abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71458300
Vanochtend vond ik een van mn twee katten in een hoekje in de badkamer, en ze rende niet weg zoals ze anders zou doen, iets dat ik al raar vond.
Ik pakte haar op en merkte dat ze helemaal slap was, ik zette haar op de grond neer in de woonkamer en ze veroerde geen vin, ze bleef staan en zakte door de achterpootjes heen.
Ik dacht meteen: dit is niet goed, pakte nog even het lasermuisje om te zien of ze dan een stap zou verzetten: niks.
Ik de dierenarts gebeld en ik kon een half uur later terecht, de DA viel het meteen op dat ze ook helemaal geel was, (was me hier nog niet eens opgevallen). En dat het wss iets van een leverinfectie zou zijn. Ook had ze "gelukkig" koorts want dat maakte de kans op tumoren al wat kleiner. Hij wilde wat (bloed)tests doen en zou met een uurtje bellen.

Uurtje later werd ik gebeld, het lever probleem bleek een secundair probleem te zijn en het primaire probleem was dat ze te weinig rode bloedcellen had, 0.16 ipv 0.25>. En dus volgden er nog wat tests om te achterhalen wat daar de oorzaak van kon zijn.

Hier werd ik net over gebeld:
Negatief op leukemie gelukkig. Maar door teveel antilichamen worden de rode bloedcellen zo snel afgebroken en hier is medicatie voor, die ze gekregen heeft. Ook krijg de DA morgen nog een uitslag binnen of er wellicht ook sprake is van een bloedparasiet.
Voorlopig moet ze bij de dierenarts blijven, kan ik aan het einde van de middag even bellen hoe het gaat, en ik moet morgenmiddag om 14uur ook even bellen hoe en wat.

Pff arm beestje hopelijk knapt ze snel op...
pi_71458354
aaaw

sterkte Memo!
Ja doei.
pi_71458391
He bah wat zielig!
Ik hoop dat ze goed reageerd op de medicatie en dat ze toch snel opknapt!
pi_71458430
Aaah, zielig. Arm dier.
For great justice!
pi_71458490
Hoop dat ze erachter komen wat poezel mankeert.

Sterkte ermee.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  donderdag 30 juli 2009 @ 14:23:09 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_71458510
Oh, dat klinkt echt heel ernstig. Wat rot.

Heel veel sterkte gewenst!
The love you take is equal to the love you make.
pi_71458578
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:22 schreef nieslief het volgende:
Hoop dat ze erachter komen wat poezel mankeert.

Sterkte ermee.
dat weten ze dus, ze heetf teveel antilichamen die haar rodebloedcellen afbreken en daardoor moet die lever overuren maken en dat heeft weer geelzucht tot gevolg.
pi_71458642
begin me ook wel enigszins zorgen te maken over de kosten, ik heb een verzekering gelukkig maar ik moet het toch eerst allemaal voor gaan schieten en een paar dagen logeren bij de DA gaat wss enorm in de kosten oplopen... maarja hoofdzaak is dat ze beter wordt.

en neem geen katten als je geen geld hebt reacties mogen weg blijven, ik geef ze alle verzorging, entingen die ze nodig hebben en heb ze dus verzekerd maar zulke ernstige dingen komen altijd hard aan natuurlijk.
  donderdag 30 juli 2009 @ 14:28:52 #9
57690 danielluh
Ben mijn naam beu, maar jah
pi_71458685
sterkte

hoop dat het goed komt met het beesie
Jaaa ik heb ook FOK PM :P
pi_71458772
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:27 schreef Memento-Mori het volgende:
en neem geen katten als je geen geld hebt reacties mogen weg blijven,
Je hebt ze toch verzekerd. Voorschieten is niet altijd even leuk maar het voordeel van die verzekering is wel dat je vaak vrij vlot je geld al weer terug hebt. Die van mij doet daar max. twee weken over na ontvangst van de papieren.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_71458822
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:31 schreef nieslief het volgende:

[..]

Je hebt ze toch verzekerd. Voorschieten is niet altijd even leuk maar het voordeel van die verzekering is wel dat je vaak vrij vlot je geld al weer terug hebt. Die van mij doet daar max. twee weken over na ontvangst van de papieren.
maar ik weet dus niet of ik uberhaupt genoeg geld heb om voor te schieten das het punt ik heb wel iets achter de hand maar geen onwijze vetpot en de kosten lopen nu wel heel erg hard op.
pi_71458850
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:27 schreef Memento-Mori het volgende:
begin me ook wel enigszins zorgen te maken over de kosten, ik heb een verzekering gelukkig maar ik moet het toch eerst allemaal voor gaan schieten en een paar dagen logeren bij de DA gaat wss enorm in de kosten oplopen... maarja hoofdzaak is dat ze beter wordt.

en neem geen katten als je geen geld hebt reacties mogen weg blijven, ik geef ze alle verzorging, entingen die ze nodig hebben en heb ze dus verzekerd maar zulke ernstige dingen komen altijd hard aan natuurlijk.
Vraag je DA of je een betalingsregeling kunt treffen, de meeste zijn de beroerdste niet .

Veel sterkte iig
ijs_beer fan!
pi_71458913
Sterkte, komt vast wel goed met hem.

Ik vind het echt altijd zo zielig als katten of honden (erg) ziek zijn. Een mens kun je het nog uitleggen maar zo'n hulpeloos beestje niet. En dan helemaal als ze je aankijken van: kun jij me beter maken?

[ Bericht 16% gewijzigd door Ritmo op 30-07-2009 14:41:52 ]
-
  Moderator / Miss SHO donderdag 30 juli 2009 @ 14:40:32 #14
22592 crew  Ole
pi_71459104
a gossie

Sterkte!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_71459374
Arme May. Van hieruit een voorzichtig kroeltje op haar koppie. Hopelijk is ze gauw weer helemaal opgeknapt en lekker thuis bij jou.

(en als je met de DA niks kunt regelen, PM me effe)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_71459683
Ik voel me echt labiel dat ik zo overstuur ben.
  Moderator / Miss SHO donderdag 30 juli 2009 @ 15:06:25 #17
22592 crew  Ole
pi_71459940
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:58 schreef Memento-Mori het volgende:
Logisch dat je overstuur bent! Dikke kus

Ik duim voor je
pi_71460091
jeetje wat schrikken zeg en meteen zo een heftig verhaal idd. Hopelijk knapt ze snel op

Natuurlijk moet je geen dieren nemen als je t geld niet hebt maar dat is bij jou helemaal niet zo, je regelt genoeg voor ze maar dit soort rekeningen kunnen in no time heel hoog worden ... en idd, de meeste dierenartsen zijn niet te beroerd om betalingsregelingen af te spreken dus gewoon uitleggen hoe t zit en voorstellen hoor..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 30 juli 2009 @ 15:31:37 #19
231003 Muki
I will kick your ass.
pi_71460708
Ik was ook overstuur toen mijn kat opeens ziek werd..

hoe oud is hij/zij?
pi_71460790
Ze is nog maar 1 jaar en 3 maanden.
pi_71461043
Oooow sterkte Memento!!
En een dikke knuffel voor poes!
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
pi_71461099
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 15:33 schreef Memento-Mori het volgende:
Ze is nog maar 1 jaar en 3 maanden.
gut wat jong nog zeg
is zoiets als dit 'toeval'? of is het dan iets genetisch? of misschien weten ze dat nog helemaal niet?
(met oog op t andere poesje bedoel ik of zijn ze geen familie?)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_71461234
Ze zijn geen familie nee, en ik heb zelf ook flink vragen, om 17uur even bellen hoe het dan is, of ze wat wilde eten en of ze al opknapt van de medicatie en dan zal ik nog wel even hoe en wat ze nou precies mankeert vragen want om eerlijk te zijn is het me ook niet helemaal duidelijk, mijn DA is kundig maar iets TE kundig in zijn uitleg
pi_71461243
Sterkte TS!

Ik hoop dat mijn kat van 16 jaar het nog een tijdje vol gaat houden..
pi_71461249
M-M .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_71461490
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 15:49 schreef Memento-Mori het volgende:
Ze zijn geen familie nee, en ik heb zelf ook flink vragen, om 17uur even bellen hoe het dan is, of ze wat wilde eten en of ze al opknapt van de medicatie en dan zal ik nog wel even hoe en wat ze nou precies mankeert vragen want om eerlijk te zijn is het me ook niet helemaal duidelijk, mijn DA is kundig maar iets TE kundig in zijn uitleg
gewoon opschrijven wat je allemaal wilt weten.. Ik weet van mezelf dat ik wel eens dingen vergeet te vragen als er een medisch verhaal op me af komt .. t lijkt dan heel duidelijk tot je er later over na gaat denken...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Moderator donderdag 30 juli 2009 @ 16:04:02 #27
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_71461572
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:35 schreef Ritmo het volgende:
Sterkte, komt vast wel goed met hem.

Ik vind het echt altijd zo zielig als katten of honden (erg) ziek zijn. Een mens kun je het nog uitleggen maar zo'n hulpeloos beestje niet. En dan helemaal als ze je aankijken van: kun jij me beter maken?
Dat dus

En heel veel sterkte
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  † In Memoriam † donderdag 30 juli 2009 @ 16:04:54 #28
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_71461588
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:58 schreef Memento-Mori het volgende:
He meis toch als je kat ziek is kan je er zelf ook ziek van zijn. Het zijn toch je kindjes . Ik hoop dat het snel goedkomt.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_71461626
Sterkte MM. Duimt voor een goede uitkomst bij poesjelief.
pi_71463339
Net DA even opnieuw gebeld want het eea was me niet helemaal duidelijk, de echt behandelende DA was niet aanwezig (maar beter ook want deze DA legde eea veel beter uit.
Toen ik belde zei de assistente toen ik zei wie ik was en dat mn kat opgenomen was avndaag: Oh die van de gele kat. Ook niet erg aardig

Er kunnen dus 2 dingen aan de hand zijn: er is een kink in de kabel in May dr afweersysteem, deze breekt naast oude/slechte rode bloedcellen ook de goede af, dat er dus iets mis is met het auto immuunsysteem OF ze heeft een bloedparasiet, daar is dus bloed voor opgestuurd. Ze krijgt iig al voor beide gevallen al medicijnen want ze is echt heel ernstig ziek erdoor, deze DA zei dat ze niet met nog minder rode bloedcellen toe kan. Het is dus een kwestie van afwachten.

Tevens heb ik mijn financiele dillemma voorgelegd en deze DA kon me zeggen hoe het er nu voor stond, rond de 200 euro, de begroting toen ik er was van de eerste tests was 120 euro dus eigenlijk valt het me in die zin nog mee aangezien er meer tests gedaan zijn, ze medicatie heeft gekregen etc, ik zat al aan 4 a 500 te denken ofzo, ook de kosten van een opname van een dag is rond de 17 euro dus dat viel me ook enigszins mee)

Deze DA zou de behandelende DA iig een mail sturen dat voor grote/dure ingrepen etc er met mij overlegd dient te worden, voel me dus wel stukje rustiger
pi_71463400
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:07 schreef Memento-Mori het volgende:
Net DA even opnieuw gebeld want het eea was me niet helemaal duidelijk, de echt behandelende DA was niet aanwezig (maar beter ook want deze DA legde eea veel beter uit.
Goed zo. Jij hebt recht op duidelijkheid .
quote:
Deze DA zou de behandelende DA iig een mail sturen dat voor grote/dure ingrepen etc er met mij overlegt dient te worden, voel me dus wel stukje rustiger
Mooi. Voor de rest, inderdaad afwachten .
pi_71463401
oei.. enerzijds meevaller, maar wel naar, dat afwachten...

Ja doei.
pi_71463493
En nog steeds snap ik niet dat het zo uit het niets kwam, laatste dagen niets vreemds aan dr gemerkt maar je zou zeggen dat de afbraak van rode bloedcellen geleidelijk gaat en dat ik dan eerder iets had moeten merken en niet nu het al zo slecht is
dus begin wel aan mezelf te twijfelen of ik niet iets had moeten merken, ja ze sliep misschien iets meer maar ze at/dronk/speelde gewoon goed
pi_71463570
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:12 schreef Memento-Mori het volgende:
En nog steeds snap ik niet dat het zo uit het niets kwam, laatste dagen niets vreemds aan dr gemerkt maar je zou zeggen dat de afbraak van rode bloedcellen geleidelijk gaat en dat ik dan eerder iets had moeten merken en niet nu het al zo slecht is
Katten houden zich heel lang groot, waarschijnlijk had ie er al wat langer last van maar nog niet dermate erg dat je het merkte.
-
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 30 juli 2009 @ 17:15:11 #35
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_71463592
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:12 schreef Memento-Mori het volgende:
misschien heeft ze zich sterk gehouden net zoals bijvoorbeeld mensen weleens de pijn verbijten of te ver doorgaan. Ik weet niet hoe dat bij katten zit.

Maar veel sterkte en beterschap voor de poes
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_71463598
bizar idd dat het zo ineens dat zo slecht is

maar ja, onze pers was ook normaal en ineens begon hij uit zijn bekje te bloeden, (we schrokken ons dood) na een paar testen en bloedstollingsmedicijnen enzo bleek dat hij een auto immuunziekte heeft... ook zomaar .. wrs een infectie gehad, zijn afweer is gaan werken maar over zijn toeren gegaan en daardoor tegen hem gaan werken met dat als resultaat... Nu slikt hij een half tabletje prednisolon per dag en dat gaat goed..

raar he hoe zoiets ineens kan ontstaan..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_71463694
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:15 schreef rubbereend het volgende:

[..]

misschien heeft ze zich sterk gehouden net zoals bijvoorbeeld mensen weleens de pijn verbijten of te ver doorgaan. Ik weet niet hoe dat bij katten zit.
Die houden het goed verborgen, zulke individueel ingestelde dieren mogen natuurlijk hun zwaktes niet teveel tonen.
-
pi_71463875
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:15 schreef DarkElf het volgende:
bizar idd dat het zo ineens dat zo slecht is

maar ja, onze pers was ook normaal en ineens begon hij uit zijn bekje te bloeden, (we schrokken ons dood) na een paar testen en bloedstollingsmedicijnen enzo bleek dat hij een auto immuunziekte heeft... ook zomaar .. wrs een infectie gehad, zijn afweer is gaan werken maar over zijn toeren gegaan en daardoor tegen hem gaan werken met dat als resultaat... Nu slikt hij een half tabletje prednisolon per dag en dat gaat goed..

raar he hoe zoiets ineens kan ontstaan..
dat is dus misschien met may ook een auto immuunziekte, waardoor de lever ook op hol geslagen is en daardoor afvalstoffen uit de gal vrijkwamen ofzo (mn bio is niet zooooo goed) waardoor ze nu dus ook kanarietjegeel is.

Ik weet iig nu duidelijk hoe het ervoor staat, ze krijgt preventief medicijnen voor de 2 oorzaken die het zouden kunnen zijn (ook een soort prednison trouwens DE) omdat ze t anders niet redt. En morgenmiddag rond 14uur bellen en dan weten ze wss meer of het een bloedparasiet is en ook weet ik iig wat de rekening tot dusver ongeveer is en dat ik word ingelicht als er iets moet gebeuren dat erg veel geld gaat kosten.

Duimen maar en afwachten/
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 30 juli 2009 @ 17:38:20 #39
163650 Greys
pi_71464330
Sterkte

Als je tegen de DA zegt dat je een verzekering hiervoor hebt, maar het niet zo goed zelf kunt voorschieten, dan willen ze vast wel een gedeelte later laten betalen hoor. Zeker als ze weten dat je een verzekering hebt
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_71464651
Zoals je het schrijft klinkt het niet alsof ze nu in accuut levensgevaar is. Hopelijk heb ik dat goed gelezen. Maar het blijft natuurlijk een erg zieke poezel. Sterkte!
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 30 juli 2009 @ 17:53:08 #41
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_71464739
Gedver MM, arme jij en arme May.

En over het algemeen zijn DA's de beroerdsten niet hoor, mbt het betalen in termijnen dan
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_71475379
Sterkte!
pi_71481170
MM, heb je nog wat over May gehoord?
pi_71486539
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 08:57 schreef Cat22 het volgende:
MM, heb je nog wat over May gehoord?
Afwacht tot 14 uur, dan mocht ze weer bellen hoe het gaat enz.
*duimt voor goed bericht*.
  Moderator vrijdag 31 juli 2009 @ 12:28:24 #45
18653 crew  D.
pi_71486618
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 12:25 schreef Bengeltje het volgende:

[..]

Afwacht tot 14 uur, dan mocht ze weer bellen hoe het gaat enz.
*duimt voor goed bericht*.
*meeduimt
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 31 juli 2009 @ 16:48:40 #46
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_71494043
Ze komt vanavond pas later thuis want ze moet tot laat werken. Dan ze zal ze wel met de update komen
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 31 juli 2009 @ 17:15:44 #47
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_71494675
En ik mocht van M-M even een update doorgeven:
Van de sms:
Ze blijft in ieder geval tot na het weekend bij de dieren arts en ze wil niet eten. Ze krijg nu een paar ml vloeibaar dwangvoer dus morgen weer even bellen en maandag. Arm ding
DeLuna vindt me dik ;(
pi_71494752
aw maar weten ze nou al wat 't is of niet?
Ja doei.
  † In Memoriam † vrijdag 31 juli 2009 @ 17:19:48 #49
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_71494754
Arme May, arme M-M, heel veel sterkte beiden
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 31 juli 2009 @ 17:24:21 #50
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_71494850
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 17:19 schreef motorbloempje het volgende:
aw maar weten ze nou al wat 't is of niet?
nee nog niet.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_71495619
Ik heb PRECIES hetzelfde gehad met mijn kat, en die was 4 dagen later overleden helaas Precies een week geleden nu...
[P]otverdorie
  † In Memoriam † vrijdag 31 juli 2009 @ 18:04:01 #52
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_71495702
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 18:00 schreef NatteBever het volgende:
Ik heb PRECIES hetzelfde gehad met mijn kat, en die was 4 dagen later overleden helaas Precies een week geleden nu...
Fijne post zeg, hier zit Memento Mori ook écht op te wachten.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  Moderator vrijdag 31 juli 2009 @ 18:08:45 #53
18653 crew  D.
pi_71495819
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 18:04 schreef Skaai het volgende:

[..]

Het zal vast niet zo slecht bedoelt zijn
pi_71495867
Ten eerste is het niet lullig bedoeld, en ten tweede kan dit een gevolg zijn van wat de kat nu heeft Ik vertel alleen mijn ervaring ermee.
[P]otverdorie
pi_71496192
feit is natuurlijk dat dit vast niet goed is... en we leven toch niet in teletubbieland waar mensen alleen maar goeie dingen overkomen? neem niet aan dat dit een standaard; 'dat had mijn oudste broer ook, en nu ben ik de oudste ' post is..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_71502585
we zien het wel, het is afwachten..
pi_71502688
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:16 schreef Memento-Mori het volgende:
nou ja iig wordt ze in de gaten gehouden zo, dat is wel goed om te weten toch?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_71502707
Ja dat wel, ze is in goede handen.
pi_71502758
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:16 schreef Memento-Mori het volgende:
Sterkte .
  vrijdag 31 juli 2009 @ 23:30:42 #60
171509 ObviousClone
Adventure is just bad planning
pi_71504731
TVP. Mijn kat had pas haar pootje gebroken, en daar zat ik me al zorgen over te maken.

Sterkte.
He's the kind of a guy who lights up a room just by flicking a switch
pi_71504943
Veel sterkte MM, ook met andere poesie die nu alleen is
Tap tap tap
  vrijdag 31 juli 2009 @ 23:40:18 #62
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_71504994
Hier ook nog ff een dikke sterkte...
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_71505304
thanks.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 23:57:22 #64
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_71505425
Ik wil jullie ook even een hart onder de riem steken.
En ik duim voor jullie.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_71505535
Ik duim mee. Poezels (en andere dieren) mogen gewoon niet ziek worden.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 00:51:54 #66
171509 ObviousClone
pi_71506627
Wat een groene namen hier allemaal
pi_71506710
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 00:51 schreef ObviousClone het volgende:
Ik voel me een beetje in der minderheid ja. Misschien eens iets aan doen.
Tap tap tap
pi_71506935
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 00:51 schreef ObviousClone het volgende:
groen is hip
Everything here is so cold, Everything here is so dark, I remember it as from a dream
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 02:45:20 #69
260213 Lulz
Chickie kopen? 50 euro.
pi_71507954
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 18:00 schreef NatteBever het volgende:
Dat is echt klote.
Dinges.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 1 augustus 2009 @ 07:40:50 #70
22592 crew  Ole
pi_71508812
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 18:04 schreef Skaai het volgende:

[..]

true..
Ik heb het niet gepost, zeker omdat de kat van Memo een stuk jonger is..
Heb wel zelf zoiets meegemaakt.

Maar nogmaals: De kat van MeMo komt helemaal in orde
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 08:14:53 #71
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_71508959
Ach jeetje, was nog niet op de hoogte buuv. Wat erg, hoop dat alles goed komt met May.
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
  Moderator zaterdag 1 augustus 2009 @ 08:33:24 #72
18653 crew  D.
pi_71509060
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 07:40 schreef Ole het volgende:

Maar nogmaals: De kat van MeMo komt helemaal in orde
dat spreekt voor zich
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 09:02:41 #73
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_71509259
Heb je al weer gebeld?
pi_71515405
dat wachten, komt vast goed, maar dat wachten
Everything here is so cold, Everything here is so dark, I remember it as from a dream
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 1 augustus 2009 @ 16:21:43 #75
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_71516820
Update via de sms:
Nou de dierenarts zelf aan de lijn gehad. Geen verbetering en reactie op de medicijnen, eet en drinkt niet. Geen parasiet dus auto immuun ziekte. Na het weekend kijken of er verbetering is zo niet overleg wat te doen, kans dat ze het niet redt is wel vrij groot.
DeLuna vindt me dik ;(
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 16:23:42 #76
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_71516862
pi_71516885
Klote. Sterkte
Je weet toch zichzellef.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 16:26:00 #78
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_71516924
Ach jeetje, zeg.

Sterkte.
pi_71517004
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 16:21 schreef rubbereend het volgende:
Update via de sms:
Nou de dierenarts zelf aan de lijn gehad. Geen verbetering en reactie op de medicijnen, eet en drinkt niet. Geen parasiet dus auto immuun ziekte. Na het weekend kijken of er verbetering is zo niet overleg wat te doen, kans dat ze het niet redt is wel vrij groot.
klote, er is nog een kans, blijven duimen
pi_71517157
Nee toch... Kom op May!

Heel veel sterkte MeMo.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 1 augustus 2009 @ 17:12:11 #81
22592 crew  Ole
pi_71518059
nou hoor

sterkte! Ik denk dat we hier allemaal weten hoe erg het is als een diertje ziek is. En zo verschrikkelijk jong ook nog!
pi_71518188
Oooow MeMo, heeel veel sterkte
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 17:23:22 #83
247753 Norther
Going Nowhere
pi_71518326
Sterkte Memo!
Always & Never
pi_71518557
.
For great justice!
pi_71519298
ah jeetje ... arm beestje sterkte memo
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_71519397

Hoop dat het goed komt!
Sterkte aan zowel TS als beestje zelf.
pi_71519679
pfff sterkte!! Zieke diertjes vreselijk zoiets
pi_71519791
Oh jeetje, ik zie dit nu pas..

Arme M-M, arme May
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_71520148
Zet 'm op kleine mooie May!!
Tap tap tap
  † In Memoriam † zaterdag 1 augustus 2009 @ 19:38:58 #90
137949 Disana
pi_71521353
Heel veel sterkte hiermee, het kan niet makkelijk zijn.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 21:05:38 #91
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_71523796
pff kut zeg
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_71524144

Rubbereend heeft de update al gepost op verzoek van mij
Had het eerlijk gezegd niet verwacht, had in mn hoofd dat ik wanneer ik belde vandaag te horen kreeg dat er een kleine verbetering was maar niet dus. DA zei letterlijk dat het er zoals ze nu is somber voor haar dr uitziet.

Heb ook hetgeen voorgelegd hoe het kan dat het pas in zo;'n ver stadium duidelijk was dat ze ziek was en of ik het eerder had kunnen zien, maar de DA zei dat het idd gewoon zo snel kan gaan en dat ik me niet schuldig moet voelen.

Uiteraard blijf ik volop duimen om maandag te horen dat er verbetering is maar op dit moment houd ik ernstig rekening met het ergste, kan het alleen maar positief uitvallen wanneer er wel een verbetering is.

kom op Mayemeis
pi_71524214
Jeetje, Heel veel sterkte hiermee!
Ik duim voor je dat het goed gaat met de Poezel!
Zeg nooit: "Dat doe ik FF!"
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 1 augustus 2009 @ 21:45:40 #94
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_71524973
Sterkte memo
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_71525119
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 21:18 schreef Memento-Mori het volgende:
Heb ook hetgeen voorgelegd hoe het kan dat het pas in zo;'n ver stadium duidelijk was dat ze ziek was en of ik het eerder had kunnen zien, maar de DA zei dat het idd gewoon zo snel kan gaan en dat ik me niet schuldig moet voelen.
Katten zijn zowieso heel erg goed in het verbergen dat ze ziek zijn / zich beroerd voelen. Het is soms te merken aan hele subtiele veranderingen in het gedrag (maar die kunnen net zo goed optreden doordat het erg warm is, om maar 'n dwarsstraat te noemen).

Enniewee, heel veel sterkte.
pi_71527062
Lieve lieve Memo een enorme knuffel van mij voor julie twee. Ik hoop zo enorm dat ze opknapt
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_71527335
http://dieren-ehbo.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=7908:auto-immuun-hemolytische-anemie&catid=7:handboek&Itemid=25

dit isn dus wss wat ze heeft, en dat kan dus idd heel acuut en progessief verlopen
pi_71527378
Heel veel sterkte, moeilijk hoor....
pi_71527383
wat ontzettend klote

sterkte, ik duim mee voor May en jou
Ja doei.
pi_71527563
en K*t k*t K*t en nogmaals k*t
quote:
]In Nederland gaat men er vanuit dat AIHA (Auto-immuun Hemolytisch Anemie) veroorzaakt kan worden door enten. Ik heb zelf gezien hoe een hond tijdelijk last kreeg van auto-immuun myositis na een enting. En Jean Dodds in Amerika heeft gevonden tijdens onderzoek naar schildklierproblemen bij Golden Retrievers dat er na een enting enige tijd meer antilichamen tegen eigen schildklierweefsel in het bloed circuleren.Allemaal aanwijzingen dat entingen een rol spelen bij auto-immuunziekten
vorige week dinsdag is ze ge-ent..... verdomme denk je t beste voor je beestjes te doen met die entingen
pi_71527637
Je kunt denk ik beter niet op internet gaan kijken nu .
Tap tap tap
pi_71527641
dat kon je niet weten... en enten is natuurlijk ook ter voorkoming van andere nare dingen... het is geen garantie dat een katje met entingen AIHA krijgt...
Ja doei.
pi_71527692
ik laat mn kat iig niet meer enten, ja in het eerste jaar en daarna hebben ze voldoende antistoffen lees ik overal.
pi_71527710
True CL maar 1+1 is in dit geval toch echt wel 2...
http://www.catterycappuccino.nl/artikelen/enten_of_niet.pdf
pi_71527798
Wat een heftig verhaal zeg. Heel veel sterkte en hopelijk knapt ze toch nog op.
  zondag 2 augustus 2009 @ 00:05:16 #106
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_71527878
Dit lezende realiseer ik me dat harry ongeveer 2 weken na de laatste enting ook ziek werd. Hij is er wel weer helemaal bovenop gekomen, maar moet ik me nu zorgen gaan maken?
  zondag 2 augustus 2009 @ 00:07:28 #107
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_71527909
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 23:57 schreef Memento-Mori het volgende:
True CL maar 1+1 is in dit geval toch echt wel 2...
http://www.catterycappuccino.nl/artikelen/enten_of_niet.pdf
Lijkt mij niet tof om dat te lezen. Je probeert het immers gewoon goed te doen voor zo'n dier.

Wederom veel sterkte!
pi_71527911
de kans dat katten dusdanig ziek worden van een enting is vast heel klein dat ontken ik niet maar in dit geval is t echt wel duidelijk voor mij...
pi_71531022
Jeetje MeMo, kut zeg

Dikke knuf!
pi_71536152
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 00:07 schreef Memento-Mori het volgende:
de kans dat katten dusdanig ziek worden van een enting is vast heel klein dat ontken ik niet maar in dit geval is t echt wel duidelijk voor mij...
Memo, het kan helaas altijd fout gaan bij een medische handeling, hoe stom en klein en goed bedoeld ook. Dat geldt ook voor mensen en zo te lezen ook voor poezen Laat het je er niet van weerhouden het goede te doen in de toekomst. Anderen zitten weer jankend met hun kat bij de dierenarts omdat ze de kat niet hebben laten inenten en ik denk zelf dat die groep groter is.

Hoe is het nu met haar? En hoe is het met jou? *knuffel*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_71546020
vandaag niet gebeld, kon ook niet geloof ik, morgen dus weer. Maar ze zouden bij een verandering bellen zowel in positieve als negatieve zin, en isa ik laat ze alleen het eerste jaar enten, dan hebben ze volgens veel sites genoeg antistoffen, bovendien komen ze toch verder niet buiten oid.
pi_71546108
Geen nieuws is goed nieuws, zullen we dan maar zeggen? Hopelijk kan de DA je morgen weer wat meer hoop geven. Kom op May!
pi_71546463
mja ze zouden ook bellen als ze wél op zou knappen dus geen nieuws is goed nieuws is niet helemaal t geval
pi_71546489
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 19:45 schreef Cat22 het volgende:
Geen nieuws is goed nieuws, zullen we dan maar zeggen? Hopelijk kan de DA je morgen weer wat meer hoop geven. Kom op May!
Je hoeft niet perse alles proberen op te hemelen hoor Geen nieuws is geen nieuws in dit geval, ik verwacht morgen een beslissing over het beestje..succes en sterkte!
[P]otverdorie
pi_71547599
Dit had ik nog niet eens gelezen.. Wat een ontzettend rotte situatie zo MM. Arme May.. Arme jij ook!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_71551597
Sterkte met May MM. Wil dit graag even volgen. Hoe reageert Rosa?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_71551640
Rosa heeft af en toe een miauw moment, voor de deur enzo, verder is ze erg kroelerig, maar verder wel rusig eigenlijk
pi_71558735
Update.

Net dierenarts gebeld en het gaat ietjepietsje beter! Haar bloedwaarde was 0.16 toen ik haar bracht, daalde naar 0.12 en is nu weer 0.16. Ze maakt ook goed rode bloedcellen aan, ook positief. En ze begint zelf met aandacht een heel klein beetje te eten.

Ga vanmiddag om 15uur even bij haar langs en ook even verder praten, dan vooral met de assistente. Heb haar donderdag dar achtergelatne met de gedachte later die dag op te kunnen halen maar heb dr sinds toen niet meer gezien dus ben blij dr even met eigen ogen te kunnen zien weer.
Moest eigenlijk m 14.30 werken maar mag nu na de DA komen gelukkig.

Als dit zo doorzet mag ze misschien in de tweede helft van de week naar huis. Deze DA was toch wel stuk positiever dan de DA van zaterdag, die zei: ze had al moeten reageren op de medicijnen en van vandaag vond dat het vrij snel na de medicatie beter ging.

Tevens Proteq op de hoogte gesteld van haar verblijf bij de dierenarts
  maandag 3 augustus 2009 @ 11:06:00 #119
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_71558771
Ik hoop met je mee op een goede afloop!
pi_71558784
Go May, go May
Tap tap tap
  maandag 3 augustus 2009 @ 11:06:56 #121
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_71558799
Wat een voorzichtig goed begin van de nieuwe week
Ik ga verder met duimen dat de vooruitgang zich voortzet.
En fijn dat je straks even bij haar mag!
  maandag 3 augustus 2009 @ 11:09:06 #122
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_71558862
Dat is wel een klein waard!
pi_71558878
Ze zal vast blij zijn je weer te zien Hopelijk helpt dat ook .
Tap tap tap
pi_71558912
wat een fijn nieuws!
Ja doei.
pi_71558993
nou gelukkig dat er weer een positief geluid is... hopen dat deze voorzichtige vooruitgang zich doorzet!
en fijn dat je haar even kan zien vanmiddag
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_71559039
Klinkt goed! Go May, zet die vooruitgang door!

Geef haar vanmiddag maar een dikke (voorzichtige) knuffel. Ze zal je vast gemist hebben.
pi_71559135
. May . M-M .
pi_71559145
de bloedwaarde moet 0.35-0.40 zijn overigens dus we zijn er nog lang niet maar idd het ziet er zonniger voor dr uit dan zaterdag.

Zaterdag werd er gesproken over erg somber, kans groot dat ze het niet redt, nu wordt er voorzichtig gesproken over naar huis mogen tweede helft van deze week.
  Moderator / Redactie Sport maandag 3 augustus 2009 @ 11:24:51 #129
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_71559353

Goed nieuws
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator maandag 3 augustus 2009 @ 11:26:44 #130
18653 crew  D.
pi_71559417
go May
pi_71559556
Tijd voor een klein en voorzichtig rondedansje!
pi_71559742
Oeh, spannend dus nog steeds wel, met een beetje licht aan de horizon!
Kom op May! Geef haar maar een voorzichtige knuffel inderdaad vanmiddag!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 3 augustus 2009 @ 12:00:00 #133
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_71560348
Oooh, wat fijn dat het beter gaat
Kom op May, je kan het!
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  maandag 3 augustus 2009 @ 12:03:39 #134
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_71560465
Ow wat fijn dat er iig een klein beetje vooruitgang is.
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
pi_71560786
Fijn nieuws.
  Moderator / Miss SHO maandag 3 augustus 2009 @ 12:20:11 #136
22592 crew  Ole
pi_71560948
* Ole bijft duimen voor May en Memo
pi_71578922
Vanmiddag even langs geweest dus, ze lag in ene hokje te slapen. Toen ik erin ging met mn arm reageerde ze wel direct op me en begon te spinnen e.d. (dat doen ze ook als ze zich rot voelen of pijn hebben is dus niet per se een teken dat ze zich fijn voelt) maar het gaf wel aan dat ze op mij reageerde.

Ze wankelt echt e-norm, net alsof ze uit een narcose komt, wss komt dat door haar zwakheid, ik was er erg ongerust door tot een vriend zei: dat is wel beter want donderdag verzette ze helemaal geen stap en dat is wel zo. Ze is enorm vermagerd en ziet er wel slecht uit maar eten begint langzaamaan weer.

Er stond een bakje met natvoer en de assistente zei dat als ik dat op mn vinger deed en voor dr neus hield ze het wel at en wellicht dat t bij mij net iets beter ging. Ik probeerde het maar niks, ik had van huis wat brokjes mee, die vinden de poezels hier altijd erg lekker en legde 1tje neer en die schrokte ze zeer enthousiast naar binnen, zo at ze nog wat brokjes, ik denk een stuk of 10. Het is niet veel maar toch wat en dus positief.

Ze miauwde wel heel erg toen ik weg wilde gaan, arm ding maar ik hoop zo dat deze lijn door gaat zetten!
pi_71578965
Babystapjes vooruit
Tap tap tap
pi_71579004
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:55 schreef CherryLips het volgende:
Babystapjes vooruit
Ja doei.
  maandag 3 augustus 2009 @ 23:09:00 #140
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_71579513
pi_71579684
Babystapjes inderdaad. Maar ze herkende je meteen en wilde met je mee. En dat is positief, er zit vechtlust genoeg in haar. Fijn dat ze de brokjes van thuis wel at en hopelijk blijft ze vooruit gaan.
  maandag 3 augustus 2009 @ 23:19:06 #142
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_71579895
Ze at iets! Goed nieuws
Ziggy played guitar
  maandag 3 augustus 2009 @ 23:24:39 #143
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_71580093
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 23:49 schreef Memento-Mori het volgende:
en K*t k*t K*t en nogmaals k*t
[..]

vorige week dinsdag is ze ge-ent..... verdomme denk je t beste voor je beestjes te doen met die entingen
Ik kan wel een hele discussie gaan starten hierover... maar het is helemaal niet wetenschappelijk bewezen dat enten ook daadwerkelijk écht slecht is

Ik hoor vet vaak die verhalen, en ik heb het aan mn eigen DA nagevraagd die notabene in katten gespecialiseerd is en in de VS e.d heeft gestudeerd en gewerkt en ook echt haar "graad" (noem je dat zo? ) heeft hierin. En zij zei dus dat het helemaal niet bewezen is.

Overigens wat je vooral NIET moet doen, is op internet kijken Toen mijn hond vorige week maandag narcose moest, nou... ik heb de hele nacht wakker gelegen van dat kut internet
  maandag 3 augustus 2009 @ 23:26:24 #144
171509 ObviousClone
pi_71580154
Goed nieuws. Top!
  maandag 3 augustus 2009 @ 23:27:59 #145
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_71580200
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 23:24 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik kan wel een hele discussie gaan starten hierover... maar het is helemaal niet wetenschappelijk bewezen dat enten ook daadwerkelijk écht slecht is

Ik hoor vet vaak die verhalen, en ik heb het aan mn eigen DA nagevraagd die notabene in katten gespecialiseerd is en in de VS e.d heeft gestudeerd en gewerkt en ook echt haar "graad" (noem je dat zo? ) heeft hierin. En zij zei dus dat het helemaal niet bewezen is.

Overigens wat je vooral NIET moet doen, is op internet kijken Toen mijn hond vorige week maandag narcose moest, nou... ik heb de hele nacht wakker gelegen van dat kut internet
Zo herkenbaar. Toen Loes gecastreerd moest worden scheet ik ook bagger dankzij alle horrorverhalen op internet.
  maandag 3 augustus 2009 @ 23:30:00 #146
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_71580260
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 23:27 schreef tonja het volgende:

[..]

Zo herkenbaar. Toen Loes gecastreerd moest worden scheet ik ook bagger dankzij alle horrorverhalen op internet.
Ja je moet echt NIET op internet gaan zoeken. Dat is dus echt niet goed voor je gemoedsrust. Ik heb eens gezocht op nachtzweten en ik had gelijk kanker en aids volgens tha internetz.

Lijkt me dat dat genoeg zegt
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 3 augustus 2009 @ 23:36:26 #147
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_71580458
Goed nieuws de lijn omhoog is ingezet
DeLuna vindt me dik ;(
pi_71580460
Qwea wat jij wilt, zoals ik al zei tuurlijk de kans dat een beest ziek wordt na een enting is heel erg klein, maar dat dit wel doro de enting kwam is voor mij wel duidelijk, autoimmuunziektes en entingen hebben aardig wat matches op internet, ik laat mn katten zeker niet meer ieder jaar inenten en dat is imho nergens voor nodig, ze komen niet buiten, eens in de 3jaar ofzo is meer dan genoeg, en of ik May ooit nog durf te enten?

mn ouders hebben de katten altuijd alleen t eerste jaar in laten enten daarna niet en die zijn allemaal redelijk oud geworden.

tuurlijk geeft een DA entingen niet de schuld en zullen ze de noodzaak aantonen want imho zijn entingen een grote inkomstenbron voor hen.

Verder geen zin in een discussie daarover hier wat daar gaat t niet over in dit topic
  maandag 3 augustus 2009 @ 23:40:09 #149
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_71580574
Nee, idd...May moet gewoon weer haar oude (jonge) zelf worden
Heb je al wat van de verzekering gehoord?
pi_71580655
Mja ik heb de verzekering op de hoogte gesteld (meldingsplicht) en ze maakten een aanteking, wensten me veel sterkte en ze zagen de nota's wel tegemoet komen dan. Erg lieve telefoniste
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')