abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 juli 2009 @ 20:22:21 #101
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_71347416
quote:
Op zondag 26 juli 2009 20:16 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:

[..]

Mja, en wat als dat wiel het publiek in was gestuiterd? Dan waren de gevolgen wel groot geweest.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_71348419
quote:
  zondag 26 juli 2009 @ 20:58:22 #103
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_71348462
vaag dat Renault geschorst is voor de vogende race. maarja wel een logische beslissingen na wat er gebeurd is met Surtees en Massa.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  zondag 26 juli 2009 @ 21:16:29 #104
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_71348934
quote:
Op zondag 26 juli 2009 20:58 schreef WEST het volgende:
vaag dat Renault geschorst is voor de vogende race. maarja wel een logische beslissingen na wat er gebeurd is met Surtees en Massa.
Ik vind het verre van logisch, er stuiteren al jaaaaaren banden over 't circuit.

Zoals Ziggy³ op f1.fok.nl al mooi zei: "Normaal kom je met een gridpenalty weg, maar omdat Massa een veer heeft gekopt, mag Renault opeens thuis blijven. Ik mis de logica".
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_71349571
Wel een hele overdreven straf als je het mij vraagt.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 26 juli 2009 @ 21:43:41 #106
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71349726
Ik heb heel wat gemist zo te lezen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_71349749
quote:
Op zondag 26 juli 2009 21:16 schreef Xebber het volgende:

[..]

Ik vind het verre van logisch, er stuiteren al jaaaaaren banden over 't circuit.

Zoals Ziggy³ op f1.fok.nl al mooi zei: "Normaal kom je met een gridpenalty weg, maar omdat Massa een veer heeft gekopt, mag Renault opeens thuis blijven. Ik mis de logica".
quote:
Having carefully reviewed the available film recordings and radio recordings and having met the team manager twice to discuss the matter the stewards believe:

1. that the competitor knowlingly released car no. 7 from the pit stop position without one of the retaining devices for the wheel nuts being securely in position, this being an indication that the wheel nut itself may not have been properly secured,
2. being aware of this failed to take any action to prevent the car from leaving the pit lane,
3. failed to inform the driver of this problem or to advise him to take appropriate action givent he circumstance,s even though the driver contacted the team by radio believing he had a puncture,
4. this resulted in a heavy car part detaching at Turn 5 and the wheel itself detaching at Turn 9.

Offence: Breach of article 23.1.i and Article 3.2 of the 2009 FIA Formula One Sporting Regulations.

Penalty: The competitor ING Renault F1 Team is suspended from the next event in the 2009 Formula 1 World Championship.

The relevant articles are as follows:

3.2 Competitors must ensure that their cars comply with the conditions of eligibility and safety throughout practice and the race

23.1.i) It is the responsibility of the competitor to release his car after a pit stop only when it is safe to do so.
http://fialive.fiacommuni(...)un09_document_45.pdf
pi_71350671
is er al meer bekend over Massa zijn toestand of nog steeds hetzelfde?
  zondag 26 juli 2009 @ 22:15:36 #109
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_71350734
quote:
Op zondag 26 juli 2009 22:13 schreef Duizendpootje het volgende:
is er al meer bekend over Massa zijn toestand of nog steeds hetzelfde?
Geen nieuws is goed nieuws in dit geval

Alles nog hetzelfde dus (hoop ik).
Calm down, please!
pi_71351378
Ze wisten dat t wiel los zat, maar stuurde wel bewust hun auto weg Dat is toch niet logisch.. Ik neem aan dat t team het zelf ook pas doorhad toen hij al in bocht 3 zat. Dan nog is het natuurlijk slordig, maar 1 complete race verbannen (terwijl alle spaanse fans hun spaargeld opgemaakt hebben voor een kaartje in Valencia om hun held te zien ) is echt belachelijk streng.
Where facts are few, experts are many.
pi_71351769
Helaas de race gemist vandaag, het weer was er gewoon te mooi voor

Dat Renault een straf krijgt, zover ik vernomen heb wat er gebeurd is, is volkomen terecht. Maar om vervolgens de coureurs ook te bestraffen door ze een weekend te schorsen, vind ik echt overdreven.

Het team had gewoon een dikke boete moeten krijgen en eventueel een punten aftrek in het constructeurs kampioensschap. De coureur Alonso kan er weinig aan doen lijkt mij.... ja, zo snel mogelijk naar Ferrari verkassen misschien

Edit: Tiepfaut...
  zondag 26 juli 2009 @ 22:48:04 #112
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_71351816
quote:
Op zondag 26 juli 2009 22:46 schreef Meike26 het volgende:

Het team had gewoon een dikke boete moeten krijgen en eventueel een punten aftrek in het constructeurs kampioensschap.
Ik denk ook wel dat de straf naar zoiets teruggedraaid gaat worden.
Calm down, please!
  zondag 26 juli 2009 @ 22:51:26 #113
250952 SoldMayor
Dreamchaser
pi_71351944
Hoe gaat het eigenlijk met Massa?

En wat een zware straf voor Renault.
Natuurlijk was het een gevaarlijke situatie maar om ze nou zo'n zware straf te geven.
Kut FIA altijd.
pi_71352125
Ja... The Fucking Idiots Again...
  zondag 26 juli 2009 @ 22:58:43 #115
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_71352187
quote:
Op zondag 26 juli 2009 22:46 schreef Meike26 het volgende:

[...]

De coureur Alonso kan er weinig aan doen lijkt mij.... ja, zo snel mogelijk naar Ferrari verkassen misschien

zou dat zomaar kunnen? contractueel gezien dan.
Please, make yourself uncomfortable.
  zondag 26 juli 2009 @ 22:59:36 #116
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_71352215
quote:
Op zondag 26 juli 2009 22:58 schreef bodylotion het volgende:

[..]

zou dat zomaar kunnen? contractueel gezien dan.
Daar zeg jij wat, he!
Calm down, please!
pi_71352354
quote:
Op zondag 26 juli 2009 22:51 schreef SoldMayor het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk met Massa?

En wat een zware straf voor Renault.
Natuurlijk was het een gevaarlijke situatie maar om ze nou zo'n zware straf te geven.
Kut FIA altijd.
En wat nou als dat wiel een steward geraakt had? Of een andere coureur? Renault heeft een coureur de baan op gestuurd wetende dat het wiel niet goed zat, en waarbij de consequenties enorm groot konden zijn.
  zondag 26 juli 2009 @ 23:18:00 #118
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_71352819
quote:
Op zondag 26 juli 2009 22:59 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Daar zeg jij wat, he!
hij heeft wel voor twee jaar getekend bij Renault.. Hm

Olav Mol had het nog over Villeneuve bij Ferrari. Maar dat zie ik niet zo snel gebeuren eigenlijk.
Please, make yourself uncomfortable.
  zondag 26 juli 2009 @ 23:22:18 #119
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_71352951
quote:
Op zondag 26 juli 2009 23:18 schreef bodylotion het volgende:

[..]

hij heeft wel voor twee jaar getekend bij Renault.. Hm

Olav Mol had het nog over Villeneuve bij Ferrari. Maar dat zie ik niet zo snel gebeuren eigenlijk.
Alonso heeft vast wel iets in z'n contract staan dat hij meer vrijheid heeft als het team geschorst wordt buiten zijn schuld om.

Voor Ferrari de meest logische keuze ... ALS Renault 'm niet kan vasthouden.

Wat zoiets zou doen met het kampioenschap, weet ik niet ... wellicht houdt de FIA het om die reden uiteindelijk tegen, wie weet ^^

Geen serieuze speculatie ... wel een geinig scenario.
Calm down, please!
pi_71353280
quote:
Op zondag 26 juli 2009 21:16 schreef Xebber het volgende:
Ik vind het verre van logisch, er stuiteren al jaaaaaren banden over 't circuit.
Vroeger gingen er ook regelmatig coureurs dood, doordat de auto in de brand vloog of de muur waar ze tegenaan reden in de fik vloog (wat nu bandenstapels zijn, waren toen vaak hooibalen ofzo). Het is toch maar goed dat ze daar iets aan gedaan hebben door betere overals, bandenstapels en blus-installaties in de wagens.

Dat er al jaren regelmatig banden over het circuit stuiteren is juist een reden er iets aan te doen. Een losse band is zoals al vaak is gebleken vooral levensgevaarlijk voor de andere coureurs op de baan, marshalls en het publiek. Een beetje eigen verantwoordelijkheid van de teams mag je wel verwachten, dus terecht dat ze hard optreden tegen teams die enorme risico's nemen voor een beter resultaat.
pi_71353495
quote:
Op zondag 26 juli 2009 23:34 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Vroeger gingen er ook regelmatig coureurs dood, doordat de auto in de brand vloog of de muur waar ze tegenaan reden in de fik vloog (wat nu bandenstapels zijn, waren toen vaak hooibalen ofzo). Het is toch maar goed dat ze daar iets aan gedaan hebben door betere overals, bandenstapels en blus-installaties in de wagens.

Dat er al jaren regelmatig banden over het circuit stuiteren is juist een reden er iets aan te doen. Een losse band is zoals al vaak is gebleken vooral levensgevaarlijk voor de andere coureurs op de baan, marshalls en het publiek. Een beetje eigen verantwoordelijkheid van de teams mag je wel verwachten, dus terecht dat ze hard optreden tegen teams die enorme risico's nemen voor een beter resultaat.
Dus brawn/rubens moet ook geschorst worden? Die verliezen ook zomaar ineens een onderdelen..
pi_71353560
quote:
Op zondag 26 juli 2009 23:42 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Dus brawn/rubens moet ook geschorst worden? Die verliezen ook zomaar ineens een onderdelen..
Nee, het gaat er puur om of Renault wist dat die band los kon komen. Volgens de FIA (voor zover ik gelezen heb) wisten ze dit zeker.
Als Brawn wist dat die veer er ieder moment af kon vallen moeten ze hen ook schorsen.

Indien er iets los zit de coureur rustig terug naar de pits laten rijden kan ook, dan verklein je de kans op een ernstig ongeluk. Rijdt iemand met een losse vleugel ofzo met 300+ km/u terug naar de pits schors je hem ook.
  zondag 26 juli 2009 @ 23:45:48 #123
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_71353568
quote:
Op zondag 26 juli 2009 23:42 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Dus brawn/rubens moet ook geschorst worden? Die verliezen ook zomaar ineens een onderdelen..
Groot verschil of iets per ongeluk van een auto af komt of dat een team beslist door te rijden terwijl ze weten dat het wiel los GAAT komen ... om maar niet te spreken van die wheel-cover.

In een tijd dat Surtees net dood is en Massa in kritieke toestand in de IC ligt is dit wel een hele ... domme ... zet.

Alonso heeft als coureur het laatste woord en hij is uiteindelijk gewoon doorgereden. Ook hij verdient de straf.
Calm down, please!
pi_71353666
quote:
Op zondag 26 juli 2009 23:45 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Groot verschil of iets per ongeluk van een auto af komt of dat een team beslist door te rijden terwijl ze weten dat het wiel los GAAT komen ... om maar niet te spreken van die wheel-cover.

In een tijd dat Surtees net dood is en Massa in kritieke toestand in de IC ligt is dit wel een hele ... domme ... zet.

Alonso heeft als coureur het laatste woord en hij is uiteindelijk gewoon doorgereden. Ook hij verdient de straf.
Alonso wist het niet en klaagde toch over de radio over een lekke band?
  zondag 26 juli 2009 @ 23:50:50 #125
250952 SoldMayor
Dreamchaser
pi_71353693
quote:
Op zondag 26 juli 2009 23:03 schreef Def1987 het volgende:

[..]

En wat nou als dat wiel een steward geraakt had? Of een andere coureur? Renault heeft een coureur de baan op gestuurd wetende dat het wiel niet goed zat, en waarbij de consequenties enorm groot konden zijn.
Kan Alonso of Piqeut daar iets aan doen dat ieamand het team een fout maakt?

Als ze dan toch willen straffen dat moeten ze diegene straffen die aan dat wiel heeft gezeten of de lollipop man. Maar niet de coreurs. FUCK FIA.

Als die bij Ferrari was gebeurd dan was er niks aan het handje geweest.
  maandag 27 juli 2009 @ 00:22:04 #126
218527 rycemasta
rijstmeester
pi_71354370




fixed

[ Bericht 15% gewijzigd door rycemasta op 27-07-2009 01:03:26 ]
pi_71354381
kruisje?
Where facts are few, experts are many.
pi_71354437
quote:
Op zondag 26 juli 2009 23:50 schreef SoldMayor het volgende:

[..]

Kan Alonso of Piqeut daar iets aan doen dat ieamand het team een fout maakt?

Als ze dan toch willen straffen dat moeten ze diegene straffen die aan dat wiel heeft gezeten of de lollipop man. Maar niet de coreurs. FUCK FIA.

Als die bij Ferrari was gebeurd dan was er niks aan het handje geweest.
Nee, maar het team heeft een grote fout gemaakt en daar krijgen ze nu een straf voor. Als die losse band iemand had geraakt dan had de hele wereld zich gekeerd tegen de F1. Na het ongeluk van Massa waar eigenlijk niemand wat aan kon doen hoor je van alle kanten gelijk dat de F1 niet veilig genoeg is enz. En dan komt Renault en die stuurt een auto de baan op terwijl de band al los zat. FIA had geen andere keuze dan deze straf uit te delen, en dat Alonso en Piquet die er niks mee te maken hadden ,ook gestraft zijn doet er nu niet toe.
pi_71354525
Je kan ze veroordelen voor het doorrijden met het probleem, maar ik zie nog steeds niet in waarom de FIA zeker weet dat Renault het probleem wist toen ze m wegstuurde. Dat doe je toch niet
Where facts are few, experts are many.
  maandag 27 juli 2009 @ 00:36:09 #130
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_71354643
quote:
Op zondag 26 juli 2009 23:49 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Alonso wist het niet en klaagde toch over de radio over een lekke band?
In het interview met de BBC zei hij dat hij zag dat de wheel-fairing niet in de goede positie zat en hoe deze afbrak. Fernando meldde in eerste instantie dat hij dacht dat hij een lekke pijp had maar toen hij de fairing zag draaien wist hij ook wel dat het niet een bandenspannings-probleem was. Toen had hij kunnen stoppen om te voorkomen dat dat ding een projectiel zou worden ... niet gebeurd. Nadat de wheel-cover op de baan terecht kwam bleef hij doorrijden MET trillingen in het stuur en het risico dat het wiel ook los zou gaan ... je kunt je wheel-fairing niet zo verliezen met behoud van je wielmoer en dat weet Alonso ook wel.
Calm down, please!
pi_71354647
quote:
Op zondag 26 juli 2009 23:50 schreef SoldMayor het volgende:

[..]

Kan Alonso of Piqeut daar iets aan doen dat ieamand het team een fout maakt?

Als ze dan toch willen straffen dat moeten ze diegene straffen die aan dat wiel heeft gezeten of de lollipop man. Maar niet de coreurs. FUCK FIA.

Als die bij Ferrari was gebeurd dan was er niks aan het handje geweest.
Krijgen we wederom dat Ferrari = Fia gezeik
Alonso is gewoon doorgereden terwijl hij wist dat er een probleem was. Hij is de eindverantwoordelijke, want hij rijd met die auto.
quote:
Op maandag 27 juli 2009 00:30 schreef Atreidez het volgende:
Je kan ze veroordelen voor het doorrijden met het probleem, maar ik zie nog steeds niet in waarom de FIA zeker weet dat Renault het probleem wist toen ze m wegstuurde. Dat doe je toch niet

De beelden en de teamradio wijzen het uit


overigens bij het zoeken naar beelden van de pitstop kwam ik de volgende tegen
  maandag 27 juli 2009 @ 00:39:13 #132
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_71354695
quote:
Op maandag 27 juli 2009 00:36 schreef Slein83 het volgende:

Alonso is gewoon doorgereden terwijl hij wist dat er een probleem was. Hij is de eindverantwoordelijke, want hij rijd met die auto.
Zo is het en niet anders. Commentatoren op BBC zeiden al ver vantevoren dat hij z'n wiel zou gaan verliezen... hoe kan Alonso dat nou zelf niet door hebben gehad?
Calm down, please!
  maandag 27 juli 2009 @ 00:40:02 #133
250952 SoldMayor
Dreamchaser
pi_71354705
quote:
Op maandag 27 juli 2009 00:36 schreef Slein83 het volgende:

[..]

Krijgen we wederom dat Ferrari = Fia gezeik
Alonso is gewoon doorgereden terwijl hij wist dat er een probleem was. Hij is de eindverantwoordelijke, want hij rijd met die auto.
[..]

De beelden en de teamradio wijzen het uit


overigens bij het zoeken naar beelden van de pitstop kwam ik de volgende tegen

Wees blij dat het bij Alonso gebeurde

Piqeut of een andere onervaren coreur had gewoon doorgereden op volle snelheid en was waarschijlijk zwaar gecrashed.
pi_71354781
quote:
Op maandag 27 juli 2009 00:40 schreef SoldMayor het volgende:

[..]

Wees blij dat het bij Alonso gebeurde

Piqeut of een andere onervaren coreur had gewoon doorgereden op volle snelheid en was waarschijlijk zwaar gecrashed.
Dat is natuurlijk klinklare onzin, Alonso ging ook vol gas door. Maar door de balans van de huidige auto's loopt het wiel er gewoon af en is er in principe niks aan de hand. Hij heeft geluk dat het op een recht stuk gebeurd en niet in een hoge snelheids bocht.

  maandag 27 juli 2009 @ 00:45:31 #135
250952 SoldMayor
Dreamchaser
pi_71354795
quote:
Op maandag 27 juli 2009 00:44 schreef Slein83 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk klinklare onzin, Alonso ging ook vol gas door. Maar door de balans van de huidige auto's loopt het wiel er gewoon af en is er in principe niks aan de hand. Hij heeft geluk dat het op een recht stuk gebeurd en niet in een hoge snelheids bocht.
Alonso ging echt niet vol gas door hoor.
pi_71354817
quote:
Op maandag 27 juli 2009 00:45 schreef SoldMayor het volgende:

[..]

Alonso ging echt niet vol gas door hoor.
check het filmpje , die rijd echt niet op b.v. de pitlimiter terwijl hij al weet dat er een probleem is.
  maandag 27 juli 2009 @ 00:47:49 #137
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_71354834
quote:
Op maandag 27 juli 2009 00:44 schreef Slein83 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk klinklare onzin, Alonso ging ook vol gas door. Maar door de balans van de huidige auto's loopt het wiel er gewoon af en is er in principe niks aan de hand.
Calm down, please!
pi_71354868
quote:
Op maandag 27 juli 2009 00:47 schreef Googolplexian het volgende:

[..]


In principe was er ook niks aan de hand
  maandag 27 juli 2009 @ 00:49:58 #139
250952 SoldMayor
Dreamchaser
pi_71354878
quote:
Op maandag 27 juli 2009 00:47 schreef Slein83 het volgende:

[..]

check het filmpje , die rijd echt niet op b.v. de pitlimiter terwijl hij al weet dat er een probleem is.
Maar na de bocht waar massa gecrashed was mindert Alonso echt wel gas. Maja wat maakt het allemaal uit. De FIA heeft al geordeeld. Ik vind het wel extra lullig voor Alonso en voor de Spaanse fans in Valancia. Hopelijk steelt nu Jaime Alguersuari daar in Valencia de show.
  maandag 27 juli 2009 @ 00:50:01 #140
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_71354882
quote:
Op maandag 27 juli 2009 00:49 schreef Slein83 het volgende:

[..]

In principe was er ook niks aan de hand
Neuh ... had makkelijk nog voor een podium kunnen gaan
Calm down, please!
pi_71354935
quote:
Op maandag 27 juli 2009 00:50 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Neuh ... had makkelijk nog voor een podium kunnen gaan
Als Hamilton getroffen was door de bliksem, raikkonen rechtsaf was gegaan bij het bordje Bar/cafe/Free Whisky, dan had er nog wel een klein kansje ingezeten
  maandag 27 juli 2009 @ 00:55:52 #142
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_71354966
quote:
Op maandag 27 juli 2009 00:53 schreef Slein83 het volgende:

[..]

Als Hamilton getroffen was door de bliksem, raikkonen rechtsaf was gegaan bij het bordje Bar/cafe/Free Whisky, dan had er nog wel een klein kansje ingezeten

en Webber een aanrijding met een fietser had gehad
Calm down, please!
pi_71354987
quote:
Op maandag 27 juli 2009 00:53 schreef Slein83 het volgende:

[..]

Als Hamilton getroffen was door de bliksem, raikkonen rechtsaf was gegaan bij het bordje Bar/cafe/Free Whisky, dan had er nog wel een klein kansje ingezeten
pi_71354999
quote:
Op maandag 27 juli 2009 00:55 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

en Webber een aanrijding met een fietser had gehad


Hij zou alleen een probleem hebben gehad met Piquet
  maandag 27 juli 2009 @ 03:58:42 #145
34586 kepler
No bounce, no play
pi_71356223
Beetje overtrokken straf, alleen vanwege de afgelopen ongelukken. Hoe vaak zagen we niet een beschadigde auto terug rijden naar de pits (met een wiel halflos), of de pits uitgaan terwijl er een wiel niet goed vast zit (weet nog wel dat er een wielmoer afvloog in de pits, en een teamlid van een ander team dit liet zien aan het betreffende team ).

Natuurlijk moet de FIA laten zien dat dit niet de bedoeling is, maar 1 race schorsen is echt overdreven
The line is a dot to you!
pi_71357008
quote:
Op maandag 27 juli 2009 03:58 schreef kepler het volgende:
Beetje overtrokken straf, alleen vanwege de afgelopen ongelukken. Hoe vaak zagen we niet een beschadigde auto terug rijden naar de pits (met een wiel halflos), of de pits uitgaan terwijl er een wiel niet goed vast zit (weet nog wel dat er een wielmoer afvloog in de pits, en een teamlid van een ander team dit liet zien aan het betreffende team ).

Natuurlijk moet de FIA laten zien dat dit niet de bedoeling is, maar 1 race schorsen is echt overdreven
Probleem is nu juist dat ze willens en wetens Alonso gewoon door hebben laten rijden, daar draait het om. Het is tegen de regels een auto met een dergelijk mankement door te laten rijden. En als daar een schorsing opstaat so be it.
  maandag 27 juli 2009 @ 09:17:50 #147
34586 kepler
No bounce, no play
pi_71357324
quote:
Op maandag 27 juli 2009 08:49 schreef Slein83 het volgende:

[..]

Probleem is nu juist dat ze willens en wetens Alonso gewoon door hebben laten rijden, daar draait het om. Het is tegen de regels een auto met een dergelijk mankement door te laten rijden. En als daar een schorsing opstaat so be it.
Als een coureur met een half wiel (of iets anders wat los hangt) door rijdt dat gebeurt toch precies hetzelfde? Daar is ook nooit een schorsing voor uitgedeeld
The line is a dot to you!
pi_71357770
quote:
Op maandag 27 juli 2009 09:17 schreef kepler het volgende:
Als een coureur met een half wiel (of iets anders wat los hangt) door rijdt dat gebeurt toch precies hetzelfde? Daar is ook nooit een schorsing voor uitgedeeld
Jawel edit: oh, geen schorsing nee, een penalty alleen



De slingerende uitlaat van een Ferrari werd echter wel door de vingers gezien
Where facts are few, experts are many.
  maandag 27 juli 2009 @ 09:55:36 #149
34586 kepler
No bounce, no play
pi_71357849
quote:
Op maandag 27 juli 2009 09:50 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Jawel edit: oh, geen schorsing nee, een penalty alleen

[ afbeelding ]

De slingerende uitlaat van een Ferrari werd echter wel door de vingers gezien
Zo zijn er wel meer voorbeelden van te vinden. Ik vind het logisch dat er een straf voor uitgedeeld wordt, maar doe dan gewoon een boete of iets dergelijks. Hier heeft niemand baat bij...
The line is a dot to you!
  maandag 27 juli 2009 @ 10:07:54 #150
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_71358046
quote:
Op maandag 27 juli 2009 09:55 schreef kepler het volgende:

[..]

Hier heeft niemand baat bij...
Pardon?

Dus jij denkt niet dat teams en coureurs voortaan dit risico niet meer zullen nemen waardoor er een stuk minder losse onderdelen op de baan komen?
Calm down, please!
pi_71358297
quote:
Op maandag 27 juli 2009 10:07 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Pardon?

Dus jij denkt niet dat teams en coureurs voortaan dit risico niet meer zullen nemen waardoor er een stuk minder losse onderdelen op de baan komen?
Ik heb een hekel aan voorbeeld-straffen, daarnaast is het niet de vraag of ze gestraft moeten worden maar de mate waarin. En die mate, daar gaat het juist om. Een schorsing is veel te zwaar imo.

Daarbij vind ik de vraag of brawn dan ook gestraft moet worden nog steeds gepast. Zij verliezen gewoon halve schokdempers met bijna dodelijke afloop. Daar hoor je niemand over, en is er helemaal geen straf. En daar is toch iets fundamenteels mis met het ontwerp van de auto zo lijkt me. Een foutieve pitstop valt imo in een hele andere categorie, daarnaast is niemand in gevaar geweest (tuurlijk, zou wel kunnen) en moet je niet iemand zwaarder gaan straffen om een punt te maken..
  maandag 27 juli 2009 @ 10:25:24 #152
34586 kepler
No bounce, no play
pi_71358382
quote:
Op maandag 27 juli 2009 10:07 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Pardon?

Dus jij denkt niet dat teams en coureurs voortaan dit risico niet meer zullen nemen waardoor er een stuk minder losse onderdelen op de baan komen?
Alsof op deze manier opeens veel minder losse onderdelen op de baan komen... Het is gewoon een soort van paniek-reactie van de FIA. Zou dan nu elke wagen met een (mechanisch) probleem gelijk moeten stoppen omdat er een kans is dat er een los onderdeel op de baan komt?

Natuurlijk had Renault Alonso op de hoogte moeten stellen, maar het feit dat ze dit niet hebben gedaan is in mijn ogen echt niet genoeg voor 1 race schorsing. Geef ze gewoon een grote geldboete, neem punten af voor het constructeur-wk, etc.
The line is a dot to you!
  maandag 27 juli 2009 @ 10:27:14 #153
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_71358417
quote:
Op maandag 27 juli 2009 10:21 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Ik heb een hekel aan voorbeeld-straffen, daarnaast is het niet de vraag of ze gestraft moeten worden maar de mate waarin. En die mate, daar gaat het juist om. Een schorsing is veel te zwaar imo.

Daarbij vind ik de vraag of brawn dan ook gestraft moet worden nog steeds gepast. Zij verliezen gewoon halve schokdempers met bijna dodelijke afloop. Daar hoor je niemand over, en is er helemaal geen straf. En daar is toch iets fundamenteels mis met het ontwerp van de auto zo lijkt me. Een foutieve pitstop valt imo in een hele andere categorie, daarnaast is niemand in gevaar geweest (tuurlijk, zou wel kunnen) en moet je niet iemand zwaarder gaan straffen om een punt te maken..
Renault en Alonso namen gewoon enorm veel risico gezien de gebeurtenissen van afgelopen week.
D'r is imo echt alle reden om juist nu een punt te maken bij een team en een coureur die je uitdagen.

En je zegt dat je verder niets hoort over Brawn:
quote:
BUDAPEST: A full investigation into the causes and repercussions of Ferrari driver Felipe Massa’s dreadful freak accident during qualifying for the Hungarian Grand Prix was launched yesterday.

The investigation will be conducted by the sport’s ruling body, the International Motoring Federation (FIA), with the Brawn GP team.
Valt nog te bezien of Brawn hier mee weg komt.
Calm down, please!
pi_71358561
quote:
Op maandag 27 juli 2009 10:27 schreef Googolplexian het volgende:
Renault en Alonso namen gewoon enorm veel risico gezien de gebeurtenissen van afgelopen week.
D'r is imo echt alle reden om juist nu een punt te maken bij een team en een coureur die je uitdagen.
Er is een wiel verkeerd gemonteerd, dat gebeurd ook in topsport. De actie van webber was gevaarlijker imo..
quote:
En je zegt dat je verder niets hoort over Brawn:

Valt nog te bezien of Brawn hier mee weg komt.
Dat wist ik niet. Toch is er een groot verschil tussen een onderzoek doen, en iemand per direct schorsen voor een weekend. Zij verliezen een veer van een schokdemper -> onderzoek. Renault verliest een wiel -> schorsing
  maandag 27 juli 2009 @ 10:35:28 #155
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_71358582
quote:
Op zondag 26 juli 2009 21:16 schreef Xebber het volgende:

[..]

Ik vind het verre van logisch, er stuiteren al jaaaaaren banden over 't circuit.

Zoals Ziggy³ op f1.fok.nl al mooi zei: "Normaal kom je met een gridpenalty weg, maar omdat Massa een veer heeft gekopt, mag Renault opeens thuis blijven. Ik mis de logica".
Niet alleen die veer maar ook wat er vorig weekend in Brands Hatch gebeurd is. Ik ben er wel mee eens dat sommige teams voorrang krijgen en anderen niet.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  maandag 27 juli 2009 @ 11:06:32 #156
102466 cappp
Ondertitel
pi_71359291
Het gaat er niet om of het wiel los zat, als Renault dat Alonso ook had gemeld was er niets aan de hand geweest. Echter, renault verzweeg de echte situatie aan Alonso die dacht dat hij een lekke band had. Kortom, had Alonso het geweten, had hij de auto rustig aan de kant kunnen zetten en had het wiel niet loshoeven te raken. Keiharde faal van Renault en dus terecht. Het wiel had makkelijk een marshall kunnen ombrengen of een coureur.
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
  maandag 27 juli 2009 @ 11:12:52 #157
34586 kepler
No bounce, no play
pi_71359432
quote:
Op maandag 27 juli 2009 11:06 schreef cappp het volgende:
Het gaat er niet om of het wiel los zat, als Renault dat Alonso ook had gemeld was er niets aan de hand geweest. Echter, renault verzweeg de echte situatie aan Alonso die dacht dat hij een lekke band had. Kortom, had Alonso het geweten, had hij de auto rustig aan de kant kunnen zetten en had het wiel niet loshoeven te raken. Keiharde faal van Renault en dus terecht. Het wiel had makkelijk een marshall kunnen ombrengen of een coureur.
Dus Vettel die een hele ronde door blijft rijden zou dan ook minstens een race geschorst moeten worden, maar dat is toen ook niet gebeurt...
The line is a dot to you!
pi_71359589
quote:
Op maandag 27 juli 2009 11:06 schreef cappp het volgende:
Het gaat er niet om of het wiel los zat, als Renault dat Alonso ook had gemeld was er niets aan de hand geweest. Echter, renault verzweeg de echte situatie aan Alonso die dacht dat hij een lekke band had. Kortom, had Alonso het geweten, had hij de auto rustig aan de kant kunnen zetten en had het wiel niet loshoeven te raken. Keiharde faal van Renault en dus terecht. Het wiel had makkelijk een marshall kunnen ombrengen of een coureur.
Precies, en had Alonso met bijv. maximaal 100 km/.u naar de pits terug gereden was het ook een ander verhaal geweest. Als iemand een touché heeft en een vleugel zit los mag hij ook rustig terug naar de pits rijden zonder straf. Een band verliezen is gewoon gevaarlijker dan iets anders verliezen. Alleen een veer is dan ook heel gevaarlijk, maar dat heb ik nooit eerder zien gebeuren. Terecht dat ze de FIA dan eerst even een onderzoek gaat doen. Eigenlijk staan de gevolgen er ook los van, daar konden Brawn of Barri echt niks aan doen.
pi_71359681
quote:
Op maandag 27 juli 2009 09:17 schreef kepler het volgende:

[..]

Als een coureur met een half wiel (of iets anders wat los hangt) door rijdt dat gebeurt toch precies hetzelfde? Daar is ook nooit een schorsing voor uitgedeeld
Tja, dit had voorkomen kunnen worden. Men wist dat het wiel niet vast zat en heeft hem dus toch weg gestuurd. Een ongeluk is niet te voorspellen/voorkomen en natuurlijk wat er de afgelopen tijd is gebeur speelt ook een rol
  maandag 27 juli 2009 @ 13:08:36 #160
102466 cappp
Ondertitel
pi_71362673
quote:
Op maandag 27 juli 2009 11:12 schreef kepler het volgende:

[..]

Dus Vettel die een hele ronde door blijft rijden zou dan ook minstens een race geschorst moeten worden, maar dat is toen ook niet gebeurt...
Volgens mij was dat niet dusdanig gevaarlijk
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
pi_71362810
quote:
Massa gaat langzaam vooruit


Positieve berichten uit het ziekenhuis
[27-07-2009] Felipe Massa gaat langzaam maar zeker vooruit. De berichten uit het ziekenhuis in Boedapest, waar de Braziliaan ligt, zijn positief en de eerste tests tonen aan dat Massa waarschijnlijk volledig zal herstellen.


Het gaat al iets beter met Massa.
Felipe Massa liep zaterdag in de kwalificatie ernstige verwondingen op toen hij een losgeschoten veer van de auto van Rubens Barrichello tegen zijn vizier kreeg. De Ferrari-coureur liep een schedelbasisfractuur en een hersenschudding op.

Massa werd zaterdagmiddag met spoed geopereerd aan de schedelbreuk en vervolgens in een kunstmatige coma gehouden om het herstelproces te versnellen.

Een woordvoerder van het Hongaarse ministerie van Defensie heeft maandag laten weten dat het langzaam maar zeker beter gaat met de Braziliaan. “Hij (Massa, red.) is uit zijn coma gehaald en hij is in staat om te communiceren”, verklaart woordvoerder Istvan Bocskai.

“Hij reageert goed op mensen die tegen hem praten en we hebben hoop dat hij gaat herstellen”, aldus Bocskai. Eerste lichamelijke tests tonen aan dat Massa zijn handen en benen kan bewegen, wat betekent dat hij geen schade aan zijn hersenen heeft opgelopen.

Maandag krijgt Massa bezoek van Ferrari-president Luca di Montezemolo, die naar Boedapest vliegt om de coureur een hart onder de riem te steken. Afgelopen zaterdag kreeg de coureur al bezoek van onder andere Bernie Ecclestone en Rubens Barrichello. Ook zijn familie is overgekomen uit Brazilië.
Is Massa een militair object
  maandag 27 juli 2009 @ 13:15:16 #162
34586 kepler
No bounce, no play
pi_71362847
quote:
Op maandag 27 juli 2009 13:08 schreef cappp het volgende:

[..]

Volgens mij was dat niet dusdanig gevaarlijk
Want dat wiel kan niet afbreken en vervolgens tegen het hoofd van een, op volle snelheid rijdende, andere coureur terecht komen?
The line is a dot to you!
pi_71363361
quote:
Op maandag 27 juli 2009 13:13 schreef Slein83 het volgende:

[..]

Is Massa een militair object
Hij ligt in een militair ziekenhuis
pi_71368178
quote:
Op maandag 27 juli 2009 13:13 schreef Slein83 het volgende:

[..]

Is Massa een militair object
Misschien zou je dit nu beter weer in het nieuwtjestopic kunnen doen
pi_71368660
Om nog 1 ding te zeggen over dat Ministerie van Defensie:
quote:
Toestand Felipe Massa verbetert langzaam
27 juli 2009

Het gaat iets beter met Felipe Massa. Dit laat het Hongaarse Ministerie van Defensie maandag weten. De Braziliaanse coureur liep zaterdag een schedelbreuk en een hersenschudding op bij een incident in de kwalificatie voor de Hongaarse Grand Prix.

Massa heeft zaterdag een operatie ondergaan en boekt sindsdien goede progressie. Volgens een woordvoerder van het Ministerie van Defensie, dat ook over sport gaat, heeft Massa zijn handen en benen alweer bewogen. "Hij wordt steeds vaker uit zijn slaaptoestand gehaald en is in staat om actief te communiceren, dat wil zeggen, hij reageert als er tegen hem gepraat wordt", vertelde de woordvoerder. "We zijn optimistisch wat betreft onze hoop dat hij nu langzaam begint te herstellen."

Massa werd tijdens de kwalificatie op de Hungaroring op zijn helm geraakt door een veer die van de Brawn GP-auto van Rubens Barrichello was gesprongen.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_71369054
quote:
Op maandag 27 juli 2009 16:04 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Misschien zou je dit nu beter weer in het nieuwtjestopic kunnen doen
Goed plan
quote:
Op maandag 27 juli 2009 16:19 schreef Sally het volgende:
Om nog 1 ding te zeggen over dat Ministerie van Defensie:
[..]



dat verklaard een hoop
pi_71370966
'Zorgen over linkeroog van Felipe Massa'
27 juli 2009

Er bestaan zorgen over het linkeroog van Felipe Massa. De Ferrari-coureur raakte afgelopen zaterdag gewond doordat er een veer van de auto van Rubens Barrichello tegen zijn hoofd sloeg. De artsen weten niet of het oog onherstelbaar beschadigd is.

"We weten nog niet hoe zwaar het oog is beschadigd", liet een arts van het AEK-ziekenhuis in Boedapest weten aan de aanwezige media. Het herstel van zijn oog zal van groot belang zijn, want als Massa blind is aan één oog, zal hij niet meer kunnen racen. Met één oog valt de diepteperceptie weg, waardoor het inschatten van de afstand van objecten zeer lastig wordt. In de racerij is die inschatting juist cruciaal.

Volgens de doktoren boekt Massa gestage vooruitgang en wordt hij af en toe gewekt uit zijn narcose. Hij reageert dan goed op impulsen en kan zijn armen en benen bewegen. Verwacht wordt dat hij dinsdag definitef gewekt zal worden.

bron : http://f1.gpupdate.net/nl(...)og-van-felipe-massa/

Laten we hopen dat dit goed gaat komen..
-AJAX AMSTERDAM-
pi_71371422
Nouja, als het niet meer 100% hersteld en hij moet noodgedwongen zn helm aan de wilgen hangen dan kan Vettel misschien vervroegd naar Ferrari
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_71371829
quote:
Op maandag 27 juli 2009 17:42 schreef MakaveliTheDon het volgende:
'Zorgen over linkeroog van Felipe Massa'
27 juli 2009

Er bestaan zorgen over het linkeroog van Felipe Massa. De Ferrari-coureur raakte afgelopen zaterdag gewond doordat er een veer van de auto van Rubens Barrichello tegen zijn hoofd sloeg. De artsen weten niet of het oog onherstelbaar beschadigd is.

"We weten nog niet hoe zwaar het oog is beschadigd", liet een arts van het AEK-ziekenhuis in Boedapest weten aan de aanwezige media. Het herstel van zijn oog zal van groot belang zijn, want als Massa blind is aan één oog, zal hij niet meer kunnen racen. Met één oog valt de diepteperceptie weg, waardoor het inschatten van de afstand van objecten zeer lastig wordt. In de racerij is die inschatting juist cruciaal.

Volgens de doktoren boekt Massa gestage vooruitgang en wordt hij af en toe gewekt uit zijn narcose. Hij reageert dan goed op impulsen en kan zijn armen en benen bewegen. Verwacht wordt dat hij dinsdag definitef gewekt zal worden.

bron : http://f1.gpupdate.net/nl(...)og-van-felipe-massa/

Laten we hopen dat dit goed gaat komen..

Ik denk dat het einde verhaal is, niet alleen zijn oog. Maar ook het feit dat een volgende klapper die hij maakt zijn hersenen de druk waarschijnlijk niet eens aan kunnen. En wat is dan meer waard, je leven/familie of de kick van het racen
pi_71372031
Arme Massa
pi_71372160
Niet ze arme! Ze oog!!!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 27 juli 2009 @ 18:48:41 #172
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_71372574
quote:
Op maandag 27 juli 2009 18:18 schreef Slein83 het volgende:

[..]

Ik denk dat het einde verhaal is, niet alleen zijn oog. Maar ook het feit dat een volgende klapper die hij maakt zijn hersenen de druk waarschijnlijk niet eens aan kunnen. En wat is dan meer waard, je leven/familie of de kick van het racen
plus z'n zwangere vriendin/vrouw
Please, make yourself uncomfortable.
  maandag 27 juli 2009 @ 18:52:45 #173
250952 SoldMayor
Dreamchaser
pi_71372673
quote:
Op maandag 27 juli 2009 18:02 schreef vosss het volgende:
Nouja, als het niet meer 100% hersteld en hij moet noodgedwongen zn helm aan de wilgen hangen dan kan Vettel misschien vervroegd naar Ferrari
Vettel?

Ik zie in Rosberg een beter coreur.
  maandag 27 juli 2009 @ 18:58:32 #174
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_71372832
quote:
Op maandag 27 juli 2009 18:18 schreef Slein83 het volgende:

[..]
Maar ook het feit dat een volgende klapper die hij maakt zijn hersenen de druk waarschijnlijk niet eens aan kunnen.
Waarschijnlijk een fiks aantal 5G bochten ook niet.
quote:
Robert Veres said Massa was in stable condition and remained sedated “to protect his brain,” which had experienced some swelling. Massa has been woken up from time to time for tests, and his motor skills seemed to be functioning properly, Veres said.

However, he said Massa would definitely not return to the track this season, and that his long-term future in the sport was in doubt.
Calm down, please!
  maandag 27 juli 2009 @ 20:42:22 #175
212185 Palmboom313
Hilary Duff
pi_71376089
Ik zou wel eens willen zien wat Schumacher nog kan. Of zou hij te druk zijn voor Top Gear
  maandag 27 juli 2009 @ 20:58:34 #176
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_71376670
quote:
Op maandag 27 juli 2009 20:42 schreef Palmboom313 het volgende:
Ik zou wel eens willen zien wat Schumacher nog kan. Of zou hij te druk zijn voor Top Gear
Calm down, please!
pi_71377674
Je kan echt niet zomaar een gestopte coureur weer in die auto zetten. F1 coureurs trainen de hele week om fit genoeg te zijn om een race vol te houden en tegen die G-krachten te kunnen. Schumacher is ook al 40.

En waarom zou Schumacher voor jan joker mee gaan rijden. Als hij het heel goed doet kan hij misschien een race winnen, maar de kans dat het uitloopt op niets is veel groter. Als Kimi er nou goed voor stond, maar Ferrari heeft dit jaar al haast opgegeven.
pi_71379015
Oh dus nu schumi gestopt is zit ie met een pot bier en ze dikke buik de hele dag achter de tv Die gozer is net zo fit, al dan niet fitter nog, dan de meeste coureurs die rondrijden.. Dat hij het niet doet lijkt mij ook meer voor de hand liggen, maar een kwestie van kunnen is het niet.
Where facts are few, experts are many.
  maandag 27 juli 2009 @ 22:35:11 #179
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_71379687
quote:
Op maandag 27 juli 2009 22:15 schreef Atreidez het volgende:
Oh dus nu schumi gestopt is zit ie met een pot bier en ze dikke buik de hele dag achter de tv Die gozer is net zo fit, al dan niet fitter nog, dan de meeste coureurs die rondrijden.. Dat hij het niet doet lijkt mij ook meer voor de hand liggen, maar een kwestie van kunnen is het niet.
ik denk ook wel dat Schumacher over vier weken topfit in de Ferrari kan zitten.
Maar waarom zou hij

Ik zie Alonso nog wel vertrekken bij Renault. En anders wordt het Gene denk ik.
Please, make yourself uncomfortable.
  maandag 27 juli 2009 @ 23:01:19 #180
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_71380539
ik denk eerder dat Ferrari weer gaat rondbellen bij wat man, a lá Salo in '99. Gene en Badoer hebben allebei in geen jaren meer met open auo's geraced, enkel Gené op Le Mans en dat is weer iets heel anders.

Mocht het toch 1 van de 2 worden zal het Gené zijn, omwille van Le Mans dan
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 27 juli 2009 @ 23:03:33 #181
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_71380616
quote:
Op maandag 27 juli 2009 23:01 schreef Sinister-D- het volgende:
ik denk eerder dat Ferrari weer gaat rondbellen bij wat man, a lá Salo in '99. Gene en Badoer hebben allebei in geen jaren meer met open auo's geraced, enkel Gené op Le Mans en dat is weer iets heel anders.

Mocht het toch 1 van de 2 worden zal het Gené zijn, omwille van Le Mans dan
Liuzzi? De tifosi heeft er sindskort een handje naar om lege plekken op te vullen door Italianen danwel gedwongen!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 27 juli 2009 @ 23:15:51 #182
250952 SoldMayor
Dreamchaser
pi_71380984
Ja liuzzi

zo wel coowl zijn als hij naar Ferrari gaat.
pi_71382310
quote:
Op maandag 27 juli 2009 22:15 schreef Atreidez het volgende:
Oh dus nu schumi gestopt is zit ie met een pot bier en ze dikke buik de hele dag achter de tv Die gozer is net zo fit, al dan niet fitter nog, dan de meeste coureurs die rondrijden..
Dat zeg ik toch niet
Ik zeg dat je echt niet zomaar ervan uit kan gaan dat Schumacher zoveel is blijven trainen dat hij nu zo in zou kunnen stappen. Dat hij net zo fit of fitter is dan andere coureurs is ronduit gelul, nergens op gebaseerd.
Hij moet echt nog een goede conditie hebben wil hij over 4 weken topfit kunnen zijn. Je hebt geen idee hoe zwaar dik 1,5 uur racen is en je moet ook de laatste ronden zeer geconcentreerd zijn.

Nou is Schumacher wel actief gebleven in de racerij, oa. op motors en als testrijder. Ik dacht ook dat de volgende race over 2 of 3 weken is.
pi_71385432
Voor zover ik weet heeft hij zn trainingsschema nooit aangepast.

Tenminste, dat las ik ergens begin 2008. End at was al ruim een jaar nadat hij definitief gestopt was.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_71385690
tvp
pi_71386450
quote:
Tests hebben uitgewezen dat de polsslag van Michael tot zelfs tijdens een crash onder de 140 blijft. Een gemiddelde fan van hem heeft een hogere polsslag tijdens het kijken naar een wedstrijd. Daarbij is er een extreem snelle tijd vastgesteld tussen het overmatig inspannen en het weer tot rust komen. Na de zwaarste inspanningen duurde het hoogstens tien minuten voordat de polsslag weer een ruststand van 50 aangaf. Zijn doktoren spreken van een fysiek gestel dat te vergelijken is met een 25-jarige topsporter. En dat terwijl hij tien jaar ouder is!
link

Die man is gewoon niet menselijk Daarom dus, ws. nu nog fitter als sommige coureurs op de grid
Where facts are few, experts are many.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')