Je wordt niet zomaar kampioen in de Britse F3.quote:
mwa Britse f3 stelt niet zoveel meer voor hoorquote:Op zondag 26 juli 2009 15:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Je wordt niet zomaar kampioen in de Britse F3.
Jazekerquote:Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Jammer dat-ie zo'n lastige naam heeft om te typen
Begint pas 16:30quote:Op zondag 26 juli 2009 15:21 schreef Fir3fly het volgende:
Al afgelopen? Ik wil MotoGP eigenlijk wel even zien. Regen daar.
Ik zit er vrij vaak naast blijkbaarquote:
Misschien kan het dan zelfs nog een spannend seizoen worden!quote:Op zondag 26 juli 2009 15:32 schreef Dos37 het volgende:
Als Brawn zo blijft klooien gaat het nog een leuk seizoen worden
En dat zonder dat 'briljante' medaillesysteem. Anders was het nu al aardig saai geworden.quote:Op zondag 26 juli 2009 15:33 schreef Duizendpootje het volgende:
[..]
Misschien kan het dan zelfs nog een spannend seizoen worden!
quote:Op zondag 26 juli 2009 15:33 schreef lezut het volgende:
Niet te hard juichen, vorig jaar plofte Massa hier toch ook in de laatste ronde?
Niki Lauda zat er ook nog bijquote:Op zondag 26 juli 2009 15:33 schreef Scrutinizer het volgende:
Flavio gaat naar huis en vader Piquet zit helemaal alleen te kijken.
Mag vaker gebeuren.quote:Op zondag 26 juli 2009 15:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wauw, twee punten voor Brawn. Zo slecht hebben ze het dit jaar nog niet gedaan.
quote:Op zondag 26 juli 2009 15:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En Alguarsuari verslaat zijn teamgenoot in zijn eerste race.
Foutloos weekend voor hem zonder enige ervaring in een F1quote:Op zondag 26 juli 2009 15:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En Alguarsuari verslaat zijn teamgenoot in zijn eerste race.
Nog altijd beter dan zo'n lelijk sponsording. Zoals die beker in de vorm van het Santander-logo.quote:
volgens mij hebben ze per ongeluk oma's urn uitgereiktquote:
Ik HOOP het niet!!quote:Op zondag 26 juli 2009 15:54 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat gaat gebeuren.
De laatste rondes, ja. Toen reed Hamilton niet echt doorquote:Op zondag 26 juli 2009 15:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Let trouwens eens op de rondetijden van onze debutant Alguersuari. Helemaal niet slecht, sterker nog: sneller dan Hamilton.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | Webber 51.5 Vettel 47 Barrichello 44 Rosberg 25.5 Trulli 22.5 Massa 22 Hamilton 19 Raikkonen 18 Glock 16 Alonso 13 Kovalainen 9 Heidfeld 6 Buemi 3 Bourdais 2 Kubica 2 Fisichella 0 Sutil 0 Piquet 0 Nakajima 0 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Red Bull 98.5 Ferrari 40 Toyota 38.5 Williams 25.5 McLaren 28 Renault 13 BMW 6 Toro Rosso 4 Force India 0 |
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 26 juli 2009 16:08 schreef Slein83 het volgende:
Strakke overwinning van Hamilton
Prachtig om te zien toch, dat enthousiasme.. Beter dan bv. die statische kop van de vrouw van Hakkinen toenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Where facts are few, experts are many.
Daar noem je ook wat op, Finsquote:Op zondag 26 juli 2009 16:31 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Prachtig om te zien toch, dat enthousiasme.. Beter dan bv. die statische kop van de vrouw van Hakkinen toen
Nee, niet dat ik weet.quote:Op zondag 26 juli 2009 17:09 schreef MrBadGuy het volgende:
Is er al bekend of Raikkonen wordt teruggezet?
quote:No action taken on Raikkonen incident
Hungarian Grand Prix stewards have decided that no action was needed following the investigation of an incident involving Ferrari's Kimi Raikkonen at the start of the race.
Raikkonen was under investigation over his driving at the first corner after making contact with Red Bull rival Sebastian Vettel.
The Finn, who finished in second place, escaped a penalty, however, as the stewards deemed it was just a racing incident.
Meanwhile, the Red Bull Racing team got a reprimand for the unsafe release of Mark Webber during a pitstop, when he came close to making contact with Raikkonen.
It was the second race in a row that Red Bull has been in a similar situation, having been fined and reprimanded for the unsafe release of Sebastian Vettel at the German Grand Prix two weeks ago.
Terecht, denk ik. helemaal na wat er de laatste week is gebeurd. Staat volgens mij ook ergens in de regels dat je niet met een auto op de baan mag rijden als deze minder dan 4 wielen heeft.quote:Renault suspended from European GP
By Jonathan Noble Sunday, July 26th 2009, 16:39 GMT
Renault has been suspended from the European Grand Prix for the events that led to a wheel coming off Fernando Alonso's car in Hungary today.
Following a post-race discussion with the stewards, it was deemed that the team had breached the regulations enough for it to be suspended from the next event.
It means Alonso will miss his home event that takes place in Valencia next month, unless he moves to another team.
More to follow
Yup, ik snap best dat dit wielincident niet echt handig was met de gebeurtenissen van vorige week en gisteren. Geef Renault dan gewoon een boete, dit is iets té naar mijn mening.quote:Op zondag 26 juli 2009 18:53 schreef Schunckelstar het volgende:
renault wel![]()
renault is geschorst voor de volgende race vanwege het wielincident....
beetje overdreven vind ik
Na het incident met Massa was het opzich wel te verwachten. Maar het is wel overdreven.quote:Op zondag 26 juli 2009 18:55 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Yup, ik snap best dat dit wielincident niet echt handig was met de gebeurtenissen van vorige week en gisteren. Geef Renault dan gewoon een boete, dit is iets té naar mijn mening.
die heeft alleen op z'n flikker gehadquote:Op zondag 26 juli 2009 19:13 schreef Duizendpootje het volgende:
En hoe zit het met Webber die tijdens zijn pitstop net iets te vroeg wilde om Kimi voor te zijn?
Dat is als je met een auto op de baan gaat die volgens het ontwerp minder dan vier wielen heeft. Je achterlicht is ook verplicht als het regent, maar als dat er af valt, mag je best naar de pits terug rijden zonder diskwalificatie.quote:Op zondag 26 juli 2009 18:54 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Terecht, denk ik. helemaal na wat er de laatste week is gebeurd. Staat volgens mij ook ergens in de regels dat je niet met een auto op de baan mag rijden als deze minder dan 4 wielen heeft.
quote:Renault appeals stewards' decision
Renault has confirmed that it will appeal the FIA's decision to ban the team from the European Grand Prix for the events that led to a wheel coming off Fernando Alonso's car in Hungary.
The team lodged its paperwork and a deposit for the 6000 Euros fee for the appeal, with a hearing now likely take place in the summer break before the European GP on August 23.
The paperwork, lodged in conjunction with the French motorsport federation, was signed by Renault's team manager Steve Nielsen and was received by the FIA's stewards' chairman Alan Donnelly shortly before 7pm.
Mja, en wat als dat wiel het publiek in was gestuiterd? Dan waren de gevolgen wel groot geweest.quote:Op zondag 26 juli 2009 18:59 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Na het incident met Massa was het opzich wel te verwachten. Maar het is wel overdreven.
Dan hadden ze gewoon een boete moeten krijgen. Die kreeg Ferrari ook in ik dacht Valencia (2008) een Ferrari werd toen onveilig weg gestuurd vlak voor een Force India.quote:Op zondag 26 juli 2009 19:16 schreef bodylotion het volgende:
[..]
die heeft alleen op z'n flikker gehad
quote:Op zondag 26 juli 2009 20:16 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
[..]
Mja, en wat als dat wiel het publiek in was gestuiterd? Dan waren de gevolgen wel groot geweest.
Ik vind het verre van logisch, er stuiteren al jaaaaaren banden over 't circuit.quote:Op zondag 26 juli 2009 20:58 schreef WEST het volgende:
vaag dat Renault geschorst is voor de vogende race. maarja wel een logische beslissingen na wat er gebeurd is met Surtees en Massa.
quote:Op zondag 26 juli 2009 21:16 schreef Xebber het volgende:
[..]
Ik vind het verre van logisch, er stuiteren al jaaaaaren banden over 't circuit.
Zoals Ziggy³ op f1.fok.nl al mooi zei: "Normaal kom je met een gridpenalty weg, maar omdat Massa een veer heeft gekopt, mag Renault opeens thuis blijven. Ik mis de logica".
http://fialive.fiacommuni(...)un09_document_45.pdfquote:Having carefully reviewed the available film recordings and radio recordings and having met the team manager twice to discuss the matter the stewards believe:
1. that the competitor knowlingly released car no. 7 from the pit stop position without one of the retaining devices for the wheel nuts being securely in position, this being an indication that the wheel nut itself may not have been properly secured,
2. being aware of this failed to take any action to prevent the car from leaving the pit lane,
3. failed to inform the driver of this problem or to advise him to take appropriate action givent he circumstance,s even though the driver contacted the team by radio believing he had a puncture,
4. this resulted in a heavy car part detaching at Turn 5 and the wheel itself detaching at Turn 9.
Offence: Breach of article 23.1.i and Article 3.2 of the 2009 FIA Formula One Sporting Regulations.
Penalty: The competitor ING Renault F1 Team is suspended from the next event in the 2009 Formula 1 World Championship.
The relevant articles are as follows:
3.2 Competitors must ensure that their cars comply with the conditions of eligibility and safety throughout practice and the race
23.1.i) It is the responsibility of the competitor to release his car after a pit stop only when it is safe to do so.
Geen nieuws is goed nieuws in dit gevalquote:Op zondag 26 juli 2009 22:13 schreef Duizendpootje het volgende:
is er al meer bekend over Massa zijn toestand of nog steeds hetzelfde?
Ik denk ook wel dat de straf naar zoiets teruggedraaid gaat worden.quote:Op zondag 26 juli 2009 22:46 schreef Meike26 het volgende:
Het team had gewoon een dikke boete moeten krijgen en eventueel een punten aftrek in het constructeurs kampioensschap.
zou dat zomaar kunnen? contractueel gezien dan.quote:Op zondag 26 juli 2009 22:46 schreef Meike26 het volgende:
[...]
De coureur Alonso kan er weinig aan doen lijkt mij.... ja, zo snel mogelijk naar Ferrari verkassen misschien
Daar zeg jij wat, he!quote:Op zondag 26 juli 2009 22:58 schreef bodylotion het volgende:
[..]
zou dat zomaar kunnen? contractueel gezien dan.
En wat nou als dat wiel een steward geraakt had? Of een andere coureur? Renault heeft een coureur de baan op gestuurd wetende dat het wiel niet goed zat, en waarbij de consequenties enorm groot konden zijn.quote:Op zondag 26 juli 2009 22:51 schreef SoldMayor het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk met Massa?![]()
En wat een zware straf voor Renault.![]()
Natuurlijk was het een gevaarlijke situatie maar om ze nou zo'n zware straf te geven.![]()
Kut FIA altijd.
hij heeft wel voor twee jaar getekend bij Renault.. Hmquote:
Alonso heeft vast wel iets in z'n contract staan dat hij meer vrijheid heeft als het team geschorst wordt buiten zijn schuld om.quote:Op zondag 26 juli 2009 23:18 schreef bodylotion het volgende:
[..]
hij heeft wel voor twee jaar getekend bij Renault.. Hm
Olav Mol had het nog over Villeneuve bij Ferrari. Maar dat zie ik niet zo snel gebeuren eigenlijk.
Vroeger gingen er ook regelmatig coureurs dood, doordat de auto in de brand vloog of de muur waar ze tegenaan reden in de fik vloog (wat nu bandenstapels zijn, waren toen vaak hooibalen ofzo). Het is toch maar goed dat ze daar iets aan gedaan hebben door betere overals, bandenstapels en blus-installaties in de wagens.quote:Op zondag 26 juli 2009 21:16 schreef Xebber het volgende:
Ik vind het verre van logisch, er stuiteren al jaaaaaren banden over 't circuit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |