abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71553683
Als je samen overeenkomt dat het geen probleem is, dan zie ik ook geen probleem. Maar ongevraagd privéberichten (e-mail, Hyves enzovoort) lezen is natuurlijk van de zotte. Het is in ieder geval niet iets wat bij mij in goede aarde valt.

Maken de mensen die vinden dat het ongevraagd wel moet kunnen ook dat je de ander zijn/haar post ongevraagd mag openmaken en lezen?
pi_71555159
ik mag ook ongevraagd zijn post open maken ja en hij die van mij ook. Zal ik dat niet vaak doen, maar wachten tot hij het zelf gelezen heeft. En ook dan doe ik dat niet stiekem en komt ook niet vaak voor. Mail en sms lees ik ook niet voor hij het zelf gelezen heeft dus komt op het zelfde neer.

Heel soms open ik wel z'n sms maar dat is alleen als ik weet dat vrienden rond aan het smsen zijn over de plannen van de avond en m'n vriend is in de douche of zo. Maar dat is met zijn toestemming.

En wat ik eerder ook zei is het niet om te controleren of hij vreemd gaat, want daar vertrouw ik hem wel in en zie daar ook echt geen reden toe. En het is ook niet zo dat ik dat dagelijks doe ofzo. Maar ik heb niets in m'n mail e.d. Staan dat hij niet mag weten en andersom ook niet. Dat dat bij anderen misschien wel zo is dat kan en dat mag ook.

Zo heeft iedere relatie z'n eigen dingen en dat is ook goed als je je er beiden maar in kunt vinden dan is er niets aan de hand lijkt me. Want als hij niet zou willen dat ik dat deed dan zou ik dat ook respecteren en andersom ook. Maar dat is logisch..
  maandag 3 augustus 2009 @ 09:27:25 #28
189530 boofer
rechtse SP-er
pi_71556848
Als je al een jaartje of 20 een relatie hebt dan zie ik het probleem niet. Maar is het nog maar pril, dan zou ik het zeker niet fijn vinden. Er kan altijd van alles gebeuren! Wat nou als de relatie uitgaat en je ex weet al je wachtwoorden en inlogcodes? Voor je het weet heb je overal gezeik. Dat risico wil ik niet lopen.

Mijn ex zat laatst ook ongevraagd mijn smsjes door te lezen (toen het nog aan was), ik voelde me er toen echt niet fijn onder. Het is sowieso een teken dat ze je niet vertrouwd, ook al zei ze dat het nieuwsgierigheid was. Zoiets vraag je eerst!
pi_71556937
In een relatie deel je veel, maar je hoeft niet perse alles te delen..

Ik heb zo mijn eigen zaken en mijn vriend ook. Dat zegt niet dat het 'geheimen' zijn, maar gewoon dingen die we wel met elkaar delen als dat nodig is, en anders niet. Wat ik met vrienden of bekenden rondmail hoeft hij gewoon niet te weten, simpelweg omdat hij niets aan die informatie heeft

Ook open ik zijn post niet als hij er niet is, zelfs als hij er wel is niet. We hebben dan allebei ons eigen stapeltje wat we naast elkaar staand open maken en er is verder niets geheims aan, maar het is gewoon een kwestie van 'je eigen ding hebben'.

We hebben een gezamelijke rekening en allebei onze eigen rekening inclusief spaarrekening waar we gewoon onze eigen geld op zetten. Ik weet niet precies wat hij op de spaar heeft, hij ook niet van mij.. Niet omdat het geheim is, maar omdat het niet echt boeit, van mij mag hij het weten en soms roep ik wel eens blij yay, er staat alweer zoveel op!

Volgend jaar gaan we trouwen en ik gok dat er niets verandert in deze situatie. Als hij het wil weten dan krijgt hij het zo te horen, maar ik hoef niet te 'versmelten' met mijn partner.. je hebt van die mensen die je uitnodigt zo van ' kom je morgen?' en dan nodig je alleen die persoon uit, krijg je terug 'ja, WE komen graag'

ja, flikkert op.. dat doen wij echt niet.. als niet duidelijk is dat beide (partner ook welkom!) uitgenodigd zijn dan vragen we dat even en we zeggen niet zomaar 'ja, WE komen'.
Dat soort zaken dus..

Je moet alles KUNNEN delen in een relatie, maar dat betekent niet dat je alles ook moet delen vervolgens
Ja doei.
  maandag 3 augustus 2009 @ 09:39:14 #30
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_71557001
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 09:34 schreef motorbloempje het volgende:
Je moet alles KUNNEN delen in een relatie, maar dat betekent niet dat je alles ook moet delen vervolgens
Precies.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  maandag 3 augustus 2009 @ 09:46:46 #31
19142 tslh
Never at ease.....
pi_71557127
Ow, daar gaan we weer..... Er zijn 2 soorten mensen die altjid reageren in dit soort discussies:
- mag mijn partner mijn mail lezen?
- mogen ze in de supermarkt mijn tas controleren?
- mogen er camera's geplaatst op straat worden om criminaliteit tegen te gaan?
etc.

Het eerste soort:
"Natuurlijk, geen probleem! Als je niets te verbergen hebt is er toch niets aan de hand?"

Het tweede soort:
"Natuurlijk niet! Mijn privacy! Big Brother! Laat ze maar aantonen dat ik iets gedaan heb!"

Life is funny. Well, yours is. To me.
pi_71563100
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 17:46 schreef ImMaxa het volgende:
Ik snap heel goed dat mensen soms de inbox/outbox van hun partner willen checken, maar persoonlijk ben ik daar tegen, en wel vanwege "privacy". Ik zie zo'n inbox als iets persoonlijks, en zomaar zonder medeweten en/of toestemming dat lezen zie ik als een inbreuk op de privacy, een beetje net zoals bij iemand inbreken en zijn/haar spullen doorzoeken. Ik vind het gewoon niet netjes.
Agree. Ik heb niets te verbergen, maar ik wil niet het idee hebben dat ik achter mijn rug om gecontroleerd word.

Edit: ook het argument dat de verzender misschien wél vertrouwelijke informatie stuurt met de gedachte dat alleen ik het zal lezen weegt mee.

[ Bericht 9% gewijzigd door LuxAeterna op 03-08-2009 13:49:26 ]
pi_71563180
Ik heb deze situatie wel eens gehad in een vriendschap, trouwens. Een (toen nog) goede vriend wilde het wachtwoord van mijn e-mailaccount hebben om een practical joke uit te halen ofzo. Toen ik hem het wachtwoord niet gaf kreeg ik allerlei verwijten dat ik hem niet vertrouwde naar mijn hoofd geslingerd. Daar heeft het niets mee te maken, hij heeft er gewoon niets te zoeken.
pi_71563396
Ik ga akkoord met het niet lezen, tenzij met toestemming. Mijn ex las ook af en toe wel eens mijn SMS, maar buiten die van zichzelf, ging ze er geen ander lezen. uiteraard wel eens raar opkijken als er plots vijf keer na elkaar een andere naam in staat MAAR zelfs dan las ze die niet, omdat ik altijd met jan en alleman verrassingen voor haar in elkaar stak. Weekendje hier, etentje daar, haar verrassen op momenten die ze onmogelijk hield...

En dan wist ze het zelf ook wel, dat ze zoiets beter niet las

Woorden als 'achterdochtig zijn' en 'geruststelling', horen mijns inziens ook HELEMAAL NIET thuis in een relatie!!
Vanaf ze dat proberen, krijgen ze bedenktijd van me
4) Niet iedereen mag even veel hier in onzin. Als er iemand anders iets meer mag, is dat een uitzonderingsregel. Ga niet proberen hetzelfde te mogen.
pi_71563405
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 22:14 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Mee eensch
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_71563481
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 09:46 schreef tslh het volgende:
Ow, daar gaan we weer..... Er zijn 2 soorten mensen die altjid reageren in dit soort discussies:
- mag mijn partner mijn mail lezen?
- mogen ze in de supermarkt mijn tas controleren?
- mogen er camera's geplaatst op straat worden om criminaliteit tegen te gaan?
etc.

Het eerste soort:
"Natuurlijk, geen probleem! Als je niets te verbergen hebt is er toch niets aan de hand?"

Het tweede soort:
"Natuurlijk niet! Mijn privacy! Big Brother! Laat ze maar aantonen dat ik iets gedaan heb!"

De meerderheid van de posts valt niet in beide te plaatsen, helaas.
Op zondag 9 augustus 2009 00:52 schreef yvonne het volgende:
@remake zet je jezelf er even bij op je banlijstje?
Op zondag 9 augustus 2009 00:53 schreef Remake het volgende:
Nee.
pi_71563667
Als je dat nodig hebt om gerust te zijn op je relatie zit het niet goed denk ik maar oke
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
pi_71563674
als ze vragen kunnen ze krijgen.
zelf heb ik die behoefte totaal niet (om iets te gaan uitzoeken)
als ik nieuwsgierig ben dan vraag ik er om
  maandag 3 augustus 2009 @ 14:16:16 #39
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_71563877
Waarom zou je die berichten überhaupt willen lezen? Ik zie er het nut niet zo van in.
KuikenGuppy
pi_71563900
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 14:16 schreef Burdie het volgende:
Waarom zou je die berichten überhaupt willen lezen? Ik zie er het nut niet zo van in.
' om er zeker van te zijn dat hij/zij te vertrouwen is '

jeweettoch..
Ja doei.
pi_71564035
Newsflash: als iemand vreemd wil gaan doet hij/zij dat toch wel. Ook al zit je 10 uur per dag zijn/haar e-mail te lezen, cookies te checken browsergeschiedenis na te gaan etc etc etc...
  maandag 3 augustus 2009 @ 14:30:14 #42
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_71564223
Ik heb wél geheimen voor mijn vriend.
Of in elk geval: ik vind het totaal onnodig dat hij alles van mij weet en ik hoef ook niet alles van hem te weten. Over sommige dingen en op sommige manieren praat je nu eenmaal makkelijker met vrienden, of familie of voor mijn part je psycholoog dan met je partner en ik weet dat dat ook voor hem geldt.

Zeker als je jaloersig bent aangelegd lijkt het spitten in een ander z'n mails of Hyves berichtjes helemaal niet goed voor je gemoedsrust. Al die halve conversaties en mensen die je niet kent...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 3 augustus 2009 @ 14:30:54 #43
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_71564247
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 14:17 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

' om er zeker van te zijn dat hij/zij te vertrouwen is '

jeweettoch..
Oja
KuikenGuppy
pi_71564329
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 18:50 schreef Loveless85 het volgende:
zoals TS het vertelt checkt hij dus echt de hyves van zn partner omdat 'vreemdgaan niet bepaald sporadisch voorkomt', kortom hij vertrouwt zijn partner gewoon niet.
Dat dus. Als je elkaar vertrouwt, hoef je niet achter iemands rug om de ander te controleren. Als je nieuwsgierig bent naar wat de ander krijgt, dan kan je dat altijd nog op de man/vrouw af vragen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_71564340

overigens... ik vind dat je zelf ook niet te vertrouwen bent als je onder het motto 'maar ik weet niet of hij/zij te vertrouwen is' achter iemands rug om zijn/haar berichten gaat lezen

maar dat kan aan mij liggen... natuurlijk
Ja doei.
  maandag 3 augustus 2009 @ 14:39:08 #46
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_71564477
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 14:34 schreef motorbloempje het volgende:

overigens... ik vind dat je zelf ook niet te vertrouwen bent als je onder het motto 'maar ik weet niet of hij/zij te vertrouwen is' achter iemands rug om zijn/haar berichten gaat lezen

maar dat kan aan mij liggen... natuurlijk
Dat wou ik ook net zeggen!
Bovendien heb ik wel iets beters te doen dan de persoonlijke spulletjes en correspondentie van m'n lief door te spitten. Als het belangrijk is, vertelt 'ie het me wel hoor
KuikenGuppy
pi_71564703
quote:
En als jij de telefoon van je partner pakt en je gaat naar inbox en ze graait dat ding snel uit je poten, dan weet je toch ook al dat er iets niet klopt....
Als mijn vriendin zoiets zou doen zou er zeker niets kloppen ja, en ik zou dan ook flink pissig worden.

Je schendt overigens niet alleen de privacy van je partner, maar ook die van degenen met wie hij of zij communiceert. Ik ben er niet van gediend als ik iemand een mail/sms stuur, dat dat bij andere mensen terecht komt dan degene naar wie ik het stuur.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  Moderator maandag 3 augustus 2009 @ 14:57:07 #48
9859 crew  Karina
Woman
pi_71564952
De zoveelste discussie hierover. Ik ben het helemaal eens met wat heiden6 zegt. Ik wil niet dat iemand in mijn telefoon/mailbox of wat dan ook kijkt. Niet dat ik iets te verbergen heb, maar het is gewoon privé. Je gaat toch ook niet iemands post openmaken? Dat is precies hetzelfde.

Vooral inderdaad het gedeelte dat het ook de schending van de privacy is van degene die jou het mailtje stuurt.
En sowieso als iemand STIEKEM je mail gaat lezen, dan klopt er al iets niet.

Hyves (indien openbaar) vind ik iets anders, als de hele wereld er in kan kijken, waarom je partner niet? Tenzij het obsessief gedrag wordt en elk berichtje wordt gelezen om maar ergens achter te komen, dat is vooral nogal zielig.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 3 augustus 2009 @ 15:08:27 #49
153954 NZYM
Genosha Records
pi_71565252
Eigenlijk heeft het checken van email/sms/hyves geen enkele zin. Als iemand iets wilt verbergen, is diegene echt wel zo slim om de mailtjes/smsjes/hyve-berichtjes te verwijderen. Wat heeft het dan nog voor nut om iemand te checken?
Waarom makkelijk doen als je moeilijk bent?
  maandag 3 augustus 2009 @ 15:14:15 #50
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_71565425
Je vertrouwd je chick gewoon niet , daarom lees je haar hyves.. royal sadness!
Minds are like parachutes. They only function when open.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')