abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71458300
Vanochtend vond ik een van mn twee katten in een hoekje in de badkamer, en ze rende niet weg zoals ze anders zou doen, iets dat ik al raar vond.
Ik pakte haar op en merkte dat ze helemaal slap was, ik zette haar op de grond neer in de woonkamer en ze veroerde geen vin, ze bleef staan en zakte door de achterpootjes heen.
Ik dacht meteen: dit is niet goed, pakte nog even het lasermuisje om te zien of ze dan een stap zou verzetten: niks.
Ik de dierenarts gebeld en ik kon een half uur later terecht, de DA viel het meteen op dat ze ook helemaal geel was, (was me hier nog niet eens opgevallen). En dat het wss iets van een leverinfectie zou zijn. Ook had ze "gelukkig" koorts want dat maakte de kans op tumoren al wat kleiner. Hij wilde wat (bloed)tests doen en zou met een uurtje bellen.

Uurtje later werd ik gebeld, het lever probleem bleek een secundair probleem te zijn en het primaire probleem was dat ze te weinig rode bloedcellen had, 0.16 ipv 0.25>. En dus volgden er nog wat tests om te achterhalen wat daar de oorzaak van kon zijn.

Hier werd ik net over gebeld:
Negatief op leukemie gelukkig. Maar door teveel antilichamen worden de rode bloedcellen zo snel afgebroken en hier is medicatie voor, die ze gekregen heeft. Ook krijg de DA morgen nog een uitslag binnen of er wellicht ook sprake is van een bloedparasiet.
Voorlopig moet ze bij de dierenarts blijven, kan ik aan het einde van de middag even bellen hoe het gaat, en ik moet morgenmiddag om 14uur ook even bellen hoe en wat.

Pff arm beestje hopelijk knapt ze snel op...
pi_71458354
aaaw

sterkte Memo!
Ja doei.
pi_71458391
He bah wat zielig!
Ik hoop dat ze goed reageerd op de medicatie en dat ze toch snel opknapt!
pi_71458430
Aaah, zielig. Arm dier.
For great justice!
pi_71458490
Hoop dat ze erachter komen wat poezel mankeert.

Sterkte ermee.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  donderdag 30 juli 2009 @ 14:23:09 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_71458510
Oh, dat klinkt echt heel ernstig. Wat rot.

Heel veel sterkte gewenst!
The love you take is equal to the love you make.
pi_71458578
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:22 schreef nieslief het volgende:
Hoop dat ze erachter komen wat poezel mankeert.

Sterkte ermee.
dat weten ze dus, ze heetf teveel antilichamen die haar rodebloedcellen afbreken en daardoor moet die lever overuren maken en dat heeft weer geelzucht tot gevolg.
pi_71458642
begin me ook wel enigszins zorgen te maken over de kosten, ik heb een verzekering gelukkig maar ik moet het toch eerst allemaal voor gaan schieten en een paar dagen logeren bij de DA gaat wss enorm in de kosten oplopen... maarja hoofdzaak is dat ze beter wordt.

en neem geen katten als je geen geld hebt reacties mogen weg blijven, ik geef ze alle verzorging, entingen die ze nodig hebben en heb ze dus verzekerd maar zulke ernstige dingen komen altijd hard aan natuurlijk.
  donderdag 30 juli 2009 @ 14:28:52 #9
57690 danielluh
Ben mijn naam beu, maar jah
pi_71458685
sterkte

hoop dat het goed komt met het beesie
Jaaa ik heb ook FOK PM :P
pi_71458772
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:27 schreef Memento-Mori het volgende:
en neem geen katten als je geen geld hebt reacties mogen weg blijven,
Je hebt ze toch verzekerd. Voorschieten is niet altijd even leuk maar het voordeel van die verzekering is wel dat je vaak vrij vlot je geld al weer terug hebt. Die van mij doet daar max. twee weken over na ontvangst van de papieren.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_71458822
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:31 schreef nieslief het volgende:

[..]

Je hebt ze toch verzekerd. Voorschieten is niet altijd even leuk maar het voordeel van die verzekering is wel dat je vaak vrij vlot je geld al weer terug hebt. Die van mij doet daar max. twee weken over na ontvangst van de papieren.
maar ik weet dus niet of ik uberhaupt genoeg geld heb om voor te schieten das het punt ik heb wel iets achter de hand maar geen onwijze vetpot en de kosten lopen nu wel heel erg hard op.
pi_71458850
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:27 schreef Memento-Mori het volgende:
begin me ook wel enigszins zorgen te maken over de kosten, ik heb een verzekering gelukkig maar ik moet het toch eerst allemaal voor gaan schieten en een paar dagen logeren bij de DA gaat wss enorm in de kosten oplopen... maarja hoofdzaak is dat ze beter wordt.

en neem geen katten als je geen geld hebt reacties mogen weg blijven, ik geef ze alle verzorging, entingen die ze nodig hebben en heb ze dus verzekerd maar zulke ernstige dingen komen altijd hard aan natuurlijk.
Vraag je DA of je een betalingsregeling kunt treffen, de meeste zijn de beroerdste niet .

Veel sterkte iig
ijs_beer fan!
pi_71458913
Sterkte, komt vast wel goed met hem.

Ik vind het echt altijd zo zielig als katten of honden (erg) ziek zijn. Een mens kun je het nog uitleggen maar zo'n hulpeloos beestje niet. En dan helemaal als ze je aankijken van: kun jij me beter maken?

[ Bericht 16% gewijzigd door Ritmo op 30-07-2009 14:41:52 ]
-
  Moderator / Miss SHO donderdag 30 juli 2009 @ 14:40:32 #14
22592 crew  Ole
pi_71459104
a gossie

Sterkte!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_71459374
Arme May. Van hieruit een voorzichtig kroeltje op haar koppie. Hopelijk is ze gauw weer helemaal opgeknapt en lekker thuis bij jou.

(en als je met de DA niks kunt regelen, PM me effe)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_71459683
Ik voel me echt labiel dat ik zo overstuur ben.
  Moderator / Miss SHO donderdag 30 juli 2009 @ 15:06:25 #17
22592 crew  Ole
pi_71459940
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:58 schreef Memento-Mori het volgende:
Logisch dat je overstuur bent! Dikke kus

Ik duim voor je
pi_71460091
jeetje wat schrikken zeg en meteen zo een heftig verhaal idd. Hopelijk knapt ze snel op

Natuurlijk moet je geen dieren nemen als je t geld niet hebt maar dat is bij jou helemaal niet zo, je regelt genoeg voor ze maar dit soort rekeningen kunnen in no time heel hoog worden ... en idd, de meeste dierenartsen zijn niet te beroerd om betalingsregelingen af te spreken dus gewoon uitleggen hoe t zit en voorstellen hoor..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 30 juli 2009 @ 15:31:37 #19
231003 Muki
I will kick your ass.
pi_71460708
Ik was ook overstuur toen mijn kat opeens ziek werd..

hoe oud is hij/zij?
pi_71460790
Ze is nog maar 1 jaar en 3 maanden.
pi_71461043
Oooow sterkte Memento!!
En een dikke knuffel voor poes!
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
pi_71461099
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 15:33 schreef Memento-Mori het volgende:
Ze is nog maar 1 jaar en 3 maanden.
gut wat jong nog zeg
is zoiets als dit 'toeval'? of is het dan iets genetisch? of misschien weten ze dat nog helemaal niet?
(met oog op t andere poesje bedoel ik of zijn ze geen familie?)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_71461234
Ze zijn geen familie nee, en ik heb zelf ook flink vragen, om 17uur even bellen hoe het dan is, of ze wat wilde eten en of ze al opknapt van de medicatie en dan zal ik nog wel even hoe en wat ze nou precies mankeert vragen want om eerlijk te zijn is het me ook niet helemaal duidelijk, mijn DA is kundig maar iets TE kundig in zijn uitleg
pi_71461243
Sterkte TS!

Ik hoop dat mijn kat van 16 jaar het nog een tijdje vol gaat houden..
pi_71461249
M-M .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_71461490
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 15:49 schreef Memento-Mori het volgende:
Ze zijn geen familie nee, en ik heb zelf ook flink vragen, om 17uur even bellen hoe het dan is, of ze wat wilde eten en of ze al opknapt van de medicatie en dan zal ik nog wel even hoe en wat ze nou precies mankeert vragen want om eerlijk te zijn is het me ook niet helemaal duidelijk, mijn DA is kundig maar iets TE kundig in zijn uitleg
gewoon opschrijven wat je allemaal wilt weten.. Ik weet van mezelf dat ik wel eens dingen vergeet te vragen als er een medisch verhaal op me af komt .. t lijkt dan heel duidelijk tot je er later over na gaat denken...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Moderator donderdag 30 juli 2009 @ 16:04:02 #27
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_71461572
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:35 schreef Ritmo het volgende:
Sterkte, komt vast wel goed met hem.

Ik vind het echt altijd zo zielig als katten of honden (erg) ziek zijn. Een mens kun je het nog uitleggen maar zo'n hulpeloos beestje niet. En dan helemaal als ze je aankijken van: kun jij me beter maken?
Dat dus

En heel veel sterkte
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  † In Memoriam † donderdag 30 juli 2009 @ 16:04:54 #28
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_71461588
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:58 schreef Memento-Mori het volgende:
He meis toch als je kat ziek is kan je er zelf ook ziek van zijn. Het zijn toch je kindjes . Ik hoop dat het snel goedkomt.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_71461626
Sterkte MM. Duimt voor een goede uitkomst bij poesjelief.
pi_71463339
Net DA even opnieuw gebeld want het eea was me niet helemaal duidelijk, de echt behandelende DA was niet aanwezig (maar beter ook want deze DA legde eea veel beter uit.
Toen ik belde zei de assistente toen ik zei wie ik was en dat mn kat opgenomen was avndaag: Oh die van de gele kat. Ook niet erg aardig

Er kunnen dus 2 dingen aan de hand zijn: er is een kink in de kabel in May dr afweersysteem, deze breekt naast oude/slechte rode bloedcellen ook de goede af, dat er dus iets mis is met het auto immuunsysteem OF ze heeft een bloedparasiet, daar is dus bloed voor opgestuurd. Ze krijgt iig al voor beide gevallen al medicijnen want ze is echt heel ernstig ziek erdoor, deze DA zei dat ze niet met nog minder rode bloedcellen toe kan. Het is dus een kwestie van afwachten.

Tevens heb ik mijn financiele dillemma voorgelegd en deze DA kon me zeggen hoe het er nu voor stond, rond de 200 euro, de begroting toen ik er was van de eerste tests was 120 euro dus eigenlijk valt het me in die zin nog mee aangezien er meer tests gedaan zijn, ze medicatie heeft gekregen etc, ik zat al aan 4 a 500 te denken ofzo, ook de kosten van een opname van een dag is rond de 17 euro dus dat viel me ook enigszins mee)

Deze DA zou de behandelende DA iig een mail sturen dat voor grote/dure ingrepen etc er met mij overlegd dient te worden, voel me dus wel stukje rustiger
pi_71463400
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:07 schreef Memento-Mori het volgende:
Net DA even opnieuw gebeld want het eea was me niet helemaal duidelijk, de echt behandelende DA was niet aanwezig (maar beter ook want deze DA legde eea veel beter uit.
Goed zo. Jij hebt recht op duidelijkheid .
quote:
Deze DA zou de behandelende DA iig een mail sturen dat voor grote/dure ingrepen etc er met mij overlegt dient te worden, voel me dus wel stukje rustiger
Mooi. Voor de rest, inderdaad afwachten .
pi_71463401
oei.. enerzijds meevaller, maar wel naar, dat afwachten...

Ja doei.
pi_71463493
En nog steeds snap ik niet dat het zo uit het niets kwam, laatste dagen niets vreemds aan dr gemerkt maar je zou zeggen dat de afbraak van rode bloedcellen geleidelijk gaat en dat ik dan eerder iets had moeten merken en niet nu het al zo slecht is
dus begin wel aan mezelf te twijfelen of ik niet iets had moeten merken, ja ze sliep misschien iets meer maar ze at/dronk/speelde gewoon goed
pi_71463570
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:12 schreef Memento-Mori het volgende:
En nog steeds snap ik niet dat het zo uit het niets kwam, laatste dagen niets vreemds aan dr gemerkt maar je zou zeggen dat de afbraak van rode bloedcellen geleidelijk gaat en dat ik dan eerder iets had moeten merken en niet nu het al zo slecht is
Katten houden zich heel lang groot, waarschijnlijk had ie er al wat langer last van maar nog niet dermate erg dat je het merkte.
-
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 30 juli 2009 @ 17:15:11 #35
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_71463592
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:12 schreef Memento-Mori het volgende:
misschien heeft ze zich sterk gehouden net zoals bijvoorbeeld mensen weleens de pijn verbijten of te ver doorgaan. Ik weet niet hoe dat bij katten zit.

Maar veel sterkte en beterschap voor de poes
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_71463598
bizar idd dat het zo ineens dat zo slecht is

maar ja, onze pers was ook normaal en ineens begon hij uit zijn bekje te bloeden, (we schrokken ons dood) na een paar testen en bloedstollingsmedicijnen enzo bleek dat hij een auto immuunziekte heeft... ook zomaar .. wrs een infectie gehad, zijn afweer is gaan werken maar over zijn toeren gegaan en daardoor tegen hem gaan werken met dat als resultaat... Nu slikt hij een half tabletje prednisolon per dag en dat gaat goed..

raar he hoe zoiets ineens kan ontstaan..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_71463694
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:15 schreef rubbereend het volgende:

[..]

misschien heeft ze zich sterk gehouden net zoals bijvoorbeeld mensen weleens de pijn verbijten of te ver doorgaan. Ik weet niet hoe dat bij katten zit.
Die houden het goed verborgen, zulke individueel ingestelde dieren mogen natuurlijk hun zwaktes niet teveel tonen.
-
pi_71463875
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:15 schreef DarkElf het volgende:
bizar idd dat het zo ineens dat zo slecht is

maar ja, onze pers was ook normaal en ineens begon hij uit zijn bekje te bloeden, (we schrokken ons dood) na een paar testen en bloedstollingsmedicijnen enzo bleek dat hij een auto immuunziekte heeft... ook zomaar .. wrs een infectie gehad, zijn afweer is gaan werken maar over zijn toeren gegaan en daardoor tegen hem gaan werken met dat als resultaat... Nu slikt hij een half tabletje prednisolon per dag en dat gaat goed..

raar he hoe zoiets ineens kan ontstaan..
dat is dus misschien met may ook een auto immuunziekte, waardoor de lever ook op hol geslagen is en daardoor afvalstoffen uit de gal vrijkwamen ofzo (mn bio is niet zooooo goed) waardoor ze nu dus ook kanarietjegeel is.

Ik weet iig nu duidelijk hoe het ervoor staat, ze krijgt preventief medicijnen voor de 2 oorzaken die het zouden kunnen zijn (ook een soort prednison trouwens DE) omdat ze t anders niet redt. En morgenmiddag rond 14uur bellen en dan weten ze wss meer of het een bloedparasiet is en ook weet ik iig wat de rekening tot dusver ongeveer is en dat ik word ingelicht als er iets moet gebeuren dat erg veel geld gaat kosten.

Duimen maar en afwachten/
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 30 juli 2009 @ 17:38:20 #39
163650 Greys
pi_71464330
Sterkte

Als je tegen de DA zegt dat je een verzekering hiervoor hebt, maar het niet zo goed zelf kunt voorschieten, dan willen ze vast wel een gedeelte later laten betalen hoor. Zeker als ze weten dat je een verzekering hebt
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_71464651
Zoals je het schrijft klinkt het niet alsof ze nu in accuut levensgevaar is. Hopelijk heb ik dat goed gelezen. Maar het blijft natuurlijk een erg zieke poezel. Sterkte!
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 30 juli 2009 @ 17:53:08 #41
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_71464739
Gedver MM, arme jij en arme May.

En over het algemeen zijn DA's de beroerdsten niet hoor, mbt het betalen in termijnen dan
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_71475379
Sterkte!
pi_71481170
MM, heb je nog wat over May gehoord?
pi_71486539
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 08:57 schreef Cat22 het volgende:
MM, heb je nog wat over May gehoord?
Afwacht tot 14 uur, dan mocht ze weer bellen hoe het gaat enz.
*duimt voor goed bericht*.
  Moderator vrijdag 31 juli 2009 @ 12:28:24 #45
18653 crew  D.
pi_71486618
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 12:25 schreef Bengeltje het volgende:

[..]

Afwacht tot 14 uur, dan mocht ze weer bellen hoe het gaat enz.
*duimt voor goed bericht*.
*meeduimt
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 31 juli 2009 @ 16:48:40 #46
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_71494043
Ze komt vanavond pas later thuis want ze moet tot laat werken. Dan ze zal ze wel met de update komen
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 31 juli 2009 @ 17:15:44 #47
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_71494675
En ik mocht van M-M even een update doorgeven:
Van de sms:
Ze blijft in ieder geval tot na het weekend bij de dieren arts en ze wil niet eten. Ze krijg nu een paar ml vloeibaar dwangvoer dus morgen weer even bellen en maandag. Arm ding
DeLuna vindt me dik ;(
pi_71494752
aw maar weten ze nou al wat 't is of niet?
Ja doei.
  † In Memoriam † vrijdag 31 juli 2009 @ 17:19:48 #49
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_71494754
Arme May, arme M-M, heel veel sterkte beiden
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 31 juli 2009 @ 17:24:21 #50
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_71494850
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 17:19 schreef motorbloempje het volgende:
aw maar weten ze nou al wat 't is of niet?
nee nog niet.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_71495619
Ik heb PRECIES hetzelfde gehad met mijn kat, en die was 4 dagen later overleden helaas Precies een week geleden nu...
[P]otverdorie
  † In Memoriam † vrijdag 31 juli 2009 @ 18:04:01 #52
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_71495702
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 18:00 schreef NatteBever het volgende:
Ik heb PRECIES hetzelfde gehad met mijn kat, en die was 4 dagen later overleden helaas Precies een week geleden nu...
Fijne post zeg, hier zit Memento Mori ook écht op te wachten.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  Moderator vrijdag 31 juli 2009 @ 18:08:45 #53
18653 crew  D.
pi_71495819
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 18:04 schreef Skaai het volgende:

[..]

Het zal vast niet zo slecht bedoelt zijn
pi_71495867
Ten eerste is het niet lullig bedoeld, en ten tweede kan dit een gevolg zijn van wat de kat nu heeft Ik vertel alleen mijn ervaring ermee.
[P]otverdorie
pi_71496192
feit is natuurlijk dat dit vast niet goed is... en we leven toch niet in teletubbieland waar mensen alleen maar goeie dingen overkomen? neem niet aan dat dit een standaard; 'dat had mijn oudste broer ook, en nu ben ik de oudste ' post is..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_71502585
we zien het wel, het is afwachten..
pi_71502688
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:16 schreef Memento-Mori het volgende:
nou ja iig wordt ze in de gaten gehouden zo, dat is wel goed om te weten toch?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_71502707
Ja dat wel, ze is in goede handen.
pi_71502758
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:16 schreef Memento-Mori het volgende:
Sterkte .
  vrijdag 31 juli 2009 @ 23:30:42 #60
171509 ObviousClone
Adventure is just bad planning
pi_71504731
TVP. Mijn kat had pas haar pootje gebroken, en daar zat ik me al zorgen over te maken.

Sterkte.
He's the kind of a guy who lights up a room just by flicking a switch
pi_71504943
Veel sterkte MM, ook met andere poesie die nu alleen is
Tap tap tap
  vrijdag 31 juli 2009 @ 23:40:18 #62
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_71504994
Hier ook nog ff een dikke sterkte...
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_71505304
thanks.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 23:57:22 #64
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_71505425
Ik wil jullie ook even een hart onder de riem steken.
En ik duim voor jullie.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_71505535
Ik duim mee. Poezels (en andere dieren) mogen gewoon niet ziek worden.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 00:51:54 #66
171509 ObviousClone
pi_71506627
Wat een groene namen hier allemaal
pi_71506710
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 00:51 schreef ObviousClone het volgende:
Ik voel me een beetje in der minderheid ja. Misschien eens iets aan doen.
Tap tap tap
pi_71506935
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 00:51 schreef ObviousClone het volgende:
groen is hip
Everything here is so cold, Everything here is so dark, I remember it as from a dream
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 02:45:20 #69
260213 Lulz
Chickie kopen? 50 euro.
pi_71507954
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 18:00 schreef NatteBever het volgende:
Dat is echt klote.
Dinges.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 1 augustus 2009 @ 07:40:50 #70
22592 crew  Ole
pi_71508812
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 18:04 schreef Skaai het volgende:

[..]

true..
Ik heb het niet gepost, zeker omdat de kat van Memo een stuk jonger is..
Heb wel zelf zoiets meegemaakt.

Maar nogmaals: De kat van MeMo komt helemaal in orde
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 08:14:53 #71
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_71508959
Ach jeetje, was nog niet op de hoogte buuv. Wat erg, hoop dat alles goed komt met May.
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
  Moderator zaterdag 1 augustus 2009 @ 08:33:24 #72
18653 crew  D.
pi_71509060
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 07:40 schreef Ole het volgende:

Maar nogmaals: De kat van MeMo komt helemaal in orde
dat spreekt voor zich
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 09:02:41 #73
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_71509259
Heb je al weer gebeld?
pi_71515405
dat wachten, komt vast goed, maar dat wachten
Everything here is so cold, Everything here is so dark, I remember it as from a dream
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 1 augustus 2009 @ 16:21:43 #75
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_71516820
Update via de sms:
Nou de dierenarts zelf aan de lijn gehad. Geen verbetering en reactie op de medicijnen, eet en drinkt niet. Geen parasiet dus auto immuun ziekte. Na het weekend kijken of er verbetering is zo niet overleg wat te doen, kans dat ze het niet redt is wel vrij groot.
DeLuna vindt me dik ;(
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 16:23:42 #76
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_71516862
pi_71516885
Klote. Sterkte
Je weet toch zichzellef.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 16:26:00 #78
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_71516924
Ach jeetje, zeg.

Sterkte.
pi_71517004
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 16:21 schreef rubbereend het volgende:
Update via de sms:
Nou de dierenarts zelf aan de lijn gehad. Geen verbetering en reactie op de medicijnen, eet en drinkt niet. Geen parasiet dus auto immuun ziekte. Na het weekend kijken of er verbetering is zo niet overleg wat te doen, kans dat ze het niet redt is wel vrij groot.
klote, er is nog een kans, blijven duimen
pi_71517157
Nee toch... Kom op May!

Heel veel sterkte MeMo.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 1 augustus 2009 @ 17:12:11 #81
22592 crew  Ole
pi_71518059
nou hoor

sterkte! Ik denk dat we hier allemaal weten hoe erg het is als een diertje ziek is. En zo verschrikkelijk jong ook nog!
pi_71518188
Oooow MeMo, heeel veel sterkte
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 17:23:22 #83
247753 Norther
Going Nowhere
pi_71518326
Sterkte Memo!
Always & Never
pi_71518557
.
For great justice!
pi_71519298
ah jeetje ... arm beestje sterkte memo
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_71519397

Hoop dat het goed komt!
Sterkte aan zowel TS als beestje zelf.
pi_71519679
pfff sterkte!! Zieke diertjes vreselijk zoiets
pi_71519791
Oh jeetje, ik zie dit nu pas..

Arme M-M, arme May
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_71520148
Zet 'm op kleine mooie May!!
Tap tap tap
  † In Memoriam † zaterdag 1 augustus 2009 @ 19:38:58 #90
137949 Disana
pi_71521353
Heel veel sterkte hiermee, het kan niet makkelijk zijn.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 21:05:38 #91
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_71523796
pff kut zeg
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_71524144

Rubbereend heeft de update al gepost op verzoek van mij
Had het eerlijk gezegd niet verwacht, had in mn hoofd dat ik wanneer ik belde vandaag te horen kreeg dat er een kleine verbetering was maar niet dus. DA zei letterlijk dat het er zoals ze nu is somber voor haar dr uitziet.

Heb ook hetgeen voorgelegd hoe het kan dat het pas in zo;'n ver stadium duidelijk was dat ze ziek was en of ik het eerder had kunnen zien, maar de DA zei dat het idd gewoon zo snel kan gaan en dat ik me niet schuldig moet voelen.

Uiteraard blijf ik volop duimen om maandag te horen dat er verbetering is maar op dit moment houd ik ernstig rekening met het ergste, kan het alleen maar positief uitvallen wanneer er wel een verbetering is.

kom op Mayemeis
pi_71524214
Jeetje, Heel veel sterkte hiermee!
Ik duim voor je dat het goed gaat met de Poezel!
Zeg nooit: "Dat doe ik FF!"
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 1 augustus 2009 @ 21:45:40 #94
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_71524973
Sterkte memo
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_71525119
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 21:18 schreef Memento-Mori het volgende:
Heb ook hetgeen voorgelegd hoe het kan dat het pas in zo;'n ver stadium duidelijk was dat ze ziek was en of ik het eerder had kunnen zien, maar de DA zei dat het idd gewoon zo snel kan gaan en dat ik me niet schuldig moet voelen.
Katten zijn zowieso heel erg goed in het verbergen dat ze ziek zijn / zich beroerd voelen. Het is soms te merken aan hele subtiele veranderingen in het gedrag (maar die kunnen net zo goed optreden doordat het erg warm is, om maar 'n dwarsstraat te noemen).

Enniewee, heel veel sterkte.
pi_71527062
Lieve lieve Memo een enorme knuffel van mij voor julie twee. Ik hoop zo enorm dat ze opknapt
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_71527335
http://dieren-ehbo.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=7908:auto-immuun-hemolytische-anemie&catid=7:handboek&Itemid=25

dit isn dus wss wat ze heeft, en dat kan dus idd heel acuut en progessief verlopen
pi_71527378
Heel veel sterkte, moeilijk hoor....
pi_71527383
wat ontzettend klote

sterkte, ik duim mee voor May en jou
Ja doei.
pi_71527563
en K*t k*t K*t en nogmaals k*t
quote:
]In Nederland gaat men er vanuit dat AIHA (Auto-immuun Hemolytisch Anemie) veroorzaakt kan worden door enten. Ik heb zelf gezien hoe een hond tijdelijk last kreeg van auto-immuun myositis na een enting. En Jean Dodds in Amerika heeft gevonden tijdens onderzoek naar schildklierproblemen bij Golden Retrievers dat er na een enting enige tijd meer antilichamen tegen eigen schildklierweefsel in het bloed circuleren.Allemaal aanwijzingen dat entingen een rol spelen bij auto-immuunziekten
vorige week dinsdag is ze ge-ent..... verdomme denk je t beste voor je beestjes te doen met die entingen
pi_71527637
Je kunt denk ik beter niet op internet gaan kijken nu .
Tap tap tap
pi_71527641
dat kon je niet weten... en enten is natuurlijk ook ter voorkoming van andere nare dingen... het is geen garantie dat een katje met entingen AIHA krijgt...
Ja doei.
pi_71527692
ik laat mn kat iig niet meer enten, ja in het eerste jaar en daarna hebben ze voldoende antistoffen lees ik overal.
pi_71527710
True CL maar 1+1 is in dit geval toch echt wel 2...
http://www.catterycappuccino.nl/artikelen/enten_of_niet.pdf
pi_71527798
Wat een heftig verhaal zeg. Heel veel sterkte en hopelijk knapt ze toch nog op.
  zondag 2 augustus 2009 @ 00:05:16 #106
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_71527878
Dit lezende realiseer ik me dat harry ongeveer 2 weken na de laatste enting ook ziek werd. Hij is er wel weer helemaal bovenop gekomen, maar moet ik me nu zorgen gaan maken?
  zondag 2 augustus 2009 @ 00:07:28 #107
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_71527909
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 23:57 schreef Memento-Mori het volgende:
True CL maar 1+1 is in dit geval toch echt wel 2...
http://www.catterycappuccino.nl/artikelen/enten_of_niet.pdf
Lijkt mij niet tof om dat te lezen. Je probeert het immers gewoon goed te doen voor zo'n dier.

Wederom veel sterkte!
pi_71527911
de kans dat katten dusdanig ziek worden van een enting is vast heel klein dat ontken ik niet maar in dit geval is t echt wel duidelijk voor mij...
pi_71531022
Jeetje MeMo, kut zeg

Dikke knuf!
pi_71536152
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 00:07 schreef Memento-Mori het volgende:
de kans dat katten dusdanig ziek worden van een enting is vast heel klein dat ontken ik niet maar in dit geval is t echt wel duidelijk voor mij...
Memo, het kan helaas altijd fout gaan bij een medische handeling, hoe stom en klein en goed bedoeld ook. Dat geldt ook voor mensen en zo te lezen ook voor poezen Laat het je er niet van weerhouden het goede te doen in de toekomst. Anderen zitten weer jankend met hun kat bij de dierenarts omdat ze de kat niet hebben laten inenten en ik denk zelf dat die groep groter is.

Hoe is het nu met haar? En hoe is het met jou? *knuffel*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_71546020
vandaag niet gebeld, kon ook niet geloof ik, morgen dus weer. Maar ze zouden bij een verandering bellen zowel in positieve als negatieve zin, en isa ik laat ze alleen het eerste jaar enten, dan hebben ze volgens veel sites genoeg antistoffen, bovendien komen ze toch verder niet buiten oid.
pi_71546108
Geen nieuws is goed nieuws, zullen we dan maar zeggen? Hopelijk kan de DA je morgen weer wat meer hoop geven. Kom op May!
pi_71546463
mja ze zouden ook bellen als ze wél op zou knappen dus geen nieuws is goed nieuws is niet helemaal t geval
pi_71546489
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 19:45 schreef Cat22 het volgende:
Geen nieuws is goed nieuws, zullen we dan maar zeggen? Hopelijk kan de DA je morgen weer wat meer hoop geven. Kom op May!
Je hoeft niet perse alles proberen op te hemelen hoor Geen nieuws is geen nieuws in dit geval, ik verwacht morgen een beslissing over het beestje..succes en sterkte!
[P]otverdorie
pi_71547599
Dit had ik nog niet eens gelezen.. Wat een ontzettend rotte situatie zo MM. Arme May.. Arme jij ook!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_71551597
Sterkte met May MM. Wil dit graag even volgen. Hoe reageert Rosa?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_71551640
Rosa heeft af en toe een miauw moment, voor de deur enzo, verder is ze erg kroelerig, maar verder wel rusig eigenlijk
pi_71558735
Update.

Net dierenarts gebeld en het gaat ietjepietsje beter! Haar bloedwaarde was 0.16 toen ik haar bracht, daalde naar 0.12 en is nu weer 0.16. Ze maakt ook goed rode bloedcellen aan, ook positief. En ze begint zelf met aandacht een heel klein beetje te eten.

Ga vanmiddag om 15uur even bij haar langs en ook even verder praten, dan vooral met de assistente. Heb haar donderdag dar achtergelatne met de gedachte later die dag op te kunnen halen maar heb dr sinds toen niet meer gezien dus ben blij dr even met eigen ogen te kunnen zien weer.
Moest eigenlijk m 14.30 werken maar mag nu na de DA komen gelukkig.

Als dit zo doorzet mag ze misschien in de tweede helft van de week naar huis. Deze DA was toch wel stuk positiever dan de DA van zaterdag, die zei: ze had al moeten reageren op de medicijnen en van vandaag vond dat het vrij snel na de medicatie beter ging.

Tevens Proteq op de hoogte gesteld van haar verblijf bij de dierenarts
  maandag 3 augustus 2009 @ 11:06:00 #119
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_71558771
Ik hoop met je mee op een goede afloop!
pi_71558784
Go May, go May
Tap tap tap
  maandag 3 augustus 2009 @ 11:06:56 #121
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_71558799
Wat een voorzichtig goed begin van de nieuwe week
Ik ga verder met duimen dat de vooruitgang zich voortzet.
En fijn dat je straks even bij haar mag!
  maandag 3 augustus 2009 @ 11:09:06 #122
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_71558862
Dat is wel een klein waard!
pi_71558878
Ze zal vast blij zijn je weer te zien Hopelijk helpt dat ook .
Tap tap tap
pi_71558912
wat een fijn nieuws!
Ja doei.
pi_71558993
nou gelukkig dat er weer een positief geluid is... hopen dat deze voorzichtige vooruitgang zich doorzet!
en fijn dat je haar even kan zien vanmiddag
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_71559039
Klinkt goed! Go May, zet die vooruitgang door!

Geef haar vanmiddag maar een dikke (voorzichtige) knuffel. Ze zal je vast gemist hebben.
pi_71559135
. May . M-M .
pi_71559145
de bloedwaarde moet 0.35-0.40 zijn overigens dus we zijn er nog lang niet maar idd het ziet er zonniger voor dr uit dan zaterdag.

Zaterdag werd er gesproken over erg somber, kans groot dat ze het niet redt, nu wordt er voorzichtig gesproken over naar huis mogen tweede helft van deze week.
  Moderator / Redactie Sport maandag 3 augustus 2009 @ 11:24:51 #129
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_71559353

Goed nieuws
  Moderator maandag 3 augustus 2009 @ 11:26:44 #130
18653 crew  D.
pi_71559417
go May
pi_71559556
Tijd voor een klein en voorzichtig rondedansje!
pi_71559742
Oeh, spannend dus nog steeds wel, met een beetje licht aan de horizon!
Kom op May! Geef haar maar een voorzichtige knuffel inderdaad vanmiddag!
  maandag 3 augustus 2009 @ 12:00:00 #133
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_71560348
Oooh, wat fijn dat het beter gaat
Kom op May, je kan het!
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  maandag 3 augustus 2009 @ 12:03:39 #134
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_71560465
Ow wat fijn dat er iig een klein beetje vooruitgang is.
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
pi_71560786
Fijn nieuws.
  Moderator / Miss SHO maandag 3 augustus 2009 @ 12:20:11 #136
22592 crew  Ole
pi_71560948
* Ole bijft duimen voor May en Memo
pi_71578922
Vanmiddag even langs geweest dus, ze lag in ene hokje te slapen. Toen ik erin ging met mn arm reageerde ze wel direct op me en begon te spinnen e.d. (dat doen ze ook als ze zich rot voelen of pijn hebben is dus niet per se een teken dat ze zich fijn voelt) maar het gaf wel aan dat ze op mij reageerde.

Ze wankelt echt e-norm, net alsof ze uit een narcose komt, wss komt dat door haar zwakheid, ik was er erg ongerust door tot een vriend zei: dat is wel beter want donderdag verzette ze helemaal geen stap en dat is wel zo. Ze is enorm vermagerd en ziet er wel slecht uit maar eten begint langzaamaan weer.

Er stond een bakje met natvoer en de assistente zei dat als ik dat op mn vinger deed en voor dr neus hield ze het wel at en wellicht dat t bij mij net iets beter ging. Ik probeerde het maar niks, ik had van huis wat brokjes mee, die vinden de poezels hier altijd erg lekker en legde 1tje neer en die schrokte ze zeer enthousiast naar binnen, zo at ze nog wat brokjes, ik denk een stuk of 10. Het is niet veel maar toch wat en dus positief.

Ze miauwde wel heel erg toen ik weg wilde gaan, arm ding maar ik hoop zo dat deze lijn door gaat zetten!
pi_71578965
Babystapjes vooruit
Tap tap tap
pi_71579004
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:55 schreef CherryLips het volgende:
Babystapjes vooruit
Ja doei.
  maandag 3 augustus 2009 @ 23:09:00 #140
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_71579513
pi_71579684
Babystapjes inderdaad. Maar ze herkende je meteen en wilde met je mee. En dat is positief, er zit vechtlust genoeg in haar. Fijn dat ze de brokjes van thuis wel at en hopelijk blijft ze vooruit gaan.
  maandag 3 augustus 2009 @ 23:19:06 #142
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_71579895
Ze at iets! Goed nieuws
Ziggy played guitar
  maandag 3 augustus 2009 @ 23:24:39 #143
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_71580093
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 23:49 schreef Memento-Mori het volgende:
en K*t k*t K*t en nogmaals k*t
[..]

vorige week dinsdag is ze ge-ent..... verdomme denk je t beste voor je beestjes te doen met die entingen
Ik kan wel een hele discussie gaan starten hierover... maar het is helemaal niet wetenschappelijk bewezen dat enten ook daadwerkelijk écht slecht is

Ik hoor vet vaak die verhalen, en ik heb het aan mn eigen DA nagevraagd die notabene in katten gespecialiseerd is en in de VS e.d heeft gestudeerd en gewerkt en ook echt haar "graad" (noem je dat zo? ) heeft hierin. En zij zei dus dat het helemaal niet bewezen is.

Overigens wat je vooral NIET moet doen, is op internet kijken Toen mijn hond vorige week maandag narcose moest, nou... ik heb de hele nacht wakker gelegen van dat kut internet
  maandag 3 augustus 2009 @ 23:26:24 #144
171509 ObviousClone
pi_71580154
Goed nieuws. Top!
  maandag 3 augustus 2009 @ 23:27:59 #145
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_71580200
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 23:24 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik kan wel een hele discussie gaan starten hierover... maar het is helemaal niet wetenschappelijk bewezen dat enten ook daadwerkelijk écht slecht is

Ik hoor vet vaak die verhalen, en ik heb het aan mn eigen DA nagevraagd die notabene in katten gespecialiseerd is en in de VS e.d heeft gestudeerd en gewerkt en ook echt haar "graad" (noem je dat zo? ) heeft hierin. En zij zei dus dat het helemaal niet bewezen is.

Overigens wat je vooral NIET moet doen, is op internet kijken Toen mijn hond vorige week maandag narcose moest, nou... ik heb de hele nacht wakker gelegen van dat kut internet
Zo herkenbaar. Toen Loes gecastreerd moest worden scheet ik ook bagger dankzij alle horrorverhalen op internet.
  maandag 3 augustus 2009 @ 23:30:00 #146
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_71580260
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 23:27 schreef tonja het volgende:

[..]

Zo herkenbaar. Toen Loes gecastreerd moest worden scheet ik ook bagger dankzij alle horrorverhalen op internet.
Ja je moet echt NIET op internet gaan zoeken. Dat is dus echt niet goed voor je gemoedsrust. Ik heb eens gezocht op nachtzweten en ik had gelijk kanker en aids volgens tha internetz.

Lijkt me dat dat genoeg zegt
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 3 augustus 2009 @ 23:36:26 #147
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_71580458
Goed nieuws de lijn omhoog is ingezet
DeLuna vindt me dik ;(
pi_71580460
Qwea wat jij wilt, zoals ik al zei tuurlijk de kans dat een beest ziek wordt na een enting is heel erg klein, maar dat dit wel doro de enting kwam is voor mij wel duidelijk, autoimmuunziektes en entingen hebben aardig wat matches op internet, ik laat mn katten zeker niet meer ieder jaar inenten en dat is imho nergens voor nodig, ze komen niet buiten, eens in de 3jaar ofzo is meer dan genoeg, en of ik May ooit nog durf te enten?

mn ouders hebben de katten altuijd alleen t eerste jaar in laten enten daarna niet en die zijn allemaal redelijk oud geworden.

tuurlijk geeft een DA entingen niet de schuld en zullen ze de noodzaak aantonen want imho zijn entingen een grote inkomstenbron voor hen.

Verder geen zin in een discussie daarover hier wat daar gaat t niet over in dit topic
  maandag 3 augustus 2009 @ 23:40:09 #149
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_71580574
Nee, idd...May moet gewoon weer haar oude (jonge) zelf worden
Heb je al wat van de verzekering gehoord?
pi_71580655
Mja ik heb de verzekering op de hoogte gesteld (meldingsplicht) en ze maakten een aanteking, wensten me veel sterkte en ze zagen de nota's wel tegemoet komen dan. Erg lieve telefoniste
  maandag 3 augustus 2009 @ 23:43:09 #151
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_71580660
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 23:36 schreef Memento-Mori het volgende:
Qwea wat jij wilt, zoals ik al zei tuurlijk de kans dat een beest ziek wordt na een enting is heel erg klein, maar dat dit wel doro de enting kwam is voor mij wel duidelijk, autoimmuunziektes en entingen hebben aardig wat matches op internet, ik laat mn katten zeker niet meer ieder jaar inenten en dat is imho nergens voor nodig, ze komen niet buiten, eens in de 3jaar ofzo is meer dan genoeg, en of ik May ooit nog durf te enten?

mn ouders hebben de katten altuijd alleen t eerste jaar in laten enten daarna niet en die zijn allemaal redelijk oud geworden.

tuurlijk geeft een DA entingen niet de schuld en zullen ze de noodzaak aantonen want imho zijn entingen een grote inkomstenbron voor hen.

Verder geen zin in een discussie daarover hier wat daar gaat t niet over in dit topic
Prima dat je geen discussie wilt. Snap ik ook best wel. Maar op dat inkomstenbron stukje wil ik toch nog even reageren. Mijn DA stelt het welzijn van dieren voorop. Ik ken haar goed genoeg (kind aan huis) om er 100% zeker van te zijn, dat als zij de geringste twijfel had dat die dingen ook écht door het enten kwamen... zij dat eerlijk zou vertellen en de keus ook daadwerkelijk aan de eigenaar laten.

Maar goed. Geen discussie meer.

Ik hoop dat ze iig snel weer beter wordt Het is ontzettend 3 dubbel kut om je huisdier zo te moeten zien. Hoe zit het met je kostenpost? Heb je al wat kunnen fixen met de DA?
  maandag 3 augustus 2009 @ 23:43:58 #152
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_71580685
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 23:42 schreef Memento-Mori het volgende:
Mja ik heb de verzekering op de hoogte gesteld (meldingsplicht) en ze maakten een aanteking, wensten me veel sterkte en ze zagen de nota's wel tegemoet komen dan. Erg lieve telefoniste
Netjes
  maandag 3 augustus 2009 @ 23:45:37 #153
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_71580727
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 23:42 schreef Memento-Mori het volgende:
Oke! Die mag je gewoon doorsturen dus? Of moet je het eerst betalen aan de DA?
Wel fijn dat zo'n telefoniste een beetje begrip toont
pi_71580865
Ik moet t wel eerst betalen, en de rekening is nu ongeveer de helft van wat ik zou kunnen voorschieten/betalen, het enige is dat ik het van mn spaar naar lopende rekening moet overboeken maar dan was het wel ok dat ik wanneer ze naar huis zou mogen een deel betaal en een dag later de rest, als ik het heb overgeboekt van spaar naar lopende rekening.

Mocht de rekening dusdanig ver op gaan lopen dat ik het zelf niet meer kan voorschieten, heb ik van verschillende lieverds al het aanbod dat zij ook mee willen helpen voorschieten.

Maar ik ga er een beetje vanuit dat de grootste kosten wel al gemaakt zijn (onderzoeken om een diagnose te stellen, bloedtesten e.d.) nu is het vooral nog medicatie en opnamekosten.
pi_71581276
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:54 schreef Memento-Mori het volgende:
die vinden de poezels hier altijd erg lekker en legde 1tje neer en die schrokte ze zeer enthousiast naar binnen, zo at ze nog wat brokjes, ik denk een stuk of 10. Het is niet veel maar toch wat en dus positief.
Heb je wat van die brokjes achtergelaten daar? Misschien dat de verzorgers haar af en toe wat van die dingen willen toestoppen, als ze andere dingen niet wil
pi_71581456
ja heb t beetje dat ik mee had achtergelaten en beng morgen meer mee
pi_71581862
Had n klein filmpje gemaakt, foto;s wilden niet, dan wankelde ze steeds weg en bewoog

kijk die gele oortjes...;(
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 00:31:03 #158
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_71582000
Oh jeetje May
Jeetje, die mauw
Ziggy played guitar
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 4 augustus 2009 @ 00:40:35 #159
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_71582237
die miauw, maar ze kan zich in ieder geval weer uiten, da's ook vooruitgang lijkt me.
DeLuna vindt me dik ;(
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 04:03:42 #160
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_71584236
Eigenwijs M&M-etje
pi_71584909
Ach gos .
Tap tap tap
pi_71585231
Aaaah... die May. Duidelijk dat haar lever echt een opdonder heeft gehad. En nog zo wankelig op de pootjes. Niks gek als je een paar dagen niet gegeten hebt. Maar wat vindt ze jouw kriebeltjes lekker.

Fijn dat je er met je DA en de verzekering aan uit komt.
pi_71585330
Ahhh mijn hart smelt...wat ontzettend klote om je katje zo te zien.
Wel fijn dat ze nu aan het opkrabbelen is! Inderdaad een goed idee om brokjes van huis mee te nemen. Dan weet je zeker dat ze deze lust.

Veel sterkte de komende tijd en ik hoop dat ze snel opkanpt en naar huis mag!
pi_71588392
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 23:43 schreef Qwea het volgende:

[..]

Prima dat je geen discussie wilt. Snap ik ook best wel. Maar op dat inkomstenbron stukje wil ik toch nog even reageren. Mijn DA stelt het welzijn van dieren voorop. Ik ken haar goed genoeg (kind aan huis) om er 100% zeker van te zijn, dat als zij de geringste twijfel had dat die dingen ook écht door het enten kwamen... zij dat eerlijk zou vertellen en de keus ook daadwerkelijk aan de eigenaar laten.

Maar goed. Geen discussie meer.

Ik hoop dat ze iig snel weer beter wordt Het is ontzettend 3 dubbel kut om je huisdier zo te moeten zien. Hoe zit het met je kostenpost? Heb je al wat kunnen fixen met de DA?
Lol, dit is al de 2e keer dat je zegt dat je geen discussie wilt..maar alsnog wel een hele lap tekst erover gaat neerzetten.
[P]otverdorie
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:00:23 #165
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_71591032
Dat filmpje
Ze is wel heel erg blij dat je er weer bent!
pi_71591234
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 00:26 schreef Memento-Mori het volgende:
Had n klein filmpje gemaakt, foto;s wilden niet, dan wankelde ze steeds weg en bewoog

gelukkig reageert ze goed op je.
Klote he om je beestje zo te zien in zo'n hok

en idd die oortjes
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:18:48 #167
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71591577
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 00:26 schreef Memento-Mori het volgende:
Dat valt wel op! Sterkte, ik hoop dat de lijn omhoog nog ff doorzet!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_71592012
Wat een lief filmpje. Mijn katten gingen bij het horen van het gemiauw, de hele kamer rond zoeken. Altijd grappig zoiets. Ik vind het een goed teken dat ze miauwt, dan heeft ze toch weer een beetje energie. Sterkte nog!
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 14:41:17 #169
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_71594236
Ah gosss wat naar zeg, arme May
Je ziet behalve die gele oortjes ook de verwijde pupillen en het slikken (zou ze misselijk zijn door de leverproblemen die de ziekte met zich meebrengt?) Echt vreselijk voor je Memento-Mori. Ik duim voor je dat ze verder opknapt Dat ze zo krachtig miauwt lijkt mij ook een goed teken

[ Bericht 10% gewijzigd door Pippi op 04-08-2009 15:01:17 ]
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 14:42:56 #170
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_71594287

[ Bericht 83% gewijzigd door Pippi op 04-08-2009 14:53:25 ]
pi_71596923
Had vanmiddag even brokjes gebracht, ben nu bij mn ouders, en de assistente zei dat ze een vochtinfuus kreeg met een zoutwateroplossing, en dat ze ander dwangvoer kreeg dat er wel beter in ging. Haar eigen brokjes at ze een klein beetje van ook.

Kon niet bij dr (had ook geen afspraak gemaakt kwam eigenlijk die brokjes even brengen) omdat ze daar bezig waren met een andere kat.

Kon tussen 14.00 en 14.30 even bellen want de assistente wist niet alles, alleen was de DA toen bezig dus die zou me terug bellen, daar wacht ik nu nog op.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 20:42:15 #172
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_71604726
Heeft de DA al gebeld?
pi_71606436
He fijn dat het nu een beetje vooruit gaat. Hopen dat ze ook echt eind deze week naar huis mag. Ik blijf duimen voor jullie.
pi_71612517
DA heeft gebeld vanavond ja maar weinig veranderd tov gisteren, ze hebben dr vandaag dus wel een zoutwateroplossinginfuus gekregen om dr lichaampje mee door te spoelen, voor de afvalstoffen waardoor ze dus zo geel is.
Ze krijgt nog steeds dwangvoer en verder dus helaas geen veranderingen/vorderingen
  Moderator / Miss SHO woensdag 5 augustus 2009 @ 03:46:23 #175
22592 crew  Ole
pi_71614227
ik duim nog steeds Memo..
Demn.. sterkte meid!
pi_71628819
Gele kleur is mede door het vochtinfuus langzaam weg aan het trekken, eten gata nog steeds niet zoals het moet, ze krijgt 'astronautenvoer' gedwangvoedert.
Verder moet ze het nu zelf gaan doen (met behulp van de medicijnen) dus afwachten afwachten afwachten
  woensdag 5 augustus 2009 @ 18:07:47 #177
141482 Q.
JurassiQ
pi_71628838
voor M-M en May.
For great justice!
pi_71635462
Blijven duimen op de goede afloop, sterkte M-M, may doe je best meid
pi_71635707
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 18:07 schreef Memento-Mori het volgende:
Gele kleur is mede door het vochtinfuus langzaam weg aan het trekken, eten gata nog steeds niet zoals het moet, ze krijgt 'astronautenvoer' gedwangvoedert.
Verder moet ze het nu zelf gaan doen (met behulp van de medicijnen) dus afwachten afwachten afwachten
oh ik heb je net gebeld om te vragen hoe het ging. Je nam niet op.
pi_71635790
Hij ging niet over kreeg pas toen er opgehangen was de melding met als tijd 21.11
pi_71636532
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 22:21 schreef Memento-Mori het volgende:
Hij ging niet over kreeg pas toen er opgehangen was de melding met als tijd 21.11
Vaag. Nouja, ik ga slapen, beterschappies
pi_71658047
Het gaat weer ietsjepietsje beter, ze begint weer/meer aandacht te krijgen voor dr omgeving: oftewel als er assistentes zijn miauwt ze naar ze etc.
Tevens heeft ze ontlasting gehad weer, voeren moet nog steeds met aandacht maar gaat ook steeds ietsje beter.
Kortom het gaat langzaam beter maar nog wel een beetje afwachten maar als t zo doorzet zou ze begin volgende week wel weer eens thuis kunnen zijn *duimt*
pi_71658104
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 18:07 schreef Memento-Mori het volgende:
Katten zijn sterke beesten.
-
  donderdag 6 augustus 2009 @ 18:46:38 #184
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_71658356
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 18:35 schreef Memento-Mori het volgende:
Het gaat weer ietsjepietsje beter, ze begint weer/meer aandacht te krijgen voor dr omgeving: oftewel als er assistentes zijn miauwt ze naar ze etc.
Tevens heeft ze ontlasting gehad weer, voeren moet nog steeds met aandacht maar gaat ook steeds ietsje beter.
Kortom het gaat langzaam beter maar nog wel een beetje afwachten maar als t zo doorzet zou ze begin volgende week wel weer eens thuis kunnen zijn *duimt*
Ze is een vechtertje.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 18:47:38 #185
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_71658381
Goed nieuws
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 16:40:15 #186
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_71686391
Fijn om te horen dat er weer een stijgende lijn in zit. Hopen dat de poes dat volhoudt!

pi_71687684
Is er nog een verse update van May?
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 21:58:33 #188
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_71695163
Zat een beetje te lezen kom ik dit topic tegen
vandaag zijn wij ook met onze kat Nero naar de dierenarts geweest omdat hij niet zichzelf was niet eten en drinken
en hij is dus ook geel ze hebben bloed bij hem afgenomen en stribbelde niet tegen.
Ze zei ook hij is ver heen en moeten met het ergste rekening houden
hij heeft antibiotica gekregen en een spuitje tegen de misselijkheid
zijn bloed had ze gedraait of hoe je het ook noemt en zijn bloed was ook helemaal geel.
we hebben dat speciale voer mee naar huis gekregen antimisselijkheid tabletjes en anitbiotica maandag krijgen we de uitslag.
Hij heeft het voer zelf gegeten zonder dwang gelukkig en miauwde weer een beetje wat medicatie al niet kan doen.
Schrok er wel van hoor want bij een kat zie je het meestal als het bijna te laat is
vonden hem ineens zo mager likte zijn bek niet af sleepte met zijn achterpootjes.
slapen deed hij al veel hoor maar nu nog meer .
hij is wel ouder als jou May hij is 9
zelf hebben we hem 3 jaar geleden uit het asiel gehaald.
Hij is zo lief we willen hem gewoon nog niet kwijt
pi_71696333
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 17:33 schreef Cat22 het volgende:
Is er nog een verse update van May?
Net terug van werk,en ja ik had vanmiddag gebeld, Ze wordt meer en meer alerter van de omgeving en vandaag at ze helemaal zelf, niet heel veel maar toch! Er kon al voorzichtig gesproken worden over naar huis gaan. Aangezien ik morgen moet werken van 9-18 en dus van 8-19 van huis ben, en ik maandag van 13.30-22.15 van huis ben, blijft ze iig dit weekend en misschien dus dinsdag naar huis *duimt*, ben volgende week lekker veel vrij, dinsdag de hele dag, woensdag alleen de avond werken, donderdag en vrijdag de hele dag vrij,. Hopen dat de verbetering doorzet en ik dr dinsdag mag halen dus.
pi_71696761
Dat klinkt heel goed! Ik hoop dat de stijgende lijn doorzet, het begin is er in ieder geval nu.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 22:51:44 #191
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_71696901
Fijn om te lezen dat ze het vandaag weer iets beter doet dan gisteren. Zo komt ze er wel. Hopelijk kunnen jullie er volgende week weer samen tegenaan thuis.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 23:27:51 #192
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_71697936
* hoopt mee
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 02:33:50 #193
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_71701606
* Duimt voor May en Memento-Mori!
pi_71732667
Eten gaat steeds meer zonder aandacht, morgen doen ze nog een grote evaluatie, zoals ze dat 2 keer in de week deden maar de kans dat ze dinsdag thuis komt is heel groot, ben komende week ook lekker veel vrij enzo dus kan ik lekker toezicht houden er bij blijven,

Rekening zal zo'n 700-750 euro tegen de tijd van dinsdag'zijn, (gister was het 630) DA bood aan om t in 2/3 keer te betalen maar dit geld heb ik wel maar god wat ben ik nu blij dat ik n verzerkeing heb afgesloten! ze is pas 1jaar dus met het geld dat ik aan de kant gelegd zou hebben van de premie zou ik de 150 euro niet halen.. (en dan is 50% sterilisatie, en het giardiaavontuur ook allemaal vergoed, kortom ik heb het er al lang en breed uit)
pi_71734445
Die dappere knappe May toch.

Wat fijn dat alles goed lijkt te komen. Je gaat haar vast helemaal platknuffelen dinsdag.
pi_71751906
Wat fijn dat het nu beter gaat! En inderdaad...die verzekering heeft goed uitgepakt!
pi_71751922
Wat fijn dat 't beter gaat!
Ja doei.
  maandag 10 augustus 2009 @ 09:13:05 #198
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_71752465
Dus morgen misschien al
  † In Memoriam † maandag 10 augustus 2009 @ 09:17:49 #199
137949 Disana
pi_71752534
Wat zul jij blij zijn als ze weer thuis is. Het moet toch een hele opluchting zijn dat het goed afloopt.
pi_71775343
Morgen om 15.30 mag ik May ophalen
pi_71775354

Tof!!
Tap tap tap
pi_71775358
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 22:54 schreef Memento-Mori het volgende:
. YAY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! .
  Moderator / Redactie Sport maandag 10 augustus 2009 @ 22:55:12 #203
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_71775376
  Moderator maandag 10 augustus 2009 @ 22:55:18 #204
18653 crew  D.
pi_71775380
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 22:54 schreef Litpho het volgende:

[..]

. MAY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! .
pi_71775414
oh gelukkig memo!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 10 augustus 2009 @ 22:56:54 #206
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_71775435
Wat een heerlijk bericht
Ik moet zeggen; ik zag het in het begin somber in.
Weten ze nu al precies wat ze had?
pi_71775521
Auto immuun reactie/ziekte, krijg mrogen nog wel eea te horen ook of ze medicatie moet blijven krijgen e.d. (zal wel...)en ik zag het ook somber in eventjes
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 10 augustus 2009 @ 23:10:59 #208
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_71775936
DeLuna vindt me dik ;(
pi_71775959
Go May!
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 00:10:43 #210
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_71777776
Woohoo
Ziggy played guitar
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 07:27:27 #211
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_71780788
Jeuj!

Mag je nu in dit subforum je TT ook aanpassen naar 'Kat bijna beter'?
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 07:28:02 #212
141482 Q.
JurassiQ
pi_71780795
quote:
. .
For great justice!
pi_71780805
puik!
Ja doei.
pi_71780898
Oe, vanmiddag heb je je meisje weer thuis!
pi_71781248
Fijn, het meisje mag weer naar huis.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 08:36:02 #216
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_71781356
quote:
JOEPIE
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_71781537
Oh wat fijn dat je haar op mag halen!

Verwen haar meer lekker thuis!
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:07:49 #218
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_71782790
pi_71783406
Heel erg goed nieuws!!
pi_71787412
Duurt lang tot het 15.30 is zeg
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:16:43 #221
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_71787521
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 13:12 schreef Memento-Mori het volgende:
Duurt lang tot het 15.30 is zeg
Ga gewoon heen en zeg dat je had verstaan dat ze half 2 zei
pi_71787646
dan mag ik toch echt om half4 terug komen, ze hebben nu spreekuur e.d. en zal nog wel een verhaal van de DA krijgen
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:22:07 #223
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_71787695
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 13:20 schreef Memento-Mori het volgende:
dan mag ik toch echt om half4 terug komen, ze hebben nu spreekuur e.d. en zal nog wel een verhaal van de DA krijgen
Oh
Wel heerlijk dat ze straks weer thuis is...ze is best lang weggeweest
pi_71788031
sinds vorige week donderdag, dus goed anderhalve week, nee langer, 1 week en 5 dagen dus
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:00:11 #225
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_71788859
Ik lees dit nu pas! Sterkte Memento.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_71788983
Thanks sanne, ben best nerveus, vind het enerzijds ook wel eng, ze is uiteraard nog lang niet de oude, en hoe reageert Rosa op dr straks etc, we zullen t zien
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:05:38 #227
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_71789028
Oh ja, voor Rosa zal het ook wel raar zijn! Raar geurtje enzo.

Iig succes en veel plezier!
Ziggy played guitar
  Moderator / Miss SHO dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:20:41 #228
22592 crew  Ole
pi_71789410
pi_71795044
En ze is weer thuis, klinisch deed ze het heel erg goed, ze is nog wel knalgeel en dat kan ook nog wel een tijd duren, verder moet ze om de avond een half pilletje, eten en drinken heeft ze alweer n beetje gedaan. Ook staat ze wiebelig op dr pootjes maar dat komt ook n beetje omdat ze natuurlijk 12 dagen in een hokje daar heeft gezetenen amper dr pootjes kon strekken. Nouja thuis maar verder aansterken nu

Declaratie naar proteq is ook al onderweg
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:48:11 #230
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_71795077
Yeah goed nieuws woman !!!

Ben super blij voor je
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:48:24 #231
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_71795081
Fijn dat ze weer thuis is
pi_71795223
May is thuis!
Niks gek dat ze nog wankelig is. Ze is zwaar ziek geweest en heeft daardoor weinig gegeten. Maar dat zal met jouw goede zorgen vast helemaal goedkomen.
  † In Memoriam † dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:01:24 #233
137949 Disana
pi_71795346
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:46 schreef Memento-Mori het volgende:
En ze is weer thuis, klinisch deed ze het heel erg goed, ze is nog wel knalgeel en dat kan ook nog wel een tijd duren, verder moet ze om de avond een half pilletje, eten en drinken heeft ze alweer n beetje gedaan. Ook staat ze wiebelig op dr pootjes maar dat komt ook n beetje omdat ze natuurlijk 12 dagen in een hokje daar heeft gezetenen amper dr pootjes kon strekken. Nouja thuis maar verder aansterken nu

Declaratie naar proteq is ook al onderweg
Geweldig. Het zal voor jou ook wel even wennen zijn zo'n zwak beestje thuis te hebben, maar hopelijk knapt ze juist door weer thuis te zijn snel op.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:21:30 #234
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_71795836
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:17:16 #235
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71797276
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_71797348
andere kat was blazerig en chago maar dat trekt alweer wat bij gelukkig
pi_71798214
Heh babe wat fijn!
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:53:34 #238
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_71798265
  † In Memoriam † dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:25:04 #239
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_71799271
Yay May
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_71801159
Fijn dat ze weer thuis is, maar ook wel spannend denk ik; hoop dat ze snel aansterkt.
pi_71801468
tis heel spannend, en ook wle wat stressvol. ze ligt nu continu in de badkamer, noujja dr met rust laten en dr gangetje laen gaan is het beste denk ik, en af en toe ff goed kroelen
pi_71802271
Begin volgende week moeten we ff terug voor nog een bloedonderzoek, kijken hoe het dan met de bloedwaardes is
pi_71804206

van vanmiddag

Lekker eten

[ Bericht 10% gewijzigd door Memento-Mori op 11-08-2009 23:42:59 ]
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:51:50 #244
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_71804297
Dat ziet er hoopvol uit. Wel geel is ie nog.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:52:23 #245
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_71804323
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:49 schreef Memento-Mori het volgende:
[ afbeelding ]
van vanmiddag

Bekijk deze YouTube-video
Lekker eten
pi_71804466
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:51 schreef tonja het volgende:
Dat ziet er hoopvol uit. Wel geel is ie nog.
Dat zei ik al dat kan ook nog een hele poos blijven, emn je ziet dat dr pootje geschoren is vanwege het infuus.
pi_71805650
Awww May thuis ik hoop voor jullie beiden dat volgende week alle bloedwaarden ok zijn !!
Je weet toch zichzellef.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 00:06:08 #248
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_71806387
Ze is er weer!
Ziggy played guitar
  Moderator / Miss SHO woensdag 12 augustus 2009 @ 03:20:29 #249
22592 crew  Ole
pi_71808857
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:49 schreef Memento-Mori het volgende:
[ afbeelding ]
van vanmiddag

Lekker eten

geweldig beeeb!
mijn 15 jaar oude heer, en vooral het vrouwtje You go
pi_71809506
Wat fijn zeg dat ze thuis is!

Je andere kat ruikt natuurlijk ook de dierenarts via May, dan zouden mijn haren ook overend gaan! Gaat wel weer over inderdaad.

Heerlijk dat ze zo lekker in dat hangmatje ligt.
  † In Memoriam † woensdag 12 augustus 2009 @ 08:15:29 #251
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_71809600
May weer thuis, wat heerlijk! Hopen dat ze snel opknapt
pi_71860195
Waarom kunnen katten niet praten? valt me best zwaar zo'n ziek beestje in huis, zo wankel, zo zwak, al die zorgen ook of ik t wel goed doe of het nog wel "goed" gaat, Ik wil mn oude May weer terug
  donderdag 13 augustus 2009 @ 21:57:02 #253
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_71860543
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:46 schreef Memento-Mori het volgende:
Waarom kunnen katten niet praten? valt me best zwaar zo'n ziek beestje in huis, zo wankel, zo zwak, al die zorgen ook of ik t wel goed doe of het nog wel "goed" gaat, Ik wil mn oude May weer terug
Aan alles wat je hier typt is te merken dat je erg begaan bent en goed oplet hoe het met haar gaat. Je doet het goed, echt waar!
  donderdag 13 augustus 2009 @ 21:58:22 #254
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71860584
quote:
dat zal natuurlijk met kleine stapjes gaan maar natuurlijk precies op tijd voor de fotoshoot
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_71860737
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:57 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Aan alles wat je hier typt is te merken dat je erg begaan bent en goed oplet hoe het met haar gaat. Je doet het goed, echt waar!
mja ik heb gewoon niet het idee dat het beter gaat ofzo. Ze heeft vandaag 2 bakjes Ah voer excellent op maarja dta is 82% vocht, drinken doet ze ernaast dus amper: logisch maar ook eten niet, maar aan die bakjes heeft ze daar dan genoeg aan, is vnml vocht, vanmiddag heeft ze nog wel whiskas snoepjes gehad, maar nu hoeft ze niks meer
Plassen heeft ze net gedaan, poepen vanmiddag. Ze wilde net de vensterbank inspringen nou daaar ging ze dus heel hard En Rosa die chago is en gemeen doet helpt ook niet mee. Doet echt pijn om je beestje zo te zien
pi_71860791
quote:
* knuffels stuurt . *
  † In Memoriam † donderdag 13 augustus 2009 @ 22:05:30 #257
137949 Disana
pi_71860802
Ik voel echt met je mee. Je voelt je zo hulpeloos. Maar dat ze heeft gegeten is toch goed? Niets mis met natvoer.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 22:08:22 #258
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_71860884
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 22:03 schreef Memento-Mori het volgende:
mja ik heb gewoon niet het idee dat het beter gaat ofzo. Ze heeft vandaag 2 bakjes Ah voer excellent op maarja dta is 82% vocht, drinken doet ze ernaast dus amper: logisch maar ook eten niet, maar aan die bakjes heeft ze daar dan genoeg aan, is vnml vocht, vanmiddag heeft ze nog wel whiskas snoepjes gehad, maar nu hoeft ze niks meer
Plassen heeft ze net gedaan, poepen vanmiddag. Ze wilde net de vensterbank inspringen nou daaar ging ze dus heel hard En Rosa die chago is en gemeen doet helpt ook niet mee. Doet echt pijn om je beestje zo te zien
Als je twijfelt of een steuntje in de rug wil kun je altijd nog even contact opnemen met de dierenarts. Jij kent May het beste. Jij kan daarom ook het beste beoordelen of ze weer wat meer de oude wordt of niet...
pi_71861018
Ik heb ook geen idee of die bloedwaarde zich uberhaupt weer gaat herstellen of niet, en ik ben bang dat het als ze niet opknapt en volgende week de bloedwaarde nog steeds laag is, een lang medisch verhaal wordt met steeds opnieuw opnemen etc, . Misschien wil ik ook wel te snel verbetering zien, ze is heel erg ziek geweest, dat is niet zomaar beter, maar ik voel me er zooo kut onder
  donderdag 13 augustus 2009 @ 22:14:40 #260
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_71861060
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 22:13 schreef Memento-Mori het volgende:
Ik heb ook geen idee of die bloedwaarde zich uberhaupt weer gaat herstellen of niet, en ik ben bang dat het als ze niet opknapt en volgende week de bloedwaarde nog steeds laag is, een lang medisch verhaal wordt met steeds opnieuw opnemen etc, . Misschien wil ik ook wel te snel verbetering zien, ze is heel erg ziek geweest, dat is niet zomaar beter, maar ik voel me er zooo kut onder
Het siert je dat je zo meeleeft!

Niemand in de buurt waar je even mee kan bellen of even langs kan om je hart uit te storten of je zinnen even te verzetten?
  † In Memoriam † donderdag 13 augustus 2009 @ 22:15:13 #261
137949 Disana
pi_71861074
Bel nou morgen gewoon met je dierenarts, alleen zij kunnen je meer vertellen.

(((((Memento-Mori)))))
pi_71861311
waarom zou ik dat doen? DA weet net zoveel als ik, situatie is niet verslechterd ofzo tis meer dat je daar zelf zo bang voor bent
pi_71861439
Denk niet dat je DA May zomaar naar huis liet gaan, ze hebben er vertrouwen in. Dat jij je meer zorgen maakt is begrijpelijk. Maar helaas weinig anders aan te doen dan veel knuffelen en praten. Heb je echt het idee dat het slechter gaat toch naar de DA bellen. Begrijpen ze ook dat je je sneller zorgen maakt. *knuffel*
pi_71861710
Mja het is vooral dat ik denk: heetf ze genoeg aan die 2 blikjes voer per dag, gezien het vooral vocht is, en ze daarnaast dus geen brokjes eet maarja das ook niet zo gek anderzijds met 2 bakjes per dag. Er zit wel echte zalm of tonijne en garnaaltjes in natuurlijk. Ik kan natuurlijk die bakjes niet geven maar ben dan bang dat ze helemaal niks eet. Tis gewoon frustrerend dat een kat niet kan praten en dat t herstel heeel erg stapgewijs gaat, je wilt en hoopt uiteraad snel vooruitgang te zien
  † In Memoriam † donderdag 13 augustus 2009 @ 22:41:05 #265
137949 Disana
pi_71861780
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 22:39 schreef Memento-Mori het volgende:
Mja het is vooral dat ik denk: heetf ze genoeg aan die 2 blikjes voer per dag, gezien het vooral vocht is, en ze daarnaast dus geen brokjes eet maarja das ook niet zo gek anderzijds met 2 bakjes per dag. Er zit wel echte zalm of tonijne en garnaaltjes in natuurlijk. Ik kan natuurlijk die bakjes niet geven maar ben dan bang dat ze helemaal niks eet. Tis gewoon frustrerend dat een kat niet kan praten en dat t herstel heeel erg stapgewijs gaat, je wilt en hoopt uiteraad snel vooruitgang te zien
Vooral blijven geven hoor en bedenken dat er ook katten zijn die alleen maar natvoer krijgen. Het is echt wel voedzaam en het vocht heeft ze volgens mij hard nodig.
pi_71861865
2 blikjes per dag? Dan eet ze flink. En vocht is een van de belangrijkste. Wat minder eten is minder erg dan slecht drinken. Dus als ze vocht binnen krijgt via het eten, is juist goed.

Je doet het goed. Vooruitgang zie je pas over een dag of vijf. Tenminste dat had ik hier na een operatie bij een kat. Duurde me ook veel te lang. En zo zielig. Maar na een week, zag je het oude vertrouwde weer komen.
  † In Memoriam † donderdag 13 augustus 2009 @ 23:36:07 #267
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_71863553
2 blikjes, is dat (veel) minder dan voorheen? Ze is natuurlijk ook lang niet zo actief als eerder.

En wat hierboven al gezegd is, vocht is het belangrijkste. Dat ze zelf eet is al een hele grote plus en dan blijft haar spijsvertering ook werken (ook heel belangrijk). Laat 'r eerst maar een paar dagen wennen aan weer thuis zijn voordat je echte verbetering kan verwachten, verslechtering is natuurlijk wel een reden aan de bel te trekken.

En nog een knuf en een voor jou.
pi_71863703
normaal at ze gewoon van de harde brokjes die er altijd staan en af en toe n blikje
pi_71867658
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 23:40 schreef Memento-Mori het volgende:
normaal at ze gewoon van de harde brokjes die er altijd staan en af en toe n blikje
Altijd alleen blikvoer lijkt mij ook niet goed, maar voor nu is het toch prima? Ze eet, ze krijgt vocht binnen en haar spijsvertering werkt. Laat haar lekker de komende dat blikvoer eten.
Maar ik kan mij heel goed voorstellen dat het je allemaal een beetje onzeker maakt. Bij de dierenarts is ze immers onder toezicht van deskundigen. Als je op een moment komt dat je het niet vertouwd, kan je altijd de dierenarts bellen en vragen om advies. Misschien kunnen ze je ook wat advies geven over het eten. Vraag anders aan ze of je haar wat sardines uit blik mag geven? Daar kan ze misschien wat energie uit halen.

Sterkte!
pi_71867840
Het kan ook zijn dat ze dat natvoer veel beter wegkrijgt dan brokjes, of dat ze het natvoer veel lekkerder vindt dan de brokjes . Maar ze eet in ieder geval en ze krijgt vocht binnen en alles komt er ook via de normale uitgang weer uit, dat is al heel goed.
Kun je niet een paar brokjes door het natvoer doen, kijken wat ze dan doet?

Tap tap tap
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:26:58 #271
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_71876269
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 09:06 schreef CherryLips het volgende:
Het kan ook zijn dat ze dat natvoer veel beter wegkrijgt dan brokjes, of dat ze het natvoer veel lekkerder vindt dan de brokjes . Maar ze eet in ieder geval en ze krijgt vocht binnen en alles komt er ook via de normale uitgang weer uit, dat is al heel goed.
Dit dus

Memento Mori, je bent goed bezig en May ook, echt waar.
Herstel gaat langzaam maar heb geduld.
Let er wel op dat het blikvoer dat je geeft volledig voer is (waar alle belangrijke voedingsstoffen inzitten). Niet alle blikvoer is namelijk volledig voer. Daar heb ik mij namelijk een keer in vergist (Sheba met reepjes kip in een klein blikje is niet volledig voer bijvoorbeeld). Lees dus de etiketten goed

Heel veel sterkte jullie, ik blijf het hier allemaal volgen

[ Bericht 0% gewijzigd door Pippi op 14-08-2009 14:41:28 ]
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:40:02 #272
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_71876632
Oja, misschien is het wel een goed idee om speciaal voer te halen voor katten die herstellend zijn van een ziekte/ ingreep: Hills Prescription Diet™ Feline a/d™ Ik heb dat voer meegekregen van mijn dierenarts toen Bram ontzettend ziek was (is gelukkig weer opgeknapt). Het blikvoer ruikt heel lekker, is heel smakelijk en voedzaam. Je kan het alleen bij de dierenarts kopen. Op het blikje staat hoeveel je moet geven bij een bepaald gewicht. Verder weet ik niet of May door die auto-imuunziekte nu een leveraandoening heeft (ivm gele oortjes)?
Zoja, Prescription Diet™ /Feline heeft ook speciaal voer voor katten met leverproblemen l/d™ . Het ontziet de lever. Volgens mij wordt het ook (gedeeltelijk) vergoed door je dierenziektekostenverzekering (leuk wordt trouwens voor Scrabble)
pi_71879961
Geinspireerd door versvoer gebeuren heb ik net een koolvisfiletje aan dr gegeven (ook aan Rosa, maar die bliefte het niet ) May heeft er ongelofelijk lekker van gesmuld en er best wat van gegeten , nu ligt ze zich uitgebreid te wassen.
Filmpje ervan:

[ Bericht 7% gewijzigd door Memento-Mori op 14-08-2009 16:49:18 ]
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:51:39 #274
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_71880194
Lekker smullen!
Ziggy played guitar
pi_71880425

en hier even kroelen, op t einde zie je dr met dr pootje slaan, ze wilde t touwtje van de camera pakken

Ze is net naar kattenbak geweest en nu is ze weer onder t bed gekropen.
pi_71880566
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 16:41 schreef Memento-Mori het volgende:
Geinspireerd door versvoer gebeuren heb ik net een koolvisfiletje aan dr gegeven (ook aan Rosa, maar die bliefte het niet ) May heeft er ongelofelijk lekker van gesmuld en er best wat van gegeten , nu ligt ze zich uitgebreid te wassen.
Filmpje ervan:

Kijk haar daar toch lekker smullen. En dan is het opeens ook niks erg als ze de vis liever vanaf je vloerkleed eet he?

En die gele oortjes blijven toch heel bijzonder, hopelijk trekt dat ook snel weer bij. En ik zou zeker bij de DA informeren naar versterkende voeding. Het meissie kan wel wat extra energie gebruiken.
pi_71880631
quote:
Goed nieuws dus, zelfstandig eten en wassen geeft volgens mij wel aan dat ze zich niet heel erg beroerd meer voelt. Houdt er wel rekening mee dat koolvisfilet misschien wel heel lekker is (je geeft het toch wel rauw he? ), maar iets te eenzijdig. Je zou nog 'ns wat andere verse dingen kunnen proberen, mijn kat smikkelde een tijdje geleden graag wat tartaar (uiteraard rauw) weg en ik heb haar ook wel 'ns wat diepvries hart gegeven (eigenlijk voor honden, maar het is puur vlees dus katten kunnen er waarschijnlijk ook prima tegen).
pi_71880661
ja rauw, en tis niet dat ze dat nu alleen krijgt hoor
pi_71880696
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 17:10 schreef Memento-Mori het volgende:
ja rauw, en tis niet dat ze dat nu alleen krijgt hoor
Zou me kunnen voorstellen dat je in je enthousiasme ( ze eet ) iets doorschiet
pi_71880738
haha zou kunnen ja maar ze wil dr harde brokje op t moment niet zo dus dan varieer ik maar met dingen die geen harde brokjes zijn

En cat dat geel kan nog wel heel lang blijven
pi_71884479
quote:
Filmpje ervan:

Dat gesmak!
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_71884787
Het klinkt heel stom hoor, maar ik heb een keer op een kat gepast die ziek werd (heb ik weer) en die vertikte het ook om brokjes te eten. Ik kreeg toen het advies van de dierenarts om de brokjes nat te maken en te verwarmen in de magnetron, dan rook het lekkerder en kreeg ze meer trek, en ze hoefde niet zo moeilijk te kauwen want dat kostte ook energie. Maar die kat was ook verkouden en rook al minder, maar je kunt het proberen. Het leek wel een beetje op uitgekotste brokjes en de magnetron rook er ook helemaal naar, maar ze at het wel op.
Tap tap tap
pi_71891271
Ze at net zelf van dr gewone harde brokken Begin t idee te krijgen dat ze al wel wat begint "uit te dijen" alleen dr rugje is nog wel steeds vel over bot.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:56:46 #284
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_71891303
Goed!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 16 augustus 2009 @ 21:39:08 #285
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_71932777
ze gaat beetje voor beetje vooruit. Goed om haar weer thuis te zien in die filmpjes
DeLuna vindt me dik ;(
pi_71936171
begin me een beetje zorgen te maken of ze misschien geen droge FIP heeft, vooral omdat die wankeligheid in dr achterlijfje ook maar niet lijkt te verbeteren....droge FIP is niet aan te tonen bij leven, dus dierenartsen zijn heeel voorzichtig met die diagnose omdat er ook andere ziektes zijn die dezelfde symptomen hebben... morgen misschien toch even daar aankaarten...
  maandag 17 augustus 2009 @ 07:42:17 #287
266277 Stevie-Spekkie
Lief zijn = de beloning
pi_71941104
Hoi, hoe is het nu met May? ik heb het filmpje gezien en werd er door ontroerd als ik haar zo zie eten. Zij doet zo haar best. Blijft moeilijk om mee te maken. mijn poes van 20 is nu ook aan haar eind, blijft heel moeilijk.
Veel sterkte met May en Rosa.

Groetjes van Stevie.
Baasje van een 20 jaar & 16 jaar oude, moeder & dochter.
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:27:38 #288
42700 Minkeltje
Ondertitel hier
pi_71965119
Hoe gaat t nu met haar As ?
Zeg meneer Minkeltje hebben wij gedronken?
Ach agent, slechts de golven zullen zeggen.....!
pi_71966892
Lopen is wel iets beter dan een week terug maar ze is nog steeds erg suf, morgen bloedprikken en dan hoor ik wel meer denk ik
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 00:42:32 #290
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_71969042
* Duimt voor goeie uitslag.
pi_71987646
Vanmiddag naar dierenarts geweest, bloedonderzoek gedaan om te kijken of de HCT waarde verbeterd was, en het was nu 0.20 (is 0.12-0.16 geweest en normaal is 0.25-0.45) dus dat gaat de goede kant op, ze heeft zich als vanouds ook ontzettend aan gesteld weer (de ergste verzwaktheid is dus wel voorbij) dus het was nogal een drama om bloed te prikken, (ze prikten in de hals en ze trok dr kop weg eerste keer; bloeduitstorting, leek net of dr keel doorgesneden was op die manier ) ze woog nu weer 3 kg, dus er netjes en de DA zei meteen dat t gele een stuk minder was. Met al deze vooruitgangen lijkter dus geen sprake van FIP want dan gaat t alleen bergafwaarts en niet meer opwaarts. Over 3 weken weer terug voor een HCT meting en kijken hoe het met de geelheid is, en tot die tijd gewoon doorgaan met om de dag een hal;f tabletje dexamethason.

Vanmiddag ook proteq gebeld want was declaratie van vandaag in aan het vullen en zag dat ik mijn woonplaats vergeten was op die van vorige week, ze keek meteen ff of die goed doorgekomen was, schrok n beetje van t hoge bedrag en vroeg of ze zou vragen of deze met voorrang behandeld kon worden, erg fijn en lief dus
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:30:31 #292
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_71987706
Wat een fijn nieuws MM, ze gaat langzaam maar zeker weer lekker haar zelf worden
pi_72181453
Gaat nog steeds goed, geel trekt steeds verder weg, ze is ook veel minder onstabiel,maar springen in de vensterbank ofzo dat lukt nog steeds niet, twee fotootjes van vanavond:

woensdag 26 augustus 2009 @ 20:23:33 #294
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_72181642
Ze ziet idd minder gelig. Ze is ook weer wat aangekomen zo te zien. Goed bezig.
pi_72181934
Wat een goed nieuws MM. En fijn dat je verzekering wil kijken of ze je voorrang kunnen verlenen.

Ze ziet er goed uit.
pi_72182079
Bengeltje heb t geld zelfs alweer terug gekregen inmiddels
pi_72182145
Dat is pas service.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 26 augustus 2009 @ 23:57:18 #298
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_72188433
die blik in haar ogen in foto 2
DeLuna vindt me dik ;(
pi_72203483
Lees het nu pas maar wat ontzettend fijn dat ze aan het opknappen is.
pi_72303792
Gaat May nog steeds zo goed vooruit??
pi_72305859
Ja het gaat beetje bij beetje steeds beter, ze springt op mn bed zelfs en rent af en toe achter het lasermuisje aan, gaat echt heel erg goed, mooi moment op het topic ook mee af te sluiten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')