Ik heb met je te doenquote:Op woensdag 22 juli 2009 23:53 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Tuurlijk kan je sorteren, en je ziet nu al die mappen om dat ik het venster zo breed heb gemaakt.
hier alle opties:
[ afbeelding ]
Je kan aan de onderkant van elk venster een map terug, en ook via een knopje bovenaan met die 3 lijntjes naast het gearwieltje en het oogje
Nou, de Mac gebruikers staan er anders om bekend hun "geloof" overal te willen verkondigen. Natuurlijk heb je ook van dat soort Windows en Linux gebruikers maar zeker gezien het aantal Mac gebruikers tov gebruikers van andere systemen valt dat relatief heel erg mee.quote:Op woensdag 22 juli 2009 21:12 schreef vahmpcat het volgende:
[..]
Dat doet de windows fan ook, en de linux fan ook, etc etc
Voor m'n werk moet ik redelijk vaak van mappen wisselen in de bovenliggende map oid, en dan is dat echt ideaal. In Windows zou ik eerlijk gezegd ook wel zo'n optie willen. Natuurlijk kun je in Windows altijd terug, maar dat is toch een extra handeling.quote:Op woensdag 22 juli 2009 23:45 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Maar de overzichtelijkheid van het mappenbrowsen. Daarin verschillen we van mening uiteindelijk. Ik vind het absoluut niet interessant om alle bovenliggende mappen van de map waar ik in zit te zien, omdat ik daar verder geen zaken mee heb.
Jawel, je kan ook gewoon een map in detail bekijken, dus dat je datum en alles ziet.quote:En je kan dan ook nog fatsoenlijk je bestanden bekijken. Ja als je 1 bestand per map hebt dan maakt het niet zoveel uit maar kun je niet sorteren?
Je hebt duidelijk nog nooit met een Mac gewerkt, dat navigeert namelijk net zo prettig (soms zelfs prettiger) dan Windows Explorer.quote:Op donderdag 23 juli 2009 00:08 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Ik heb met je te doenM.i. punten waar Windows gewoon beter op scoort. Ohja map omhoog zit ook nog in windows. Sinds de breadcrums gebruik ik dat helemaan niet meer
Wat hij liet zien is dat je in OS X vier manieren hebt om bestanden weer te geven: de 'icons' en 'details' variant van windows, waarbij je in die laatste ook gewoon kan sorteren overigens. Daarnaast heb je de 'fancy' coverflow en de van OS 9 overgekomen kolommen. Zo naast elkaar ziet het er erg rommelig uit, maar normaal gesproken zul je er eentje kiezen die het beste werkt en die gebruik je dan ook altijd. Itt tot Windows waar zonder extra instellingen mappen met afbeeldingen continu als filmstrip worden geopendquote:Op donderdag 23 juli 2009 00:08 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Ik heb met je te doenM.i. punten waar Windows gewoon beter op scoort. Ohja map omhoog zit ook nog in windows. Sinds de breadcrums gebruik ik dat helemaan niet meer
Geloel.quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:00 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Nou, de Mac gebruikers staan er anders om bekend hun "geloof" overal te willen verkondigen. Natuurlijk heb je ook van dat soort Windows en Linux gebruikers maar zeker gezien het aantal Mac gebruikers tov gebruikers van andere systemen valt dat relatief heel erg mee.
Dat is werkelijk om te janken.quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:09 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Itt tot Windows waar zonder extra instellingen mappen met afbeeldingen continu als filmstrip worden geopend![]()
Dit topic was niet eens serieus bedoeld en was enkel bedoeld om de Apple gebruikers te laten happen, en dat is wederom gelukt omdat Mac gebruikers het nu eenmaal nodig vinden hun spul continu te verdedigen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:12 schreef Jarno het volgende:
[..]
Geloel.
Ik zie altijd alleen maar topics op FOK! en GoT van Windows fanboys die zich afvragen wat je nou met zo'n veel te dure Mac moet (dit is er ook weer zo 1). Nooit topics van Mac jehova's die roepen dat je toch vooral geen Windows shitpc moet kopen. Ja, en ín die topics komen dan graag wat Macboys hun keuze verdedigen (vooral omdat we vinden dat het een goed product is en dat er een hoop leugens en vooroordelen de ronde doen).
Nouja, het regent dit soort topics in KLB en DIG en wherever. En je kunt mensen moeilijk kwalijk nemen dat ze reageren op een discussieforum.quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:16 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dit topic was niet eens serieus bedoeld en was enkel bedoeld om de Apple gebruikers te laten happen, en dat is wederom gelukt omdat Mac gebruikers het nu eenmaal nodig vinden hun spul te verdedigen.
Ik was/ben zeker ook geen standaard gebruiker, maar wil je nu zeggen dat je nog nooit gefrustreerd geraakt bent op een Windows-pc? En dan heb ik het niet eens perse over Windows zelf alleen, maar ook over bijvoorbeeld slechte drivers, irritante shareware-programma's en meer van dat soort onzin.quote:Op woensdag 22 juli 2009 23:16 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Ik begrijp alleen nooit wat mensen fout deden die zijn overgestapt. Argumenten pro OSX zijn ook bijna altijd gebaseerd op slechte Windows ervaringen. Toch heb ik die ervaringen bijvoorbeeld nietBen dan ook geen standaard gebruiker, kan me echter wel voorstellen dat iemand gefrusteerd raakt als iets niet lukt maar er is ook nog zoiets als zelf dingen uitzoeken.
Makkelijker? Nee, je bent het meer gewend. OS X heeft net zoals Windows een 'configuratiescherm' en daarnaast heeft ieder programma, net zoals in Windows, een eigen venster met instellingen. Als je helemaal vanaf nul begint is het in OS X zelfs iets makkelijker te vinden omdat dat venster in ieder programma op dezelfde plek zit ingebakken (Menu Programmanaam -> Preferences of Command-,).quote:Wat dat betreft is OSX wel vrij simpel, helaas op het moment dat je wat geavanceerdere taken moet doen, in de configuratie bijvoorbeeld dan weet een gemiddelde OSX gebruiker ook geen drol.
"Terminal euh, ohja daar was iets voor geloof ik"
En dat gaat dan weer iets makkelijker in Windows.
Bootcamp, Parallels of een console lost dat opquote:Ken ook iemand die weer naar Windows wil, hij had mac notebook gekocht maar kon er weinig mee. "Ja hoe kan ik hier spelletje X op spelen
- Ja dat kan niet met een Mac, daar heb je maar een paar spellen voor
Godver."
Klopt, maar daarom blijft het nog wel amusant om keer op keer mensen in het harnas te zien klimmen voor de zoveelste "discussie" erover waar het eigenlijk steeds op hetzelfde uitkomt.quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:17 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nouja, het regent dit soort topics in KLB en DIG en wherever. En je kunt mensen moeilijk kwalijk nemen dat ze reageren op een discussieforum.
Ach ik weet ook wel dat die jitze een mongool is die zich verveelt. Maar dat doen we toch allemaal hier.quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:19 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Klopt, maar daarom blijft het nog wel amusant om keer op keer mensen in het harnas te zien klimmen voor de zoveelste "discussie" erover waar het eigenlijk steeds op hetzelfde uitkomt.
Windows is zo ingeburgerd dat je het altijd wel een keer tegenkomt: op je werk, op je studie, waar dan ook. Daarnaast denk ik dat er erg weinig Mac gebruikers zijn die sinds de jaren 90 een Apple hebben en nooit een Windows-pc hebben gehad. Aan de andere kant hebben de meeste Windows-gebruikers nauwelijks nog een Apple aangeraakt, en dat zie je soms ook in discussies.quote:Op woensdag 22 juli 2009 23:20 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Daarnaast vraag ik me af hoe je erbij komt dat Apple gebruikers ervaring met Windows hebben. Misschien de nieuwe groep gebruikers, maar de echte Apple die-hards hebben volgens mij nog nooit een Windows computer aangeraakt.
Aan de andere kant is het ook leuk om te zien hoe, ondanks reputaties, de Windows-gebruikers met oneliners, eenzijdige meningen en andere 'evangalie' posts komen en de Mac-users, over het algemeen, met onderbouwde meningen en relativeringen komen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:19 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Klopt, maar daarom blijft het nog wel amusant om keer op keer mensen in het harnas te zien klimmen voor de zoveelste "discussie" erover waar het eigenlijk steeds op hetzelfde uitkomt.
Ik wel, maar goed, een groot aantal gevallen kun je gewoon zelf voorkomen door niet allerlei zooi te installeren, niet ieder beta driver te testen of wat dan ook.quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:18 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik was/ben zeker ook geen standaard gebruiker, maar wil je nu zeggen dat je nog nooit gefrustreerd geraakt bent op een Windows-pc? En dan heb ik het niet eens perse over Windows zelf alleen, maar ook over bijvoorbeeld slechte drivers, irritante shareware-programma's en meer van dat soort onzin.
Heul niet!quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:28 schreef De_Hertog het volgende:
En ik begrijp ook wel dat een aantal gebruikers hier zit te trollen en reacties zit uit te lokken, maar als ik wat beters te doen had met dit regenachtige weer zat ik hier ook niet..
Maar wel waar.quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:29 schreef Cybey het volgende:
[..]
Heul niet!
Waarom zou je nou ¤1200 extra uitgeven voor een Mac terwijl je voor minder wel een echte PC kan kopen?![]()
![]()
flauw...
Leuk voorbeeld. Na de launch (en dat heeft eigenlijk vrij lang geduurd) van Vista was je voor veel videokaarten aangewezen op beta drivers. Kan me van de launch van XP iets dergelijks herinneren btw maar daar lag het meer op software vlak (veel apps die niet compatible waren).quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:29 schreef BobbyB het volgende:
niet ieder beta driver te testen
(...)
Als je Windows gewoon gebruikt (in ieder geval XP of Vista) heb je eigenlijk nergens last van.
Maar ja, ligt dat dan aan MS of aan de ontwikkelaars van de drivers?quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:32 schreef Jarno het volgende:
[..]
Leuk voorbeeld. Na de launch (en dat heeft eigenlijk vrij lang geduurd) van Vista was je voor veel videokaarten aangewezen op beta drivers.
Aan het totale ecosysteem. MS kotst (zeker ivm Apple) op haar developers, er is gewoon teveel shit op de markt (het voordeel van een gesloten/beperkt systeem) qua hardware en een luie (non-kritische) userbase.quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:35 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Maar ja, ligt dat dan aan MS of aan de ontwikkelaars van de drivers?
Maar heel vaak ontkom je daar niet aan, of erger nog: zit 'die zooi' er al op op het moment dat je je pc hebt gekocht. En ik heb ook geregeld problemen gehad met een standaard driver die gewoon bij een pc of een component zat, zie bijvoorbeeld onderstaande mooie foutmelding van een toch redelijk ingeburgerde SoundMAX-driver:quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:29 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ik wel, maar goed, een groot aantal gevallen kun je gewoon zelf voorkomen door niet allerlei zooi te installeren, niet ieder beta driver te testen of wat dan ook.
Ik heb uit frustratie ooit een windows 98 computer naar buiten geflikkerd en daarna in de kliko...quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:29 schreef BobbyB het volgende:
.
Als je Windows gewoon gebruikt (in ieder geval XP of Vista) heb je eigenlijk nergens last van. Natuurlijk heb ik wel degelijk frustraties gehad op Windows (zeker in de 98 tijd) maar dat heeft me eigenlijk nog nooit overgehaald iets anders te proberen.
Ja, dat klopt. Als ze het aantal verschillende videokaarten, geluidskaarten etc zouden limiteren tot een aantal fabrikanten (of zelfs 1) zou je van Windows al een stuk stabieler systeem kunnen maken. Nu kopen mensen brakke hardware (omdat het goedkoop is) en verwachten ze dat het net zo goed werkt, dat zijn dan ook meestal de mensen die constant op Windows lopen te schreeuwen dat het niet werkt. Je kan nu eenmaal niet verwachten dat een Trust of Sweex geluidskaart net zo goed als een Creative (hoewel die de laatste tijd ook erg falen met drivers).quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:36 schreef Jarno het volgende:
[..]
Aan het totale ecosysteem. MS kotst (zeker ivm Apple) op haar developers, er is gewoon teveel shit op de markt (het voordeel van een gesloten/beperkt systeem) qua hardware en een luie (non-kritische) userbase.
Tja, van al die reclame software (want dat is het feitelijk gewoon) word je ook stront ziek, daarom zou ik nooit een kant en klare PC kopen (op een laptop na, maar die herinstalleer ik ook gewoon zonder meuk).quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:36 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Maar heel vaak ontkom je daar niet aan, of erger nog: zit 'die zooi' er al op op het moment dat je je pc hebt gekocht. En ik heb ook geregeld problemen gehad met een standaard driver die gewoon bij een pc of een component zat, zie bijvoorbeeld onderstaande mooie foutmelding van een toch redelijk ingeburgerde SoundMAX-driver:
[ afbeelding ]
En ja, dat ligt zeker niet perse aan Microsoft, maar het is wel iets wat je bij 'een pc' vaker hebt dan bij 'een mac'.
Wat dat betreft is het gewoon jammer dat zelfbouw (door niet al te snuggere neefjes) en goedkope clonen de standaard zijn geworden. Er is, zeker in dit licht, gewoon heel wat te zeggen voor een vendor built pc als Apple ze biedt. Gewoon totale controle over de hard- en software, van begin tot eind. En ja, dat kost enorm veel R&D en dat zie je terug in de prijs.quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:41 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Als ze het aantal verschillende videokaarten, geluidskaarten etc zouden limiteren tot een aantal fabrikanten (of zelfs 1) zou je van Windows al een stuk stabieler systeem kunnen maken. Nu kopen mensen brakke hardware (omdat het goedkoop is) en verwachten ze dat het net zo goed werkt, dat zijn dan ook meestal de mensen die constant op Windows lopen te schreeuwen dat het niet werkt. Je kan nu eenmaal niet verwachten dat een Trust of Sweex geluidskaart net zo goed als een Creative (hoewel die de laatste tijd ook erg falen met drivers).
Dan ga je van een Windows een soort Mac-ecosysteem maken. Ik vind het juist prima dat er dit verschil is: voor de mensen die zelf willen prutsen aan alles en zo goedkoop mogelijk een systeem willen kunnen bouwen, met alle voor- en nadelen van dien, is er Windows. Voor de mensen die daar geen behoefte aan hebben is er Mac.quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:41 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Als ze het aantal verschillende videokaarten, geluidskaarten etc zouden limiteren tot een aantal fabrikanten (of zelfs 1) zou je van Windows al een stuk stabieler systeem kunnen maken.
Precies, ook met 'a-merk' spul heb ik genoeg problemen gehad..quote:Creative (hoewel die de laatste tijd ook erg falen met drivers).
Sterk opgemerkt.quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:46 schreef De_Hertog het volgende:
Sterker nog, ik vind het wel mooi dat in een topic waar gevraagd wordt naar de voordelen van een Mac uiteindelijk als oplossing voor een probleem van Windows wordt gesuggereerd om Windows meer zoals de Mac te maken.
Ach een Mac Mini is er al vanaf 600 euro. En geloof me, daar kunnen al die Truusjes en Henkjes die alleen maar een beetje zitten te interneppen en hun administratie zitten te doen meer dan prima mee uit de voeten. Waarschijnlijk gaan ze nog mooiere dingen maken ook, mbv iLife en iWork. Maja.quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:47 schreef zonisdegod het volgende:
*stuurt bericht vanuit een mac *
mijn mac osx heeft maar 800 nogwat gekost
ongeveer even duur als een complete pc-set
Eh? Ik wil je m'n CV wel ff sturen hoor.quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:52 schreef imanidiot het volgende:
mac osx perfect systeem voor mensen die wat ouder zijn en weinig verstand van windows
Vanaf 600 euro? Ik heb er ooit een gekocht bij de mediamarkt voor 399 euro.quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:49 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ach een Mac Mini is er al vanaf 600 euro. En geloof me, daar kunnen al die Truusjes en Henkjes die alleen maar een beetje zitten te interneppen en hun administratie zitten te doen meer dan prima mee uit de voeten. Waarschijnlijk gaan ze nog mooiere dingen maken ook, mbv iLife en iWork. Maja.
Is niet nodig, geloof ook wel dat er mensen zijn met kennis die er graag mee werken maar het is een advies.quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:53 schreef Jarno het volgende:
[..]
Eh? Ik wil je m'n CV wel ff sturen hoor.
Oud model waarschijnlijk?quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:00 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Vanaf 600 euro? Ik heb er ooit een gekocht bij de mediamarkt voor 399 euro.
Er zouden heel veel mensen beter af zijn met een Mac, niet alleen ouderen. Maar de campagne is wat eenzijdig van Apple, dat klopt. Ik heb het vaker gezegd, maar voor de huis-tuin-keuken gebruikers moeten ze gewoon iLife promoten totdat ze erbij neervallen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:00 schreef imanidiot het volgende:
[..]
Is niet nodig, geloof ook wel dat er mensen zijn met kennis die er graag mee werken maar het is een advies.
ik heb zon 30 imacs beheerd met een leopard server op een school en vond het toffe systemen.
Maar vind dat de doelgroep van mac meer op oudere mensen gericht moet worden maar dat is mijn mening.
Dat was het intruductie model dus nieuw model.quote:
En de cirkel is rond. Zucht.quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:04 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dat was het intruductie model dus nieuw model.![]()
600 euro is best duur voor een instapper, een pc kan je kopen voor de helft.
inderdaad betekend ook het eind van heel veel computer winkeltjesquote:Op donderdag 23 juli 2009 10:02 schreef Jarno het volgende:
[..]
Er zouden heel veel mensen beter af zijn met een Mac, niet alleen ouderen. Maar de campagne is wat eenzijdig van Apple, dat klopt. Ik heb het vaker gezegd, maar voor de huis-tuin-keuken gebruikers moeten ze gewoon iLife promoten totdat ze erbij neervallen.
Voor elk apparaat op de markt kun je het dood discussieren met 'Ja, maar ik kan het nog altijd voor de helft van de prijs elders kopen'. Bied het dezelfde functies? Soms, meestal niet. Zelfde kwaliteit? Soms, meestal niet.quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:04 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dat was het intruductie model dus nieuw model.![]()
600 euro is best duur voor een instapper, een pc kan je kopen voor de helft.
Die muis van Apple is inderdaad erg vervelend. Ik heb die dan ook gelijk vervangen voor een simpele Logitech muis.quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:29 schreef BobbyB het volgende:Nu werk ik toevallig voor m'n werk op een Mac en er zitten wel degelijk dingen in die beter zijn in Windows, maar dat geld andersom net zo (wellicht ook stukje gewenning) en daarbij heb ik op de Mac ook zo m'n frustraties gehad, zoals een haperende Firefox, irritante Mighty Mouse waar het balletje niet meer lekker werkte of een Finder die af en toe bestanden en mappen dubbel laat zien.
Daarentegen vind ik de Apple toetsenborden echt relaxed. Het is wel even een beetje omschakelen, maar het werkt wel.quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:22 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Die muis van Apple is inderdaad erg vervelend. Ik heb die dan ook gelijk vervangen voor een simpele Logitech muis.
nooit problemen mee gehadquote:Op donderdag 23 juli 2009 10:22 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Die muis van Apple is inderdaad erg vervelend. Ik heb die dan ook gelijk vervangen voor een simpele Logitech muis.
Dat is echt al heel lang zo. Op een Mighty Mouse zitten 5 knoppen: links, rechts, twee knoppen aan de buitenkant en 't scrollwheel is een knop.quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:05 schreef Cybey het volgende:
Is het trouwens tegenwoordig niet mogelijk om zelfs de Apple muizen zo in te stellen dat je gebruik kan maken van een rechter muisknop?
Dat is een oude versie.quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:07 schreef jitzzzze het volgende:
Dit is toch geen muis? Ik krijg al RSI als ik ernaar kijk.
[ afbeelding ]
quote:
Ja, eeuh, je kan toch niet verwachten dat ik alle ontwikkelingen bij hou? Van echte pc's is het al nauwelijks te doen, laat staan als ik het ook nog van mac's moet bijhouden.quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:16 schreef Jarno het volgende:
Kijk, en dát bedoel ik dus, mensen hebben wel een oordeel ("apple muizen zijn kut!") maar ze wéten geeneens waar ze het over hebben (dat apple muizen tegenwoordig ook 2 muisknoppen hebben dus). En het zou dan evangelisme zijn om dáár tegenin te gaan? Sure..
Nee, maar kennelijk mag je er wel een oordeel over hebben als je er de ballen verstand van hebt.quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:20 schreef jitzzzze het volgende:
Ja, eeuh, je kan toch niet verwachten dat ik alle ontwikkelingen bij hou?
Ja, natuurlijk. Jij hebt toch ook wel oordelen over zaken waar je niet zoveel vanaf weet?quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:22 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nee, maar kennelijk mag je er wel een oordeel over hebben als je er de ballen verstand van hebt.
Nee, 5 knoppen dus. Waarvan 2 aan de zijkanten en 1 bovenop.quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:22 schreef cYbErTiM het volgende:
2 knoppen? je bedoelt 1 geheel druk plateau dat als '2' knoppen, zelfs 3 en als je er in knijpt 4 doorgaat?
dat pokke ding heb ik zerieuz stuk gemept, wat een klote ding, ene sweex muis van 1 euro werkt nog 100x beter
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |