abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71520453
Immigratie heeft ons land de afgelopen veertig jaar meer dan 200 miljard euro gekost. Dit jaar was er 12,7 miljard euro mee gemoeid. En dat bedrag wordt nog veel hoger.

Ik ben op tijd weg in ieder geval, ga me een beetje werken voor bodemloze putten van linkse hobby meneren en mevrouwen alsmede honderdduizenden achter de geraniums zittende zich rot vervelende mensen met hulpgedrag...

Je zult er toch nog leven wonen.

http://www.telegraaf.nl/b(...)jarden__.html?p=31,1
nothing will change without a rebel
pi_71520480
En nu krijgen we er Polen, Bulgaren, Roemenen, etc. bij...
pi_71520548
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 19:06 schreef bendk het volgende:
Ik ben op tijd weg in ieder geval
Ja, vast.
pi_71520553
Waarom laten we al die mensen in godsnaam komen als het alleen maar geld kost?

Als mijn berekeningen kloppen dat had elke nederlander 40 jaar lang elk jaar bijna 3500 euro kunnen krijgen
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_71520582
Ik zit er een nulletje naast geloof ik.

Nou voor die 350 euro deed ik het ook
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_71520606
Als er niet bijstaat hoeveel het heeft opgeleverd in de loop der jaren valt er ook niet echt een vergelijking te maken.
pi_71520912
Er staat immigranten in het artikel, niet allochtonen. Opgelost slotje.
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
pi_71520967
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 19:11 schreef staticdata het volgende:
Als er niet bijstaat hoeveel het heeft opgeleverd in de loop der jaren valt er ook niet echt een vergelijking te maken.
opgeleverd: criminaliteit, bijstandskoningen, beroepswerkelozen....
pi_71521117
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 19:22 schreef Appelknaller het volgende:
Er staat immigranten in het artikel, niet allochtonen. Opgelost slotje.
psstt...hans anders, ken je die...anders leen je even de zonnebril van waoter, hij heeft weer een nieuwe gedeclareerd gekocht
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 19:29:36 #10
37582 Snarf
Het is friet, geen patat.
pi_71521122
Ik ben blij dat de grootouders van mijn aanstaande destijds hier naartoe zijn gekomen. Goed besteed geld!
:-D I am Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau and I approve this message.
pi_71521128
quote:
Volgens het artikel is dat meegeteld.
Let wel: dan gaat het enkel om de vraag ofhet hier een negative-sum game betreft, of niet, voor de overheid.
Dus hoeveel belastinggeld ermee gemoeid is. Je kunt je dan weer aan afvragen of dát de enige juiste manier is om iemands nut voor de samenleving te peilen, maar het lijkt me evident dat multiculturalisme en de verzorgingsstaat een dure combinatie blijken.

Ik vind het overigens onnodig om dit onderzoek met uitroeptekens te presenteren. Het is namelijk allang geen geheim meer (en nog slechts een taboe onder blinde ideologen) dat er een prijskaartje hangt aan het huidige Nederland.
pi_71521161

[ Bericht 100% gewijzigd door bendk op 01-08-2009 19:40:07 ]
pi_71521369

[ Bericht 100% gewijzigd door bendk op 01-08-2009 19:40:26 ]
pi_71521411
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 19:31 schreef bendk het volgende:

[..]

Jij bent hier degene die niet kan lezen

Er staat toch echt immigranten, en de meeste allochtonen zijn toch echt in Nederland geboren. Dat zijn dus Nederlanders en geen immigranten.
Lao-Tse
pi_71521501
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 19:40 schreef Appelknaller het volgende:

[..]

Jij bent hier degene die niet kan lezen

Er staat toch echt immigranten, en de meeste allochtonen zijn toch echt in Nederland geboren. Dat zijn dus Nederlanders en geen immigranten.
De voorkant van het artikel:

Allochtoon kost ons miljarden
Immigratie heeft ons land de afgelopen veertig jaar meer dan 200 miljard euro gekost. Dit jaar was er 12,7 mld. mee gemoeid.
pi_71521707
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 19:43 schreef bendk het volgende:

[..]

De voorkant van het artikel:

Allochtoon kost ons miljarden
Immigratie heeft ons land de afgelopen veertig jaar meer dan 200 miljard euro gekost. Dit jaar was er 12,7 mld. mee gemoeid.
Mijn fout

Maar toch 200 miljard is niks. Hoeveel geld heeft Nederland verdiend in die 40 jaar, Biljoenen (misschien wel een triljoen). En wat hebben we er aan dat ze 200 miljard hebben gekost, moeten we ze nu deporteren of wat. Wat moeten we er mee?
Lao-Tse
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 20:01:04 #17
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71522033
Ik heb ook nooit begrepen waarom "links" zo graag miljioenen mensen extra in dit land wil... Anders dan dat die lui uiteindelijk links gaan stemmen, waardoor "links" meer macht krijgt.
censuur :O
pi_71522047
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 19:50 schreef Appelknaller het volgende:

[..]

Mijn fout

Maar toch 200 miljard is niks. Hoeveel geld heeft Nederland verdiend in die 40 jaar, Biljoenen (misschien wel een triljoen). En wat hebben we er aan dat ze 200 miljard hebben gekost, moeten we ze nu deporteren of wat. Wat moeten we er mee?
Van mij mag je ze houden, ik woon er niet meer...overigens gaan veel allochtonen hier in DK weg (de bedoeling van dit land is namelijk dat je gaat werken, zo niet ..dan maar op de stort bij de gemeente flessen sorteren en zo)

Maar raad eens waar ze dan heen gaan ? Juist .......
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 21:13:34 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71523993
Is toch 35.000 euro per gezin. Al vermoed ik dat het een veelvoud is.
The End Times are wild
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 21:14:05 #20
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71524009
Misschien maar eens een topic maken met de vraag waarom Nederland nog steeds migranten toelaat die niets bijdragen. In heel veel landen (Canada, USA, Australie, Nieuw Zeeland, etc) is een eis aan migranten dat ze wat gaan opleveren!
pi_71524017
Er zitten in ieder geval een grote fout in de berekening. Het CBS heeft de kosten van niet-Westerse immigranten berekend. Elsevier vermeningvuldigt dit met het aantal niet-Westerse allochtonen.

Daarnaast geeft Elsevier zelf ook al aan dat de helft van de kosten bestaat uit onderzoek dat ze zelf hebben gedaan en niet erg precies is. Daarnaast kennen ze dan maar de kosten van een jaar (dat is niet eens het geval, de ene helft van de kosten komt uit 2003, de andere helft uit 2009). Hoe kunnen ze daarmee de kosten over 40 jaar berekenen? Die zijn echt niet per persoon ieder jaar hetzelfde geweest.
pi_71524042
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 20:01 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik heb ook nooit begrepen waarom "links" zo graag miljioenen mensen extra in dit land wil... Anders dan dat die lui uiteindelijk links gaan stemmen, waardoor "links" meer macht krijgt.
Is "links" in dit geval inwisselbaar voor "EU" en "Europa" ? Daar is namelijk zo'n beetje de gehele Nederlandse politiek voor, "links" en "rechts".
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 21:22:16 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71524246
En dan zijn alle immatriële kosten van immigranten niet eens meegerekend! Zo'n vrouwtje uit de een of andere volksbuurt, dat haar wijk in 30 jaar tijd volledig heeft zien verpauperen en nu niet eens meer met haar buren in het Nederlands spreken kan, dat nauwelijks nog de deur uit durft om boodschappen te doen en haar dagen slijt achter de geraniums, dat kóst natuurlijk niks. Maar is wel zuur.

Of heel West-Brabant, dat overspoeld wordt door (autochtone) Rotterdammers die vanwege de multikul Zuid-Holland ontvlucht zijn en nu met hun pauperkleding en -taalgebruik daar de dorpen verzieken! Daar mag ook wel eens iets tegen gedaan worden.
The End Times are wild
pi_71524265
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 21:14 schreef Eutow het volgende:
Er zitten in ieder geval een grote fout in de berekening. Het CBS heeft de kosten van niet-Westerse immigranten berekend. Elsevier vermeningvuldigt dit met het aantal niet-Westerse allochtonen.

Daarnaast geeft Elsevier zelf ook al aan dat de helft van de kosten bestaat uit onderzoek dat ze zelf hebben gedaan en niet erg precies is. Daarnaast kennen ze dan maar de kosten van een jaar (dat is niet eens het geval, de ene helft van de kosten komt uit 2003, de andere helft uit 2009). Hoe kunnen ze daarmee de kosten over 40 jaar berekenen? Die zijn echt niet per persoon ieder jaar hetzelfde geweest.
Daarnaast is het enkel een kosten en geen baten overzicht.
pi_71525062
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 21:22 schreef LXIV het volgende:
En dan zijn alle immatriële kosten van immigranten niet eens meegerekend! Zo'n vrouwtje uit de een of andere volksbuurt, dat haar wijk in 30 jaar tijd volledig heeft zien verpauperen en nu niet eens meer met haar buren in het Nederlands spreken kan, dat nauwelijks nog de deur uit durft om boodschappen te doen en haar dagen slijt achter de geraniums, dat kóst natuurlijk niks. Maar is wel zuur.

Of heel West-Brabant, dat overspoeld wordt door (autochtone) Rotterdammers die vanwege de multikul Zuid-Holland ontvlucht zijn en nu met hun pauperkleding en -taalgebruik daar de dorpen verzieken! Daar mag ook wel eens iets tegen gedaan worden.
Hier in Made merk ik niets van Rotterdammers, de enige Hollander die ik hier ken ben ik zelf, en ik ben goed ingeburgerd
Wel zijn er relatief veel Polen (agrarisch gebied, he), maar daarvan heb ik tot heden geen last gehad.
Wel is er sprake van verpolisering (of moet ik hier van Polarisering spreken?), bijv in de C1000 is een heel schap gewijd aan Poolse producten (vlees in blik, 10 soorten halve liters).

Overigens geldt in mijn straat dat bijna iedereen er als een 'pauper' uitziet, beslist ook de Brabanders, wat vandaag bijv inhoudt blote basten, crappy tattoo's (behalve de mijne natuurlijk) en sportieve kleding om een onsportief lichaam.
Maargoed, ik woon dan ook in een straat waarbij, als ik anderen vertel dat ik woon, mensen hun wenkbrauwen fronsen. "Oh, toch niet die achterbuurt?".

En da's eigenlijk vreemd, want ik merk er niks van. Ja oké, men parkeert wat slordiger en er is het omschreven uiterlijk, muziek uit auto's enz. Maar vergeleken met de buurten waar ik in de Randstad heb gewoond is het een hemel op Aarde, waar buren elkaar gedag zeggen, conflicten niet met geweld maar roddelen opgelost worden en waar iedereen er al zo lang woont, dat iedereen elkaar dus ook kent.

Waarom ik dit allemaal post? Geen idee Ben het overigens verder eens met je post.
Vooral voor oude, armere mensen in Nederland is het drama zichtbaar. Mijn grootvader heeft altijd in een Amsterdamse arbeidersbuurt gewoond en is in zijn laatste levensjaren herhaaldelijk overvallen.
Het spreekt vanzelf dat dat in de jaren 70 nog amper voorkwam, maar nu schering en inslag is daar.
pi_71526024
quote:
M.a.w. Hoe meer allochtonen in Nederland, hoe meer stemmen voor LINKS.
pi_71526142
quote:
Immigratie heeft ons land de afgelopen veertig jaar meer dan 200 miljard euro gekost. Dit jaar was er 12,7 miljard euro mee gemoeid. En dat bedrag wordt nog veel hoger.

Ik ben op tijd weg in ieder geval, ga me een beetje werken voor bodemloze putten van linkse hobby meneren en mevrouwen alsmede honderdduizenden achter de geraniums zittende zich rot vervelende mensen met hulpgedrag...

Wel Ik repte over ¤ 70.000.000.000,- ( in een andere topic ) en dan word ik uit gemaakt voor haat zaaier. Héél raar terwijl ik nog aan de lage kant zat.
Zijn de kosten van de vele vele belangen clubjes ook meegerekend?? Want zij kosten minimaal het zelfde, m.a.w. dan zijn we ¤ 400.000.000.000,- kwijt.
  zondag 2 augustus 2009 @ 00:10:10 #28
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_71527962
Inmateriele schade is moeilijk uit te drukken in geld.
Zo ook de kosten als gemaakt voor- / door de politiek, politie, zorg van slachtoffers berekenen.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_71528133
quote:

Lafaard
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 19:10 schreef vosss het volgende:
Waarom laten we al die mensen in godsnaam komen als het alleen maar geld kost?

Als mijn berekeningen kloppen dat had elke nederlander 40 jaar lang elk jaar bijna 3500 euro kunnen krijgen
Of wij zouden nu een krijgsmacht hebben waar een land als Israel zich zeker niet voor hoeft te schamen.
"It is better to live one day as a lion than a hundred years as a sheep." ~ Il Duce Benito Mussolini
  zondag 2 augustus 2009 @ 00:20:50 #30
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_71528160
Ja en de kosten van het vervoer en de milieuschade die daar weer bij kwam kijken!
Intelligent, but fucked up.
  † In Memoriam † zondag 2 augustus 2009 @ 01:33:24 #31
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_71529333
Hee, bendk, vertel eens over hoe goed je het nu hebt in het fascistische Denemarken. Dat willen we allemaal wel horen denk ik zo.

Ik zou bijna van mijn vrije principes afstappen om debielen als jou het leven lastig te maken ... get a fucking life.
Carpe Libertatem
pi_71529411
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 01:33 schreef Boze_Appel het volgende:
Hee, bendk, vertel eens over hoe goed je het nu hebt in het fascistische Denemarken. Dat willen we allemaal wel horen denk ik zo.

Ik zou bijna van mijn vrije principes afstappen om debielen als jou het leven lastig te maken ... get a fucking life.
. Gna.
I´m back.
pi_71529471
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 21:49 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Hier in Made merk ik niets van Rotterdammers, de enige Hollander die ik hier ken ben ik zelf, en ik ben goed ingeburgerd
Wel zijn er relatief veel Polen (agrarisch gebied, he), maar daarvan heb ik tot heden geen last gehad.
Wel is er sprake van verpolisering (of moet ik hier van Polarisering spreken?), bijv in de C1000 is een heel schap gewijd aan Poolse producten (vlees in blik, 10 soorten halve liters).

Overigens geldt in mijn straat dat bijna iedereen er als een 'pauper' uitziet, beslist ook de Brabanders, wat vandaag bijv inhoudt blote basten, crappy tattoo's (behalve de mijne natuurlijk) en sportieve kleding om een onsportief lichaam.
Maargoed, ik woon dan ook in een straat waarbij, als ik anderen vertel dat ik woon, mensen hun wenkbrauwen fronsen. "Oh, toch niet die achterbuurt?".

En da's eigenlijk vreemd, want ik merk er niks van. Ja oké, men parkeert wat slordiger en er is het omschreven uiterlijk, muziek uit auto's enz. Maar vergeleken met de buurten waar ik in de Randstad heb gewoond is het een hemel op Aarde, waar buren elkaar gedag zeggen, conflicten niet met geweld maar roddelen opgelost worden en waar iedereen er al zo lang woont, dat iedereen elkaar dus ook kent.

Waarom ik dit allemaal post? Geen idee Ben het overigens verder eens met je post.
Vooral voor oude, armere mensen in Nederland is het drama zichtbaar. Mijn grootvader heeft altijd in een Amsterdamse arbeidersbuurt gewoond en is in zijn laatste levensjaren herhaaldelijk overvallen.
Het spreekt vanzelf dat dat in de jaren 70 nog amper voorkwam, maar nu schering en inslag is daar.
Waarbij jij nog het geluk hebt dat je (nog) geen dochtertje hebt die in aanraking komt met die door de 'alles voor 't jong' mentaliteit verpeste brabokutjochies van een jaar of 10. Dan kun je helemaal lachen. Daar zijn die moracjes wrs lieverdjes bij. En dan hoef je niet in een achterbuurtje te wonen hoor.
I´m back.
pi_71529701
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 01:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Waarbij jij nog het geluk hebt dat je (nog) geen dochtertje hebt die in aanraking komt met die door de 'alles voor 't jong' mentaliteit verpeste brabokutjochies van een jaar of 10. Dan kun je helemaal lachen. Daar zijn die moracjes wrs lieverdjes bij. En dan hoef je niet in een achterbuurtje te wonen hoor.
Laat me niet lachen, ik heb -zoals reeds vermeld- gewoond in zowel de grote stad onder een linkse cultuur (een gemeenteraad die heterogene klassen verplichtte, even ter voorbeeld), als nu in zo'n vermeend bekrompen Brabants dorpje. Ik woon op 100 meter afstand van boerderijen waar texten als 'arbeid adelt' boven de deur hangen. En het woont heerlijk! Ik zou voor geen miljoen terugwillen.

Sterker nog, onlangs was ik op bezoek bij een oude vriend in mijn oude buurt, en binnen 10 minuten kwam een door jou gebagetelliseerd 'marocje' op zijn scooter langs om (zonder aanleiding) ruzie te zoeken.
Nu wil ik het niet doen voorkomen alsof er hier nooit wat gebeurt, natuurlijk wel. Ook hier zijn problemen. Maar ze vallen in het niet bij de onverschilligheid, de onveiligheid en de grenzeloze armoede op alle terreinen in de buurt waar ik de eerste 10 jaar van mijn leven doorbracht.
Blijf lekker in je vooruitstrevende sprookje geloven Ryan3, maar hier in het zonnige zuiden hoeven wij je 'change' niet!
pi_71529772
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 02:06 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Laat me niet lachen, ik heb -zoals reeds vermeld- gewoond in zowel de grote stad onder een linkse cultuur (een gemeenteraad die heterogene klassen verplichtte, even ter voorbeeld), als nu in zo'n vermeend bekrompen Brabants dorpje. Ik woon op 100 meter afstand van boerderijen waar texten als 'arbeid adelt' boven de deur hangen. En het woont heerlijk! Ik zou voor geen miljoen terugwillen.

Sterker nog, onlangs was ik op bezoek bij een oude vriend in mijn oude buurt, en binnen 10 minuten kwam een door jou gebagetelliseerd 'marocje' op zijn scooter langs om (zonder aanleiding) ruzie te zoeken.
Nu wil ik het niet doen voorkomen alsof er hier nooit wat gebeurt, natuurlijk wel. Ook hier zijn problemen. Maar ze vallen in het niet bij de onverschilligheid, de onveiligheid en de grenzeloze armoede op alle terreinen in de buurt waar ik de eerste 10 jaar van mijn leven doorbracht.
Blijf lekker in je vooruitstrevende sprookje geloven Ryan3, maar hier in het zonnige zuiden hoeven wij je 'change' niet!
Ik woon ook in dat zonnige zuiden, dude, maar ik concludeer dat je gewoonweg nog niet goed ingeburgerd bent als je niet weet waarover ik het heb c.q. dat je geen inwonende jeugd hebt, omdat je te jong bent en niet met dat bijltje gekapt hebt dus... .
Overlastgevende marocjes is niets vergeleken bij de brabogluiperdjes van een jaar of 10. Iets zegt me dat dat ook voorkomt in (talloze) andere gemeenschappen zonder marocjes of turkjes.
Die overlastgevende marocjes sluiten qua mentaliteit geheel goed aan bij de eigen autochtone jeugd, vrees ik, en helaas is dat geen multicul-gebagatelliseerde-non sense, of hoe je dat ook noemen wilt, waartoe jij dat etikkeert.
I´m back.
pi_71529836
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 02:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik woon ook in dat zonnige zuiden, dude, maar ik concludeer dat je gewoonweg nog niet goed ingeburgerd bent als je niet weet waarover ik het heb c.q. dat je geen inwonende jeugd hebt, omdat je te jong bent en niet met dat bijltje gekapt hebt dus... .
Overlastgevende marocjes is niets vergeleken bij de brabogluiperdjes van een jaar of 10. Iets zegt me dat dat ook voorkomt in (talloze) andere gemeenschappen zonder marocjes of turkjes.
Die overlastgevende marocjes sluiten qua mentaliteit geheel goed aan bij de eigen autochtone jeugd, vrees ik, en helaas is dat geen multicul-gebagatelliseerde-non sense, of hoe je dat ook noemen wilt, waartoe jij dat etikkeert.
Dat jij zo ver niet woont vind ik onvoldoende overtuigend. Ik vraag me in alle ernst af of je dan ook kennis hebt genomen (niet uit een krantje) van de omstandigheden in onze prachtwijken.
Ik heb zelf in elk geval nergens ontkend dat er hier geen ontspoorde figuren wonen. Jazeker, ook hier zijn ze, maar hier ken je ze, en kun je ze makkelijker mijden. En hier heb je tenminste wat meer contact met je buren, welke ondanks wat onbeholpenheden -welke ikzelf ook heb- nog enigszins beschaafd zijn. Dat is in de big city anders. Daar leer je niemand kennen, tenzij in foute zin des woords of tenzij via je werk ofzo.

En mij maak je niet wijs dat de 'brabogluiperdjes' veel erger zijn, oja, ik heb ook hier asociaal kroost zien ronddolen hoor, maar ik heb alleen nog nooit het gevoel gehad dat ze elk moment een mes op mijn keel gingen zetten.

Maargoed, draai jij het lekker om, maak jij er gerust van dat allochtone jeugd zich enkel aanpast aan de ongetwijfeld nog veel verderfelijke autochtone jeugd.
Zelfs al was dat waar, hoe zou 'onze' jeugd dan zo geworden zijn? Door het grootkapitaal? Door beknellende leraren en ouders?
Ergens heb ik het omgekeerde gemerkt, maargoed, dat zal idd vast komen doordat jij een linkse ouwe zeur wijsgeer bent, en ik een naïef rechts jongetje, nog bekrompen en onvoldoende genuanceerd om jouw grote mensenwereld te begrijpen.

Nouja, komt tijd komt raad, over 20 jaar zal ik je dankbaar zijn..
pi_71529859
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 02:23 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Dat jij zo ver niet woont vind ik onvoldoende overtuigend. Ik vraag me in alle ernst af of je dan ook kennis hebt genomen (niet uit een krantje) van de omstandigheden in onze prachtwijken.
Ik heb zelf in elk geval nergens ontkend dat er hier geen ontspoorde figuren wonen. Jazeker, ook hier zijn ze, maar hier ken je ze, en kun je ze makkelijker mijden. En hier heb je tenminste wat meer contact met je buren, welke ondanks wat onbeholpenheden -welke ikzelf ook heb- nog enigszins beschaafd zijn. Dat is in de big city anders. Daar leer je niemand kennen, tenzij in foute zin des woords of tenzij via je werk ofzo.

En mij maak je niet wijs dat de 'brabogluiperdjes' veel erger zijn, oja, ik heb ook hier asociaal kroost zien ronddolen hoor, maar ik heb alleen nog nooit het gevoel gehad dat ze elk moment een mes op mijn keel gingen zetten.

Maargoed, draai jij het lekker om, maak jij er gerust van dat allochtone jeugd zich enkel aanpast aan de ongetwijfeld nog veel verderfelijke autochtone jeugd.
Zelfs al was dat waar, hoe zou 'onze' jeugd dan zo geworden zijn? Door het grootkapitaal? Door beknellende leraren en ouders?
Ergens heb ik het omgekeerde gemerkt, maargoed, dat zal idd vast komen doordat jij een linkse ouwe zeur wijsgeer bent, en ik een naïef rechts jongetje, nog bekrompen en onvoldoende genuanceerd om jouw grote mensenwereld te begrijpen.

Nouja, komt tijd komt raad, over 20 jaar zal ik je dankbaar zijn..
Valt lastig te discussiëren met jongeren die de wijsheid in pacht hebben en niets weten van de praktijk hè.
Zwaaien. .
I´m back.
pi_71529941
Ik wens ook u een goede nacht, o koning in de ivoren toren!
Slaap lekker en droom, zoals u overdag droomt!
  zondag 2 augustus 2009 @ 02:38:45 #39
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_71529962
Ik heb heel wat witte vrienden die gewoon een jongeren uitkering hebben. Ik noem er zo tien op.
die kosten niets?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_71530699
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 02:38 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik heb heel wat witte vrienden die gewoon een jongeren uitkering hebben. Ik noem er zo tien op.
die kosten niets?
NL heeft thans 5.300.000 uitkeringsgerechtigden (van wao t-m aow en alles wat er tussen in zit), dat worden er eind 2010: 6.000.000 (opgave den haag)

Van de werkers is thans de helft parttime....

80-90% van de op de aex gerelateerde bedrijven zijn inmiddels in buitenlandse handen.

De nieuwe belastingverhoging van de ww premie wordt door de werkers betaald ! ! !
pi_71531104
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 05:32 schreef bendk het volgende:

[..]

De nieuwe belastingverhoging van de ww premie wordt door de werkers betaald ! ! !
Gek he ? Die zijn ook WW verzekerd

Anyway, beetje raar onderzoek. Althans de uitkomst. Ik vind dit net zo spannend als bijvoorbeeld te weten dat we ikweetniethoeveel miljarden hebben besteed aan studiefinancieringen. Nog afgezien of de berekeningswijze discutabel is, zou je er naast moeten zetten wat het de economie (of samenleving) heeft opgebracht. Ook deze berekening (de wijze dus) zal behoorlijk discutabel zijn.

Maar wat willen we nou zeggen met dit bedrag ? Dat er een hoop geld is uitgegeven over de afgelopen 40 jaar ? Poe poe.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zondag 2 augustus 2009 @ 09:17:28 #42
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_71531179
quote:
Ik zou me eens even gaan inlezen als ik jou was. De immigranten zijn, tegen de zin van links in, vanaf de jaren 60 hierheen gehaald door de rechtse partijen, om zo hun ondernemersvriendjes te voorzien van goedkope arbeidskrachten. Notabene de SP heeft zich onlangs weer uitgesproken tegen het vervroegd openstellen van de grenzen voor Oost-Europeanen, zoals CDA en VVD willen.

Verder lijkt het me een goed plan eens even te gaan kijken hoeveel linkse regeringen we in dit land hebben gehad tussen 1965 en, laten we zeggen, 2006 en dan nog eens te bekijken, wie je precies de schuld wilt geven van het "miljoenen mensen ectra in dit land willen".
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 2 augustus 2009 @ 09:29:35 #43
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_71531268
Ach, als Nederland extra geld nodig heeft wordt dat lekker door Denemarken betaald. Leuk hè, die EU.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zondag 2 augustus 2009 @ 09:53:01 #44
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71531466
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 00:20 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ja en de kosten van het vervoer en de milieuschade die daar weer bij kwam kijken!
Om het maar niet te hebben over de milieudoelen: Kyoto: een paar % minder uitstoot dan in 1990, fijn stof, files, woningtekorten... Alles zou ruim opgelost zijn als we instantaan 3 miljoen immigranten kwijt waren! En op iets langere termijn ook de staatsschuld.
Zelfs als we alleen de "vervelende" migranten dumpen...
pi_71531528
Is er ook bekend wat een autochtone Nederlander de staat jaarlijks kost?
pi_71532219
quote:
This average negative contribution of immigrants is not fully the result of a lagging
performance. It is partly also the reflection of the generous system of Dutch collective
arrangements.
Dit roep ik ook telkens. Als je ze bij het handje wilt houden gaat het rendement ook sterk omlaag.
pi_71532286
quote:
The results indicate that immigration can not offer a major contribution to alleviate public
finances, and thus to become a compensating factor for the rising costs for government due to
the ageing of the population.
quote:
As regards labour migration, the position of the Dutch government so far has been that
immigration is not a suitable policy response to population ageing in the Netherlands. This
position is supported by the results of the present study.
Vergrijzing kan dus niet aangepakt worden door migratie. Dat is duidelijk. Mythe doorgeprikt.

[ Bericht 14% gewijzigd door Picchia op 02-08-2009 11:19:19 ]
pi_71532457
Het onderzoek van het CPB: Immigration and the Dutch Economy
pi_71532559
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 09:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik zou me eens even gaan inlezen als ik jou was. De immigranten zijn, tegen de zin van links in, vanaf de jaren 60 hierheen gehaald door de rechtse partijen, om zo hun ondernemersvriendjes te voorzien van goedkope arbeidskrachten. Notabene de SP heeft zich onlangs weer uitgesproken tegen het vervroegd openstellen van de grenzen voor Oost-Europeanen, zoals CDA en VVD willen.

Verder lijkt het me een goed plan eens even te gaan kijken hoeveel linkse regeringen we in dit land hebben gehad tussen 1965 en, laten we zeggen, 2006 en dan nog eens te bekijken, wie je precies de schuld wilt geven van het "miljoenen mensen ectra in dit land willen".
Niet zeuren, LV, feiten door er niet toe in de nieuwe politiek, alleen wat 'het volk' denkt telt.
pi_71532728
quote:
Er staat in dat immigranten weliswaar geld opleveren, maar dat dit niet ten goede komt aan de huidige bevolking. Het rendement gaat hoofdzakelijk naar henzelf. En hetgeen wat zij de overheid kosten, dat gaat ten koste van de huidige bevolking.

Hoewel dit natuurlijk kan veranderen als men selectiever met het migratiebeleid omgaat en meer op de uitgaven aan migranten gaat letten.

[ Bericht 4% gewijzigd door Picchia op 02-08-2009 11:51:01 ]
  zondag 2 augustus 2009 @ 11:46:48 #51
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71533008
quote:

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 2 augustus 2009 @ 15:14:33 #52
66444 Lord_Vetinari
pi_71538671
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 11:46 schreef Re het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wasda?
  zondag 2 augustus 2009 @ 15:15:14 #53
66444 Lord_Vetinari
pi_71538698
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 11:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Niet zeuren, LV, feiten door er niet toe in de nieuwe politiek, alleen wat 'het volk' denkt telt.
Sowwy
  zondag 2 augustus 2009 @ 15:52:14 #54
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_71539730
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 15:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wasda?
een suggestie dat de tweede en eerste kamer, alle subsidie, advies&belangenorganisaties en ambtenarenklieks volledig nutteloos&irrelevant zijn en dat enkel het kabinet iets doet in dit land.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zondag 2 augustus 2009 @ 18:26:30 #55
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_71544264
61% van de mensen geloven heel snel de getallen in onderzoeken, ook al is totaal onduidelijk hoe het onderzoek is uitgevoerd.
Géén kloon van tvlxd!
pi_71544625
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 18:26 schreef Montov het volgende:
61% van de mensen geloven heel snel de getallen in onderzoeken, ook al is totaal onduidelijk hoe het onderzoek is uitgevoerd.
je vraagt erom...graag dat onderzoek
pi_71544694
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 01:33 schreef Boze_Appel het volgende:

ajhh...wat leuk, de herkenning...een nederlander, ik ben het nog niet verleerd
  zondag 2 augustus 2009 @ 18:49:38 #58
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_71544858
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 18:40 schreef bendk het volgende:

[..]

je vraagt erom...graag dat onderzoek
Ik had erbij moeten vertellen dat het gaat om cijfers die hun het straatje passen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_71545216
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 18:49 schreef Montov het volgende:

[..]

Ik had erbij moeten vertellen dat het gaat om cijfers die hun het straatje passen.
ah...een doodlopende weg dus....
pi_71545312
net of dat in andere landen beter is ... er zijn genoeg plekken in Nederland waar je nog steeds geen buitenlander zou zien en die heb je ook in de andere landen wel. Maarja, ook problemen met buitenlanders zul je hier vinden, of in het buitenland. Vrij dom eentonig onderzoek tbh.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 2 augustus 2009 @ 19:21:19 #61
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_71545552
quote:

Wat kost het dan in Denemarken? Hmmm?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_71545682
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 19:21 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Wat kost het dan in Denemarken? Hmmm?
Zou dat niet weten....
  zondag 2 augustus 2009 @ 19:29:47 #63
248844 Bowlingbal
pi_71545755
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 19:26 schreef bendk het volgende:

[..]

Zou dat niet weten....
quote:
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_71545815
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 19:29 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[..]

je bent erg vaag....drank...drugs...abstractie op hol ?
pi_71545836
Ja en hoeveel kosten al die white trash volkswijkbewoners die alleen maar uitkering trekken en nergens verder komen dan bij de sociale dienst.

Onee, dat zijn blanken, dan is het niet erg.
  zondag 2 augustus 2009 @ 19:35:10 #66
248844 Bowlingbal
pi_71545862
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 19:32 schreef bendk het volgende:

[..]

je bent erg vaag....drank...drugs...abstractie op hol ?
Wat denk je nu echt zelf?

Het is een retorische vraag, maar laat ik het dan maar uitleggen:
Denk je nu echt dat immigratie in Denemarken geen geld kost? Ook in Denemarken beslissen allerlei politici dat immigranten een compleet duur proces door moeten lopen. In elk ontwikkeld land, eigenlijk.

Gezien in Nederland de staatsschuld sterk stijgt, zou je kunnen zeggen dat de 'hardwerkende Nederlander' ook geld kost.
- Donald Love
pi_71545874
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 22:40 schreef detlevico het volgende:

[..]

Wel Ik repte over ¤ 70.000.000.000,- ( in een andere topic ) en dan word ik uit gemaakt voor haat zaaier. Héél raar terwijl ik nog aan de lage kant zat.
Zijn de kosten van de vele vele belangen clubjes ook meegerekend?? Want zij kosten minimaal het zelfde, m.a.w. dan zijn we ¤ 400.000.000.000,- kwijt.
Nee, dat zie je toch een beetje eenzijdig.
Je hebt al een reputatie als haatzaaier, de bedragen erbij noemen zonder deze te kennen verbetert dat niet.
Nu heb je tenminste een stok om mee te slaan.
pi_71545885
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 19:33 schreef Sapstengel het volgende:
Ja en hoeveel kosten al die white trash volkswijkbewoners die alleen maar uitkering trekken en nergens verder komen dan bij de sociale dienst.

Onee, dat zijn blanken, dan is het niet erg.
verder komen?.... ze komen het brengen hoor...
pi_71545967
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 19:36 schreef bendk het volgende:

[..]

Kunnen ze helemaal mooi de hele dag voor de buis hangen met een blik jaeger pils.
pi_71545980
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 19:36 schreef bendk het volgende:

[..]

Oh? .. cijfers?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_71546019
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 19:35 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Wat denk je nu echt zelf?

Het is een retorische vraag, maar laat ik het dan maar uitleggen:
Denk je nu echt dat immigratie in Denemarken geen geld kost? Ook in Denemarken beslissen allerlei politici dat immigranten een compleet duur proces door moeten lopen. In elk ontwikkeld land, eigenlijk.

1
2
3
Ik volg het niet zo, speelt hier niet...ik weet wel dat de truc van bruidjeoverlatenkomenkunstje op slot zit.

En vooruit dan maar....er wordt aktief verwezen naar nederland ! ! ! Dat werk goed hoorde ik....enkeltje nachttrein voor E 39,- oid

Gezien in Nederland de staatsschuld sterk stijgt, zou je kunnen zeggen dat de 'hardwerkende Nederlander' ook geld kost.

1Is wel een hele creatieve vondst, stuur em eens door naar Waoter  

zondag 2 augustus 2009 @ 19:41:36 #72
115814 Drumpie
Zie Signature.
pi_71546034
Ik vind het een beetje opgeblazen, want toen na WOII de Nederlanders de vieze baantjes niet wouden doen en vervolgens mensen laten immigreren die het vieze werk WEL hebben gedaan en dit land hebben geholpen aan de wederopbouw en vervolgens ga je die mensen lopen uitjoelen.

Dan denk ik echt van, ben je opgevoed of wat?
  zondag 2 augustus 2009 @ 19:48:27 #73
248844 Bowlingbal
pi_71546173
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 19:40 schreef bendk het volgende:

[..]
Wie of wat is Waoter?
- Donald Love
pi_71546299
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 19:41 schreef Drumpie het volgende:
Ik vind het een beetje opgeblazen, want toen na WOII de Nederlanders de vieze baantjes niet wouden doen en vervolgens mensen laten immigreren die het vieze werk WEL hebben gedaan en dit land hebben geholpen aan de wederopbouw en vervolgens ga je die mensen lopen uitjoelen.

Dan denk ik echt van, ben je opgevoed of wat?
De meeste migranten komen helemaal niet uit die periode, maar je hebt wel een punt. Het is alleen jammer dat veel migranten nog steeds niet doen waar ze voor gekomen zijn

Van de eerste generatie hoef je geen vloeiende integratie te verwachten, maar van de generaties daarna mag je toch wel iets meer verwachten. Persoonlijk vind ik het ook disrespectvol om als kinderen van migranten de kansen niet op te pakken die je ouders en je gastland voor je gecreëerd hebben. In principe verpesten de latere generaties wat hun ouders hebben proberen te op te bouwen, door er niet in voldoende mate op verder te bouwen.

Nu vind er een evaluatie momentje van het (falende) beleid plaats. En hopelijk worden met name de beleidsmakers hierop afgerekend.

[ Bericht 0% gewijzigd door Picchia op 02-08-2009 20:02:14 ]
pi_71546368
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 19:48 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Wie of wat is Waoter?
Waoter is de geldmeneer die zuinig is voor het land en hemzelf, jeweetwel de durezonnebrilmeneermetdeclaratiebevoegdheden. smoestruc..moeite heeft om het daglicht te verdragen...die Waoter
  zondag 2 augustus 2009 @ 20:00:12 #76
248844 Bowlingbal
pi_71546441
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 19:56 schreef bendk het volgende:

[..]

Waoter is de geldmeneer die zuinig is voor het land en hemzelf, jeweetwel de durezonnebrilmeneermetdeclaratiebevoegdheden. smoestruc..moeite heeft om het daglicht te verdragen...die Waoter
Ga me niet vertellen dat ik jou persoonlijk al voor de derde keer uit moet leggen waarom het compleet normaal is dat Wouter Bos die zonnebril declareerde....
- Donald Love
pi_71546524
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 20:00 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Ga me niet vertellen dat ik jou persoonlijk al voor de derde keer uit moet leggen waarom het compleet normaal is dat Wouter Bos die zonnebril declareerde....
is een socialist hè....Herfkens...zeg die naam je iets ?
pi_71546537
Oh sorry Mevrouw Herfkens...de elite hè
  zondag 2 augustus 2009 @ 20:09:41 #79
115814 Drumpie
Zie Signature.
pi_71546667
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 19:53 schreef Picchia het volgende:

[..]

De meeste migranten komen helemaal niet uit die periode, maar je hebt wel een punt. Het is alleen jammer dat veel migranten nog steeds niet doen waar ze voor gekomen zijn

Van de eerste generatie hoef je geen vloeiende integratie te verwachten, maar van de generaties daarna mag je toch wel iets meer verwachten. Persoonlijk vind ik het ook disrespectvol om als kinderen van migranten de kansen niet op te pakken die je ouders en je gastland voor je gecreëerd hebben. In principe verpesten de latere generaties wat hun ouders hebben proberen te op te bouwen, door er niet in voldoende mate op verder te bouwen.

Nu vind er een evaluatie momentje van het (falende) beleid plaats. En hopelijk worden met name de beleidsmakers hierop afgerekend.
Dat klopt, maar ik zie een heel groot deel tenminste hier, want ben zelf ook allochtoon en heb ook allochtoonse vrienden, alleen ik ben gevlucht door de oorlog in het Voormalige-Joegoslavie.

Maar daarbuiten zie ik een heel groot deel allochtonen hier die hoger scoren dan een Nederlander op toetsen, examens en heel netjes en vriendelijk zijn en zulke Allochtoonse mensen zijn er nog veel meer.

Maar een klein groepje die het dus verpest voor de andere en het gevolg daarvan wat ik jammer vind is dat dan onze gehele bevolkingsgroep er door word aangesproken en wij als de grote criminelen van het land worden gezien, terwijl er talloze Nederlanders rondlopen die niks opleveren voor de maatschappij van dit land maar die worden nergens genoemd, die worden niet beledigd of gediscrimineerd.

Maar achja, ik trek me er zo weinig mogelijk van aan en probeer mijn eigen trots te houden.
  zondag 2 augustus 2009 @ 20:22:49 #80
248844 Bowlingbal
pi_71547022
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 20:03 schreef bendk het volgende:

[..]

is een socialist hè....Herfkens...zeg die naam je iets ?
Waar de hell heb je het over?
- Donald Love
pi_71547237
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 20:09 schreef Drumpie het volgende:

[..]

Dat klopt, maar ik zie een heel groot deel tenminste hier, want ben zelf ook allochtoon en heb ook allochtoonse vrienden, alleen ik ben gevlucht door de oorlog in het Voormalige-Joegoslavie.

Maar daarbuiten zie ik een heel groot deel allochtonen hier die hoger scoren dan een Nederlander op toetsen, examens en heel netjes en vriendelijk zijn en zulke Allochtoonse mensen zijn er nog veel meer.

Maar een klein groepje die het dus verpest voor de andere en het gevolg daarvan wat ik jammer vind is dat dan onze gehele bevolkingsgroep er door word aangesproken en wij als de grote criminelen van het land worden gezien, terwijl er talloze Nederlanders rondlopen die niks opleveren voor de maatschappij van dit land maar die worden nergens genoemd, die worden niet beledigd of gediscrimineerd.

Maar achja, ik trek me er zo weinig mogelijk van aan en probeer mijn eigen trots te houden.
Ik ben ook allochtoon hoor. En als ik dan een gelukszoeker zie die er met z'n pet naar gooit, dan irriteer ik mij mateloos. Ik voel me op z'n allerminst aangetrokken tot die groep. En heb geen enkele behoefte om hen te verdedigen.

Als jij goed je best doet mag jij straks ook de lasten van die personen gaan dragen. Van die groep die het ook voor jou verpest.

[ Bericht 0% gewijzigd door Picchia op 02-08-2009 20:39:10 ]
pi_71547367
Hoeveel kosten de voorzieningen voor emigrerende/geëmigreerde Nederlanders eigenlijk?
dag
  zondag 2 augustus 2009 @ 20:43:06 #83
92928 kadoter
It's the cable guy
pi_71547568
Wat een gehuil om niets, ik snap werkelijk niet waarom zoveel mensen het idee hebben dat zij meer recht hebben op de voorzieningen van dit land dan degene die hier toevallig niet geboren zijn, maar exact dezelfde overlevingsdrang hebben.
Ik kan het een immigrant niet kwalijk nemen dat hij hier zijn geluk komt beproeven en er vervolgens veel te laat achter komt dat er een enorm verschil in opleiding, cultuur, functievereisten bestaat. De oorspronkelijke immigranten zijn praktisch hier naartoe gesleept om te komen werken. Dat op een gegeven moment er wel genoeg mensen zijn die de onderkant van een schip staan te verven kan je die allochtonen ook moeilijk kwalijk nemen. Laat staan dat je met dat laagdrempelige werk dat zij doen zo enorm weinig met autochtonen in aanraking komt dat de taal van dit land leren praktisch onmogelijk is.

Wat mij betreft investeren ze het dubbele in immigranten om ervoor te zorgen dat ze daadwerkelijk een kans maken, en pas dan mag je jezelf als land eens gaan afvragen of je ze een uitkering gaat ontzeggen als ze niet willen ( en dus niet kunnen) werken.

220 miljard euro over veertig jaar is trouwens aan lachertje.
Dat zijn slechts 3280 Joint Strike Fighters.
Could it be that the rallying idea of Europe is merely a front for the very opposite of all that Europe stands for, namely rejection of democracy, freedom, separation of powers, transparency and political accountability? (U. Beck)
  zondag 2 augustus 2009 @ 20:44:19 #84
115814 Drumpie
Zie Signature.
pi_71547598
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 20:30 schreef Picchia het volgende:

[..]

Ik ben ook allochtoon hoor. En als ik dan een gelukszoeker zie die er met z'n pet naar gooit, dan irriteer ik mij mateloos. Ik voel me op z'n allerminst aangetrokken tot die groep. En heb geen enkele behoefte om hen te verdedigen.

Als jij goed je best doet mag jij straks ook de lasten van die personen gaan dragen. Van die groep die het ook voor jou verpest.
Ik zeg het ook in de laatste zin dat ik me er zo min mogelijk van aantrek maar soms wil ik toch even m'n zegje doen, net als wat jij doet.
pi_71547772
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 20:43 schreef kadoter het volgende:
Wat een gehuil om niets, ik snap werkelijk niet waarom zoveel mensen het idee hebben dat zij meer recht hebben op de voorzieningen van dit land dan degene die hier toevallig niet geboren zijn
Volgens mij is het in dit topic iederen versus Bendk
  zondag 2 augustus 2009 @ 20:52:45 #86
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_71547825
quote:
Wat een gehuil om niets, ik snap werkelijk niet waarom zoveel mensen het idee hebben dat zij meer recht hebben op de voorzieningen van dit land dan degene die hier toevallig niet geboren zijn, maar exact dezelfde overlevingsdrang hebben.
Jarenlang premie betalen is dat geen goed argument?
quote:
De oorspronkelijke immigranten zijn praktisch hier naartoe gesleept om te komen werken.
Enkele tienduizenden geen miljoen+.
quote:
220 miljard euro over veertig jaar is trouwens aan lachertje.
Dat zijn slechts 3280 Joint Strike Fighters.
of een biljoen statiegeldflessen. Idiote vergelijking die je maakt..

Gemiddeld een paar netto jaarsalarissen voor Jan Modaal. Als jij het jouwe nu gewoon weggeeft aan het goede doel en dan niet de rest van Nederland dwingt om dat ook te doen.

Verder creëert de JSF een hoop werkgelegenheid. Nu doet immigratie dat ook maar ik zie toch liever hoogwaardige techniekers dan politieagenten en subsidieambtenaartjes..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_71548146
Hier het videoitem van de Elsevier met betrekking tot dit onderwerp:

Immigratie kostte tweehonderd miljard euro
pi_71548378
Met ons Nederlandse / Europese uitgebreide sociale systeem is het volkomen logisch als je relatief veel laagopgeleide en ongeschoolde immigranten naar Nederland haalt, dat zij veel geld gaan kosten. Je zou enkel alleen hoopgeleide, werkende immigranten naar Nederland moeten halen, willen zij meer opleveren dan dat zij kosten.

We mogen ons dan ook, naast een herziening van ons immigratiesysteem, flink achter de oren gaan krabben over ons uitgebreide sociale systeem. Is ons uitgebreide sociale systeem nog wel te verdedigen in de toekomst? Moeten we niet ons uitgebreide sociale systeem grondig hervormen of inperken?
  zondag 2 augustus 2009 @ 21:14:34 #89
92928 kadoter
It's the cable guy
pi_71548412
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 20:52 schreef Napalm het volgende:

Jarenlang premie betalen is dat geen goed argument?
Ik vind die redenatie volledig spaak lopen. Want als je nog eens terug leest, dan zie je dat ik nergens stel dat ik het oké vind dat er niet gewerkt wordt. Ik snap alleen wel dat de schuld daarvan niet zozeer bij de immigranten zelf ligt. Feitelijk zouden ze net zo goed premie betalen, en doen ook veel dat (slechts! 7,1% van de allochtone beroepsbevolking was in 2008 werkloos). Dat de werkloosheid bij de onderklasse hoger ligt, is ook niet iets waar een eenzijdige oorzaak aan ter grondslag ligt.
quote:
Enkele tienduizenden geen miljoen+.
Nogmaals, ik kan het een persoon niet kwalijk nemen als hij hetzelfde leven nastreeft als wij. Ik kan het een persoon wel kwalijk nemen als hij er geen flikker voor wil doen, maar ik heb (terecht) niet het idee dat dit voor het overgrote deel van de immigranten opgaat.
quote:
of een biljoen statiegeldflessen. Idiote vergelijking die je maakt..
Het is een andere discussie wellicht, maar ik zie liever een biljoen statiegeldflessen in omloop die het milieu bevorderen dan 3280 co2-uitstotende lobby-bakken. (alsof het investeren in een betere begeleiding van immigranten naar de arbeidsmarkt niet net zo goed een enorme bak aan werkgelegenheid oplevert.
quote:
Gemiddeld een paar netto jaarsalarissen voor Jan Modaal. Als jij het jouwe nu gewoon weggeeft aan het goede doel en dan niet de rest van Nederland dwingt om dat ook te doen.

Verder creëert de JSF een hoop werkgelegenheid. Nu doet immigratie dat ook maar ik zie toch liever hoogwaardige techniekers dan politieagenten en subsidieambtenaartjes..
Trouwens kan je enorm twisten over de hoeveelheid werkgelegenheid die de JSF Nederland(!) oplevert, maar dat terzijde.
Could it be that the rallying idea of Europe is merely a front for the very opposite of all that Europe stands for, namely rejection of democracy, freedom, separation of powers, transparency and political accountability? (U. Beck)
pi_71548568
De orders van de JSF-onderdelen in Nederland zijn al verdeeld.
pi_71548743
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 20:51 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Volgens mij is het in dit topic iederen versus Bendk
Niet helemaal, er zal vast wat aan te merken zijn op bepaalde uitingen van bendk maar er is nog veel meer aan te merken op de oervoorspelbare, clichématige reacties daarop.
Nu er zo'n onderzoekje is gekomen (totaal overbodig, elk normaal mens wist dit al) kruipen alle apologeten van een extreme, pseudo-neutrale versie van het multiculturalisme uit de schulp om er alles op af te dingen wat er mogelijkerwijs op af te dingen valt. Daarbij hoeft het onderzoek als zodanig helemaal niet bekeken te worden, de reacties zijn namelijk standaard:
-WIJ hebben ze hierheen gehaald, of nog erger: de RECHTSE partijen, dwz vooral de liberalen hebben ze hierheen gehaald.
Dat dat mede komt doordat het alternatief was dat er niemand aan het werk ging als gevolg van nu juist weer typisch links economisch beleid, wordt daar niet bij vermeld, of dat diezelfde griezels daarna wel hebben geprobeerd te zorgen dat het een noodmaatregel bleef ipv een normale gang van zaken.
-Het is onze schuld, want wij hebben ze slecht behandeld. In dit stadium vraag je je bijna af of we een moderne vloot WIC schepen naar Marokko hebben gestuurd. Natuurlijk niet en aanvankelijk zagen veel immigranten -terecht- een gouden kans weggelegen. Het enige wat erbij had gemoeten, was ordehandhaving, uitzetting van de rotte appels, onderwijs en een paar minimale inburgeringseisen.
-Er wordt niet bijgezet wat de immigranten ons opleveren.
Terwijl het omgekeerde waar is; dat is meegerekend, en dit is het saldo, een zeer negatief saldo.
-Er wordt niet vermeld wat autochtonen kosten:
Onzin natuurlijk, iemand moet die negatieve balans aanvullen, en dat kan dus alleen maar die andere groep zijn. Dat er ook veel te veel luie, asociale autochtonen zijn (en ook weer zeer degelijke, voorbeeldige allochtonen) doen hier allemaal geenszins iets aan af.

Maargoed, het maakt gewoon niks uit of dit soort onderzoeken er zijn, het zijn preken voor eigen parochie, de rest blijft thuis om de duistere mis niet te hoeven aanhoren.

Toepasselijke quote, toevallig een uur geleden gelezen:
"De strijd die de intellectueel voert om het overduidelijke te ontkennen, is nooit wanhopiger dan wanneer de realiteit onplezierig is en in strijd met zijn vooropgezete meningen en wanneer het erkennen daarvan de fundamenten van zijn intellectuele weredldbeeld zou ondermijnen."
(Dalrymple)

Disclaimer die eigenlijk niet zou onnodig zou moeten zijn:
Nee, al dit statistische bewijs van de nadelen van immigratie en multiculturalisme zijn nog geen rechtvaardiginen voor onversneden rassenhaat, discriminerende wetgeving of onmenselijke behandeling door de politie.
  zondag 2 augustus 2009 @ 21:29:06 #92
92928 kadoter
It's the cable guy
pi_71548856
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 21:19 schreef Picchia het volgende:
De orders van de JSF-onderdelen in Nederland zijn al verdeeld.
http://www.nrc.nl/binnenl(...)t_zeker_600_banen_op

Kedekkedeng.

Immigranten kunnen zichzelf terugverdienen, een JSF kan je hooguit economisch slim afschrijven.
(het argument dat het geld in de economie blijft door het aan Nederlanders uit te besteden gaat ook op bij het investeren in immigratiebeleid, dus die streep ik voor het gemak tegen elkaar af)

[ Bericht 7% gewijzigd door kadoter op 02-08-2009 21:34:35 ]
pi_71548857
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 21:25 schreef sneakypete het volgende:

Nu er zo'n onderzoekje is gekomen (totaal overbodig, elk normaal mens wist dit al) kruipen alle apologeten van een extreme, pseudo-neutrale versie van het multiculturalisme uit de schulp om er alles op af te dingen wat er mogelijkerwijs op af te dingen valt.
Er valt wel het een en ander op het ander af te dingen, namelijk de beperkte onderverdeling van de migranten, zoals op vooropleiding en afkomst voor de migratie, waardoor het moeilijker wordt om de productieve en de minder productieve groepen van elkaar te scheiden. Door de algemeenheid van de conclusies komen minder productieve groepen positiever uit de bus. En dat maakt het moeilijker om daar passend op in te spelen.
pi_71548960
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 21:29 schreef Picchia het volgende:

[..]

Er valt wel het een en ander op het ander af te dingen, namelijk de beperkte onderverdeling van de migranten, zoals op vooropleiding en afkomst voor de migratie, waardoor het moeilijker wordt om de productieve en de minder productieve groepen van elkaar te scheiden. Door de algemeenheid van de conclusies komen minder productieve groepen positiever uit de bus. En dat maakt het moeilijker om daar passend op in te spelen.
Maar ook daarnaar is toch helemaal geen onderzoek nodig?
  zondag 2 augustus 2009 @ 21:33:27 #95
92928 kadoter
It's the cable guy
pi_71548972
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 21:25 schreef sneakypete het volgende:
zijn intellectuele weredldbeeld zou ondermijnen."
(Dalrymple)

Disclaimer die eigenlijk niet zou onnodig zou moeten zijn:
Nee, al dit statistische bewijs van de nadelen van immigratie en multiculturalisme zijn nog geen rechtvaardiging voor onversneden rassenhaat, discriminerende wetgeving of onmenselijke behandeling door de politie.

Nadeel van de toenemende massa is inderdaad dat er alleen nog maar in statistische termen over beleid gesproken wordt. Op zich is dat niet zo vreemd, mits je elk persoon de kwaliteit van nuancering aanleert.
pi_71548998
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 21:33 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Maar ook daarnaar is toch helemaal geen onderzoek nodig?
Voor mij niet.
pi_71549055
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 21:33 schreef kadoter het volgende:

[..]

Nadeel van de toenemende massa is inderdaad dat er alleen nog maar in statistische termen over beleid gesproken wordt. Op zich is dat niet zo vreemd, mits je elk persoon de kwaliteit van nuancering aanleert.
Nuancering is prima, maar het moet niet inhouden dat je niet durft te oordelen en uiteindelijk dus niets zinnigs zegt, of erger nog, verkeerde causale verbanden gaat zoeken en uiteindelijk je kop in het zand steekt.

Zulke statistieken (achter die cijfers gaat natuurlijk wel een werkelijkheid verborgen) zijn zoals vermeld dus geen reden om ongrondwettelijk racisme op de politieke agenda te dumpen, maar welzeker om bijv. paal en perken te stellen aan immigratie (in het bijzonder uit bepaalde landen), aan de verzorgingsstaat en aan slap politieoptreden.
Dat moge dan simpele rechtse stokpaardjes zijn, het werkt wel, of beter gezegd, het bewijs dat het omgekeerde niet werkt ligt hier op tafel.
  zondag 2 augustus 2009 @ 21:43:32 #98
92928 kadoter
It's the cable guy
pi_71549237
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 21:36 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Nuancering is prima, maar het moet niet inhouden dat je niet durft te oordelen en uiteindelijk dus niets zinnigs zegt, of erger nog, verkeerde causale verbanden gaat zoeken en uiteindelijk je kop in het zand steekt.

Zulke statistieken (achter die cijfers gaat natuurlijk wel een werkelijkheid verborgen) zijn zoals vermeld dus geen reden om ongrondwettelijk racisme op de politieke agenda te dumpen, maar welzeker om bijv. paal en perken te stellen aan immigratie (in het bijzonder uit bepaalde landen), aan de verzorgingsstaat en aan slap politieoptreden.
Dat moge dan simpele rechtse stokpaardjes zijn, het werkt wel, of beter gezegd, het bewijs dat het omgekeerde niet werkt ligt hier op tafel.
Eens.
Maar zoals gezegd, er is een grijs gebied tussen kop in het zand steken en het blindstaren op statistieken.
Met nuancering bedoel ik niet veel meer dan het onderkennen dat statistiek niet absolute waarheid is, dat er vaak wel degelijk een correlatie bestaat met andere factoren/uitgaven/inkomsten enz.
Ze heten niet voor niets variabelen.
pi_71549330
Ik staar me nooit blind op statistieken, al is het alleen maar omdat ze maar al te vaak verklaren wat de onderzoekers graag bevestigd wilden zien.
Maar uit eigen ervaring kan ik niets anders dan beamen dat er toch wel behoorlijk wat mis is gegaan in Nederland (en niet alleen in Nederland, natuurlijk).
De combi van eigen ervaring en statistisch bewijs is voor mij dan wel voldoende om te stellen dat Nederland het verknald heeft op vele terreinen. Nederland wil een toonbeeld zijn van tolerantie en vrijheid, maar is anderzijds een bekrompen landje met 100000 regeltjes om niks, met torenhoge belastingen en nu net daar waar de overheid misschien wel een belangrijke taak zou kunnen hebben (het oppakken van boeven, het buiten houden van mensen waar we hier niks aan hebben, enz) worden deze taken verzuimd uit angst voor intellectuele repressailles.
  zondag 2 augustus 2009 @ 22:08:30 #100
248844 Bowlingbal
pi_71549940
Intellectuele repressailles?
- Donald Love
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')