Dat hebben wij juist daarom sowieso nooit gedaan.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 11:42 schreef Kresj het volgende:
Een touwtje uit je brievenbus hangen om als kind makkelijk naar binnen te kunnen. Hoef je nu niet meer te proberen als je geen 'bezoek' wilt...
Ik wil die sjit op mijn mobiel.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 20:18 schreef soapie het volgende:
Draaischijf op de telefoon....
Ik kan me niet voorstellen dat er geen applicatie is die op je touchscreen een (werkende)draaischijf weergeeft...quote:
Eén gulden 25.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 20:31 schreef ScarFace- het volgende:
2 Gulden voor een patatje met betalen
Bij ons was dat Jan de Bakkerquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:02 schreef CyclingGirl het volgende:
De rijdende bakker die altijd door de straat kwam die rijd overigens nog bij mijn ouders.
inderdaadquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:12 schreef soapie het volgende:
Melkboer en groenteboer aan de deur.....
SRV-wagen, zie je ook bijna nergens meer..
idd..the memoriesquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:39 schreef Iblis het volgende:
Dat je als 8 jarige met vijf gulden naar de lokale sigarenboer kon gaan om voor je moeder sigaretten pa shag te kopen, en dat je dan ook die sigaretten kreeg en dat je dan 10ct overhield en daar weer een snoepje van kon kopen. En dat je geen gezeur had met een leeftijdsgrens.
Vroeger had je in elke klas maar een buitenlander, en dat was dan nog een Indiër ook.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:04 schreef Iblis het volgende:
En dat brengt me er ook bij dat elke klas nog maar één dik jongetje had.
Dit was bij ons het doel van "spelen" in de papiercontainer.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 21:59 schreef Iblis het volgende:
Ik speelde vroeger wel eens in de oudpapiercontainer, en dan soms had iemand een playboy weggegooid.Zo zag je nog eens wat.
Marokaanquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:17 schreef Djeez het volgende:
[..]
Vroeger had je in elke klas maar een buitenlander, en dat was dan nog een Indiër ook.
Ohja, die jongen moest je wel uitnodigen op je feestje, anders was het discriminatie en dat is zielig...
Ik woon in Drenthe, dus van Marokkanen hebben we eerder gelukkig geen last gehad.quote:
In de kookketel, Tong, in de kookketel!quote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:53 schreef tong80 het volgende:
Dat er nog geen cynthetische luiers waren en de poepluiers in de wasmachine gingen.
Nee idd, ik zie ze ook nooit meer. Vroeger gingen we altijd naar de gevangenis (Grittenborgh in Hoogeveen) die 300 meter van mijn ouderlijk huis stond. Gingen we pijltjes over de gevangenismuuur schieten. Op een gegeven moment kwam er een bewaker naar ons toe, of we daar mee wilden ophoudenquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 09:52 schreef MissMSX het volgende:
Blaaspijpen.
In de zomer met zo'n stapel stroken papier over je broeksrand. Ik weet nog precies waar en van wie ik mijn eerste pijltje heb leren draaien
En in de herfst met van die witte besjes. Op de ramen van alle buurtbewoners natuurlijk. Vooral bij de Zuurpruim van de buurt
Ik zie ze nooit meer. Misschien kijk ik niet goed?
Dat kinkt als iets van voor de tweede wereldoorlog. Ik ken het alleen uit geschiedenisboeken.quote:Op maandag 10 augustus 2009 18:01 schreef ColdFeet het volgende:
De schillenboer! Een soort rondrijdende GFT-bak![]()
En zo oud ben ik niet eens
Ja idd! En dan op de kar meerijden en het paard voeren.quote:Op maandag 10 augustus 2009 18:01 schreef ColdFeet het volgende:
De schillenboer! Een soort rondrijdende GFT-bak![]()
En zo oud ben ik niet eens
En Dolby ruisonderdrukking voor een 'geweldige geluidsweergave': hele frequenties werden gewoon weggefilterd, dus ook de ruis.quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:48 schreef Remqo het volgende:
Muziek opnemen op casettebandjes, en telkens die irritante DJ die door de plaatjes heen zat te lullen.
En steeds zoeken bij het terugspoelen of je al bij het begin van dat ene nummer was, en maar hopen dat het lintje niet uit de casette slingert.
Zo'n geel joekel van een sportswalkman. En dat was dan stoer! Of eigenlijk supersonisch.quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:36 schreef LordNemephis het volgende:
[..]
En Dolby ruisonderdrukking voor een 'geweldige geluidsweergave': hele frequenties werden gewoon weggefilterd, dus ook de ruis.
En dan in je blitse Walkman die je nog niet terug kon spoelen... dus hele tijd fast forward om weer dat liedje te horen...
bandje omdraaien, vooruit spoelen en weer terug draaienquote:Op maandag 10 augustus 2009 22:36 schreef LordNemephis het volgende:
[..]
En Dolby ruisonderdrukking voor een 'geweldige geluidsweergave': hele frequenties werden gewoon weggefilterd, dus ook de ruis.
En dan in je blitse Walkman die je nog niet terug kon spoelen... dus hele tijd fast forward om weer dat liedje te horen...
quote:Op woensdag 5 augustus 2009 08:41 schreef Goover het volgende:
Dat je kon horen wanneer je vader 's avonds voor "zijn werk" inbelde met de 56k modem.
Wij gingen in de Eend naar Yoegoslavie met een aanhanger.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:01 schreef Tahiti het volgende:
Met papa en mama in de Datsun Cherry naar Frankrijk en dan de hele weg achterin die teringzon op je kop en dan in de autoradio een casette bandje van de Doors op en dan de hele tijd dat gejengel van die kutorgel en geen dvd speler of PSP maar alleen kleurboek om je mee te vermaken
Ik zag laatst iemand zijn tape verwisselen in de bus. Die was niet helemaal honderd volgens mij.quote:Op maandag 10 augustus 2009 23:19 schreef rubbereend het volgende:
[..]
bandje omdraaien, vooruit spoelen en weer terug draaien
Dan doet me dan weer denken aan die drie piepjes voor het nieuws op de radio om af te tellen tot het hele uurquote:Op woensdag 12 augustus 2009 09:04 schreef Divel het volgende:
Hilversum 3 begon om 07.00 uur pas met uitzenden. Voor die tijd had je een pingel met een stem die om de zoveel tijd "Hilversum....3" zei.
Elke zondag de KRO met "Lieve Paul" luisteren.
Of dat de omroeper (ja, een man) van de VARA tot ver in de jaren '70 nog in zwart-wit zat om te roepen...quote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:47 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Dat er na een televisieprogramma een achter een desk gezeten presentator in beeld kwam die het volgende programma aankondigde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |