1100 - 2100 euro, geen 2500.quote:Op woensdag 22 juli 2009 15:07 schreef cYbErTiM het volgende:
a) een imac is geen mac mini en die is wel degelijk duur
Want als je niet ziet wat de oorzaak is van een trager systeem is er niets aan de hand?quote:b) die mac's hebben geen ledje voor hdd zooi DUS weet je ook niet waar dat OS mee bezig is en vraag jij je niks af etc.. maw. tape op ze ledje van ze oude pc en hij hoeft zich ook niks meer af te vragen
Lekker belangrijk waar het OS mee bezig is. Zolang ik er maar geen last van heb.quote:Op woensdag 22 juli 2009 15:07 schreef cYbErTiM het volgende:
b) die mac's hebben geen ledje voor hdd zooi DUS weet je ook niet waar dat OS mee bezig is
ja daaromquote:Op woensdag 22 juli 2009 15:14 schreef Jarno het volgende:
[..]
Lekker belangrijk waar het OS mee bezig is. Zolang ik er maar geen last van heb.
quote:Waarom zou ik een dure Mac kopen?
Als je de kosten van een pc bekijkt en daarbij de kosten van extra software, geheugen en andere extra's optelt, zul je zien dat een Mac helemaal niet zo duur is als je aanvankelijk dacht. En doordat de Mac wordt geleverd met tal van geïntegreerde programma's die zowel op je werk als thuis van pas komen (in plaats van waardeloze gratis software die je liever kwijt dan rijk bent), is de Mac ook vanuit financieel oogpunt een logische keuze. En ten slotte is de Mac uitgerust met de meest geavanceerde technologieën van de slimste hardwareontwikkelaars, softwareprogrammeurs en productontwerpers ter wereld. Hierdoor kun je erop vertrouwen dat je beschikt over de allernieuwste technologische snufjes en dat je computer niet binnen de kortste keren alweer hopeloos is verouderd.
Apple zet volledig in op distributie via internet (ook voor HD content). Begrijp me niet verkeerd, ik zou het ook graag zien, maar in dat licht is het wellicht wel wat logischer. Apple maakt van een computer een appliance, geen blokkendoos met 100-en hardwareopties.quote:Op woensdag 22 juli 2009 15:27 schreef Dikke_Man het volgende:
[..]
Maar, kan je al een Blu-Ray speler laten inbouwen in je iMac?
Nee, maar in de Mac Pro wel.quote:Op woensdag 22 juli 2009 15:27 schreef Dikke_Man het volgende:
[..]
Maar, kan je al een Blu-Ray speler laten inbouwen in je iMac?
Moet je echt zo gaan reageren als je er niet meer uit komt? Of kun je gewoon niet op een normale manier discussiëren?quote:Op woensdag 22 juli 2009 09:31 schreef Jarno het volgende:
Leo Liinedance.. Flikker gewoon op als je er geen tiefus van snapt mongool.
.
Indien dat van die prijs inderdaad klopt geef ik je geen ongelijk. Normaal geproken is dit echter niet zo. Wat bedoel je met software? Zijn de pakketten beter onder mac os?quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:18 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik OS X, de lange batterijduur, de software en dergelijke veel belangrijker dan 'status'. Ik neem mijn laptop ook zelden mee naar locaties waar ik er mensen mee de ogen uit kan steken.
Daarnaast was mijn Apple dus goedkoper dan een vergelijkbare Windows-pc op dat moment.
Dat verklaart dus nog niet waarom ik een Apple duidelijk beter vind werken dan zo'n micro$choft-schroothoop.quote:Op woensdag 22 juli 2009 08:36 schreef Eddy. het volgende:
[..]
Omdat jij een noob bent die er niet mee om kan gaan..
Was al een paar jaar geleden, voor de netbook-rage, toen was het bij Windows-laptops nog zo dat kleinere laptops duurder waren. 12" laptops onder de 1000 euro waren nauwelijks te vinden, en de meesten waren zelfs rond de 2000 euro.. Bij Apple waren kleine laptops gewoon goedkoper, zoals het hoordequote:Op woensdag 22 juli 2009 16:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Indien dat van die prijs inderdaad klopt geef ik je geen ongelijk. Normaal geproken is dit echter niet zo.
Ik programmeer ook af en toe voor Apple en het hele framework zit net wat beter in elkaar. Voor je een regel hebt getypt heb je al een undo en redo, een heel menu, enzovoorts. Freeware, shareware, en andere kleine programma's zitten min of meer hetzelfde in elkaar. Je hoeft niet echt moeite te doen om de goede programma's er tussen te vinden. En af en toe heb je speciale dingen, zoals een programma dat streepjescodes scant en zo een database opbouwt van boeken of zoquote:Wat bedoel je met software? Zijn de pakketten beter onder mac os?
Volgens mij ontgaat het je een beetje dat Microsoft (dat is de correcte spelling) geen laptops produceert, enkel het besturingssysteem dat erop staat.quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:55 schreef 2cv het volgende:
[..]
Dat verklaart dus nog niet waarom ik een Apple duidelijk beter vind werken dan zo'n micro$choft-schroothoop.
Werk ik op een laptop dan ?quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:13 schreef Dikke_Man het volgende:
[..]
Volgens mij ontgaat het je een beetje dat Microsoft (dat is de correcte spelling) geen laptops produceert, enkel het besturingssysteem dat erop staat.
Doet er niet toe. Ik zal het anders zeggen:quote:
Jankaap. Je snapt hopelijk wel wat ie bedoelt, dat MS dus geen systemen maakt, enkel de software die het allemaal aanstuurt. Dat het dan bagger werkt kan door tig factoren komen, 1 daarvan is brakke hardware.quote:
Leuk:Dquote:Op woensdag 22 juli 2009 17:23 schreef X-mandy-X het volgende:
nou ik zit nu op een apple en het is echt een supercomputer:D
ik snap heel goed daat mensen hem nemen:D:D:D:D:D
deze is niet van mij
want ik ben nu op visite........
Groetjes,
Mandy
See me care.quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:24 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Meteen mensen aanvallen voor alles uitmaken is best triest.
Dit is nog netjes, moet je eens in USA kijken hoe ze elkaar (MS en Apple) afmaken in reclames etc. Maar inderdaad, ze komen met een hoop blabla die nog kanslozer is dan waar menig Apple evangelist mee komt.quote:
Ik denk dat je het verkeerd interpreteert. Ze hebben het hier niet over alle gratis software (er is ook genoeg freeware voor de Mac) maar over de tooltjes die op sommige pcs standaard zitten voorgeinstalleerd. Ik kreeg laatst een laptop onder ogen die bij de eerste keer opstarten een stuk of vijftien icoontjes in de taakbalk had staan.quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:27 schreef Marco001 het volgende:
Wel grappig dat mac betoog:
"in plaats van waardeloze gratis software die je liever kwijt dan rijk bent), "
Ofterwijl, gratis software is waardeloos.. Vraagje voor de Mac-ers: Als het zo waardeloos is, waarom zijn er dans teeds meer bedrijven die overstappen op (vaak gratis) Linux distributie's voor hun servers?
Klopt. Als je alleen kijkt naar de specificaties is een Mac niet interessant. Dat is, overigens, al een paar keer eerder gezegd. Maar als je al die specs wilt, in een all-in-one behuizing, die niet te veel herrie maakt, dan zijn vergelijkbare pcs helemaal niet goedkoper.quote:Kijkend naar de goedkoopste Imac, zie ik dat die 1100 euro kost, en je dan slechts een 320 gb hdd hebt , een redelijk verouderde processor, Zeer verouderde videokaart en 4 gb geheugen 90 euro extra kost!
Voor 5 a 600 euro kan ik een gewone pc kopen die exact hetzelfde doet.
Waarom zou je je ook moet verantwoorden dat je een Apple computer hebt? Ik werk zelf 8 jaar met die dingen en ik vind ze gewoon fijn. Net zo dat iemand anders zijn voorkeur heeft voor Windows of Linux.quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat zijn toch niet echt DE argumenten voor een Apple he? Als dat zo is flikkert een heel groot deel van de eigenaars van een Macbook toch veel geld in een put want dit zijn natuurlijk geen argumenten voor een gemiddelde gebruiker. Ik denk dat je stoerdoenerij op het schoolplein en haantjesgedrag vergeet. Alle hippe mensen hebben Apple spullen naar weten amper wat we nu eigenlijk echt hebben.
En je vergeet de belangrijkste: de gebruiker. Apple is gewoon noob-proof. Maar je hebt als gebruiker niet de vrijheid die je bij andere fabrikanten hebt. Denk aan upgraden van computers, volgooien met muziek met iTunes, het niet vrij kunnen installeren van software op de iPhone etc.quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:20 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Jankaap. Je snapt hopelijk wel wat ie bedoelt, dat MS dus geen systemen maakt, enkel de software die het allemaal aanstuurt. Dat het dan bagger werkt kan door tig factoren komen, 1 daarvan is brakke hardware.
Ik zie nu al dat jij het sprekende voorbeeld bent van de succesvolle Apple marketingquote:Op woensdag 22 juli 2009 17:23 schreef X-mandy-X het volgende:
nou ik zit nu op een apple en het is echt een supercomputer:D
ik snap heel goed daat mensen hem nemen:D:D:D:D:D
deze is niet van mij
want ik ben nu op visite........
Groetjes,
Mandy
Ja dat is ook prima hoor. Maar de meeste Apple gebruikers doen hun machine voor als de god onder de computers, en dat is gewoon onterecht. Toch ook wel logisch met zo'n klein marktaandeel.quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:24 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Waarom zou je je ook moet verantwoorden dat je een Apple computer hebt? Ik werk zelf 8 jaar met die dingen en ik vind ze gewoon fijn. Net zo dat iemand anders zijn voorkeur heeft voor Windows of Linux.
Dat doet de windows fan ook, en de linux fan ook, etc etcquote:Op woensdag 22 juli 2009 20:39 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja dat is ook prima hoor. Maar de meeste Apple gebruikers doen hun machine voor als de god onder de computers, en dat is gewoon onterecht. Toch ook wel logisch met zo'n klein marktaandeel.
Mooie zin.quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:24 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Meteen mensen aanvallen voor alles uitmaken is best triest.
Linux gebruikers wel ja, dat is namelijk ook een select gezelschap. De Windows gebruiker volgens mij niet, dat is de standaard in computergebruik dus velen zullen niet eens weten wat er buiten Windows nog meer bestaat. Zo lang het goed werkt en je geen vergelijkingen maakt hoor je mensen niet klagen en is er ook geen reden om 'fan' te zijn. Ik ben ook geen 'fan' van Windows, het werkt gewoon goed en er is geen reden om over te stappen. Zeker niet voor het geld dat ik nu betaal voor software, hardware en het gemak met uitwisseling van bestanden met klanten etc. Ik ken Mac OS natuurlijk wel. Werkt wel leuk hoor, maar heeft gewoon geen meerwaarde tov. Windows XP/Vista/7 waar ook alles wat ik wil doen feilloos op werkt.quote:Op woensdag 22 juli 2009 21:12 schreef vahmpcat het volgende:
[..]
Dat doet de windows fan ook, en de linux fan ook, etc etc
Lekker objectief stukjequote:Op woensdag 22 juli 2009 21:44 schreef Eddy. het volgende:
[..]
Mooie zin..
Waarom zou ik een dure Mac kopen?
Als je de kosten van een pc bekijkt en daarbij de kosten van extra software, geheugen en andere extra's optelt, zul je zien dat een Mac helemaal niet zo duur is als je aanvankelijk dacht. En doordat de Mac wordt geleverd met tal van geïntegreerde programma's die zowel op je werk als thuis van pas komen (in plaats van waardeloze gratis software die je liever kwijt dan rijk bent), is de Mac ook vanuit financieel oogpunt een logische keuze. En ten slotte is de Mac uitgerust met de meest geavanceerde technologieën van de slimste hardwareontwikkelaars, softwareprogrammeurs en productontwerpers ter wereld. Hierdoor kun je erop vertrouwen dat je beschikt over de allernieuwste technologische snufjes en dat je computer niet binnen de kortste keren alweer hopeloos is verouderd.
Komop dit kunnen ze gewoon niet series menen....
ja hallllloooo zo werkt dat niet !!@%#!!quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:46 schreef PetervTegen het volgende:
Oke dit is echt een onzin discussie
niemand heeft hier gelijk.
mensen die een mac beter vinden, koop er een
mensen die een windows computer beter vinden, koop er een.
KLAAR
Dat soort figuren vind ik als Apple gebruiker zelfs irritant. Sterker nog, om eerlijk te zijn baal ik wel een beetje van dat hippe imago. Het is maar een computermerk, geen levensstijl.quote:Op woensdag 22 juli 2009 20:39 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja dat is ook prima hoor. Maar de meeste Apple gebruikers doen hun machine voor als de god onder de computers, en dat is gewoon onterecht. Toch ook wel logisch met zo'n klein marktaandeel.
Ik begrijp alleen nooit wat mensen fout deden die zijn overgestapt. Argumenten pro OSX zijn ook bijna altijd gebaseerd op slechte Windows ervaringen. Toch heb ik die ervaringen bijvoorbeeld nietquote:Op woensdag 22 juli 2009 22:58 schreef TwyLight het volgende:
Trouwens de gouden regel is, met hier en daar een uitzondering:
Once you go Mac, you never go back
Ik ken niemand die is overgestapt naar OS X en daarna weer terug naar Windows
Zoals al eerder gezegd:
De meeste mensen die hier OS X gebruiken hebben ervaring met beide, de meeste mensen die Windows gebruiken hebben echter alleen ervaring met hun eigen systeem 99 van de 100 keer.
Tsja, het lijkt tegenwoordig inderdaad meer een levensstijl dan een gebruiksvoorwerp. Ik doe er in ieder geval niet aan meequote:Op woensdag 22 juli 2009 23:15 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dat soort figuren vind ik als Apple gebruiker zelfs irritant. Sterker nog, om eerlijk te zijn baal ik wel een beetje van dat hippe imago. Het is maar een computermerk, geen levensstijl.
Dat zijn dan ook vrijwel altijd mensen die niet met een echte computer met vele mogelijkheden om kunnen gaanquote:Op woensdag 22 juli 2009 22:58 schreef TwyLight het volgende:
Zoals al eerder gezegd:
De meeste mensen die hier OS X gebruiken hebben ervaring met beide, de meeste mensen die Windows gebruiken hebben echter alleen ervaring met hun eigen systeem 99 van de 100 keer.
Ik heb na een aantal jaar een extra laptop met Windows erbij gekocht. Gewoon omdat ik het geld had en het wel handig vond om twee besturingssystemen te hebben.quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:58 schreef TwyLight het volgende:
Zoals al eerder gezegd:
Mja het is niet altijd gebasseerd op slechte windows ervaringen, het is echter wel altijd zo dat in dit soort topics beide partijen altijd met modder gooien, of het nou aan de windows of de apple kant begint. en wie modder gooit kan het terugverwachtenquote:Op woensdag 22 juli 2009 23:16 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Ik begrijp alleen nooit wat mensen fout deden die zijn overgestapt. Argumenten pro OSX zijn ook bijna altijd gebaseerd op slechte Windows ervaringen. Toch heb ik die ervaringen bijvoorbeeld nietBen dan ook geen standaard gebruiker, kan me echter wel voorstellen dat iemand gefrusteerd raakt als iets niet lukt maar er is ook nog zoiets als zelf dingen uitzoeken.
Wat dat betreft is OSX wel vrij simpel, helaas op het moment dat je wat geavanceerdere taken moet doen, in de configuratie bijvoorbeeld dan weet een gemiddelde OSX gebruiker ook geen drol.
"Terminal euh, ohja daar was iets voor geloof ik"
En dat gaat dan weer iets makkelijker in Windows.
Discussie MAC/PC laat ik hier even buiten trouwens, sinds MAC op Intel werkt kun je beide platformen(OSX/WIN) op beide systemen installeren.
Ken ook iemand die weer naar Windows wil, hij had mac notebook gekocht maar kon er weinig mee. "Ja hoe kan ik hier spelletje X op spelen
- Ja dat kan niet met een Mac, daar heb je maar een paar spellen voor
Godver."
| 1 2 3 4 5 | " Submap A" " Submap A1" " Submap B" " SubmapC" |
Ik zeg ook niet dat macs GEEN games hebben. Ik wil alleen duidelijk maken dat het aanbod tov Windows behoorlijk magertjes is om nog even niet in sterkere versterkwoorden te vallen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 23:21 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Dat macs geen games hebben is een zwaar verouderd argument.
Mwoah da's een kwestie van voorkeur, ik vind dit best overzichtelijk:quote:Op woensdag 22 juli 2009 23:27 schreef NikkelCobalt het volgende:
Ook nog een leuke anekdote. OSX heeft een bepaalde dialog waar geen submappen weergave (boomstructuur/treeview) voor het bestandssysteem. Je ziet dan zo'n schermpje waar je steeds dieper in de mappen kan kan klikken. Maarja op het moment dat je flink wat mappen hebt dan is het overzicht weg, dus wat hadden die grapjassen gedaan: mappen met spaties gepad zodat het leek of er nog enigzins overzicht was
[ code verwijderd ]
Volgens mij had het ook met legacy te maken van oude IBM macs met oude mac os uitgaves.
Ohja, OSX & Exchange client was ook al zo'n ramp : (
O M F G.quote:Op woensdag 22 juli 2009 23:33 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Mwoah da's een kwestie van voorkeur, ik vind dit best overzichtelijk:
[ afbeelding ]
overzichtelijker danquote:Op woensdag 22 juli 2009 23:36 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
O M F G.
Zo erg had ik het nog niet eens gezien. Voor een gemiddelde Mac gebruiker zal het prima werken als ze nooit in hun filesysteem komen, maar ik zou van ellende m'n mac naar buiten smijten
Windows search is zaad ja, dat zal ik niet ontkennen. Werkte altijd goed maar sinds Vista is het vernaggelt.quote:Op woensdag 22 juli 2009 23:38 schreef TwyLight het volgende:
[..]
overzichtelijker dan
[ afbeelding ]
En bovendien hebben macs spotlight search wat ultimate swagga baas isvergeleken met de zaad-windows search. you must admit
Tuurlijk kan je sorteren, en je ziet nu al die mappen om dat ik het venster zo breed heb gemaakt.quote:Op woensdag 22 juli 2009 23:45 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Windows search is zaad ja, dat zal ik niet ontkennen. Werkte altijd goed maar sinds Vista is het vernaggelt.
Maar de overzichtelijkheid van het mappenbrowsen. Daarin verschillen we van mening uiteindelijk. Ik vind het absoluut niet interessant om alle bovenliggende mappen van de map waar ik in zit te zien, omdat ik daar verder geen zaken mee heb. Bovendien geeft Vista je 2 mogelijkheden om terug te gaan naar een onderliggende map. Via breadcrums en een treeview. En je kan dan ook nog fatsoenlijk je bestanden bekijken. Ja als je 1 bestand per map hebt dan maakt het niet zoveel uit maar kun je niet sorteren?
Oh nee wacht, OSX gebruikers hoeven natuurlijk niet te sorteren. Iets met niet weten wat je mist.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |