Vergelijk trailerpark trash niet met verstandige mensen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:49 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Leer lezen, jitzzzze zegt dat ze een Apple kopen om erbij te horen.
Nee, dat is onzin, in een dalende computermarkt heeft Apple zijn afzet zien groeien, 4% meer laptops en pc's.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:49 schreef jitzzzze het volgende:
Volgens mij heb jij het niet begrepen. Dat groeiende aandeel komt alleen door die iPhones.
Je kan nu wel een domme troll de wereld intrappen, maar je moet toch eem met argumenten komen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:56 schreef jitzzzze het volgende:
Ik zei dus dan mensen een iPhone kopen en erbij te horen.
Jawel, jij.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:52 schreef Juicyhil het volgende:
Niemand opende hem
Nee, jij bent een Windows user... Je ouders zijn mac-users...quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:57 schreef timbob het volgende:
[..]
Jawel, jij.
dus.
Ik heb trouwens een iPhone.
en windows.
en m'n ouders hebben een mac.
ik ben hybride.
Geeft ie niet.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:56 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Je kan nu wel een domme troll de wereld intrappen, maar je moet toch eem met argumenten komen.
Dan moet je mij ook niet zijn woorden in de mond leggenquote:Op donderdag 23 juli 2009 12:52 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Vergelijk trailerpark trash niet met verstandige mensen.
iPhone is ook mac.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:57 schreef Cybey het volgende:
[..]
Nee, jij bent een Windows user... Je ouders zijn mac-users...
Op de iPhone staat zelfs een aangepaste versie van het huidige besturingssysteem van Apple.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:59 schreef Cybey het volgende:
[..]
Nee, iPhone is van Apple en de Mac is ook van Apple... iPhone is geen Mac...
Het is een afgeslankte versie van Mac OS X. Praat geen poep.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:59 schreef Cybey het volgende:
[..]
Nee, iPhone is van Apple en de Mac is ook van Apple... iPhone is geen Mac...
Ik was eerder.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:01 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Het is een afgeslankte versie van Mac OS X. Praat geen poep.
ik moet hem hier wel gelijk in geven. Zelfde trend als bij de iPods. Vrienden van mij hebben ook zo'n ding. Toen ik vroeg naar de reden: "hij's cool".quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:56 schreef jitzzzze het volgende:
Ik zei dus dan mensen een iPhone kopen en erbij te horen.
Dat is in het vorige deel uitgebreid aan bod gekomenquote:Op donderdag 23 juli 2009 12:56 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Je kan nu wel een domme troll de wereld intrappen, maar je moet toch eem met argumenten komen.
Dat zegt helemaal niks over de kwaliteit van de producten.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:02 schreef RvLaak het volgende:
[..]
ik moet hem hier wel gelijk in geven. Zelfde trend als bij de iPods. Vrienden van mij hebben ook zo'n ding. Toen ik vroeg naar de reden: "hij's cool".
Nu ben ik het wel met hun eens, maar het geeft wel aan dat de functionaliteit van dat ding weinig tot geen weging heeft in de beslissing om m te halen.
Ja, en toen heb je ze ook niet gegeven.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:03 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat is in het vorige deel uitgebreid aan bod gekomen
Hoera... er staat een versie van Mac OS op... Dat maakt een PDA waar Windows Mobile op staat toch ook geen volwaardige computer?quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:01 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Het is een afgeslankte versie van Mac OS X. Praat geen poep.
M`n faam, wat doe je?quote:
Dat dus. Mijn creative kan meer, is goedkoper, en kwalitatief net zo goed of zelfs beter. Maar toch niet cool omdat het geen iPod is. Dat is toch gek?quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:02 schreef RvLaak het volgende:
[..]
ik moet hem hier wel gelijk in geven. Zelfde trend als bij de iPods. Vrienden van mij hebben ook zo'n ding. Toen ik vroeg naar de reden: "hij's cool".
Nu ben ik het wel met hun eens, maar het geeft wel aan dat de functionaliteit van dat ding weinig tot geen weging heeft in de beslissing om m te halen.
Nee, toen wilde jij ze niet lezen. Dat is een groot verschil.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:04 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, en toen heb je ze ook niet gegeven.
Jaloers? Of ben je een hetze begonnen?quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:59 schreef Jarno het volgende:
Waar blijven je vriendjes trouwens jitske?
Zou je...quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:04 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, en toen heb je ze ook niet gegeven.
klopt, maar een hype zegt daar ook niets over. De stelling was dat de iPhone zo goed loopt doordat het een hype is. Kwaliteit werd niet genoemd.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:03 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Dat zegt helemaal niks over de kwaliteit van de producten.
No wai.quote:
Aaah, dus van Windows XP kun je ook geen volwaardige server maken? Dan moet je zeker Windows Server hebben he?quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:04 schreef Cybey het volgende:
[..]
Hoera... er staat een versie van Mac OS op... Dat maakt een PDA waar Windows Mobile op staat toch ook geen volwaardige computer?
iPhone is geen Mac...
creative wat? mp3 speler?quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:04 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat dus. Mijn creative kan meer, is goedkoper, en kwalitatief net zo goed of zelfs beter. Maar toch niet cool omdat het geen iPod is. Dat is toch gek?
Een iPod is misschien een ander goed voorbeeld, hier was zelfs een item over op Discovery. Ik heb zelf de 30 GB video gehad, nadat de speler te weinig ruimte had ( ik had em ook al 3 jaar ) ben ik voor de 120GB classic gegaan.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:02 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Al zet je Windows 3.1 op een computer, dan is het nog steeds een volwaardige computer maar ben je gewoon dom bezig...quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:05 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Aaah, dus van Windows XP kun je ook geen volwaardige server maken? Dan moet je zeker Windows Server hebben he?
Gecombineerd met iTunes, smart playlists en podcasts kan er geen enkele mp3 speler aan tippen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:07 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Een iPod is misschien een ander goed voorbeeld, hier was zelfs een item over op Discovery. Ik heb zelf de 30 GB video gehad, nadat de speler te weinig ruimte had ( ik had em ook al 3 jaar ) ben ik voor de 120GB classic gegaan.
Ik koop blindelings weer een iPod als deze ( ooit ) kapot gaat. Niks is zo heerlijk om je muziek altijd bij je te hebben en als je thuis komt zet je je iPod in de dock en kan je muziek luisteren. Zeer gemakkelijk en wil niks anders.
Nee want je praat poep.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:07 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, echt. En hou je nu even op met commentaar te hebben op elk woordje wat ik typ?
Ik ben nu aan m'n 3e iPhone bezig en ik wil niets anders meer. Ding kan met toepassingen zoveel leuks, handigs en moois.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:02 schreef RvLaak het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:07 schreef Jarno het volgende:
[..]
Gecombineerd met iTunes, smart playlists en podcasts kan er geen enkele mp3 speler aan tippen.
Dat zullen al die "filesystem based werken is zo cool" nerds nooit ervaren. Die zijn ergens blijven steken in 2002.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:08 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Als ik een tof nummer hoor, 5 sterren geven en hij komt vanzelf in m'n favorieten lijst.
JIJ weet het.
quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:09 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat zullen al die "filesystem based werken is zo cool" nerds nooit ervaren. Die zijn ergens blijven steken in 2002.
Voor jouw vrienden misschien niet, voor anderen wel. Je bouwt echt niet zo'n marktaandeel op op 'cool' alleen. Daarnaast gaat het continu over iPod killer of iPhone killer, en proberen veel bedrijven er eentje na te maken. Dat doen ze niet vanwege die coolheidsfactor.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:02 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Kan zijn, maar neemt niet weg dat het een hype product is.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:07 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Een iPod is misschien een ander goed voorbeeld, hier was zelfs een item over op Discovery. Ik heb zelf de 30 GB video gehad, nadat de speler te weinig ruimte had ( ik had em ook al 3 jaar ) ben ik voor de 120GB classic gegaan.
Ik koop blindelings weer een iPod als deze ( ooit ) kapot gaat. Niks is zo heerlijk om je muziek altijd bij je te hebben en als je thuis komt zet je je iPod in de dock en kan je muziek luisteren. Zeer gemakkelijk en wil niks anders.
Dat is waarquote:Op donderdag 23 juli 2009 13:10 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Kan zijn, maar neemt niet weg dat het een hype product is.
Op (MBO) ICT opleidingen worden tegenwoordig MCSE modules als standaard curriculum gezien. Ja, dat kan mij schelen ja. Op die manier kan het natuurlijk nooit goed komen met alternatieven.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:09 schreef Zotheid het volgende:
wat kan jou het in godsnaam schelen wat een of andere gast aan de andere kant van Nederland gebruikt.
Wat maakt een computer een computer?quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:07 schreef Cybey het volgende:
[..]
Al zet je Windows 3.1 op een computer, dan is het nog steeds een volwaardige computer maar ben je gewoon dom bezig...
Een iPhone is geen Mac en jij bent eigenwijs
Ze hebben misschien meer mogelijkheden (afspelen van obsure codecs bijv.) maar vindt je ze echt superieur vwb mogelijkeden en gebruiksgemak? Ik heb ooit een mp3 speler gehad waarbij je de kleur van de letters op het display kon beinvloeden per nummer. Tsja. Het ís een feature...quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:10 schreef RvLaak het volgende:
Neemt niet weg dat ik andere mp3 spelers superieur vindt qua mogelijkheden.
Als bedrijven eisen/willen dat je dat kent voordat je aangenomen daar kan worden is het zeer terecht dat het in het standaard curriculum zit. Als je een verandering wilt voor andere alternatieve dan zal dat moeten veranderen aan de kant van de industrie en niet de opleidingen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:11 schreef Jarno het volgende:
[..]
Op (MBO) ICT opleidingen worden tegenwoordig MCSE modules als standaard curriculum gezien. Ja, dat kan mij schelen ja. Op die manier kan het natuurlijk nooit goed komen met alternatieven.
Dus als ik Mac OS op m'n wasmachine weet te installeren is het een Mac geworden ?quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:12 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Wat maakt een computer een computer?
Volgens de Van Dale:
com·pu·ter [kompjoeter] de; m -s elektronisch apparaat voor het opslaan en verwerken van gegevens: personal ~ computer met beperkte mogelijkheden, afgek pc
Iets wat toch prima lijkt te lukken op de iPhone.
Oke, en dat is voor jou de reden om zo op internet te gaan lopen schreeuwen dat iedereen voor een mac moet kiezen?quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:11 schreef Jarno het volgende:
[..]
Op (MBO) ICT opleidingen worden tegenwoordig MCSE modules als standaard curriculum gezien. Ja, dat kan mij schelen ja. Op die manier kan het natuurlijk nooit goed komen met alternatieven.
Het is gewoon indoctrinatie. Dat snapt MS misschien nog wel iets beter dan Apple.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:13 schreef Cybey het volgende:
[..]
Als bedrijven eisen/willen dat je dat kent voordat je aangenomen daar kan worden is het zeer terecht dat het in het standaard curriculum zit. Als je een verandering wilt voor andere alternatieve dan zal dat moeten veranderen aan de kant van de industrie en niet de opleidingen.
Nee?quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:14 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Oke, en dat is voor jou de reden om zo op internet te gaan lopen schreeuwen
Je kan leerlingen wel bekend maken met alternatieven, maar als het merendeel van de bedrijven MCSE gebruikt, dan heb je toch weinig keus? Je kan het indoctrinatie noemen, maar die verandering moet niet bij de scholen vandaan komen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:14 schreef Jarno het volgende:
[..]
Het is gewoon indoctrinatie. Dat snapt MS misschien nog wel iets beter dan Apple.
Nee, een Mac is een computer vervaardigd door Apple, dus zolang de wasmachine niet door Apple is vervaardigd niet.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:14 schreef Cybey het volgende:
[..]
Dus als ik Mac OS op m'n wasmachine weet te installeren is het een Mac geworden ?
Een (moderne) wasmachine slaat ook gegevens op en verwerkt deze.
Een school hoort geen 'merk' of 'bedrijf' aan te hangen of te promoten.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:15 schreef Cybey het volgende:
[..]
Je kan leerlingen wel bekend maken met alternatieven, maar als het merendeel van de bedrijven MCSE gebruikt, dan heb je toch weinig keus? Je kan het indoctrinatie noemen, maar die verandering moet niet bij de scholen vandaan komen.
Wat is dan je punt? Dat overdreven geschreeuw doe je namelijk, net zoals meerdere fanboys, namelijk wel.quote:
Als het door Apple vervaardigd is, is het een Apple... niet per se een Mac...quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:16 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Nee, een Mac is een computer vervaardigd door Apple, dus zolang de wasmachine niet door Apple is vervaardigd niet.
Een computer is het dan weer wel. Net zoals er een computer in de meeste moderne auto's zit enz enz.
Wie ben ik aan het overhalen dan? Ik bestrijd voornamelijk onwaarheden zoals die jitsie ze verkondigt. Wat men er daarna zelf mee doet zal me echt een zorg zijn.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:18 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Wat is dan je punt? Dat overdreven geschreeuw doe je namelijk, net zoals meerdere fanboys, namelijk wel.
Het kan mij echt geen donder schelen wat een of andere puistige nerd vind, wat mij betreft draai je 3.1. Natuurlijk is het mooi om te horen dat de aandelen van een OS X en een Firefox stijgen maar ik ga niet iedereen proberen over te halen een Mac te kopen. Dat mogen ze lekker zelf kiezen.
Natuurlijk niet, maar als elke opleiding ook in elk alternatief les zou moeten geven...quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:16 schreef Jarno het volgende:
[..]
Een school hoort geen 'merk' of 'bedrijf' aan te hangen of te promoten.
Precies. Toen de iPod net uit kwam stond op Slashdot, een bekende review-site een erg korte review, waarin de beperkte functieset werd genoemd en op basis daarvan was het oordeel: 'lame'. Apple was toen nog helemaal niet 'hip', laat staan dat de iPod dit was. Toch is, op basis van met name gebruiksgemak, het marktaandeel van de iPod als een razende omhoog geschoten. Natuurlijk is hier na verloop van tijd een 'coolheidsfactor' bij gekomen, maar een product moet eerst op eigen kracht een marktaandeel opbouwen voordat dit lukt.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:13 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ze hebben misschien meer mogelijkheden (afspelen van obsure codecs bijv.) maar vindt je ze echt superieur vwb mogelijkeden en gebruiksgemak? Ik heb ooit een mp3 speler gehad waarbij je de kleur van de letters op het display kon beinvloeden per nummer. Tsja. Het ís een feature...
Je zou pas een punt hebben als alle rijscholen in een Opel zouden lessen omdat je na je lesperiode toch bijna uitsluitend met Opels in aanraking zou komen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:20 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar als elke opleiding ook in elk alternatief les zou moeten geven...
Dan wil ik ook in mijn standaard rijlessen met een automaat rijden, en niet daar een speciale cursus voor moeten volgen.
Gek genoeg heeft dit dus lang op de feature list van Vista gestaan.quote:
Dit wordt een heel andere discussie, maar ik vind het erg slecht als het bedrijfsleven zich met opleidingen en curricula gaat bemoeien. Automaat is anders omdat er niet één bedrijf is dat handbakken maakt. Als ik een opleiding moet doen voor producten van een bepaald bedrijf moet ik dat betalen, of de baas.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:20 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar als elke opleiding ook in elk alternatief les zou moeten geven...
Dan wil ik ook in mijn standaard rijlessen met een automaat rijden, en niet daar een speciale cursus voor moeten volgen.
Ik zeg daarom ook een computer die door Mac vervaardigd is. Een iPod is een muziekdrager. Beter gezegd: de Mac is de computerlijn van Apple. Echter, dat de de iPhone geen Macphone heet, betekent nog niet dat er geen OS X op staat.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:18 schreef Cybey het volgende:
[..]
Als het door Apple vervaardigd is, is het een Apple... niet per se een Mac...
Het heet ook namelijk een Apple iPod... niet een Apple Mac iPod of een MacApple iPod. Een iPod is een (volgens jouw definitie) computer vervaardigd door het bedrijf Apple. Apple heeft deze serie de iPod genoemd. Net zoals Apple de computers en laptops iMac of MacBook heeft genoemd. Zo heet de iPhone dus een Apple iPhone...
Beetje nadenken...
Ja, lekker, een beetje happen op een troll.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:20 schreef Jarno het volgende:
[..]
Wie ben ik aan het overhalen dan? Ik bestrijd voornamelijk onwaarheden zoals die jitsie ze verkondigt. Wat men er daarna zelf mee doet zal me echt een zorg zijn.
En als Vista was geworden zoals het ooit leek te worden had ik het misschien nog wel gekocht ook.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:23 schreef Jarno het volgende:
[..]
Gek genoeg heeft dit dus lang op de feature list van Vista gestaan.
Precies... De discussie was dan ook dat een iPhone wel of geen Mac is... Ik heb dus gelijk. Ben blij dat ik het jou nu ook duidelijk heb kunnen makenquote:Op donderdag 23 juli 2009 13:25 schreef Zotheid het volgende:
Ik zeg daarom ook een computer die door Mac vervaardigd is. Een iPod is een muziekdrager. Beter gezegd: de Mac is de computerlijn van Apple. Echter, dat de de iPhone geen Macphone heet, betekend nog niet dat er geen OS X op staat.
Idd. Er is (tegenwoordig) helemaal niks mis met MCSE, ben zelf MCITP SQL 2005, maar als ik zoiets op school gehad zou hebben had ik dus het hele Oracle gebeuren gemist wellicht. Het maakt je blind voor alternatieven.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:24 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dit wordt een heel andere discussie, maar ik vind het erg slecht als het bedrijfsleven zich met opleidingen en curricula gaat bemoeien. Automaat is anders omdat er niet één bedrijf is dat handbakken maakt. Als ik een opleiding moet doen voor producten van een bepaald bedrijf moet ik dat betalen, of de baas.
Je doet het zelf ook, in dezelfde post nog wel.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:25 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Ik zeg daarom ook een computer die door Mac vervaardigd is. Een iPod is een muziekdrager. Beter gezegd: de Mac is de computerlijn van Apple. Echter, dat de de iPhone geen Macphone heet, betekend nog niet dat er geen OS X op staat.
[..]
Ja, lekker, een beetje happen op een troll.
Ja, discussieren op een discussieforum. Het moet niet gekker worden.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:25 schreef Zotheid het volgende:
Ja, lekker, een beetje happen op een troll.
En in een regel die ik blijkbaar weer had weg gehaald schreef ik nog dat, hoewel MS op de desktopmarkt nog steeds rond 90% in handen heeft, dit absoluut niet geldt voor de database- en servermarkten. Dus dat MS examens je voorbereiden op 90% van 'de markt' is ook niet helemaal (lees: helemaal niet) waarquote:Op donderdag 23 juli 2009 13:26 schreef Jarno het volgende:
[..]
Idd. Er is (tegenwoordig) helemaal niks mis met MCSE, ben zelf MCITP SQL 2005, maar als ik zoiets op school gehad zou hebben had ik dus het hele Oracle gebeuren gemist wellicht. Het maakt je blind voor alternatieven.
De kans dat de rijschool in Opels rijdt is dan ook erg groot.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:22 schreef Jarno het volgende:
[..]
Je zou pas een punt hebben als alle rijscholen in een Opel zouden lessen omdat je na je lesperiode toch bijna uitsluitend met Opels in aanraking zou komen.
Natuurlijk is dat niet goed. Echter, het gaat hier om een beroepsopleiding waar de gebruiker, naar alle waarschijnlijkheid, helaas vooral met Windows te maken zal krijgen. Het is dan ook niet meer dan logisch om daar dan de meeste aandacht aan te geven.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:24 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dit wordt een heel andere discussie, maar ik vind het erg slecht als het bedrijfsleven zich met opleidingen en curricula gaat bemoeien. Automaat is anders omdat er niet één bedrijf is dat handbakken maakt. Als ik een opleiding moet doen voor producten van een bepaald bedrijf moet ik dat betalen, of de baas.
Synct je creative met itunes dan?quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:04 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat dus. Mijn creative kan meer, is goedkoper, en kwalitatief net zo goed of zelfs beter. Maar toch niet cool omdat het geen iPod is. Dat is toch gek?
Ik weet het.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:27 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Je doet het zelf ook, in dezelfde post nog wel.
Niks mis met een discussie maar deze is voornamelijk gestart om te trollen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:27 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, discussieren op een discussieforum. Het moet niet gekker worden.
Dat is helemaal geen feit.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:32 schreef Zotheid het volgende:
Het is nu eenmaal een feit dat vooral veel bedrijven bij Windows blijven
Nee, maar wel met Mediaplayer, Winamp of wat ik ook maar wil gebruiken. Zelf met de map waarin alle bestanden staan.quote:
Dat zit er wel steeds meer aan te komen. Het is, zoals altijd bij overheden, een traag proces en er zullen hier en daar flinke fouten gemaakt worden, maar het gaat wel de goede kant op.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:32 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Het is nu eenmaal een feit dat vooral veel bedrijven bij Windows blijven, het kost echt ontzettend veel om over te schakelen naar een ander OS. En ja, dat is jammer. Ik vind dat een bedrijf als de overheid alleen maar gebruik zou mogen maken van open source software.
Zoals ik hierboven al aangaf hangt dat maar net van af welke markt je precies in terecht komt. Daarnaast is er een verschil tussen een cursus geven die, voor mijn part, alleen over Microsoft gaat, en MCSE aanbieden binnen een curriculum. Ik zei dan ook dat ik niet wil dat bedrijven het curriculum bepalen, niet dat het niet voor 90% van de tijd over producten van één bedrijf mag gaan.quote:Natuurlijk is dat niet goed. Echter, het gaat hier om een beroepsopleiding waar de gebruiker, naar alle waarschijnlijkheid, helaas vooral met Windows te maken zal krijgen. Het is dan ook niet meer dan logisch om daar dan de meeste aandacht aan te geven.
Map? Bestanden? Eh? Klinkt erg omslachtig, vertel eens?quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:34 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nee, maar wel met Mediaplayer, Winamp of wat ik ook maar wil gebruiken. Zelf met de map waarin alle bestanden staan.
Dat gezeik met iTunes snap ik dus ook niet. Zelfs onder Windows vond ik het programma ideaal werken. Geen gezeik met mappen, gewoon nieuwe muziek naar iTunes slepen en hij doet de rest. Makkelijk met afspeellijsten en syncen met de iPod/iPhone.quote:
iTunes werkt ook omslachtig hoor.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:35 schreef Jarno het volgende:
[..]
Map? Bestanden? Eh? Klinkt erg omslachtig, vertel eens?
Ben het in zoverre met je eens dat iTunes wel redelijk overzichtelijk is, maar ik heb gewoon m'n MP3 allemaal goed gesorteerd in mappen staan. iTunes werkt wel ok, maar ik vind het persoonlijk vrij veel geheugen en CPU vreten. In ieder geval veel meer dan Winamp of WMP. Misschien is dat ondertussen wel al verholpen hoor, gebruik iTunes al heel lang niet meer...quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:35 schreef Jarno het volgende:
[..]
WMP doet de laatste tijd wel steeds meer z'n best om op iTunes te lijken. Trek uw eigen conclusies.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:36 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Maarrrrr, nogmaals, dat is mijn eigen mening, andere vinden het leuk om te kloten met WMP.
Als je iets download of ript van een cd'tje zet je dat allemaal bij elkaar, onder 1 hoofdmap. En die kan ik laten syncroniseren met mijn mp3 speler.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:35 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, iPod aansluiten en er wordt gesynced. Erg omslachtig.quote:
Dus (voor mij) belangrijkste feature heeft 'ie niet? Wat een waardeloze prul.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:34 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nee, maar wel met Mediaplayer, Winamp of wat ik ook maar wil gebruiken. Zelf met de map waarin alle bestanden staan.
In één map? He? En als je nou alleen de laatst gedownloade muziek van de afgelopen maand en de 100 meest gespeelde nummers op je iPod wilt zetten? Heb je daar dan ook een map voor en hoe werk je dat bij dan?quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:37 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Als je iets download of ript van een cd'tje zet je dat allemaal bij elkaar, onder 1 hoofdmap. En die kan ik laten syncroniseren met mijn mp3 speler.
Joh, Ik copy-paste die hele map gewoon in een keer naar mijn Iriver en het doet het direct perfect... Playlists kan ik gewoon zo overzetten van Winamp naar de mp3-speler en klaar.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:37 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Als je iets download of ript van een cd'tje zet je dat allemaal bij elkaar, onder 1 hoofdmap. En die kan ik laten syncroniseren met mijn mp3 speler.
Waarom ga ik hier op in?
Als je iets download of ript van een cd komt het allemaal bij elkaar in één programma. Daarnaast staan, als de download een beetje fatsoenlijk is tenminste, direct alle tags goed zodat ik kan zoeken op muziek uit een bepaald jaar, op een bepaald genre, van een artiest, enzovoorts. Als mijn mp3-speler wordt aangesloten wordt dit automatisch overgezet, en kan ik daar hetzelfde mee.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:37 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
dat eerste: gewoon sorteren op datum laatst gewijzigd, copy pasten en klaar.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:39 schreef Jarno het volgende:
[..]
In één map? He? En als je nou alleen de laatst gedownloade muziek van de afgelopen maand en de 100 meest gespeelde nummers op je iPod wilt zetten? Heb je daar dan ook een map voor en hoe werk je dat bij dan?
Iedere keer je hele map over zetten? Dus snel nog even syncen voor je naar je werk/school gaat zit er niet in?quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:39 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Joh, Ik copy-paste die hele map gewoon in een keer naar mijn Iriver en het doet het direct perfect... Playlists kan ik gewoon zo overzetten van Winamp naar de mp3-speler en klaar.
Netjes, al vrees ik dan wel voor nog langere wachtrijen bij de belastingdienst enz enz... Eer dat die ambtenaren dat allemaal doorhebben.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:35 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat zit er wel steeds meer aan te komen. Het is, zoals altijd bij overheden, een traag proces en er zullen hier en daar flinke fouten gemaakt worden, maar het gaat wel de goede kant op.
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat MCSE precies inhoudt. Maar goed, ik ben het verder wel eens met je punt hoor, juist een school zou moeten openstaan voor alternatieven, en deze door de studenten te laten onderzoeken.quote:[..]
Zoals ik hierboven al aangaf hangt dat maar net van af welke markt je precies in terecht komt. Daarnaast is er een verschil tussen een cursus geven die, voor mijn part, alleen over Microsoft gaat, en MCSE aanbieden binnen een curriculum. Ik zei dan ook dat ik niet wil dat bedrijven het curriculum bepalen, niet dat het niet voor 90% van de tijd over producten van één bedrijf mag gaan.
Hier kan ik het niet meer dan eens zijn.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:35 schreef Jarno het volgende:
[..]
Netjes. Waar moet dan aan gedacht worden? Op Linux gebaseerd neem ik aan?quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:36 schreef Marco001 het volgende:
Zotheid,
De overheid is bezig met het bekijken van de mogelijkheden om al hun systemen Open-source te laten functioneren.
Op dit moment gaat er jaarlijks namelijk een paar miljard euro naar Bill Gates en vrienden voor de licentiekosten van de software.
Lees dit maar eens:
http://archief.fnl.nl/ct-(...)derzoek_overheid.htm
Vorig jaar ben ik op bezoek geweest bij de stichting die onderzoek aan het uitvoeren is naar hoe de overheid het beste Open Source kan implementeren.
http://www.computable.nl/(...)rceleveranciers.html
Doet ie ook, gewoon aangeven in je sync software.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:39 schreef Jarno het volgende:
[..]
In één map? He? En als je nou alleen de laatst gedownloade muziek van de afgelopen maand en de 100 meest gespeelde nummers op je iPod wilt zetten? Heb je daar dan ook een map voor en hoe werk je dat bij dan?
Precies. Dat vind ik het irritante aan iTunes! Ik wil zelf bepalen wat ik wel en niet op m'n iPod zet. Daar hoeft dat programma zich geen zorgen over te maken of voor mij te beslissen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:40 schreef De_Hertog het volgende:
Voor de duidelijkheid: dit gaat dus allemaal automatisch.
Nee, alleen de nieuwe. Ook even aangeven in de sync software (eenmalig welteverstaan)quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:42 schreef zovty het volgende:
[..]
Iedere keer je hele map over zetten? Dus snel nog even syncen voor je naar je werk/school gaat zit er niet in?
En dat kan dan ook, 1 muisklikje en je mag het zelf gaan doen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:43 schreef Cybey het volgende:
[..]
Precies. Dat vind ik het irritante aan iTunes! Ik wil zelf bepalen wat ik wel en niet op m'n iPod zet. Daar hoeft dat programma zich geen zorgen over te maken of voor mij te beslissen.
Dan haal je toch het vinkje weg voor het nummer weg?quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:43 schreef Cybey het volgende:
[..]
Precies. Dat vind ik het irritante aan iTunes! Ik wil zelf bepalen wat ik wel en niet op m'n iPod zet. Daar hoeft dat programma zich geen zorgen over te maken of voor mij te beslissen.
Hmmz, Dat laatste zou ik persoonlijk niet tof vinden.. Ik wil graag zelf bepalen wat ik wel en wat niet op mijn mp3-speler zet..quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:40 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Als je iets download of ript van een cd komt het allemaal bij elkaar in één programma. Daarnaast staan, als de download een beetje fatsoenlijk is tenminste, direct alle tags goed zodat ik kan zoeken op muziek uit een bepaald jaar, op een bepaald genre, van een artiest, enzovoorts. Als mijn mp3-speler wordt aangesloten wordt dit automatisch overgezet, en kan ik daar hetzelfde mee.
Voor de duidelijkheid: dit gaat dus allemaal automatisch.
Wat is de belangrijkste feature dan?quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:38 schreef zovty het volgende:
[..]
Dus (voor mij) belangrijkste feature heeft 'ie niet? Wat een waardeloze prul.
Oh okay gelukkig. En als je daarna nummer afgespeelt hebt op je "mp3 speler" wordt dat de volgende keer dat je syn, eh, bestanden kopieert bijgewerkt in je playlist neem ik dan aan?quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:41 schreef Marco001 het volgende:
[..]
dat eerste: gewoon sorteren op datum laatst gewijzigd, copy pasten en klaar.![]()
Dat 2e kan ook wel, maar hoe, dat zou ik even uit moet zoeken.. In Winamp kan je in ieder geval de meest gespeelde nummers opvragen..
Met alle respect voor je eigen mening over wat prettiger is, ik denk dat het ook een stukje gewenning is. Ik had eerst ook winamp, een playlist, een map, etcetera. Maar als je enige tijd met iTunes werkt kom je erachter dat het toch wel heel handig werkt. Alleen al dat mijn handmatig gemaakte afspeellijsten ook op mijn mp3-speler staan. Maar helemaal die slimme lijsten: al mijn muziek is goed getagged en ieder nummer dat ik toevoeg wordt direct, geheel automatisch, in verschillende afspeellijsten gezet. Dan nog even raten en klaar. Het is alleen een flinke stap in het begin, omdat je zo gewend bent in 'bestanden' te denken, maar het werkt echt ideaal.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:37 schreef Cybey het volgende:
[..]
Ben het in zoverre met je eens dat iTunes wel redelijk overzichtelijk is, maar ik heb gewoon m'n MP3 allemaal goed gesorteerd in mappen staan.
Die gebruikte poster niet als ik het goed begreep.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:43 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nee, alleen de nieuwe. Ook even aangeven in de sync software (eenmalig welteverstaan)
Sync software? iTunes bedoel je?quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:43 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nee, alleen de nieuwe. Ook even aangeven in de sync software (eenmalig welteverstaan)
Jawel hoor, geen enkel probleem.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:42 schreef zovty het volgende:
[..]
Iedere keer je hele map over zetten? Dus snel nog even syncen voor je naar je werk/school gaat zit er niet in?
Oh.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:44 schreef zovty het volgende:
[..]
Die gebruikte poster niet als ik het goed begreep.
En als je nou alle nummer gecomponeerd door Ben Gibbard wil hebben maar niet het album"Plans"?quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:41 schreef Marco001 het volgende:
[..]
dat eerste: gewoon sorteren op datum laatst gewijzigd, copy pasten en klaar.![]()
Dat 2e kan ook wel, maar hoe, dat zou ik even uit moet zoeken.. In Winamp kan je in ieder geval de meest gespeelde nummers opvragen..
Jezus, waarom zou je dat willen? Stel eens een realistische vraagquote:Op donderdag 23 juli 2009 13:46 schreef Zotheid het volgende:
[..]
En als je nou alle nummer gecomponeerd door Ben Gibbard wil hebben maar niet het album"Plans"?
Zullen we kijken wie er dan eerder klaar is?
Dat kan natuurlijk ook, dan zet je automatisch synchroniseren uit. Of je synchroniseert bijvoorbeeld alleen een bepaald aantal smart playlists. De meeste criteria voor muziek zijn daar wel in samen te vatten.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:43 schreef Cybey het volgende:
[..]
Inderdaad ja, Open Source software zoals bijvoorbeeld Open Ofiice i.c.m. ik noem maar wat, Fedora ofzo als besturingssysteem.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:42 schreef Zotheid het volgende:
Netjes. Waar moet dan aan gedacht worden? Op Linux gebaseerd neem ik aan?
Ik heb een aparte iPhone playlist, omdat mijn bibliotheek te groot is.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:43 schreef Cybey het volgende:
[..]
Het zou kunnen, maar ik weet niet waarom, dat je geen zin hebt in automatisch synchroniseren. Maar het is geen punt van discussie dat je in iTunes met smart playlists makkelijker en sneller selecties kan maken dan met de hand. Als je dat niet inziet heb je echt nog nooit fatsoenlijk met iTunes gewerkt.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:46 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Jezus, waarom zou je dat willen? Stel eens een realistische vraag
Omdat Plans een kutalbum is?quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:46 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Ik weet best dat dat kan. Maar wie wil zoiets? ZH stelt echt een onzin-vraag.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:49 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Het zou kunnen, maar ik weet niet waarom, dat je geen zin hebt in automatisch synchroniseren. Maar het is geen punt van discussie dat je in iTunes met smart playlists makkelijker en sneller selecties kan maken dan met de hand. Als je dat niet inziet heb je echt nog nooit fatsoenlijk met iTunes gewerkt.
5 sec. werk.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:46 schreef Zotheid het volgende:
[..]
En als je nou alle nummer gecomponeerd door Ben Gibbard wil hebben maar niet het album"Plans"?
Zullen we kijken wie er dan eerder klaar is?
Misschien omdat ik al zijn werk, op dat album na, goed vind?quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:46 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat is beter ja, maar nog steeds vrij simpel te organiseren.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:52 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Misschien omdat ik al zijn werk, op dat album na, goed vind?
(Dat klopt overigens niet, Plans is echt)
Een heel genre met uitzondering van een bepaalde artiest dan? Dat is best realistisch.
Ik maak vergelijkbare keuzes vrijwel dagelijks en heb een aantal smart playlists met vergelijkbare criteria. Dat het bij jouw setup niet kan en jij daardoor nog nooit een dergelijke lijst hebt gemaakt wil niet zeggen dat de vraag onzin is.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:50 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Ik weet best dat dat kan. Maar wie wil zoiets? ZH stelt echt een onzin-vraag.
Sowieso. Selecteer eens een heel genre als je al je muziek in Hoofdmap\Artiest\Album hebt staan.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:52 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Een heel genre met uitzondering van een bepaalde artiest dan? Dat is best realistisch.
Oke, ik weet dat ik hier spijt van gaan krijgen maar wat is er onzin aan?quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:50 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Ik weet best dat dat kan. Maar wie wil zoiets? ZH stelt echt een onzin-vraag.
En dan vergeet je nog dat iTunes tevens:quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:49 schreef De_Hertog het volgende:
Als je dat niet inziet heb je echt nog nooit fatsoenlijk met iTunes gewerkt.
Al met al is het allemaal heel persoonsgebonden.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:53 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat is beter ja, maar nog steeds vrij simpel te organiseren.
Winamp kan het gewoon sorteren op genre, dus dat is geen enkel probleem..quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:55 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Sowieso. Selecteer eens een heel genre als je al je muziek in Hoofdmap\Artiest\Album hebt staan.
quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:53 schreef Marco001 het volgende:
Ow, en voor dat most played kopieren naar je mp3speler:
In Winamp even met de rechtermuisknop op most played klikken, Send To en dan je MP3 speler selecteren. Klaar.
quote:Oh okay gelukkig. En als je daarna nummer afgespeelt hebt op je "mp3 speler" wordt dat de volgende keer dat je syn, eh, bestanden kopieert bijgewerkt in je playlist neem ik dan aan?
Dat zeg ik toch ook niet? Jij blijft in de veronderstelling dat ik mijn mening aan andere wil opleggen, terwijl ik alleen maar achter de beweegredenen van andere mensen probeer te komen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:54 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik maak vergelijkbare keuzes vrijwel dagelijks en heb een aantal smart playlists met vergelijkbare criteria. Dat het bij jouw setup niet kan en jij daardoor nog nooit een dergelijke lijst hebt gemaakt wil niet zeggen dat de vraag onzin is.
Zoals ik al vaker heb geroepen: wat andere mensen willen is niet hetzelfde als wat jij wilt.
Dat kan, op nieuwe firmware installeren na, ook allemaal met behulp van de iPhone zelf.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:55 schreef Jarno het volgende:
[..]
En dan vergeet je nog dat iTunes tevens:
- je device up to date houdt
- er voor zorgt dat je applicaties op je iPhone / iPod kunt installeren (en deze up to date houdt)
- je podcasts / vodcasts organiseert (en bijwerkt)
- etc, etc, etc.
Met tags werken alle fatsoenlijke mp3 spelers. En ja, ook mijn creativequote:Op donderdag 23 juli 2009 13:55 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Oke, ik weet dat ik hier spijt van gaan krijgen maar wat is er onzin aan?
Op tags werken werkt gewoon veel sneller dan op basis van mappen.
Maar ook met de software die je bij een andere fatsoenlijke mp3 speler geleverd krijgt.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:57 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Dat kan, op nieuwe firmware installeren na, ook allemaal met behulp van de iPhone zelf.
Zeker bij iets als muziek. Dat je toevallig jarenlang muziek alleen sorteerde op artiest\album wil nog niet zeggen dat je je daar nu, met meer mogelijkheden, ook tot moet beperken. Het is een flinke vooruitgang van een kast vol cd's naar een map vol mp3's, maar toch zijn er nog steeds mensen die hun muziek willen indelen alsof het een kast cd's is.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:55 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Oke, ik weet dat ik hier spijt van gaan krijgen maar wat is er onzin aan?
Op tags werken werkt gewoon veel sneller dan op basis van mappen.
Waarom zeg je dan iedere keer als iemand een reden noemt dat het voor hem fijner is, dat die reden voor jou niet geldt?quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:57 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook niet? Jij blijft in de veronderstelling dat ik mijn mening aan andere wil opleggen, terwijl ik alleen maar achter de beweegredenen van andere mensen probeer te komen.
Zelf mijn Iriver Lplayer werkt met tags!quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:58 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Met tags werken alle fatsoenlijke mp3 spelers. En ja, ook mijn creative
Daarom juist. Ik vind dat een rare reden, en dat mag ik toch wel zeggen?quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:00 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Waarom zeg je dan iedere keer als iemand een reden noemt dat het voor hem fijner is, dat die reden voor jou niet geldt?
Het ging hier over het zelf bepalen welke muziek je naar je mp3-speler wilde slepen, voor de mensen die mapjes slepen prettig vonden.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:56 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Winamp kan het gewoon sorteren op genre, dus dat is geen enkel probleem..
Als je een bepaalde artiest niet wil horen maar wel dat genre, dan selecteer je toch gewoon alles van dat genre behalve de albums van die artiest?
Niet als je andere mensen om een reden vraagt. Daarnaast vind je dus iedere reden die niet voor jezelf geldt raar?quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Daarom juist. Ik vind dat een rare reden, en dat mag ik toch wel zeggen?
Ik mag geen reactie geven op de mening van een ander?quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:02 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Niet als je andere mensen om een reden vraagt. Daarnaast vind je dus iedere reden die niet voor jezelf geldt raar?
Ja, maar je werkt met mappen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:58 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Met tags werken alle fatsoenlijke mp3 spelers. En ja, ook mijn creative
Natuurlijk, dat mag je ook wel verwachten. Overigens is de vergelijking tussen een mp3speler en een iPhone nogal mank aangezien de iPhone niet hoofdzakelijk als muziekspeler wordt gepresenteerd, wat dat betreft is het verstandiger te kiezen voor een iPod, waarbij, net als andere mp3spelers, geen mogelijk is om online muziek te kopen. Op de Touch na natuurlijk.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:58 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar ook met de software die je bij een andere fatsoenlijke mp3 speler geleverd krijgt.
Ik vind het indelen op album zelf nog steeds het lekkerste werken, daarom ben ik ook zo blij met Cover Flowquote:Op donderdag 23 juli 2009 13:59 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Zeker bij iets als muziek. Dat je toevallig jarenlang muziek alleen sorteerde op artiest\album wil nog niet zeggen dat je je daar nu, met meer mogelijkheden, ook tot moet beperken. Het is een flinke vooruitgang van een kast vol cd's naar een map vol mp3's, maar toch zijn er nog steeds mensen die hun muziek willen indelen alsof het een kast cd's is.
Ik vraag me af of die mensen ook doorspoelen naar het volgende nummer met ffwd zoals op een casettebandje, of halverwege winamp naar de andere kant van het scherm slepen omdat je vroeger lp's ook om moest draaien.
Noem dan eens een paar van die meerdere sorteerdingen? Ben ik wel benieuiwd naar.quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:01 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Het ging hier over het zelf bepalen welke muziek je naar je mp3-speler wilde slepen, voor de mensen die mapjes slepen prettig vonden.
Overigens weet ik wel zeker dat je in iTunes meer sorteringen kan maken dan in Winamp, maargoed, daar had ik het nu niet over.
Oh, ik dacht dat we het over een iPod haddenquote:Op donderdag 23 juli 2009 14:05 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Ja, maar je werkt met mappen.
[..]
Natuurlijk, dat mag je ook wel verwachten. Overigens is de vergelijking tussen een mp3speler en een iPhone nogal mank aangezien de iPhone niet hoofdzakelijk als muziekspeler wordt gepresenteerd, wat dat betreft is het verstandiger te kiezen voor een iPod, waarbij, net als andere mp3spelers, geen mogelijk is om online muziek te kopen. Op de Touch na natuurlijk.
[..]
Ik vind het indelen op album zelf nog steeds het lekkerste werken, daarom ben ik ook zo blij met Cover Flow
Nee, je mag de mening van een ander niet afdoen met 'die geldt niet voor mij dus ik vind het geen goede reden'.quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:03 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik mag geen reactie geven op de mening van een ander?
Waar heb ik dat gezegd dan?quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:09 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nee, je mag de mening van een ander niet afdoen met 'die geldt niet voor mij dus ik vind het geen goede reden'.
Nee. Dat kan toch niet? Er bestaat toch niet zoiets als een rare reden? (Op dezelfde manier als er geen domme vragen bestaan.)quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Daarom juist. Ik vind dat een rare reden, en dat mag ik toch wel zeggen?
Natuurlijk wel, ik mag iets toch wel een rare reden vinden?quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:12 schreef zovty het volgende:
[..]
Nee. Dat kan toch niet? Er bestaat toch niet zoiets als een rare reden? (Op dezelfde manier als er geen domme vragen bestaan.)
quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:05 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Noem dan eens een paar van die meerdere sorteerdingen? Ben ik wel benieuiwd naar.
Persoonlijk vind ik Winamp namelijk meer dan uitgebreid genoeg voor mezelf.
En inderdaad, ik ben zoeen die het slepen met mapjes het prettigste vind werken... Is namelijk een fluitje van een cent, zelfs zonder TotalCommander(wat ik gebruik)
Titel, Artiest, Jaartal, Genre, Rating, speelduur, andere playlists, datum toevoeging, datum laatste keer afgespeeld, aantal keer afgespeeld, bitrate, hoeveel keer je een nummer hebt opgezet maar hebt doorgespoeld, en dan vergeet ik er nog een hoop.quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:05 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Noem dan eens een paar van die meerdere sorteerdingen? Ben ik wel benieuiwd naar.
Persoonlijk vind ik Winamp namelijk meer dan uitgebreid genoeg voor mezelf.
Maar dan klopt mijn eerste punt toch alsnog wel voor jou? Als je een muziekmap hebt met daarin mappen voor artiesten met daar weer in mappen voor albums dan kun je toch onmogelijk AL je muziek van een genre in EEN keer naar je mp3-speler slepen?quote:En inderdaad, ik ben zoeen die het slepen met mapjes het prettigste vind werken... Is namelijk een fluitje van een cent, zelfs zonder TotalCommander(wat ik gebruik)
Nee. Als ik nou zeg; ik eet graag appels want ik vind appels lekker. Hoe kun je dat dan een rare reden vinden?quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:12 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, ik mag iets toch wel een rare reden vinden?
Voor syncen zelf maakt met vrij weinig uit, De iPhone heeft als voordeel dat het draadloos toegang heeft tot de Store. Bij het syncen met de computer wordt de muziek automatisch overgezet.quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:08 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat we het over een iPod hadden
En dat ik met mappen werk klopt, ik geef alleen aan wat er nog meer kan.
In z'n beetje iedere reactie van jou op geldige redenen van anderen.quote:
Dus ik mag Wilders zijn mening ook niet raar vindenquote:Op donderdag 23 juli 2009 14:15 schreef zovty het volgende:
[..]
Nee. Als ik nou zeg; ik eet graag appels want ik vind appels lekker. Hoe kun je dat dan een rare reden vinden?
Is ook één keer gebeurt in deze 3 delenquote:Op donderdag 23 juli 2009 14:17 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
In z'n beetje iedere reactie van jou op geldige redenen van anderen.
Iemand geeft een reden, jij vaagt 'wie wil zoiets'. Nou, hij dus.
Maar dat zeg ik toch ook? Alleen noem ik het raar i.p.v. afwijkendquote:Op donderdag 23 juli 2009 14:20 schreef Zotheid het volgende:
Een mening kan afwijkend zijn, niet fout.
Ik zei, iedere keer als iemand een voor hem geldige reden opnoemde. Daarnaast zei jij dat het niet gebeurd was, terwijl in nota bene dezelfde discussie nog gebeurde. En 1 is meer dan 0quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:19 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Is ook één keer gebeurt in deze 3 delen
Oke oke oke oke, het is al goedquote:Op donderdag 23 juli 2009 14:21 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik zei, iedere keer als iemand een voor hem geldige reden opnoemde. Daarnaast zei jij dat het niet gebeurd was, terwijl in nota bene dezelfde discussie nog gebeurde. En 1 is meer dan 0
Ik heb genoeg met winamp gewerkt om te weten dat dat niet waar is. Anders, screenshotje graagquote:Op donderdag 23 juli 2009 14:19 schreef Marco001 het volgende:
Oh, Maar die sorteeropties zitten ook allemaal in Winamp..
Klein stukje? Niet als je naar de lengte van de scrollbalk kijkt. En het zijn er altijd nog minder.quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:22 schreef Marco001 het volgende:
Dit is nog maar een klein stukje van alle sorteer opties in Winamp:
[ link | afbeelding ]
Precies, ik vind het eten van poep ook raar.quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:21 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar dat zeg ik toch ook? Alleen noem ik het raar i.p.v. afwijkend
Gastquote:Op donderdag 23 juli 2009 14:24 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Precies, ik vind het eten van poep ook raar.
Er lopen hier mensen op Fok die het wat dat betreft niet met mij eens zijn.
Die ene rimnicht bijvoorbeeld.
Bij zulke belangrijk onderwerpen is het dan weer belangrijk wat je preciet met raar bedoeld.quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:18 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dus ik mag Wilders zijn mening ook niet raar vinden
ZIjn volgens mij exact dezelfde opties, in de balkjes ernaast kun je dingen selecteren als = gelijk aan etcquote:Op donderdag 23 juli 2009 14:23 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Klein stukje? Niet als je naar de lengte van de scrollbalk kijkt. En het zijn er altijd nog minder.
Ik bedoel uiteraard de eerste manier. Ook hier trouwens.quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:26 schreef zovty het volgende:
[..]
Bij zulke belangrijk onderwerpen is het dan weer belangrijk wat je preciet met raar bedoeld.
Als je met raar; ondoordacht en feitelijk onjuist bedoelt mag dat.
Als je met raar; stom want niet de mijne bedoelt mag het niet.
Maar hoe kan een mening over wat iemand fijner vind in gebruik ondoordacht en feitelijk onjuist zijn?quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:28 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik bedoel uiteraard de eerste manier. Ook hier trouwens.
Ja, maar dat is bij iTunes ook: de eerste dropdownbalk uit het screenshot hierboven is de opties, daarna komt pas 'gelijk aan' en verder. En als je zelf even die twee screenshots naast elkaar legt zie je al dat in het iTunes-screenshot meer opties staan dan in het winamp-screenshot.quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:28 schreef Marco001 het volgende:
[..]
ZIjn volgens mij exact dezelfde opties, in de balkjes ernaast kun je dingen selecteren als = gelijk aan etc
Ja, eeeuh, ik bedoel dus te zeggen dat ik er niet mee bedoel dat het raar is omdat het niet overeenkomt met mijn mening.quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:30 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Maar hoe kan een mening over wat iemand fijner vind in gebruik ondoordacht en feitelijk onjuist zijn?
mjah, ik Heb ook niet het hele drop down menbu op de screenshot he..quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:32 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ja, maar dat is bij iTunes ook: de eerste dropdownbalk uit het screenshot hierboven is de opties, daarna komt pas 'gelijk aan' en verder. En als je zelf even die twee screenshots naast elkaar legt zie je al dat in het iTunes-screenshot meer opties staan dan in het winamp-screenshot.
Omdat het 2 verschillende zaken zijn.quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:36 schreef Marco001 het volgende:
[..]
mjah, ik Heb ook niet het hele drop down menbu op de screenshot he..
En van wat ik eruit kan opmaken, staan bij jou een aantal dingen dubbel, die bij Winamp er maar 1 keer instaan, zoals Artiest en Artiestsortering.. Daar is Winamp maar 1 filter voor nodig, terwijl Itunes er blijkbaar meerdere voor nodig is.
Maar wat bedoel je er dan wel mee?quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:33 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, eeeuh, ik bedoel dus te zeggen dat ik er niet mee bedoel dat het raar is omdat het niet overeenkomt met mijn mening.
Daar ben ik het niet met je eens.. Bij beiden kun je namelijk op artiest(en) sorteren..quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:37 schreef Jarno het volgende:
[..]
Omdat het 2 verschillende zaken zijn.
Winamp 1 was veel, maar zeker niet library based.quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:44 schreef Marco001 het volgende:
Edit: Winamp was er 3 jaar eerder als Itunes..
Dat ik het een vreemde mening vind, die m.i. niet op iets substantieels gebaseerd is.quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:38 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Maar wat bedoel je er dan wel mee?
Dat zeker niet, want Winamp is begonnen als mediaplayer met playlists en iTunes was vanaf dag één library-based systeem. Winamp heeft pas sinds versie 2.9, uit 2003, een Media Library. Dat is twee jaar na iTunesquote:Op donderdag 23 juli 2009 14:44 schreef Marco001 het volgende:
Dat klopt, Winamp werkt library based, maar dat doet Itunes ook, en volgens mij was winamp er eerder als Itunes, dus is het niet i-tunes achtig maar WInamp achtig voor itunes..
Nee, want waarom is iets wat sowieso subjectief is (wat mensen fijner vinden werken) niet op iets substantieels gebaseerd als mensen zelf zeggen dat ze het vinden?quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:56 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat ik het een vreemde mening vind, die m.i. niet op iets substantieels gebaseerd is.
Is het zo duidelijk?
Zuchtquote:Op donderdag 23 juli 2009 14:58 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nee, want waarom is iets wat sowieso subjectief is (wat mensen fijner vinden werken) niet op iets substantieels gebaseerd als mensen zelf zeggen dat ze het vinden?
Wat heeft dat met Apple te maken?quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:01 schreef dagdag het volgende:
Ik vind gewoon dat als je naakt over straat wilt rennen dat gewoon mogenlijk moet zijn
Waarom moeten Windows users altijd dit soort topics openen bedoel je?quote:Op donderdag 23 juli 2009 17:32 schreef Afwazig het volgende:
Waarom? In godsnaam waarom moeten die Apple users altijd zo nodig hun merkje verdedigen
En dat is minder triest omdat...?quote:Op donderdag 23 juli 2009 17:46 schreef Afwazig het volgende:
Omdat er altijd kneuzen zijn die happen.
Een selectief hypocrietje dus. Duidelijk!quote:Op donderdag 23 juli 2009 17:48 schreef Afwazig het volgende:
Dit is KLB hoor, of dacht je soms dat mensen KLB serieus gebruikten om hun hart te luchten?
Don't feed the trolls.quote:Op donderdag 23 juli 2009 17:49 schreef Jarno het volgende:
[..]
Een selectief hypocrietje dus. Duidelijk!
Iets wat toch ook prima lijkt te lukken voor de digitale thermometer van mijn aquarium, waar ik een temperatuur in kan stellen wanneer hij alarm moet slaan. Dat is toch opslaan en verwerken?quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:12 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Wat maakt een computer een computer?
Volgens de Van Dale:
com·pu·ter [kompjoeter] de; m -s elektronisch apparaat voor het opslaan en verwerken van gegevens: personal ~ computer met beperkte mogelijkheden, afgek pc
Iets wat toch prima lijkt te lukken op de iPhone.
sorry voor de late reactie moest werkenquote:Op donderdag 23 juli 2009 13:23 schreef Jarno het volgende:
[..]
Gek genoeg heeft dit dus lang op de feature list van Vista gestaan.
vind jij OGG een obscure codec? Volgens mij is die codec al vele malen getest als zijnde de beste lossless.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:13 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ze hebben misschien meer mogelijkheden (afspelen van obsure codecs bijv.) maar vindt je ze echt superieur vwb mogelijkeden en gebruiksgemak? Ik heb ooit een mp3 speler gehad waarbij je de kleur van de letters op het display kon beinvloeden per nummer. Tsja. Het ís een feature...
kwestie van 1 vinkje uitzetten als je m voor het eerst aansluit.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:43 schreef Cybey het volgende:
[..]
Moet je eens upgraden naar vistaquote:Op donderdag 23 juli 2009 09:05 schreef BobbyB het volgende:
Voor m'n werk moet ik redelijk vaak van mappen wisselen in de bovenliggende map oid, en dan is dat echt ideaal. In Windows zou ik eerlijk gezegd ook wel zo'n optie willen. Natuurlijk kun je in Windows altijd terug, maar dat is toch een extra handeling.
Ja daar vind ik dus de split folder/detailsview eventjes veel handiger.quote:Jawel, je kan ook gewoon een map in detail bekijken, dus dat je datum en alles ziet.
Jij bombardeerd nu je mening tot een feit, wat ik sowieso nogal typerend vind. Ik heb niet intensief met OSX gewerkt, maar ik baseer mijn uitspraken ook op ervaringen met bovengemiddelde OSX users waarvan ik er dus wel genoeg ken. En dan niet ervaringen die zich uitten in discussies, maar ernaast gaan staan en zien dat de tijd die het kost om op een bepaalde locatie op het netwerk te komen bijvoorbeeld significant hoger ligt dan bij mij op Windows. Ik zeg er wel bij dat ik bovengemiddeld gebruiker van Windows ben, maar ik browse toch echt sneller. Volgens mij zegt dat toch wel wat.quote:Je hebt duidelijk nog nooit met een Mac gewerkt, dat navigeert namelijk net zo prettig (soms zelfs prettiger) dan Windows Explorer.
Heb ook toegegeven (anders dan het OSX kamp kan blijkbaar..) dat ik de zoekfunctie ruk vind. Drivers is zo'n standaard bash punt. Alleen last van bij het aansluiten van oude hardware. Zijn veel mensen die nog een oude scanner hebben staan op zolder en denken van, "mooi laat ik eens wat foto's gaan inscannen" oid waardoor zich zulke situaties voor doen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:18 schreef De_Hertog het volgende:
Ik was/ben zeker ook geen standaard gebruiker, maar wil je nu zeggen dat je nog nooit gefrustreerd geraakt bent op een Windows-pc? En dan heb ik het niet eens perse over Windows zelf alleen, maar ook over bijvoorbeeld slechte drivers, irritante shareware-programma's en meer van dat soort onzin.
Ik noem Terminal als voorbeeld, maar ook voorheen tooltjes om een Mac met andere Windows computers te laten communiceren. (Reacties die ik toen kreeg: "Ja je wilt apple toch helemaal niet met windows laten communiceren !! " - ........ ) Terwijl Windows zo een MacOS netwerk binnen liep. Tegenwoordig gaat dat allemaal prima maar dat heeft meer met unix te maken dan met osx.quote:Makkelijker? Nee, je bent het meer gewend. OS X heeft net zoals Windows een 'configuratiescherm' en daarnaast heeft ieder programma, net zoals in Windows, een eigen venster met instellingen. Als je helemaal vanaf nul begint is het in OS X zelfs iets makkelijker te vinden omdat dat venster in ieder programma op dezelfde plek zit ingebakken (Menu Programmanaam -> Preferences of Command-,).
Als je ingewikkelder wilt gaan doen is er het Registry in Windows of inderdaad de Terminal in OS X. Maar de gemiddelde OS X gebruiker zal net zo vaak in de Terminal willen duiken als de gemiddelde Windows-gebruik in regedit.
Daarnaast is de Terminal gewoon een volledig Unix-systeem, dus dat je met OS X minder te tweaken hebt vraag ik me af. Ik zou zelfs willen beweren dat het meer is, maar nogmaals: de gemiddelde gebruiker zal dat inderdaad niet weten, en niet nodig hebben.
Ik heb zelf nooit een spel gezien binnen een Windows box (heb alleen zakelijke ervaringenquote:Bootcamp, Parallels of een console lost dat op
Met bootcamp draait windows native op je Mac. Niets geen Windows boxquote:Op donderdag 23 juli 2009 23:22 schreef NikkelCobalt het volgende:
Bijna alweer een topic vol. Maar nog even om terug te reageren op wat posts uit topic #2
[..]
Ik heb zelf nooit een spel gezien binnen een Windows box (heb alleen zakelijke ervaringen) maar iets zegt met dat het voor geen meter draait aangezien DirectX bijna direct hardware aanspreekt.
Ik weet dat xServe ook zoiets heeft als een AD. Toen ik stage liep bij de AKI (zo goed als 100% Mac), werkte dat perfect.quote:Toch vind ik het altijd jammer dat OSX fans eigenlijk alleen maar roepen dat hun gebruikservaring beter is dan die van WIndows gebruikers. Nooit hoor je iets over het gemis van Active Directory bijvoorbeeld.
Dat mis ik ook niet (ik gebruik een Mac puur privé) maar ik heb in diverse topics al eens de tekortkomingen van OS X genoemd: de Finder is wmb volkomen ruk en mist echt het één en ander. Die mag wel eens goed op de schop. Daarnaast zou ik graag ondersteuning zien voor wat meer filesystems dan (praktisch gezien) HFS(+) en FAT.quote:Op donderdag 23 juli 2009 23:22 schreef NikkelCobalt het volgende:
Toch vind ik het altijd jammer dat OSX fans eigenlijk alleen maar roepen dat hun gebruikservaring beter is dan die van WIndows gebruikers. Nooit hoor je iets over het gemis van Active Directory bijvoorbeeld.
Beetje flauwe reactie, aangezien ik hier in zo'n beetje iedere post zeg dat sommige dingen persoonlijk zijn en dat OS X voor sommige mensen ook nadelen zal hebben. Dat ik het beter vind (persoonlijk, dus!) wil nog niet zeggen dat ik het perfect vind, verre van zelfs. Ik vind alleen voor mezelf na flink wat ervaring met beide systemen (en Linux, overigens) dat ik OS X prettiger vind werken.quote:Op donderdag 23 juli 2009 23:22 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Heb ook toegegeven (anders dan het OSX kamp kan blijkbaar..)
Dat is niet mijn ervaring, en ik heb heel wat Windows-pc's in elkaar gezet of ge(her)installeerd. Die foutmelding die ik ergens gepost heb was gewoon bij een onboard geluidskaart bij een standaard-moederbord, en een veelgebruikte ook nog eens.quote:Drivers is zo'n standaard bash punt. Alleen last van bij het aansluiten van oude hardware. Zijn veel mensen die nog een oude scanner hebben staan op zolder en denken van, "mooi laat ik eens wat foto's gaan inscannen" oid waardoor zich zulke situaties voor doen.
Ik weet niet wat je nu precies met wat wilt vergelijken, want je begint over hardware en geeft daarna een software-voorbeeld, en hebt het over 'de MacOS -> OSX IBM -> Intel overstap' terwijl OS X alweer van 2001 is en de overstap naar Intel processoren van vorig jaar is. Dat is dus niet één overstap. En software die op OS X-IBM draaide, draait ook op OS X-Intel. Software die op OS 9, uit 2000 dus, draaide draait inderdaad niet meer op moderne Macs. Maar ik heb niet eens beweerd dat alle hardware compatibel is met alle OS X versies..quote:Je gaat me niet vertellen dat alle Mac hardware compatibel is met OSX/MacOSHet draaien van oude Adobe software pakketten vanwege legacy heb ik op legacy machines zien gebeuren omdat MacOS -> OSX Ibm -> Intel overstap voldoende was om die pakketten anders onbruikbaar te maken om maar iets te noemen.
Mac met Windows communiceren gaat gewoon via System Preferences (het controlepaneel van OS X) en heeft geen extra tool nodig. Maar mijn punt was dat je ook bij Windows de geavanceerdere taken in een niet-gebruiksvriendelijke omgeving (regedit) moet doen, of een extern tooltje ervoor nodig hebt. De standaard configuratiemogelijkheden zitten gewoon in een nette UI en voor meer opties moet je, op beide systemen, ingewikkeld gaan doen. Maar verwar het niet kunnen vinden van iets door gewenning aan Windows niet met het niet bestaan van iets.quote:Ik noem Terminal als voorbeeld, maar ook voorheen tooltjes om een Mac met andere Windows computers te laten communiceren. (Reacties die ik toen kreeg: "Ja je wilt apple toch helemaal niet met windows laten communiceren !! " - ........ ) Terwijl Windows zo een MacOS netwerk binnen liep. Tegenwoordig gaat dat allemaal prima maar dat heeft meer met unix te maken dan met osx.
Sorry, maar hier blijkt toch weer een beetje uit dat je niet precies weet waar ik het over heb. Bootcamp is namelijk geen 'Windows box' maar een manier om Windows native op je Mac te draaien, dual-boot. En Parallels heeft DirectX ondersteuning, ook 'bijna direct', al weet ik niet hoe goed die werkt.quote:Ik heb zelf nooit een spel gezien binnen een Windows box (heb alleen zakelijke ervaringen) maar iets zegt met dat het voor geen meter draait aangezien DirectX bijna direct hardware aanspreekt.
En ik vind het erg jammer dat Windows-gebruikers kritiek hebben op OS X terwijl ze vaak nog niet eens uitgebreid naar het systeem hebben gekeken. Nogmaals, ik geef meteen toe dat OS X niet voor iedereen geschikt is, maar er is een verschil tussen 'het zit er niet in' en ik kon kon het niet vinden. En dat ik mijn gebruikerservaring met OS X prettiger vind dan met Windows heeft toch helemaal niets te maken met wat jij vindt ontbreken?quote:Toch vind ik het altijd jammer dat OSX fans eigenlijk alleen maar roepen dat hun gebruikservaring beter is dan die van WIndows gebruikers. Nooit hoor je iets over het gemis van Active Directory bijvoorbeeld.
Ik zei dat argumenten van OSX gebruikers meestal frustraties vanuit Windows zijn. Iets dergelijks heb ik niet gezegd.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 09:15 schreef De_Hertog het volgende:
Daarnaast, dit was puur een reactie op de opmerking dat Windows-frustraties aan de gebruiker zelf zouden liggen. Zoals je zelf ook zegt vind je de search-functie ruk, ligt dat dan aan jou?
Nou dat is wel mijn ervaringquote:Dat is niet mijn ervaring, en ik heb heel wat Windows-pc's in elkaar gezet of ge(her)installeerd. Die foutmelding die ik ergens gepost heb was gewoon bij een onboard geluidskaart bij een standaard-moederbord, en een veelgebruikte ook nog eens.
Je beweerde het niet, en ik heb ook niet gezegd dat je het beweerde. Ik zei, "Je gaat me niet vertellen dat".quote:Ik weet niet wat je nu precies met wat wilt vergelijken, want je begint over hardware en geeft daarna een software-voorbeeld, en hebt het over 'de MacOS -> OSX IBM -> Intel overstap' terwijl OS X alweer van 2001 is en de overstap naar Intel processoren van vorig jaar is. Dat is dus niet één overstap. En software die op OS X-IBM draaide, draait ook op OS X-Intel. Software die op OS 9, uit 2000 dus, draaide draait inderdaad niet meer op moderne Macs. Maar ik heb niet eens beweerd dat alle hardware compatibel is met alle OS X versies..
Gaat om 3rd party solutions, niet om dingen die ik er niet zie inzitten. Heb zo alleen geen namen en rugnummers.quote:Mac met Windows communiceren gaat gewoon via System Preferences (het controlepaneel van OS X) en heeft geen extra tool nodig. Maar mijn punt was dat je ook bij Windows de geavanceerdere taken in een niet-gebruiksvriendelijke omgeving (regedit) moet doen, of een extern tooltje ervoor nodig hebt. De standaard configuratiemogelijkheden zitten gewoon in een nette UI en voor meer opties moet je, op beide systemen, ingewikkeld gaan doen. Maar verwar het niet kunnen vinden van iets door gewenning aan Windows niet met het niet bestaan van iets.
Ik zal ook absoluut toegeven dat ik technisch gezien bij lange na niet weet hoe alles in elkaar steekt op OSX, wat je ook had kunnen lezen in het stukje dat je van mij quote...quote:Sorry, maar hier blijkt toch weer een beetje uit dat je niet precies weet waar ik het over heb. Bootcamp is namelijk geen 'Windows box' maar een manier om Windows native op je Mac te draaien, dual-boot. En Parallels heeft DirectX ondersteuning, ook 'bijna direct', al weet ik niet hoe goed die werkt.
Ik begin een discussie over "details uit OSX vergelijken met Windows" wat uiteindelijk sowieso onzin omdat we het uiteindelijk over gebruikerservaringen hebben. Gebruikerservaring is niet discutabel, dat ligt aan de gebruiker zelf.quote:En ik vind het erg jammer dat Windows-gebruikers kritiek hebben op OS X terwijl ze vaak nog niet eens uitgebreid naar het systeem hebben gekeken. Nogmaals, ik geef meteen toe dat OS X niet voor iedereen geschikt is, maar er is een verschil tussen 'het zit er niet in' en ik kon kon het niet vinden. En dat ik mijn gebruikerservaring met OS X prettiger vind dan met Windows heeft toch helemaal niets te maken met wat jij vindt ontbreken?
Om daar ff op te reageren:quote:Op vrijdag 24 juli 2009 17:06 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Maar als je mijn speerpunten wilt weten waarom IK Windows 1000x beter vind dan Mac/OSX:Windows heeft meer compatible 3rd party software Windows heeft meer compatible 3rd party hardware Windows/Microsoft heeft krachtige(re) server* oplossingen (ActiveDirectory/Exchange/IIS)** .NET SQL Server IE8 (hebben ze niet op OSX of wel? Al werken OSX'rs sowieso liever met Safari toch?)
*het is niet dat ik zelf AD ben
**niet dat ik anti apache ben ofzo, meer pro asp.net
Dit is wel de allergrootste bullshit reactie die ik ooit op Fok heb gezien.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 17:59 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Om daar ff op te reageren:Windows heeft (meer) virussen Hardware fabrikanten weigeren drivers te maken (indien randapparatuur) of Apple wil de controle houden (indien onderdelen) en daardoor een superstabiel system kunnen maken Onzin, xserve kan alles wat windows server ook kan .NET is een draak van een platforum imo MS SQL is een verneuking van een perfect werkend, open source. systeem. Wederom een MS truucje om concurrenten de pas af te snijden Safari 4, Firefox, Opera etc. etc. Enkel Chrome werkt nog niet op OSX en IE wil ik al helemaal niet mijn OSX laten vervuilen
IIS is btw ook een draak van een product als je enkel een website online wil zetten, voor een Sharepoint heb je tegenwoordig zelfs een ander pakket nodig lees ik net op de site van MS. Apple heeft een mailserver die perfect werkt.
Uiteraard, dat loont omdat Windows meestgebruikt is. Maar dat doet verder niks aan Windows zelf af.quote:Windows heeft (meer) virussen
Leuk voor Apple, maar daar heb ik niet zoveel aan als ik een stukje hardware wil gebruiken waar mijn Mac niks mee kan. Eind van de dag sta ik nog met lege handen, en dat is waar het om gaat.quote:Hardware fabrikanten weigeren drivers te maken (indien randapparatuur) of Apple wil de controle houden (indien onderdelen) en daardoor een superstabiel system kunnen maken
Voor zover ik weet is XServe een server model, geen software. En Active Directory heeft Apple gewoon niet.quote:Onzin, xserve kan alles wat windows server ook kan
.NET heeft zo ontzettend veel mogelijkheden en laat platformen als Java erg ver achter zich. Wat jij een "draak" aan .NET vindt mag je me uitleggen.quote:NET is een draak van een platforum imo
Ik zet mijn twijfels bij hoeverre Sybase open source was, maar er zal in de huidige versie geen enkele regel code meer uit Sybase zitten. Daarnaast heeft SQL Server zich inmiddels wel bewezen lijkt me. Ja voor jou niet dan...quote:MS SQL is een verneuking van een perfect werkend, open source. systeem. Wederom een MS truucje om concurrenten de pas af te snijden
IE8 met standaard debugging en developer toolsquote:Safari 4, Firefox, Opera etc. etc. Enkel Chrome werkt nog niet op OSX en IE wil ik al helemaal niet mijn OSX laten vervuilen
Tuurlijk zijn sommige dingen Microsoft-only, maar voor Apple-systemen zijn prima equivelanten beschikbaar. Het is anders... of het slechter of beter is, is niet makkelijk te zeggen en is erg subjectief.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 18:38 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Dit is wel de allergrootste bullshit reactie die ik ooit op Fok heb gezien.
[..]
Uiteraard, dat loont omdat Windows meestgebruikt is. Maar dat doet verder niks aan Windows zelf af.
[..]
Leuk voor Apple, maar daar heb ik niet zoveel aan als ik een stukje hardware wil gebruiken waar mijn Mac niks mee kan. Eind van de dag sta ik nog met lege handen, en dat is waar het om gaat.
[..]
Voor zover ik weet is XServe een server model, geen software. En Active Directory heeft Apple gewoon niet.
[..]
.NET heeft zo ontzettend veel mogelijkheden en laat platformen als Java erg ver achter zich. Wat jij een "draak" aan .NET vindt mag je me uitleggen.
[..]
Ik zet mijn twijfels bij hoeverre Sybase open source was, maar er zal in de huidige versie geen enkele regel code meer uit Sybase zitten. Daarnaast heeft SQL Server zich inmiddels wel bewezen lijkt me. Ja voor jou niet dan...
[..]
IE8 met standaard debugging en developer tools
Dit argument klopt al jaren niet meer. De overgrote meerderheid van alle sites worden op *nix systemen gehost, niet op Windows. De internet routers draaien allemaal op *nix. Toch bestaan er geen (serieuze) virussen voor *nix.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 18:38 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Dit is wel de allergrootste bullshit reactie die ik ooit op Fok heb gezien.
[..]
Uiteraard, dat loont omdat Windows meestgebruikt is. Maar dat doet verder niks aan Windows zelf af.
100% correct, maar dat zijn keuzes die men zelf moet maken. Zoals ik in deel 2 al zei, was de enigste reden dat ik geen iPod had, dat het ding geen OGG speelt. Nu ik over ben naar OSX en al mijn muziek in iTunes heb gezet, is dat obstakel er niet meer. Dus heb ik een iPod gekocht.quote:[..]
Leuk voor Apple, maar daar heb ik niet zoveel aan als ik een stukje hardware wil gebruiken waar mijn Mac niks mee kan. Eind van de dag sta ik nog met lege handen, en dat is waar het om gaat.
goed punt, ik dacht dat OSX Server XServe heette. My bad. Apple heeft inderdaad geen kopie van de AD, maar wel een gecentraliseerde database van gebruikers. Vergelijkbaar met de AD. Ik heb hier zelf mee gewerkt en gezien dat het uiterst goed werkt. Ik weet niet in hoeverre het op kan schalen.quote:[..]
Voor zover ik weet is XServe een server model, geen software. En Active Directory heeft Apple gewoon niet.
Voorkeur. Ik ben sowieso geen programmeur, maar als ik wil programmeren heb ik liever een kladblok. Al dat grafische gedoe rond .NET leidt enkel af van het echte programmeren, imo. Plus dat de programmeurs zo de basisvaardigheden nooit zullen leren (live meegemaakt op mn laatste opleiding). Ook is .NET een enorm groot pakket. De meeste programmeurs die ik ken richtten zich op 1 taal, niet alles wat .NET biedt en installeert.quote:[..]
.NET heeft zo ontzettend veel mogelijkheden en laat platformen als Java erg ver achter zich. Wat jij een "draak" aan .NET vindt mag je me uitleggen.
Ik beweer ook niet dat MS SQL niet zou werken. Ongetwijfeld werkt het. Op de Microsoft manier. Microsoft heeft een hele lange traditie van het maken van keuzes die de omgekeerde logica volgen. Goed voorbeeld is het beveiligingsbeleid van Windows. Jarenlang stond alles standaard open en was de gebruiker standaard de admin. Zelfs in Vista en 7 is dit nog immer zo, zij het met beperkingen.quote:[..]
Ik zet mijn twijfels bij hoeverre Sybase open source was, maar er zal in de huidige versie geen enkele regel code meer uit Sybase zitten. Daarnaast heeft SQL Server zich inmiddels wel bewezen lijkt me. Ja voor jou niet dan...
Geen originele ideeën. Andere browsers hebben dat al jaren.quote:[..]
IE8 met standaard debugging en developer tools
Men kijkt enkel naar de maandkosten van het abo, niet de prijs die ze voor het toestel betalen. Ding is namelijk "gratis" bij en abo van 50 p/mnd.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:10 schreef SEMTEX het volgende:
Ik zie ze toch regelmatig, die iphones en ik geef kopers groot gelijk. Leuke gadgets met leuke functies, mooie beeldkwaliteit bij video's en foto's. Heb zelf een Nokia en ben absoluut niet tevreden met het ding en de hele ondersteuning.
Lijkt me trouwens een erg prijzige gadget als je er alleen maar 'bij wilt horen'..
Ach, je kan altijd ervoor kiezen om niet een of andere grafische interface builder te gebruiken (die ook in de Xcode tools van Apple zit)... maar dat bespaart wel degelijk tijd en hoeft niet per sé af te leiden van het 'code kloppen', aangezien je uiteindelijk toch de code moet schrijven die iets zinnigs met al die controls doet. Je hoeft dan gewoon niet steeds weer opnieuw dezelfde rotklusjes te doen...quote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:19 schreef RvLaak het volgende:
Voorkeur. Ik ben sowieso geen programmeur, maar als ik wil programmeren heb ik liever een kladblok. Al dat grafische gedoe rond .NET leidt enkel af van het echte programmeren, imo. Plus dat de programmeurs zo de basisvaardigheden nooit zullen leren (live meegemaakt op mn laatste opleiding). Ook is .NET een enorm groot pakket. De meeste programmeurs die ik ken richtten zich op 1 taal, niet alles wat .NET biedt en installeert.
Jij zegt dat argumenten gebaseerd zouden zijn op slechte Windows-ervaringen en dat jij dit niet hebt. Vervolgens geef je zelf al toe de Windows search ruk te vinden.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 17:06 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Ik zei dat argumenten van OSX gebruikers meestal frustraties vanuit Windows zijn. Iets dergelijks heb ik niet gezegd.
Hoe vaak zet jij pc's in elkaar? (Nb. dit is geen sneer, ik ben gewoon benieuwd op welk niveau je met pc's werkt / op welk niveau jouw ervaring zit)quote:Nou dat is wel mijn ervaring
Maar waarom zou je dat zeggen als ik dat niet eens beweer dan? Zoals je het schreef leek je te insinueren dat ik dat bedoelde. Als je dat niet bedoelde, waarom haal je dat er dan bij?quote:Je beweerde het niet, en ik heb ook niet gezegd dat je het beweerde. Ik zei, "Je gaat me niet vertellen dat".
Ik volg je verhaal niet helemaal, maar hoe dan ook het heeft ook enige tijd geduurd voor Adobe Creative Suite onder Vista werkte. Een overstap kost altijd tijd voordat het overal is doorgevoerd. Maar dat is blijkbaar geen punt van discussie, dus ik snap wederom niet zo waarom je dat erbij haalt.quote:Maar om even inhoudelijk op dit punt te reageren: De situatie waar ik dit in gezien heb was een heel Mac kamp waarin ontwerpers zowel op Ibm als Intel gebaseerde Mac's draaiden omdat Adobe bepaalde grappen met hun software hadden uitgehaald waardoor men in nieuwe versies bepaalde dingen niet meer kon doen.
Ik zou dan zeggen van, heb je het nog nodig, en kan het echt niet op een andere manier? Maar dat bleek dus niet te kunnen. En in een dergelijke situatie lijkt me in dat geval het handig om 2 software versies naast elkaar te draaien. Maar door de Ibm -> Intel overstap was dit dus niet mogelijk.
Het ligt in die zin aan Adobe dat Apple het ver van te voren had aangekondigd en developers testversies heeft meegestuurd. Net als Microsoft van te voren testversies van Vista heeft uitgebracht. Dat Adobe niet klaar was voor de overstap naar Intel bij Apple en naar Vista bij Microsoft ligt dan voor een groot deel aan Adobe.quote:Dan vind ik wel kort door de bocht om dan te zeggen, ja dat ligt toch echt aan Adobe. Mac heeft toch een hele userbase die zich vooral bind vanwege de compatibiliteit met Adobe producten.
Nu ben ik je echt kwijt. Je begon over het gemak om dingen in te stellen op OS X in verhouding met Windows. ik zeg dat beide een makkelijk ('control panel') en moeilijk ('regedit') gedeelte hebben, en nu gaat het ineens over 3rd party dingen?quote:Gaat om 3rd party solutions, niet om dingen die ik er niet zie inzitten. Heb zo alleen geen namen en rugnummers.
Prima. Natuurlijk kun je niet alles weten. Maar je moet geen foute aannames maken omdat je dingen niet weet. Ik heb het over oplossingen voor gamen en jij neemt aan dat dat een soort boxed dingen zijn, zonder je erin te verdiepen wat het is. Jij noemt het gemis aan Active Directory terwijl ik heb laten zien dat dat gewoon ondersteund wordt.quote:Ik zal ook absoluut toegeven dat ik technisch gezien bij lange na niet weet hoe alles in elkaar steekt op OSX, wat je ook had kunnen lezen in het stukje dat je van mij quote...
Nu meet je wel heel erg met twee maten. Hieronder heeft iemand het over windows-virussen en zeg je dat dat komt door het marktaandeel (wat zoals al aangegeven niet helemaal klopt) en dat je dat dus niet aan Windows kunt aanrekenen. Hier gaat het erover dat er minder games worden gemaakt voor OS X, wat ook aan marktaandeel ligt. Precies hetzelfde argument dus. En als het gaat om gebruikservaring kan het me echt niet schelen WAAROM er meer virussen zijn.quote:Uiteindelijk blijft het toch jammer dat moet teruggrijpen op Windows, en dat is natuurlijk waar het om gaat.
Wat ik al 3 topics lang roep.quote:Ik begin een discussie over "details uit OSX vergelijken met Windows" wat uiteindelijk sowieso onzin omdat we het uiteindelijk over gebruikerservaringen hebben. Gebruikerservaring is niet discutabel, dat ligt aan de gebruiker zelf.
Je kunt best iets prefereren, maar als je dingen roept die aantoonbaar onwaar zijn begin ik inderdaad te vermoeden dat je je niet in OS X hebt verdiept.quote:Als we dan vervolgens door een paar reacties erachter komen dat filebrowsing in Windows en OSX ongeveer dezelfde opties hebben maar dat ik de Windows manier prefereer dan heb ik volgens BobbyB opeens nooit met OSX gewerkt. Dan denk ik van, wat is dat voor argument...
..en omdat OS X al sinds 2001 meerknopsmuizen ondersteunt en sinds een paar jaar standaard meelevert met een Mac.quote:Zoals ik eerder aangaf heb ik absoluut nooit intensief met OSX gewerkt. Al was het alleen al omdat ik niet kon wennen aan de muis met 1 knop, maar dat voer ik niet als argument aan omdat dat om gewenning gaat.
Onzin. Ik zie echt niet in waarom je onder Windows sneller een IP-adres zou kunnen instellen dan op OS X. En als je ziet hoe snel ik een bestand verplaats val je van je stoelquote:Maar toch weet ik dat ik sneller door Windows kan dan een OSX gebruiker, omdat ik vaak genoeg heb gezien (meegekeken) hoelang het duurt om standaard taken uit te voeren zoals het c/p 'n van een bestand of het instellen van een IP adres.
Kwaliteit vs kwantieitquote:Windows heeft meer compatible 3rd party software Windows heeft meer compatible 3rd party hardware
Je kunt best pro of anti iets zijn. Maar dat maakt het alternatief niet minder krachtig. Apache is best vergelijkbaar met IIS, of jij nou de ene prefereert of de andere.quote:Windows/Microsoft heeft krachtige(re) server* oplossingen (ActiveDirectory/Exchange/IIS)**
**niet dat ik anti apache ben ofzo, meer pro asp.net
Volgens mij zijn er meer clients dan servers, anders doet men toch wat fout. Hoe het ook zei, die servers worden gemonitord door specialisten en zijn doorgaans goed beveiligd. Dit tov clients waar veelal Windows draait. Kwestie van vraag en aanbod. Zelfde als dat Koran's in Staphorst verkopen geen goede business is.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:19 schreef RvLaak het volgende:
Dit argument klopt al jaren niet meer. De overgrote meerderheid van alle sites worden op *nix systemen gehost, niet op Windows. De internet routers draaien allemaal op *nix. Toch bestaan er geen (serieuze) virussen voor *nix.
Het is deels voorkeur. De andere deel is afhankelijk van het platform waarvoor je ontwikkeld en wat het doel is om te ontwikkelen.quote:Voorkeur. Ik ben sowieso geen programmeur, maar als ik wil programmeren heb ik liever een kladblok. Al dat grafische gedoe rond .NET leidt enkel af van het echte programmeren, imo. Plus dat de programmeurs zo de basisvaardigheden nooit zullen leren (live meegemaakt op mn laatste opleiding). Ook is .NET een enorm groot pakket. De meeste programmeurs die ik ken richtten zich op 1 taal, niet alles wat .NET biedt en installeert.
Je beweert dat MSSQL een slap aftreksel is van het ooit was. En dat is het niet. Kunnen we een lamme discussie over houden maar sinds versie 2000 is MSSQL gewoon een erg sterk product.quote:Ik beweer ook niet dat MS SQL niet zou werken. Ongetwijfeld werkt het. Op de Microsoft manier. Microsoft heeft een hele lange traditie van het maken van keuzes die de omgekeerde logica volgen. Goed voorbeeld is het beveiligingsbeleid van Windows. Jarenlang stond alles standaard open en was de gebruiker standaard de admin. Zelfs in Vista en 7 is dit nog immer zo, zij het met beperkingen.
Aangezien mijn ervaring met MS SQL zeer beperkt is, kan ik niets zeggen over de werking. Ik kan enkel zeggen dat ik het niet fijn vindt werken door de manier waarop MS dingen implementeert. Wederom persoonlijke voorkeur
Klopt, maar ik heb het nooit zo op Firefox gehad omdat het zo traag opstartte en verder geen voordeel boven IE gaf voor mij. Is dus persoonlijk.quote:Geen originele ideeën. Andere browsers hebben dat al jaren.
Het is niet fijn, maar ik kan er mee leven. Bovendien is een vernaggelde search geen reden voor mij om naar OSX te stappen.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:34 schreef De_Hertog het volgende:
Jij zegt dat argumenten gebaseerd zouden zijn op slechte Windows-ervaringen en dat jij dit niet hebt. Vervolgens geef je zelf al toe de Windows search ruk te vinden.
Ik heb dingen aan te merken op zowel OS X als Windows. Alleen, ik vind OS X prettiger werken. Het een sluit het ander niet uit, en dat is andersom ook zo.
Ik zit zakelijk gezien in de software, maar doorgaans 2-3 pc's per jaar.quote:Hoe vaak zet jij pc's in elkaar? (Nb. dit is geen sneer, ik ben gewoon benieuwd op welk niveau je met pc's werkt / op welk niveau jouw ervaring zit)
Nee, ik insinueer helemaal niks. Daarom haal ik het erbij. Het was alvast voer voor het tegenargument voor een proargument in die vorm.quote:Maar waarom zou je dat zeggen als ik dat niet eens beweer dan? Zoals je het schreef leek je te insinueren dat ik dat bedoelde. Als je dat niet bedoelde, waarom haal je dat er dan bij?
Dat een dergelijk overstap niet de bedoeling kan zijn. Als Windows morgen een versie uitbrengt waarvoor alle software opnieuw gemaakt dient te worden, denk je dat ik dan blij word? Nu is het zo dat de software base exponentieel groter is en dat het daardoor wel een vrij hachelijke onderneming zal worden.quote:Ik volg je verhaal niet helemaal, maar hoe dan ook het heeft ook enige tijd geduurd voor Adobe Creative Suite onder Vista werkte. Een overstap kost altijd tijd voordat het overal is doorgevoerd. Maar dat is blijkbaar geen punt van discussie, dus ik snap wederom niet zo waarom je dat erbij haalt.
Het ligt in die zin aan Adobe dat Apple het ver van te voren had aangekondigd en developers testversies heeft meegestuurd. Net als Microsoft van te voren testversies van Vista heeft uitgebracht. Dat Adobe niet klaar was voor de overstap naar Intel bij Apple en naar Vista bij Microsoft ligt dan voor een groot deel aan Adobe.
Tooltje = doorgaans 3rd partyquote:Nu ben ik je echt kwijt. Je begon over het gemak om dingen in te stellen op OS X in verhouding met Windows. ik zeg dat beide een makkelijk ('control panel') en moeilijk ('regedit') gedeelte hebben, en nu gaat het ineens over 3rd party dingen?
Ik heb dat stukje expres zo geschreven dat het indien niet direct op de hardware draait, mijn punt gold.quote:Prima. Natuurlijk kun je niet alles weten. Maar je moet geen foute aannames maken omdat je dingen niet weet. Ik heb het over oplossingen voor gamen en jij neemt aan dat dat een soort boxed dingen zijn, zonder je erin te verdiepen wat het is. Jij noemt het gemis aan Active Directory terwijl ik heb laten zien dat dat gewoon ondersteund wordt.
He vriend, ik heb het argument virussen ook niet genoemd. Virussen vallen voor mij sowieso buiten het kiezen voor OSX/Windows.quote:Nu meet je wel heel erg met twee maten. Hieronder heeft iemand het over windows-virussen en zeg je dat dat komt door het marktaandeel (wat zoals al aangegeven niet helemaal klopt) en dat je dat dus niet aan Windows kunt aanrekenen. Hier gaat het erover dat er minder games worden gemaakt voor OS X, wat ook aan marktaandeel ligt. Precies hetzelfde argument dus. En als het gaat om gebruikservaring kan het me echt niet schelen WAAROM er meer virussen zijn.
Leuk voor je, maar ik lees niet alle reacties.quote:Wat ik al 3 topics lang roep.
Zoals ik al zei, ik heb het over mijn eigen ervaringen (en dat hoeven er niet per se veel te zijn) en de ervaringen die ik gezien heb. Wil niet zeggen dat mijn bronnen alle kennis hebben nee.quote:Je kunt best iets prefereren, maar als je dingen roept die aantoonbaar onwaar zijn begin ik inderdaad te vermoeden dat je je niet in OS X hebt verdiept.
Waar, was het alweer vergeten, omdat het er uitziet als 1 knopquote:..en omdat OS X al sinds 2001 meerknopsmuizen ondersteunt en sinds een paar jaar standaard meelevert met een Mac.
quote:Onzin. Ik zie echt niet in waarom je onder Windows sneller een IP-adres zou kunnen instellen dan op OS X. En als je ziet hoe snel ik een bestand verplaats val je van je stoel
Grapjas, alles met Apple is automatisch kwaliteit is mooie uitspraak maar slaat in zijn geheel nergens op.quote:Kwaliteit vs kwantieitIk kan zo een paar applicaties noemen die geen windows-variant hebben.
Gaat om ASP.NETquote:Je kunt best pro of anti iets zijn. Maar dat maakt het alternatief niet minder krachtig. Apache is best vergelijkbaar met IIS, of jij nou de ene prefereert of de andere.
Klopt dat er meer clients dan servers zijn. Logisch. Maar degene die het internet controleert, controleert tegenwoordig de wereld (grof gezegd natuurlijk). Stel je voor dat een virus de controle krijgt over de DNS root servers. Dan bepalen de makers welke site we wel en niet kunnen zien. Zit veel meer geld inquote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:36 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er meer clients dan servers, anders doet men toch wat fout. Hoe het ook zei, die servers worden gemonitord door specialisten en zijn doorgaans goed beveiligd. Dit tov clients waar veelal Windows draait. Kwestie van vraag en aanbod. Zelfde als dat Koran's in Staphorst verkopen geen goede business is.
Om hier kort op in te gaan; ik ben geen programmeur. Ik vond programmeren leuk in de tijd van C++ en Pascal. De wereld ging verder, ik niet. Aangezien ik slim genoeg ben om dat in te zien, ben ik er mee gestoptquote:[..]
Het is deels voorkeur. De andere deel is afhankelijk van het platform waarvoor je ontwikkeld en wat het doel is om te ontwikkelen.
We gaan hier wel gigantisch van de Apple discussie af maar ik wil het volgende toch even zeggen:
Ik zeg altijd zo, programmeren kun je niet leren. Moet je aanleg voor hebben, autodidactisch zijn. Omdat het denken in oplossingen (wat je doet met programmeren) dit ook vergt. Daarom geloof ik sowieso niet in de vaardigheden van studenten die programmeren leren op hun opleiding en daar geen aanleg voor hebben. Je plukt ze er uiteindelijk ook vrij snel uit.
Ik ken ook de diehards (ik weet niet of jij zo'n persoon bent) die blijven programmeren in kladblok. Het zijn ook dezelfde personen die zakelijk gezien bijna tot geen voortgang maken, omdat ze of niet verder durven te kijken en in hun eigen hokje blijven zitten (met uitspraken als "Ja programmeren doe je in Vim oid en niet in een IDE") of omdat ze hun producten gewoon niet aan de man kunnen gebruiken omdat de hele industrie richting .NET gaat. (Voor clients, mag je ontkennen maar dan wil ik je vriendelijk vragen eens een naar vacatures te kijken, en als je het niet ziet nog eens beter te kijken)
"Stilstand is achteruitgang."
.NET platform is zeker niet bedoeld voor knip en plak programmeurs. Wat je met grafisch bedoeld begrijp ik ook niet, maar wellicht dat je hiermee Visual Studio bedoeld? Het (VS) neemt je gewoon ontzettend veel werk uit handen door Intellisense, LINQ, ORM (LINQ) en dergelijke te gebruiken. Ik bedoel, no offence, maar daar sta jij met je kladblokkie.
Nee, als je goed had gelezen, had je begrepen dat ik de logica van MS niet kan volgen. Niet dat MSSQL wel of niet goed zou werken.quote:[..]
Je beweert dat MSSQL een slap aftreksel is van het ooit was. En dat is het niet. Kunnen we een lamme discussie over houden maar sinds versie 2000 is MSSQL gewoon een erg sterk product.
Kwestie van "valsspelen" van MS. Zij hebben Windows zo gebouwd (vanaf XP) dat IE == Explorer. Aangezien deze opstart met windows, start de shell van IE ook sneller op dan andere browsers. Is logisch.quote:[..]
Klopt, maar ik heb het nooit zo op Firefox gehad omdat het zo traag opstartte en verder geen voordeel boven IE gaf voor mij. Is dus persoonlijk.
Nee hoor, ik weet gewoon wat ik wel en niet leuk vind aan programmerenquote:Maar serieus kerel, met alle respect: Ik proef een beetje dat jij gewoon vastgelopen bent in oude technieken. Ik heb het ook gehad in de tijd dat ik PHP deed, ik wilde absoluut niet naar C#/Delphi en had ongeveer hetzelfde gezegd als jij nu zegt. Nu weet ik wel beter
En als jij je werkt niet goed of snel genoeg doet zodat jullie software niet op de nieuwe windows werkt, wie krijgt dan de schuld? Jij, of MS?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:58 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Dat een dergelijk overstap niet de bedoeling kan zijn. Als Windows morgen een versie uitbrengt waarvoor alle software opnieuw gemaakt dient te worden, denk je dat ik dan blij word? Nu is het zo dat de software base exponentieel groter is en dat het daardoor wel een vrij hachelijke onderneming zal worden.
En dat doet het met Bootcamp. Enigste vertaalslag is voor de EFI.quote:[..]
Ik heb dat stukje expres zo geschreven dat het indien niet direct op de hardware draait, mijn punt gold.
Is inderdaad een groot manko aan het beeld dat sommigen verkondigen van Apple. Veel dingen zijn beter/anders geïmplementeerd dan bij Windows, maar het is zeker niet de heilige graal.quote:[..]
Grapjas, alles met Apple is automatisch kwaliteit is mooie uitspraak maar slaat in zijn geheel nergens op.
Behoorlijk IE only en waarom zou je dat gebruiken als er ook alternatieven zijn?quote:[..]
Gaat om ASP.NET
Prima. Maar dat is iets anders dan 'ik heb die (negatieve ervaringen) niet'.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:58 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Het is niet fijn, maar ik kan er mee leven. Bovendien is een vernaggelde search geen reden voor mij om naar OSX te stappen.
Je reageert op een stuk van mij met de tekst 'je gaat me niet vertellen dat'. Dan lijkt het alsof je denkt dat ik dat wel wilde gaan vertellen of al gedaan had. Verder kun je helemaal niet weten wat ik wel of niet ga aandragen, dus erg vreemd om dit er dan bij te halen.quote:Nee, ik insinueer helemaal niks. Daarom haal ik het erbij. Het was alvast voer voor het tegenargument voor een proargument in die vorm.
Voor Vista moest een groot deel van de software opnieuw gemaakt worden. En trouwens, onder OS X draaide alle PPC-software, zij het met een interne vertaalslag, gewoon op Intel Macs. Het moest opnieuw geschreven worden omdat het trager werkte, niet omdat het niet werkte.quote:Dat een dergelijk overstap niet de bedoeling kan zijn. Als Windows morgen een versie uitbrengt waarvoor alle software opnieuw gemaakt dient te worden, denk je dat ik dan blij word?
Maar in dat opzicht is er toch geen verschil tussen Windows en OS X? Of zijn er voor Windows ineens ook geen 3rd party tooltjes meer om instellingen te wijzigen? Overigens begon je dit argument met verwijzingen naar de Terminal, waarom het nu naar 3rd party tools gaat ontgaat me nog steeds.quote:Tooltje = doorgaans 3rd party
Nee, je had het over het gemis aan iets. Als ik dan aantoon dat dat iets er wel degelijk in zit kun je je niet verschuilen achter 'het draait niet direct'. Sowieso, wat is 'direct'? Dat je iets moet installeren, of een vinkje moet aanzetten?quote:Ik heb dat stukje expres zo geschreven dat het indien niet direct op de hardware draait, mijn punt gold.
Iemand draagt virussen als argument aan. Dan zeg jij dat je dat niet als onderdeel van de Windows ervaring mag noemen omdat het te maken heeft met marktaandeel. Dat is gewoon onzin, en een tegenspraak met dingen die je de gebruikservaring met OS X wel aanrekent en die helemaal niets te maken hebben met OS X zelf.quote:He vriend, ik heb het argument virussen ook niet genoemd. Virussen vallen voor mij sowieso buiten het kiezen voor OSX/Windows.
Prima, maar baseer je mening dan niet op foute aannames. Nogmaals: je mag OS X best niets vinden hoor, maar strooi geen halve waarheden of hele leugens rond omdat je je er niet voldoende in verdiept om te weten hoe het echt zit.quote:Zoals ik al zei, ik heb het over mijn eigen ervaringen (en dat hoeven er niet per se veel te zijn) en de ervaringen die ik gezien heb. Wil niet zeggen dat mijn bronnen alle kennis hebben nee.
Nee, ik bedoel dat kwantiteit en kwaliteit niet hetzelfde zijn. Voor OS X zijn inderdaad minder 3rd party apps, maar ook minder bloatware, malware en spyware-apps.quote:Grapjas, alles met Apple is automatisch kwaliteit is mooie uitspraak maar slaat in zijn geheel nergens op.
Jij noemt er een aantal, niet eentje. Maar het punt is: dat jij er liever mee werkt maakt ze niet krachtiger.quote:Gaat om ASP.NET
Ik, maar met een dergelijke situatie maakt Microsoft zich niet populair en eventuele klantenbinding.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:17 schreef RvLaak het volgende:
En als jij je werkt niet goed of snel genoeg doet zodat jullie software niet op de nieuwe windows werkt, wie krijgt dan de schuld? Jij, of MS?
ASP.NET is absoluut niet IE only. Alternatieven hebben geen .NET. Ruby on rails vond ik nog een beetje in de buurt komen.quote:Behoorlijk IE only en waarom zou je dat gebruiken als er ook alternatieven zijn?
Dat schort aan jouw interpretatie.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:21 schreef De_Hertog het volgende:
Je reageert op een stuk van mij met de tekst 'je gaat me niet vertellen dat'. Dan lijkt het alsof je denkt dat ik dat wel wilde gaan vertellen of al gedaan had. Verder kun je helemaal niet weten wat ik wel of niet ga aandragen, dus erg vreemd om dit er dan bij te halen.
Het is geen aanname, het was een ervaring. Goed blijkbaar ken ik niet alle ins en outs, maar de situatie was er met de daaruit komende ervaring.quote:Voor Vista moest een groot deel van de software opnieuw gemaakt worden. En trouwens, onder OS X draaide alle PPC-software, zij het met een interne vertaalslag, gewoon op Intel Macs. Het moest opnieuw geschreven worden omdat het trager werkte, niet omdat het niet werkte.
Als je denkt dat programma's opnieuw geschreven moesten worden om op Intel Macs te kunnen draaien, en daar lijkt het wel op, is dat wederom een foute aanname.
Een tooltje om alsnog te kunnen communiceren met windows. Het was een ander voorbeeld. Het ging oorspronkelijk om X geloof ik dat het heette, wat met moeite een bepaald script kon draaien. Gelukkig was hier een prima Windows oplossing voor alleen die kon niks met de Mac lettertypes. Du was ik aangewezen op Mac.quote:Maar in dat opzicht is er toch geen verschil tussen Windows en OS X? Of zijn er voor Windows ineens ook geen 3rd party tooltjes meer om instellingen te wijzigen? Overigens begon je dit argument met verwijzingen naar de Terminal, waarom het nu naar 3rd party tools gaat ontgaat me nog steeds.
quote:Nee, je had het over het gemis aan iets. Als ik dan aantoon dat dat iets er wel degelijk in zit kun je je niet verschuilen achter 'het draait niet direct'. Sowieso, wat is 'direct'? Dat je iets moet installeren, of een vinkje moet aanzetten?
Ik snap hier niks van. Ik ga er ook niet op in, deze onderdiscussie is zinloos en voegt niks toe aan de discussie Pc/Macquote:Iemand draagt virussen als argument aan. Dan zeg jij dat je dat niet als onderdeel van de Windows ervaring mag noemen omdat het te maken heeft met marktaandeel. Dat is gewoon onzin, en een tegenspraak met dingen die je de gebruikservaring met OS X wel aanrekent en die helemaal niets te maken hebben met OS X zelf.
Ik baseer mijn mening op ervaringen.quote:Prima, maar baseer je mening dan niet op foute aannames. Nogmaals: je mag OS X best niets vinden hoor, maar strooi geen halve waarheden of hele leugens rond omdat je je er niet voldoende in verdiept om te weten hoe het echt zit.
Hierover heb ik verder niks te zeggen, daarvoor moet je bij RvLaak zijn.quote:Nee, ik bedoel dat kwantiteit en kwaliteit niet hetzelfde zijn. Voor OS X zijn inderdaad minder 3rd party apps, maar ook minder bloatware, malware en spyware-apps.
Heb je helemaal gelijk in, dat ik er mee werkt maakt het niet krachter. Het was al krachtiger voor ik er mee werktequote:Jij noemt er een aantal, niet eentje. Maar het punt is: dat jij er liever mee werkt maakt ze niet krachtiger.
Virussen, spy- en bloatware waren voor mij wel degelijk een onderdeel van de beslissing om over te gaan.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:48 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
[..]
Ik snap hier niks van. Ik ga er ook niet op in, deze onderdiscussie is zinloos en voegt niks toe aan de discussie Pc/Mac
[..]
Hierover heb ik verder niks te zeggen, daarvoor moet je bij RvLaak zijn.
Ja, als als als als toch alle rootservers geinfecteerd konden worden dan had men dit toch allang gedaanquote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:11 schreef RvLaak het volgende:
Klopt dat er meer clients dan servers zijn. Logisch. Maar degene die het internet controleert, controleert tegenwoordig de wereld (grof gezegd natuurlijk). Stel je voor dat een virus de controle krijgt over de DNS root servers. Dan bepalen de makers welke site we wel en niet kunnen zien. Zit veel meer geld in.
Beveiliging is veel al tegen hackers, die er legio zijn voor dat platform.
Oke, hehe.quote:Om hier kort op in te gaan; ik ben geen programmeur. Ik vond programmeren leuk in de tijd van C++ en Pascal. De wereld ging verder, ik niet. Aangezien ik slim genoeg ben om dat in te zien, ben ik er mee gestopt.
Wat bedoel je in deze met "platform"? Programmeerplatform (.NET) of OS?quote:Het platform is totaal niet belangrijk als je in een taal programmeert dat native ondersteund wordt op alle platformen btw. Iets als Java, niet dat die zo goed schijnt te zijn.
Ja, de tijd dat het opelkaar plaatsen van controls nog kon is al voorbijquote:Met grafisch doel ik op het sleur en pleur gebeuren omtrent het maken van het uiterlijk van de software. Wat bijv. in C# kan. Dat dit veel werk uit handen neemt, eens.
"MS SQL is een verneuking van een perfect werkend, open source. systeem. Wederom een MS truucje om concurrenten de pas af te snijden"quote:Nee, als je goed had gelezen, had je begrepen dat ik de logica van MS niet kan volgen. Niet dat MSSQL wel of niet goed zou werken.
Explorer != IE. In Win 98 deels nog wel, maar er zitten stukken IE in geintegreerd als ActiveX / COM objecten.quote:Kwestie van "valsspelen" van MS. Zij hebben Windows zo gebouwd (vanaf XP) dat IE == Explorer. Aangezien deze opstart met windows, start de shell van IE ook sneller op dan andere browsers. Is logisch.
Respect dan!quote:Nee hoor, ik weet gewoon wat ik wel en niet leuk vind aan programmeren.
Hoop dat je beschikbare anti virus oplossing dan ook meeneemt in je beslissingquote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:56 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Virussen, spy- en bloatware waren voor mij wel degelijk een onderdeel van de beslissing om over te gaan.
Maar ondertussen geef je geen reden waarom je een dergelijke post met een dergelijke intonatie dan wel neerzet.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:48 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Dat schort aan jouw interpretatie.
En het punt is nu net dat dat niet 'nodig' was, en al helemaal niet 'nodiger' dan met Vista.quote:En of programma's nou opnieuw moesten worden geschreven of niet dat interesseert me geen ene flikker. Het gaat mij er om dat het nodig was om meerdere Macs naast elkaar te blijven draaien voor legacy.
Ik weet niet welk programma je precies bedoelde maar het is gewoon niet nodig om een tooltje te draaien om Windows te laten communiceren met een Mac.quote:Een tooltje om alsnog te kunnen communiceren met windows. Het was een ander voorbeeld. Het ging oorspronkelijk om X geloof ik dat het heette, wat met moeite een bepaald script kon draaien.
Beetje slap, eerst met twee maten meten en als ik je er dan op wijs er niet meer op in willen gaan. Het is heel simpel: eerst zeg je dat het feit dat Windows meer virussen heeft dan OS X komt door marktaandeel en dat je dit daarom Windows niet kunt aanrekenen, daarna zeg je dat OS X minder games heeft en dat dit af doet aan de gebruikservaring. Terwijl ook dat voor een groot deel komt door het marktaandeel.quote:Ik snap hier niks van. Ik ga er ook niet op in, deze onderdiscussie is zinloos en voegt niks toe aan de discussie Pc/Mac
Maar terwijl je hier in daar toegeeft niet voldoende kennis van OS X te hebben breng je toch bepaalde dingen als een feit die aantoonbaar onjuist zijn.quote:Ik baseer mijn mening op ervaringen.
Want die schrijft die programma's? Ik vind dit opnieuw een vrij slappe houding, het lijkt een beetje alsof je argumenten die je niet aanstaan gewoon wegwuift. Het lijkt me niet moeilijk toe te geven dat er meer spyware, malware en virussen voor Windows dan voor OS X zijn.quote:Hierover heb ik verder niks te zeggen, daarvoor moet je bij RvLaak zijn.
Ha ha. Dat zei ik niet: dat jij liever met een bepaald type systeem werkt wil nog niet zeggen dat dat systeem krachtiger is dan een ander systeem.quote:Heb je helemaal gelijk in, dat ik er mee werkt maakt het niet krachter. Het was al krachtiger voor ik er mee werkte
Jammer dat dit toch weer de toon is in een discussie met Apple voorstanders. Uitzonderingen daargelaten.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 00:17 schreef De_Hertog het volgende:
Maar ondertussen geef je geen reden waarom je een dergelijke post met een dergelijke intonatie dan wel neerzet.
Dat weet je niet, want je kent de situatie niet.quote:En het punt is nu net dat dat niet 'nodig' was, en al helemaal niet 'nodiger' dan met Vista.
Oudere versie van MacOS ging het om.quote:Ik weet niet welk programma je precies bedoelde maar het is gewoon niet nodig om een tooltje te draaien om Windows te laten communiceren met een Mac.
Ah zo. Ik heb nooit gezegd dat het feit dat OSX minder games heeft afdoet in gebruikerservaring. Heb ik? Anders citeer me even, ik dacht niet dat ik zoiets gezegd heb.quote:Beetje slap, eerst met twee maten meten en als ik je er dan op wijs er niet meer op in willen gaan. Het is heel simpel: eerst zeg je dat het feit dat Windows meer virussen heeft dan OS X komt door marktaandeel en dat je dit daarom Windows niet kunt aanrekenen, daarna zeg je dat OS X minder games heeft en dat dit af doet aan de gebruikservaring. Terwijl ook dat voor een groot deel komt door het marktaandeel.
Ik breng niks in als feiten, alleen de situaties zijn een feit. Daar zit toch een verschil in.quote:Maar terwijl je hier in daar toegeeft niet voldoende kennis van OS X te hebben breng je toch bepaalde dingen als een feit die aantoonbaar onjuist zijn.
Oh is dat wat je wou horen? Het gaat me erom dat ik helemaal niks heb gezegd over meer of minder virussen op OSX/Win. Ik heb alleen gezegd dat het voor virusschrijvers interessanter is om voor Windows te schrijven, omdat het marktaandeel hiervan hoger ligt.quote:Want die schrijft die programma's? Ik vind dit opnieuw een vrij slappe houding, het lijkt een beetje alsof je argumenten die je niet aanstaan gewoon wegwuift. Het lijkt me niet moeilijk toe te geven dat er meer spyware, malware en virussen voor Windows dan voor OS X zijn.
Ik noem Windows niet krachtiger. Nooit gezegd ook. ASP.NET is wel krachtiger dan elk ander vergelijkbaar pakket.quote:Ha ha. Dat zei ik niet: dat jij liever met een bepaald type systeem werkt wil nog niet zeggen dat dat systeem krachtiger is dan een ander systeem.
Daar heb gelijk in. Maar vergeet niet dat veel mensen beginnen met Windows en overstappen. En dat iemand daar zijn eigen beweegredenen voor heeft, dat is bij jou moeilijk aan de man te brengen omdat het volgens jou allemaal maar onzin is.quote:Nogmaals: dat sommige mensen het ene systeem fijn vinden en andere mensen het andere systeem lijkt me duidelijk. Maar jij verwart dingen die je denkt te weten met feiten, en 'ik vind dit prettiger' met 'dit is beter'. En het grappige is dat dat precies het verwijt is dat Mac-gebruikers vaak gemaakt wordt.
En dat kan niet omdat deze op *nix draaienquote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:57 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Ja, als als als als toch alle rootservers geinfecteerd konden worden dan had men dit toch allang gedaan
OSquote:[..]
Wat bedoel je in deze met "platform"? Programmeerplatform (.NET) of OS?
Ik doelde op het verneuken van standaarden. Zoals MS ook al jaren heeft gedaan met HTML. Doordat IE de HTML niet op een fatsoenlijke manier kon parsen, gingen vele site-makers hacks in de code plaatsen om ze wel goed te laten parsen. Zodoende werkte vele sites niet (goed) in andere browsers. Dit is niet meer zo met IE, maar nog wel met andere standaarden die een MS versie hebben.quote:[..]
"MS SQL is een verneuking van een perfect werkend, open source. systeem. Wederom een MS truucje om concurrenten de pas af te snijden"
Ga maar eens browsen in je verkenner in XP en Vista. De engine is gewoon die van IE. Niets mis mee, maar blijft een truucje om IE sneller te laten starten dan andere browsers.quote:[..]
Explorer != IE. In Win 98 deels nog wel, maar er zitten stukken IE in geintegreerd als ActiveX / COM objecten.
Merci.quote:[..]
Respect dan!
niet nodig, OSX heeft geen virussen die ook maar enige bedreiging vormen.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:58 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Hoop dat je beschikbare anti virus oplossing dan ook meeneemt in je beslissing
Dus is het uberhaupt interessant dan om virussen ervoor te maken?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:34 schreef RvLaak het volgende:
En dat kan niet omdat deze op *nix draaien
Enigzins zo, een framework neemt je gewoon veel werk uit handen. Plus in real world is crossplatform niet nodig. Applicaties die wel crossplatform dienen te draaien worden gewoon voor de benodigde platformen gebouwd.quote:OS
>>Het platform is totaal niet belangrijk als je in een taal programmeert dat native ondersteund wordt op alle platformen btw. Iets als Java, niet dat die zo goed schijnt te zijn.
Ik ben met je eens dat Microsoft zijn eigen gang is gegaan met zijn interpretatie van de HTML standaard(en). Ik vraag me wel hard af welke standaarden Microsoft volgens jou heeft verneukt bij SQL Server. Vrije implementatie van T-SQL ofzo?quote:Ik doelde op het verneuken van standaarden. Zoals MS ook al jaren heeft gedaan met HTML. Doordat IE de HTML niet op een fatsoenlijke manier kon parsen, gingen vele site-makers hacks in de code plaatsen om ze wel goed te laten parsen. Zodoende werkte vele sites niet (goed) in andere browsers. Dit is niet meer zo met IE, maar nog wel met andere standaarden die een MS versie hebben.
Niets mis met een eigen standaard natuurlijk, als de rest van de wereld daar maar mee kan communiceren.
Nee, sinds Vista is IE uit WE. XP zat hij idd nog wel in verweven.quote:Ga maar eens browsen in je verkenner in XP en Vista. De engine is gewoon die van IE. Niets mis mee, maar blijft een truucje om IE sneller te laten starten dan andere browsers.
Geen dankquote:Merci.
Zeker wel. Gezien de potentiële macht die je als maker dan hebt. Maar aangezien OSX ook een *nix variant is, ben je inherent veiliger op zo'n systeem.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 13:07 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Dus is het uberhaupt interessant dan om virussen ervoor te maken?
Bron? Volgens mij is het namelijk nog immer verweven.quote:[..]
Nee, sinds Vista is IE uit WE. XP zat hij idd nog wel in verweven.
Dit zijn stuk voor stuk geen kwaliteiten van Windows. Ik begrijp dat als je allerlei Microsoft-technologiën wil gebruiken, het ook het handigst werkt als je een Microsoft besturingssysteem gebruikt, maar dat een systeem praktisch is om te gebruiken zegt niets over de kwaliteit ervan.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 17:06 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Maar als je mijn speerpunten wilt weten waarom IK Windows 1000x beter vind dan Mac/OSX:Windows heeft meer compatible 3rd party software Windows heeft meer compatible 3rd party hardware Windows/Microsoft heeft krachtige(re) server* oplossingen (ActiveDirectory/Exchange/IIS)** .NET SQL Server IE8 (hebben ze niet op OSX of wel? Al werken OSX'rs sowieso liever met Safari toch?)
Mee oneens. Elk systeem is potentieel onveilig, tenzij je de boel dichttimmert. Virussen zijn er ook voor OSX/*nix evengoed net zoals veiligheidslekken. Dat blijkt al uit het feit dat er nog steeds servers worden gehackt. In de praktijk zul je nauwlijks virussen en wormen aantreffen op *nix systemen omdat die op servers geen nut hebben en het programmeren van een virus voor windows nu eenmaal doodeenvoudig is.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 14:41 schreef RvLaak het volgende:
Zeker wel. Gezien de potentiële macht die je als maker dan hebt. Maar aangezien OSX ook een *nix variant is, ben je inherent veiliger op zo'n systeem.
Ik kan het sowieso terugvinden op wikipedia, maar heeft ook wel in bepaalde release docs gestaan, alleen die heb ik zo niet meer bij de hand.quote:Bron? Volgens mij is het namelijk nog immer verweven.
Oke, maar niet specifiek SQL Server. Sowieso zit tussen MySQL / PostgreSQL / MSSQL een wereld van verschil, alleen al in het seeden bijvoorbeeld.quote:Over de implementatie van SQL door MS weet ik weinig, ik hoor wel van vele mensen dat het allemaal net wat anders is dan bij de concurrenten. Deze gebruiken wel dezelfde implementatie (MySQL, PostGreSQL etc.).
Maar het gaat om het principe, niet over een specifiek voorbeeld. Apple houdt zich aan de standaarden, of ontwikkelen een eigen standaard (MOV).
Euhm, Microsoft technologie heeft zich op het servervlak zeker bewezen. Zoek maar eens wat vergelijkende rapporten. Ik ben zelf op zoek naar beste kwaliteit/bruikbaarheid verhouding. En misschien dat er wat diehards zijn die zeggen dat ze liever een AD met Samba repliceren, maar uiteindelijk is dat gewoon verspilling van tijd. Dus dit zijn zeker kwaliteiten. Niet om dat ene NikkelCobalt het wel leuk vind ofzo.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:02 schreef Tijn het volgende:
Dit zijn stuk voor stuk geen kwaliteiten van Windows. Ik begrijp dat als je allerlei Microsoft-technologiën wil gebruiken, het ook het handigst werkt als je een Microsoft besturingssysteem gebruikt, maar dat een systeem praktisch is om te gebruiken zegt niets over de kwaliteit ervan.
Ik zeg ook niet dat er geen kwaliteit in de producten van MS zit. Ik zeg dat het feit dat hun technologieën goed samenwerken met Windows, niets zegt over de kwaliteit van Windows. Het is hooguit een argument om Windows te gebruiken in de praktijk, maar niet een argument waarmee je bewijst dat Windows een beter product is dan (bijvoorbeeld) OS X.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:46 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Euhm, Microsoft technologie heeft zich op het servervlak zeker bewezen. Zoek maar eens wat vergelijkende rapporten. Ik ben zelf op zoek naar beste kwaliteit/bruikbaarheid verhouding. En misschien dat er wat diehards zijn die zeggen dat ze liever een AD met Samba repliceren, maar uiteindelijk is dat gewoon verspilling van tijd. Dus dit zijn zeker kwaliteiten. Niet om dat ene NikkelCobalt het wel leuk vind ofzo.
De discussie hier gaat sowieso niet over wat de hoogste kwaliteit heeft. Windows en OSX doen uiteindelijk hetzelfde en daar kunnen we moeilijk een meetlat naast leggen. Ik kan wel zeggen waarom ik Windows beter vind.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat er geen kwaliteit in de producten van MS zit. Ik zeg dat het feit dat hun technologieën goed samenwerken met Windows, niets zegt over de kwaliteit van Windows. Het is hooguit een argument om Windows te gebruiken in de praktijk, maar niet een argument waarmee je bewijst dat Windows een beter product is dan (bijvoorbeeld) OS X.
Een beetje vreemd om mij op mijn toon te wijzen, aangezien je zelf ook niet altijd een neutrale toon aanhoud en ik alleen maar vraag om een reden. Daarnaast schreef je al een stuk eerder dat 'het OS X kamp blijkbaar niet kan toegeven' iets ruk te vinden in OS X, terwijl in dit topic daar voldoende voorbeelden van te vinden zijn. En tot slot leg jij mij woorden in de mond, ook al zijn het dan woorden waarvan je denkt dat ik ze misschien ga uiten. Daar mag ik je toch best op wijzen?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 01:08 schreef NikkelCobalt het volgende:
Jammer dat dit toch weer de toon is in een discussie met Apple voorstanders. Uitzonderingen daargelaten.
Dat weet ik wel degelijk: het was technisch gezien niet nodig om een PPC Mac te behouden voor Adobe-programma's. Het zou wel praktischer geweest kunnen zijn, net als het praktischer was om een Windows XP-pc te houden in een Vista-omgeving.quote:Dat weet je niet, want je kent de situatie niet.
Juist. 'Een oudere versie van MacOS' is dus maximaal uit 2001. Een beetje apart om dat naar voren te halen in een OS X vs Windows-discussie. We vergelijken OS X toch ook niet met Me of 98?quote:Oudere versie van MacOS ging het om.
quote:Ah zo. Ik heb nooit gezegd dat het feit dat OSX minder games heeft afdoet in gebruikerservaring. Heb ik? Anders citeer me even, ik dacht niet dat ik zoiets gezegd heb.
En waar het hier om gaat is de gebruikerservaring.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 17:06 schreef NikkelCobalt het volgende:
Uiteindelijk blijft het toch jammer dat moet teruggrijpen op Windows, en dat is natuurlijk waar het om gaat.
Je zei eerder dat OS X geen Active Directory ondersteunde, dat muizen met meer dan één knop niet worden ondersteund en dat Bootcamp een 'windows-box' is. Verder haal je iets aan dat blijkbaar negen jaar geleden speelde en interpreteer je die situaties verkeerd, zoals ik hierboven al zei.quote:Ik breng niks in als feiten, alleen de situaties zijn een feit. Daar zit toch een verschil in.
Ik had het dan ook niet over Windows zelf:quote:Ik noem Windows niet krachtiger. Nooit gezegd ook. ASP.NET is wel krachtiger dan elk ander vergelijkbaar pakket.
Nogmaals, dat jij een systeem als IIS prettiger vindt werken maakt het niet krachtiger. En voor de duidelijkheid: dat jij er liever mee werkt kan uiteraard heel goed, en ik ben er niet op uit je te laten switchen. Maar dat maakt het nog steeds niet krachtiger.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 17:06 schreef NikkelCobalt het volgende:Windows/Microsoft heeft krachtige(re) server* oplossingen (ActiveDirectory/Exchange/IIS)**
(Ik ga er even vanuit dat je die niet vergeten was. Het lijkt me duidelijk dat ik de beweegredenen van iemand die wil overstappen kan volgenquote:Daar heb gelijk in. Maar vergeet niet dat veel mensen beginnen met Windows en niet overstappen. En dat iemand daar zijn eigen beweegredenen voor heeft, dat is bij jou moeilijk aan de man te brengen omdat het volgens jou allemaal maar onzin is.
Blijkbaar heeft "Je gaat me niet vertellen dat" bij jou een negatieve betekenis. Wat het niet heeft.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 21:53 schreef De_Hertog het volgende:
Een beetje vreemd om mij op mijn toon te wijzen, aangezien je zelf ook niet altijd een neutrale toon aanhoud en ik alleen maar vraag om een reden. Daarnaast schreef je al een stuk eerder dat 'het OS X kamp blijkbaar niet kan toegeven' iets ruk te vinden in OS X, terwijl in dit topic daar voldoende voorbeelden van te vinden zijn. En tot slot leg jij mij woorden in de mond, ook al zijn het dan woorden waarvan je denkt dat ik ze misschien ga uiten. Daar mag ik je toch best op wijzen?
quote:Uiteindelijk blijft het toch jammer dat moet teruggrijpen op Windows, en dat is natuurlijk waar het om gaat.
Ehm nee? Gaat erom dat het teruggrijpen naar windows onder het mom "OSX heeft ook games" niet betekend dat OSX games heeft, maar dat Windows in OSX kan draaien.quote:En waar het hier om gaat is de gebruikerservaring.
Nee, ik zei dat het geen Active Directory heeft. Het is enigzins te repliceren met Samba maar je wilt geen domeincontroller met Samba.quote:Je zei eerder dat OS X geen Active Directory ondersteunde,
Niet als argument ingebracht.quote:dat muizen met meer dan één knop niet worden ondersteund
Waarin we het hadden over Parralels en Bootcamp werd daarbij ook genoemd. Maar serieus, bootcamp als vereldelde bootmanager kun je niet een voordeel noemen. Ik draai zelf Linux/XP/Vista multiboot. Als ik dan zeg "Linux is top, want ik heb Vista" dan klopt dat niet.quote:en dat Bootcamp een 'windows-box' is.
Of de situatie door de betreffende mensen goed is aangepakt weet ik niet, maar nogmaals, de situatie was er.quote:Verder haal je iets aan dat blijkbaar negen jaar geleden speelde en interpreteer je die situaties verkeerd, zoals ik hierboven al zei.
voor de 1000e keer, ik werk niet met IIS omdat ik het krachtiger vind, maar omdat het krachtiger is. Het was al krachtiger voordat ik er mee ging werken.quote:Nogmaals, dat jij een systeem als IIS prettiger vindt werken maakt het niet krachtiger. En voor de duidelijkheid: dat jij er liever mee werkt kan uiteraard heel goed, en ik ben er niet op uit je te laten switchen. Maar dat maakt het nog steeds niet krachtiger.
Ik leg jou woorden in de mondquote:Nu leg je me woorden in de mond die ik dit hele topic niet genoemd heb, en waar ik zelfs al tig keer het tegendeel van genoemd hebt: ik snap heel goed dat sommige mensen windows prettiger vinden en deze mensen moeten ook vooral bij Windows blijven. Ik noem het zelfs nog in het stukje dat jij citeerde. Alleen, om jouw argumenten kracht bij te zetten zeg je dingen die gewoon niet kloppen of haal je 'ik vind' en 'dit is' door elkaar. Dat is het enige waar ik je op aanspreek.
Dit soort discussies gaan juist over welk systeem de meeste kwaliteit biedt, niet over praktische zaken. Als het voor iemand praktisch is om Windows, Linux of Mac OS X te gebruiken om wat voor reden dan ook, dan moet je dat natuurlijk doen. Het slaat nergens op om op je principes te gaan staan als je daar praktisch nadeel bij ondervindt, dus daar gaan dit soort topics dan ook niet over.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 18:41 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
De discussie hier gaat sowieso niet over wat de hoogste kwaliteit heeft.
Daar ben ik het helemaal niet mee eens. Ik vind helemaal niet dat elk OS hetzelfde doet of hetzelfde werkt en al helemaal niet dat je de kwaliteit niet zou kunnen vergelijken.quote:Windows en OSX doen uiteindelijk hetzelfde en daar kunnen we moeilijk een meetlat naast leggen.
Dat heb je tot nu toe in elk geval nog niet gedaan. Je hebt alleen aangegeven waarom het voor jou praktisch is om voor Windows te kiezen.quote:Ik kan wel zeggen waarom ik Windows beter vind.
Uiteraard kies je het systeem waar de software op draait die je wilt (of moet) gebruiken. Maar dat maakt dat systeem niet beter dan andere systemen.quote:Daarnaast vind ik het gebruik van externe producten (zoals ik SQL Server) noemde zeker toegevoegde waarde is voor een product omdat als het goed is, je je keuze ook hiervan afhangt.
Wat dacht je van de 80.000 exploits die je overal op internet kan downloaden : Pquote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:19 schreef RvLaak het volgende:
Dit argument klopt al jaren niet meer. De overgrote meerderheid van alle sites worden op *nix systemen gehost, niet op Windows. De internet routers draaien allemaal op *nix. Toch bestaan er geen (serieuze) virussen voor *nix.
Haha. Werk jij voor een professioneel bedrijf als programmeur? Lekkere timewaste om alle GUI's in je code uit te gaan typen. Dat vind een klant misschien niet erg als je als amateur aankloot en toch maar een paar schamele eurie per uur rekent, maar in de professionele sfeer lacht iedereen je uit. En ik ook trouwensquote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:19 schreef RvLaak het volgende:
Voorkeur. Ik ben sowieso geen programmeur, maar als ik wil programmeren heb ik liever een kladblok. Al dat grafische gedoe rond .NET leidt enkel af van het echte programmeren, imo. Plus dat de programmeurs zo de basisvaardigheden nooit zullen leren (live meegemaakt op mn laatste opleiding). Ook is .NET een enorm groot pakket. De meeste programmeurs die ik ken richtten zich op 1 taal, niet alles wat .NET biedt en installeert.
Haha, wie gaat er nou wisselen van besturingssysteem, enkel om een zoekfunctie? Sterk argumentquote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:34 schreef De_Hertog het volgende:
Jij zegt dat argumenten gebaseerd zouden zijn op slechte Windows-ervaringen en dat jij dit niet hebt. Vervolgens geef je zelf al toe de Windows search ruk te vinden.
Ik heb dingen aan te merken op zowel OS X als Windows. Alleen, ik vind OS X prettiger werken. Het een sluit het ander niet uit, en dat is andersom ook zo.
Net als dat iedere Windows gebruiker 1000 applicaties kan noemen die geen OSX variant hebbenquote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:34 schreef De_Hertog het volgende:
Kwaliteit vs kwantieitIk kan zo een paar applicaties noemen die geen windows-variant hebben.
Graag een enkeltje terug naar de basisschool voor jou.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:11 schreef RvLaak het volgende:
Nee, als je goed had gelezen, had je begrepen dat ik de logica van MS niet kan volgen. Niet dat MSSQL wel of niet goed zou werken.
Sommige mensen moeten programmeren als baan en niet als hobby. Dan ga je niet amateuriseren met je kladblokkies. Maar daar kom je vast nog wel eens achter, als je je havo diploma straks hebt gehaald en binnenkort misschien nog eens bij een echt bedrijf een kijkje mag nemenquote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:11 schreef RvLaak het volgende:
Nee hoor, ik weet gewoon wat ik wel en niet leuk vind aan programmeren.
Ik vind je gedachte heel nobel, maar volgens mij is er toch echt geen test die iets dergelijks kan uitwijzen. Hardware kunnen we naast elkaar leggen, prestaties van software ook. Maar om met resultaten van een dergelijke test iets zinnigs te kunnen zeggen over de kwaliteit van het besturingssysteem: Nee.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 22:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dit soort discussies gaan juist over welk systeem de meeste kwaliteit biedt, niet over praktische zaken. Als het voor iemand praktisch is om Windows, Linux of Mac OS X te gebruiken om wat voor reden dan ook, dan moet je dat natuurlijk doen. Het slaat nergens op om op je principes te gaan staan als je daar praktisch nadeel bij ondervindt, dus daar gaan dit soort topics dan ook niet over.
[..]
Daar ben ik het helemaal niet mee eens. Ik vind helemaal niet dat elk OS hetzelfde doet of hetzelfde werkt en al helemaal niet dat je de kwaliteit niet zou kunnen vergelijken.
[..]
Dat heb je tot nu toe in elk geval nog niet gedaan. Je hebt alleen aangegeven waarom het voor jou praktisch is om voor Windows te kiezen.
[..]
Uiteraard kies je het systeem waar de software op draait die je wilt (of moet) gebruiken. Maar dat maakt dat systeem niet beter dan andere systemen.
Noem er eens 5?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 22:59 schreef DEMAAR het volgende:
[..]
Net als dat iedere Windows gebruiker 1000 applicaties kan noemen die geen OSX variant hebben
Zoals je alles op een goede manier vergelijkt: probeer het alle twee en beoordeel wat je beter bevalt.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 23:02 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Maar ik ben erg benieuwd naar je antwoord: Hoe bepaal je wat beter is, OSX of Windows?
Ja haha maar nu concreet, ik weet al dat ik Windows beter vind dus dat hoef ik niet meer te beoordelen.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 23:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zoals je alles op een goede manier vergelijkt: probeer het alle twee en beoordeel wat je beter bevalt.
Dat is zo concreet als het kan worden. Ik heb meer dan 10 jaar met Windows gewerkt. Ik werk nu sinds een jaar of 6 met Mac OS X. Dat laatste bevalt mij beter. Dat wil niet zeggen dat ik de kwaliteiten van Windows niet zie en in bepaalde situaties ervoor kies om Windows te gebruiken in plaats van Mac OS X, maar voor het gros van de zaken werk ik liever met OS X dan met Windows omdat mijn ervaring is dat het beter in elkaar steekt.quote:
Hoe weet je dat als je nooit met een ander besturingssysteem hebt gewerkt?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 23:05 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
ik weet al dat ik Windows beter vind dus dat hoef ik niet meer te beoordelen.
Als die-hard gamer ben je inderdaad beter af bij Windows dan bij Mac OS X. Al ben je imho nog beter af met een console, maar dat is weer een ander verhaal.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 23:12 schreef DEMAAR het volgende:
[..]
GTA1
GTA2
GTA3
GTA Vice City
GTA San Adreas
Wat was dan je punt?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 23:11 schreef Tijn het volgende:
Ik begrijp wel wat je bedoelt. Er is natuurlijk geen objectieve methode om de totale kwaliteit van iets complex als een besturingssysteem in samen te vatten. Bovendien komt er een stuk persoonlijke smaak bij kijken, want lang niet alles kun je objectief beter of slechter labelen.
a) heb met OSX gewerkt en vond het niks. Ik sta best open voor dingen maar ik ga geen maand OSX proberen.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 23:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe weet je dat als je nooit met een ander besturingssysteem hebt gewerkt?
Dat je een systeem niet moet beoordelen op pragmatische gronden, maar op principiële gronden.quote:
Als je nooit een maand met OS X hebt gewerkt, heb je er dus niet mee gewerkt en heb je er ook geen ervaring mee. Je leert een systeem niet kennen in een uurtje, een dag of zelfs een week.quote:a) heb met OSX gewerkt en vond het niks. Ik sta best open voor dingen maar ik ga geen maand OSX proberen.
En je werkt alleen met computers als je je boterham aan het verdienen bent?quote:b) windows is ook meteen mijn boterham.
Maargoed "even" met OS X gewerkt is natuurlijk niet genoeg om je mening op te baseren i.m.o.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 23:17 schreef NikkelCobalt het volgende:
a) heb met OSX gewerkt en vond het niks. Ik sta best open voor dingen maar ik ga geen maand OSX proberen.
b) windows is ook meteen mijn boterham.
Dat zei ik.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 23:22 schreef Tijn het volgende:
Dat je een systeem niet moet beoordelen op pragmatische gronden, maar op principiële gronden.
Welcome in the real world.quote:Als je nooit een maand met OS X hebt gewerkt, heb je er dus niet mee gewerkt en heb je er ook geen ervaring mee. Je leert een systeem niet kennen in een uurtje, een dag of zelfs een week.
Hoe bedoel je dit? Ik kan je vraag niet helemaal vertalen.quote:En je werkt alleen met computers als je je boterham aan het verdienen bent?
Nee? Is daar een richtlijn voor dan?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 23:26 schreef TwyLight het volgende:
Maargoed "even" met OS X gewerkt is natuurlijk niet genoeg om je mening op te baseren i.m.o.
Ik vind Macs niet direct stom ofzo, maar ik prefereer toch echt Windows. Daar heb ik zo mijn redenen voor.quote:Niemand wou aan het begin van het 3e jaar met de Macs werken omdat het stomme dingen waren en niemand er wat van snapte, echter moest dat wel want er waren niet genoeg Windows computers om iedereen gewoon daarop te laten werken.
Gevolg:
Na een maandje of 3/4 had ongeveer iedereen al redelijk veel met de Mac's gewerkt en aan het eind van het 4e jaar was er nog maar een enkele persoon die liever met een Windows machine werkte.
Als jij me een maand financieel komt ondersteunen ga ik een maand maccenquote:Het is gewoon een feit dat 9 van de 10 mensen die overstappen op een Mac (en niet eventjes geprobeerd hebben) niet weer terug willen naar een Windows systeem.
Nee, het gaat erom dat ik met dat hele argument niets te maken had.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 22:13 schreef NikkelCobalt het volgende:
Blijkbaar heeft "Je gaat me niet vertellen dat" bij jou een negatieve betekenis. Wat het niet heeft.
Natuurlijk heeft OS X wel games, maar minder. Daarnaast gaat dit hele topic over gebruikservaring.quote:Ehm nee? Gaat erom dat het teruggrijpen naar windows onder het mom "OSX heeft ook games" niet betekend dat OSX games heeft, maar dat Windows in OSX kan draaien.
Misschien moet je de artikelen die ik aanhaalde eens lezen.quote:Nee, ik zei dat het geen Active Directory heeft. Het is enigzins te repliceren met Samba maar je wilt geen domeincontroller met Samba.
Ah, je noemde dat gewoon zomaar even tussendoor, maar niet als argument?quote:Niet als argument ingebracht.
Maar het ging er hier helemaal niet over of bootcamp een voordeel is of niet. Het ging er gewoon over dat jij bootcamp een Windows-box noemde. En dat is het niet.quote:Waarin we het hadden over Parralels en Bootcamp werd daarbij ook genoemd. Maar serieus, bootcamp als vereldelde bootmanager kun je niet een voordeel noemen.
En tevens voor de zoveelste keer: ten eerste ging het hier niet uitsluitend over dat ene systeem en ten tweede is IIS helemaal niet 'krachtiger'. Dat hangt er maar net van af wat je er mee wil doen namelijk. En dat jij er prettiger mee werkt (mening) of dat het voor jouw taken beter toereikend is (persoonlijk) wil nog niet zeggen dat het in het geheel een krachtiger product (algemeen feit) is.quote:voor de 1000e keer, ik werk niet met IIS omdat ik het krachtiger vind, maar omdat het krachtiger is. Het was al krachtiger voordat ik er mee ging werken.
Blijkbaar, want je schreef dat ik geen begrip had voor mensen die niet wilde overstappen terwijl ik iedere tweede post iets roep van de strekking dat ik hier wel degelijk begrip voor heb.quote:Ik leg jou woorden in de mond?
Waar?quote:Jij legt mij woorden in de mond
Als jij het verschil tussen jouw mening en algemene feiten zou zien hadden we deze discussie niet.quote:Anders hadden we deze hele discussie niet.
Daar is geen richtlijn voor nee maar het is gewoon onmogelijk dat je in minder dan een maand al helemaal gewend bent aan een ander systeem en z'n voordelen volledig in kan zien.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 23:29 schreef NikkelCobalt het volgende:
Nee? Is daar een richtlijn voor dan?
w/equote:Op zaterdag 25 juli 2009 23:31 schreef De_Hertog het volgende:
Nee, het gaat erom dat ik met dat hele argument niets te maken had.
Nee dat gaat het niet.quote:Natuurlijk heeft OS X wel games, maar minder. Daarnaast gaat dit hele topic over gebruikservaring.
Ik wil geen homebrewed zooi.quote:Misschien moet je de artikelen die ik aanhaalde eens lezen.
Stond er zelfs bij, dat ik het niet ging gebruiken.quote:Ah, je noemde dat gewoon zomaar even tussendoor, maar niet als argument?
Prima. Parallels ook niet?quote:Maar het ging er hier helemaal niet over of bootcamp een voordeel is of niet. Het ging er gewoon over dat jij bootcamp een Windows-box noemde. En dat is het niet.
Fear the powers of ASP.NETquote:En tevens voor de zoveelste keer: ten eerste ging het hier niet uitsluitend over dat ene systeem en ten tweede is IIS helemaal niet 'krachtiger'. Dat hangt er maar net van af wat je er mee wil doen namelijk. En dat jij er prettiger mee werkt (mening) of dat het voor jouw taken beter toereikend is (persoonlijk) wil nog niet zeggen dat het in het geheel een krachtiger product (algemeen feit) is.
Ik zei dat je geen begrip hebt voor mensen die hun eigen redenen hebben om bij Windows te blijven, want alles wat ik als voordeel noem praat jij recht door het "nee dat is wat jij fijn vind" te noemen.quote:Blijkbaar, want je schreef dat ik geen begrip had voor mensen die niet wilde overstappen terwijl ik iedere tweede post iets roep van de strekking dat ik hier wel degelijk begrip voor heb.
In zo'n beetje alle reacties op jou moet ik uitleggen dat ik bepaalde dingen niet gezegd heb.quote:Waar?
Het is 1 grote meningdiscussie, ik hoop dat je dat toch wel snapt?quote:Als jij het verschil tussen jouw mening en algemene feiten zou zien hadden we deze discussie niet.
Dat vind jij, en ik zeg dat dat onmogelijk is. Het zou een ideale situatie zijn ja. Stel dat alle iedereen nou alle religies een maand moest uit proberen alvorens een te kiezen. Ik zou voor zijn. Maarja zo werkt het nou eenmaal niet.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 23:31 schreef TwyLight het volgende:
Daar is geen richtlijn voor nee maar het is gewoon onmogelijk dat je in minder dan een maand al helemaal gewend bent aan een ander systeem en z'n voordelen volledig in kan zien.
quote:Op zaterdag 25 juli 2009 23:26 schreef TwyLight het volgende:
Toen ik op de middelbare school zat deed ik in het 3e en 4e jaar een grafische richting
aan het eind van het 4e jaar was er nog maar een enkele persoon die liever met een Windows machine werkte.
ondanks dan OS X qua innovaties en gebruiksvriendelijkheid een stuk verder is dan Windows.
Het is een feit dat 9 van de 10 mensen die tijdens de middelbare school hun vmbo opleiding geen tijd hebben gespendeerd aan het nadenken over hun latere carriere, en daardoor een grafische richting kiezen (quote:Op zaterdag 25 juli 2009 23:26 schreef TwyLight het volgende:
Het is gewoon een feit dat 9 van de 10 mensen die overstappen op een Mac (en niet eventjes geprobeerd hebben) niet weer terug willen naar een Windows systeem.
Pinball en puzzles..!quote:Op zaterdag 25 juli 2009 23:31 schreef De_Hertog het volgende:
Natuurlijk heeft OS X wel games, maar minder.
Wat is dan in hemelsnaam jouw definitie van een applicatie?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 23:14 schreef Tijn het volgende:
Maar goed, je snapt zelf ook dat het opnoemen van spelletjes een beetje flauw is en dat je dat niet bedoelde toen je het in je eerdere post over "applicaties" had.
quote:Op zaterdag 25 juli 2009 23:46 schreef DEMAAR het volgende:
[..]
![]()
[..]
![]()
[..]
![]()
[..]
Het is een feit dat 9 van de 10 mensen die tijdens de middelbare school hun vmbo opleiding geen tijd hebben gespendeerd aan het nadenken over hun latere carriere, en daardoor een grafische richting kiezen (), overstappen op een Mac.
[..]
Pinball en puzzles..!
[..]
Wat is dan in hemelsnaam jouw definitie van een applicatie?
Natuurlijk zijn games wel applicaties. Als je veel wilt gamen, is een Mac misschien niet het handigste systeem. Als van die 1000 Windows-applicaties die je noemt waar geen Mac-alternatief is de volle 100% uit games bestaat, geef ik je helemaal gelijk. Maar als dat niet zo is, vraag ik me af of je 5 applicaties kunt noemen waar geen Mac-variant van bestaat.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 23:46 schreef DEMAAR het volgende:
[..]
Wat is dan in hemelsnaam jouw definitie van een applicatie?
Er zijn genoeg mensen die een Mac in het begin kopen als extra computer "voor erbij". Ze werken er dan een tijdje mee naast hun Windows-machine en komen er dan in veel gevallen achter dat het helemaal niet zo slecht in elkaar steekt. Er lopen op dit forum meerdere mensen rond die precies dit gedaan hebben, niks onmogelijks aan.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 23:44 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Dat vind jij, en ik zeg dat dat onmogelijk is. Het zou een ideale situatie zijn ja. Stel dat alle iedereen nou alle religies een maand moest uit proberen alvorens een te kiezen. Ik zou voor zijn. Maarja zo werkt het nou eenmaal niet.
En wat is dan de drempel om een Mac "voor erbij" aan te schaffen? Geld teveel?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 23:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen die een Mac in het begin kopen als extra computer "voor erbij". Ze werken er dan een tijdje mee naast hun Windows-machine en komen er dan in veel gevallen achter dat het helemaal niet zo slecht in elkaar steekt. Er lopen op dit forum meerdere mensen rond die precies dit gedaan hebben, niks onmogelijks aan.
Nee, hoezo? Er zijn genoeg mensen met bv een desktop en een laptop. Als die laptop aan vervanging toe is en je wilt eens een Mac proberen, dan kun je toch ook een MacBook kopen ipv een Windows-machine?quote:Op zondag 26 juli 2009 00:01 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
En wat is dan de drempel om een Mac "voor erbij" aan te schaffen? Geld teveel?
Dat lijkt me geen drempel, eerder een van de vele redenenquote:Op zondag 26 juli 2009 00:01 schreef NikkelCobalt het volgende:
En wat is dan de drempel om een Mac "voor erbij" aan te schaffen? Geld teveel?
Niet dat het onmogelijk is, maar dat het onmogelijk is mensen te verplichten, in wat voor vorm dan ook, 30 dagen een Mac te proberen.quote:Op zondag 26 juli 2009 00:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, hoezo? Er zijn genoeg mensen met bv een desktop en een laptop. Als die laptop aan vervanging toe is en je wilt eens een Mac proberen, dan kun je toch ook een MacBook kopen ipv een Windows-machine?
Als je geen ervaring met een Mac op wilt doen is dat natuurlijk ook prima, maar het is onzin om te roepen dat het compleet onmogelijk is om een Mac te proberen.
Ik verplicht toch ook niemand iets? Als jij geen tijd, geld, zin of behoefte hebt om een Mac te proberen, hoef je dat van mij niet te doen. Als jij liever Windows gebruikt omdat je dat kent, dat voor jou werkt en je er ook nog je brood mee kan verdienen: prima, veel plezier.quote:Op zondag 26 juli 2009 00:09 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Niet dat het onmogelijk is, maar dat het onmogelijk is mensen te verplichten, in wat voor vorm dan ook, 30 dagen een Mac te proberen.
a) niet iedereen heeft die tijd
b) niet iedereen heeft het geld om een mac te proberen
c) niet iedereen heeft daar zin in
d) niet iedereen heeft behoefte om te wisselen
Ik heb OSX ervaring, vond het geen voordelen boven Windows hebben en heb daarnaast nog een riedel redenen om sowieso niet over stappen (boterham enzo)quote:Op zondag 26 juli 2009 00:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik verplicht toch ook niemand iets? Als jij geen tijd, geld, zin of behoefte hebt om een Mac te proberen, hoef je dat van mij niet te doen. Als jij liever Windows gebruikt omdat je dat kent, dat voor jou werkt en je er ook nog je brood mee kan verdienen: prima, veel plezier.
Het enige wat ik zeg: doe geen uitspraken over Mac OS X als je er geen ervaring mee hebt.
Dus als ik zou roepen dat ik Windows maar niks vind omdat ik er ooit een uurtje naar heb gestaard, zou je dat een goede reden vinden?quote:Op zondag 26 juli 2009 00:16 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Ik heb OSX ervaring, vond het geen voordelen boven Windows hebben en heb daarnaast nog een riedel redenen om sowieso niet over stappen (boterham enzo)
Wie dan vervolgens beweert/implicieert dat ik geen recht van spreken heb omdat ik nog niet genoeg met OSX gewerkt hebt kan van mijn de vinger krijgen. Dat is gewoon discussie doden naar eigen gelang.
Dat is een hele slechte vergelijking. Een uurtje staren lijkt me geen goede basis om een mening te vormen.quote:Op zondag 26 juli 2009 00:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dus als ik zou roepen dat ik Windows maar niks vind omdat ik er ooit een uurtje naar heb gestaard, zou je dat een goede reden vinden?
Bekeerd worden ja, dat gevoel heb ik hier idd bij : (quote:Op zondag 26 juli 2009 00:21 schreef James1988 het volgende:
Oh god no... niet wéér een Mac vs Windows-topic.
Hebben jullie geen leven ofzo? Dat Piet liever OS X gebruikt betekent niet dat OS X geweldig is en dat iedereen maar op OS X moet overstappen. En dat Marie liever Windows gebruikt betekent ook niet dat iedereen die niet-Windows gebruikt naar Windows moet worden geschopt.
Begraaf die strijdbijl en die bekeringsdrang nou toch eens. Het lijkt wel een religie te worden zo
* James1988 werkt overigens fulltime met Windows en is werkzaam bij een dedicated Microsoft solution integrator.
* James1988 is anti OSX en pro Windows.
quote:Op zondag 26 juli 2009 00:22 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Bekeerd worden ja, dat gevoel heb ik hier idd bij : (
Ik wou ongeveer hetzelfde zeggen iddquote:Op zondag 26 juli 2009 00:25 schreef Tijn het volgende:
Om met de woorden van Jarno te spreken: discussiëren op een discussieforum, het moet niet gekker worden
Sterk punt.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 23:42 schreef NikkelCobalt het volgende:
w/e
Waar gaat het hier dan wel over? Zo'n beetje het enige waar we het ons over lijken te zijn is dat het gaat om wat mensen goed of prettig vinden, omdat het vrijwel onmogelijk is een algemeen 'beter' aan te wijzen.quote:Nee dat gaat het niet.
Misschien moet je ze dan nog eens lezen.quote:Ik wil geen homebrewed zooi.
Dus de reden van het noemen was...?quote:Stond er zelfs bij, dat ik het niet ging gebruiken.
Parallels is een Virtual Machine, dat kun je een Windows-box noemen als je dat wilt. Ik zei alleen dat bootcamp dat niet is.quote:Prima. Parallels ook niet?
En ik geloof direct dat je daar erg goed mee uit de voeten kunt. Maar dat maakt het, nog altijd, niet krachtiger. Is het nou echt zo moeilijk te begrijpen wat ik bedoel?quote:Fear the powers of ASP.NET
Nee, bij het grootste deel van je argumenten tegen OS X geef ik aan dat je blijkbaar niet helemaal weet waar je het over hebt. Ik heb het alleen over 'dat vind jij' als jij dingen als een algemeen feit opschrijft, zoals 'IIS is krachtiger'.quote:Ik zei dat je geen begrip hebt voor mensen die hun eigen redenen hebben om bij Windows te blijven, want alles wat ik als voordeel noem praat jij recht door het "nee dat is wat jij fijn vind" te noemen.
Hetgeen het des te vreemder maakt dat je bepaalde zaken als feit blijft noemen.quote:Het is 1 grote meningdiscussie, ik hoop dat je dat toch wel snapt?
Ik kan moeilijk ingaan op je incompetenties.quote:
Het gemis aan games vind ik toch echt niet wat gebruikers slechter/beter vinden.quote:Waar gaat het hier dan wel over? Zo'n beetje het enige waar we het ons over lijken te zijn is dat het gaat om wat mensen goed of prettig vinden, omdat het vrijwel onmogelijk is een algemeen 'beter' aan te wijzen.
Ze lachen me uit als ik een dergelijke oplossing aandraagquote:Misschien moet je ze dan nog eens lezen.
Dat ik niet van plan was om met zulke lamme punten aan te komen terwijl ik ze wel ken.quote:Dus de reden van het noemen was...?
Ja, in de oorspronkelijke reactie werden bootcamp en parallels (wat ik wel ken) in één adem genoemd. Sorry dat ik er daarom vanuit ging dat het ook een virtuele oplossing was. Best wel gek in de gegeven context zeg : /quote:Parallels is een Virtual Machine, dat kun je een Windows-box noemen als je dat wilt. Ik zei alleen dat bootcamp dat niet is.
Ik snap precies wat je bedoeld. Ik zit alleen erop door te gaan omdat als ik blijkbaar zeg dat "wat ik gebruik niet per definitie krachtiger is", het eerder genoemde punt blijft worden aangehaald. Denk, misschien neemt hij genoegen met een ander antwoord.quote:En ik geloof direct dat je daar erg goed mee uit de voeten kunt. Maar dat maakt het, nog altijd, niet krachtiger. Is het nou echt zo moeilijk te begrijpen wat ik bedoel?
IIS is krachtiger. Bovendien generaliseer je de rode draad in mijn reacties nu.quote:Nee, bij het grootste deel van je argumenten tegen OS X geef ik aan dat je blijkbaar niet helemaal weet waar je het over hebt. Ik heb het alleen over 'dat vind jij' als jij dingen als een algemeen feit opschrijft, zoals 'IIS is krachtiger'.
Bepaalde zaken zijn itt tot wat ik zei wel feiten. Excuus. IIS is erg krachtig en Mac heeft weinig games.quote:Hetgeen het des te vreemder maakt dat je bepaalde zaken als feit blijft noemen.
Ne, maar je zou wel kunnen toegeven dat je die opmerking er niet bij had hoeven halen. Bijvoorbeeld.quote:Op zondag 26 juli 2009 00:37 schreef NikkelCobalt het volgende:
Ik kan moeilijk ingaan op je incompetenties.
Wie kan zich nu niet inleven in andere gebruikers?quote:Het gemis aan games vind ik toch echt niet wat gebruikers slechter/beter vinden.
'Ze'?quote:Ze lachen me uit als ik een dergelijke oplossing aandraag
Maar dat zeg je niet, dat zeg ik de hele tijd. Jij zegt de hele tijd:quote:Ik snap precies wat je bedoeld. Ik zit alleen erop door te gaan omdat als ik blijkbaar zeg dat "wat ik gebruik niet per definitie krachtiger is",
en dat is iets wat gewoon afhankelijk is van wat je ermee wilt. Voor andere taken dan wat jij blijkbaar doet is Apache bijvoorbeeld krachtiger.quote:IIS is krachtiger.
Was dat nou zo moeilijk?quote:Excuus. IIS is erg krachtig.
Nee?quote:Op zondag 26 juli 2009 00:59 schreef De_Hertog het volgende:
Ne, maar je zou wel kunnen toegeven dat je die opmerking er niet bij had hoeven halen. Bijvoorbeeld.
Huh? Is toch gewoon een feit? Mac heeft minder games?quote:Wie kan zich nu niet inleven in andere gebruikers?
Bedrijvenquote:'Ze'?
Ik heb x reacties terug een aantal keren gezegt dat een applicatie niet krachtiger is omdat ik er mee werkt.quote:Maar dat zeg je niet, dat zeg ik de hele tijd. Jij zegt de hele tijd:
Wie geen ASP.NET wil is gek : <quote:en dat is iets wat gewoon afhankelijk is van wat je ermee wilt. Voor andere taken dan wat jij blijkbaar doet is Apache bijvoorbeeld krachtiger.
Je hebt gelijk, IIS is erg krachtig.quote:Was dat nou zo moeilijk?
25 posts per pagina is voor n00bsquote:Op zondag 26 juli 2009 01:04 schreef Remake het volgende:
godverdomme hee wat een hoopje kanslozen hier
12 paginas lang de tering he
tenzei je vaak in topics komt met grote afbeeldingen en je geen zin hebt om 20 megabyte binnen te trekken per pagina.quote:
Dat blijkt.quote:Op zondag 26 juli 2009 01:04 schreef NikkelCobalt het volgende:
Nee?
Ja, maar daar gaat het hier toch helemaal niet om? Het ging om de gebruikerservaring. Ik mis even wat dat met minder games hebben.quote:Huh? Is toch gewoon een feit? Mac heeft minder games?
Wat voor bedrijven?quote:Bedrijven
Niet omdat, maar je roept wel dat applicaties waar jij mee werkt krachtiger zijn. En dat is echt onzin. Net als:quote:Ik heb x reacties terug een aantal keren gezegt dat een applicatie niet krachtiger is omdat ik er mee werkt.
maar ik ga er maar even vanuit dat je dat zelf ook wel weet.quote:Wie geen ASP.NET wil is gek : <
Sorry kerel, zoals je wellicht hebt gezien waren mijn laatste reacties niet bijster serieus. Je verdraait namelijk mijn woorden, en confronteerd me vervolgens met mijn verdraaide woorden. Een dergelijke discussie voorzetten is tijdverspilling. Het was leuk zolang het duurde, maar non-discussies houden heeft m.i. geen nut.quote:Op zondag 26 juli 2009 01:19 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat blijkt.
[..]
Ja, maar daar gaat het hier toch helemaal niet om? Het ging om de gebruikerservaring. Ik mis even wat dat met minder games hebben.
[..]
Wat voor bedrijven?
[..]
Niet omdat, maar je roept wel dat applicaties waar jij mee werkt krachtiger zijn. En dat is echt onzin. Net als:
[..]
maar ik ga er maar even vanuit dat je dat zelf ook wel weet.
Tsja, ik snap werkelijk niet wat je probleem precies is. Ik zeg al de hele reeks dat OS X ook zo zijn problemen heeft, dat het zeker niet voor iedereen geschikt zal zijn, en dat ik het best snap als mensen bij Windows blijven. En toch verwijt je me dat ik me niet inleef in de beweegredenen van anderen, en nu zelfs dat ik een 'kuttrol' zou zijn.quote:Op zondag 26 juli 2009 01:24 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Sorry kerel, zoals je wellicht hebt gezien waren mijn laatste reacties niet bijster serieus. Je verdraait namelijk mijn woorden, en confronteerd me vervolgens met mijn verdraaide woorden. Een dergelijke discussie voorzetten is tijdverspilling. Het was leuk zolang het duurde, maar non-discussies houden heeft m.i. geen nut.
Maar ik ga er even vanuit dat je dat zelf ook weet. Of anders gefeliciteerd met je kuttrol.
Hehe. Had iig wel gelijk met dat er wat aan je interpretatie schortquote:Op zondag 26 juli 2009 01:38 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Tsja, ik snap werkelijk niet wat je probleem precies is. Ik zeg al de hele reeks dat OS X ook zo zijn problemen heeft, dat het zeker niet voor iedereen geschikt zal zijn, en dat ik het best snap als mensen bij Windows blijven. En toch verwijt je me dat ik me niet inleef in de beweegredenen van anderen, en nu zelfs dat ik een 'kuttrol' zou zijn.
Maar het enige waar ik je op wijs is dat je soms iets wat jij vind als een algemeen feit lijkt te noemen en dat je blijkbaar te weinig met OS X gewerkt hebt om de dingen die je zegt ook echt te weten. En nee, ik vind niet dat iedereen een keer OS X moet uitproberen, ik vind alleen dat je niet moet oordelen over dingen die je niet weet.
Ja, want iemand een kuttrol noemen is een prima interpretatie van zijn posts.quote:Op zondag 26 juli 2009 01:45 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Hehe. Had iig wel gelijk met dat er wat aan je interpretatie schort
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |