abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71535981


Een korte inleiding

Operation Flashpoint: Dragon Rising is het officiële vervolg van Operation Flashpoint: Cold war Crisis. De originele Operation Flashpoint werd in 2001 gereleased. Deze game werd, tegen de verwachtingen in, een groot succes. De game won meerdere prijzen voor originaliteit en gameplay. Een shooter, maar dan in realistische variant was destijds nog nooit gedaan. Operation Flashpoint: Dragon Rising werd vlak voor de E3 van 2003 aangekondigd. Sindsdien is de game in ontwikkeling by Codemasters.

Onenigheid tussen de ontwikkelaar en uitgever

Omdat Operation Flashpoint: Cold War Crisis zo'n succes werd, wouden de ontwikkelaar (Bohemia Interactive) en de uitgever (Codemasters) er beide een flink zakcentje aan verdienen. Ook hadden ze beide een heel ander idee over hoe het vervolg eruit zou moeten gaan zien. In 2005 barstte de bom, en gingen Codemasters en Bohemia Interactive hun eigen weg. Bohemia Interactive kwam in 2006 met hun eigen variant op Operation Flashpoint, ArmA: Combat Operations. Helaas werd deze game niet zo'n succes als de oude Operation Flashpoint: Cold war Crisis.

Behalve dat de game niet succesvol was in de verkopen, bezat de game veel bugs, fouten en haperde de game teveel. In Juni 2009 werd ArmA 2 uitgegeven, de directe concurrent van Operation Flashpoint: Dragon Rising. Deze game liep vloeiender, en bezat minder bugs. Toch moeten er waarschijnlijk nog een hoop patches worden uitgegeven totdat deze game zich volwassen kan noemen. (Bij ArmA: Combat Operations kostte dat 6-8 patches)

Wat voor soort game wordt Operation Flashpoint: Dragon Rising?

Operation Flashpoint: Dragon Rising wordt een game met een sterk realistisch tintje. Je zou het als Battlefield 2 kunnen beschouwen, maar dan een veel grotere map (220 vierkante kilometer), en als je geraakt wordt door een kogel ben je minstens immobiel, en misschien zelfs al dood. Toch zullen Battlefield en Call of Duty spelers zich niet compleet op hun gemak voelen vanwege de realistische gameplay

Een paar belangrijke features van het spel:

  • Men kan in een level voorwerpen uit de omgeving beschadigen, en deze schade is gedurende de rest van het SPEL(!) blijvend.
  • Het spel zal zich afspelen op het eiland Kiska, hoewel dit in het spel Skira wordt genoemd.
  • Wapens kunnen worden uitgerust met een vizier of een granaatlanceerder.
  • Er zullen meer dan 70 wapens voorkomen in het spel.
  • Er zullen meer dan 50 voertuigen voor zowel land, zee als lucht beschikbaar zijn in het spel.
    (wikiquote)

    Wat kunnen we van de multiplayer verwachten?

    PC:
    32 spelers online
    4 player Campaign Co-op (Houdt in dat de singleplayer campaign ook met vrienden online kan worden gespeeld)
    Bovendien zal de PC versie de bekende "Mission Editor" krijgen, hiermee kunnen eigen missies worden geconstrueerd. De mission editor zal hetzelfde zijn als de mission editor van de ontwikkelaars, waardoor er veel mogelijk word voor de mensen die graag hun eigen missies bouwen.

    Consoles:
    4VS4 (Wordt waarschijnlijk 8VS8)
    4 player Campaign Co-op

    De aantallen van de multiplayer op de console zijn laag, dit valt te wijten aan de intensieve netcode. Ook zullen er veel computergestuurde vijanden/vrienden zijn, dat nummer kan oplopen boven de 200.

    Wat kunnen we grafisch van Operation Flashpoint: Dragon Rising verwachten?

    Alhoewel gameplay natuurlijk op de eerste plek staat, zal Operation Flashpoint: Dragon Rising gebruik maken van de EGO engine (Dit is dezelfde grafische engine als de engine die gebruikt werd in Race Driver: Grid, maar dan een verbeterde variant).

    De meningen over deze engine zijn nogal verschillend. Sommige reviewers vinden het "een echte Crysis beater" terwijl andere reviewers licht teleurgesteld zijn. Toch denk ik dat we ons hier geen zorgen over moeten gaan maken. Operation Flashpoint: Dragon Rising is namelijk nog steeds niet klaar, en er is waarschijnlijk veel gebeurd in de tussentijd.

    En het geluid dan?

    de audiovisuele ervaring is volgens Codemasters een van hun hoogste prioriteiten. Ze hebben een groot audio team gehuurd dat van ieder wapen in de game het geluid opmeet, van verschillende afstanden wel te verstaan.

    Ook de voertuigen, helikopters en misschien wel vliegtuigen (nog niet zeker) zullen ruimschoots opgenomen worden door het geluidsteam van Codemasters. Een klein voorproefje kan hier gevonden worden:

    http://community.codemasters.com/forum/showthread.php?t=359302&highlight=Flashpoint+Audio+team

    Releasedatums?

    Op het moment staat Operation Flashpoint: Dragon Rising gepland op de verschillende data:

    Noord Amerika: 6 Oktober 2009
    EPAC gebieden: 8 Oktober 2009
    Verenigd koninkrijk: 9 Oktober 2009

    Na wat research vond ik dat Nederland waarschijnlijk ook een van de EPAC landen is, dat betekend dus dat Operation Flashpoint: Dragon Rising vanaf 8 Oktober 2009 beschikbaar zal zijn in ons landje.

    Nuttige links

    Operation Flashpoint: Dragon Rising beschikt over een grote, professionele achterban. Er zijn daarom ook verschillende fansites opgezet die zo vaak als mogelijk worden ge-update.

    Belangrijke Fansites (Constante nieuws updates, simpelste manier om up-to-date te blijven):
    http://operationflashpoint2.org/ (Helaas doodgespamt door turkse spambots)
    http://www.ofp2.info/

    Operation Flashpoint: Dragon Rising Niewsbrief:
    http://operationflashpoint2.list-manage.com/subscribe?u=9611701a44284addcd3b16f1f&id=29c3411346

    Helaas kennen wij een chronisch tekort aan Nederlandse members op het officiële forum, extra Nederlanders zou erg leuk zijn :
    http://community.codemasters.com/forum/forumdisplay.php?f=112

    Operation Flashpoint Flickr page (alle nieuwe screenshots kun je hier als eerste vinden):
    http://www.flickr.com/photos/sir_polaris/

    Operation Flashpoint: Dragon Rising wikipedia pagina's (Engelse aan te raden):
    Nederlands: http://nl.wikipedia.org/wiki/Operation_Flashpoint_2:_Dragon_Rising
    Engels: http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Flashpoint:_Dragon_Rising

    Positieve toevoegingen, Replies en vragen zijn natuurlijk altijd welkom, en ik zal proberen ze zo goed mogelijk te beantwoorden

    [ Bericht 0% gewijzigd door ubermachtig op 02-08-2009 13:55:50 ]
  • Het officieele Operation Flashpoint: Dragon Rising forum:
    http://community.codemasters.com/forum/forumdisplay.php?f=112
      zondag 2 augustus 2009 @ 14:01:23 #2
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_71536309
    Operation Flashpoint
    LastFM
    03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
      zondag 2 augustus 2009 @ 14:08:17 #3
    50634 Houniet
    ik ruik vet lekker
    pi_71536525
    Hier moet ik posten.
    Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
    Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
      dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:15:34 #4
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_71800985
    OMG,.... die filmpjes,... heb er nu twee bekeken. Dit is SERIEUS cool Operation Flashpoint is van mij als die uitkomt. Super SP game en 4 player co-op!! Die tactiek,... dat laden van die RPG, dat geluid, 220 km2





    A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
    pi_71801131
    15 minuten duurt het om van de ene kant naar de andere kant te komen MET!! de heli.
    Deze moet ik hebben, laatst OPF weer eens geinstalleerd en die is nog steeds fantastisch.
      dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:21:44 #6
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_71801204
    quote:
    Op dinsdag 11 augustus 2009 21:19 schreef VoreG het volgende:
    15 minuten duurt het om van de ene kant naar de andere kant te komen MET!! de heli.
    Deze moet ik hebben, laatst OPF weer eens geinstalleerd en die is nog steeds fantastisch.
    9 uur te voet hoorde ik
    A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
      dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:27:35 #7
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
      dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:43:57 #8
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_71802012
    En net die andere twee bekeken,... tering zeg,... wat een spel! Ziet er zo fucking goed uit!
    A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
    pi_71802124
    tvp voor dé game van het jaar.
    pi_71804105
    Ik heb een week of 2 geleden ArmA II gekocht, maar deze lijkt me toch toffer. Ik vond OPF1 altijd wel goaf.
      dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:33:31 #11
    50634 Houniet
    ik ruik vet lekker
    pi_71805465
    Wat een helden .
    OPF is ook het enige spel wat ik origineel heb . De GOTH E. .
    Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
    Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
    pi_71810544
    Deze ga ik denk ik weer eens kopen voor de PC en niet voor de Xbox. Max 4VS4 lijkt me namelijk echt heel erg KUT.
    pi_71811222
    4v4 ?

    *schrapt van wanted-lijstje.
    Let's drop some acid and go to a titty bar.
      woensdag 12 augustus 2009 @ 10:10:55 #14
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_71811448
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 10:00 schreef PBateman1978 het volgende:
    4v4 ?

    *schrapt van wanted-lijstje.
    4VS4 (Wordt waarschijnlijk 8VS8)

    Maar daar doe ik het niet voor. Het gaat mij om de SP en co-op ervaring. Als je echte MP wilt moet je voor MW2 gaan denk ik!
    A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
    pi_71811556
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 10:10 schreef Chocobo het volgende:

    [..]

    4VS4 (Wordt waarschijnlijk 8VS8)

    Maar daar doe ik het niet voor. Het gaat mij om de SP en co-op ervaring. Als je echte MP wilt moet je voor MW2 gaan denk ik!
    Dat ga ik dan ook maar doen ja.

    Want sinds BF1943 en het feit dat vrienden EINDELIJK ook online gamen, ben ik verslaafd aan online shooters.
    Let's drop some acid and go to a titty bar.
    pi_71811579
    Lijkt me een erg tof spel! Lekker tactisch en met beleid spelen
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      woensdag 12 augustus 2009 @ 10:33:49 #17
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_71811987
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 10:17 schreef Strolie75 het volgende:
    Lijkt me een erg tof spel! Lekker tactisch en met beleid spelen
    Zo waar,... die presentatie heeft me helemaal overgehaald
    A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
    pi_71812683
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 10:33 schreef Chocobo het volgende:
    Zo waar,... die presentatie heeft me helemaal overgehaald
    Dat geluid in het spel ook!
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      woensdag 12 augustus 2009 @ 11:20:27 #19
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_71813183
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 10:59 schreef Strolie75 het volgende:

    [..]

    Dat geluid in het spel ook!
    Opgenomen bij Special Forces oefeningen,... in zowel de UK als US

    Tevens de afstand in geluid he Gijs,... granaatinslag zie je eerst en hoor je later! Tevens schreeuwen de mannetjes tijdens schietpartijen en fluisteren ze tijdens stealth SUPER!!
    A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
      woensdag 12 augustus 2009 @ 11:48:01 #20
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_71814004
    Erg vet ja, dat de afstand van de explosie of wat dan ook wordt berekend met de snelheid van het geluid
    LastFM
    03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
    pi_71815461
    Ik denk dat dit spel BF2 en COD4 vele malen overtreft in graphics en gameplay. Kan niet wachten tot hij hier in Nederland uitkomt.
    75 topics = FIN
      woensdag 12 augustus 2009 @ 12:45:33 #22
    50634 Houniet
    ik ruik vet lekker
    pi_71815866
    Die trailers zijn ZIEK.
    Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
    Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
      woensdag 12 augustus 2009 @ 13:00:25 #23
    182714 RitseB
    Walking like a lucky charm
    pi_71816333
    Ga ik zeker in de gaten houdn
    Do androids dream of electric sheep?
    pi_71823079
    Ziet er erg goed uit. OPF 1 heb ik ook aardig wat gespeeld. Ik vraag me alleen af of de multiplayer voor de consoles leuk wordt met zo weinig spelers.
    pi_71823279
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 16:55 schreef Gewas het volgende:
    Ziet er erg goed uit. OPF 1 heb ik ook aardig wat gespeeld. Ik vraag me alleen af of de multiplayer voor de consoles leuk wordt met zo weinig spelers.
    Vergeet alleen niet dat de makers van OPF1 helemaal niets met dit spel te maken hebben.
    Let's drop some acid and go to a titty bar.
      woensdag 12 augustus 2009 @ 17:15:52 #26
    159199 Rickocum
    LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
    pi_71823610
    Ik hoop dat de multiplayer actie minder tempo heeft dan met CoD, dat je veel meer sneaky moet zijn en veel meer moet uitkijken! Lekker in het gras liggen en dan iemand neerpoppen van 200 meter!

    Of zullen ze weer van die kleine paupermapjes doen voor de multiplayer? Zou ik zonde vinden.
    pi_71843644
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 17:15 schreef RickoKun het volgende:
    Ik hoop dat de multiplayer actie minder tempo heeft dan met CoD, dat je veel meer sneaky moet zijn en veel meer moet uitkijken! Lekker in het gras liggen en dan iemand neerpoppen van 200 meter!

    Of zullen ze weer van die kleine paupermapjes doen voor de multiplayer? Zou ik zonde vinden.
    Dat gaat volgens mij gewoon grote maps opleveren.
    Dat waren zo ook al in OPF-1985 en de snelheid zal even hoog zijn al single-player.
    Ik heb deze game ook bovenaan mijn verlanglijst staan. Ben nu al bang voor mijn sociaal leven
    Heb er zin in...
    Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
    Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
      donderdag 13 augustus 2009 @ 14:41:39 #28
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_71848930
    PC specs Quad core CPU,......................

    Recommended System
    Operating system: Windows XP SP2 or later
    GPU: Shader 3.0 (GeForce 8800 GT / 512 MB VRAM or higher), DirectX 9.0c
    Sound Card: DirectX Compatible
    Memory: 2 GB
    Hard disk: 8 GB
    CPU: Quad Core CPU
    DVD drive: Dual Layer DVD-ROM

    Bij blij met mijn 360
    A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
    pi_71849496
    Weer een spel op m'n wachtlijstje
    MW2
    OFP2

    OFP1 was al een verslaving... Dat zal nu dan ookwel die richting uitgaan.
    Ik ga wel de PS3 versie halen.
    <a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
    <a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
      donderdag 13 augustus 2009 @ 15:26:30 #30
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_71850089
    Dit is mijn eerste Operation Flashpoint spel,.... geen idee wat me te wachten staat, maar het ziet er allemaal super uit.
    A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
    pi_71850178
    quote:
    Op donderdag 13 augustus 2009 15:26 schreef Chocobo het volgende:
    Dit is mijn eerste Operation Flashpoint spel,.... geen idee wat me te wachten staat, maar het ziet er allemaal super uit.
    Mwah wil het spel wel, maar ziet niet altijd even mooi uit. Komt er eigenlijk een demo?
      donderdag 13 augustus 2009 @ 15:34:59 #32
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_71850311
    quote:
    Op donderdag 13 augustus 2009 15:30 schreef Roflpantoffel het volgende:

    [..]

    Mwah wil het spel wel, maar ziet niet altijd even mooi uit. Komt er eigenlijk een demo?
    De 360 demonstratie vind ik schitterend!

    A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
      donderdag 13 augustus 2009 @ 15:50:21 #33
    50458 Mert
    ___,,,,_(º-º)_,,,,___
    pi_71850746
    Must have voor mij
    Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald
    XboxLive Gamertag: S2K Mert
    pi_71850893
    quote:
    Op donderdag 13 augustus 2009 15:34 schreef Chocobo het volgende:

    [..]

    De 360 demonstratie vind ik schitterend!


    Je medespelers lopen alleen zo raar.
    pi_71852197
    Maar over dat geluid he, dat de afstand bepaalt wanneer je een knal hoort, dat was toch ook al in Battlefield 1942 vroeger? Vond dat toen al zo briljant, ik als sniper liggend op een heuvel, grote veldslagen in de verte en dat je een ontploffing zag en een paar seconden later zo'n zware, doffe *boem*.
    Was vooral op een bepaalde map heel tof, kan alleen niet meer op de naam komen. Met veel gras, heuvels, een molen (met vlag ervoor) en veel tanks. Beetje een donkere map in mijn geheugen (met sneeuw ook?)
    Dus...
    pi_71854124
    quote:
    Op donderdag 13 augustus 2009 15:04 schreef -CRASH- het volgende:
    Weer een spel op m'n wachtlijstje
    MW2
    OFP2

    OFP1 was al een verslaving... Dat zal nu dan ookwel die richting uitgaan.
    OFP2 lijkt niet eens een beetje op OFP1

    Als je Operation Flashpoint wilt spelen moet je Armed Assault kopen, en niet deze kut Call of Duty kloon.
      donderdag 13 augustus 2009 @ 18:05:10 #37
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_71854262
    quote:
    Op donderdag 13 augustus 2009 17:58 schreef ufopiloot het volgende:

    [..]
    kut Call of Duty kloon.
    A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
    pi_71854802
    quote:
    Op donderdag 13 augustus 2009 17:58 schreef ufopiloot het volgende:

    [..]

    OFP2 lijkt niet eens een beetje op OFP1

    Als je Operation Flashpoint wilt spelen moet je Armed Assault kopen, en niet deze kut Call of Duty kloon.
    Arma heb ik natuurlijk ook. En die vond ik weer minder dan OFP1
    <a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
    <a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
    pi_71855584
    Ok, maar Operation Flashpoint 2 lijkt dus lange na niet op OFP. Niet eens een beetje. Er is niks meer van over. Niet meer wachten in de bosjes, maar rennen als een idioot in close combat met sprayende M4's en vliegende raketten om je oren. Deze game draagt alleen de titel, qua inhoud is het een compleet andere game.
    quote:
    Op donderdag 13 augustus 2009 18:05 schreef Chocobo het volgende:

    [..]


    Dit filmpje zegt genoeg:



    Close combat, snelle arcade gameplay etc.
      donderdag 13 augustus 2009 @ 19:09:56 #40
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_71855860
    quote:
    Op donderdag 13 augustus 2009 18:58 schreef ufopiloot het volgende:
    Ok, maar Operation Flashpoint 2 lijkt dus lange na niet op OFP. Niet eens een beetje. Er is niks meer van over. Niet meer wachten in de bosjes, maar rennen als een idioot in close combat met sprayende M4's en vliegende raketten om je oren. Deze game draagt alleen de titel, qua inhoud is het een compleet andere game.
    [..]

    Dit filmpje zegt genoeg:



    Close combat, snelle arcade gameplay etc.
    Ken heel OFP1 niet, maar dit vind ik heerlijk! Tactische gevechten,... grote open wereld,... heerlijk
    A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
    pi_71856193
    quote:
    Op donderdag 13 augustus 2009 18:58 schreef ufopiloot het volgende:
    Ok, maar Operation Flashpoint 2 lijkt dus lange na niet op OFP. Niet eens een beetje. Er is niks meer van over. Niet meer wachten in de bosjes, maar rennen als een idioot in close combat met sprayende M4's en vliegende raketten om je oren. Deze game draagt alleen de titel, qua inhoud is het een compleet andere game.
    [..]

    Dit filmpje zegt genoeg:



    Close combat, snelle arcade gameplay etc.
    Valt wel mee hoor. Die gasten spelen het gewoon wat meer arcade omdat ze zoveel mogelijk in korte tijd willen laten zien.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_71856978
    Deze gaat ik halen voor m'n ps3
    pi_71858289
    quote:
    Op donderdag 13 augustus 2009 19:09 schreef Chocobo het volgende:

    [..]

    Ken heel OFP1 niet, maar dit vind ik heerlijk! Tactische gevechten,... grote open wereld,... heerlijk
    Nouja goed, als je het eerste deel niet kent kan het vet zijn, maar CHAOS doelde vooral erop dat hij zin heeft in het vervolg, maar aangezien deel 2 dus helemaal niet op deel 1 lijkt kan je dan beter naar de Armed Assault serie in plaats van deze game. Omdat dit deel helemaal niet lijkt op deel 1.

    Dit is OFP 1; tijdens de missie met de meeste actie (dus normaal is alles nog 6 keer zo rustig )

    quote:
    Valt wel mee hoor. Die gasten spelen het gewoon wat meer arcade omdat ze zoveel mogelijk in korte tijd willen laten zien.
    Hoe kan je nou een game 'meer' of 'minder arcade' spelen
      donderdag 13 augustus 2009 @ 20:48:54 #44
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_71858537
    quote:
    Op donderdag 13 augustus 2009 20:41 schreef ufopiloot het volgende:

    [..]

    Nouja goed, als je het eerste deel niet kent kan het vet zijn, maar CHAOS doelde vooral erop dat hij zin heeft in het vervolg, maar aangezien deel 2 dus helemaal niet op deel 1 lijkt kan je dan beter naar de Armed Assault serie in plaats van deze game. Omdat dit deel helemaal niet lijkt op deel 1.

    Dit is OFP 1; tijdens de missie met de meeste actie (dus normaal is alles nog 6 keer zo rustig )


    [..]

    Hoe kan je nou een game 'meer' of 'minder arcade' spelen
    Je doet me denken aan een artikel van Eurogamer!

    I once got lectured by a man at a wedding about Operation Flashpoint. I'd made the mistake of mentioning what I do for a living, but instead of smiling, nodding and pretending to listen while I explained just what a burden it is deciding between two numbers all the time, he went a little purple and asked if I'd heard of ArmA. I didn't have time to answer before he launched into a fifteen-minute tirade against Codemasters, accusing them of being traitorous and misleading money-grabbers for making a game under the name Operation Flashpoint while its real creators Bohemia Interactive, supported by a real community of real fans, were making real sequels to the most real war game ever made and didn't I think it would be worth writing an exposé about that?
    A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
    pi_71867737
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_71872015
    quote:
    Dat bedoel ik.... On yuore own no croshair, no compass.. just a map.... Dat is OFP
    <a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
    <a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
    pi_71872108
    Gelukkig komt er ook een PC versie.

    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:02:03 #48
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_71872205
    quote:
    Op vrijdag 14 augustus 2009 11:59 schreef Strolie75 het volgende:
    Gelukkig komt er ook een PC versie.

    [ afbeelding ]


    [ Bericht 5% gewijzigd door Chocobo op 14-08-2009 12:07:36 ]
    A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
    pi_71872294
    quote:
    Op vrijdag 14 augustus 2009 12:02 schreef Chocobo het volgende:

    [..]


    Ik haal hem ook op de 360 hoor...was even sarcastisch.

    [ Bericht 4% gewijzigd door Chocobo op 14-08-2009 12:12:05 (Mijn smilie gefixed :@) ]
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_71872939
    quote:
    Op vrijdag 14 augustus 2009 11:55 schreef -CRASH- het volgende:

    [..]

    Dat bedoel ik.... On yuore own no croshair, no compass.. just a map.... Dat is OFP
    Oja, alsof door die 3 kleine dingetjes de game opeens veel minder arcade wordt Hardcore mode: Geen crosshair. Nou geweldig hoor.
      zaterdag 15 augustus 2009 @ 07:27:29 #51
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_71895311
    A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
    pi_71895549
    quote:
    Ik zag in de vorige trailers nog tanks en cobra gevechtshelicopters, daar kun je vast ook nog in rijden/vliegen.

    [ Bericht 0% gewijzigd door Strolie75 op 15-08-2009 09:02:26 ]
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      zaterdag 15 augustus 2009 @ 09:01:32 #53
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_71895605
    quote:
    Op zaterdag 15 augustus 2009 08:48 schreef Strolie75 het volgende:

    [..]

    Ik zag in de vorige trailers nog tanks en combra gevechtshelicopters, daar kun je vast ook nog in rijden/vliegen.
    Zeker,... via helicopter duurt het 8-10 minuten om aan de andere kant van het eiland te komen. Te voet,... zonder gevechten 8-10 uur

    A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
    pi_71895619
    quote:
    Op vrijdag 14 augustus 2009 12:29 schreef ufopiloot het volgende:

    [..]

    Oja, alsof door die 3 kleine dingetjes de game opeens veel minder arcade wordt Hardcore mode: Geen crosshair. Nou geweldig hoor.
    Afzeiken is ook een kunst......
    <a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
    <a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
      zaterdag 15 augustus 2009 @ 09:32:52 #55
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_71895833
    quote:
    Op zaterdag 15 augustus 2009 09:03 schreef -CRASH- het volgende:

    [..]

    Afzeiken is ook een kunst......
    Ieder zijn ding inderdaad. Als je het niks vind moet je fijn MW2 opstarten straks of de oude OFP uit de doos halen. Zelf lijkt het me erg cool. Heb er zin in
    A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
    pi_71900332
    quote:
    Op zaterdag 15 augustus 2009 09:03 schreef -CRASH- het volgende:

    [..]

    Afzeiken is ook een kunst......
    Jij doet alsof de game opeens enorm verandert.. De game wordt vast wel tof, maar het wordt niet opeens een hardcore combat sim als je het op hardcore mode speelt.

    Maargoed, afzeiken doe ik zeker niet. Ik kijk echt enorm uit naar de game en de beelden zien er heel er gaaf uit. Maar waar ik op zeik is dat dit geen combat sim gaat worden, maar gewoon een toffe game die tussen ArmA en Call of Duty in zit.

    [ Bericht 21% gewijzigd door ufopiloot op 15-08-2009 17:04:27 ]
    pi_71973850
    Ik hoop trouwens heel erg op een beter functionerende map-editor/missie-builder.
    Die van OFP-1985 was een ellende. Ik heb daar nooit fatsoenlijk een missie kunnen opzetten.

    Vooral het plaatsen van helikopters op een heli platform ging erg slecht. De tool liet gewoon de voertuigen van tig meter hoog naar beneden stuiteren. ga je testen, stuiteren je Chinooks 5 keer op en neer en komen zelfs op hun zijkant terecht. Fijn als je bijvoorbeeld een Med-evac stuk in je missie wil opzetten en de boel al ontploft is voor je überhaupt kan beginnen.
    Hopen dat ze dat nu beter hebben opgelost. Want missies bouwen was wel een leuk onderdeel.
    Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
    Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:41:09 #58
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_71973895
    Zijn redelijk wat (community)patches voor de editor, als ik het me goed herinner.
    LastFM
    03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
    pi_71987417
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 10:39 schreef HMaster-II het volgende:
    Ik hoop trouwens heel erg op een beter functionerende map-editor/missie-builder.
    Die van OFP-1985 was een ellende. Ik heb daar nooit fatsoenlijk een missie kunnen opzetten.

    Vooral het plaatsen van helikopters op een heli platform ging erg slecht. De tool liet gewoon de voertuigen van tig meter hoog naar beneden stuiteren. ga je testen, stuiteren je Chinooks 5 keer op en neer en komen zelfs op hun zijkant terecht. Fijn als je bijvoorbeeld een Med-evac stuk in je missie wil opzetten en de boel al ontploft is voor je überhaupt kan beginnen.
    Hopen dat ze dat nu beter hebben opgelost. Want missies bouwen was wel een leuk onderdeel.
    De editor was juist geweldig. Met simpele commands of scripts (die je ook gewoon kan downloaden) kan je de mooiste missies in elkaar zetten. De hele campagne is gewoon met de editor gemaakt. Dat is met OFP2 trouwens ook zo.

    Als je heli's niet goed op een platform staan heb je daar hele simpele commands voor, op welke hoogte ze zich bevinden. Ik heb me juist enorm vermaakt, eigenlijk alleen maar, met de mission editor. In de campaign kwam ik in een missie niet verder, en vanaf dat moment speel ik alleen nog maar met de mission editor. Ook in Armed Assault en in Armed Assault 2. En sowieso ook enorm veel in OFP2.
    pi_72002100
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 19:21 schreef ufopiloot het volgende:

    [..]

    De editor was juist geweldig. Met simpele commands of scripts (die je ook gewoon kan downloaden) kan je de mooiste missies in elkaar zetten. De hele campagne is gewoon met de editor gemaakt. Dat is met OFP2 trouwens ook zo.

    Als je heli's niet goed op een platform staan heb je daar hele simpele commands voor, op welke hoogte ze zich bevinden. Ik heb me juist enorm vermaakt, eigenlijk alleen maar, met de mission editor. In de campaign kwam ik in een missie niet verder, en vanaf dat moment speel ik alleen nog maar met de mission editor. Ook in Armed Assault en in Armed Assault 2. En sowieso ook enorm veel in OFP2.
    Dat heb ik dan niet goed begrepen in die tijd...
    Ik heb OFP wel uitgespeeld... Wel met moeite bij bepaalde missies. Ga wel heel erg uitzien naar de nieuwe
    Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
    Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
      woensdag 26 augustus 2009 @ 20:15:26 #61
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_72181397
    Sounds trailer van Operation Flashpoint!

    http://www.gamersyde.com/(...)of_war-12637_en.html

    A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
    pi_72251910
    Operation Flashpoint 2 Co-op Trailer

    http://www.gametrailers.c(...)ion-flashpoint/55143
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      zaterdag 29 augustus 2009 @ 09:43:54 #63
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_72252279
    quote:
    Op zaterdag 29 augustus 2009 08:52 schreef Strolie75 het volgende:
    Operation Flashpoint 2 Co-op Trailer

    http://www.gametrailers.c(...)ion-flashpoint/55143
    4 player co-op lijkt me geweldig,... net als in Rainbow Six Vegas!
    A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
    pi_72435720
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      zaterdag 5 september 2009 @ 08:45:36 #65
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_72454606
    quote:
    Cool verhaal!
    A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
      woensdag 9 september 2009 @ 15:46:13 #66
    50458 Mert
    ___,,,,_(º-º)_,,,,___
    pi_72584596
    Zo, net even een pre-order geplaatst bij Gamehubs voor 2 maal de 360 versie Laat maar komen!
    Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald
    XboxLive Gamertag: S2K Mert
    pi_72588701
    Volgens mij is dit de game die Far Cry 2 had moeten zijn. Dit houden we in de gaten dus.
      woensdag 9 september 2009 @ 20:38:01 #68
    241851 Muchachooo
    Kan ook gitaar spelen!
    pi_72595031
    wauw wat heb ik toch een geluk.
    twee weekjes na de release ben ik jarig

    tevens tvp
    Maar doet dat eigenlijk nauwelijks nog.
    pi_72670291
    quote:
    Op woensdag 9 september 2009 15:46 schreef Mert het volgende:
    Zo, net even een pre-order geplaatst bij Gamehubs voor 2 maal de 360 versie Laat maar komen!
    Ik heb ook een Pre-Order geplaatst...
    Maar dan bij Bol.com en voor de PC-versie
    Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
    Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
    pi_72727569
    Pre order op gamehubs is niet duur zeg..
    pi_72757906
    quote:
    Op maandag 14 september 2009 13:08 schreef kikoooooo het volgende:
    Pre order op gamehubs is niet duur zeg..
    Kon hem daar niet vinden dus heb hem bij play.com besteld voor 23 euro. Wat kostte hij bij gamehubs?
    pi_72762889
    Ik wacht eigenlijk op de demo. Als die me bevalt, koop ik hem. Zoniet, dan niet
    pi_72774332
    quote:
    Op dinsdag 15 september 2009 09:41 schreef jpjedi het volgende:

    [..]

    Kon hem daar niet vinden dus heb hem bij play.com besteld voor 23 euro. Wat kostte hij bij gamehubs?
    http://www.budgetgaming.nl/deeplink.php?shop=81&ean=5024866339413&gameid=100271

    Xbox 360 versie hè...
      maandag 21 september 2009 @ 17:40:10 #74
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_72972997
    A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
    pi_72974466
    http://www.gamersyde.com/game_1242_en.html

    ^^ Daar staan alle HD Trailers

    pi_72980183
    quote:
    Kijk! Dat is een goede storyline zo te zien.
      donderdag 24 september 2009 @ 23:03:46 #77
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_73087094
    A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
    pi_73145002
    Net besteld
    pi_73218358
    Ik koop hem wel in de winkel. De beste man van de Free Record Shop zei dat ik hem, de game dan , de 7e wel op kon komen halen.
    It's funny
    But not ha-ha funny.
    pi_73266480
    Ik las op wikipedia dat er alleen een demo komt voor de PC?

    [ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2009 09:52:16 ]
    pi_73267951
    Net de SP review gelezen in PCGameplay.
    Eindconclusie is dat wanneer je de AI en bug-vrijheid van deze game combineert met de missiebuilding en vrijheid van Armed Assault, je de perfecte game zou hebben gehad.

    De AI is geweldig, maar de campaign met 9 missies veel te kort. Bovendien kun je volgens hen in singleplayer niet met gevechtshelicopters of tanks vechten.
    alleen vliegen in een blackhawk zou voorkomen. Daarnaast is er geen absolute vrijheid op de map, maar onzichtbare muren die "mission failed" geven als je erover stapt..
      donderdag 1 oktober 2009 @ 19:01:26 #82
    159199 Rickocum
    LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
    pi_73282423
    quote:
    Op donderdag 1 oktober 2009 10:50 schreef Prosac het volgende:
    Net de SP review gelezen in PCGameplay.
    Eindconclusie is dat wanneer je de AI en bug-vrijheid van deze game combineert met de missiebuilding en vrijheid van Armed Assault, je de perfecte game zou hebben gehad.

    De AI is geweldig, maar de campaign met 9 missies veel te kort. Bovendien kun je volgens hen in singleplayer niet met gevechtshelicopters of tanks vechten.
    alleen vliegen in een blackhawk zou voorkomen. Daarnaast is er geen absolute vrijheid op de map, maar onzichtbare muren die "mission failed" geven als je erover stapt..
    Had iemand dus toch gelijk waar hij en ik voor vreeschden.

    Kwam door dat youtube filmpje ook, echt zo'n call of duty filmpje waar je alleen maar in de actie zit.

    Ik wacht de reviews wel af voordat ik hem koop.
    pi_73283353
    Dat eh... is erg jammer... Denk dat ik dan (ook) toch maar even de reviews afwacht.
    It's funny
    But not ha-ha funny.
    pi_73300202
    Dat is wel heel dom ja, maar sowieso heeft deze game ook missie-timers waardoor je niet rustig aan kan doen.

    Ik ben benieuwd hoe de mission-editor op de PC werkt; of daar wél volledige vrijheid is op het eiland, en of je dan wel in voertuigen kan. Natuurlijk belachelijk dat dat helemaal niet kan
    pi_73302513
    Komt ie ook op de pc?
    Hij wordt wel sjmerig moeilijk volgens mij
    Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d
      vrijdag 2 oktober 2009 @ 13:38:20 #86
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_73304000
    Ben heel benieuwd naar de reviews!

    Tot die tijd een nieuwe trailer:

    http://www.gamersyde.com/(...)nd_feel-8617_en.html

    A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
      vrijdag 2 oktober 2009 @ 13:44:57 #87
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_73304226
    quote:
    Op donderdag 1 oktober 2009 10:50 schreef Prosac het volgende:
    Net de SP review gelezen in PCGameplay.
    Eindconclusie is dat wanneer je de AI en bug-vrijheid van deze game combineert met de missiebuilding en vrijheid van Armed Assault, je de perfecte game zou hebben gehad.

    De AI is geweldig, maar de campaign met 9 missies veel te kort. Bovendien kun je volgens hen in singleplayer niet met gevechtshelicopters of tanks vechten.
    alleen vliegen in een blackhawk zou voorkomen. Daarnaast is er geen absolute vrijheid op de map, maar onzichtbare muren die "mission failed" geven als je erover stapt..
    Ik vertrouw de bron niet zo. In de trailer zie je heel duidelijk dat je gewoon voertuigen kan besturen Tevens promoten ze juist de vrijheid,.... zou heel erg raar zijn als je mission failed te zien krijgt als je gaat rondlopen? In ieder geval wacht ik wel even de reviews af!

    De laatste beelden zien er in ieder geval geweldig uit!
    A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
    pi_73304410
    Ik vind een verhaal van de PC Gameplay wel wat betrouwbaarder dan promotiefilmpjes van de ontwikkelaar. Ik heb sowieso nog nooit een ingame beeld gezien van de speler die in een straaljager of tank zit, alle gameplaybeelden zijn te voet. Ook qua vrijheid lijkt het er ook op dat het eiland gewoon afgesloten is, ze stoppen er ook niet voor niets een tijdslimiet in.
    pi_73304850
    quote:
    Op vrijdag 2 oktober 2009 13:38 schreef Chocobo het volgende:
    Ben heel benieuwd naar de reviews!

    Tot die tijd een nieuwe trailer:

    http://www.gamersyde.com/(...)nd_feel-8617_en.html

    [ afbeelding ]
    Dit spreekt die preview weer tegen lijkt me.

    besturen van voertuigen en dergelijke.
      vrijdag 2 oktober 2009 @ 14:05:23 #90
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_73304873
    quote:
    Op vrijdag 2 oktober 2009 13:51 schreef ufopiloot het volgende:
    Ik vind een verhaal van de PC Gameplay wel wat betrouwbaarder dan promotiefilmpjes van de ontwikkelaar. Ik heb sowieso nog nooit een ingame beeld gezien van de speler die in een straaljager of tank zit, alle gameplaybeelden zijn te voet. Ook qua vrijheid lijkt het er ook op dat het eiland gewoon afgesloten is, ze stoppen er ook niet voor niets een tijdslimiet in.
    Volgens mij heeft elke missie een limiet van 90 minuten, maar kan je wel gewoon buiten het missie gebied komen. Als de 90 minuten op zijn,... ja dan is het missie failed ja. Vraag me alleen af of je tussen de missies tijd krijgt om rustig aan te doen? In principe genoeg tijd denk ik zo.
    A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
    pi_73304915
    Nouja, de PCGameplay heeft het dus ook al over onzichtbare muren.
      vrijdag 2 oktober 2009 @ 14:14:00 #92
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_73305129
    quote:
    Op vrijdag 2 oktober 2009 14:06 schreef ufopiloot het volgende:
    Nouja, de PCGameplay heeft het dus ook al over onzichtbare muren.
    Voor zover ik weet zijn de onzichtbare muren alleen actief tijden multiplayer games en niet aanwezig in de SP.
    A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 01:28:47 #93
    73274 Prosac
    Bedankt Ray
    pi_73325398
    Even de PCGameplay er weer bijgepakt. Ze hebben een review gemaakt op basis van de Singleplayer campaign. De multiplayer konden ze nog niet testen dus geen eindscore nog.

    Ik citeer

    "In Arma II kon je gaan en staan waar je wilde, in Dragon Rising is dit niet het geval. Het lijkt erop dat de 'enorme' spelwereld is opgedeeld in kleine zones die niet onderling verbonden zijn. Er is voor iedere opdracht wel voldoende speelruimte voorzien, maar op een bepaald ogenblik overschrijd je een onzichtbare grens en mislukt je missie"

    "APC's en jeeps waren nog regelmatig voorhanden, maar zwaardere tanks bleven in handen van de AI. Elke poging geforceerd in zo'n tank te klimmen eindigde onderaan de rupsband. Eerst dachten we nog dat het eenvoudigweg niet voorzien was in de campagne om te vliegen met aanvalshelikopters of om te rijden met tanks....tot onze grote ergernis bleek dit in de single missions ook niet mogelijk, die ook nog eens uit exact dezelfde 11 opdrachten als de campaign bestaan!'

    "..de totale speelduur is dan weer aan de korte kant. We hebben een zestal uren nodig gehad om de elf opdrachten af te werken...."
    "De beperking van je bewegingsvrijheid binnen de speelmap is wat ons betreft onvergeeflijk en ook de schaarse hoeveelheid speelbare voertuigen is voor Operation Flashpoint veteranen geen al te best nieuws. Het is opvallend dat Dragon Rising goed scoort op zaken waar ArmA II het minder doet en omgekeerd."
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 08:48:46 #94
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_73327381
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 01:28 schreef Prosac het volgende:
    Even de PCGameplay er weer bijgepakt. Ze hebben een review gemaakt op basis van de Singleplayer campaign. De multiplayer konden ze nog niet testen dus geen eindscore nog.

    Ik citeer

    "In Arma II kon je gaan en staan waar je wilde, in Dragon Rising is dit niet het geval. Het lijkt erop dat de 'enorme' spelwereld is opgedeeld in kleine zones die niet onderling verbonden zijn. Er is voor iedere opdracht wel voldoende speelruimte voorzien, maar op een bepaald ogenblik overschrijd je een onzichtbare grens en mislukt je missie"

    "APC's en jeeps waren nog regelmatig voorhanden, maar zwaardere tanks bleven in handen van de AI. Elke poging geforceerd in zo'n tank te klimmen eindigde onderaan de rupsband. Eerst dachten we nog dat het eenvoudigweg niet voorzien was in de campagne om te vliegen met aanvalshelikopters of om te rijden met tanks....tot onze grote ergernis bleek dit in de single missions ook niet mogelijk, die ook nog eens uit exact dezelfde 11 opdrachten als de campaign bestaan!'

    "..de totale speelduur is dan weer aan de korte kant. We hebben een zestal uren nodig gehad om de elf opdrachten af te werken...."
    "De beperking van je bewegingsvrijheid binnen de speelmap is wat ons betreft onvergeeflijk en ook de schaarse hoeveelheid speelbare voertuigen is voor Operation Flashpoint veteranen geen al te best nieuws. Het is opvallend dat Dragon Rising goed scoort op zaken waar ArmA II het minder doet en omgekeerd."
    Tja,... we kunnen er niet omheen in dat geval,.... ik verwacht mindere reviews als dit allemaal klopt. Jammer,....
    A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
    pi_73328002
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 01:28 schreef Prosac het volgende:
    Even de PCGameplay er weer bijgepakt. Ze hebben een review gemaakt op basis van de Singleplayer campaign. De multiplayer konden ze nog niet testen dus geen eindscore nog.

    Ik citeer

    "In Arma II kon je gaan en staan waar je wilde, in Dragon Rising is dit niet het geval. Het lijkt erop dat de 'enorme' spelwereld is opgedeeld in kleine zones die niet onderling verbonden zijn. Er is voor iedere opdracht wel voldoende speelruimte voorzien, maar op een bepaald ogenblik overschrijd je een onzichtbare grens en mislukt je missie"

    "APC's en jeeps waren nog regelmatig voorhanden, maar zwaardere tanks bleven in handen van de AI. Elke poging geforceerd in zo'n tank te klimmen eindigde onderaan de rupsband. Eerst dachten we nog dat het eenvoudigweg niet voorzien was in de campagne om te vliegen met aanvalshelikopters of om te rijden met tanks....tot onze grote ergernis bleek dit in de single missions ook niet mogelijk, die ook nog eens uit exact dezelfde 11 opdrachten als de campaign bestaan!'

    "..de totale speelduur is dan weer aan de korte kant. We hebben een zestal uren nodig gehad om de elf opdrachten af te werken...."
    "De beperking van je bewegingsvrijheid binnen de speelmap is wat ons betreft onvergeeflijk en ook de schaarse hoeveelheid speelbare voertuigen is voor Operation Flashpoint veteranen geen al te best nieuws. Het is opvallend dat Dragon Rising goed scoort op zaken waar ArmA II het minder doet en omgekeerd."
    Mwaaa, voertuigen boeien me eigenlijk niet zo. Ik ben op zoek naar een realistisch infanteriespel, niet een Battlefield kloon. Op het echte slagveld klopt een soldaat ook niet op een tank om te vragen of hij ook even mag. Net zoals ze de missies gestructuureerd moeten houden. In het echt zal een generaal het ook niet waarderen als jij tijdens een offensief even gaat shoppen in Groningen.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_73328010
    http://www.xboxonly.nl/videos/3951/Operation_Flashpoint_2:_Dragon_Rising_-_Dev_Diary:_Look_&_Feel/

    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 10:11:23 #97
    73274 Prosac
    Bedankt Ray
    pi_73328130
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 09:57 schreef Strolie75 het volgende:

    [..]

    Mwaaa, voertuigen boeien me eigenlijk niet zo. Ik ben op zoek naar een realistisch infanteriespel, niet een Battlefield kloon. Op het echte slagveld klopt een soldaat ook niet op een tank om te vragen of hij ook even mag. Net zoals ze de missies gestructuureerd moeten houden. In het echt zal een generaal het ook niet waarderen als jij tijdens een offensief even gaat shoppen in Groningen.
    Allemaal waar.. maar het spreekt de eerdere beloftes van de ontwikkelaar en de erfenis van OF wel tegen natuurlijk. Het zal mij allemaal worst zijn, ik denk dat ik het toch wel ga proberen als ik meer tijd heb.
    pi_73362793
    Mag ik vragen waarom tvps tegenwoordig in gamestopics worden verwijderd? Slaat nergens op, bij KLB en ONZ enzo sure, maar hier in GAM waar toch aardig veel topics zijn met constante bezoekers (WoW om er bv een te noemen) waar men ongegenereerd tvps plaatsen.

    Dat gezegd, ik vraag me af of ik het spel nog wel spelen na rond gekeken te hebben dat er een afbakening is van hoever je kunt lopen... maakt het hele idee achter het spel in het niet vallen... hoe vet het me ook lijkt om met vrienden in de diepe nacht (van het spel) rond te trekken door bosjes. Ik hoop dan dus ook dat er wat slimme modders zijn die dat hele idee eruit verbannen.
    pi_73363219
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 17:51 schreef koffiegast het volgende:
    Mag ik vragen waarom tvps tegenwoordig in gamestopics worden verwijderd? Slaat nergens op, bij KLB en ONZ enzo sure, maar hier in GAM waar toch aardig veel topics zijn met constante bezoekers (WoW om er bv een te noemen) waar men ongegenereerd tvps plaatsen.

    [..]
    quote:
    Leesbaarheid
    Houd GAM leesbaar! Gebruik voor je een topic opent even de zoekfunctie om te kijken of het topic al eerder is aangemaakt. Tevens is het fijn om het subforum te gebruiken zoals hieronder aangegeven als je een topic opent, zodat de verschillende onderdelen makkelijk te vinden zijn voor iedereen. Plaats geen onnodige TVP's in de topics. Een pagina vol TVP's is erg hinderlijk voor de meeste lezers. Als je een bepaald topic wilt volgen gebruik je de bookmark functie of je plaatst een ontopic post.

    Uit: GAM FAQ en Feedback Topic
    It's funny
    But not ha-ha funny.
    pi_73366332
    Ik heb hem al besteld.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')