Ftw idd.quote:
Ik hoop dat er nog meer motivatie naar voren komt, want dit vonnis zegt alleen:quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:56 schreef Pool het volgende:
[..]
Nee, dat is het 'probleem' van Brein, hoe ze dat gaan doen.
Van mij mag het Nederlandse (en wereldwijde) auteursrecht op de schop hoor, daar ben ik het wel mee eens. Maar rechters zijn nu eenmaal verplicht om het bestaande geldende Nederlandse recht toe te passen. De Nederlandse rechter is dan bevoegd om onrechtmatige handelingen die in Nederland hun effect hebben te verbieden. Over het 'hoe' gaat de rechter maar in beperkte mate. De rechter wijst een vonnis, en dat vonnis geeft bepaalde rechten en plichten aan de partijen, waarmee die partijen verder zelf aan de slag moeten.
Brein heeft nu een vonnis. Hoe Brein dat ten uitvoer wil gaan leggen is het probleem van Brein.
Maar goed, sowieso even wachten op wat er in het vonnis wordt gezegd.
quote:2.5 Het gevorderde komt niet onrechtmatig of ongegrond voor en zal als volgt worden toegewezen. De daarbij opgenomen termijn om te voldoen aan dit vonnis wordt redelijk geacht.
Mag je volgens het Nederlandse recht dan bijvoorbeeld websites verbieden? dat lijkt me namelijk gewoon een vorm van censuur.quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:56 schreef Pool het volgende:
[..]
Nee, dat is het 'probleem' van Brein, hoe ze dat gaan doen.
Van mij mag het Nederlandse (en wereldwijde) auteursrecht op de schop hoor, daar ben ik het wel mee eens. Maar rechters zijn nu eenmaal verplicht om het bestaande geldende Nederlandse recht toe te passen. De Nederlandse rechter is dan bevoegd om onrechtmatige handelingen die in Nederland hun effect hebben te verbieden. Over het 'hoe' gaat de rechter maar in beperkte mate. De rechter wijst een vonnis, en dat vonnis geeft bepaalde rechten en plichten aan de partijen, waarmee die partijen verder zelf aan de slag moeten.
Brein heeft nu een vonnis. Hoe Brein dat ten uitvoer wil gaan leggen is het probleem van Brein.
Maar goed, sowieso even wachten op wat er in het vonnis wordt gezegd.
Onzin, dat kan gewoon hoor. De Grondwet en het EVRM laten beide uitzonderingen toe die bij wet gemaakt zijn. Het auteursrecht valt daar onder.quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:58 schreef Harlon het volgende:
Men kan een website in nederland niet blokkeren of ontoegankelijk maken aangezien dat onder censuur zou vallen en da's verboden volgens de Nederlandse grondwet. period.
Idd. Enorm onpraktisch.quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:03 schreef Merkie het volgende:
Ik snap mensen die zeggen "ach, dan pak je toch een proxy" nooit. Proxy's zijn altijd enorm traag en het is helemaal niet makkelijk om zoiets te doen.
Maar zo'n torrent-bestandje van 1kb heb je toch zo binnen?quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:03 schreef Merkie het volgende:
Ik snap mensen die zeggen "ach, dan pak je toch een proxy" nooit. Proxy's zijn altijd enorm traag en het is helemaal niet makkelijk om zoiets te doen.
quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:03 schreef wijsneus het volgende:
"The Net interprets censorship as damage and routes around it."
Ik kan het vonnis zelf niet lezen hier, website werkt niet, maar dat is de standaardzin in een verstekvonnis. Blijkbaar hebben ze geen verweer gevoerd?quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:00 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik hoop dat er nog meer motivatie naar voren komt, want dit vonnis zegt alleen:
[..]
Trager is beter dan niets en wat is er moeilijk aanquote:Op donderdag 30 juli 2009 17:03 schreef Merkie het volgende:
Omdat ze niet aanwezig waren, kon hun lap tekst erbij niet als juridisch verweer gezien worden.quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:04 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik kan het vonnis zelf niet lezen hier, website werkt niet, maar dat is de standaardzin in een verstekvonnis. Blijkbaar hebben ze geen verweer gevoerd?
Lastiger wordt het als de trackers (heeft TPB eigenlijk eigen trackers?) ook geen Nederlandse IP's accepteert.quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:05 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Trager is beter dan niets en wat is er moeilijk aan
Je surft naar een site waarop je een url ingeeft en voila ..
Klopt, soort verstek vonnis...quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:04 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik kan het vonnis zelf niet lezen hier, website werkt niet, maar dat is de standaardzin in een verstekvonnis. Blijkbaar hebben ze geen verweer gevoerd?
Dan wordt inderdaad gewoon toegewezen, tenzij de rechter aan de dagvaarding al kan zien dat de vordering rechtens geen hout snijdt.
Dan zegt het vonnis dus inhoudelijk inderdaad niets. Het heeft dan ook geen zin hieruit conclusies te trekken over andere torrent-sites.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |