Volgens mij hebben er ook nog geen 'slachtoffers' geklaagd. Als ik het zo snel lees dan heeft hij wel bepaalde vrouwen systematisch lopen volgen / filmen en zou er eventueel sprake kunnen zijn van stalking.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 11:58 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik kan mij hier ook wel enigszins in vinden. Die vrouwen moeten niet ineens gaan doen alsof ze grote psychische problemen krijgen (om maar eens wat te noemen) omdat er wat foto's en filmpje van hun achterwerk online staat. Het blijft natuurlijk wel een vieze kerel, dat wel, maar al deze ophef is volgens mij ook wel een beetje hypocriet.
Ok niet maar we moeten niet doen alsof het een halsmisdrijf is.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:05 schreef vanhal het volgende:
[..]
Dus stel ik ben op mijn werk, ik word heimelijk gefilmt met als resultaat dat mijn gezicht, mijn kont en misschien zelfs mijn slip op dubieuze sites wordt geplaatst? Dat vind jij allemaal wel o.k.?
maar als je dat nou ook nooit door hebt gehadquote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij hebben er ook nog geen 'slachtoffers' geklaagd. Als ik het zo snel lees dan heeft hij wel bepaalde vrouwen systematisch lopen volgen / filmen en zou er eventueel sprake kunnen zijn van stalking.
Heeft hij ze systematisch gevolgd?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij hebben er ook nog geen 'slachtoffers' geklaagd. Als ik het zo snel lees dan heeft hij wel bepaalde vrouwen systematisch lopen volgen / filmen en zou er eventueel sprake kunnen zijn van stalking.
Maak ik er een halsmisdrijf van dan? Dat doet niemand hoor. Maar mijn gezicht, kont en slip wil ik niet zomaar op het internet hebben, dank je.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ok niet maar we moeten niet doen alsof het een halsmisdrijf is.Zeker niet omdat de meeste filmpjes dus in het openbaar gemaakt zijn.
Niet meer dan dat? Da's jouw mening. Blijkbaar denkt oa de politie en het OM daar toch anders over.quote:Ik kan me voorstellen dat je het niet prettig vindt als je 'slachtoffer' bent in deze kwestie maar niet meer dan dat.
Aan de data bij de foto's te zien waren ze van 2006 t/m 2009.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 10:27 schreef MikeyMo het volgende:
Geenstijl had het over dat die site al 4 jaar up was, is ook bekend van wanneer het materiaal dateert? Want als dit nou allemaal 3 jaar oud spul is (wat me niet zou verbazen als je ziet hoe brak die sites er uit zagen) dan is het ook een beetje mosterd na de maaltijd...
Om nou aangifte te gaan doen waar je 3 jaar geleden niet eens wat van afwist
redelijk bizar? das idd gewoon stalken.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Heeft hij ze systematisch gevolgd?Dat is wel redelijk bizar.
Art 246 wordt wel zo ver opgerekt dat het nog maar de vraag is of OM/politie er juist over denken.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:15 schreef vanhal het volgende:
Niet meer dan dat? Da's jouw mening. Blijkbaar denkt oa de politie en het OM daar toch anders over.
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
Nee, en dat staat er ook helemaal niet. Sommige vrouwen lopen er bij alsof ze in een stripclub werken, deze man heeft dat gefilmd (had hij niet moeten doen), maar verloedering van normen en waarden komt van twee kanten.
Ik vind dat er niet toe doen om eerlijk te zijn. Moeten vrouwen zichzelf dan maar opsluiten omdat ze anders de kans lopen om door stiekem gefilmd te worden door een pervert en dan niet moeten zeuren aangezien ze zich begaven in het openbaar?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Zeker niet omdat de meeste filmpjes dus in het openbaar gemaakt zijn.
Ik weet het niet, is er voor stalking niet nodig dat de gestalkde ook weet dat er gestalked wordt? Wat niet weet wat niet deert immers. Als je niet weet dat je wordt gestalked dan ondervind je er geen psychisch of lichamelijke hinder van, en dat is toch een belangrijk criterium om dit soort gebeurtenissen te kunnen beoordelen.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:15 schreef DarkElf het volgende:
redelijk bizar? das idd gewoon stalken.
Afgezien van het feit dat de Gemeente Assen heel snel haar website heeft aangepast, en je dus zou kunnen concluderen dat er iig een of andere vorm van onderzoek gaande was, hebben ze hem wellicht vooral thuis opgehaald om te voorkomen dat hij slachtoffer zou worden van een groep mensen die hem even duidelijk wilden maken hoe onbehoorlijk het is wat hij gedaan heeft.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Art 246 wordt wel zo ver opgerekt dat het nog maar de vraag is of OM/politie er juist over denken.
Blijkbaar wel, ik vind het een beetje hysterisch. Maar goed.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:15 schreef vanhal het volgende:
[..]
Maak ik er een halsmisdrijf van dan? Dat doet niemand hoor. Maar mijn gezicht, kont en slip wil ik niet zomaar op het internet hebben, dank je.
[..]
Niet meer dan dat? Da's jouw mening. Blijkbaar denkt oa de politie en het OM daar toch anders over.
Mwah, geen ondergoed dragen of een string die boven een broek uit steekt, dat vind ik toch wel bij een stripclub horen. Maar goed, ik ben ontzettend ouderwets wat betreft dit soort zaken, dus ik zal mijn mond er maar over houden. Bij een gewone nette broek wordt het natuurlijk wel een ander verhaal, en inderdaad die foto's/filmpjes staan er ook tussen. Overigens keur ik de actie totaal niet goed, het is een behoorlijk inbreuk op de privacy, maar om nu gelijk hysterisch met aanranding aan te komen zetten...quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:17 schreef vanhal het volgende:
Je moet wel een heel verknipt beeld hebben als je dat stripclub kleding vindt.
Nou ja, zo'n laconieke houding irriteert me wel ja.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Blijkbaar wel, ik vind het een beetje hysterisch. Maar goed.
En wat heeft jet dragen van een string die boven de broek uit steekt met de vrouwen te maken die ik op de video's/foto's zie?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
Mwah, geen ondergoed dragen of een string die boven een broek uit steekt, dat vind ik toch wel bij een stripclub horen. Maar goed, ik ben ontzettend ouderwets wat betreft dit soort zaken.
Dat dacht ik dus ook. Als er bewijs is, hoeft er toch niet perse aangifte gedaan te worden door slachtoffers?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 11:16 schreef agentstarling het volgende:
[..]
dat doet het OM gewoon tegen hem.
Nee, maar als jij je in het openbaar begeeft kan iedereen je zien. Daar houd je rekening mee in hoe je je presenteert in het openbaar als het goed is. Ik kan me voorstellen dat je het vervelend vindt als dat zonder toestemming vereeuwigd wordt op internet maar zó erg kunnen die foto's toch niet zijn dan lijkt mequote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:18 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Ik vind dat er niet toe doen om eerlijk te zijn. Moeten vrouwen zichzelf dan maar opsluiten omdat ze anders de kans lopen om door stiekem gefilmd te worden door een pervert en dan niet moeten zeuren aangezien ze zich begaven in het openbaar?
Ik tel toch meerdere gevallen die onder mijn stripclub-beschrijving vallen in de 4 GeenStijl mirrors. Er zal vast nog meer te vinden zijn, maar ik heb wel betere zaken te doen dan een beetje naar brakke foto's en filmpjes te kijken omdat er een onderbroek zichtbaar is. En bovendien betreffen het gewoon openbare gelegenheden, wederom een nuancering die belangrijk is om deze daad in een normen/waarden-kader te kunnen plaatsen. Ik vind het privacy aspect eigenlijk nog het meest ernstige feit dat gebeurd is.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:24 schreef vanhal het volgende:
En wat heeft jet dragen van een string die boven de broek uit steekt met de vrouwen te maken die ik op de video's/foto's zie?
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nee, maar als jij je in het openbaar begeeft kan iedereen je zien. Daar houd je rekening mee in hoe je je presenteert in het openbaar als het goed is. Ik kan me voorstellen dat je het vervelend vindt als dat zonder toestemming vereeuwigd wordt op internet maar zó erg kunnen die foto's toch niet zijn dan lijkt me.
Het kwalijkste waar deze heer zich schuldig aan maakt is imo dan ook de versrpeiding over internet. Daar kan je het jaren later nog tegenkomen.
Voor de rest: niet zo moeilijk doen.
Dat verschilt een beetje per delict. Er zijn klachtdelicten, waarbij je dus alleen kan vervolgen als er aangifte is gedaan door het slachtoffer. Smaad of stalking bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:26 schreef aeque het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook. Als er bewijs is, hoeft er toch niet perse aangifte gedaan te worden door slachtoffers?
Iemand vermoord, bewijs is er, verdachte gaat vrijuit omdat 'slachtoffer' geen aangifte kan doen?
Okay, je hebt wat beters te doen, maar realiseer je je dan wel dat jouw beeld van het materiaal scheef is, en je het dus niet bij het juiste eind hebt, EN dat de meisjes/vrouwen op die films/foto's over het algemeen gewoon alledaags gekleed zijn?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik tel toch meerdere gevallen die onder mijn stripclub-beschrijving vallen in de 4 GeenStijl mirrors. Er zal vast nog meer te vinden zijn, maar ik heb wel betere zaken te doen dan een beetje naar brakke foto's en filmpjes te kijken omdat er een onderbroek zichtbaar is. En bovendien betreffen het gewoon openbare gelegenheden.
Ik ben benieuwd hoe mensen reageren als ze er ineens achterkomen dat ze al 2 jaar gestalkt worden, lijkt me toch niet echt prettig om te wetenquote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik weet het niet, is er voor stalking niet nodig dat de gestalkde ook weet dat er gestalked wordt? Wat niet weet wat niet deert immers. Als je niet weet dat je wordt gestalked dan ondervind je er geen psychisch of lichamelijke hinder van, en dat is toch een belangrijk criterium om dit soort gebeurtenissen te kunnen beoordelen.
Tja, deze zaak vind ik nou gewoon echt een gevalletje 'boete en een taakstraf of cursus 'respecteer vrouwen' of iets dergelijks'.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:23 schreef vanhal het volgende:
[..]
Nou ja, zo'n laconieke houding irriteert me wel ja.
Nee.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:29 schreef vanhal het volgende:
[..]
Okay, je hebt wat beters te doen, maar realiseer je je dan wel dat jouw beeld van het materiaal scheef is, en je het dus niet bij het juiste eind hebt, EN dat de meisjes/vrouwen op die films/foto's over het algemeen gewoon alledaags gekleed zijn?
Tuurlijk! Zelfs gezien de omstandigheden (publiekelijke schandpaal) vind ik misschien zelfs wel dat hij genoeg gestraft is en niet eens hoeft te schoffelen, maar dat maakt wat hij gedaan heeft geen zaakje van 'ach, niet moeilijk over doen'.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Tja, deze zaak vind ik nou gewoon echt een gevalletje 'boete en een taakstraf of cursus 'respecteer vrouwen' of iets dergelijks'.
Of iemand is opgepakt en misschien iets ten laste wordt gelegd heeft eerlijk gezegd niet zoveel invloed op mijn eigen beoordeling van een situatie, die houd ik het liefste zo objectief mogelijkquote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:28 schreef vanhal het volgende:
Heb je wellicht wel eens bij jezelf gedacht dat je er misschien wat te laconiek over denkt? Ook met dat in achterhoofd dat meneer is opgepakt en wellicht zelfs aanranding ten laste wordt gelegd?
Ja, lekker kort door de bocht dus. Je weet dus eigenlijk niet eens waar je over praat. Okay, prima, maar dan hou ik daar bij je volgende reacties gewoon even rekening mee, thx!quote:
Dat laatste lijkt mij inderdaad ook wel een goede, er moet vooral getracht worden bij te brengen dat dit niet het gewenste gedrag is in deze samenleving.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Tja, deze zaak vind ik nou gewoon echt een gevalletje 'boete en een taakstraf of cursus 'respecteer vrouwen' of iets dergelijks'.
Ik bedoel maar dat je je er niet al te druk over moet maken. Er gebeuren elke dag veel ergere dingen maar deze zaak krijgt onevenredig veel aandacht. Ik zie het gewoon als een licht vergrijp, iemand een klap verkopen vind ik bijvoorbeeld al véél erger.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:31 schreef vanhal het volgende:
[..]
Tuurlijk! Zelfs gezien de omstandigheden (publiekelijke schandpaal) vind ik misschien zelfs wel dat hij genoeg gestraft is en niet eens hoeft te schoffelen, maar dat maakt wat hij gedaan heeft geen zaakje van 'ach, niet moeilijk over doen'.
Ik kan me niet voorstellen dat je er vanuit gaat dat iemand onder je rokje gaat gluren, of zelfs filmen.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nee, maar als jij je in het openbaar begeeft kan iedereen je zien. Daar houd je rekening mee in hoe je je presenteert in het openbaar als het goed is. Ik kan me voorstellen dat je het vervelend vindt als dat zonder toestemming vereeuwigd wordt op internet maar zó erg kunnen die foto's toch niet zijn dan lijkt me.
wat een gepaste reactie zou zijn als je iemand betrapt die dit doet bij je...quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik bedoel maar dat je je er niet al te druk over moet maken. Er gebeuren elke dag veel ergere dingen maar deze zaak krijgt onevenredig veel aandacht. Ik zie het gewoon als een licht vergrijp, iemand een klap verkopen vind ik bijvoorbeeld al véél erger.
Precies, mocht hij dan recidiveren dan moeten we eens na gaan denken over hardere maatregelen.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt mij inderdaad ook wel een goede, er moet vooral getracht worden bij te brengen dat dit niet het gewenste gedrag is in deze samenleving.
Ik ben het niet met je eens. Ik vind wat hij heeft gedaan erger dan iemand een klap geven.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik bedoel maar dat je je er niet al te druk over moet maken. Er gebeuren elke dag veel ergere dingen maar deze zaak krijgt onevenredig veel aandacht. Ik zie het gewoon als een licht vergrijp, iemand een klap verkopen vind ik bijvoorbeeld al véél erger.
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik weet het niet, is er voor stalking niet nodig dat de gestalkde ook weet dat er gestalked wordt? Wat niet weet wat niet deert immers. Als je niet weet dat je wordt gestalked dan ondervind je er geen psychisch of lichamelijke hinder van, en dat is toch een belangrijk criterium om dit soort gebeurtenissen te kunnen beoordelen.
De intentie van de dader is dus van belang.quote:Hij, die wederrechtelijk stelselmatig opzettelijk inbreuk maakt op eens anders persoonlijke levenssfeer met het oogmerk die ander te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden dan wel vrees aan te jagen wordt, als schuldig aan belaging, gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of een geldboete van de vierde categorie.
Filmen niet, gluren wel, als je als vrouw een rokje aan hebt ga je ook niet eens lekker wijdbeens in de bus zitten. Waarom niet? Omdat er dan mannen tussen je benen gaan zitten starenquote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:35 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat je er vanuit gaat dat iemand onder je rokje gaat gluren, of zelfs filmen.
Klopt maar daar zit het grote verschil dus; deze vrouwen déden helemaal niets vreemds/ aandachtvragends of wat dan ook.... ze lopen gewoon op straat... niemand heeft het recht dan om zo met je om te gaan dat mensen dat niet snappen zeg.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Filmen niet, gluren wel, als je als vrouw een rokje aan hebt ga je ook niet eens lekker wijdbeens in de bus zitten. Waarom niet? Omdat er dan mannen tussen je benen gaan zitten staren
Persoonlijk denk ik toch dat jij er fysiek en mentaal heel wat meer last van zou hebben als jij op straat zomaar een vuistslag in je gezicht krijgt dan als dat er een gifje van je kont die nog gewoon in een broek zit ook op internet tegenkomt.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:38 schreef vanhal het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens. Ik vind wat hij heeft gedaan erger dan iemand een klap geven.
Omdat ze niet willen dat andere dat plekje zien. Daarom bedekt iedereen het.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Filmen niet, gluren wel, als je als vrouw een rokje aan hebt ga je ook niet eens lekker wijdbeens in de bus zitten. Waarom niet? Omdat er dan mannen tussen je benen gaan zitten staren
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Persoonlijk denk ik toch dat jij er fysiek en mentaal heel wat meer last van zou hebben als jij op straat zomaar een vuistslag in je gezicht krijgt dan als dat er een gifje van je kont die nog gewoon in een broek zit ook op internet tegenkomt.
Wees eens eerlijk: wat zou je liever overkomen?
Dat recht heeft hij niet idd. Maar ik vind het gewoon vrij onschuldig als je het vergelijkt met geweld of diefstal of verzekeringsfraude.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:42 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Klopt maar daar zit het grote verschil dus; deze vrouwen déden helemaal niets vreemds/ aandachtvragends of wat dan ook.... ze lopen gewoon op straat... niemand heeft het recht dan om zo met je om te gaan dat mensen dat niet snappen zeg.
Dude, stop eens met het vergelijken van zijn acties met andere acties, okay? Je hebt daar gewoon geen punt mee.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dat recht heeft hij niet idd. Maar ik vind het gewoon vrij onschuldig als je het vergelijkt met geweld of diefstal of verzekeringsfraude.
Waarom pak je elke keer die aageklede voorbeelden? De man heeft onder rokjes gekeken. Niet per ongeluk maar doelbewust. Bij de foto's staat zelfs trots dat hij een nieuwe gluur set/up heeft bedacht. Hij moet er ook nog eens akelig laag voor bij de vloer zijn geweest om onder die hoeken daar te kijken. Dat is verdomde veel moeite.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik toch dat jij er fysiek en mentaal heel wat meer last van zou hebben als jij op straat zomaar een vuistslag in je gezicht krijgt dan als dat er een gifje van je kont die nog gewoon in een broek zit ook op internet tegenkomt.
Wees eens eerlijk: wat zou je liever overkomen?
Je zegt letterlijk dat je deze zaak erger vindt dan het krijgen van een klap. Ik denk dat je wel anders zou piepen als je het licht uit je ogen geslagen zou worden. Ik denk dat je niet helemaal beseft hoe erg dát is en wat dat met je gevoel van veiligheid doet.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:43 schreef vanhal het volgende:
[..]Waarom zou ik een keuze moeten maken? Ik wil de zwaarte van wat hij heeft gedaan niet afhankelijk stellen van het krijgen van een klap. Beiden zijn erg, ik wil beide niet overkomen.
je hoeft toch niet alles in het leven te vergelijker?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat recht heeft hij niet idd. Maar ik vind het gewoon vrij onschuldig als je het vergelijkt met geweld of diefstal of verzekeringsfraude.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |