Dinosaur Jr. staat zaterdag al op Pukkelpop. My Bloody Valentine kan wel. Iets van de eerste twee dagen van Pukkelpop ligt in ieder geval voor de hand..quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:39 schreef Radioheader het volgende:
Ik denk Dinosaur Jr. Maar My Bloody Valentine zou ook mooi zijn. Hoop iig op een echte rockgroep!
mando diao is de enige band die officieus nog bevestigd is voor lowlands.quote:
Dat zou toch een Alpha band zijn denk ik, net als Deus.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:28 schreef Leonos het volgende:
Muse !
De nieuwe CD is wel erg goed. wat mij betreft mogen ze daar wel staan.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:50 schreef ranja het volgende:
Dnosaur jr zou kunnen maar die stonden 2 jaar geleden in India, denk niet dat die nu ineens Grolsch niveau zijn.
Ik ookquote:Op maandag 3 augustus 2009 00:03 schreef rubbereend het volgende:
Ik gok op the Infadels
Ja maar Mando Diao komt dus echt zeker weten niet, staan de 22e in Salzburg.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:11 schreef Fuszy het volgende:
[..]
die mag van mij wel![]()
al zou mando diao ook zeker vet zijn
ik dacht dat Mando Diao meerdere malen was aangekondigd.(op Lowlands zelf na dan) Zelfs op 3FM zou die naam gevallen zijn heb ik van sommige mensen gehoord.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:12 schreef RedGuy het volgende:
[..]
Ja maar Mando Diao komt dus echt zeker weten niet, staan de 22e in Salzburg.
Domien citeerde alleen anderen. Hij heeft ze nooit bevestigd op 3FMquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:45 schreef Fuszy het volgende:
[..]
ik dacht dat Mando Diao meerdere malen was aangekondigd.(op Lowlands zelf na dan) Zelfs op 3FM zou die naam gevallen zijn heb ik van sommige mensen gehoord.
Ik vind het wel jammer dat ze er dan niet bij zijn. maar goed je kan ook niet alles hebben he
Dat vind ik niet eens zo'n bizar ideequote:
quote:Het was de verspreking van Brody Dalle die ons al eerder deed speculeren over een suprise act op Lowlands. Nu hebben we al geconcludeerd dat de de act waar de zangeres van Spinnerette (en vrouw van Josh Homme) tegen nrc.next-redacteur Toon Beemsterboer over sprak, in ieder geval niet Jack White-band The Dead Weather kan zijn. Maar we hebben een misschien nog wel betere optie: Them Crooked Vultures. Een band zo nieuw, dat zelfs de Google-toolbar ‘m nog niet kent.
(zie bovenstaande link voor complete verhaal)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tranquillo
Ik neem dit gewoon maar voor waar aan.Mocht 't onverhoopt toch iets anders zijn, dan heb ik in ieder geval toch genoten van de voorpret!quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:55 schreef Tourniquet het volgende:
Dit misschien?
http://www.nrcnext.nl/lowlands/2009/08/05/dave-grohl-op-lowlands/
[..]
Ja maar dat kwam ook uit een dikke duim. De vriendin van Josh Homme had laten weten tijd terug dat ze benieuwd was naar de suprise act. Nu werd de nieuwe band van Josh Homme bekend, en dus dacht nrcnext dat die het dan moet zijn. Maar dat vind ik geen 99% zekerheidquote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:24 schreef RedGuy het volgende:
Ik denk het bericht van de NRC Next, waar Corton voor werkt.
"3VOOR12 dj Eric Corton: “Ik vreet mijn schoen op als het niet waar is”quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:49 schreef DarkX het volgende:
[..]
Ja maar dat kwam ook uit een dikke duim. De vriendin van Josh Homme had laten weten tijd terug dat ze benieuwd was naar de suprise act. Nu werd de nieuwe band van Josh Homme bekend, en dus dacht nrcnext dat die het dan moet zijn. Maar dat vind ik geen 99% zekerheid
Zag het net ja.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:33 schreef conobram het volgende:
[..]
"3VOOR12 dj Eric Corton: “Ik vreet mijn schoen op als het niet waar is”
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/42323632
quote:'Mysterieuze superband op Lowlands' Uitgegeven: 13 augustus 2009 09:59
Laatst gewijzigd: 13 augustus 2009 10:38
AMSTERDAM - Het gat in de programmering van het Lowlands festival houdt de gemoederen in muziekland flink bezig.
© Wenn.comHardnekkige geruchten doen te ronde dat de geheimzinnige superband Them Crooked Vultures zaterdagmiddag als surpriseact een show gaat weggeven tijdens het driedaagse popfestival.
Dit nieuws zingt al langer rond op verschillende muziekblogs. DJ Eric Corton vertelde in zijn 3FM-radioshow dat hij zijn schoen op zou eten als deze nu mysterieuze band niet op het podium van het festival zou staan.
De geruchten nemen toe nu het Belgische festival Pukkelpop, dat in hetzelfde weekeinde plaatsvindt als Lowlands, ook een verrassingsact heeft aangekondigd.
Dave Grohl
De supergroep Them Crooked Vultures bestaat uit Josh Homme, zanger/gitarist van rockband Queens of the Stone Age, Dave Grohl voormalige drummer van Nirvana en voorman van de Foo Fighters en John Paul Jones, basgitarist van de legendarische rockband Led Zeppelin.
Het bestaan van de band werd lange tijd geheim gehouden.
Filmpjes
Zondag traden de muzikanten voor het eerst op in de Verenigde Staten, zo melde de muziekblog Stereogum. Niemand mocht tijdens het optreden filmen dus er zijn momenteel alleen maar youtube-filmpjes van de band.
Lowlands vindt van 21 tot 23 augustus plaats in Biddinghuizen. Lily Allen, Arctic Monkeys, the Prodigy, Bon Iver en Grace Jones zullen onder anderen op de planken staan.
quote:Geruchten
Vedder doet eerder op de avond de vage belofte dit keer sneller naar ons land terug te keren ‘misschien al over anderhalf jaar’ en voegt daar half mompelend ‘of misschien al over een dag of tien’ aan toe. Dat is met het oog op het gapende gat in het Lowlands-programma koren op de molen van de geruchtenmachine. Zou Pearl Jam die veelbesproken ‘verrassingsact’ zijn?
Aangezien de band volgens het tourschema dan in Toronto, Illinois of ergens daar tussenin moet zitten, lijkt dit nogal onwaarschijnlijk. Maar ach, al duurt het drie jaar voor de Amerikanen weer terugkeren, het zou het wachten in ieder geval meer dan waard zijn.
Ook dat zou niet fout zijn.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:22 schreef RoaRRR het volgende:
Yeah Pearl Jam !
Of Anoukquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ook dat zou niet fout zijn.![]()
Zzolang het maar niet krezip wordt.
Ik kreeg in mijn glazen bol door dat het Pearl Jam wasquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:58 schreef SpauldingPF het volgende:
Volgens de laatste geruchten komt Jimi Hendrix als suprise act! Dat zou super zijn toch!
Duidelijke bevestiging dat ze op pukkelpop en lowlands staanquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:55 schreef bl0emetjE het volgende:
http://twitter.com/crookedvultures
okee, ik snap niks van twitter, ik weet niet eens wat het is, en al die linkjes staat meer of min hetzelfde onder (??)
Maar toch klinkt het best spannend, dat gedoetje van them crooked vultures!
Dan alleen eddy samen met the crooked vulturesquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:08 schreef RedGuy het volgende:
Mensen denk eens na.
Pearl Jam in de Grolsch.
Dat wil je niemand aandoen.
Pas na het roskilde debacle hebben we gescheiden vakken gekregen en die zijn er tegenwoordig ook in de bravo.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:10 schreef MB88 het volgende:
Krijg je weer van die Roskilde 2000 taferelen. Dat zullen ze toch echt niet nog een keer doen.
Grolsch is daar te klein voor. Them Crooked Vultures lijkt me waarschijnlijker.
Bravo vorig jaar toch nog niet?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Pas na het roskilde debacle hebben we gescheiden vakken gekregen en die zijn er tegenwoordig ook in de bravo.
er staat ook gewoon them crooked vultures, in telefooncijfertaalquote:Op zondag 16 augustus 2009 16:17 schreef Angel-A het volgende:
19-8 in de melkweg: http://www.melkweg.nl/artikelpagina.jsp?language=nederlands&batchno=1&offset=0&artikelid=153635&disciplineid=muziek&agendaitemid=153636
Geheimzinnige band zonder naam maar het plaatje is hetzelfde als Them Crooked Vultures, dus.... die komen echt wel op Lowlands.
Haha inderdaad, te makkelijk.quote:Op zondag 16 augustus 2009 17:40 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
er staat ook gewoon them crooked vultures, in telefooncijfertaal
Gewoon 50.000 dollar neertellen voor een onbekende act.quote:50.000 dollar voor Mystery Guest Lowlands Uitgegeven: 17 augustus 2009 13:09
Laatst gewijzigd: 17 augustus 2009 13:11
AMSTERDAM – Wie is toch de mysterieuze superband die het gat in de Lowlands-programmering op zaterdag gaat invullen?
© ANPNadat er de de afgelopen dagen druk is gespeculeerd over een mogelijk optreden van Them Crooked Vultures van Dave Grohl, Josh Homme en John Paul Jones, doet festivaldirecteur Eric van Eerdenburg ook een duit in het zakje.
“We denken dat het waarschijnlijk Them Crooked Vultures zijn.” Mocht de band daadwerkelijk optreden dan kijkt Van Eerdenburg er erg naar uit.
“Het is letterlijk zo gegaan dat een betrouwbare agent mij belde en zei: 'Ik heb een grote artiest, je moet 50.000 dollar bieden, dat is een schijntje voor deze artiest maar dan komen ze. Ik kan alleen niet zeggen wie het zijn'.”
Van Eerdenburg tast zelf dus ook nog in het duister. Wanneer de onbekende gast bekend wordt gemaakt is ook niet duidelijk. “Ik hoop een paar dagen voor het festival maar dat is mij ook niet verteld.”
Geen geld inderdaadquote:Op maandag 17 augustus 2009 13:36 schreef Haunter het volgende:
Maar echt een schijntje als het inderdaad Them Crooked Vultures is.
Vergelijking met bijvoorbeeld RHCP, die op Pinkpop speelden voor een bedrag van 6 nulletjes.
Volgens mij moet hij dat gewoon zeggen, dat hij het niet weet.quote:Op maandag 17 augustus 2009 14:46 schreef Toad het volgende:
Chokri: ‘Verrassingact is niet Them Crooked Vultures’
Donderdag gaat met Pukkelpop het laatste grote zomerfestival van 2009 van start. Organisator Chokri Mahassine heeft de handen vol met de voorbereidingen, maar maakte toch even tijd voor een exclusieve chatssessie met onze lezers. De Pukkelpopbaas weerlegde de geruchten dat de supergroep Them Crooked Vultures de veelbesproken verrassingsact is die donderdag op het festival zal staan.
Heel wat lezers hoopten tijdens de chatsessie meer te te weten te komen over de verrassingsact die komende donderdag op het podium van de Marquee zal staan. Organisator Chokri hield de lippen echter stijf op elkaar. ‘Ik weet helaas zelf niet wie dan zal optreden’, vertelde hij lachend.
Een deel van de festivalgangers lijkt stiekem te hopen dat Them Crooked Vultures, het project van drummer Dave Grohl (vroeger Nirvana, nu Foo Fighters), bassist John Paul Jones (Led Zeppelin) en gitarist Josh Homme (vroeger Kyuss, nu Queens Of The Stone Age) in Hasselt zal optreden. Chokri ontkent die geruchten echter. ‘Them Crooked Vultures staan niet op onze affiche.'
http://www.nieuwsblad.be/GT/Index.aspx?genericID=550&articleID=DMF17082009_020
TCV niet op het affiche, maar tergelijkertijd weet hij niet wie de verrassingsacts is.
Oh drumt hij tegenwoordig bij FFquote:Op maandag 17 augustus 2009 15:48 schreef Felixa het volgende:
het project van drummer Dave Grohl (vroeger Nirvana, nu Foo Fighters)
Dan heb je niet goed geluisterd. Het gaat om David Grohl van de FF. En nog 2 grote namen. Samen in hun nieuwe band.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 02:08 schreef conobram het volgende:
Ik hoorde geruchten over Foo Fighters...!!!
Die hoeven ook nooit bevestigd te worden die staan er altijd al als suprise act, je moet ze alleen weten te vindenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:08 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
Depeche Mode is ook nog niet officieel bevestigd
Die wil al jaren heel graag zien.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 02:08 schreef conobram het volgende:
Ik hoorde geruchten over Foo Fighters...!!!
quote:
Aha.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:14 schreef Mr.DD het volgende:
[..]Lees even de vorige pagina's terug
Zou in theorie nog kunnen maar verre van logisch...quote:Op woensdag 19 augustus 2009 00:45 schreef Irien het volgende:
Niet mijn favoriet, maar zou het "Live" niet kunnen zijn?
Die waren al eens eerder als surprise act en zanger gaat dat ding doen met Metropole orkest
Omdat mijn telefoon plots geen toegang meer heeft tot internet als ik al op donderdag op LL ben?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 02:40 schreef Aisumasen het volgende:
In ieder geval weten de mensen die pas op vrijdag vertrekken het waarschijnlijk al, want de surprise-act op Pukkelpop is donderdagavond, en ik neem aan dat het om dezelfde band gaat.
4 dagen geen internet?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:16 schreef Aisumasen het volgende:
Je gaat toch niet internetten als je op Lowlands bent! Telefoon uit, 4 dagen lang afgesloten van de buitenwereld, en genieten...
Mja, ik ga het er ook moeilijk mee krijgen, met 4 dagen geen internet, denk ik..quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:21 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
4 dagen geen internet?![]()
Nee joh, elke minuut ff twitteren wat je aan het doen bent. En natuurlijk in sLLowchat posten de hele tijd.
Het gaat rustig worden dan op fokquote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:25 schreef Tism het volgende:
[..]
Mja, ik ga het er ook moeilijk mee krijgen, met 4 dagen geen internet, denk ik..![]()
En al mijn vriendjes en vriendinnetjes op het internet, die moeten me ook 4 dagen missen, tjonge jonge..als dat maar goed gaat..
Ik ga zeer ws. niet internetten op Lowlands, neemt niet weg dat het wel kan. En ik zal dus ook zeker op vrijdag even kijken wat op donderdag de mysterie guest was op Pukkelpop.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:16 schreef Aisumasen het volgende:
Je gaat toch niet internetten als je op Lowlands bent! Telefoon uit, 4 dagen lang afgesloten van de buitenwereld, en genieten...
quote:En de secret act? De supergroep die overal al een naam heeft, maar die nog nergens officieel bevestigd is? “Ze wilden in eerste instantie niets, omdat er in november een album uit komt. We mogen twee nummers opnemen, die David Kleijwegt hopelijk mag gebruiken voor een serie over Lowlands die in november bij de VPRO op tv komt.”
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:16 schreef Aisumasen het volgende:
Dat dus. Bellen heeft ook weinig zin, je verstaat elkaar toch niet als je de ringtone al hoort.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:34 schreef stbabylon het volgende:
Telefoon gaat sowieso niet uit. Ik kan me nog de hel herinner van mensen terug vinden op Lowlands zonder mobiele telefoon. Dat nooit weer.
Jouw kapper heeft informatie die voor andere mensen niet verkrijgbaar is?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:08 schreef Hou-m-Nat het volgende:
Mijn kapper gaf net aan dat Dave Grohl inderdaad op LL staat. Them Crooked Vultures it is...
Geweldig trouwens...
quote:When I was just driving back from the show I heard Eric Corton on the radio. He had taken the night off from his program to go to TCV. He was phoning in and telling how it was and that he was hanging out with everybody backstage. He had a talk with Dave Grohl. He said to Dave hey I'll see you on saturday. Then Dave said, how do you know we're playing Lowlands. So yes, it's a definate yes. They are the surprise act on saturday!
Doe mij die kapper..quote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:25 schreef Gilead het volgende:
Jouw kapper heeft informatie die voor andere mensen niet verkrijgbaar is?
Mijn kapper zegt de agent te kennen die verantwoordelijk is voor de booking...quote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:25 schreef Gilead het volgende:
[..]
Jouw kapper heeft informatie die voor andere mensen niet verkrijgbaar is?
Biddinghuizen hequote:Op zaterdag 22 augustus 2009 11:05 schreef ruud.nl het volgende:
Hoewel hij niet 100% goed zoomt, zal het toch Lowlands moeten voorstellen.http://themcrookedvultures.com/x/
Las op 3voor12 dat de band dat niet wilde, die wilde per se op een kleiner podium. Daarnaast was dat organisatorisch blijkbaar ook erg lastig. Maar ben het met je eens dat de Grolsch dit jaar een erg drukke tent was bij meerdere acts!quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:58 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
[..]
De programmering heeft wat steken laten vallen in mijn ogen, dit had naar de Alpha gemoeten, en Basement Jaxx ook. Het was bij allebei veels te druk voor de Grolsch en wat er om heen stond.
Snoop Dogg denk ik.quote:[b]Op maandag 24 augustus 2009 11:17 schreef ranja het volgende:[/b
Overigens vraag ik me ook af waar al die mensen die het wel goed vonden waren bij Drive Like Maria. Die speelden voor een redelijk gevuld maar niet vol India. Ik zou bijna zeggen dat het minstens zo goed was.
quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:17 schreef ranja het volgende:
Nadat ze begonnen waren met spelen begon meteen de uittocht alweer van mensen doe het maar herrie vondenToch jammer. Wat verwacht je dan van Homme en Grohl.
iet beter je huiswerk doen dan volgende keer, PJ was namelijk gewoon onmogelijk aangezien ze niet in Europa zijnquote:
Ik heb ongeveer de helft van Drive Like Maria gezien, vond het erg goed. Stond als een huis. Maar daarna toch ook nog even bij de heer Dogg gaan kijken. Drive Like Maria ga ik binnekort nog wel eens naartoe als ze op een poppodium in de buurt staan.quote:
Ik vond ze allebei geweldig en heb bij allebei gestaan. Maar Drive Like Maria vond ik net een tikkie beter.quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:17 schreef ranja het volgende:
Nadat ze begonnen waren met spelen begon meteen de uittocht alweer van mensen doe het maar herrie vondenToch jammer. Wat verwacht je dan van Homme en Grohl.
Overigens vraag ik me ook af waar al die mensen die het wel goed vonden waren bij Drive Like Maria. Die speelden voor een redelijk gevuld maar niet vol India. Ik zou bijna zeggen dat het minstens zo goed was.
Dan ben ik een slechte student, maar ja veel meer dan een uurtje van mijn LL tijd heb ik gelukkig ook niet aan de TCV gespendeerd. Vond er niks aan......quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:28 schreef TAV74 het volgende:
[..]
iet beter je huiswerk doen dan volgende keer, PJ was namelijk gewoon onmogelijk aangezien ze niet in Europa zijn![]()
TCV klonk vet, ben benieuwd naar de CD
Dit dus. Wij stonden rechts achter de geluidstechnicus (de beste plek in de Grolsch), toen ineens duizenden mensen richting de Grolsch kwamen wandelen. Ik heb mij er vanaf dat moment buiten in het gras verder over verbaasd. Best lief zo'n hype, maar ik was er klaar mee...quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:33 schreef Angel-A het volgende:
Ik vond het echt veel te druk. Ik zat aan de zijkant op het gras. Maar werd helemaal claustrofobisch van al die tienduizenden mensen die er ook nog bij wilden! Nog voor het begonnen was heb ik me tegen de stroom in terug gewurmd en ben ergens anders gaan kijken. Zo massaal vind ik echt niet leuk meer...
Ik ook.quote:
Oei, sterkte voor jou en beterschap voor voor schoonmama.quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:48 schreef -sabine- het volgende:
[..]
We hebben veel gemist aangezien mijn schoonma een hersenbloeding had gehad virjdagochtend.
Gisteren zijn we al vroeg richting ziekenhuis gegaan en daarna naar huis.
Vreemde LL, hopelijk volgend jaar alle dagen weer.
Eerst dat mensje weer op de been, gezond en wel.
Ik vond TCV echt geweldig, hoogtepunt voor mij van Lowlands. Wa senorm druk, maar stond goed vooraan. Heb daarvoor wel bij Moke gestaan. Maar soit (quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:17 schreef ranja het volgende:
Die a little more live vind ik ZOOOOOO goed.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 15:29 schreef Radioheader het volgende:
[..]
Ik vond TCV echt geweldig, hoogtepunt voor mij van Lowlands. Wa senorm druk, maar stond goed vooraan. Heb daarvoor wel bij Moke gestaan. Maar soit ()... Ook bij Drive like maria geweest. Ik vond het best aardig. Die singles klonken goed, alleen vond ik die vrouw die erbij kwam ronduit kut. Dat verneukte voor mij toch een beetje de show.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |