waren dat er ook wel 10 daar niet van)
pi_71661796
Rolschaatsen met een schroefje in het midden, zodat ze lang zouden passen. En dat schroefje mieterde er na een paar maanden om de haverklap uit!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_71672048
WC-rol doorfaxen
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_71681479
De rijdende bakker die altijd door de straat kwam die rijd overigens nog bij mijn ouders.

De aardbeienboer, voor 1 gulden had je een kilo aardbeien of kersen! Stel je voor!

Ook een ijsboer kwam door de straat nu is het een wit busje die wat ijs verkoopt maar geen schepijs meer.

En de muziek kippenboer, die man racede altijd door de straat met het zijn radio met Hollandse muziek keihard aan als je dan een kip wilde dan moest je al klaar gaan staan anders miste je m gewoon.

Wat ik vooral van vroeger mis zijn mijn opa en oma. Die zijn helaas overleden. Ik bleef tot mijn 16e vaak bij hen slapen.
Haters gonna hate.
pi_71681997
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 20:18 schreef soapie het volgende:
Draaischijf op de telefoon....
Ik wil die sjit op mijn mobiel.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_71682386
Jaaaman, das gaaf
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_71682542
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:19 schreef mrcool het volgende:

[..]

Ik wil die sjit op mijn mobiel.
Ik kan me niet voorstellen dat er geen applicatie is die op je touchscreen een (werkende)draaischijf weergeeft...
  Trouwste user 2022 vrijdag 7 augustus 2009 @ 16:59:38 #62
7889 tong80
Spleenheup
pi_71686905
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 20:31 schreef ScarFace- het volgende:

2 Gulden voor een patatje met betalen
Eén gulden 25.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 vrijdag 7 augustus 2009 @ 17:00:37 #63
7889 tong80
Spleenheup
pi_71686924
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:02 schreef CyclingGirl het volgende:
De rijdende bakker die altijd door de straat kwam die rijd overigens nog bij mijn ouders.

Bij ons was dat Jan de Bakker

'JAAAAAAAAN de BAAAAAKKER.'

pi_71688634
Melkboer en groenteboer aan de deur.....

SRV-wagen, zie je ook bijna nergens meer..
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 7 augustus 2009 @ 18:16:28 #65
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_71688733
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 18:12 schreef soapie het volgende:
Melkboer en groenteboer aan de deur.....

SRV-wagen, zie je ook bijna nergens meer..
inderdaad De SRV-wagen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 18:33:01 #66
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_71689219
Als 13-jarige over de draaischijftelefoon je vriendjes bellen om af te spreken waar je elkaar zou ontmoeten om naar de feestzaal te gaan om je helemaal laveloos te drinken en geen enkele ouder of uitsmijter die daar een probleem mee had. Als je je fiets kwijt was stonden er genoeg met 7 meter sloten, dus altijd een gratis fiets.

Ik heb hedendaagse pubers gesproken en die zeggen dat je ID mee moet hebben en dat je als 13 jarige echt niet meer binnenkomt...
reset
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 18:37:34 #67
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71689361
Dat je als je een spreekbeurt moest houden naar de bibliotheek ging, waar je dan één AO-boekje over het betreffende onderwerp zocht en dat was het dan. Klaar. Niemand die zeurde of je de bronnen wel had gecheckt. Dat was het gewoon.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 18:39:46 #68
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71689417
Dat je als 8 jarige met vijf gulden naar de lokale sigarenboer kon gaan om voor je moeder sigaretten te kopen, en dat je dan ook die sigaretten kreeg en dat je dan 10ct overhield en daar weer een snoepje van kon kopen. En dat je geen gezeur had met een leeftijdsgrens.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_71689867
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 18:39 schreef Iblis het volgende:
Dat je als 8 jarige met vijf gulden naar de lokale sigarenboer kon gaan om voor je moeder sigaretten pa shag te kopen, en dat je dan ook die sigaretten kreeg en dat je dan 10ct overhield en daar weer een snoepje van kon kopen. En dat je geen gezeur had met een leeftijdsgrens.
idd..the memories
*** Nul Dertien ***
pi_71694398
Dat een Dobermann er nog uitzag als hoe een Dobermann eruit hoort te zien: Spitse oren en geen staart.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 21:59:36 #71
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71695200
Ik speelde vroeger wel eens in de oudpapiercontainer, en dan soms had iemand een playboy weggegooid. Zo zag je nog eens wat.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 22:04:00 #72
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71695356
Dat je met gym nog gewoon twee mensen had die moesten kiezen, en dan had je altijd het dikke jongetje van de klas dat als laatste gekozen werd. Wat totaal onverantwoord is, zo heb ik me laten uitleggen. Want nu leert de juf of meester dat ze moeten aftellen: 1, 2, 1, 2. En als kinderen dan gaan omdraaien, dan wordt het 1, 2, 2, 1.

En dat brengt me er ook bij dat elke klas nog maar één dik jongetje had.
  Redactie Frontpage vrijdag 7 augustus 2009 @ 22:17:42 #73
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_71695768
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 22:04 schreef Iblis het volgende:

En dat brengt me er ook bij dat elke klas nog maar één dik jongetje had.
Vroeger had je in elke klas maar een buitenlander, en dat was dan nog een Indiër ook.
Ohja, die jongen moest je wel uitnodigen op je feestje, anders was het discriminatie en dat is zielig...
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_71701169
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 21:59 schreef Iblis het volgende:
Ik speelde vroeger wel eens in de oudpapiercontainer, en dan soms had iemand een playboy weggegooid. Zo zag je nog eens wat.
Dit was bij ons het doel van "spelen" in de papiercontainer.
Dit hele topic doet me trouwens grinniken.. erg herkenbaar allemaal.
pi_71701872
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 22:17 schreef Djeez het volgende:

[..]

Vroeger had je in elke klas maar een buitenlander, en dat was dan nog een Indiër ook.
Ohja, die jongen moest je wel uitnodigen op je feestje, anders was het discriminatie en dat is zielig...
Marokaan
*** Nul Dertien ***
  Redactie Frontpage zaterdag 8 augustus 2009 @ 09:37:32 #76
3926 crew  Djeez
pi_71703157
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 03:09 schreef theKiD het volgende:

[..]

Marokaan
Ik woon in Drenthe, dus van Marokkanen hebben we eerder gelukkig geen last gehad.
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_71703248
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 18:53 schreef tong80 het volgende:
Dat er nog geen cynthetische luiers waren en de poepluiers in de wasmachine gingen.

In de kookketel, Tong, in de kookketel!
Variety is the spice of life
pi_71703258
Blaaspijpen.

In de zomer met zo'n stapel stroken papier over je broeksrand. Ik weet nog precies waar en van wie ik mijn eerste pijltje heb leren draaien
En in de herfst met van die witte besjes. Op de ramen van alle buurtbewoners natuurlijk. Vooral bij de Zuurpruim van de buurt

Ik zie ze nooit meer. Misschien kijk ik niet goed?
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_71703264
Dat er helemaal nog geen strippenkaarten waren.
Dat er alleen maar Ned. 1 en 2 was.
De radio was nog 'Hilversum'.

Of is dat allemaal al genoemd?
Variety is the spice of life
  Redactie Frontpage zaterdag 8 augustus 2009 @ 10:00:14 #80
3926 crew  Djeez
pi_71703334
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 09:52 schreef MissMSX het volgende:
Blaaspijpen.

In de zomer met zo'n stapel stroken papier over je broeksrand. Ik weet nog precies waar en van wie ik mijn eerste pijltje heb leren draaien
En in de herfst met van die witte besjes. Op de ramen van alle buurtbewoners natuurlijk. Vooral bij de Zuurpruim van de buurt

Ik zie ze nooit meer. Misschien kijk ik niet goed?
Nee idd, ik zie ze ook nooit meer. Vroeger gingen we altijd naar de gevangenis (Grittenborgh in Hoogeveen) die 300 meter van mijn ouderlijk huis stond. Gingen we pijltjes over de gevangenismuuur schieten. Op een gegeven moment kwam er een bewaker naar ons toe, of we daar mee wilden ophouden

Ook leuk: pijltjes met spijker erin, die je dan in een plank kon schieten. Of een madeliefknop met een grote spijker, werkte altijd. Met die besjes ook veel lol gehad trouwens. Bij een zeikerd op de ramen schieten, totdat hij ons snapte en we zijn ramen moesten lappen.
pi_71703355
Met papa en mama in de Datsun Cherry naar Frankrijk en dan de hele weg achterin die teringzon op je kop en dan in de autoradio een casette bandje van de Doors op en dan de hele tijd dat gejengel van die kutorgel en geen dvd speler of PSP maar alleen kleurboek om je mee te vermaken
pi_71766491
De schillenboer! Een soort rondrijdende GFT-bak
En zo oud ben ik niet eens
pi_71766630
De lorrenboer.....
pi_71766652
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 18:01 schreef ColdFeet het volgende:
Dat kinkt als iets van voor de tweede wereldoorlog. Ik ken het alleen uit geschiedenisboeken.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_71766712
De melkboer, met van die plastic zakken waar de melk in zat. Die kon je dan in een speciale plastic kan doen om te schenken.....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 10 augustus 2009 @ 18:17:02 #86
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_71766920
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 18:01 schreef ColdFeet het volgende:
Ja idd! En dan op de kar meerijden en het paard voeren.

en zo oud ben ik ook niet!
reset
  † In Memoriam † maandag 10 augustus 2009 @ 19:48:11 #87
88815 The_Emotion
98.3
pi_71769398
Muziek opnemen op casettebandjes, en telkens die irritante DJ die door de plaatjes heen zat te lullen.
En steeds zoeken bij het terugspoelen of je al bij het begin van dat ene nummer was, en maar hopen dat het lintje niet uit de casette slingert.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  maandag 10 augustus 2009 @ 22:36:34 #88
181657 LordNemephis
computer says no
pi_71774760
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 19:48 schreef Remqo het volgende:
Muziek opnemen op casettebandjes, en telkens die irritante DJ die door de plaatjes heen zat te lullen.
En steeds zoeken bij het terugspoelen of je al bij het begin van dat ene nummer was, en maar hopen dat het lintje niet uit de casette slingert.
En Dolby ruisonderdrukking voor een 'geweldige geluidsweergave': hele frequenties werden gewoon weggefilterd, dus ook de ruis.
En dan in je blitse Walkman die je nog niet terug kon spoelen... dus hele tijd fast forward om weer dat liedje te horen...
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
  maandag 10 augustus 2009 @ 23:14:49 #89
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_71776078
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 22:36 schreef LordNemephis het volgende:

[..]

En Dolby ruisonderdrukking voor een 'geweldige geluidsweergave': hele frequenties werden gewoon weggefilterd, dus ook de ruis.
En dan in je blitse Walkman die je nog niet terug kon spoelen... dus hele tijd fast forward om weer dat liedje te horen...
Zo'n geel joekel van een sportswalkman. En dat was dan stoer! Of eigenlijk supersonisch.
Life is what you make it.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 10 augustus 2009 @ 23:19:32 #90
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_71776268
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 22:36 schreef LordNemephis het volgende:

[..]

bandje omdraaien, vooruit spoelen en weer terug draaien
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_71777017
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 08:41 schreef Goover het volgende:
Dat je kon horen wanneer je vader 's avonds voor "zijn werk" inbelde met de 56k modem.
Brett Holman
pi_71809902
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 10:01 schreef Tahiti het volgende:
Met papa en mama in de Datsun Cherry naar Frankrijk en dan de hele weg achterin die teringzon op je kop en dan in de autoradio een casette bandje van de Doors op en dan de hele tijd dat gejengel van die kutorgel en geen dvd speler of PSP maar alleen kleurboek om je mee te vermaken
Wij gingen in de Eend naar Yoegoslavie met een aanhanger.
Overgens heb ik een broertje en een zusje en 2 ouders dus dat was vrij krap. Mijn pa was wel zo creatief om een cassette recorder te voorzien van een splitter in 3voud dus de koters zaten met een koptelefoon op mee te bleren met Bert en Ernie.
"When deep sleep falleth on men, fear came apon me. And trembling which made all my bones to shake" -Job IV, 13-14
pi_71809926
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 23:19 schreef rubbereend het volgende:

[..]

bandje omdraaien, vooruit spoelen en weer terug draaien
Ik zag laatst iemand zijn tape verwisselen in de bus. Die was niet helemaal honderd volgens mij.
"When deep sleep falleth on men, fear came apon me. And trembling which made all my bones to shake" -Job IV, 13-14
pi_71810224
Hilversum 3 begon om 07.00 uur pas met uitzenden. Voor die tijd had je een pingel met een stem die om de zoveel tijd "Hilversum....3" zei.
Elke zondag de KRO met "Lieve Paul" luisteren.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 09:45:01 #95
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_71810904
Het is vast al eens voorbij gekomen.
Vroeger werd een (belangrijke) voetbalwedstrijd pas op TV uitgezonden als het uitverkocht was. Dat staat echt in schril contrast met de opbrengsten uit Tv-gelden nu
Life is what you make it.
pi_71811827
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 09:04 schreef Divel het volgende:
Hilversum 3 begon om 07.00 uur pas met uitzenden. Voor die tijd had je een pingel met een stem die om de zoveel tijd "Hilversum....3" zei.
Elke zondag de KRO met "Lieve Paul" luisteren.
Dan doet me dan weer denken aan die drie piepjes voor het nieuws op de radio om af te tellen tot het hele uur

*piep* *piep* *piiiiieeeeep* Het is 3 uur. Radionieuwsdienst verzorgt door het ANP.

En op zondag heel spannend de Ko de Boswachtershow. Bestaat dat nog, kinderprogramma's op de radio?
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_71812216
Bij mijn oma reed de bibliobus, een rijdende bibliotheek!
pi_71814002
Dat het vroeger in Nederland in de winter zo lang en hard vroor dat er een Elfstedentocht kon worden gehouden.

Dat er na een televisieprogramma een achter een desk gezeten presentator in beeld kwam die het volgende programma aankondigde.
pi_71816916
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 11:47 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Dat er na een televisieprogramma een achter een desk gezeten presentator in beeld kwam die het volgende programma aankondigde.
Of dat de omroeper (ja, een man) van de VARA tot ver in de jaren '70 nog in zwart-wit zat om te roepen...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_71817831
Vroeger konden we niet op internet, maar wel op Het Net, van KPN, met de Digitale Stad. Pas een jaar later kregen we echt Internet via een 56k modem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')