Dat zou je niet denken nee, maar schijnbaar zijn er toch wat mensen die het doodnormaal vinden dat je ALLES van je partner weet en zijn/haar post ook gewoon opent.quote:Op maandag 3 augustus 2009 14:57 schreef Karina het volgende:
Je gaat toch ook niet iemands post openmaken?
Helemaal mee eens!quote:Op maandag 3 augustus 2009 09:34 schreef motorbloempje het volgende:
In een relatie deel je veel, maar je hoeft niet perse alles te delen..
Ik heb zo mijn eigen zaken en mijn vriend ook. Dat zegt niet dat het 'geheimen' zijn, maar gewoon dingen die we wel met elkaar delen als dat nodig is, en anders niet. Wat ik met vrienden of bekenden rondmail hoeft hij gewoon niet te weten, simpelweg omdat hij niets aan die informatie heeft
Ook open ik zijn post niet als hij er niet is, zelfs als hij er wel is niet. We hebben dan allebei ons eigen stapeltje wat we naast elkaar staand open maken en er is verder niets geheims aan, maar het is gewoon een kwestie van 'je eigen ding hebben'.
We hebben een gezamelijke rekening en allebei onze eigen rekening inclusief spaarrekening waar we gewoon onze eigen geld op zetten. Ik weet niet precies wat hij op de spaar heeft, hij ook niet van mij.. Niet omdat het geheim is, maar omdat het niet echt boeit, van mij mag hij het weten en soms roep ik wel eens blijyay, er staat alweer zoveel op!
Volgend jaar gaan we trouwen en ik gok dat er niets verandert in deze situatie. Als hij het wil weten dan krijgt hij het zo te horen, maar ik hoef niet te 'versmelten' met mijn partner.. je hebt van die mensen die je uitnodigt zo van ' kom je morgen?' en dan nodig je alleen die persoon uit, krijg je terug 'ja, WE komen graag'
ja, flikkert op.. dat doen wij echt niet.. als niet duidelijk is dat beide (partner ook welkom!) uitgenodigd zijn dan vragen we dat even en we zeggen niet zomaar 'ja, WE komen'.
Dat soort zaken dus..
Je moet alles KUNNEN delen in een relatie, maar dat betekent niet dat je alles ook moet delen vervolgens
Je bent dus een soort kruising van zijn moeder en zijn chef voor hem.quote:Op zondag 2 augustus 2009 17:51 schreef hilliebillie het volgende:
ik weet ook niet wat het probleem is, ik kijk ook wel eens in de gsm/mail van m'n vriend en andersom ook. En echt niet om te controleren of hij vreemd gaat of niet want daar is me dat echt niet om te doen, maar meer om te kijken wat er is afgesproken met vrienden ofzo (want dat vergeet ie wel eens door te geven) en of ie nog leuke mail heeft.
Ik snap ook niet dat sommigen daar zo'n probleem van kunnen maken, beetje zielig maja
Ik ook, ik zie het als iemands post openmaken. Afblijven met je tengels.quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:16 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Je bent dus een soort kruising van zijn moeder en zijn chef voor hem.
Ik zou je echt zo gruwelijk hard laten blijken dat ik als grote jongen zelf wel bepaal wanneer ik met wie afspraken maak, en wanneer ik dat jou wil vertellen, de haartjes op mijn arm gaan overeind staan als ik zoiets lees. Brr, wat een relatie.
Kijken of ie leuke mail heeft.![]()
En even kijken wat ie nou weer voor leuks in zijn dagboek heeft geschreven.![]()
Gelukkig nog nooit zo'n vrouw gehad, ik vind het een ziekelijke motivering om iemands gsm/mail te lezen.
quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:16 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Ik zou je echt zo gruwelijk hard laten blijken dat ik als grote jongen zelf wel bepaal wanneer ik met wie afspraken maak, en wanneer ik dat jou wil vertellen, de haartjes op mijn arm gaan overeind staan als ik zoiets lees. Brr, wat een relatie.
En even kijken wat ie nou weer voor leuks in zijn dagboek heeft geschreven.![]()
Gelukkig nog nooit zo'n vrouw gehad, ik vind het een ziekelijke motivering om iemands gsm/mail te lezen.
dat dus..quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:16 schreef drijfhout het volgende:
[..]
QFTquote:Op maandag 3 augustus 2009 09:34 schreef motorbloempje het volgende:
In een relatie deel je veel, maar je hoeft niet perse alles te delen..
Ik heb zo mijn eigen zaken en mijn vriend ook. Dat zegt niet dat het 'geheimen' zijn, maar gewoon dingen die we wel met elkaar delen als dat nodig is, en anders niet. Wat ik met vrienden of bekenden rondmail hoeft hij gewoon niet te weten, simpelweg omdat hij niets aan die informatie heeft
Ook open ik zijn post niet als hij er niet is, zelfs als hij er wel is niet. We hebben dan allebei ons eigen stapeltje wat we naast elkaar staand open maken en er is verder niets geheims aan, maar het is gewoon een kwestie van 'je eigen ding hebben'.
We hebben een gezamelijke rekening en allebei onze eigen rekening inclusief spaarrekening waar we gewoon onze eigen geld op zetten. Ik weet niet precies wat hij op de spaar heeft, hij ook niet van mij.. Niet omdat het geheim is, maar omdat het niet echt boeit, van mij mag hij het weten en soms roep ik wel eens blijyay, er staat alweer zoveel op!
Volgend jaar gaan we trouwen en ik gok dat er niets verandert in deze situatie. Als hij het wil weten dan krijgt hij het zo te horen, maar ik hoef niet te 'versmelten' met mijn partner.. je hebt van die mensen die je uitnodigt zo van ' kom je morgen?' en dan nodig je alleen die persoon uit, krijg je terug 'ja, WE komen graag'
ja, flikkert op.. dat doen wij echt niet.. als niet duidelijk is dat beide (partner ook welkom!) uitgenodigd zijn dan vragen we dat even en we zeggen niet zomaar 'ja, WE komen'.
Dat soort zaken dus..
Je moet alles KUNNEN delen in een relatie, maar dat betekent niet dat je alles ook moet delen vervolgens
Maar in een relatie heb je daar toch recht op?quote:Op maandag 3 augustus 2009 19:38 schreef motorbloempje het volgende:
als hij het je 'vergeten is te vertellen', dan had hij blijkbaar geen zin om er (met jou) heen te gaan![]()
Gaat er dus niet om waar hij alleen heen gaat maar afspraken voor ons samen. Het is regelmatig voor gekomen dat hij zegt 'kom we gaan' dat ik niet weet waar heen en hij in de veronderstelling is dat ie het gezegd heeft, en dat ik dus ondertussen zelf wat anders heb afgesproken. Is voor een keer niet erg maar na een paar keer wel vervelend. Vandaar dat hij ook gezegd heeft dat ik dat zelf ook maar een beetje mee moet bekijken..quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:16 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Heeft naar mijn idee niks te maken met recht hebben op. Maar ik zou m'n vriend nooit iets verbieden om te lezen wat in m'n mail e.d. Staat. En we gaan d'r ook allebei niet in lopen graven ofzo. Maar zo als ik al zei.. Ieder z'n meug. De een doet het zus de ander zo. En ben blij dat niet iedereen het zelfde is of doetquote:Op maandag 3 augustus 2009 19:59 schreef motorbloempje het volgende:
m'n vriend leest nu weer mee...
want ja... daar heeft hij recht op... uiteraard....
Geweldig voor jullie. Dit topic gaat over het bekijken van dat soort dingen door één van beide partijen zonder expliciet dat soort afspraken en hoe de ander het dan in zijn of haar hoofd zou halen om daar ietwat gepikeerd over te zijn. Niet helemaal dezelfde situatie, wel?quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:22 schreef hilliebillie het volgende:
Wij zijn tevreden met onze afspraken
nee, als je dat NIET doeoeoeoeoeet...quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:34 schreef Loveless85 het volgende:
hihi doorstuurmailtjes, je weet toch voor iedere keer dat je zo'n mailtje doorstuurt God een kitten dood slaat met een steen?
Er zit anders nog een complete wereld van nuances tussen iets verbieden en iets vanzelf sprekend vinden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 00:09 schreef ego-tripper het volgende:
Nou ik zie hier de meeste reageren dat ze het er NIET mee eens zijn dat dat gebeurd.
Ik bedoelde ook eigenlijk niet stiekem. Maar zou jij het serieus je partner verbieden om te kijken in je inbox? Dat was eigenlijk de hoofdgedachte.
In mijn relatie is dat gewoon vanzelf sprekend dat ik weleens kijk op haar mail, hyves of sms. Hier weet zij natuurlijk ook vanaf. Het is natuurlijk ook niet zo dat ik elk berichtje ga open en nalezen.
En ja, ik heb de reacties gelezen waarin jullie zeggen dat ik gewoon mijn partner niet vertrouw maar ik vertrouw haar gewoon wel. Het is gewoon voor mij een fijn gevoel als ik weet dat open zijn tegen elkaar en ook veel KUNNEN delen, dus niet moeten.
Ik verwacht het niet van mijn partner.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 00:09 schreef ego-tripper het volgende:
....
Ik bedoelde ook eigenlijk niet stiekem. Maar zou jij het serieus je partner verbieden om te kijken in je inbox? Dat was eigenlijk de hoofdgedachte.
...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |