Je wordt niet zomaar kampioen in de Britse F3.quote:
mwa Britse f3 stelt niet zoveel meer voor hoorquote:Op zondag 26 juli 2009 15:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Je wordt niet zomaar kampioen in de Britse F3.
Jazekerquote:Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Jammer dat-ie zo'n lastige naam heeft om te typen
Begint pas 16:30quote:Op zondag 26 juli 2009 15:21 schreef Fir3fly het volgende:
Al afgelopen? Ik wil MotoGP eigenlijk wel even zien. Regen daar.
Ik zit er vrij vaak naast blijkbaarquote:
Misschien kan het dan zelfs nog een spannend seizoen worden!quote:Op zondag 26 juli 2009 15:32 schreef Dos37 het volgende:
Als Brawn zo blijft klooien gaat het nog een leuk seizoen worden
En dat zonder dat 'briljante' medaillesysteem. Anders was het nu al aardig saai geworden.quote:Op zondag 26 juli 2009 15:33 schreef Duizendpootje het volgende:
[..]
Misschien kan het dan zelfs nog een spannend seizoen worden!
quote:Op zondag 26 juli 2009 15:33 schreef lezut het volgende:
Niet te hard juichen, vorig jaar plofte Massa hier toch ook in de laatste ronde?
Niki Lauda zat er ook nog bijquote:Op zondag 26 juli 2009 15:33 schreef Scrutinizer het volgende:
Flavio gaat naar huis en vader Piquet zit helemaal alleen te kijken.
Mag vaker gebeuren.quote:Op zondag 26 juli 2009 15:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wauw, twee punten voor Brawn. Zo slecht hebben ze het dit jaar nog niet gedaan.
quote:Op zondag 26 juli 2009 15:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En Alguarsuari verslaat zijn teamgenoot in zijn eerste race.
Foutloos weekend voor hem zonder enige ervaring in een F1quote:Op zondag 26 juli 2009 15:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En Alguarsuari verslaat zijn teamgenoot in zijn eerste race.
Nog altijd beter dan zo'n lelijk sponsording. Zoals die beker in de vorm van het Santander-logo.quote:
volgens mij hebben ze per ongeluk oma's urn uitgereiktquote:
Ik HOOP het niet!!quote:Op zondag 26 juli 2009 15:54 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat gaat gebeuren.
De laatste rondes, ja. Toen reed Hamilton niet echt doorquote:Op zondag 26 juli 2009 15:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Let trouwens eens op de rondetijden van onze debutant Alguersuari. Helemaal niet slecht, sterker nog: sneller dan Hamilton.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | Webber 51.5 Vettel 47 Barrichello 44 Rosberg 25.5 Trulli 22.5 Massa 22 Hamilton 19 Raikkonen 18 Glock 16 Alonso 13 Kovalainen 9 Heidfeld 6 Buemi 3 Bourdais 2 Kubica 2 Fisichella 0 Sutil 0 Piquet 0 Nakajima 0 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Red Bull 98.5 Ferrari 40 Toyota 38.5 Williams 25.5 McLaren 28 Renault 13 BMW 6 Toro Rosso 4 Force India 0 |
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 26 juli 2009 16:08 schreef Slein83 het volgende:
Strakke overwinning van Hamilton
Prachtig om te zien toch, dat enthousiasme.. Beter dan bv. die statische kop van de vrouw van Hakkinen toenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Where facts are few, experts are many.
Daar noem je ook wat op, Finsquote:Op zondag 26 juli 2009 16:31 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Prachtig om te zien toch, dat enthousiasme.. Beter dan bv. die statische kop van de vrouw van Hakkinen toen
Nee, niet dat ik weet.quote:Op zondag 26 juli 2009 17:09 schreef MrBadGuy het volgende:
Is er al bekend of Raikkonen wordt teruggezet?
quote:No action taken on Raikkonen incident
Hungarian Grand Prix stewards have decided that no action was needed following the investigation of an incident involving Ferrari's Kimi Raikkonen at the start of the race.
Raikkonen was under investigation over his driving at the first corner after making contact with Red Bull rival Sebastian Vettel.
The Finn, who finished in second place, escaped a penalty, however, as the stewards deemed it was just a racing incident.
Meanwhile, the Red Bull Racing team got a reprimand for the unsafe release of Mark Webber during a pitstop, when he came close to making contact with Raikkonen.
It was the second race in a row that Red Bull has been in a similar situation, having been fined and reprimanded for the unsafe release of Sebastian Vettel at the German Grand Prix two weeks ago.
Terecht, denk ik. helemaal na wat er de laatste week is gebeurd. Staat volgens mij ook ergens in de regels dat je niet met een auto op de baan mag rijden als deze minder dan 4 wielen heeft.quote:Renault suspended from European GP
By Jonathan Noble Sunday, July 26th 2009, 16:39 GMT
Renault has been suspended from the European Grand Prix for the events that led to a wheel coming off Fernando Alonso's car in Hungary today.
Following a post-race discussion with the stewards, it was deemed that the team had breached the regulations enough for it to be suspended from the next event.
It means Alonso will miss his home event that takes place in Valencia next month, unless he moves to another team.
More to follow
Yup, ik snap best dat dit wielincident niet echt handig was met de gebeurtenissen van vorige week en gisteren. Geef Renault dan gewoon een boete, dit is iets té naar mijn mening.quote:Op zondag 26 juli 2009 18:53 schreef Schunckelstar het volgende:
renault wel![]()
renault is geschorst voor de volgende race vanwege het wielincident....
beetje overdreven vind ik
Na het incident met Massa was het opzich wel te verwachten. Maar het is wel overdreven.quote:Op zondag 26 juli 2009 18:55 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Yup, ik snap best dat dit wielincident niet echt handig was met de gebeurtenissen van vorige week en gisteren. Geef Renault dan gewoon een boete, dit is iets té naar mijn mening.
die heeft alleen op z'n flikker gehadquote:Op zondag 26 juli 2009 19:13 schreef Duizendpootje het volgende:
En hoe zit het met Webber die tijdens zijn pitstop net iets te vroeg wilde om Kimi voor te zijn?
Dat is als je met een auto op de baan gaat die volgens het ontwerp minder dan vier wielen heeft. Je achterlicht is ook verplicht als het regent, maar als dat er af valt, mag je best naar de pits terug rijden zonder diskwalificatie.quote:Op zondag 26 juli 2009 18:54 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Terecht, denk ik. helemaal na wat er de laatste week is gebeurd. Staat volgens mij ook ergens in de regels dat je niet met een auto op de baan mag rijden als deze minder dan 4 wielen heeft.
quote:Renault appeals stewards' decision
Renault has confirmed that it will appeal the FIA's decision to ban the team from the European Grand Prix for the events that led to a wheel coming off Fernando Alonso's car in Hungary.
The team lodged its paperwork and a deposit for the 6000 Euros fee for the appeal, with a hearing now likely take place in the summer break before the European GP on August 23.
The paperwork, lodged in conjunction with the French motorsport federation, was signed by Renault's team manager Steve Nielsen and was received by the FIA's stewards' chairman Alan Donnelly shortly before 7pm.
Mja, en wat als dat wiel het publiek in was gestuiterd? Dan waren de gevolgen wel groot geweest.quote:Op zondag 26 juli 2009 18:59 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Na het incident met Massa was het opzich wel te verwachten. Maar het is wel overdreven.
Dan hadden ze gewoon een boete moeten krijgen. Die kreeg Ferrari ook in ik dacht Valencia (2008) een Ferrari werd toen onveilig weg gestuurd vlak voor een Force India.quote:Op zondag 26 juli 2009 19:16 schreef bodylotion het volgende:
[..]
die heeft alleen op z'n flikker gehad
quote:Op zondag 26 juli 2009 20:16 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
[..]
Mja, en wat als dat wiel het publiek in was gestuiterd? Dan waren de gevolgen wel groot geweest.
Ik vind het verre van logisch, er stuiteren al jaaaaaren banden over 't circuit.quote:Op zondag 26 juli 2009 20:58 schreef WEST het volgende:
vaag dat Renault geschorst is voor de vogende race. maarja wel een logische beslissingen na wat er gebeurd is met Surtees en Massa.
quote:Op zondag 26 juli 2009 21:16 schreef Xebber het volgende:
[..]
Ik vind het verre van logisch, er stuiteren al jaaaaaren banden over 't circuit.
Zoals Ziggył op f1.fok.nl al mooi zei: "Normaal kom je met een gridpenalty weg, maar omdat Massa een veer heeft gekopt, mag Renault opeens thuis blijven. Ik mis de logica".
http://fialive.fiacommuni(...)un09_document_45.pdfquote:Having carefully reviewed the available film recordings and radio recordings and having met the team manager twice to discuss the matter the stewards believe:
1. that the competitor knowlingly released car no. 7 from the pit stop position without one of the retaining devices for the wheel nuts being securely in position, this being an indication that the wheel nut itself may not have been properly secured,
2. being aware of this failed to take any action to prevent the car from leaving the pit lane,
3. failed to inform the driver of this problem or to advise him to take appropriate action givent he circumstance,s even though the driver contacted the team by radio believing he had a puncture,
4. this resulted in a heavy car part detaching at Turn 5 and the wheel itself detaching at Turn 9.
Offence: Breach of article 23.1.i and Article 3.2 of the 2009 FIA Formula One Sporting Regulations.
Penalty: The competitor ING Renault F1 Team is suspended from the next event in the 2009 Formula 1 World Championship.
The relevant articles are as follows:
3.2 Competitors must ensure that their cars comply with the conditions of eligibility and safety throughout practice and the race
23.1.i) It is the responsibility of the competitor to release his car after a pit stop only when it is safe to do so.
Geen nieuws is goed nieuws in dit gevalquote:Op zondag 26 juli 2009 22:13 schreef Duizendpootje het volgende:
is er al meer bekend over Massa zijn toestand of nog steeds hetzelfde?
Ik denk ook wel dat de straf naar zoiets teruggedraaid gaat worden.quote:Op zondag 26 juli 2009 22:46 schreef Meike26 het volgende:
Het team had gewoon een dikke boete moeten krijgen en eventueel een punten aftrek in het constructeurs kampioensschap.
zou dat zomaar kunnen? contractueel gezien dan.quote:Op zondag 26 juli 2009 22:46 schreef Meike26 het volgende:
[...]
De coureur Alonso kan er weinig aan doen lijkt mij.... ja, zo snel mogelijk naar Ferrari verkassen misschien
Daar zeg jij wat, he!quote:Op zondag 26 juli 2009 22:58 schreef bodylotion het volgende:
[..]
zou dat zomaar kunnen? contractueel gezien dan.
En wat nou als dat wiel een steward geraakt had? Of een andere coureur? Renault heeft een coureur de baan op gestuurd wetende dat het wiel niet goed zat, en waarbij de consequenties enorm groot konden zijn.quote:Op zondag 26 juli 2009 22:51 schreef SoldMayor het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk met Massa?![]()
En wat een zware straf voor Renault.![]()
Natuurlijk was het een gevaarlijke situatie maar om ze nou zo'n zware straf te geven.![]()
Kut FIA altijd.
hij heeft wel voor twee jaar getekend bij Renault.. Hmquote:
Alonso heeft vast wel iets in z'n contract staan dat hij meer vrijheid heeft als het team geschorst wordt buiten zijn schuld om.quote:Op zondag 26 juli 2009 23:18 schreef bodylotion het volgende:
[..]
hij heeft wel voor twee jaar getekend bij Renault.. Hm
Olav Mol had het nog over Villeneuve bij Ferrari. Maar dat zie ik niet zo snel gebeuren eigenlijk.
Vroeger gingen er ook regelmatig coureurs dood, doordat de auto in de brand vloog of de muur waar ze tegenaan reden in de fik vloog (wat nu bandenstapels zijn, waren toen vaak hooibalen ofzo). Het is toch maar goed dat ze daar iets aan gedaan hebben door betere overals, bandenstapels en blus-installaties in de wagens.quote:Op zondag 26 juli 2009 21:16 schreef Xebber het volgende:
Ik vind het verre van logisch, er stuiteren al jaaaaaren banden over 't circuit.
Dus brawn/rubens moet ook geschorst worden? Die verliezen ook zomaar ineens een onderdelen..quote:Op zondag 26 juli 2009 23:34 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Vroeger gingen er ook regelmatig coureurs dood, doordat de auto in de brand vloog of de muur waar ze tegenaan reden in de fik vloog (wat nu bandenstapels zijn, waren toen vaak hooibalen ofzo). Het is toch maar goed dat ze daar iets aan gedaan hebben door betere overals, bandenstapels en blus-installaties in de wagens.
Dat er al jaren regelmatig banden over het circuit stuiteren is juist een reden er iets aan te doen. Een losse band is zoals al vaak is gebleken vooral levensgevaarlijk voor de andere coureurs op de baan, marshalls en het publiek. Een beetje eigen verantwoordelijkheid van de teams mag je wel verwachten, dus terecht dat ze hard optreden tegen teams die enorme risico's nemen voor een beter resultaat.
Nee, het gaat er puur om of Renault wist dat die band los kon komen. Volgens de FIA (voor zover ik gelezen heb) wisten ze dit zeker.quote:Op zondag 26 juli 2009 23:42 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Dus brawn/rubens moet ook geschorst worden? Die verliezen ook zomaar ineens een onderdelen..
Groot verschil of iets per ongeluk van een auto af komt of dat een team beslist door te rijden terwijl ze weten dat het wiel los GAAT komen ... om maar niet te spreken van die wheel-cover.quote:Op zondag 26 juli 2009 23:42 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Dus brawn/rubens moet ook geschorst worden? Die verliezen ook zomaar ineens een onderdelen..
Alonso wist het niet en klaagde toch over de radio over een lekke band?quote:Op zondag 26 juli 2009 23:45 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Groot verschil of iets per ongeluk van een auto af komt of dat een team beslist door te rijden terwijl ze weten dat het wiel los GAAT komen ... om maar niet te spreken van die wheel-cover.
In een tijd dat Surtees net dood is en Massa in kritieke toestand in de IC ligt is dit wel een hele ... domme ... zet.
Alonso heeft als coureur het laatste woord en hij is uiteindelijk gewoon doorgereden. Ook hij verdient de straf.
Kan Alonso of Piqeut daar iets aan doen dat ieamand het team een fout maakt?quote:Op zondag 26 juli 2009 23:03 schreef Def1987 het volgende:
[..]
En wat nou als dat wiel een steward geraakt had? Of een andere coureur? Renault heeft een coureur de baan op gestuurd wetende dat het wiel niet goed zat, en waarbij de consequenties enorm groot konden zijn.
Nee, maar het team heeft een grote fout gemaakt en daar krijgen ze nu een straf voor. Als die losse band iemand had geraakt dan had de hele wereld zich gekeerd tegen de F1. Na het ongeluk van Massa waar eigenlijk niemand wat aan kon doen hoor je van alle kanten gelijk dat de F1 niet veilig genoeg is enz. En dan komt Renault en die stuurt een auto de baan op terwijl de band al los zat. FIA had geen andere keuze dan deze straf uit te delen, en dat Alonso en Piquet die er niks mee te maken hadden ,ook gestraft zijn doet er nu niet toe.quote:Op zondag 26 juli 2009 23:50 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Kan Alonso of Piqeut daar iets aan doen dat ieamand het team een fout maakt?
Als ze dan toch willen straffen dat moeten ze diegene straffen die aan dat wiel heeft gezeten of de lollipop man. Maar niet de coreurs. FUCK FIA.
Als die bij Ferrari was gebeurd dan was er niks aan het handje geweest.
In het interview met de BBC zei hij dat hij zag dat de wheel-fairing niet in de goede positie zat en hoe deze afbrak. Fernando meldde in eerste instantie dat hij dacht dat hij een lekke pijp had maar toen hij de fairing zag draaien wist hij ook wel dat het niet een bandenspannings-probleem was. Toen had hij kunnen stoppen om te voorkomen dat dat ding een projectiel zou worden ... niet gebeurd. Nadat de wheel-cover op de baan terecht kwam bleef hij doorrijden MET trillingen in het stuur en het risico dat het wiel ook los zou gaan ... je kunt je wheel-fairing niet zo verliezen met behoud van je wielmoer en dat weet Alonso ook wel.quote:Op zondag 26 juli 2009 23:49 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Alonso wist het niet en klaagde toch over de radio over een lekke band?
Krijgen we wederom dat Ferrari = Fia gezeikquote:Op zondag 26 juli 2009 23:50 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Kan Alonso of Piqeut daar iets aan doen dat ieamand het team een fout maakt?
Als ze dan toch willen straffen dat moeten ze diegene straffen die aan dat wiel heeft gezeten of de lollipop man. Maar niet de coreurs. FUCK FIA.
Als die bij Ferrari was gebeurd dan was er niks aan het handje geweest.
quote:Op maandag 27 juli 2009 00:30 schreef Atreidez het volgende:
Je kan ze veroordelen voor het doorrijden met het probleem, maar ik zie nog steeds niet in waarom de FIA zeker weet dat Renault het probleem wist toen ze m wegstuurde. Dat doe je toch niet
Zo is het en niet anders. Commentatoren op BBC zeiden al ver vantevoren dat hij z'n wiel zou gaan verliezen... hoe kan Alonso dat nou zelf niet door hebben gehad?quote:Op maandag 27 juli 2009 00:36 schreef Slein83 het volgende:
Alonso is gewoon doorgereden terwijl hij wist dat er een probleem was. Hij is de eindverantwoordelijke, want hij rijd met die auto.
Wees blij dat het bij Alonso gebeurdequote:Op maandag 27 juli 2009 00:36 schreef Slein83 het volgende:
[..]
Krijgen we wederom dat Ferrari = Fia gezeik![]()
Alonso is gewoon doorgereden terwijl hij wist dat er een probleem was. Hij is de eindverantwoordelijke, want hij rijd met die auto.
[..]
De beelden en de teamradio wijzen het uit
overigens bij het zoeken naar beelden van de pitstop kwam ik de volgende tegen![]()
Dat is natuurlijk klinklare onzin, Alonso ging ook vol gas door. Maar door de balans van de huidige auto's loopt het wiel er gewoon af en is er in principe niks aan de hand. Hij heeft geluk dat het op een recht stuk gebeurd en niet in een hoge snelheids bocht.quote:Op maandag 27 juli 2009 00:40 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Wees blij dat het bij Alonso gebeurde
Piqeut of een andere onervaren coreur had gewoon doorgereden op volle snelheid en was waarschijlijk zwaar gecrashed.
Alonso ging echt niet vol gas door hoor.quote:Op maandag 27 juli 2009 00:44 schreef Slein83 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk klinklare onzin, Alonso ging ook vol gas door. Maar door de balans van de huidige auto's loopt het wiel er gewoon af en is er in principe niks aan de hand. Hij heeft geluk dat het op een recht stuk gebeurd en niet in een hoge snelheids bocht.
check het filmpjequote:Op maandag 27 juli 2009 00:45 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Alonso ging echt niet vol gas door hoor.
quote:Op maandag 27 juli 2009 00:44 schreef Slein83 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk klinklare onzin, Alonso ging ook vol gas door. Maar door de balans van de huidige auto's loopt het wiel er gewoon af en is er in principe niks aan de hand.
Maar na de bocht waar massa gecrashed was mindert Alonso echt wel gas. Maja wat maakt het allemaal uit. De FIA heeft al geordeeld. Ik vind het wel extra lullig voor Alonso en voor de Spaanse fans in Valancia. Hopelijk steelt nu Jaime Alguersuari daar in Valencia de show.quote:Op maandag 27 juli 2009 00:47 schreef Slein83 het volgende:
[..]
check het filmpje, die rijd echt niet op b.v. de pitlimiter terwijl hij al weet dat er een probleem is.
Neuh ... had makkelijk nog voor een podium kunnen gaanquote:Op maandag 27 juli 2009 00:49 schreef Slein83 het volgende:
[..]
In principe was er ook niks aan de hand
Als Hamilton getroffen was door de bliksem, raikkonen rechtsaf was gegaan bij het bordje Bar/cafe/Free Whisky, dan had er nog wel een klein kansje ingezetenquote:Op maandag 27 juli 2009 00:50 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Neuh ... had makkelijk nog voor een podium kunnen gaan
quote:Op maandag 27 juli 2009 00:53 schreef Slein83 het volgende:
[..]
Als Hamilton getroffen was door de bliksem, raikkonen rechtsaf was gegaan bij het bordje Bar/cafe/Free Whisky, dan had er nog wel een klein kansje ingezeten
quote:Op maandag 27 juli 2009 00:53 schreef Slein83 het volgende:
[..]
Als Hamilton getroffen was door de bliksem, raikkonen rechtsaf was gegaan bij het bordje Bar/cafe/Free Whisky, dan had er nog wel een klein kansje ingezeten
quote:Op maandag 27 juli 2009 00:55 schreef Googolplexian het volgende:
[..]en Webber een aanrijding met een fietser had gehad
Probleem is nu juist dat ze willens en wetens Alonso gewoon door hebben laten rijden, daar draait het om. Het is tegen de regels een auto met een dergelijk mankement door te laten rijden. En als daar een schorsing opstaat so be it.quote:Op maandag 27 juli 2009 03:58 schreef kepler het volgende:
Beetje overtrokken straf, alleen vanwege de afgelopen ongelukken. Hoe vaak zagen we niet een beschadigde auto terug rijden naar de pits (met een wiel halflos), of de pits uitgaan terwijl er een wiel niet goed vast zit (weet nog wel dat er een wielmoer afvloog in de pits, en een teamlid van een ander team dit liet zien aan het betreffende team).
Natuurlijk moet de FIA laten zien dat dit niet de bedoeling is, maar 1 race schorsen is echt overdreven
Als een coureur met een half wiel (of iets anders wat los hangt) door rijdt dat gebeurt toch precies hetzelfde? Daar is ook nooit een schorsing voor uitgedeeldquote:Op maandag 27 juli 2009 08:49 schreef Slein83 het volgende:
[..]
Probleem is nu juist dat ze willens en wetens Alonso gewoon door hebben laten rijden, daar draait het om. Het is tegen de regels een auto met een dergelijk mankement door te laten rijden. En als daar een schorsing opstaat so be it.
Jawelquote:Op maandag 27 juli 2009 09:17 schreef kepler het volgende:
Als een coureur met een half wiel (of iets anders wat los hangt) door rijdt dat gebeurt toch precies hetzelfde? Daar is ook nooit een schorsing voor uitgedeeld
Zo zijn er wel meer voorbeelden van te vinden. Ik vind het logisch dat er een straf voor uitgedeeld wordt, maar doe dan gewoon een boete of iets dergelijks. Hier heeft niemand baat bij...quote:Op maandag 27 juli 2009 09:50 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Jaweledit: oh, geen schorsing nee, een penalty alleen
[ afbeelding ]
De slingerende uitlaat van een Ferrari werd echter wel door de vingers gezien
Pardon?quote:
Ik heb een hekel aan voorbeeld-straffen, daarnaast is het niet de vraag of ze gestraft moeten worden maar de mate waarin. En die mate, daar gaat het juist om. Een schorsing is veel te zwaar imo.quote:Op maandag 27 juli 2009 10:07 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Pardon?
Dus jij denkt niet dat teams en coureurs voortaan dit risico niet meer zullen nemen waardoor er een stuk minder losse onderdelen op de baan komen?
Alsof op deze manier opeens veel minder losse onderdelen op de baan komen... Het is gewoon een soort van paniek-reactie van de FIA. Zou dan nu elke wagen met een (mechanisch) probleem gelijk moeten stoppen omdat er een kans is dat er een los onderdeel op de baan komt?quote:Op maandag 27 juli 2009 10:07 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Pardon?
Dus jij denkt niet dat teams en coureurs voortaan dit risico niet meer zullen nemen waardoor er een stuk minder losse onderdelen op de baan komen?
Renault en Alonso namen gewoon enorm veel risico gezien de gebeurtenissen van afgelopen week.quote:Op maandag 27 juli 2009 10:21 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan voorbeeld-straffen, daarnaast is het niet de vraag of ze gestraft moeten worden maar de mate waarin. En die mate, daar gaat het juist om. Een schorsing is veel te zwaar imo.
Daarbij vind ik de vraag of brawn dan ook gestraft moet worden nog steeds gepast. Zij verliezen gewoon halve schokdempers met bijna dodelijke afloop. Daar hoor je niemand over, en is er helemaal geen straf. En daar is toch iets fundamenteels mis met het ontwerp van de auto zo lijkt me. Een foutieve pitstop valt imo in een hele andere categorie, daarnaast is niemand in gevaar geweest (tuurlijk, zou wel kunnen) en moet je niet iemand zwaarder gaan straffen om een punt te maken..
Valt nog te bezien of Brawn hier mee weg komt.quote:BUDAPEST: A full investigation into the causes and repercussions of Ferrari driver Felipe Massa’s dreadful freak accident during qualifying for the Hungarian Grand Prix was launched yesterday.
The investigation will be conducted by the sport’s ruling body, the International Motoring Federation (FIA), with the Brawn GP team.
Er is een wiel verkeerd gemonteerd, dat gebeurd ook in topsport. De actie van webber was gevaarlijker imo..quote:Op maandag 27 juli 2009 10:27 schreef Googolplexian het volgende:
Renault en Alonso namen gewoon enorm veel risico gezien de gebeurtenissen van afgelopen week.
D'r is imo echt alle reden om juist nu een punt te maken bij een team en een coureur die je uitdagen.
Dat wist ik niet. Toch is er een groot verschil tussen een onderzoek doen, en iemand per direct schorsen voor een weekend. Zij verliezen een veer van een schokdemper -> onderzoek. Renault verliest een wiel -> schorsingquote:En je zegt dat je verder niets hoort over Brawn:
Valt nog te bezien of Brawn hier mee weg komt.
Niet alleen die veer maar ook wat er vorig weekend in Brands Hatch gebeurd is. Ik ben er wel mee eens dat sommige teams voorrang krijgen en anderen niet.quote:Op zondag 26 juli 2009 21:16 schreef Xebber het volgende:
[..]
Ik vind het verre van logisch, er stuiteren al jaaaaaren banden over 't circuit.
Zoals Ziggył op f1.fok.nl al mooi zei: "Normaal kom je met een gridpenalty weg, maar omdat Massa een veer heeft gekopt, mag Renault opeens thuis blijven. Ik mis de logica".
Dus Vettel die een hele ronde door blijft rijden zou dan ook minstens een race geschorst moeten worden, maar dat is toen ook niet gebeurt...quote:Op maandag 27 juli 2009 11:06 schreef cappp het volgende:
Het gaat er niet om of het wiel los zat, als Renault dat Alonso ook had gemeld was er niets aan de hand geweest. Echter, renault verzweeg de echte situatie aan Alonso die dacht dat hij een lekke band had. Kortom, had Alonso het geweten, had hij de auto rustig aan de kant kunnen zetten en had het wiel niet loshoeven te raken. Keiharde faal van Renault en dus terecht. Het wiel had makkelijk een marshall kunnen ombrengen of een coureur.
Precies, en had Alonso met bijv. maximaal 100 km/.u naar de pits terug gereden was het ook een ander verhaal geweest. Als iemand een touché heeft en een vleugel zit los mag hij ook rustig terug naar de pits rijden zonder straf. Een band verliezen is gewoon gevaarlijker dan iets anders verliezen. Alleen een veer is dan ook heel gevaarlijk, maar dat heb ik nooit eerder zien gebeuren. Terecht dat ze de FIA dan eerst even een onderzoek gaat doen. Eigenlijk staan de gevolgen er ook los van, daar konden Brawn of Barri echt niks aan doen.quote:Op maandag 27 juli 2009 11:06 schreef cappp het volgende:
Het gaat er niet om of het wiel los zat, als Renault dat Alonso ook had gemeld was er niets aan de hand geweest. Echter, renault verzweeg de echte situatie aan Alonso die dacht dat hij een lekke band had. Kortom, had Alonso het geweten, had hij de auto rustig aan de kant kunnen zetten en had het wiel niet loshoeven te raken. Keiharde faal van Renault en dus terecht. Het wiel had makkelijk een marshall kunnen ombrengen of een coureur.
Tja, dit had voorkomen kunnen worden. Men wist dat het wiel niet vast zat en heeft hem dus toch weg gestuurd. Een ongeluk is niet te voorspellen/voorkomen en natuurlijk wat er de afgelopen tijd is gebeur speelt ook een rolquote:Op maandag 27 juli 2009 09:17 schreef kepler het volgende:
[..]
Als een coureur met een half wiel (of iets anders wat los hangt) door rijdt dat gebeurt toch precies hetzelfde? Daar is ook nooit een schorsing voor uitgedeeld
Volgens mij was dat niet dusdanig gevaarlijkquote:Op maandag 27 juli 2009 11:12 schreef kepler het volgende:
[..]
Dus Vettel die een hele ronde door blijft rijden zou dan ook minstens een race geschorst moeten worden, maar dat is toen ook niet gebeurt...
Is Massa een militair objectquote:Massa gaat langzaam vooruit
Positieve berichten uit het ziekenhuis
[27-07-2009] Felipe Massa gaat langzaam maar zeker vooruit. De berichten uit het ziekenhuis in Boedapest, waar de Braziliaan ligt, zijn positief en de eerste tests tonen aan dat Massa waarschijnlijk volledig zal herstellen.
Het gaat al iets beter met Massa.
Felipe Massa liep zaterdag in de kwalificatie ernstige verwondingen op toen hij een losgeschoten veer van de auto van Rubens Barrichello tegen zijn vizier kreeg. De Ferrari-coureur liep een schedelbasisfractuur en een hersenschudding op.
Massa werd zaterdagmiddag met spoed geopereerd aan de schedelbreuk en vervolgens in een kunstmatige coma gehouden om het herstelproces te versnellen.
Een woordvoerder van het Hongaarse ministerie van Defensie heeft maandag laten weten dat het langzaam maar zeker beter gaat met de Braziliaan. “Hij (Massa, red.) is uit zijn coma gehaald en hij is in staat om te communiceren”, verklaart woordvoerder Istvan Bocskai.
“Hij reageert goed op mensen die tegen hem praten en we hebben hoop dat hij gaat herstellen”, aldus Bocskai. Eerste lichamelijke tests tonen aan dat Massa zijn handen en benen kan bewegen, wat betekent dat hij geen schade aan zijn hersenen heeft opgelopen.
Maandag krijgt Massa bezoek van Ferrari-president Luca di Montezemolo, die naar Boedapest vliegt om de coureur een hart onder de riem te steken. Afgelopen zaterdag kreeg de coureur al bezoek van onder andere Bernie Ecclestone en Rubens Barrichello. Ook zijn familie is overgekomen uit Brazilië.
Want dat wiel kan niet afbreken en vervolgens tegen het hoofd van een, op volle snelheid rijdende, andere coureur terecht komen?quote:Op maandag 27 juli 2009 13:08 schreef cappp het volgende:
[..]
Volgens mij was dat niet dusdanig gevaarlijk
quote:Toestand Felipe Massa verbetert langzaam
27 juli 2009
Het gaat iets beter met Felipe Massa. Dit laat het Hongaarse Ministerie van Defensie maandag weten. De Braziliaanse coureur liep zaterdag een schedelbreuk en een hersenschudding op bij een incident in de kwalificatie voor de Hongaarse Grand Prix.
Massa heeft zaterdag een operatie ondergaan en boekt sindsdien goede progressie. Volgens een woordvoerder van het Ministerie van Defensie, dat ook over sport gaat, heeft Massa zijn handen en benen alweer bewogen. "Hij wordt steeds vaker uit zijn slaaptoestand gehaald en is in staat om actief te communiceren, dat wil zeggen, hij reageert als er tegen hem gepraat wordt", vertelde de woordvoerder. "We zijn optimistisch wat betreft onze hoop dat hij nu langzaam begint te herstellen."
Massa werd tijdens de kwalificatie op de Hungaroring op zijn helm geraakt door een veer die van de Brawn GP-auto van Rubens Barrichello was gesprongen.
Goed planquote:Op maandag 27 juli 2009 16:04 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Misschien zou je dit nu beter weer in het nieuwtjestopic kunnen doen
quote:Op maandag 27 juli 2009 16:19 schreef Sally het volgende:
Om nog 1 ding te zeggen over dat Ministerie van Defensie:
[..]
quote:Op maandag 27 juli 2009 17:42 schreef MakaveliTheDon het volgende:
'Zorgen over linkeroog van Felipe Massa'
27 juli 2009
Er bestaan zorgen over het linkeroog van Felipe Massa. De Ferrari-coureur raakte afgelopen zaterdag gewond doordat er een veer van de auto van Rubens Barrichello tegen zijn hoofd sloeg. De artsen weten niet of het oog onherstelbaar beschadigd is.
"We weten nog niet hoe zwaar het oog is beschadigd", liet een arts van het AEK-ziekenhuis in Boedapest weten aan de aanwezige media. Het herstel van zijn oog zal van groot belang zijn, want als Massa blind is aan één oog, zal hij niet meer kunnen racen. Met één oog valt de diepteperceptie weg, waardoor het inschatten van de afstand van objecten zeer lastig wordt. In de racerij is die inschatting juist cruciaal.
Volgens de doktoren boekt Massa gestage vooruitgang en wordt hij af en toe gewekt uit zijn narcose. Hij reageert dan goed op impulsen en kan zijn armen en benen bewegen. Verwacht wordt dat hij dinsdag definitef gewekt zal worden.
bron : http://f1.gpupdate.net/nl(...)og-van-felipe-massa/
Laten we hopen dat dit goed gaat komen..
plus z'n zwangere vriendin/vrouwquote:Op maandag 27 juli 2009 18:18 schreef Slein83 het volgende:
[..]
Ik denk dat het einde verhaal is, niet alleen zijn oog. Maar ook het feit dat een volgende klapper die hij maakt zijn hersenen de druk waarschijnlijk niet eens aan kunnen. En wat is dan meer waard, je leven/familie of de kick van het racen
Vettel?quote:Op maandag 27 juli 2009 18:02 schreef vosss het volgende:
Nouja, als het niet meer 100% hersteld en hij moet noodgedwongen zn helm aan de wilgen hangen dan kan Vettel misschien vervroegd naar Ferrari
Waarschijnlijk een fiks aantal 5G bochten ook niet.quote:Op maandag 27 juli 2009 18:18 schreef Slein83 het volgende:
[..]
Maar ook het feit dat een volgende klapper die hij maakt zijn hersenen de druk waarschijnlijk niet eens aan kunnen.
quote:Robert Veres said Massa was in stable condition and remained sedated “to protect his brain,” which had experienced some swelling. Massa has been woken up from time to time for tests, and his motor skills seemed to be functioning properly, Veres said.
However, he said Massa would definitely not return to the track this season, and that his long-term future in the sport was in doubt.
quote:Op maandag 27 juli 2009 20:42 schreef Palmboom313 het volgende:
Ik zou wel eens willen zien wat Schumacher nog kan. Of zou hij te druk zijn voor Top Gear
ik denk ook wel dat Schumacher over vier weken topfit in de Ferrari kan zitten.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:15 schreef Atreidez het volgende:
Oh dus nu schumi gestopt is zit ie met een pot bier en ze dikke buik de hele dag achter de tvDie gozer is net zo fit, al dan niet fitter nog, dan de meeste coureurs die rondrijden.. Dat hij het niet doet lijkt mij ook meer voor de hand liggen, maar een kwestie van kunnen is het niet.
Liuzzi? De tifosi heeft er sindskort een handje naar om lege plekken op te vullen door Italianen danwel gedwongen!quote:Op maandag 27 juli 2009 23:01 schreef Sinister-D- het volgende:
ik denk eerder dat Ferrari weer gaat rondbellen bij wat man, a lá Salo in '99. Gene en Badoer hebben allebei in geen jaren meer met open auo's geraced, enkel Gené op Le Mans en dat is weer iets heel anders.
Mocht het toch 1 van de 2 worden zal het Gené zijn, omwille van Le Mans dan
Dat zeg ik toch nietquote:Op maandag 27 juli 2009 22:15 schreef Atreidez het volgende:
Oh dus nu schumi gestopt is zit ie met een pot bier en ze dikke buik de hele dag achter de tvDie gozer is net zo fit, al dan niet fitter nog, dan de meeste coureurs die rondrijden..
linkquote:Tests hebben uitgewezen dat de polsslag van Michael tot zelfs tijdens een crash onder de 140 blijft. Een gemiddelde fan van hem heeft een hogere polsslag tijdens het kijken naar een wedstrijd. Daarbij is er een extreem snelle tijd vastgesteld tussen het overmatig inspannen en het weer tot rust komen. Na de zwaarste inspanningen duurde het hoogstens tien minuten voordat de polsslag weer een ruststand van 50 aangaf. Zijn doktoren spreken van een fysiek gestel dat te vergelijken is met een 25-jarige topsporter. En dat terwijl hij tien jaar ouder is!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |