Heb jij mijn post uberhaupt wel gelezen?quote:Op zondag 2 augustus 2009 14:23 schreef moussie het volgende:
[..]
goh, en ik maar het idee hebben dat juist jullie het niet helemaal snappen, dat er meer dingen bij komen kijken dan een simpel rekensommetje van 'zoveel kost het' .. dat je dingen als die 500.000 banen die gevuld moeten worden en wat zijn de consequenties als je daarvoor de mensen niet hebt ook mee moet nemen
Waarom geen heel subforum? Dit soort multkulgrappen kosten de belastingbetaler meer dan een bailout voor ING ofzo.quote:Op zondag 2 augustus 2009 14:49 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Allejezus man, krijgt dit verdoemde topic ook nog een deel 2?
Het gaat me helemaal niet om de kosten, het zal vast wel geld kosten. Het gaat me meer om dat dit onderwerp verkracht en verbogen word om pure racisme te ondersteunen. Dat is gewoon verwerpelijk, en een schande voor 'rechts' om het daar mee te profileren.quote:Op zondag 2 augustus 2009 14:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waarom geen heel subforum? Dit soort multkulgrappen kosten de belastingbetaler meer dan een bailout voor ING ofzo.
Het gaat me niet om racisme of discriminatie, het gaat me puur even over het kostenverhaal. We betalen met zijn allen belasting en het lijkt me nuttig als de belastingcentjes nuttig worden besteed aan rendabele zaken, niet aan bodemloze putten.quote:Op zondag 2 augustus 2009 15:00 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Het gaat me helemaal niet om de kosten, het zal vast wel geld kosten. Het gaat me meer om dat dit onderwerp verkracht en verbogen word om pure racisme te ondersteunen. Dat is gewoon verwerpelijk, en een schande voor 'rechts' om het daar mee te profileren.
Ik vind het ook een prima idee. Dan kunnen de linksche glazen platen het subforum links laten liggen en de discussie overlaten aan mensen die wel kennis van zaken hebben en een inhoudelijke bijdrage willen leveren. Ook lijkt het me een groter item dan bijvoorbeeld real life soaps of de kredietcrisis.quote:Op zondag 2 augustus 2009 15:01 schreef jkdjjsop het volgende:
Inderdaad, een migrantensubforum lijkt me wel wat. Waar iedereen z'n plezierige en minder plezierige ervaringen met migranten en allochtonen kwijtkan.
Voor jou misschien duidelijk, voor anderen minder duidelijk.quote:Op zondag 2 augustus 2009 15:05 schreef jkdjjsop het volgende:
Afijn, uit deel één is duidelijk en onomstotelijk gebleken dat de immigrant de Nederlandse samenleving heden ten dage gemiddeld genomen zo'n ¤100.000 kost. Met zo'n 2 miljoen immigranten is dat dus ¤ 200 miljard. Daar kun je zo'n beetje drie ING's van redden!
Hierbij verwijs ik iedereen terug naar deel 1 waar ik deze foutieve berekening al in de prullenmand heb verwezen.quote:Op zondag 2 augustus 2009 15:05 schreef jkdjjsop het volgende:
Afijn, uit deel één is duidelijk en onomstotelijk gebleken dat de immigrant de Nederlandse samenleving heden ten dage gemiddeld genomen zo'n ¤100.000 kost. Met zo'n 2 miljoen immigranten is dat dus ¤ 200 miljard. Daar kun je zo'n beetje drie ING's van redden!
Dat vind ik ronduit schofferend en totaal bezijden de waarheid. Ok, jij hebt misschien bepaalde standpunten als het gaat om immigratie, maar als je dan nu met de waarheid in aanraking komt, past het niet om mensen door te verwijzen naar nazi-websites.quote:Op zondag 2 augustus 2009 15:06 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Iemand die een rationele kostentechnische afweging maakt, is most welcome hier. Maar in het vorige topic en in anderen heeft dhr. jkdjjsop al bewezen geen rationeel denkend mens te zijn, en met behulp van uit de lucht gegrepen getallen zijn racistische opinie te propageren als de waarheid.
Hij is niet rechts, hij is niet links, hij is niet centrum, hij is gewoon een gedisillusioneerde mafkees en een gevaar voor fatsoenlijke discussies op dit forum.
quote:Op zondag 2 augustus 2009 15:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik vind het ook een prima idee. Dan kunnen de linksche glazen platen het subforum links laten liggen en de discussie overlaten aan mensen die wel kennis van zaken hebben en een inhoudelijke bijdrage willen leveren. Ook lijkt het me een groter item dan bijvoorbeeld real life soaps of de kredietcrisis.
Precies. Het wordt tijd voor topics waarin onderbouwing de scepter zwaait in plaats van topics vol linkschfascistische en holle praatjes.quote:Op zondag 2 augustus 2009 15:09 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]helemaal waar.
Het fokforum mist op dit moment toch vooral discussie tussen intelligente, nadenkende mensen, discussie die net wat verder gaat dan het standaard gezuig, gescheld en getrol van den linkschen gebruiker. Een dergelijk subforum kan die discussie vast weer helemaal terugbrengen!
Ik heb gelijkwaardige standpunten over immigratie, en stem dan ook rechts. Alleen hij is gewoon een zeer slecht voorbeeld voor rechts stemmende mensen, en hij tracht de waarheid in pacht te hebben door een paar foutieve berekeningen en een CPB rapport.quote:Op zondag 2 augustus 2009 15:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat vind ik ronduit schofferend en totaal bezijden de waarheid. Ok, jij hebt misschien bepaalde standpunten als het gaat om immigratie, maar als je dan nu met de waarheid in aanraking komt, past het niet om mensen door te verwijzen naar nazi-websites.
Immigratie kost alleen maar geld als je massaal kansloze immigranten importeert. Ik ben in beginsel pro-immigratie, maar dan wel immigratie van mensen die een toegevoegde waarde kunnen leveren en zich weten te gedragen. Mensen die dat niet kunnen/doen mogen van mij wegblijven.quote:Op zondag 2 augustus 2009 15:10 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik heb gelijkwaardige standpunten over immigratie, en stem dan ook rechts. Alleen hij is gewoon een zeer slecht voorbeeld voor rechts stemmende mensen, en hij tracht de waarheid in pacht te hebben door een paar foutieve berekeningen en een CPB rapport.
Ach er lopen hier ook tig figuren rond die alles wat maar met de islam of moslims te maken heeft tot debiele vormen loopt goed te praten.quote:Op zondag 2 augustus 2009 15:06 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Hij is niet rechts, hij is niet links, hij is niet centrum, hij is gewoon een gediesillusioneerde mafkees en een gevaar voor fatsoenlijke discussies op dit forum.
Ik heb anders geen onderscheid gezien tussen 'toegevoegde waarde' immigranten en 'nutteloze' immigranten in het kostenplaatje. Ik vind het concluderen dat immigratie slecht is voor Nederland dan ook veel te snel getrokken en het propageren van een non-immigratie beleid van jkd is dan ook alles behalve intelligent te noemen.quote:Op zondag 2 augustus 2009 15:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Immigratie kost alleen maar geld als je massaal kansloze immigranten importeert. Ik ben in beginsel pro-immigratie, maar dan wel immigratie van mensen die een toegevoegde waarde kunnen leveren en zich weten te gedragen. Mensen die dat niet kunnen/doen mogen van mij wegblijven.
Jammer dan dat je mijn post over het hoofd heb gezien, want ik mijn post maakte ik dat onderscheid wel. Het gaat niet om racisme, het gaat om de kostenpost van immigratie. Met immigratie van mensen met TW heeft niemand problemen, met de massale import van kanslozen hebben weldenkende belastingbetalers wel problemen.quote:Op zondag 2 augustus 2009 15:17 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik heb anders geen onderscheid gezien tussen 'toegevoegde waarde' immigranten en 'nutteloze' immigranten in het kostenplaatje. Ik vind het concluderen dat immigratie slecht is voor Nederland dan ook veel te snel getrokken en het propageren van een non-immigratie beleid van jkd is dan ook alles behalve intelligent te noemen.
En ik stoor me er aan dat hij zichzelf neerzet als intellectueel, en de rest van de mensen afdoet als achterlijken, terwijl hij zelf met foutieve berekeningen en drogredeneringen aan komt zetten. Vandaar dat ik het een nutteloos #2 vind, want het gaat hier allang niet meer om kostenplaatjes, maar eerder om pure racisme heb ik het idee.
Daarom de verwijzing van mij naar Stormfront.
Die mensen praat ik ook niet goed.quote:Op zondag 2 augustus 2009 15:14 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Ach er lopen hier ook tig figuren rond die alles wat maar met de islam of moslims te maken heeft tot debiele vormen loopt goed te praten.
Mijn probleem ligt dan ook niet zozeer bij jou m'n beste, maar wel bij jkd, die dingen zegt en ze daarna ontkent en anderen beticht van raaskallen. Hij is nog een grotere draaikont dan Minister Bos.quote:Op zondag 2 augustus 2009 15:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jammer dan dat je mijn post over het hoofd heb gezien, want ik mijn post maakte ik dat onderscheid wel. Het gaat niet om racisme, het gaat om de kostenpost van immigratie. Met immigratie van mensen met TW heeft niemand problemen, met de massale import van kanslozen hebben weldenkende belastingbetalers wel problemen.
Ik zou wel willen, maar in discussie gaan met iemand die het eens is met de stelling dat linksstemmers mentaal gehandicapt zijn gaat me te ver. Ik hou je maar in je waan, hopende dat 't sterft met de toename van wijsheid naarmate je ouder wordt.quote:Op zondag 2 augustus 2009 15:20 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Mwa, ik vind dat ie wel gelijk heeft. En een beetje macht aan deze visionair mag wat mij betreft wel, zodat er een grote zomer-opruiming hier kan plaatsvinden. Linksstemmen staat gelijk aan het tonen van zwakheid, welke gepaard gaat met lafheid. Daarom heeft Berlusconi ook gelijk: linksstemmers zijn geestelijk gehandicapt en kiezen bewust voor stilstand met dat pappen en nathouden van diverse problemen in dit land.
Zo, nu eerst een kopje thee. Iemand?Job, heb jij suiker voor me? Doe er gelijk een jodenkoek bij. Lekker voor bij de thee...
quote:Op zondag 2 augustus 2009 15:17 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik heb anders geen onderscheid gezien tussen 'toegevoegde waarde' immigranten en 'nutteloze' immigranten in het kostenplaatje. Ik vind het concluderen dat immigratie slecht is voor Nederland dan ook veel te snel getrokken n.
En weer ga je de fout in. Ik wilde geen eigen topic, maar een subforum voor het delen van ervarigen met immigranten en allochtonen. Dat is toch echt wat anders.quote:Op zondag 2 augustus 2009 15:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Je wou een eigen topic voor het delen van 'ervaringen' met allochtonen.
Jij verdraait hier mijn woorden. Ik heb nergens gezegd dat ik in dat subforum wil "discussiëren zonder standaard gezuig, gescheld en getrol van den linkschen gebruiker". Dat is wat jij er van maakt, door een zinsnede van mijn hand te gebruiken en daar zelf het e.e.a. aan toe te voegen.quote:En daar kon je discussiëren zonder, ik citeer: "standaard gezuig, gescheld en getrol van den linkschen gebruiker."
Als we ons zouden moeten houden aan de politiek correcte wetten van voor het jaar 2000, dan kan het hele forum wel opgedoekt worden en kan Nederland beter maar meteen failliet verklaard worden.quote:Op zondag 2 augustus 2009 15:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Een mens hoeft maar te kijken naar alle moderator edits die je gekregen hebt in de eerste paar pagina's om door te hebben dat er meer dan alleen jouw "Ik praat wel politiek correct hoor" stellingen stonden.
Verklaar me maar voor gek, maar menig persoon weet wel beter.
Wat een geklets weer:quote:Op zondag 2 augustus 2009 15:05 schreef jkdjjsop het volgende:
Vet van mij: massale import van kanslozen? Waar zie jij die?quote:Op zondag 2 augustus 2009 15:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jammer dan dat je mijn post over het hoofd heb gezien, want ik mijn post maakte ik dat onderscheid wel. Het gaat niet om racisme, het gaat om de kostenpost van immigratie. Met immigratie van mensen met TW heeft niemand problemen, met de massale import van kanslozen hebben weldenkende belastingbetalers wel problemen.
Wat we natuurlijk wel kunnen doen: een discussie voeren tussen intelligente, nadenkende mensen, discussie die net wat verder gaat dan het standaard gezuig, gescheld en getrol van sommige kwaadsappige gebruikers. We kunnen dan gewoon net doen of die gebruikers niet bestaan en hun berichten negeren.quote:Op zondag 2 augustus 2009 15:23 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik zou wel willen, maar in discussie gaan met iemand die het eens is met de stelling dat linksstemmers mentaal gehandicapt zijn gaat me te ver. Ik hou je maar in je waan, hopende dat 't sterft met de toename van wijsheid naarmate je ouder wordt.
Je mag echt verdomd veel zeggen op Fok van de mods, dus als je gemodereerd wordt maak je het echt te bont. Dan kan je wel gaan huilen over "wetten van voor 2000", maar dat maakt je nog steeds een racistisch, xenofoob mannetje.quote:Op zondag 2 augustus 2009 15:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als we ons zouden moeten houden aan de politiek correcte wetten van voor het jaar 2000, dan kan het hele forum wel opgedoekt worden en kan Nederland beter maar meteen failliet verklaard worden.
Die Whiskey_Tango maakte het gisteren inderdaad wel erg bont.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:58 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Je mag echt verdomd veel zeggen op Fok van de mods, dus als je gemodereerd wordt maak je het echt te bont. Dan kan je wel gaan huilen over "wetten van voor 2000", maar dat maakt je nog steeds een racistisch, xenofoob mannetje.
Dat forum is er toch? het heet VOLquote:Op zondag 2 augustus 2009 15:01 schreef jkdjjsop het volgende:
Inderdaad, een migrantensubforum lijkt me wel wat. Waar iedereen z'n plezierige en minder plezierige ervaringen met migranten en allochtonen kwijtkan.
quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:06 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Die Whiskey_Tango maakte het gisteren inderdaad wel erg bont.
En nu weer on-topic en niet on-userquote:Op maandag 3 augustus 2009 11:58 schreef ethiraseth het volgende:
maar dat maakt je nog steeds een racistisch, xenofoob mannetje.
Dat is helaas alweer gesloten. En bovendien waren de discussies er ook niet helemaal je van het.quote:Op maandag 3 augustus 2009 13:55 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat forum is er toch? het heet VOL
Vol is immers vol![]()
Meer nog dan 200 miljard euro - 216 miljard.quote:Op zondag 2 augustus 2009 15:05 schreef jkdjjsop het volgende:
Goed dat je het even komt melden, aangezien ik door bepaalde lieden hier nogal voorbarig voor gek werd verklaard met mijn eenvoudige berekening.quote:Op maandag 3 augustus 2009 19:01 schreef rja het volgende:
[..]
Meer nog dan 200 miljard euro - 216 miljard.
Er staat een berekening in de Elsevier van deze week.
Door worden bijvoorbeeld ook de extra kosten voor justitie en de investeringen in achterstands wijken mee gerekend, daar wordt bij de berekeningen van dat planburo helemaal geen rekening mee gehouden.
Geen idee, maar ik kan er wel naar raden. In elk geval zo'n driekwart miljoen, schat ik zo in. Dat zal dat landhuis wel ongeveer waard zijn geweest, dat hij kocht van z'n in de gevangenis opgebouwde WAO-uitkering.quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:44 schreef ouderejongere het volgende:
Wanneer komt de berekening van wat Ferdi Elsas ons gekost heeft?
+ politiekostenquote:Op maandag 3 augustus 2009 20:46 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik kan er wel naar raden. In elk geval zo'n driekwart miljoen, schat ik zo in. Dat zal dat landhuis wel ongeveer waard zijn geweest, dat hij kocht van z'n in de gevangenis opgebouwde WAO-uitkering.
Zou best kunnen inderdaad. Misschien nog wel meer.quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:55 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
+ politiekosten
+ rechtszaak
+ zijn verblijf in het hotel de gevangenis
+ TBS
+ uitkering na zijn gevangenschap
Reken bij elkaar maar op 5 miljoen euro.
Ik weet niet waarom je dit zegt, maar het komt in elk geval niet overeen met mijn mening.quote:Maar ach, hij is blank en hij heeft maar 1 iemand vermoordHet is natuurlijk een veel erger misdrijf als je van ver weg verhuist naar Nederland om een beter bestaan op te bouwen.
Alles kost geld, een immigrant, maar ook het koningshuis en boeven (ook van NL-komaf) kosten ons ook geld.quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:56 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
[..]
Ik weet niet waarom je dit zegt, maar het komt in elk geval niet overeen met mijn mening.
Het gaat om hoeveel het netto kost, onder de streep dus. Het koningshuis schijnt ons onder de streep bijvoorbeeld geld op te leveren. Criminelen niet, dat is meteen één van de redenen dat immigranten het op dit vlak gemiddeld ook zo slecht doen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:59 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Alles kost geld, een immigrant, maar ook het koningshuis en boeven (ook van NL-komaf) kosten ons ook geld.
Het staat in de elsevier. En in het fimpje wordt er het e.e.a. over gezegd. Voor de duidelijkheid: het gaat om een kosten-batenanalyse.quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:27 schreef Hukkie het volgende:
Is er ook iets bekend uit welke kosten die 216 miljard zijn opgebouwd?
We? Vooral de rechtse rukkers die indertijd aan de macht waren, bedoel je.quote:Op maandag 3 augustus 2009 09:28 schreef jkdjjsop het volgende:
En hier lees ik ook nog eens dat allochtonen slecht zijn voor het milieu! God o god, wat hebben we ons toch op de hals gehaald met het binnenhalen van die lui...
Nee, ik bedoel "we", zoals het er staat.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 00:46 schreef Kees22 het volgende:
[..]
We? Vooral de rechtse rukkers die indertijd aan de macht waren, bedoel je.
Hij zegt wel veel, maar onderbouwt niks.quote:Op maandag 3 augustus 2009 19:13 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Goed dat je het even komt melden, aangezien ik door bepaalde lieden hier nogal voorbarig voor gek werd verklaard met mijn eenvoudige berekening.
Het betreffende artikel kan ik op de website van elsevier niet vinden. Wel een filmpje:
http://video.elsevier.nl/(...)e/kosten/Week/Wynias
Meer info:
http://www.refdag.nl/arti(...)aat+200+miljard.html
Ik heb hier echt maar één woord voor: ongelofelijk!
In het filmpje wordt amper iets zinvols gezegd.quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:35 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Het staat in de elsevier. En in het fimpje wordt er het e.e.a. over gezegd. Voor de duidelijkheid: het gaat om een kosten-batenanalyse.
Anders koop jij even een Elsevier en tik jij het artikel even voor ons over.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 01:01 schreef Kees22 het volgende:
[..]
In het filmpje wordt amper iets zinvols gezegd.
Leeg geblaat, zo op zichzelf.
Het CPB heeft alleen de kosten voor de verzorgingsstaat berekend, zoals uitkeringen, huurtoeslag, etc. Dat is 6 miljard.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 00:59 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hij zegt wel veel, maar onderbouwt niks.
Goedkoop gepraat, dus. Ongeloofwaardig.
En het artikel in het Reformatorisch Dagblad stelt al helemaal niks voor.
Trouwens: als er 2 miljoen niet-westerse immigranten zijn en die kosten per verblijfsjaar EUR 3000, dan zijn de kosten voor dit jaar 6 miljard, en niet 12,7 miljard.
Een derde van het politiebudget? Lijkt je dat niet een beetje te veel eer voor niet-westerse immigranten? En in die Vogelaarswijken wonen ook alleen maar immigranten zeker? In het filmpje had hij het ook over te veel zorg krijgen en te weinig bijdragen. Maar dat geldt natuurlijk voor diverse groepen autochtonen ook. En hoe zat het eigenlijk met die onderlinge solidariteit, waar ziekenfondsen op gebaseerd waren: geldt die opeens niet meer voor immigranten?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 01:43 schreef rja het volgende:
[..]
Het CPB heeft alleen de kosten voor de verzorgingsstaat berekend, zoals uitkeringen, huurtoeslag, etc. Dat is 6 miljard.
De Elsevier heeft de kosten die verschillende ministeries maken hierbij opgeteld die voor niet Westerse allochtonen worden gemaakt, zoals bijvoorbeeld een derde van het politie budget, kosten voor Justitie, de kosten voor de Vogelaars wijken.etc. Totaal 6 miljard.
Totaal 12.7 miljard per jaar.
Niet Westerse allochtonen zijn over vertegenwoordigd in de criminaliteit.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 01:55 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Een derde van het politiebudget? Lijkt je dat niet een beetje te veel eer voor niet-westerse immigranten? En in die Vogelaarswijken wonen ook alleen maar immigranten zeker? I
Ik denk dat een derde stiekem nog te weinig is. Het zal eerder de helft zijn.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 01:55 schreef Kees22 het volgende:
Een derde van het politiebudget? Lijkt je dat niet een beetje te veel eer voor niet-westerse immigranten?
(Afkomelingen van) migranten zijn oververtegenwoordigd in de politiebusjes en gevangenissen. Dat is een feit. Daar hoef je geen discussie over te voeren lijkt me.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 01:55 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Een derde van het politiebudget? Lijkt je dat niet een beetje te veel eer voor niet-westerse immigranten? En in die Vogelaarswijken wonen ook alleen maar immigranten zeker? In het filmpje had hij het ook over te veel zorg krijgen en te weinig bijdragen. Maar dat geldt natuurlijk voor diverse groepen autochtonen ook. En hoe zat het eigenlijk met die onderlinge solidariteit, waar ziekenfondsen op gebaseerd waren: geldt die opeens niet meer voor immigranten?
Hij noemde zelfs het voller worden van Nederland als kostenpost: hoeveel euro draagt een immigrant bij aan de kosten van de files? Of aan de kosten van dijkbewaking?
Ga toch fietsen man.
Ook van kennisimmigranten?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 19:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
(Afkomelingen van) migranten zijn oververtegenwoordigd in de politiebusjes en gevangenissen. Dat is een feit. Daar hoef je geen discussie over te voeren lijkt me.
Nee, maar die term past niet echt bij de doorsnee immigrant in Nederland.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 20:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ook van kennisimmigranten?
Dat had ik in het vorige topic al geopperd. Kennismigranten moeten welkom zijn, kansloze uitkeringstrekkers uit bergdorpen niet.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 21:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dan wordt het tijd om er onderscheidt tussen te maken
Zo moeilijk is het niet om te berederen dat de gemiddelde onopgeleide Berber meer geld kost dan een Amerikaanse wetenschapper die voor AKZO werkt en met zijn gezin naar Nederland emigreertquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 21:11 schreef Hukkie het volgende:
Maar onderscheid is lastig, want dan moet je nuanceren. En is de stelling dat 'immigranten' geld kosten niet te handhaven.
Er is in het oorspronkelijke CPB-rapport ook onderscheid gemaakt tussen laag- en hoogopgeleide immigranten.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 21:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dan wordt het tijd om er onderscheidt tussen te maken
Nou, die Berber is gehaald, met moeite opgespoord, geselecteerd en naar Nederland gehaald. En hij heeft hier indertijd hard en vuil en zwaar werk gedaan en dus veel geld opgeleverd. Althans: volgens de bedrijfseconomische berekeningen van pakweg Hoogovens en de Rotterdamse haven.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 21:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het niet om te berederen dat de gemiddelde onopgeleide Berber meer geld kost dan een Amerikaanse wetenschapper die voor AKZO werkt en met zijn gezin naar Nederland emigreert
(Inclusief de twee hierbovenstaande berichten): ik voer ook geen discussie over die oververtegenwoordiging, maar wel over die schatting van een derde van de justitiekosten.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 19:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
(Afkomelingen van) migranten zijn oververtegenwoordigd in de politiebusjes en gevangenissen. Dat is een feit. Daar hoef je geen discussie over te voeren lijkt me.
Als ze het bij die ene berber hadden gelaten was die allang weer teruggeweest in zijn berber dorp maar helaas mocht hij van gekke Henkie ook zijn 25 neven en nichten kinderen en vrouw meenemenquote:Op zondag 9 augustus 2009 01:19 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou, die Berber is gehaald, met moeite opgespoord, geselecteerd en naar Nederland gehaald. En hij heeft hier indertijd hard en vuil en zwaar werk gedaan en dus veel geld opgeleverd. Althans: volgens de bedrijfseconomische berekeningen van pakweg Hoogovens en de Rotterdamse haven.
Beredeneren is niet moeilijk, maar cijfermatig onderbouwen zal al lastiger worden.
quote:Op zondag 9 augustus 2009 01:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als ze het bij die ene berber hadden gelaten was die allang weer teruggeweest in zijn berber dorp maar helaas mocht hij van gekke Henkie ook zijn 25 neven en nichten kinderen en vrouw meenemen
Vet en onderstreping van mij: horen we hier dezelfde spreker?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 21:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het niet om te berederen dat de gemiddelde onopgeleide Berber meer geld kost dan een Amerikaanse wetenschapper die voor AKZO werkt en met zijn gezin naar Nederland emigreert
Welnee, de slaven zijn naar NL geslagen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 01:19 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou, die Berber is gehaald, met moeite opgespoord, geselecteerd en naar Nederland gehaald.
Tot hij er achter kwam dat de sociale voorzieningen in NL van een dergelijke hoogte waren dat alleen gekken gingen werken.quote:En hij heeft hier indertijd hard en vuil en zwaar werk gedaan en dus veel geld opgeleverd.
Ah, nog even en dan hebben we onze welvaart te danken aan berberslaven die bij 2 bedrijven werkten,quote:Althans: volgens de bedrijfseconomische berekeningen van pakweg Hoogovens en de Rotterdamse haven.
Moeilijk voor jou ja.quote:Beredeneren is niet moeilijk, maar cijfermatig onderbouwen zal al lastiger worden.
Wat een vergelijkingquote:Op zondag 2 augustus 2009 14:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waarom geen heel subforum? Dit soort multkulgrappen kosten de belastingbetaler meer dan een bailout voor ING ofzo.
2 miljoen immigranten? 2 miljoen laagopgeleide immigranten waar dit kostenplaatje allemaal voor opgaat.quote:Op zondag 2 augustus 2009 15:05 schreef jkdjjsop het volgende:
En onze huisbankier is meteen om: 200 MILJARD, hatsikidee.quote:Op zondag 2 augustus 2009 15:06 schreef Halcon het volgende:
10 miljard voor ING en het hele land is in rep en roer tegenover een bodemloze put van 200 miljard, die ons de komende jaren nog een veelvoud van dat bedrag zal kosten en we moeten het maar ongemerkt laten passeren... Mooi niet dus.
Begin dan eens met die uit de lucht gegrepen 200 miljard? Voorrekenen en voorliegen zijn twee verschillende dingen he?quote:Op zondag 2 augustus 2009 15:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Precies. Het wordt tijd voor topics waarin onderbouwing de scepter zwaait in plaats van topics vol linkschfascistische en holle praatjes.
euhmquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 02:02 schreef rja het volgende:
[..]
Niet Westerse allochtonen zijn over vertegenwoordigd in de criminaliteit.
Als je artikel wilt lezen koop je zelf maar een Elsevier.
Dus tja, als je naar de grote van bevolkingsgroepen kijkt en van daaruit met percentages gaat werken trek je idd dat soort conclusies, maar als je gewoon naar de cijfers kijkt blijkt ineens dat net iets meer dan een derde van alle verdachten allochtoon is, de meeste verdachten zijn nog steeds autochtoon.quote:Uit de gevonden resultaten blijkt dat 61.000 van de in totaal 163.000 in 2002
in het HKS geregistreerde verdachten van allochtone herkomst was.
http://www.eukn.org/binar(...)iteit-kdk-060427.pdfquote:Deze uitkomsten worden enigszins vertekend door het
ontbreken van de zogenaamde Halt-afdoeningen in de gegevens. Juist in de
leeftijd van 12-17 jaar worden relatief veel misdrijven afgedaan via een Haltproject.
Omdat autochtonen oververtegenwoordigd zijn bij de Haltafdoeningen,
worden de resultaten voor autochtonen iets sterker onderschat.
Nee: tot ze versleten waren of overbodig en afgedankt werden.quote:Op zondag 9 augustus 2009 08:07 schreef Dr.Nikita het volgende:
Tot hij er achter kwam dat de sociale voorzieningen in NL van een dergelijke hoogte waren dat alleen gekken gingen werken.
quote:en ohja, Nederlanders zijn oer en oerdom, daar kwamen ze heel erg snel achter.
[..]
Moeilijk voor jou ja.
Ach, we kunnen best een discussie beginnen over mijn begripsvermogen of inlevingsvermogen, wat mij betreft.quote:Op zondag 9 augustus 2009 02:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja, maar de nuance zal je wel niet begrijpen dus ik wens je veel succes met je eigen gelijk
En dan inhoudelijk?quote:Op maandag 10 augustus 2009 02:49 schreef Zienswijze het volgende:
Kees is weer lekker bezig zo te zien...
Ik heb gek genoeg in grote delen niks tegen je posts in dit topic. Maar je bent wel lovend over onze Berbers zeg. Inderdaad, de 1e generatie heeft werk geleverd. Alleen sommige ouders zijn vergeten om hun kinderen op te voeden.quote:
Misschien zijn ze amper in de gelegenheid geweest om hun kinderen op te voeden. En misschien valt dat ook nog wel mee.quote:Op maandag 10 augustus 2009 04:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik heb gek genoeg in grote delen niks tegen je posts in dit topic. Maar je bent wel lovend over onze Berbers zeg. Inderdaad, de 1e generatie heeft werk geleverd. Alleen sommige ouders zijn vergeten om hun kinderen op te voeden.
Nee dat is 't ook niet, het is een belabberd topic de wereld in getoverd om elke immigrant in een kwaad daglicht te stellen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 00:00 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Overigens betwijfel ik, of het onderwerp van dit topic wel deze groep immigranten is.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 00:15 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nee dat is 't ook niet, het is een belabberd topic de wereld in getoverd om elke immigrant in een kwaad daglicht te stellen.
ach, het feit alleen al dat jij/jullie hier geboren allochtonen optel(t)len bij de immigranten om met een beetje creatief rekenen een zo negatief mogelijk cijfer te krijgen ..quote:
Allereerst respect voor je tantes en je moederquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 00:00 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Misschien zijn ze amper in de gelegenheid geweest om hun kinderen op te voeden. En misschien valt dat ook nog wel mee.
Laten we even nagaan: in 1968 wordt een 18-jarige Berber uit een klein dorp in Marokko naar een stad in Nederland gehaald en hoeft geen geiten meer te hoeden, maar mag de hele dag achter de lopende band staan.
Halverwege de jaren '70, hij is dan ongeveer 25, sticht hij een gezin. Dan begint er werkeloosheid toe te slaan, waarvan hij al snel slachtoffer wordt. Hij kan zijn kinderen amper helpen met huiswerk en is nog steeds niet goed ingeburgerd, want tijd en ruimte om Nederlands te leren en de Nederlandse maatschappij te leren kennen, werd hem amper gegund. Ik weet dat tantes van mij, in de Transvaalwijk in 's-Gravenhage, buurkinderen hielpen met huiswerk, gewoon omdat hun ouders dat niet konden.
Die kinderen zijn inmiddels rond de 30 en hebben zelf een gezin. Maar niet alle kinderen uit die generatie hadden mijn tantes in de buurt wonen.
Ik heb nu een analfabete, gescheiden moeder die Windows voor beginners wil leren. Ze heeft twee dochters, die het goed doen in de zorg en een zoon, die het niet goed doet. Zelf is ze nooit op school geweest. Dus niets van wat ik zeg sluit aan op iets in haar geheugen of bij iets wat ze kent. Ik kan me daar geen voorstelling van vormen: ikzelf weet heel veel en er is voor nieuwe informatie bijna altijd wel ergens een aangrijpingspunt in mijn hoofd. Maar bij haar valt alles op rotsgrond. Toch komt ze trouw op les en doet ze erg haar best. Dat alleen al vind ik de moeite waard om te honoreren.
Overigens betwijfel ik, of het onderwerp van dit topic wel deze groep immigranten is.
Mijn eigen moeder deed daar niet aan mee: die woonde op een dorp waar we nog geen protestanten hadden, laat staan allochtonen. Maar die andere moeder zal ik je complimenten overbrengen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 00:23 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Allereerst respect voor je tantes en je moeder
Ik kom van een boerderij, dus allebei mijn ouders waren thuis. Nou ja, tot mijn vader hernia kreeg en een baan moest zoeken.quote:Om inhoudelijk op je bericht in te gaan: jij zegt dat Berber-Nederlanders amper de gelegenheid hebben gehad om hun kinderen op te voeden![]()
Kom op nou, denk jij echt zo?
![]()
De vader werkte, de moeder was thuis. En jij komt zeggen dat die moeder geen gelegenheid heeft gehad om haar kinderen op te voeden?
Hoe denk je dat het vroeger was? Toen werkten vaders hier ook 12 uur per dag. Moeder was meestal thuis. Maar toch konden zij wel hun kinderen op voeden.
En dan zat je op het gymnasium en dan zat je je nog te pletter te vervelen omdat je moest wachten op de langzaamste in de klas .. da's dan mijn verhaal .. ik ben toen ook tijdelijk behoorlijk ontspoord omdat elk plezier in het leren werd vergald omdat ik ver onder mijn niveau gestimuleerd werd, en dat heeft mijn verdere leven niet bepaald positief beïnvloedquote:Op woensdag 12 augustus 2009 01:02 schreef Kees22 het volgende:
Let wel: ik kreeg een goed schooladvies: gymnasium. Allochtone kinderen krijgen vaak een te laag advies.
Oh, we amuseerden ons toch wel, bijvoorbeeld door te kaarten of door koekoeksklok te spelen. Al was ik helaas in talen niet zo erg goed.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 01:39 schreef moussie het volgende:
[..]
En dan zat je op het gymnasium en dan zat je je nog te pletter te vervelen omdat je moest wachten op de langzaamste in de klas .. da's dan mijn verhaal .. ik ben toen ook tijdelijk behoorlijk ontspoord omdat elk plezier in het leren werd vergald omdat ik ver onder mijn niveau gestimuleerd werd, en dat heeft mijn verdere leven niet bepaald positief beïnvloed
Je kan inderdaad m'n complimenten aan haar overbrengenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 01:02 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Mijn eigen moeder deed daar niet aan mee: die woonde op een dorp waar we nog geen protestanten hadden, laat staan allochtonen. Maar die andere moeder zal ik je complimenten overbrengen.(Mijn tantes zijn inmiddels overleden.)
Kijk, als je besluit om je voor lange tijd te vestigen (gastarbeiders deden dat na een tijdje), dan ga je je toch automatisch interesseren hoe het systeem hier in Nederland werkt? O.a. onderwijssysteem bijv. Want je wil toch dat je kinderen het goed doen op school zodat ze niet die laagbetaalde baantjes hoeven te doen die de gastarbeiders moesten doen?quote:Ik kom van een boerderij, dus allebei mijn ouders waren thuis. Nou ja, tot mijn vader hernia kreeg en een baan moest zoeken.
Het verschil is vooral, dat mijn ouders hun maatschappij volkomen begrepen, want ze waren er in groot gebracht en hadden haar welbewust mee opgebouwd. Voor gastarbeiders ligt dat toch wel even anders. Mijn ouders konden de lessen op school aanvullen en compleet maken, maar de analfabete eerste generatie allochtonen kon dat niet.
Op de middelbare school liet ik mijn ouders, ook al zijn die intelligent, achter me wat kennis betreft. En dat schiep een afstand, ook op andere gebieden dan de school. Let wel: ik kreeg een goed schooladvies: gymnasium. Allochtone kinderen krijgen vaak een te laag advies.
Heb ik gedaan: ze was blij.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 23:35 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je kan inderdaad m'n complimenten aan haar overbrengen![]()
[..]
Kijk, als je besluit om je voor lange tijd te vestigen (gastarbeiders deden dat na een tijdje), dan ga je je toch automatisch interesseren hoe het systeem hier in Nederland werkt? O.a. onderwijssysteem bijv. Want je wil toch dat je kinderen het goed doen op school zodat ze niet die laagbetaalde baantjes hoeven te doen die de gastarbeiders moesten doen?
En waarom kunnen Chinezen en andere Aziatische immigranten wel ervoor zorgen dat ze de maatschappij hier een beetje snappen? In elke geval zorgen zij er wél voor dat hun kinderen goed hun best doen op school...
bij de weg .. ik heb me door de bron van dat getal heen geworsteld en wil even toevoegen dat zelfs een geboren en getogen Nederlander ¤18.000 kost.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 01:18 schreef Kees22 het volgende:
Als een immigrant inderdaad EUR 43.000 zou kosten, dan wordt een geslaagd integratietraject al snel lonend. Dus in zoverre ben ik het eens met je: even kijken waar de barrière zit en daar dan iets aan doen.
Laten ze eerst maar eens gaan kijken wat die politici met hun 5 jaar wachtgeld , bank- en bedrijfs-presidenten en topambtenaren kosten met hun bonussen. Laat die als eerste vertrekken en er is ruimte zat om iedereen een vakantie op Hawaï te geven. Geef ook de speculanten meteen een treinkaartje en de crisis is ook meteen opgelost.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 01:24 schreef moussie het volgende:
[..]
bij de weg .. ik heb me door de bron van dat getal heen geworsteld en wil even toevoegen dat zelfs een geboren en getogen Nederlander ¤18.000 kost.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |