En waar heb jij precies geprotesteerd?quote:Op donderdag 30 juli 2009 18:41 schreef kawotski het volgende:
[..]
Toen vroeg ik me ook al af waarom we langs de zijlijn bleven staan..
Uit een ander topic, maar dat lijkt me toch niet juist. Dat je strafbaar zou zijn als je thepiratebay bezoekt...quote:Op donderdag 30 juli 2009 18:22 schreef master111 het volgende:
Beste FOK!ers
Niemand in Nederland mag nog de piratebay bezoeken.
Vast in een KLB topic op fok, dan ben je wel een "baas".quote:Op donderdag 30 juli 2009 18:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En waar heb jij precies geprotesteerd?
ik ook, ik schaam mij inmiddels...plaatsvervangendquote:Op donderdag 30 juli 2009 18:41 schreef kawotski het volgende:
[..]
Toen vroeg ik me ook al af waarom we langs de zijlijn bleven staan..
Dat was ook terecht, maar dit..damnquote:Op donderdag 30 juli 2009 18:44 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat was het al toen ze vrouwen stemrecht gaven.
nergens, heb een baan en geen tijd, slap excuus uiteindelijk maar wat begin ik in mn eentje als er weinig response is?quote:Op donderdag 30 juli 2009 18:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En waar heb jij precies geprotesteerd?
Vreemd genoeg zijn er altijd heel veel mensen die roepen op het internet, maar niemand heeft tijd, zin etc om ook daadwerkelijk wat te doen? Slap excuus inderdaad.quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:00 schreef kawotski het volgende:
[..]
nergens, heb een baan en geen tijd, slap excuus uiteindelijk maar wat begin ik in mn eentje als er weinig response is?
Dude, dan moet je naar buiten enzo. pls, srslyquote:Op donderdag 30 juli 2009 19:03 schreef Pheno het volgende:
[..]
Vreemd genoeg zijn er altijd heel veel mensen die roepen op het internet, maar niemand heeft tijd, zin etc om ook daadwerkelijk wat te doen?
Heb jij een goed idee?quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:03 schreef Pheno het volgende:
[..]
Vreemd genoeg zijn er altijd heel veel mensen die roepen op het internet, maar niemand heeft tijd, zin etc om ook daadwerkelijk wat te doen? Slap excuus inderdaad.
Dat zegt iedereen, en daarom gebeurt er niks en walst de overheid over ons heenquote:Op donderdag 30 juli 2009 19:00 schreef kawotski het volgende:
[..]
nergens, heb een baan en geen tijd, slap excuus uiteindelijk maar wat begin ik in mn eentje als er weinig response is?
Besluit om wat? Het ging erover dat die drie kennis hebben genomen van het geding. Als er meerdere malen op je deur wordt geklopt en bovendien ook nog nationale (daarmee bedoel ik dus Zweedse, in dit geval) en internationale pers overheen gaan, mag je rederlijkerwijs aannemen dat ze ook wel doorhebben dat er iets gaande is. Dat ze zich dan nog op de vlakte houden en stil blijven mag geen excuus zijn om het geding uit te stellen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 18:36 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dat vergeet ik niet. Dat mediacircus kan je creeren en sturen (iets dat Brein ook doet); een beetje verstandige rechter zou dat moeten meenemen in zijn besluit.
Dus je mag een copie maken, en ik mag die copie aan jou uitlenen (waarna jij er een copie van zou kunnen maken) Die Nederlandse wet zit toch redelijk goed voor de burger in elkaar, alleen met de laatste ontwikkelingen (flashdata en internet) gaan de normale begrippen niet echt meer op.quote:Op donderdag 30 juli 2009 18:43 schreef mcintosh het volgende:
Thuiskopie:
http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/thuiskopie/
Het lijkt mij dat het vonnis toepasselijk is op de mensen achter TPB, niet op TPB zelf. In het vonnis staat ook letterlijk dat TPB niet als een rechtspersoon kan worden gezien. Maar dat maakt ook niet uit, voor de drie jongens van TPB staan er 9 andere op.quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:05 schreef MikeyMo het volgende:
The Piratebay is aangeklaagd en veroordeeld kennelijk. Wat nu als die gasten een domein registreren als de piratenbaai.xx en daar een ietwat andere vormgeving op gieten en op de achtergrond laten linken naar de database van Thepiratebay. Dan is het toch in principe een compleet nieuwe website waarop de eis van brein toch niet meer van toepassing is?
Toen zaten we allemaal ook woedende topics op fok te openen. Net zoals nu. Maar dat heb jij natuurlijk niet meegekregen want toen had je het veel te druk met molotov-cocktails smijten naar de ME en remkabels doorsnijden van dienstauto's van politici en in de gevangenis zitten wegens volksopruiing en terrorisme.quote:Op donderdag 30 juli 2009 18:31 schreef Jarno het volgende:
[..]
God, waar waren deze mensen toen de id plicht werd ingevoerd? Toen er camera's op elke straathoek kwamen te hangen? Toen vrijheden als het homohuwelijk in gedrang kwamen?
quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:15 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dus je mag een copie maken, en ik mag die copie aan jou uitlenen (waarna jij er een copie van zou kunnen maken) Die Nederlandse wet zit toch redelijk goed voor de burger in elkaar, alleen met de laatste ontwikkelingen (flashdata en internet) gaan de normale begrippen niet echt meer op.
Kennis nemen van een geding over iets wat in een ander land strafbaar is, niet in hun eigen land dat zij ook niet zijn uitgegaan om die overtreding te begaan? Brein had naar Zweden moeten gaan.quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:10 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Besluit om wat? Het ging erover dat die drie kennis hebben genomen van het geding. Als er meerdere malen op je deur wordt geklopt en bovendien ook nog nationale (daarmee bedoel ik dus Zweedse, in dit geval) en internationale pers overheen gaan, mag je rederlijkerwijs aannemen dat ze ook wel doorhebben dat er iets gaande is. Dat ze zich dan nog op de vlakte houden en stil blijven mag geen excuus zijn om het geding uit te stellen.
betalen voor je software, dan heeft Brein geen bestaansrecht meerquote:
Jawel:quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:19 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Nee, er staat juist dat je die kopie niet aan derden mag verstrekken...
quote:Wel mag je hem die CD uitlenen. Hij mag dan zelf daar een kopie voor eigen oefening, studie of gebruik van maken, en daarna het origineel teruggeven.
Freeware of niets (in Nederland) kopen (waar het vaak sowieso al duurder is dan in andere landen)quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:22 schreef Pheno het volgende:
[..]
betalen voor je software, dan heeft Brein geen bestaansrecht meer
Brein is naar Zweden gegaan.quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:21 schreef Stupendous76 het volgende:
Kennis nemen van een geding over iets wat in een ander land strafbaar is, niet in hun eigen land dat zij ook niet zijn uitgegaan om die overtreding te begaan? Brein had naar Zweden moeten gaan.
Neen, 'die CD' slaat op het origineelquote:
Niet te kieskeurig zijn tijdens je quotes he:quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:15 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dus je mag een copie maken, en ik mag die copie aan jou uitlenen (waarna jij er een copie van zou kunnen maken) Die Nederlandse wet zit toch redelijk goed voor de burger in elkaar, alleen met de laatste ontwikkelingen (flashdata en internet) gaan de normale begrippen niet echt meer op.
Dus niet uitlenen en dan weer verder brandenquote:Uitzonderingen: van welke werken mag geen thuiskopie worden gemaakt
Computerprogramma's (zie artikel 45n) - op grond van artikel 45k mag de rechtmatige verkrijger wel een reservekopie maken van het programma.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |