abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71803026
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:13 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan voel je je wel thuis tussen de linkse boomknuffelaars.
Is dit het niveau dat men in de rechtse kerk preekt?? Daar kan een moskee niet tegenop.
pi_71803071
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:15 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

Is dit het niveau dat men in de rechtse kerk preekt?? Daar kan een moskee niet tegenop.

Dat is de bittere waarheid en die kan weleens confronterend zijn ja.
pi_71803095
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:15 schreef Reya het volgende:
Aangezien ik een compleet nutteloos sujet ben, zal dat zeker altijd zo blijven.
Als je maar gezellig bent.
pi_71803151
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:17 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan zal je wel vaak moeten slikken als de feiten je om de oren vliegen zeg.
pi_71803155
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:17 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat jouw niveau te sneu voor woorden is?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_71803172
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:20 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat jouw niveau te sneu voor woorden is?
De volgende aflevering van "Dukkie Duke en de retoriek van het zwaktebod".
pi_71803184
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:20 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

Dan zal je wel vaak moeten slikken als de feiten je om de oren vliegen zeg.
Nee hoor. Ik niet.
pi_71803220
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 14:22 schreef gelly het volgende:

Het is gewoon het type mens dat in alles 2 kampen wil zien, of het nu om voetbal gaat, inwoners van z'n land of de politiek.
Wat praat jij gek?!?!? Bij voetbal gaat het om heul veul kampen, jeweetz!1!!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:22:25 #149
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71803226
Enfin, het doet me deugd dat Halcon me subsidieert.
pi_71803237
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:01 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Bijna alle mensen op Aarde nog wel (miljarden!). Hoeveel zijn er inmiddels al gestorven, trouwens?
quote:
Woestijnvorming - het verdorren van land door menselijke activiteiten zoals landbouw en veeteelt - vormt de grootste ecologische horde van dit moment en kan een bedreiging worden voor twee miljard mensen, ofwel een derde van de wereldbevolking. Als er niets aan wordt gedaan, kunnen in de komende tien jaar vijftig miljoen mensen door de omstandigheden gedwongen ontheemd raken. Dat stelt de Universiteit van de Verenigde Naties in een rapport dat donderdag is uitgebracht.
http://www.depers.nl/buit(...)cologische-ramp.html
pi_71803327
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:22 schreef Reya het volgende:
Enfin, het doet me deugd dat Halcon me subsidieert.
Nog zo´n links trekje: parasiteren.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:28:13 #152
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71803432
Uiteraard, uiteraard, maar ik ben slechts een matige beoefenaar; Monidique weet me in die edele kunst met speels gemak af te troeven.
pi_71807176
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Wat praat jij gek?!?!? Bij voetbal gaat het om heul veul kampen, jeweetz!1!!
Hoezo? Het gaat toch alleen om uit of thuis? Of was het nou ons en hunnie?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  woensdag 12 augustus 2009 @ 01:35:21 #154
263429 Verlicht
Ik houd van illusies.
pi_71807938
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:13 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan voel je je wel thuis tussen de linkse boomknuffelaars.
Nee, ik heb niets met boomknuffelaars en mensen die het principe van vrije markt volledig verwerpen. Ik voel mij zelfs beledigd als iemand mij in real life 'links' noemt. Keihard liberaal. Helaas wordt de term 'liberaal' vaak verkracht door gore rechtse rukkers, waardoor ik mij soms genoodzaakt voel om mijzelf 'links' te noemen, zoals op FOK! (want hier bestaan slechts twee dimensies: links - rechts).

[ Bericht 7% gewijzigd door Verlicht op 12-08-2009 01:43:06 ]
"Het wezen der dingen is vlucht, het wezen der ziel is verdriet."
Mijn Tamagotchi-beestje moet gevoed worden.
pi_71808426
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 14:13 schreef OldJeller het volgende:
" Linkse kerk " al tijden een populair woord, zeker hier op de fora. Sommige mensen zul je deze twee woorden bij elk bericht over nieuws of politiek zien posten.
Velen doelen hier mee op SP tot PvdA en alles wat daartussen zit. Niet geheel correct m.i.
Definieer "linkse kerk".
Als een " linkse kerk " bestaat, bestaat vast ook een " rechtse kerk ". Het conservatieve deel van de VVD? Het CDA grotendeels? Wat kleine christelijke partijen?
Definieer "rechtse kerk", wie vallen daar onder?
Wat is nou het verschil tussen de "linkse" en "rechtse kerk" ? Gaat dat niet op veel vlakken hand in hand? Toch zien we enkel de bewoordingen "linkse kerk" met regelmaat voorbij komen.
Nou ja, in dit geval kan ik het beste verwijzen naar een weblog waarin de Linkse Kerk beschreven wordt:
http://www.veltmaete.nl/BLOG/ (Scroll naar beneden; onder 'Multiculti'.)
De Rechtse Kerk? Die bestaat niet, want conservatieven zijn hooguit op het gebied van religie betuttelend (dus ook enigszins m.b.t. waarden en normen); liberalen staan voor individuele vrijheid. Conservatieven noch liberalen formuleren wat 'politiek correct' is.
Und jedem Anfang wohnt ein Zauber inne. (Hermann Hesse)
  woensdag 12 augustus 2009 @ 06:50:16 #156
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_71809205
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 02:27 schreef Holtingar het volgende:

[..]

Nou ja, in dit geval kan ik het beste verwijzen naar een weblog waarin de Linkse Kerk beschreven wordt:
De Rechtse Kerk? Die bestaat niet, want conservatieven zijn hooguit op het gebied van religie betuttelend (dus ook enigszins m.b.t. waarden en normen); liberalen staan voor individuele vrijheid. Conservatieven noch liberalen formuleren wat 'politiek correct' is.
Je hebt toch wel ernstig te pakken als je oprecht denkt dat dit soort zaken verschillen tussen links en rechts.
Geef mij eens een voorbeeld waar een linkse partij - neem voor mijn part de meest politiek correcte die er bestaat volgens jou - die formuleert wat politiek correct moet worden geacht? Politiek correct is per definitie een label dat door tegenstanders wordt gebruikt, met name om zich in een underdogpositie te manoeuvreren. Zie de vele fokkers die nog steeds roepen dat je '<vul maar in> niet mag zeggen in dit land!' of dat ze het zat zijn om jarenlang gebukt te gaan onder de linkse druk, terwijl rechts overduidelijk meer en vaker aan de macht is. Politiek correct is bij uitstek een waardering die wordt gegeven door de ontvanger, niet de zender. Dat betekend niet dat het nooit waar is, dat betekend wel dat het nutteloos is als argument wanneer niet onderbouwd.

Ontkennen dat er een rechtse kerk bestaat is lachwekkend. Vanwaar die behoefte om iedereen in zo'n gigantisch brede politieke stroming als 'rechts' te verheiligen? Is dat niet in zichzelf al rechtse kerk gedrag? Ik heb er geen enkele moeite mee dat er linkse dogmatici bestaan en dat links uitzonderlijk domme en kortzichtige politici heeft. Toch noem ik mezelf gewoon links. Waarom is dat voor de gemiddelde rechtse fokker in dit topic zo lastig? Waarom hebben die ook voortdurend de behoefte om iedereen aan te spreken op het gedrag van een enkeling die toevallig deel uitmaakt van zo'n pluriforme groep als 'links' in een willekeurig topic in POL?

[ Bericht 0% gewijzigd door kingmob op 12-08-2009 08:29:37 ]
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 07:16:51 #157
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_71809275
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 02:27 schreef Holtingar het volgende:

[..]

lieve help, wat zijn rechtse mensen toch volledig blind voor de kenmerken en fouten van hun eigen clubje. Ik heb nog nooit zoveel zelfillusie bij elkaar gezien als dit topic.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_71809992
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 14:43 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Nou, ik zit toch echt aan de rechterkant, en ik snap het wel degelijk. De oplossing ligt natuurlijk in het korten van budgetten en het overlaten van taken aan de vrije markt, maar dat snappen de luitjes aan de linkerkant niet.
Mjah, alleen komt dan de discussie welke taken aan de markt over te laten en in hoeverre dat verstandig is. De markt is bepaald niet onfeilbaar en winstoogmerken aan overheidstaken hangen kan wel eens zeer negatief uitpakken voor de burger.
pi_71810032
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:56 schreef Halcon het volgende:

[..]

Er zijn ook wel linkse figuren die universitaire studies hebben afgerond, maar dat zijn dan meestal studies waar je op de arbeidsmarkt geen fluit aan hebt.
Heh, wel grappig dan dat de meeste PvdA stemmers universitair opgeleid zijn en in de modaal-boven modaal klasse zitten. Dit terwijl rechtse fenomenen als Wilders in meerderheid LBO'ers aantrekt.

Mischien is het toch niet zo simpel als jij beweert?
pi_71810523
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:25 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nog zo´n links trekje: parasiteren.
Dat is de linkse variant van uitbuiting, waar je als rechtschmensch ongetwijfeld bekend mee bent.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')