abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71542800
Beste Fokkers,

Ik lees van tijd tot tijd de relatie sector van het forum door omdat ik het gewoon interessant vind.

Nu is mij opgevallen dat als er iemand iets zegt over het lezen van inbox/outbox van telefoon of email of eens inlogged op de hyves van zijn vriendin om daar een beetje rond te neuzen dat er meteen word geroepen van dat dat niet kan en dump haar/hem als hij/zij zoiets doet...

Waarom? Wat maakt het uit als iemand je inbox leest? Je hebt toch niks te verbergen voor iemand waar je van houd? Ik zie niet echt een reden waarom dat niet zou kunnen. En ja, je kan wel over vertrouwen beginnen te lullen maar om eerlijk te zijn, vreemdgaan is niet bepaald iets wat maar sporadisch gebeurd. Dit gebeurd ontzettend veel en ik kan volledig begrijpen als mensen af en toe de inbox doorbladeren van hun partner.

Mijn vriendin doet dit bij mij ook. Ik heb hier geen problemen, ik heb geen geheimen voor haar en vice versa. Ik weet bijvoorbeeld overal haar log-in voor en zit ook wel eens op haar hyves. Het is niet zo zeer dat ik haar controleer maar gewoon wat rondneuzen. Het geeft ook wat meer rust denk ik voor mensen die wat sneller jaloers zijn. En als jij de telefoon van je partner pakt en je gaat naar inbox en ze graait dat ding snel uit je poten, dan weet je toch ook al dat er iets niet klopt....

Dus tsjeh, ik weet niet waarom het zo'n probleem zou moeten zijn en een instant-dump reden moet zijn.

Wat is volgens jullie dan hier zo'n probleem mee?
  zondag 2 augustus 2009 @ 17:46:35 #2
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_71542933
Ik snap heel goed dat mensen soms de inbox/outbox van hun partner willen checken, maar persoonlijk ben ik daar tegen, en wel vanwege "privacy". Ik zie zo'n inbox als iets persoonlijks, en zomaar zonder medeweten en/of toestemming dat lezen zie ik als een inbreuk op de privacy, een beetje net zoals bij iemand inbreken en zijn/haar spullen doorzoeken. Ik vind het gewoon niet netjes.
You know, I've learned something today
pi_71543018
als mijn vriend het gewoon ff vraagt mag ie rustig mijn mailbox oid openen hoor, geen problemen mee
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_71543113
ik weet ook niet wat het probleem is, ik kijk ook wel eens in de gsm/mail van m'n vriend en andersom ook. En echt niet om te controleren of hij vreemd gaat of niet want daar is me dat echt niet om te doen, maar meer om te kijken wat er is afgesproken met vrienden ofzo (want dat vergeet ie wel eens door te geven) en of ie nog leuke mail heeft.

Ik snap ook niet dat sommigen daar zo'n probleem van kunnen maken, beetje zielig maja
pi_71543163
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 17:48 schreef littledrummergirl het volgende:
als mijn vriend het gewoon ff vraagt mag ie rustig mijn mailbox oid openen hoor, geen problemen mee
mee eens. mag van mij gewoon gelezen worden, heb niks te verbergen. aan het begin is het wel netjes als er gevraagd wordt of er even mag gekeken worden. maar later hoeft dat van mij ook niet persee meer.

het is niet altijd om te controleren.. maar zoals er al gezegt werd, voor de mensen die wat meer last hebben van jaloers zijn is het ook wel lekker om het te mogen. het geeft inderdaad rust!
ook is het intressant gewoon... het is iemand anders zijn leven en (mits die gene het goed vindt) is het leuk om te lezen waar die allemaal over praat met vrienden en met wie ze allemaal praat enzo.
pi_71543266
Ja, privacy... Je deelt toch vrijwel je leven met iemand. Wat voor een privacy word je ontnomen dan als iemand je inbox leest?

Je smsjes die erin staan van: Boh maat, ik heb mijn chick gisteren hard in der kont gepakt! of iets in die trent...?

Ben je dan zo anders tegen mensen als je partner er niet bij is? Of pas je jezelf in karakter aan als je partner erbij is? Want ik neem aan dat je in smsjes hetzelfde reageert als je in het echt zou doen. Ik ben precies hetzelfde bij mijn vrienden als bij mijn vriendin. Gewoon mezelf...

Wat voor een privacy kan je daar aan winnen dan door het niet laten lezen van je berichten?
  zondag 2 augustus 2009 @ 18:20:33 #7
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_71544063
Bij mij mag mn vriend (als ie dat zou willen)ook gewoon kijken in mn telefoon ed. Ik heb niks te verbergen dus waarom daar zo spastisch over doen
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
  zondag 2 augustus 2009 @ 18:33:00 #8
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_71544439
Heb er ook helemaal geen problemen mee!
All she wants and needs is just a little taste..
pi_71544802
Ik zou het dus wel hebben. Ok je hebt een relatie maar voor mij is het ook belangrijk iets voor mezelf te hebben en dus mijn eigen privacy te hebben.
Als er iets belangrijks is dan meld ik het zelf wel aan mijn partner maar in mijn eigen tijd en mijn eigen tempo. Ten tweede zou het ook iets zeggen over de ander dat die behoefte heeft aan dingen te lezen namelijk dat die me niet vertrouwd , als je elkaar vertrouwd heb je de behoefte niet om de ander te controleren.
pi_71544867
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 18:47 schreef formerjellybean het volgende:
Ik zou het dus wel hebben. Ok je hebt een relatie maar voor mij is het ook belangrijk iets voor mezelf te hebben en dus mijn eigen privacy te hebben.
Als er iets belangrijks is dan meld ik het zelf wel aan mijn partner maar in mijn eigen tijd en mijn eigen tempo. Ten tweede zou het ook iets zeggen over de ander dat die behoefte heeft aan dingen te lezen namelijk dat die me niet vertrouwd , als je elkaar vertrouwd heb je de behoefte niet om de ander te controleren.
Het gaat ook niet puur om het controleren. Maar dan nog, als je partner toch graag even een geruststelling wil? Vooral als het nog een beetje pril is. Alsof op de dag van vandaag je je partner blindelings moet gaan vertrouwen? Dan ben je toch echt naief bezig in mijn ogen. Vertrouwen zal je moeten winnen, doormiddel van jezelf open te stellen, dus ook je inbox denk ik dat dat vertrouwen sneller gewonnen zal zijn. Als ik een relatie begin, vertrouw ik die meid sowieso nooit meteen. Dat heeft bij mij altijd even tijd nodig.
pi_71544891
WTF al die goddamn hippies hier die lekker elkaars telefoon, hyves, mails e.d. lezen. Ik heb niks te verbergen nee, maar m'n vriendin zou echt niet zomaar ff ineens lekker mijn mail door moeten gaan bladeren ofzo... Als er iets belangrijks is vertel ik het wel, en ook al heb ík niks te verbergen, er kunnen wel mails in staan die vertrouwelijk zijn voor anderen (vrienden met problemen, zakelijk oid). Ik vind dat je elkaar gewoon moet vertrouwen, en zoals TS het vertelt checkt hij dus echt de hyves van zn partner omdat 'vreemdgaan niet bepaald sporadisch voorkomt', kortom hij vertrouwt zijn partner gewoon niet.

Ik zou het echt prima vinden als iemand eens ff meekijkt of wat dan ook, maar alle inboxen van elkaar gaan checken om 'ff rond te neuzen', hell no...

Iedereen hier die dat doet raad ik aan lekker 1 GSM, 1 Mail, 1 Hyve etc. voor saampjes te nemen

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2009 18:50:58 ]
  Moderator zondag 2 augustus 2009 @ 18:57:48 #12
249559 crew  Lavenderr
pi_71545070
Echt belachelijk dat iemand zomaar in je post zit te neuzen. Of dat nu op het internet is of de mobiel, dat dóe je gewoon niet.
Geschreven brieven maak je toch ook niet open?
pi_71545468
grrrrrrrrr problemen met quoten.

@ egotripper dan zo maar.
Zelfs in het begin niet. Soms leer je elkaar beter kennen door elkaar ruimte te gunnen en hopen op de beste uitkomst. Iemand die in het begin al van alles van me wil controleren voorspeld voor mij niet veel goeds .
Ik vind de vergelijking met post inderdaad hetzelfde je maakt toch ook andermans post niet open , zo zie ik dat ook eigenlijk.
pi_71545571
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 18:57 schreef Lavenderr het volgende:
Echt belachelijk dat iemand zomaar in je post zit te neuzen. Of dat nu op het internet is of de mobiel, dat dóe je gewoon niet.
Geschreven brieven maak je toch ook niet open?
bedenk er wel bij dat het niet 'zomaar' is.. de partner moet wel toestemming hebben gegeven dat de andere weleens/wanneer hij of zij zelf wilt/NIET de inbox bekijkt.
ik kan me echt wel voorstellen dat er mensen zijn die het niet willen, en daar heb ik respect voor. maar er zijn ook mensen die ook dit soort dingen willen delen met de partner.
  Moderator zondag 2 augustus 2009 @ 19:29:42 #15
249559 crew  Lavenderr
pi_71545750
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 19:22 schreef JohnDorian het volgende:

[..]

bedenk er wel bij dat het niet 'zomaar' is.. de partner moet wel toestemming hebben gegeven dat de andere weleens/wanneer hij of zij zelf wilt/NIET de inbox bekijkt.
ik kan me echt wel voorstellen dat er mensen zijn die het niet willen, en daar heb ik respect voor. maar er zijn ook mensen die ook dit soort dingen willen delen met de partner.
Delen: prima.
Zonder toestemming in je post neuzen: niet prima.
  zondag 2 augustus 2009 @ 19:33:14 #16
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_71545823
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 18:50 schreef ego-tripper het volgende:

[..]

Het gaat ook niet puur om het controleren. Maar dan nog, als je partner toch graag even een geruststelling wil? Vooral als het nog een beetje pril is. Alsof op de dag van vandaag je je partner blindelings moet gaan vertrouwen? Dan ben je toch echt naief bezig in mijn ogen. Vertrouwen zal je moeten winnen, doormiddel van jezelf open te stellen, dus ook je inbox denk ik dat dat vertrouwen sneller gewonnen zal zijn. Als ik een relatie begin, vertrouw ik die meid sowieso nooit meteen. Dat heeft bij mij altijd even tijd nodig.
Dat vind ik de slechtste reden te vragen of je in iemands berichten mag gaan kijken. Geruststelling/bevestiging kun je om gaan vragen, niet in pure achterdocht iemands telefoon doorlezen. In mijn ogen heeft die snuffel-persoon dan eerder zelf onverwerkte issues dan degene die weigert daaraan mee te werken.
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
pi_71545834
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 18:50 schreef ego-tripper het volgende:

[..]

Het gaat ook niet puur om het controleren. Maar dan nog, als je partner toch graag even een geruststelling wil? Vooral als het nog een beetje pril is. Alsof op de dag van vandaag je je partner blindelings moet gaan vertrouwen? Dan ben je toch echt naief bezig in mijn ogen. Vertrouwen zal je moeten winnen, doormiddel van jezelf open te stellen, dus ook je inbox denk ik dat dat vertrouwen sneller gewonnen zal zijn.
juist niet. Als mijn vriendin me zou vragen om mijn inbox te lezen (waar écht niets fouts in staat) zou ik dat vrij erg vinden omdat er dan duidelijk geen vertrouwen is van haar naar mij toe, en zonder vertrouwen kan je volgens mij ook niet spreken van een relatie. Je begint geen relatie om daarna vertrouwen in elkaar op te bouwen, je moet elkaar al kunnen vertrouwen voor je echt een relatie hebt. Dus het groeien van het vertrouwen omt voor het hebben van de relatie. En ja, je bent nooit 100% zeker, maar ben jij zeker dat je vriend(in) geen 2de emailaccount opent? Je kan evengoed een volledige logging van alle data op zijn pc houden, of er een privédetective opzetten, want een cleane inbox hebben zegt echt niets.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_71545856
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 18:50 schreef Loveless85 het volgende:
WTF al die goddamn hippies hier die lekker elkaars telefoon, hyves, mails e.d. lezen. Ik heb niks te verbergen nee, maar m'n vriendin zou echt niet zomaar ff ineens lekker mijn mail door moeten gaan bladeren ofzo... Als er iets belangrijks is vertel ik het wel, en ook al heb ík niks te verbergen, er kunnen wel mails in staan die vertrouwelijk zijn voor anderen (vrienden met problemen, zakelijk oid). Ik vind dat je elkaar gewoon moet vertrouwen, en zoals TS het vertelt checkt hij dus echt de hyves van zn partner omdat 'vreemdgaan niet bepaald sporadisch voorkomt', kortom hij vertrouwt zijn partner gewoon niet.

Ik zou het echt prima vinden als iemand eens ff meekijkt of wat dan ook, maar alle inboxen van elkaar gaan checken om 'ff rond te neuzen', hell no...

Iedereen hier die dat doet raad ik aan lekker 1 GSM, 1 Mail, 1 Hyve etc. voor saampjes te nemen
Amen
Op zondag 9 augustus 2009 00:52 schreef yvonne het volgende:
@remake zet je jezelf er even bij op je banlijstje?
Op zondag 9 augustus 2009 00:53 schreef Remake het volgende:
Nee.
pi_71549853
Zou er ook niet zo veel problemen mee hebben, als hij het gewoon eerst vraagt. Kan zijn dat iemand me dingen heeft verteld in vertrouwen en dat diegene niet wil dat anderen het weten, dan zou ik wel vriendelijk verzoeken dat niet te lezen, omdat het vertrouwelijk is. Ookal verwijder ik dat soort dingen meestal meteen.
- δεν θ' αφήσω κανένα να σε πονέσεi «³
pi_71549946
De verzender kan anders wel wat te verbergen hebben.
pi_71549978
Sowieso de argumenten over 'vreemdgaan' e.d. gaan niet op. Als je beide elkaars mail leest of smsjes, dan ga je natuurlijk niet je scharrel naar dat adres of 06 laten mailen of smsen.

Dan maak je gewoon een nieuwe mail, of je haalt ander simmetje, of erger nog, ze naaien de eerste de beste crackhoer achter centraal

Mensen worden er wss alleen maar vindingrijker van, zeker als je van elkaar weet dat je elkaars mail checkt (oh nee; leest). Tis niet ineens dat die mensen noooooit vreemdgaan ofzo
pi_71550105
quote:

zondag 2 augustus 2009 @ 23:41:49 #23
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_71552800
Als ik een relatie heb heb ik "onze" ruimte en "mijn" ruimte. M'n inbox e.d. horen bij "mijn" ruimte en daar heeft helemaal niemand wat in de zoeken. Het gaat gewoon om het princiepe.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_71553096
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:41 schreef Catbert het volgende:
Als ik een relatie heb heb ik "onze" ruimte en "mijn" ruimte. M'n inbox e.d. horen bij "mijn" ruimte en daar heeft helemaal niemand wat in de zoeken. Het gaat gewoon om het princiepe.
dat dus
Ja doei.
pi_71553605
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 17:41 schreef ego-tripper het volgende:
Wat is volgens jullie dan hier zo'n probleem mee?
een probleem kan het zijn als de relatie uitgaat, jij kan haar dan naaien en zij jou ook!
pi_71553683
Als je samen overeenkomt dat het geen probleem is, dan zie ik ook geen probleem. Maar ongevraagd privéberichten (e-mail, Hyves enzovoort) lezen is natuurlijk van de zotte. Het is in ieder geval niet iets wat bij mij in goede aarde valt.

Maken de mensen die vinden dat het ongevraagd wel moet kunnen ook dat je de ander zijn/haar post ongevraagd mag openmaken en lezen?
pi_71555159
ik mag ook ongevraagd zijn post open maken ja en hij die van mij ook. Zal ik dat niet vaak doen, maar wachten tot hij het zelf gelezen heeft. En ook dan doe ik dat niet stiekem en komt ook niet vaak voor. Mail en sms lees ik ook niet voor hij het zelf gelezen heeft dus komt op het zelfde neer.

Heel soms open ik wel z'n sms maar dat is alleen als ik weet dat vrienden rond aan het smsen zijn over de plannen van de avond en m'n vriend is in de douche of zo. Maar dat is met zijn toestemming.

En wat ik eerder ook zei is het niet om te controleren of hij vreemd gaat, want daar vertrouw ik hem wel in en zie daar ook echt geen reden toe. En het is ook niet zo dat ik dat dagelijks doe ofzo. Maar ik heb niets in m'n mail e.d. Staan dat hij niet mag weten en andersom ook niet. Dat dat bij anderen misschien wel zo is dat kan en dat mag ook.

Zo heeft iedere relatie z'n eigen dingen en dat is ook goed als je je er beiden maar in kunt vinden dan is er niets aan de hand lijkt me. Want als hij niet zou willen dat ik dat deed dan zou ik dat ook respecteren en andersom ook. Maar dat is logisch..
  maandag 3 augustus 2009 @ 09:27:25 #28
189530 boofer
rechtse SP-er
pi_71556848
Als je al een jaartje of 20 een relatie hebt dan zie ik het probleem niet. Maar is het nog maar pril, dan zou ik het zeker niet fijn vinden. Er kan altijd van alles gebeuren! Wat nou als de relatie uitgaat en je ex weet al je wachtwoorden en inlogcodes? Voor je het weet heb je overal gezeik. Dat risico wil ik niet lopen.

Mijn ex zat laatst ook ongevraagd mijn smsjes door te lezen (toen het nog aan was), ik voelde me er toen echt niet fijn onder. Het is sowieso een teken dat ze je niet vertrouwd, ook al zei ze dat het nieuwsgierigheid was. Zoiets vraag je eerst!
pi_71556937
In een relatie deel je veel, maar je hoeft niet perse alles te delen..

Ik heb zo mijn eigen zaken en mijn vriend ook. Dat zegt niet dat het 'geheimen' zijn, maar gewoon dingen die we wel met elkaar delen als dat nodig is, en anders niet. Wat ik met vrienden of bekenden rondmail hoeft hij gewoon niet te weten, simpelweg omdat hij niets aan die informatie heeft

Ook open ik zijn post niet als hij er niet is, zelfs als hij er wel is niet. We hebben dan allebei ons eigen stapeltje wat we naast elkaar staand open maken en er is verder niets geheims aan, maar het is gewoon een kwestie van 'je eigen ding hebben'.

We hebben een gezamelijke rekening en allebei onze eigen rekening inclusief spaarrekening waar we gewoon onze eigen geld op zetten. Ik weet niet precies wat hij op de spaar heeft, hij ook niet van mij.. Niet omdat het geheim is, maar omdat het niet echt boeit, van mij mag hij het weten en soms roep ik wel eens blij yay, er staat alweer zoveel op!

Volgend jaar gaan we trouwen en ik gok dat er niets verandert in deze situatie. Als hij het wil weten dan krijgt hij het zo te horen, maar ik hoef niet te 'versmelten' met mijn partner.. je hebt van die mensen die je uitnodigt zo van ' kom je morgen?' en dan nodig je alleen die persoon uit, krijg je terug 'ja, WE komen graag'

ja, flikkert op.. dat doen wij echt niet.. als niet duidelijk is dat beide (partner ook welkom!) uitgenodigd zijn dan vragen we dat even en we zeggen niet zomaar 'ja, WE komen'.
Dat soort zaken dus..

Je moet alles KUNNEN delen in een relatie, maar dat betekent niet dat je alles ook moet delen vervolgens
Ja doei.
  maandag 3 augustus 2009 @ 09:39:14 #30
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_71557001
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 09:34 schreef motorbloempje het volgende:
Je moet alles KUNNEN delen in een relatie, maar dat betekent niet dat je alles ook moet delen vervolgens
Precies.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  maandag 3 augustus 2009 @ 09:46:46 #31
19142 tslh
Never at ease.....
pi_71557127
Ow, daar gaan we weer..... Er zijn 2 soorten mensen die altjid reageren in dit soort discussies:
- mag mijn partner mijn mail lezen?
- mogen ze in de supermarkt mijn tas controleren?
- mogen er camera's geplaatst op straat worden om criminaliteit tegen te gaan?
etc.

Het eerste soort:
"Natuurlijk, geen probleem! Als je niets te verbergen hebt is er toch niets aan de hand?"

Het tweede soort:
"Natuurlijk niet! Mijn privacy! Big Brother! Laat ze maar aantonen dat ik iets gedaan heb!"

Life is funny. Well, yours is. To me.
pi_71563100
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 17:46 schreef ImMaxa het volgende:
Ik snap heel goed dat mensen soms de inbox/outbox van hun partner willen checken, maar persoonlijk ben ik daar tegen, en wel vanwege "privacy". Ik zie zo'n inbox als iets persoonlijks, en zomaar zonder medeweten en/of toestemming dat lezen zie ik als een inbreuk op de privacy, een beetje net zoals bij iemand inbreken en zijn/haar spullen doorzoeken. Ik vind het gewoon niet netjes.
Agree. Ik heb niets te verbergen, maar ik wil niet het idee hebben dat ik achter mijn rug om gecontroleerd word.

Edit: ook het argument dat de verzender misschien wél vertrouwelijke informatie stuurt met de gedachte dat alleen ik het zal lezen weegt mee.

[ Bericht 9% gewijzigd door LuxAeterna op 03-08-2009 13:49:26 ]
pi_71563180
Ik heb deze situatie wel eens gehad in een vriendschap, trouwens. Een (toen nog) goede vriend wilde het wachtwoord van mijn e-mailaccount hebben om een practical joke uit te halen ofzo. Toen ik hem het wachtwoord niet gaf kreeg ik allerlei verwijten dat ik hem niet vertrouwde naar mijn hoofd geslingerd. Daar heeft het niets mee te maken, hij heeft er gewoon niets te zoeken.
pi_71563396
Ik ga akkoord met het niet lezen, tenzij met toestemming. Mijn ex las ook af en toe wel eens mijn SMS, maar buiten die van zichzelf, ging ze er geen ander lezen. uiteraard wel eens raar opkijken als er plots vijf keer na elkaar een andere naam in staat MAAR zelfs dan las ze die niet, omdat ik altijd met jan en alleman verrassingen voor haar in elkaar stak. Weekendje hier, etentje daar, haar verrassen op momenten die ze onmogelijk hield...

En dan wist ze het zelf ook wel, dat ze zoiets beter niet las

Woorden als 'achterdochtig zijn' en 'geruststelling', horen mijns inziens ook HELEMAAL NIET thuis in een relatie!!
Vanaf ze dat proberen, krijgen ze bedenktijd van me
4) Niet iedereen mag even veel hier in onzin. Als er iemand anders iets meer mag, is dat een uitzonderingsregel. Ga niet proberen hetzelfde te mogen.
pi_71563405
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 22:14 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Mee eensch
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_71563481
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 09:46 schreef tslh het volgende:
Ow, daar gaan we weer..... Er zijn 2 soorten mensen die altjid reageren in dit soort discussies:
- mag mijn partner mijn mail lezen?
- mogen ze in de supermarkt mijn tas controleren?
- mogen er camera's geplaatst op straat worden om criminaliteit tegen te gaan?
etc.

Het eerste soort:
"Natuurlijk, geen probleem! Als je niets te verbergen hebt is er toch niets aan de hand?"

Het tweede soort:
"Natuurlijk niet! Mijn privacy! Big Brother! Laat ze maar aantonen dat ik iets gedaan heb!"

De meerderheid van de posts valt niet in beide te plaatsen, helaas.
Op zondag 9 augustus 2009 00:52 schreef yvonne het volgende:
@remake zet je jezelf er even bij op je banlijstje?
Op zondag 9 augustus 2009 00:53 schreef Remake het volgende:
Nee.
pi_71563667
Als je dat nodig hebt om gerust te zijn op je relatie zit het niet goed denk ik maar oke
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
pi_71563674
als ze vragen kunnen ze krijgen.
zelf heb ik die behoefte totaal niet (om iets te gaan uitzoeken)
als ik nieuwsgierig ben dan vraag ik er om
  maandag 3 augustus 2009 @ 14:16:16 #39
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_71563877
Waarom zou je die berichten überhaupt willen lezen? Ik zie er het nut niet zo van in.
KuikenGuppy
pi_71563900
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 14:16 schreef Burdie het volgende:
Waarom zou je die berichten überhaupt willen lezen? Ik zie er het nut niet zo van in.
' om er zeker van te zijn dat hij/zij te vertrouwen is '

jeweettoch..
Ja doei.
pi_71564035
Newsflash: als iemand vreemd wil gaan doet hij/zij dat toch wel. Ook al zit je 10 uur per dag zijn/haar e-mail te lezen, cookies te checken browsergeschiedenis na te gaan etc etc etc...
  maandag 3 augustus 2009 @ 14:30:14 #42
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_71564223
Ik heb wél geheimen voor mijn vriend.
Of in elk geval: ik vind het totaal onnodig dat hij alles van mij weet en ik hoef ook niet alles van hem te weten. Over sommige dingen en op sommige manieren praat je nu eenmaal makkelijker met vrienden, of familie of voor mijn part je psycholoog dan met je partner en ik weet dat dat ook voor hem geldt.

Zeker als je jaloersig bent aangelegd lijkt het spitten in een ander z'n mails of Hyves berichtjes helemaal niet goed voor je gemoedsrust. Al die halve conversaties en mensen die je niet kent...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 3 augustus 2009 @ 14:30:54 #43
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_71564247
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 14:17 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

' om er zeker van te zijn dat hij/zij te vertrouwen is '

jeweettoch..
Oja
KuikenGuppy
pi_71564329
quote:
zoals TS het vertelt checkt hij dus echt de hyves van zn partner omdat 'vreemdgaan niet bepaald sporadisch voorkomt', kortom hij vertrouwt zijn partner gewoon niet.
Dat dus. Als je elkaar vertrouwt, hoef je niet achter iemands rug om de ander te controleren. Als je nieuwsgierig bent naar wat de ander krijgt, dan kan je dat altijd nog op de man/vrouw af vragen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_71564340

overigens... ik vind dat je zelf ook niet te vertrouwen bent als je onder het motto 'maar ik weet niet of hij/zij te vertrouwen is' achter iemands rug om zijn/haar berichten gaat lezen

maar dat kan aan mij liggen... natuurlijk
Ja doei.
  maandag 3 augustus 2009 @ 14:39:08 #46
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_71564477
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 14:34 schreef motorbloempje het volgende:

overigens... ik vind dat je zelf ook niet te vertrouwen bent als je onder het motto 'maar ik weet niet of hij/zij te vertrouwen is' achter iemands rug om zijn/haar berichten gaat lezen

maar dat kan aan mij liggen... natuurlijk
Dat wou ik ook net zeggen!
Bovendien heb ik wel iets beters te doen dan de persoonlijke spulletjes en correspondentie van m'n lief door te spitten. Als het belangrijk is, vertelt 'ie het me wel hoor
KuikenGuppy
pi_71564703
quote:
En als jij de telefoon van je partner pakt en je gaat naar inbox en ze graait dat ding snel uit je poten, dan weet je toch ook al dat er iets niet klopt....
Als mijn vriendin zoiets zou doen zou er zeker niets kloppen ja, en ik zou dan ook flink pissig worden.

Je schendt overigens niet alleen de privacy van je partner, maar ook die van degenen met wie hij of zij communiceert. Ik ben er niet van gediend als ik iemand een mail/sms stuur, dat dat bij andere mensen terecht komt dan degene naar wie ik het stuur.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  Moderator maandag 3 augustus 2009 @ 14:57:07 #48
9859 crew  Karina
Woman
pi_71564952
De zoveelste discussie hierover. Ik ben het helemaal eens met wat heiden6 zegt. Ik wil niet dat iemand in mijn telefoon/mailbox of wat dan ook kijkt. Niet dat ik iets te verbergen heb, maar het is gewoon privé. Je gaat toch ook niet iemands post openmaken? Dat is precies hetzelfde.

Vooral inderdaad het gedeelte dat het ook de schending van de privacy is van degene die jou het mailtje stuurt.
En sowieso als iemand STIEKEM je mail gaat lezen, dan klopt er al iets niet.

Hyves (indien openbaar) vind ik iets anders, als de hele wereld er in kan kijken, waarom je partner niet? Tenzij het obsessief gedrag wordt en elk berichtje wordt gelezen om maar ergens achter te komen, dat is vooral nogal zielig.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 3 augustus 2009 @ 15:08:27 #49
153954 NZYM
Genosha Records
pi_71565252
Eigenlijk heeft het checken van email/sms/hyves geen enkele zin. Als iemand iets wilt verbergen, is diegene echt wel zo slim om de mailtjes/smsjes/hyve-berichtjes te verwijderen. Wat heeft het dan nog voor nut om iemand te checken?
Waarom makkelijk doen als je moeilijk bent?
  maandag 3 augustus 2009 @ 15:14:15 #50
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_71565425
Je vertrouwd je chick gewoon niet , daarom lees je haar hyves.. royal sadness!
Minds are like parachutes. They only function when open.
pi_71565966
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 14:57 schreef Karina het volgende:
Je gaat toch ook niet iemands post openmaken?
Dat zou je niet denken nee, maar schijnbaar zijn er toch wat mensen die het doodnormaal vinden dat je ALLES van je partner weet en zijn/haar post ook gewoon opent.

Zoals zovaak gezegd, al heb je zelf niets te verbergen, ik vind ook dat je aan de privacy van de afzender moet denken, die houdt er (terecht!) geen rekening mee dat het misschien ook door een ander word gelezen
  maandag 3 augustus 2009 @ 15:36:15 #52
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_71566050
quote:

Ik heb zo mijn eigen zaken en mijn vriend ook. Dat zegt niet dat het 'geheimen' zijn, maar gewoon dingen die we wel met elkaar delen als dat nodig is, en anders niet. Wat ik met vrienden of bekenden rondmail hoeft hij gewoon niet te weten, simpelweg omdat hij niets aan die informatie heeft

Ook open ik zijn post niet als hij er niet is, zelfs als hij er wel is niet. We hebben dan allebei ons eigen stapeltje wat we naast elkaar staand open maken en er is verder niets geheims aan, maar het is gewoon een kwestie van 'je eigen ding hebben'.

We hebben een gezamelijke rekening en allebei onze eigen rekening inclusief spaarrekening waar we gewoon onze eigen geld op zetten. Ik weet niet precies wat hij op de spaar heeft, hij ook niet van mij.. Niet omdat het geheim is, maar omdat het niet echt boeit, van mij mag hij het weten en soms roep ik wel eens blij yay, er staat alweer zoveel op!

Volgend jaar gaan we trouwen en ik gok dat er niets verandert in deze situatie. Als hij het wil weten dan krijgt hij het zo te horen, maar ik hoef niet te 'versmelten' met mijn partner.. je hebt van die mensen die je uitnodigt zo van ' kom je morgen?' en dan nodig je alleen die persoon uit, krijg je terug 'ja, WE komen graag'

ja, flikkert op.. dat doen wij echt niet.. als niet duidelijk is dat beide (partner ook welkom!) uitgenodigd zijn dan vragen we dat even en we zeggen niet zomaar 'ja, WE komen'.
Dat soort zaken dus..

Helemaal mee eens!

In een relatie hoor je alsnog twee individuen te zijn in mijn ogen. En vaak zie je inderdaad dat mensen opeens niks meer alleen kunnen en overal hun partner mee naartoe slepen

Je moet toch ook nog een leven naast je partner hebben? En als die je inbox wilt lezen voor geruststelling raak ik niet gerust van, dit zegt meestal dat ze achterdochtig is en als je elkaar niet kan vertrouwen heeft het geen voedingbodem om te overleven.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
  maandag 3 augustus 2009 @ 17:16:13 #53
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_71568645
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 17:51 schreef hilliebillie het volgende:
ik weet ook niet wat het probleem is, ik kijk ook wel eens in de gsm/mail van m'n vriend en andersom ook. En echt niet om te controleren of hij vreemd gaat of niet want daar is me dat echt niet om te doen, maar meer om te kijken wat er is afgesproken met vrienden ofzo (want dat vergeet ie wel eens door te geven) en of ie nog leuke mail heeft.

Ik snap ook niet dat sommigen daar zo'n probleem van kunnen maken, beetje zielig maja
Je bent dus een soort kruising van zijn moeder en zijn chef voor hem.
Ik zou je echt zo gruwelijk hard laten blijken dat ik als grote jongen zelf wel bepaal wanneer ik met wie afspraken maak, en wanneer ik dat jou wil vertellen, de haartjes op mijn arm gaan overeind staan als ik zoiets lees. Brr, wat een relatie.

Kijken of ie leuke mail heeft.
En even kijken wat ie nou weer voor leuks in zijn dagboek heeft geschreven.
Gelukkig nog nooit zo'n vrouw gehad, ik vind het een ziekelijke motivering om iemands gsm/mail te lezen.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_71568716
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 17:16 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Ik zou je echt zo gruwelijk hard laten blijken dat ik als grote jongen zelf wel bepaal wanneer ik met wie afspraken maak, en wanneer ik dat jou wil vertellen, de haartjes op mijn arm gaan overeind staan als ik zoiets lees. Brr, wat een relatie.

Gelukkig nog nooit zo'n vrouw gehad, ik vind het een ziekelijke motivering om iemands gsm/mail te lezen.
Ik ook, ik zie het als iemands post openmaken. Afblijven met je tengels.
pi_71568736
Ik lees niet in de mailbox of telefoon van mijn vriendje tenzij op verzoek. Ik had het WW van mijn ex om iets te kunnen checken voor hem als hij daar specifiek naar vroeg (op een andere locatie of zo). Maar in andere situaties heb ik nooit op eigen initiatief andermans spullen gelezen. Die post is niet voor mij bestemd, ik lees ook de post van mijn ouders of zus niet.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_71572364
quote:

[..]

pi_71572422
quote:

[..]

dat dus..

als hij het je 'vergeten is te vertellen', dan had hij blijkbaar geen zin om er (met jou) heen te gaan
Ja doei.
pi_71572605
quote:

Dat soort zaken dus..

QFT

Me partner mag alles van me weten en/ of zien, MAAR eerst ff vragen. Dan heb ik er geen problemen mee
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_71572717
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 19:38 schreef motorbloempje het volgende:
als hij het je 'vergeten is te vertellen', dan had hij blijkbaar geen zin om er (met jou) heen te gaan
Maar in een relatie heb je daar toch recht op? .
pi_71572750
oh ja, da's waar
Ja doei.
pi_71572972
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 19:50 schreef motorbloempje het volgende:
oh ja, da's waar
En ik was het al 2x eens met je vandaag, kom je met zo'n reactie
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_71573005
m'n vriend leest nu weer mee...

want ja... daar heeft hij recht op... uiteraard....

Ja doei.
pi_71573647
quote:

[..]

Gaat er dus niet om waar hij alleen heen gaat maar afspraken voor ons samen. Het is regelmatig voor gekomen dat hij zegt 'kom we gaan' dat ik niet weet waar heen en hij in de veronderstelling is dat ie het gezegd heeft, en dat ik dus ondertussen zelf wat anders heb afgesproken. Is voor een keer niet erg maar na een paar keer wel vervelend. Vandaar dat hij ook gezegd heeft dat ik dat zelf ook maar een beetje mee moet bekijken..

En dat jij dan als grote jongen je vriendin laat blijken dat ze dat niet mag moet je helemaal zelf weten maar wij hebben het zo afgesproken en dan is het goed lijkt me...

En qua leuke mails bedoel ik van die door stuur filmpjes e.d. Die mijn vriend niet door stuurt en dus zegt dat ik ze op z'n laptop maar even moet bekijken en dat doe ik dan dus ook.

Maar blijkbaar vind je het dus vreemd dat wij deze afspraken hebben gemaakt en dat mag. Gelukkig is niet iedereen het zelfde want er zijn er veel waar ik het niet mee uit zou houden.

Maar denk er over wat je wilt maakt mij niet uit. Wij zijn tevreden met onze afspraken en ik hoop jullie ook met jullie afspraken en dan is het goed. Als m'n vriend het niet zou willen ofzo zou ik het ook echt niet doen. Logisch toch lijkt mij
pi_71573670
'leuke doorstuurmailtjes'

Ja doei.
pi_71573778
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 19:59 schreef motorbloempje het volgende:
m'n vriend leest nu weer mee...

want ja... daar heeft hij recht op... uiteraard....

Heeft naar mijn idee niks te maken met recht hebben op. Maar ik zou m'n vriend nooit iets verbieden om te lezen wat in m'n mail e.d. Staat. En we gaan d'r ook allebei niet in lopen graven ofzo. Maar zo als ik al zei.. Ieder z'n meug. De een doet het zus de ander zo. En ben blij dat niet iedereen het zelfde is of doet
pi_71573810
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 20:23 schreef motorbloempje het volgende:
'leuke doorstuurmailtjes'

Tja blijkbaar is het te moeillijk voor je dat anderen anders zijn. Beetje triest
pi_71573842
zozo, dramaqueen

anders trek je het even je persoonlijk aan..

als jij vindt dat het zo prima is dan hoef je je toch niet te gaan 'verantwoorden' aan een stelletje internethelden?
Ja doei.
pi_71573938
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 20:22 schreef hilliebillie het volgende:
Wij zijn tevreden met onze afspraken
Geweldig voor jullie. Dit topic gaat over het bekijken van dat soort dingen door één van beide partijen zonder expliciet dat soort afspraken en hoe de ander het dan in zijn of haar hoofd zou halen om daar ietwat gepikeerd over te zijn. Niet helemaal dezelfde situatie, wel?
pi_71573948
hihi doorstuurmailtjes, je weet toch voor iedere keer dat je zo'n mailtje doorstuurt God een kitten dood slaat met een steen?
pi_71573962

[ Bericht 100% gewijzigd door Litpho op 03-08-2009 20:35:02 ]
pi_71573981
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 20:34 schreef Loveless85 het volgende:
hihi doorstuurmailtjes, je weet toch voor iedere keer dat je zo'n mailtje doorstuurt God een kitten dood slaat met een steen?
nee, als je dat NIET doeoeoeoeoeet...

(zeggen ze maar stiekem is het idd zoals jij het zegt )
Ja doei.
pi_71581387
Nou ik zie hier de meeste reageren dat ze het er NIET mee eens zijn dat dat gebeurd.

Ik bedoelde ook eigenlijk niet stiekem. Maar zou jij het serieus je partner verbieden om te kijken in je inbox? Dat was eigenlijk de hoofdgedachte.

In mijn relatie is dat gewoon vanzelf sprekend dat ik weleens kijk op haar mail, hyves of sms. Hier weet zij natuurlijk ook vanaf. Het is natuurlijk ook niet zo dat ik elk berichtje ga open en nalezen.

En ja, ik heb de reacties gelezen waarin jullie zeggen dat ik gewoon mijn partner niet vertrouw maar ik vertrouw haar gewoon wel. Het is gewoon voor mij een fijn gevoel als ik weet dat open zijn tegen elkaar en ook veel KUNNEN delen, dus niet moeten.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 00:14:10 #73
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_71581516
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 00:09 schreef ego-tripper het volgende:
Nou ik zie hier de meeste reageren dat ze het er NIET mee eens zijn dat dat gebeurd.

Ik bedoelde ook eigenlijk niet stiekem. Maar zou jij het serieus je partner verbieden om te kijken in je inbox? Dat was eigenlijk de hoofdgedachte.

In mijn relatie is dat gewoon vanzelf sprekend dat ik weleens kijk op haar mail, hyves of sms. Hier weet zij natuurlijk ook vanaf. Het is natuurlijk ook niet zo dat ik elk berichtje ga open en nalezen.

En ja, ik heb de reacties gelezen waarin jullie zeggen dat ik gewoon mijn partner niet vertrouw maar ik vertrouw haar gewoon wel. Het is gewoon voor mij een fijn gevoel als ik weet dat open zijn tegen elkaar en ook veel KUNNEN delen, dus niet moeten.
Er zit anders nog een complete wereld van nuances tussen iets verbieden en iets vanzelf sprekend vinden.

En ik vind het een fijn gevoel als ik weet dat mijn lief en ik elkaar onze privacy kunnen gunnen en niet alles van elkaar hoeven te weten .
KuikenGuppy
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 00:57:50 #74
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_71582588
quote:
....
...
Ik verwacht het niet van mijn partner.
Ik vind de gedachte vreemd dat je het zou moeten verbieden.

Ik ben echt al jaren getrouwd, maar post waar mijn naam niet op staat maak ik niet open, en emails en smsen ga ik echt niet bekijken van mijn vrouw. En omgekeerd ook niet. Het is gewoon je eigen privacy-ruimte, ik kan me niet voorstellen waarom je die zou willen delen. Mij geeft het de rillingen als ik eraan denk. Ik zou me ingekapseld voelen.

Gelukkig heb ik het nooit hoeven bevechten of verbieden. Het zou ook meer een indicatie zijn van een radicaal andere verwachting van de relatie.Ik geef mijn privacy niet prijs. Het is je ademruimte.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_71582990
Nee dat doe je niet. Ieder zn eigen dingen. Bovendien kunnen mailtjes/smsjes/berichtjes prive zijn voor afz. Dat ik het mag weten wil niet zeggen dat vriend het mag weten. Ik vind het ook niet fijn als al mijn prive dingetjes rechtstreeks naar 'vriendjes van' gaan. Echte prive dingen, daar mail ik wel eens over. Smsje ook wel eens. Dat zou ik niet echt waarderen, als iedereen dat leest, ik denk dat het wel eens gebeurd. Het zou beter zijn van niet.

Ex en scharrel hebben wel eens zitten gluren in email en telefoon. Ik kan daar best boos om worden. Vraag het me gewoon als je iets wil weten. Ik vertel het heus wel...
pi_71583503
quote:

Geef eens 1 goede reden waarom je überhaupt in iemand anders inbox/mail/chat etc. zou willen kijken (als je hem/haar toch vertrouwd). Als hij/zij iets belangrijks of leuks heeft gezien dan vertelt hij/zij het toch wel en zo niet dan is dat zijn/haar goed recht.

Verder is het gewoon een goed punt dat de afzender van een bericht iets persoonlijk aan je vriend/vriendin wil vertellen, waarbij hij/zij er vanuit mag gaan dat het vriendje/vriendinnetje van de ontvanger niet ook mee leest. Als de afzender dat niet weet (je hebt het niet verteld), dan ben je, wat mij betreft, echt dom bezig.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2009 02:08:03 ]
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 02:34:37 #77
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_71583746
Ik heb er zelf eigenlijk geen problemen mee als mijn vriend m'n smsjes, mail o.i.d. zou lezen. Heb niks te verbergen
Hij zou het alleen zeker niet op prijs stellen als ik dat bij hem zou doen aangezien hij nogal gesteld is op zijn privacy. Maar goed ik vertrouw 'm dus dat is verder ook geen probleem. Heb er dan ook totaal geen behoefte aan dat te doen.
pi_71584610
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 02:05 schreef CoiLive het volgende:

[..]

Verder is het gewoon een goed punt dat de afzender van een bericht iets persoonlijk aan je vriend/vriendin wil vertellen, waarbij hij/zij er vanuit mag gaan dat het vriendje/vriendinnetje van de ontvanger niet ook mee leest. Als de afzender dat niet weet (je hebt het niet verteld), dan ben je, wat mij betreft, echt dom bezig.
Ja doei.
pi_71584644
Ik heb geen Hyves, doe niet aan sms en ze heeft het wachtwoord van mijn mailbox en fokaccount (pm dus ook). Vice versa ook. Maar ik kan de behoefte niet voelen om er ook daadwerkelijk in te kijken. Haar berichtjes, als er iets in staat wat ik ook moet weten, dan hoor ik het wel.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 11:19:09 #80
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_71588353
quote:

Laat ik het zo zeggen: ik zou niet met iemand willen zijn die (uit jaloezie, practische overwegingen, uit een intens gevoel van alles willen delen met elkaar, of op zoek naar "leuke doorstuurmailtjes" ) mijn mail wil lezen als ik dat niet expliciet zelf aanbied. Dat verbodsbord staat bij mij dus al op de oprit, niet bij de de postbus...

Ik heb die ruimte nodig en ben gelukkig ook met iemand die niet zo nodig tegen de klippen op alles wil delen.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')