abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71801039
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 00:15 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Nee dat is 't ook niet, het is een belabberd topic de wereld in getoverd om elke immigrant in een kwaad daglicht te stellen.

Waar haal je dit precies vandaan?
pi_71804486
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:16 schreef Halcon het volgende:

[..]

Waar haal je dit precies vandaan?
ach, het feit alleen al dat jij/jullie hier geboren allochtonen optel(t)len bij de immigranten om met een beetje creatief rekenen een zo negatief mogelijk cijfer te krijgen ..
pleased to meet you
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:00:55 #83
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_71804615
we betalen ons arm, en we krijgen er criminelen voor terug. en bedankt marokkanen, somaliërs en roemenen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_71806824
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 00:00 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Misschien zijn ze amper in de gelegenheid geweest om hun kinderen op te voeden. En misschien valt dat ook nog wel mee.
Laten we even nagaan: in 1968 wordt een 18-jarige Berber uit een klein dorp in Marokko naar een stad in Nederland gehaald en hoeft geen geiten meer te hoeden, maar mag de hele dag achter de lopende band staan.
Halverwege de jaren '70, hij is dan ongeveer 25, sticht hij een gezin. Dan begint er werkeloosheid toe te slaan, waarvan hij al snel slachtoffer wordt. Hij kan zijn kinderen amper helpen met huiswerk en is nog steeds niet goed ingeburgerd, want tijd en ruimte om Nederlands te leren en de Nederlandse maatschappij te leren kennen, werd hem amper gegund. Ik weet dat tantes van mij, in de Transvaalwijk in 's-Gravenhage, buurkinderen hielpen met huiswerk, gewoon omdat hun ouders dat niet konden.
Die kinderen zijn inmiddels rond de 30 en hebben zelf een gezin. Maar niet alle kinderen uit die generatie hadden mijn tantes in de buurt wonen.

Ik heb nu een analfabete, gescheiden moeder die Windows voor beginners wil leren. Ze heeft twee dochters, die het goed doen in de zorg en een zoon, die het niet goed doet. Zelf is ze nooit op school geweest. Dus niets van wat ik zeg sluit aan op iets in haar geheugen of bij iets wat ze kent. Ik kan me daar geen voorstelling van vormen: ikzelf weet heel veel en er is voor nieuwe informatie bijna altijd wel ergens een aangrijpingspunt in mijn hoofd. Maar bij haar valt alles op rotsgrond. Toch komt ze trouw op les en doet ze erg haar best. Dat alleen al vind ik de moeite waard om te honoreren.

Overigens betwijfel ik, of het onderwerp van dit topic wel deze groep immigranten is.
Allereerst respect voor je tantes en je moeder

Om inhoudelijk op je bericht in te gaan: jij zegt dat Berber-Nederlanders amper de gelegenheid hebben gehad om hun kinderen op te voeden Kom op nou, denk jij echt zo?
De vader werkte, de moeder was thuis. En jij komt zeggen dat die moeder geen gelegenheid heeft gehad om haar kinderen op te voeden?

Hoe denk je dat het vroeger was? Toen werkten vaders hier ook 12 uur per dag. Moeder was meestal thuis. Maar toch konden zij wel hun kinderen op voeden.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 00:31:17 #85
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_71806965
Het blijft grappig dat zodra het over niet-Nederlanders gaat mensen heel makkelijk individuen op groepskenmerken beoordelen. Opmerkingen van zoalshetis "we betalen ons arm, en we krijgen er criminelen voor terug. en bedankt marokkanen, somaliërs en roemenen" zijn simpelweg misselijkmakend.

Wij als Nederlanders willen toch ook beoordeeld worden op onze individuele kwaliteiten. Ik ben opgegroeid in een wijk met hoge werkloosheid, veel criminaliteit en weinig mensen met een opleiding. Maar gelukkig beoordeelt niemand mij vanwege mijn afkomst. Want als men dat wel zou doen zou ik nooit een fatsoenlijke baan kunnen krijgen: "ah, die komt uit wijk x... ja dat zijn allemaal luie uitkeringstrekkers en criminelen, die kun je niet vertrouwen".
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_71807482
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 00:23 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Allereerst respect voor je tantes en je moeder
Mijn eigen moeder deed daar niet aan mee: die woonde op een dorp waar we nog geen protestanten hadden, laat staan allochtonen. Maar die andere moeder zal ik je complimenten overbrengen. (Mijn tantes zijn inmiddels overleden.)
quote:
Om inhoudelijk op je bericht in te gaan: jij zegt dat Berber-Nederlanders amper de gelegenheid hebben gehad om hun kinderen op te voeden Kom op nou, denk jij echt zo?
De vader werkte, de moeder was thuis. En jij komt zeggen dat die moeder geen gelegenheid heeft gehad om haar kinderen op te voeden?

Hoe denk je dat het vroeger was? Toen werkten vaders hier ook 12 uur per dag. Moeder was meestal thuis. Maar toch konden zij wel hun kinderen op voeden.
Ik kom van een boerderij, dus allebei mijn ouders waren thuis. Nou ja, tot mijn vader hernia kreeg en een baan moest zoeken.
Het verschil is vooral, dat mijn ouders hun maatschappij volkomen begrepen, want ze waren er in groot gebracht en hadden haar welbewust mee opgebouwd. Voor gastarbeiders ligt dat toch wel even anders. Mijn ouders konden de lessen op school aanvullen en compleet maken, maar de analfabete eerste generatie allochtonen kon dat niet.
Op de middelbare school liet ik mijn ouders, ook al zijn die intelligent, achter me wat kennis betreft. En dat schiep een afstand, ook op andere gebieden dan de school. Let wel: ik kreeg een goed schooladvies: gymnasium. Allochtone kinderen krijgen vaak een te laag advies.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_71807978
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 01:02 schreef Kees22 het volgende:
Let wel: ik kreeg een goed schooladvies: gymnasium. Allochtone kinderen krijgen vaak een te laag advies.
En dan zat je op het gymnasium en dan zat je je nog te pletter te vervelen omdat je moest wachten op de langzaamste in de klas .. da's dan mijn verhaal .. ik ben toen ook tijdelijk behoorlijk ontspoord omdat elk plezier in het leren werd vergald omdat ik ver onder mijn niveau gestimuleerd werd, en dat heeft mijn verdere leven niet bepaald positief beïnvloed
pleased to meet you
pi_71835312
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 01:39 schreef moussie het volgende:

[..]

En dan zat je op het gymnasium en dan zat je je nog te pletter te vervelen omdat je moest wachten op de langzaamste in de klas .. da's dan mijn verhaal .. ik ben toen ook tijdelijk behoorlijk ontspoord omdat elk plezier in het leren werd vergald omdat ik ver onder mijn niveau gestimuleerd werd, en dat heeft mijn verdere leven niet bepaald positief beïnvloed
Oh, we amuseerden ons toch wel, bijvoorbeeld door te kaarten of door koekoeksklok te spelen. Al was ik helaas in talen niet zo erg goed.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_71835488
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 01:02 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Mijn eigen moeder deed daar niet aan mee: die woonde op een dorp waar we nog geen protestanten hadden, laat staan allochtonen. Maar die andere moeder zal ik je complimenten overbrengen. (Mijn tantes zijn inmiddels overleden.)
Je kan inderdaad m'n complimenten aan haar overbrengen
quote:
Ik kom van een boerderij, dus allebei mijn ouders waren thuis. Nou ja, tot mijn vader hernia kreeg en een baan moest zoeken.
Het verschil is vooral, dat mijn ouders hun maatschappij volkomen begrepen, want ze waren er in groot gebracht en hadden haar welbewust mee opgebouwd. Voor gastarbeiders ligt dat toch wel even anders. Mijn ouders konden de lessen op school aanvullen en compleet maken, maar de analfabete eerste generatie allochtonen kon dat niet.
Op de middelbare school liet ik mijn ouders, ook al zijn die intelligent, achter me wat kennis betreft. En dat schiep een afstand, ook op andere gebieden dan de school. Let wel: ik kreeg een goed schooladvies: gymnasium. Allochtone kinderen krijgen vaak een te laag advies.
Kijk, als je besluit om je voor lange tijd te vestigen (gastarbeiders deden dat na een tijdje), dan ga je je toch automatisch interesseren hoe het systeem hier in Nederland werkt? O.a. onderwijssysteem bijv. Want je wil toch dat je kinderen het goed doen op school zodat ze niet die laagbetaalde baantjes hoeven te doen die de gastarbeiders moesten doen?
En waarom kunnen Chinezen en andere Aziatische immigranten wel ervoor zorgen dat ze de maatschappij hier een beetje snappen? In elke geval zorgen zij er wél voor dat hun kinderen goed hun best doen op school...
pi_71837828
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 23:35 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Je kan inderdaad m'n complimenten aan haar overbrengen
[..]

Kijk, als je besluit om je voor lange tijd te vestigen (gastarbeiders deden dat na een tijdje), dan ga je je toch automatisch interesseren hoe het systeem hier in Nederland werkt? O.a. onderwijssysteem bijv. Want je wil toch dat je kinderen het goed doen op school zodat ze niet die laagbetaalde baantjes hoeven te doen die de gastarbeiders moesten doen?
En waarom kunnen Chinezen en andere Aziatische immigranten wel ervoor zorgen dat ze de maatschappij hier een beetje snappen? In elke geval zorgen zij er wél voor dat hun kinderen goed hun best doen op school...
Heb ik gedaan: ze was blij.

Ja, daar heb je ook wel gelijk in. Ik zou zelf die behoefte ook wel sterk hebben: ik voel me al geïsoleerd als ik op vakantie de taal nauwelijks spreek.
En zelfs al kun je begrip opbrengen voor het verloop van de zaken, dan nog is slechte integratie een probleem, zowel voor de buitenlanders als voor de Nederlanders.
Als een immigrant inderdaad EUR 43.000 zou kosten, dan wordt een geslaagd integratietraject al snel lonend. Dus in zoverre ben ik het eens met je: even kijken waar de barrière zit en daar dan iets aan doen.
pi_71837926
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 01:18 schreef Kees22 het volgende:
Als een immigrant inderdaad EUR 43.000 zou kosten, dan wordt een geslaagd integratietraject al snel lonend. Dus in zoverre ben ik het eens met je: even kijken waar de barrière zit en daar dan iets aan doen.
bij de weg .. ik heb me door de bron van dat getal heen geworsteld en wil even toevoegen dat zelfs een geboren en getogen Nederlander ¤18.000 kost.
pleased to meet you
pi_71838461
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 01:24 schreef moussie het volgende:

[..]

bij de weg .. ik heb me door de bron van dat getal heen geworsteld en wil even toevoegen dat zelfs een geboren en getogen Nederlander ¤18.000 kost.
Laten ze eerst maar eens gaan kijken wat die politici met hun 5 jaar wachtgeld , bank- en bedrijfs-presidenten en topambtenaren kosten met hun bonussen. Laat die als eerste vertrekken en er is ruimte zat om iedereen een vakantie op Hawaï te geven. Geef ook de speculanten meteen een treinkaartje en de crisis is ook meteen opgelost.
megalomaniac
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')