Kom op zeg. Ik kan toch ook zeggen dat ik dan bij ongure types als Wilders en Janmaat uitkom? Dan is het toch nog net zo goed onzin om te zeggen dat het tuig bij 'rechts' zit? Beetje niveau zou wenselijk zijn, het is hier toch geen voetbalkantine.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:04 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Als ik naar de definitie van het woord 'tuig' kijk, kom ik automatisch bij types als Jan Pronk, Hedy d'Ancona en Eveline Herfkens uit.
Mijn hemel.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:04 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Als ik naar de definitie van het woord 'tuig' kijk, kom ik automatisch bij types als Jan Pronk, Hedy d'Ancona en Eveline Herfkens uit.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:07 schreef Conversatie het volgende:
[..]
Kom op zeg. Ik kan toch ook zeggen dat ik dan bij ongure types als Wilders en Janmaat uitkom? Dan is het toch nog net zo goed onzin om te zeggen dat het tuig bij 'rechts' zit? Beetje niveau zou wenselijk zijn, het is hier toch geen voetbalkantine.
Dat kun je best doen. Dit wordt hier sowieso vaak zat geroepen en menigeen lijkt er ook in mee te gaan. Immers, linksch bestaat grotendeels uit papegaaien.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:07 schreef Conversatie het volgende:
[..]
Kom op zeg. Ik kan toch ook zeggen dat ik dan bij ongure types als Wilders en Janmaat uitkom?
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:26 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Dat kun je best doen. Dit wordt hier sowieso vaak zat geroepen en menigeen lijkt er ook in mee te gaan. Immers, linksch bestaat grotendeels uit papegaaien.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 14:29 schreef MrX1982 het volgende:
Rechtse kerk bestaat niet omdat rechts rationeel hoort te zijn.
Wat een interessant plaatje trouwens!quote:Op maandag 3 augustus 2009 13:12 schreef Conversatie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Onderzoek van het RIVM (paar weken terug).
Nog steeds is vrijwel elke rechtse partij zeer vóór het verbieden van (soft)drugs. Als dat, met dit onderzoek in ogenschouw, geen dogma is...
Racisten, fascisten, (neo)nazi's, xenofoben, populisten, onderbuikvoelers, reactionairen, rednecks, domme blondjes, simpelen van geest, dommerikken. Welke linkse bijnamen waarmee rechtse mensen over een kam gescheerd worden heb ik nog gemist?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 14:47 schreef Antaresje het volgende:
De term 'rechtse kerk' bestaat niet, omdat mensen die hun hersenen kunnen gebruiken het niet nodig hebben om een grote groep mensen onder een noemer te scharen. Zij kunnen mensen en politieke groeperingen zien voor wat ze zijn, zonder daar meteen een populistische bijnaam voor te moeten verzinnen.
"If you're not a liberal at twenty you have no heart, if you're not a conservative at forty you have no brain."quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:18 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Voor de goede orde: met rationeel bedoel ik beslissingen maken op basis van feiten, en niet op basis van gevoel.
Rationeel als in dat recyclen geldverspilling is, rationeel als in dat MMGW echt met een korreltje zout genomen moet worden en dat we die aflaten die we daar voor moeten betalen, om verlost te worden van onze zonden, wel beter kunnen besteden. Rationeel als in dat er best mag worden berekend of het binnenhalen van immigranten netto iets opbrengt, of kost. Of dat het echt geen kwaad kan om uit te rekenen of al onze o zo goed bedoelde uitgaven aan ontwikkelingssamenwerking ook daadwerkelijk iets hebben veranderd.
Het probleem met linkse mensen is dat ze het hart wel op de goede plaats hebben zitten, maar dat hun oplossingen niet altijd even effectief zijn, en eerder het tegendeel bereiken. Zo zal ~90%, wat zeg ik, 99% van de maatregelen om werkeloosheid te bestrijden en om "banen te scheppen", leiden tot meer werkeloosheid. Om maar een voorbeeld te geven. Maar dat maakt niet uit, want we hebben onze goede wil getoond. Meer dan eens geldt voor linkse maatregelen dat "the road to Hell is paved with good intentions".
Ken je KlopKoekje niet?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 14:22 schreef gelly het volgende:
Het valt mij op dat dat soort simpelen van geest enkel aan de rechterkant van het politieke spectrum lijken voor te komen. Hoe vaak zie je een links (sowieso achterhaalde term) georienteerd persoon het hebben over "rechtjes", "rechtse kerk" en beweren dat compleet rechts Nederland dit land naar de verdoemenis heeft geholpen en daar nog steeds mee bezig is, ongeacht dat de feitelijke onderbouwing ontbreekt ?
Het is gewoon het type mens dat in alles 2 kampen wil zien, of het nu om voetbal gaat, inwoners van z'n land of de politiek. Het zijn mensen die het groter plaatje niet kunnen of willen zien. Mensen met een soort van autistische aandoening.
Linkskerk is van D66, groenlinks tot en met de VVD.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 14:13 schreef OldJeller het volgende:
" Linkse kerk " al tijden een populair woord, zeker hier op de fora. Sommige mensen zul je deze twee woorden bij elk bericht over nieuws of politiek zien posten.
Velen doelen hier mee op SP tot PvdA en alles wat daartussen zit. Niet geheel correct m.i.
Definieer "linkse kerk".
Wel............ Geert Wilder en Hans Janmaat komen voor het eigen volk op, Pronk, d àcona en Herfkens doen het tegengestelde en LANDGENOTEN vullen hun LINKSCHE zakken met overheidsgeld, belastinggeld opgebracht door U en ik.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:07 schreef Conversatie het volgende:
[..]
Kom op zeg. Ik kan toch ook zeggen dat ik dan bij ongure types als Wilders en Janmaat uitkom? Dan is het toch nog net zo goed onzin om te zeggen dat het tuig bij 'rechts' zit? Beetje niveau zou wenselijk zijn, het is hier toch geen voetbalkantine.
Appeltaart.quote:Op zondag 9 augustus 2009 18:27 schreef detlevico het volgende:
[..]
Wel............ Geert Wilder en Hans Janmaat komen voor het eigen volk op, Pronk, d àcona en Herfkens doen het tegengestelde en LANDGENOTEN vullen hun LINKSCHE zakken met overheidsgeld, belastinggeld opgebracht door U en ik.
ff off topic.quote:
Ben je meer van de vlaai ?quote:Op zondag 9 augustus 2009 18:58 schreef detlevico het volgende:
[..]
ff off topic.
Wel een beetje kinderachtig om appeltaart te roependat deed je ook in een andere topic
quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 14:22 schreef gelly het volgende:
Het valt mij op dat dat soort simpelen van geest enkel aan de rechterkant van het politieke spectrum lijken voor te komen. Hoe vaak zie je een links (sowieso achterhaalde term) georienteerd persoon het hebben over "rechtjes", "rechtse kerk" en beweren dat compleet rechts Nederland dit land naar de verdoemenis heeft geholpen en daar nog steeds mee bezig is, ongeacht dat de feitelijke onderbouwing ontbreekt ?
Het is gewoon het type mens dat in alles 2 kampen wil zien, of het nu om voetbal gaat, inwoners van z'n land of de politiek. Het zijn mensen die het groter plaatje niet kunnen of willen zien. Mensen met een soort van autistische aandoening.
De rechtse kerk is te verdelen in een VVD kerk en een PVV kerkquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 14:13 schreef OldJeller het volgende:
Wat is nou het verschil tussen de "linkse" en "rechtse kerk" ? Gaat dat niet op veel vlakken hand in hand? Toch zien we enkel de bewoordingen "linkse kerk" met regelmaat voorbij komen.
O, dat willen ze alleen maar.quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:06 schreef henkway het volgende:
[..]
De PVV wil de bureaucratie aanpakken, en daar valt wel veel eer te behalen
Wel, Pronk, Herfkens en d'Ancona hadden meer kamerzetels en dus stemmers, je weet wel, het volk, achter zich dan Wilders en waren in staat om hun plannen uit te voeren. Kortom, blijkbaar was 'het volk' het daar roerend mee eens...of zie ik dat verkeerd?quote:Op zondag 9 augustus 2009 18:27 schreef detlevico het volgende:
[..]
Wel............ Geert Wilder en Hans Janmaat komen voor het eigen volk op, Pronk, d àcona en Herfkens doen het tegengestelde en LANDGENOTEN vullen hun LINKSCHE zakken met overheidsgeld, belastinggeld opgebracht door U en ik.
Welke laagjes dan wel? En door wie gaat het werk dan gedaan worden? Typerend is namelijk wel dat dankzij het feit dat men minder ambtenaren heeft nu er wel heel veel werk door externe consultants gedaan wordt nu. Niet in de laatste plaats door al die PVV kamervragen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 23:37 schreef henkway het volgende:
twee laagjes ambtenaren er tussenuit, daar geef ik ze wel vier jaar de kans voor
Je weet toch. Iets wat door een ambtenaar wordt gedaan is per definitie weggegooid geld, doet een consultant hetzelfde dan is het een toevoeging aan de economie.quote:Op maandag 10 augustus 2009 00:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Welke laagjes dan wel? En door wie gaat het werk dan gedaan worden? Typerend is namelijk wel dat dankzij het feit dat men minder ambtenaren heeft nu er wel heel veel werk door externe consultants gedaan wordt nu. Niet in de laatste plaats door al die PVV kamervragen.
Die kosten overigens meer dan ambtenaren, voor alle duidelijkheid.
Wat een onzin. Daar kijkt iedereen toch zo door heen? Die "consultants" zijn ambtenaren die de "vrije markt" zijn opgegaan, en die zich full time in laten huren door hun oud-collega's voor een schappelijke prijs die een factor 2 boven hun oude salaris lag.quote:Op maandag 10 augustus 2009 08:11 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Je weet toch. Iets wat door een ambtenaar wordt gedaan is per definitie weggegooid geld, doet een consultant hetzelfde dan is het een toevoeging aan de economie.
Iedereen zal blij zinn als de provincies worden opgeheven, zelfs alle andere ambtenarenquote:Op maandag 10 augustus 2009 00:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Welke laagjes dan wel? En door wie gaat het werk dan gedaan worden? Typerend is namelijk wel dat dankzij het feit dat men minder ambtenaren heeft nu er wel heel veel werk door externe consultants gedaan wordt nu. Niet in de laatste plaats door al die PVV kamervragen.
Die kosten overigens meer dan ambtenaren, voor alle duidelijkheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |